Berita telus dan seimbang..

Tag archive

umno

Gambar Kebakaran Ibu Pejabat PDRM Bukit Aman Bukti Kegagalan Pembangkang Cuba Kaitkan Dengan 1MDB.

in Berita Utama by
1438172967798

Jika ditanya kepada puak haprak pembangkang apa kerja mereka hari ini.. yang pasti celik mata saja dah pikir macam mana nak fitnah dan burukkan kerajaan..

Itu saja dalam kepala otak selut puak ni.. Banggunan Ibu Pejabat PDRM Bukit Aman terbakar..Lokasinya di Tingkat 10 Berhampiran Koridor Pejabat CID D1.

1438172952229 1438172960575 1438172967798 1438172972426 1438172977369 1438172981394

Gambar selepas kebakaran..


  

Pisau kata ” Bengong.. Ada ka depa kait dengan 1MDB..akai tak tang mana?”

Kertas Menewaskan Video?

in Berita Utama by

Sebelum ini salah laku moral pemimpin tertinggi haprak pakatan didedahkan. Anwar dengan aksi torpedonya,Azmin dengan aksi ais krim toiletnya,begitu juga Eli Wong yang menadah semak didepan kamera.Manakala aksi menebar spender juga turut didedahkan..

Video dan gambar semuanya bergerak,menampakkan siapakah sipelaku dan juga ada juga suara. Bukti yang amat jelas…namun apa yang si pelaku dan penyokong buat..

Mereka nafi..mereka tuduh difitnah.. mereka sanggah dengan kemarahan..mereka tuduh dianaiya..buat rapat umum..buat sidang media..buat buku dan cd..

Ini semua untuk tutup kerja maksiat..untuk tutup kerja persundalan malah hanya kerana mereka pemimpin politik yang pasti dihalalkan oleh penyokong mereka dengan menghentam lawan..

Nah ini semua yang kelakuan yang menghalalkan yang haram..apa ertinya semua ini?

Kemudian pakatan bobrok ini menggunakan taktik gampang dengan hanya berbekalkan bukti yang direka reka diatas kertas.. berbekalkan nombor dan angka..berbekalkan gambar, fakta yang direka.Namun buat akal yang normal dan otak yang masih baik berfungsi sudah pasti sudah mampu nampak akan kaedah bohong dan fitnah..

Tak ada pun bukti didepan mata duit masuk ke dalam poket Najib.. tak ada satu bukti pun duit masuk ke dalam akaun Rosmah.. tak nampak pun sebenarnya.. hanya jalan cerita yang lebih kurang nampak real semacam.. tapi anjing dan barua pakatan ini berselera serang ..kata mereka taik fitnah berulamkan nanah enak dijamah di bulan puasa ni..

Jom tengok.. siapa nih? Bukan Anwar kan?

Bukan Azmin kan?

Azmin+Ali+TiupkerjaItu semua hanya gambar.. yang cybertrooper pembangkang pertahankan siang malam..kononnya difitnah..

Sekarang Najib dan Rosmah di serang oleh Sarawak Report dan Malaysiakini.. hanya berbekalkan dokumen yang menggunakan Excel…semuanya mereka anggap sebagai betul dan SAH !Sedangkan siasatan masih berjalan…

maka perlu Najib letak jawatan.. perlu adakan demo rusuhan.. perlu mengadakan Kudeta Parlimen..perlu adakan siasatan kononnya ada individu dibunuh sebab 1MDB…

Bila kena tang batang hidung sendiri mau plak qazaf…mau plak saksi…puiii…

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mempertahankan Datuk Seri Najib Razak dengan mengatakan ia sama seperti pertuduhan yang dilemparkan terhadap Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memerlukan saksi. – Gambar fail The Malaysian Insider, 7 Julai, 2015.
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mempertahankan Datuk Seri Najib Razak dengan mengatakan ia sama seperti pertuduhan yang dilemparkan terhadap Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memerlukan saksi. – Gambar fail The Malaysian Insider, 7 Julai, 2015.
“Pendirian kita pendirian Islam. Kalau tuduhan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim kena ada empat saksi, sama juga dengan tuduhan ke atas Najib, kena ada saksi juga…saksi yang adil,” kata Hadi merujuk kepada laporan The Wall Street Journal (WSJ) yang mengatakan berbilion ringgit wang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dipindahkan ke akaun peribadi Najib. “Kita ikut asas Islam, sikap yang baik kita sokong, yang tidak baik kita tentang,” katanya seperti dilaporkan portal Astro Awani Online di Kota Baru, Kelantan mengulas kenyataan Haron pada Ahad yang mempertahankan Najib daripada skandal terkini seperti didedahkan WSJ. Haron sebelum ini dilaporkan menyifatkan dakwaan WSJ sebagai “tidak logik” dan menggesa siasatan dilakukan terlebih dahulu sambil mengatakan, jika seseorang individu hendak mengambil dana awam untuk tujuan tertentu, akaun sulit akan digunakan dan bukannya akaun peribadi.

 

Pisau kata ” Mana pi pemimpin Umno.. depa ni pantang tengok No 1 terancam sikit terus nak tarik turun”

Hot!Regim Dap Pulau Pinang Robohkan Nama Umno Di Atas Tanah Milik Umno Pulau Pinang! @dzainalabidin

in Pulau Pinang/UMNO by
IMG_3961-0.jpg

          

Di perkarangan bangunan Umno Negeri Pulau Pinang,regim Dap Pulau Pinang telah mengarahkan pegawai melayu yang digajikan mereka untuk menceroboh dan merobohkan struktur nama Umno di atas tanah milik Umno negeri.

Jika ini tindakan kononnya melanggar undang undang tempatan,rasanya banyak jugak struktur papan tanda,gerai makan yang tidak diambil tindakan.

Namun ini semua sebenarnya pemandangan biasa di Pulau Pinang.

Apatah lagi yang berkaitan melayu,Islam dan juga Umno akan di serang secara sistematik.

Pisau kata ” awat tak roboh terus banggunan Umno.. lepas tu kita tengok apa nak jadi …”

Pemuda Pas PKR Permatang Pauh Masuk Umno.

in Wilayah by

Hari ini Pas dan PKR Permatang Pauh menerima tamparan hebat apabila 50 pemuda Pas dan PKR Kubang Ulu,Titi Timbul Kpg Bagan Serai istihar keluar parti dan menyertai Umno.

Majlis ringkas yang diadakan di Smk Pmtg Pasir turut dihadiri oleh Ketua Pemuda Umno Pmtg Pauh Cikgu Zaidi,Suhaimi Timbalan Ketua Pemuda Umno Pmtg Pauh dan Hazri Ahmad Bekas Ketua Pemuda Pas Kubang Ulu

Pemuda Pas dan PKR hilang kepercayaan keatas pimpinan parti dan sedar parti yang mereka sertai sebelum ini penuh dengan fitnah dan penipuan.

Mereka juga tidak berpuas hati terhadap kepimpinan Pakatan yang tidak mengambil berat ahli akar umbi

20130413-143457.jpg

20130413-143505.jpg

Pisau kata ” Pemuda Umno kena bersungguh sungguh buat kerja,Tahniah Zaidi”

BN Hanya Perlu Sedikit Undi Atas Pagar Untuk Menang PRU13 – Tun Daim

in Berita Nasional/Berita Utama by

daim

Bekas menteri kewangan, Tun Daim Zainuddin berkata BN hanya memerlukan sedikit sokongan daripada pengundi atas pagar sekiranya seluruh ahli Umno, MIC dan MCA menyokong parti tersebut dalam pilihan raya umum ke-13.

Beliau memberi alasan, jumlah anggota Umno, MIC dan MCA, seramai kira-kira 4.9 juta, merangkumi hampir separuh daripada pengundi.

“Sekarang anda hanya perlu sedikit sokongan daripada golongan atas pagar, maka anda berpeluang untuk menang,” katanya dalam wawancara berkenaan.

Bekas orang kanan dalam pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad itu pada tahun 2007 meramalkan bahawa BN akan kehilangan negeri Pulau Pinang, Selangor dan Kedah dalam pilihan raya 2008.

BN dalam pilihan raya Mac 2008 turut tewas di negeri Perak dan kehilangan majoriti dua pertiga.

Mengulas lanjut Daim juga berpendapat bahawa BN perlu meletakkan calon yang bersih dan mewujudkan perpaduan dalam gabungan itu sebelum jika ia mahu terus menang dalam pilihan raya.

Menurutnya, beliau percaya Datuk Seri Najib Razak perlu terus diberikan peluang memenangi pilihan raya umum dan sokongannya itu tertakluk kepada beberapa syarat.

“Saya akan terus menyokong Najib, tetapi beliau mesti memerangi rasuah dan jenayah, mengukuhkan keselamatan negara dan mengkaji sistem pendidikan,” katanya.

Dalam wawancara sama, beliau turut membandingkan parti DAP dengan parti PAP di Singapura.

“PAP lebih cerdik, dan lebih berkira-kira, pendekatan mereka lebih berhemah. DAP sebenarnya sebuah parti Cina.

“Ia bukan parti pelbagai kaum. Ia bersifat cauvinistik tetapi mendakwa sebagai Malaysian Malaysia,” katanya.

Beliau turut mengulas mengenai parti PKR, yang menurutnyna dipimpin secara solo oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Parti yang dianggap lahir dari “jalanan” itu juga akan kembali ke jalan sama, kata Daim.

“Jadi ia akan kembali ke jalanan. Itulah budayanya.

“Justeru, kita dapat saksikan demonstrasi di jalan raya yang dianjurkan atau disokong oleh mereka,” katanya.

Breaking News! PKR Bunuh Bala Salahkan Umno.

in Berita Utama by

Penyiasat persendirian P. Balasubramaniam meninggal dunia hari ini kerana masalah jantung, beberapa minggu selepas pulang ke tanah air selepas lama menetap di luar negara dan berikrar kononnya untuk mendedahkan perkara sebenar berkaitan dengan pembunuhan warga Mongolia Altantuya Shaariibuu pada 2006. Peguam beliau Americk Singh Sidhu mengesahkan perkara ini.

Beliau meninggal dunia di Hospital Sungai Buloh dipercayai disebabkan masalah jantung.

Balasubramaniam telah mengalami masalah jantung pada 5 Mac dan telah dimasukkan ke Pusat Perubatan Subang Jaya. Beliau telah dibenarkan pulang pada 12 Mac.

Kebodohan PKR tak berpenghujung,sebenarnya Bala sudah kehabisan modal untuk putar belit isu Altantuya.Wang sudah diterima lebih 700 ribu dan khabarnya kepulangan beliau turut ada kaitan dengan perancangan Anwar disaat akhir serangan fitnah terhadap PM.

Dek kerana sangat tertekan untuk berbohong kerana telah menerima wang telah menyebabkan beliau jatuh sakit.

Kuasa Allah,doa orang yang teranaiya pasti dimakbulkan tuhan.Setiap perancangan jahat haprak pakatan menemui kegagalan.Inilah hasil doa KO oleh khawarij PAS. Sekali lagi kuasa Allah mengatasi kejahatan haprak pakatan

Selepas ini adakah Deepak pula dibunuh PKR untuk menyalahkan Umno.

Kakitangan Awam Tempelak Najib!?

in Berita Nasional/Berita Utama/Rencana by
najib

Kenapa Najib sanggup membuat 10 perkara yang amat dibenci oleh pakatan. Sebenarnya yang menempelak Najib hanya kakitangan awam yang menyokong Anwar dan haprak pakatan. Kenaikan pangkat dan gaji sebenarnya adalah kewajipan pihak pemerintah tidak ada apa yang perlu dibangga dan dihairankan,itulah kata kata penyokong pakatan.najib

PM umum 10 perkara ‘berita baik’

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan ‘berita baik’ 10 perkara yang dinantikan 1.4 juta kakitangan awam.

Antaranya:

Mulai 1 Januari 2013, pangkat dalam ATM dan PDRM disetarakan dengan perkhidmatan awam iaitu Koperal ATM & PDRM dari gred gaji 17 kepada gred 22; Sarjan ATM & PDRM dari gred 27 kepada gred 29; Kapten ATM dan Pen Penguasa Polis dari gred 41 kepada 44; Mejar ATM dan Timbalan Penguasa Polis dari gred 41 kepada 46A; Kolonel ATM dan Penolong Pesuruhjaya Polis dari gred 48 kepada 52

– 50,000 pegawai kontrak yang tamat kontraknya pada 31 Disember 2013, akan disambung lagi setahun. Kajian menyeluruh akan dilaksanakan kemudian

– Skim perkhidmatan dari gred 1 hingga 10, dinaik taraf kepada gred gaji kelayakan masuk PMR. Seramai 166,541 penyandang terima manfaat itu

– Kerajaan setuju laksana urusan kenaikan pangkat Kumpulan Pelaksana dengan memendekkan tempoh kenaikan pangkat dari tempoh 15 tahun kepada 13 tahun. Ia libatkan seramai 17,000 penjawat awam yang layak

– Kerajaan setuju luaskan kaedah pelaksanaan kenaikan pangkat iaitu Kenaikan Pangkat Laluan Pantas, Kenaikan Pangkat Laluan Pakar Bidang dan Kenaikan Pangkat Laluan Kemahiran Tinggi

– Seramai 182,434 penjawat awam punyai gaji maksimum pada 2013 dan tidak dapat kenaikan gaji tahunan, semua struktur gaji maksimum dalam Jadual Gaji Minimum-Maksimum ditambah Kenaikan Gaji Tahunan sebanyak tiga kenaikan gaji tahunan berkuat kuasa 1 Januari 2013.

– Sekiranya tiada pelarasan gaji atau semakan dibuat, kerajaan setuju beri Pergerakan Gaji Khas sebanyak tiga peratus kepada pegawai yang capai dan punyai gaji maksimum

– Dalam Skim Saraan Malaysia (SSM), bagi KGT Gred 1 hingga 11 dan gaji gred naik pangkat tidak dapat tampung kenaikan pangkat, kerajaan setuju buat tambah baik sebelum akhir 2013 berpandukan prinsip saraan sejagat iaitu kadar upah untuk kerja relativiti dan pariti perkhidmatan serta “pay for performanca”

– Kerajaan setuju beri semua penjawat awam faedah pemindahan gaji sebanyak satu kenaikan gaji tahunan diawalkan pada 1 Julai 2013. Setiap penjawat awam terima antara RM80 hingga RM320. Ia membabitkan perbelanjaan sebanyak RM1.5 bilion

– Semua inisiatif yang diumumkan hari ini adalah sebahagian daripada sistem saraan baru iaitu Sistem Saraan Transformatif (SST)

PM Umum Pembinaan 80,000 Unit Rumah Mampu Milik Di Lembah Klang, Wilayah Persekutan

in UMNO/Wilayah by
PR1MA

PR1MA

KUALA LUMPUR, 10 Mac – Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan pembinaan 80,000 unit Rumah Mampu Milik untuk golongan berpendapatan sederhana di Lembah Klang dan Wilayah Persekutuan.

Najib berkata daripada jumlah itu, 50,000 unit rumah akan dibina di Lembah Klang menerusi projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA), manakala baki 30,000 unit lagi bakal dilaksanakan oleh Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar di seluruh Wilayah Persekutuan.

“Ini bererti 80,000 unit kesemuanya yang akan dilaksanakan di bawah identiti rumah mampu milik,” katanya ketika berucap melancarkan PR1MA Alam Damai Cheras di sini.

Perdana Menteri memberi jaminan harga bagi setiap unit rumah yang ditawarkan di bawah projek tersebut adalah dalam lingkungan yang mampu dibeli oleh kumpulan sasar iaitu mereka yang mempunyai pendapatan antara RM2,500 hingga RM7,000 sebulan.

“Program untuk kategori sederhana ini perlu kerana mereka biasanya terlepas daripada program kerajaan sebelum ini…untuk golongan miskin kita ada program seperti Rumah Rakyat dan kita juga ada program untuk mereka yang tinggal di luar bandar,” katanya.

Perdana Menteri berkata kerajaan sedar bahawa setiap keluarga di Malaysia ingin memiliki kediaman sendiri namun kadang kala hasrat itu dibatasi oleh kemampuan kewangan.

“Impian untuk memiliki rumah ini bukan sesuatu yang tidak realistik atau tidak wajar, malah ia merupakan satu hak rakyat yang mesti dipenuhi di bumi Malaysia yang bertuah ini,” katanya.

Najib berkata menyedari akan hakikat itu maka kerajaan telah sedaya upaya melakukan yang terbaik untuk memenuhi impian setiap rakyat termasuk dengan menubuhkan PR1MA yang bertanggungjawab melaksanakan program Rumah Mampu Milik.

“Bila kita kaji perkara ini secara mendalam kita dapati mereka ingin memiliki rumah dan rumah itu mestilah dalam kategori mampu dimiliki oleh mereka.

“Jika terpaksa bayar ansuran bulanan terlalu tinggi meskipun jika pendapatan besar secara relatif tapi akan hadapi kesempitan daripada segi kewangan pada setiap bulan terutama hujung bulan,” katanya.

Najib berkata soal beban kos hidup tidak hanya dihadapi oleh golongan miskin atau berpendapatan rendah, malah ia turut dialami oleh mereka yang berpendapatan pertengahan lebih-lebih jika hidup di bandar.

“Mereka yang menerima pendapatan RM5,000 mungkin hingga RM10,000 pun pada tiap hujung bulan akan hadapi apa yang kita sifatkan ‘financially stress’ (tekanan kewangan).

“Dalam erti kata lain mereka ini tidak mendapat kelebihan untuk hidup selesa pada setiap hujung bulan,” katanya.

Perdana Menteri menarik perhatian apabila berkata rakyat tidak seharusnya melihat pelaksanaan projek perumahan terutama oleh PR1MA sebagai projek untuk memiliki rumah semata-mata, sebaliknya ia boleh dianggap sebagai ‘wealth creation programme’ atau ‘program pewujudan kekayaan’.

“Jarang ada projek seperti ini. Kalau kita beli kereta hari ini esok akan susut nilai, tapi jika kita dapat rumah PR1MA hari ini esok kita bakal untung 20 hingga 30 peratus…sebab itulah projek ini dapat sambutan yang cukup hangat,” katanya.

Mengenai PR1MA Alam Damai, Najib berkata ia merupakan sesuatu yang sangat bermakna buat penduduk Bandar Tun Razak khasnya dan Wilayah Persekutuan amnya kerana ia membuktikan komitmen kerajaan untuk meringankan kos sara hidup golongan berpendapatan rendah di bandar.

Malah, Perdana Menteri berkata ia juga seiring dengan pelaksanaan Model Baharu Ekonomi yang diperkenalkan di bawah agenda transformasi negara yang menekankan beberapa prinsip termasuk pengagihan kekayaan dan kemakmuran Negara secara sama rata.

“Pertumbuhan ekonomi negara, kesan dan nikmatnya mesti bersifat inklusif dalam erti kata lain tidak ada kelompok sama ada di desa mahupun di bandar, tidak ada komuniti besar atau kecil yang terkecuali daripada mendapat manfaat melalui transformasi negara.

“Orang bandar juga nak rumah yang mampu dimiliki, selesa, berkualiti dan hidup dalam komuniti di mana keperluan disediakan seperti tempat rekreasi, tempat kenduri-kendara dan yang paling penting selamat,” katanya.

Najib berkata projek di PR1MA Alam Damai itu yang melibatkan 2,078 unit akan dibangunkan secara usahasama antara PR1MA, Unit Kerjasama Awam-Swasta (UKAS) dan pemaju swasta iaitu Transgreen Sdn Bhd.

Perdana Menteri berkata projek tersebut terletak di lokasi yang strategic kerana ia boleh diakses dari Lebuhraya Cheras-Kajang, Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2) selain bakal mempunyai tiga stesen My Rapid Transit (MRT).

“Ini penting kerana kita mesti beri kemudahan kepada rakyat untuk mereka pergi dan balik dari tempat kerja. Kalau boleh gunalah pengangkutan awam selain dapat kurangkan kesesakan (trafik) ia juga dapat kurangkan perbelanjaan harian,” katanya.

Unit PR1MA Alam Damai akan mempunyai keluasan binaan dalaman di antara 670 kaki persegi bagi unit satu bilik (studio) dan 1,055 kaki persegi bagi unit tiga bilik.

Antara kriteria kelayakan pemohon adalah warganegara Malaysia berusia 21 tahun ke atas dan mempunyai pendapatan kasar antara individu atau gabungan pendapatan isi rumah antara RM2,500 dan RM7,500.

Pemohon juga tidak boleh memiliki lebih dari satu milikan hartanah di Malaysia, selain dari rumah unit kos rendah atau unit kos pertengahan.

Orang ramai yang berminat boleh mendaftar melalui laman web PR1MA di www.pr1ma.my –MediaUMNO

Najib Berani Hilang Undi Demi Pertahankan Allah ! Bodoh!?

in Berita Nasional/Berita Utama/Rencana/UMNO by
najib1

najib1

Pertahankan nama Allah walaupun bakal kehilangan undi, “BODOH” itulah kata kata yang terpacul dari mulut rakan Pisau yang menganut ajaran PAS apabila beliau menjuihkan mulut sambil membaca suratkhabar hari ini.

Inilah hasil ajaran para alim ulamak PAS hingga melahirkan hibrid hibrid liberal yang cukup kuat bertahaluf dengan DAP. Kata mereka DAP lah paling mesra dengan Islam,malah syiar Islam juga dikembangkan dan dijaga oleh DAP sekarang ini. Lim Guan Eng sekarang ini diangkat sebagai pahlawan Islam apabila diangkat oleh Nik Aziz.

Umno sekarang ini ditentang hebat oleh PAS dan haprak pakatan hanya kerana mempertahankan nama Allah,dihina,difitnah dan diperlekehkan dengan pelbagai cercaan. Dalam masa PAS mendoakan “KO” kepada Umno dan BN. Pakatan sekarang ini pula yang berpecah belah! Dalam masa PAS mendoakan “KO” kepada Umno dan BN, Allah tambahkan lagi kemasukan FDI lebih 160billion ke Malaysia.

Dalam masa PAS mendoakan “KO” Umno dan BN, Allah serlahkan lagi keikhlasan kerajaan dalam membantu rakyat..Ramai yang nampak dan sudah lihat transformasi kerajaan sudah membawa hasil.

 

Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menegaskan bahawa kerajaan sedia ada akan terus mempertahankan kalimah Allah kerana perkara itu amat berkait rapat dengan usaha memelihara kesucian akidah Islam.

Perdana Menteri berkata, tidak seperti sebuah parti lain (Pas), kerajaan sentiasa istiqamah dalam usaha tersebut apatah lagi langkah mempertahankan kalimah itu terkandung dalam salah satu maqasid syariah iaitu memelihara agama.

Beliau berkata, selama ini pun kerajaan tidak pernah bermain politik dalam isu berkenaan.

”Dalam soal memelihara agama, kerajaan sentiasa mempertahankan akidah, mempertahankan kesucian Islam dan mempertahankan kalimah Allah. Kesemua perkara ini diperjuangkan oleh kita.

”Kita tidak bermain politik dalam perkara-perkara seperti ini. Satu ketika setuju dengan orang lain lepas itu pusing balik tidak setuju,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di hadapan 16,000 hadirin ketika merasmikan Majlis Perhimpunan Perdana Ulama, Umara dan Asnaf di Stadium Putra, Bukit Jalil di sini hari ini.

Najib berkata, selain memelihara agama, terdapat empat lagi maqasid syariah yang sentiasa dititik berat oleh kerajaan iaitu nyawa, akal, keturunan dan harta.

Dalam soal nyawa, beliau berkata, kerajaan telah berusaha mengurangkan indeks jenayah melalui Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) bermula tahun 2009 dan tindakan itu sejajar dengan tuntutan maqasid syariah .

Katanya, selepas tiga tahun perlaksanaannya indeks jenayah di Malaysia berjaya dikurangkan sebanyak 27 peratus.

Begitu juga dalam soal akal, Perdana Menteri berkata, pihaknya telah melakukan transformasi pendidikan menerusi Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 bagi membolehkan bidang itu terus maju seiring dengan dasar transformasi negara.

”Dalam soal keturunan pula, kerajaan memberi penekanan mengukuh budaya murni serta menentang fahaman songsang sepeti seks bebas, sumbang muhram mahu pun lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT),” katanya.

Beliau berkata, meskipun terdapat kelompok yang cuba menghalalkannya namun kerajaan tetap istiqamah dalam memastikan keturunan serta zuriat di negara ini sentiasa terpelihara sebagaimana dituntut oleh maqasid syariah.

”Manakala dalam konteks harta kerajaan beriltizam untuk terus memajukan ekonomi serta mengukuhkan kedudukan Malaysia sebagai hub kewangan Islam di dunia ini.

”Hasilnya, pada tahun lalu kadar pertumbuhan negara berjaya mencapai 5.6 peratus yang mana angka ini adalah antara tertinggi di dunia,” ujarnya.-Utusan

Pisau kata ” Moga Allah beri kekuatan kepada Umno dan BN untuk pertahankan negara dari haprak pakatan”

Setev Shaariibu Dakwa Pemimpin Pakatan Fitnah Najib.PI Bala Bawak Bala Kepada Pakatan!

in Berita Nasional/Berita Utama/Rencana by
setev

Kilang fitnah PKR sejak akhir akhir ini punyai masaalah, sejak dari dulu lagi mereka tidak pernah gagal mengeluarkan pelbagai produk fitnah untuk sajian menjadi halwa telinga kepada para penyokong dan menghasuti rakyat.Propaganda mereka mudah,pembohongan yang diulang ulang hingga ia akan kelihatan benar. Cuba kita lihat bagaimana kes Altantuya ,dahulunya kembali senyap dan sudah basi apabila Raja Petra orang yang pertama membuat dakwaan kononnya pembabitan Rosmah dan Najib membuat pengakuan bahawa kesemua ceritanya adalah rekaan semata mata.Malah beberapa individu didalam ceritanya juga tidak wujud.

Kemudian puak haprak ini mendakwa Rosmah berada dilokasi pada tarikh dan waktu  Altantuya dibunuh. Heboh satu negara ceramah ceramah pakatan bagaikan sarkis menjadikan modal untuk membuat fitnah. Pembohongan diulang ulang lagi.. Ramai yang percaya fitnah ini..kemudian..keluarlah bukti dibawah ini..

rosmah

Tarikh dan masa seperti yang didakwa oleh Raja Petra dan SD Bala pada ketika itu ternyata satu pembohongan besar dan fitnah. Rosmah berada di satu majlis menghargai anak anak yatim.Malah Najib secara terbuka melakukan sumpah laknat beberapa kali di masjid dan Pisau sendiri menyaksikan di dewan PWTC beliau melakukan sumpah bahawa dirinya dan Rosmah langsung tidak mengenali Altantuya dan terbabit didalam isu ini.

setev

Kilang fitnah haprak pakatan konsisten melakukan pembohongan,pelbagai skrip dan drama dibuat untuk memberi persepsi yang buruk kepada pemimpin negara.Dr Setev Shaariibu juga mendakwa pemimpin pakatan berbohong. Bayangkan ayah kepada mangsa turut mempertahankan Ds Najib dan Rosmah.

Hari ni Deepak muncul dan beberapa portal pembangkang yang diketahui ramai terlalu banyak terbukti melakukan pembohongan menghidangkan kembali lauk basi. Skrip lama diulang …bohong lagi..fitnah lagi..

Banyak lagi skrip pembohongan dan fitnah  digarap sebegitu rupa seolah para pemimpin Umno ini tidak tahu halal dan haram,seolah pemimpin Umno ini tidak tahu syurga dan neraka. Begitulah gambaran yang diberikan. Bagi mereka yang bebas akal pemikirannya sudah pasti dapat bezakan mana yang tipu dan benar..mana yang logik mana yang tak logik.

Bagi mereka yang sudah dihasut,pemikiran yang penuh dengan kebencian amarah sudah pasti tidak mampu berfikiran dengan waras.Keling Karpet seperti Deepak kantoi beberapa kali,tidak konsisten dan dilihat gagal melaksanakan tugas..Maka terpaksa lah haprak pakatan cari kaki putar belit seperti PI Bala..

Walaupun mengetahui P Balasubramaniam seorang pembohong,seperti biasa khidmat orang seperti ini amat diperlukan disaat kredibiliti jalan cerita skrip pembohongan sudah terpecah tembelang.Rakyat bukan bodoh dan buta,apa yang haprak pakatan cuba gambarkan seolah Najib dan Rosmah orang yang tidak ada agama..seolah pasangan pemimpin negara ini tidak tahu dosa dan pahala..

 

Kepada jentera propaganda haprak pakatan..carilah idea baru..dah basi isu Altantuya tu..bohong tak habis habis..takkan korang suka sangat dengan lauk basi ni.. semua isu recycle..mulanya Suaram panas kononnya Mahkamah Perancis nak dakwa Najib..kemudian apabila kantoi berbohong..timbul pulak Deepak.. nak bohong rakyat pun biar la nampak logik sikit.. Saifudin,Bardtuya dan barisan pemimpin PKR..sudah sudah la bohong rakyat..

Sumpah Najib di dalam masjid..

Pisau kata ” skrip lama dan basi haprak pakatan dikitar semula..”


Hit Counter provided by Curio cabinets
Pergi ke Atas