Home / Berita Utama / Berita Nasional / PRU13 Undi DAP Masuk Syurga!?

PRU13 Undi DAP Masuk Syurga!?

DAP memang sengaja mahu parti mereka diharamkan,Dek kerana penipuan didalam pemilihan CEC dan sengaja tidak memberi kerjasama kepada pihak ROS. Ini satu peluang untuk meraih simpati daripada pengundi cina kononnya kerajaan BN menzalimi parti mereka.

dap 1

Sedangkan DAP diberi peluang dan diberi layanan istimewa oleh pihak ROS,beberapa kenyataan yang dibuat oleh Lim Kit Siang dan Guan Eng adalah kononnya parti DAP bakal diharamkan adalah satu tindakan preemptive kerana mereka sedar DAP pasti akan diharamkan kerana telah melanggar ketetapan akta pertubuhan.

Hari ini PAS telah menawarkan kepada DAP jika sebelum PRU13 parti itu diharamkan. Kita semua sedar tahaluf siyasi PAS kepada DAP cukup kuat. Hinggakan Allah dihina sekali pun mereka masih tetap berpeluk dan berkulum lidah,tahaluf siyasi gampangan PAS ini membuktikan tiada dosa yang dilakukan DAP malah perjuangan parti ultrakiasu chauvanis rasis ini dihalalkan.

71611_204603779676456_1514684754_n

Selepas ini jika calon DAP bertanding menggunakan lambang PAS,bertanding dibawah bendera PAS sudah pasti mengundi calon DAP terutamanya Lim Guan Eng,Karpal atau Lim Kit Siang akan dijanjikan syurga kerana membantu parti Islam.

Bayangkan pakcik makcik yang mahukan syurga PAS terpaksa pangkah Kit Siang,Guan Eng atau pun Karpal. Taraf calon DAP yang bertanding dibawah bendera PAS sekarang ini sudah setaraf ulama.

aa

Selepas ini DAP pula boleh berkempen dengan menawarkan syurga dan pahala,malah kelebihan ini juga mereka dapat menggunakan ayat quran bagi menarik lebih ramai pengundi.

Jangan lupa hudud dah dilupakan PAS dek kerana Kit Siang,Karpal dan Guan Eng berdehem tempoh hari…

dappas

Pisau kata ” dakwah PAS kepada DAP berjaya? atau DAP berjaya dakwah PAS”

About pisau

45 comments

  1. TAKKAN MELAYU BODOH BEGITU SEKALI….

  2. DAP menolak hukum Islam kerna mereka itu mmang golongan kafir, ttp umno yg kononya mmperjuangkan Islam telah menolak hulum Islam dari dlaksanakan, alasan yg dpakai umno/BN menyatakan hukum hudud xraleven dMLSYA.
    prsoalan: siapa yg sepatutnya meralevankan hukum hudud??? n bnyak prsoalan lain, ttp memada dgn 1 prsoalan dulu.
    “wakil pondok darul muhajirin”

  3. admin knapa masih xreply prsoalan sya d’atas, ada baiknya kita prbahaskan dari segala isu yg admin ingin prsoalkan, admin kalo hanya mmbuat blog dgn d’taja n tampa cukup ilmu menangkis kembali sgala hujah yg dtg, ada baiknya jgn adakan ruangan coment n reply.
    kerna pada rakyat yg brfikiran cerdas begitu sabar menanti kedatangan “MALAYSIA BARU”

    “wakil pondok darul muhajirin”

    • Sebenarnya Pisau malas nak layan persoalan yang dah basi ni..memandangkan wakil pondok darul muhajirin desak ..Pisau akan terangkan..

      kita tolak hudud versi pas..bukan tolak hudud versi al-quran.

      persoalan yang ditimbulkan kononnya umno tolak hudud dah basi.. pisau sendiri sebagai orang islam tidak akan sesekali menolak hukum hudud..

      tapi apabila nak melaksanakan hudud perlu adil dan saksama bukan hudud versi pas yang hanya dikenakan pada orang Islam bukan pada yang kafir.

      Yang mencuri 2 orang,seorang Islam..seorang Kafir..yang dikenakan hudud hanya yang Islam.. Adilkah itu? Islam agama yang adil ..bukan jumud seperti perbodohkan penganutnya demi sekeping kertas undi..

      Apakah qisas dan takzir tidak dilaksanakan di Malaysia oleh kerajaan Umno BN?

      Jangan berasa duduk di pondok sudah berasa ilmu cukup..selidik dulu dan fahami kenapa ditolak dan kenapa tidak dilaksanakan..sekurang kurangnya tidaklah nampak bodoh sombong.

      Sebaiknya persoalan hudud perlu ditanya kepada Hj Hadi Ulama PAS, buktinya, Hadi Awang sendiri pernah berkata bahawa ‘Hudud hanyalah satu aspek daripada 0.001% daripada hukum Islam’..

      Tuntutan Islam ke atas sesebuah masyarakat itu adalah lebih luas mencakupi aspek sosial dan kemanusiaan yang lebih penting seperti pendidikan yang berkualiti, kemakmuran dan kemajuan negara, keupayaan untuk menyumbang bagi kesejahteraan manusia sejagat dan berbagai-bagai lagi, selaras dengan kedudukan manusia sebagai Khalifah di muka bumi.

      Tuntutan Islam ke atas seorang individu Islam pula adalah atas amalan peribadinya kepada Allah S.W.T serta keikhlasan dan kejujuran sesama manusia. Kesemua ini mengambil tempat 9/10 dari tuntutan Islam yang mana majoriti dari Umat Islam masih menghadapi kesukaran untuk memenuhinya.

      Manakala, kedudukan ‘hudud’ dalam Islam telah pun jelas iaitu jika sesebuah negara tidak melaksanakan hudud, ia tidak akan menjejaskan sedikitpun keIslaman seseorang Muslim di negara itu. Ini kerana hudud, undang-undang dan kerajaan bukanlah faktor yang menentukan kesudahan seseorang Muslim di akhirat kelak. Kerana itu, hudud tidak diletakkan sebagai perkara pertama dalam tuntutan Islam.

      Namun, penganut-penganut PAS seperti kamu di pondok darul muajirin tetap tegar mengambil sikap seolah-olah Hudud itu adalah 100% atau perkara teratas dalam Islam dan kalau tidak melaksanakannya maka segala amalan tidak diterima lagi dan jatuh kafirlah kerajaan yang tidak melaksanakannya, termasuklah penyokong-penyokong kerajaan. Penjelasan kerajaan bahawa hudud masih belum sesuai dan terlalu sukar untuk dilaksanakan di negara ini, dan pada ketika ini, dibakul sampahkan sebagai kenyataan ‘menolak Islam’ oleh PAS.

      Walaubagaimanapun, PAS tidak ada masalah untuk bekerjasama dengan PKR yang juga memberi jawapan yang sama mengenai hudud.

      Buktinya, baru-baru ini, Shamsul Iskandar Mohd Akin, Ketua Angkatan Muda PKR menyelar Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hasan Tantawi kerana membangkitkan lagi isu hudud. Shamsul menyarankan agar Nasrudin merujuk kepada persetujuan yang dicapai iaitu hudud bukanlah sebahagian dari polisi yang dipersetujui oleh Pakatan Rakyat.

      Apabila ditanya, kenapa PKR boleh dan UMNO tidak boleh?, PAS, khasnya, Mahfodz Omar menjawab bahawa PKR mengiktiraf hudud tetapi tidak menerima perlaksanaannya di Malaysia kerana ia tidak sesuai, tetapi UMNO pula menolak hudud mentah-mentah.

      kita ingin bertanya Mahfodz, kenapa pula PAS tidak ada masalah untuk bekerjasama berjuang mengejar impian untuk berkongsi kerusi pemerintah dengan DAP walaupun DAP jelas menolak mentah-mentah, malah sanggup mati daripada membiarkan hudud dilaksanakan?

      Kenapa DAP boleh dan UMNO tidak boleh? Pastinya, jawapan Mahfodz ialah kerana DAP bukan Islam.

      Namun, ini bukan soal mengenai keIslaman mana-mana parti. Ia juga bukan soal sama ada satu-satu parti itu mengiktiraf atau tidak hukum hudud.

      Soalnya ialah tentang pendirian PAS mengenai hudud dan apakah PAS jujur ingin melaksanakannya.

      Jelaslah sudah bahawa pendirian PAS mengenai hudud dari dulu sehingga kini ialah, ia merupakan bahan politik semata-mata serta PAS tidak punya niat pun untuk melaksanakannya kerana jika PAS serius ingin melaksanakannya mereka pasti menolak kerjasama dengan PKR dan DAP sebagaimana mereka menolak UMNO juga.

      Apa jenis munafik yang PAS cuba pertontonkan kepada kita? Apa bodoh benar otak kita untuk gagal berfikir..

      Saudara wakil pondok muhajirin.

      Enekmen hudud di Kelantan sudah dipersetujui tetapi kenapa masih tidak dilaksanakan..

      Cuba persoalkan kenapa Mesyuarat Jawatankuasa Teknikal Hudud kerajaan Pas Kelantan masih gagal diadakan sehingga kini meski pun telah ditubuhkan sejak Oktober 2 tahun lalu.

      cuba tanya Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah negeri, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah kenapa sehingga sekarang hudud tidak dilaksanakan walaupun Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan 1993 sudah lama di gubal dan sahkan oleh kerajaan PAS Kelantan.

      Jika PAS betul betul mahukan hudud..kenapa berdolak dalik dan tidak laksanakan di Kelantan dulu,buktikan HUDUD versi PAS boleh dilaksanakan dengan ADIL !

  4. Syabas pisau saya katakan anda telah menjawab dengan akal, akhlak, sabar dan ilmu seperti imam malik ajarkan untuk menjadi manusia cemerlang. Saya harap wakil dari pondok muhajirin gunakan empat perkara itu dlm kehidupan anda.

  5. haaa ambik habuan…kan dah kena..

  6. masok lah engkau pas dan dap masing2 dalam syurga yang engkau orang buat tu, tapi SYURGA ALLAH SWT bukan engkau orang yang menentukan nya, ada reti?.

  7. “wakil pondok darul muhajirin” menjawap

    Sebenarnya Pisau malas nak layan persoalan yang dah basi ni..memandangkan wakil pondok darul muhajirin desak ..Pisau akan terangkan..
    —————————
    sebenarnya untuk menegakan hukun-hukum Allah tidak akan pernah basi
    ============================

    kita tolak hudud versi pas..bukan tolak hudud versi al-quran.
    —————————
    apakah hukum hudud yg ingin dilaksanakan PAS bukan dari versi Alquran ???
    ===========================

    persoalan yang ditimbulkan kononnya umno tolak hudud dah basi.. pisau sendiri sebagai orang islam tidak akan sesekali menolak hukum hudud..
    —————————
    alhamdulillah…… sekiranya tidak menolak hukum Allah utk dilaksanakan diMLSYA, TETAPI stelah dibaca dari atas kebawah, anda bukan saja mengatakan dah basi malah menolak terang-terangan, cuba baca balak apa yg anda taip.
    ===========================

    tapi apabila nak melaksanakan hudud perlu adil dan saksama bukan hudud versi pas yang hanya dikenakan pada orang Islam bukan pada yang kafir.
    —————————
    semestinya hudud untuk umat Islam, begitu juga pada rasulullah SAW seawal prkembangan Islam
    ============================

    Yang mencuri 2 orang,seorang Islam..seorang Kafir..yang dikenakan hudud hanya yang Islam.. Adilkah itu? Islam agama yang adil ..
    bukan jumud seperti perbodohkan penganutnya demi sekeping kertas undi..
    —————————
    dimana keadilan anda ???
    contoh 1:
    anda mmpunyi anak kembar yg brlainan jantina, ketika anda ingin mmbeli pakaian atau kasut, anda harus brtindak adil trhadap kembar anda yg brlainan jantina, adakah anda akan mmbeli ke2 duanya pakaian/kasut wanita atau mmberi mreka pakaian/kasut lelaki, sedangkan pakaian wanita/lelaki itu brbeza harga ???
    contoh 2:
    anda mmpunyi 2 org isteri, isteri prtama mmpunyi 3 anak dan isteri muda itu anda baru nikahi tidak mmpunyi anak, apakah anda akan mmberi prbelanjaan rumah/duit dapur sama rata keatas ke2 dua isteri anda ???
    ===========================

    Apakah qisas dan takzir tidak dilaksanakan di Malaysia oleh kerajaan Umno BN?
    —————————
    apa qisas dan takzir yg dilakukan umno/BN ???
    ============================

    Jangan berasa duduk di pondok sudah berasa ilmu cukup..selidik dulu dan fahami kenapa ditolak dan kenapa tidak dilaksanakan..sekurang kurangnya
    tidaklah nampak bodoh sombong.
    —————————-
    tidak pernah merasa ilmu cukup, tetapi ilmu warisan rasulullah SAW utk diamalkan.
    =============================

    Sebaiknya persoalan hudud perlu ditanya kepada Hj Hadi Ulama PAS, buktinya, Hadi Awang sendiri pernah berkata bahawa ‘Hudud hanyalah satu aspek daripada 0.001% daripada hukum Islam’..
    —————————–
    kerna adanya 0.001% inilah yg membendung gejala maksiat 1000%

    ============================
    Tuntutan Islam ke atas sesebuah masyarakat itu adalah lebih luas mencakupi aspek sosial dan kemanusiaan yang lebih penting seperti pendidikan yang berkualiti, kemakmuran dan kemajuan negara, keupayaan untuk menyumbang bagi kesejahteraan manusia sejagat dan berbagai-bagai lagi, selaras dengan kedudukan manusia sebagai Khalifah di muka bumi.
    —————————-
    Islam itu mencakupi segala-galanya apa yg anda katakan diatas, tidak kah anda brfikir yg masyarakat itu tinggal ddlm sebuah negara ???
    ===========================

    Tuntutan Islam ke atas seorang individu Islam pula adalah atas amalan peribadinya kepada Allah S.W.T serta keikhlasan dan kejujuran sesama manusia.
    Kesemua ini mengambil tempat 9/10 dari tuntutan Islam yang mana majoriti dari Umat Islam masih menghadapi kesukaran untuk memenuhinya.
    ————————–
    segala tuntutan hukum Islam itu semestinya brlaku seawal pada individu kemudian pada ibi bapa, saudara mara, sahabat andai, kesebuah kampung hingga kesbuah daerah dan brterusan kesebuah negara
    ===========================

    Manakala, kedudukan ‘hudud’ dalam Islam telah pun jelas iaitu jika sesebuah negara tidak melaksanakan hudud, ia tidak akan menjejaskan sedikitpun keIslaman seseorang Muslim di negara itu. Ini kerana hudud, undang-undang dan kerajaan bukanlah faktor yang menentukan kesudahan seseorang Muslim di akhirat kelak. Kerana itu, hudud tidak diletakkan sebagai perkara pertama dalam tuntutan Islam.
    —————————
    ini ilmu bangsa dan budaya barat yg sedang anda prkatakan, memisahkan hukum Allah dari urusan mentakbir negara
    ===========================

    Namun, penganut-penganut PAS seperti kamu di pondok darul muajirin tetap tegar mengambil sikap seolah-olah Hudud itu adalah 100% atau perkara teratas dalam Islam dan kalau tidak melaksanakannya maka segala amalan tidak diterima lagi dan jatuh kafirlah kerajaan yang tidak melaksanakannya,
    termasuklah penyokong-penyokong kerajaan. Penjelasan kerajaan bahawa hudud masih belum sesuai dan terlalu sukar untuk dilaksanakan di negara ini, dan pada ketika ini, dibakul sampahkan sebagai kenyataan ‘menolak Islam’ oleh PAS.
    ————————-
    apa yg anda perkatakan itu semua dari pandangan sempit anda trhadap Islam, sememangnya penyokong-penyokong kerajaan itu kafir kerna mmbakul sampahkan hukum2 Allah yg ingin dilaksankan umat Islam seperti kami dari masyarakat pondok darul muajirin juga penyokong-penyokong PAS yg sememangnya menegakan syarat Islam.
    ========================

    Walaubagaimanapun, PAS tidak ada masalah untuk bekerjasama dengan PKR yang juga memberi jawapan yang sama mengenai hudud.
    Buktinya, baru-baru ini, Shamsul Iskandar Mohd Akin, Ketua Angkatan Muda PKR menyelar Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hasan Tantawi kerana membangkitkan lagi isu hudud. Shamsul menyarankan agar Nasrudin merujuk kepada persetujuan yang dicapai iaitu hudud bukanlah sebahagian dari polisi yang dipersetujui oleh Pakatan Rakyat.
    —————————
    kerna PKR mmpunyi brbilang kaum ddlmnya, mreka mmpunyi campuran faham agama, apakah akal anda tidak dapat mmbezakanya ???
    =========================

    Apabila ditanya, kenapa PKR boleh dan UMNO tidak boleh?, PAS, khasnya, Mahfodz Omar menjawab bahawa PKR mengiktiraf hudud tetapi tidak menerima perlaksanaannya di Malaysia kerana ia tidak sesuai, tetapi UMNO pula menolak hudud mentah-mentah.
    ————————-
    PKR mengiktiraf hudud tetapi tidak menerima perlaksanaannya di Malaysia kerana ia tidak sesuai, mereka(PKR) brpegang pada dasar campuran kaum
    tetapi UMNO pula menolak hudud mentah-mentat, umno dpenuhi manusia munafik yg brselindung disebalik kalimah Allah.
    ============================

    kita ingin bertanya Mahfodz, kenapa pula PAS tidak ada masalah untuk bekerjasama berjuang mengejar impian untuk berkongsi kerusi pemerintah dengan DAP walaupun DAP jelas menolak mentah-mentah, malah sanggup mati daripada membiarkan hudud dilaksanakan?
    Kenapa DAP boleh dan UMNO tidak boleh? Pastinya, jawapan Mahfodz ialah kerana DAP bukan Islam.
    Namun, ini bukan soal mengenai keIslaman mana-mana parti. Ia juga bukan soal sama ada satu-satu parti itu mengiktiraf atau tidak hukum hudud.
    Soalnya ialah tentang pendirian PAS mengenai hudud dan apakah PAS jujur ingin melaksanakannya.
    ————————–
    setelah dijawab oleh Mahfodz anda tetap tidak terima, saya juga brsependapat dgn Mahfodz dan menambah sedikit, DAP itu mmang dipenuhi golongan kafir, maka wajar lah mereka menolak hudud, tetapi umno dpenuhi manusia munafik yg brselindung disebalik kalimah Allah, sebab itu umno menolak mentah2 hukum hudud.
    ============================

    Jelaslah sudah bahawa pendirian PAS mengenai hudud dari dulu sehingga kini ialah, ia merupakan bahan politik semata-mata serta PAS tidak punya niat pun untuk melaksanakannya kerana jika PAS serius ingin melaksanakannya mereka pasti menolak kerjasama dengan PKR dan DAP sebagaimana mereka menolak UMNO juga.
    —————————
    saya ulangi, kerna umno dpenuhi manusia munafik yg brselindung disebalik kalimah Allah.
    ============================

    Apa jenis munafik yang PAS cuba pertontonkan kepada kita? Apa bodoh benar otak kita untuk gagal berfikir..
    —————————–
    nyatanya umno itu mmang munafik, kebodohan otak anda yg gagal mmbezakan
    =============================

    Saudara wakil pondok muhajirin.
    ——————————
    ya!!! kenapa, apa yg perlu saya tolong ???
    =============================

    Enekmen hudud di Kelantan sudah dipersetujui tetapi kenapa masih tidak dilaksanakan..
    —————————–
    kenapa anda tidak mengatakan , Enekmen hudud di Kelantan BARU SAJA DIPERSETUJUI…
    ============================

    Cuba persoalkan kenapa Mesyuarat Jawatankuasa Teknikal Hudud kerajaan Pas Kelantan masih gagal diadakan sehingga kini meski pun telah ditubuhkan sejak Oktober 2 tahun lalu.
    cuba tanya Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah negeri, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah kenapa sehingga sekarang hudud
    tidak dilaksanakan walaupun Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan 1993 sudah lama di gubal dan sahkan oleh kerajaan PAS Kelantan.
    Jika PAS betul betul mahukan hudud..kenapa berdolak dalik dan tidak laksanakan di Kelantan dulu,buktikan HUDUD versi PAS boleh dilaksanakan dengan ADIL !
    —————————-
    macam mana otak anda boleh memikirkan perlaksanan hukum sesebuah negeri semudah undang2 atau adat dlm rumah, kerna anda ini trlalu banyak dan trmakan
    momokan umno/BN, segala prlaksanan perlu ada kaitan dari pehak brkuasa seperti polis, cuba tanya KDN sejauh mana polis dikelantan memberi kerja sama
    pada menyelaraskan hudud ???

  8. tu lah ingat mengaji kat skolah pondok dah besar kepala.
    ‘sesungguh nya Allah tidak redha dgn orang yg angkuh”

    cayalah pisau …….macam pisau blade dia kena…..aduhhhhhhh..

  9. hehe…terdiam kau “wakil pondok darul muhajirin”…

  10. walaupun tinggi ilmunya namun masih mengikut kata nafsu segala masaalah takan selesai malah bertambah fitnah direka untuk mengiyakan pandangan sendiri,ingatlah wahai yg menggelarkan diri wakil pondok darul muhajirin, sesungguhnya orang yang berilmu itu sejuk dan berfaedah pandangannya seraya tidak menyakitkan hati sesama islam bila berbicara, dengan cara saudara membuat ulasan dan persoalan tidak melambangkan anda seorang yang berpegang pada ajaran suci islam secara iklas… maaf saya tidak pandai ugama malah masih belajar, jadi saya minta jangan mengajar orang seperti saya islam turutan nafsu seperti ini…

  11. dajal itu pabila berhadapan dengan orang islam maka berlakonlah ia sebagai seorang alim…

  12. pada saya xda salah wakil pondok tu pun, yg lebih nampak salah pada pengikut-pengikut ajaran umno/BN, xnak juga terima hukum Allah itu dilaksanakan

  13. salahnya wakil pondok tu kerana brtanya hal yg umno/be end kata dah basi, tapi bila dbaca semua prsoalan yg djawab wakil pondok tu ada betulnya, aku pun hairan kenapa umno/be end in mati-matian tolak hudud, ada je alasan bodoh yg dbagi, nampak sangat suku sakat unmo/be end ni nak mencuri/merompak hasil kkayaan negara yg sepatutnya diagihkan pada rakyat, sudah la wakil pondok awak tak payah layan blog ni, sbb dia org ni dicincang lumat mcm mana pun tetap tolak hukum Allah dari dilaksanakan

  14. hehehe, betul laa mmber wa kata blog ni bau hancing, blog ni bkn dtaja TETAPI mmg umno/BN punya, betul2 xubah mcm utusex n tv3suku kalo xmmfitnah itu bkn umno/BN

  15. mana pulak bau hancing, tapi bau tai…. ni kan blog pencacai

  16. wakil pondok lu sampoi, setiap prsoalan dia lu jawap, setiap jawapan ada soalan, pisau potong tai… jawap laa, setida-tidaknya klo wa xdpt cedok ilmu pakai timba, dpt pakai sudu pun jadi laa, cuba baca comant pencacai umno/BN yg lain tu, samua mr yes.. , xkan ada no bos, walaupun pencacai tu tau bos dia rompak hak rakyat, ini bukan fitnah, wa n mmber lain semua org kuat umno/BN 1 masa dulu, apa pun pencacai bantah pada wakil pondok tu, wa tetap bantah pada pencacai, sbb tengkorak pencacai tu dlm poket wa

  17. penjelasan pisau dah jelas…tp apa yg pondok mahukan adalah satu sistem hudud mesti dilaksanakan secara wajib…
    tp tahukah anda semua..hudud bukan hukumnya wajib seperti wajib hukumnya sembahyang 5 waktu..jika ditinggalkan dgn sengaja jatuh dosa…ikut penerangan seorang ustaz aku dahulu…hudud ni seperti kata hj hadi…0.001% dlm aspek islam…dan hukum perlaksanaan hukum hudud juga wajibnya adalah seperti perlaksanaan haji…cukup segala syarat..maka wajib la gi haji…so itulah hudud..dan jika tak mampu amalkan hudud..amalkan sistem manusia yg ada adalah tidak salah…

    cth terbaik..Kelantan..walaupun mengaku melaksanakan aspek islam dlm pentadbiran negerinya…tp maksiat masih berlaku…pelacuran masih wujud…judi secara diam masih wujud…malah aku sbg anak kota..rasa menakutkan berada di kota baharu berbanding di KL melihat kerenah maksiat anak muda2 kota bahru…yg buat aku berkata…negeri serambi mekah bwh pimpinan PAS pun xdpt kawal maksiat 100%…

    rasanya penjelasan huduh PAS ditolak..pihak UMNO telah menjawabnya..tp ada pihak disana telah spin penerangan UMNO sbg menolak hudud 100%..padahal pandangan UMNO dan PKR ADALAH SAMA…kerana masyarakat majmuk…

    anyway…aku menolak mengamalkan hudud secara peribadi…kerana aku tak yakin mana2 manusia zaman sekarang yg mampu mengamalkan hukum allah ni dengan seadil2nya…dgn zaman sekarang ramai manusia yg bermuka2…ramai manusia yg masih memandang jijik..hina…bekas banduan yg br bebas…termasuk la yg nmpak alim tp mulut seperti longkang apabila berkata ttg banduan br bebas…aku rasa..better amalkan sistem yg ada dri mengotorkan hukum allah yg suci tu…

    dan jika ada manusia yg boleh melepaskan seorang pesalah atas alasan mengkonfirmkan allah dah ampunkan dosa pesalah…padahal sepatutnya kene buat hukuman sepatutnya..maka jgn la kotorkan hukum suci allah ini dgn org begini…

  18. hukum islam bukan semata2 hukum hudud…byk cabangnye.

    jgn lupa, rukun iman yg 6 tu pn salah satu hukum islam. kurang satu, out terus. dlm bab akidah pn pas dh celaru sokong pluralisme & buat fatwa2 pelik.

    wakil pondok, fahami dulu maksud yg sebenarnye hukum islam. jgn sempitkan pemahaman kamu psl hukum islam = hudud. hukum islam ni luas; akidah, muamalat, munakahat dsb. kamu cuma fokus pd bidang syariah, sbb tu asik nmpak hudud saja, yg lain2 tk nmpak.

    klu umno tolak hukum islam, kenapa ade ustaz2 umno yg buat discussion psl hudud pd mca utk beri penerangan yg sebenar psl hudud dlm islam?

    betul kate pisau, bnda ni dh byk kali ckp… bosan pn ade. bkn bermaksud bosan pd topik hudud, tp bosan pd org yg buat2 tk paham dan tanak mengkaji & menilai maksud sebenar hudud & metodologi perlaksanaan hudud.

    kesimpulan:
    org kene tgkap sbb mencuri, bukan esok jugak kene potong tgn… silalah faham maksud sebenar hukum islam secara luas melalui pembacaan dr tokoh ulama2 dunia yg ada .

    amin.

  19. isu apa yang wakil pondok darul muhajirin gunakan untuk bantai pisau adalah hasil indoktrinasi PAS pada pengikutnya sejak berpuluh tahun dulu lagi. Akibatnya mereka jadi bodoh dan sombong. Aku sokong huhud PAS tapi aku benci PAS kerana angkuh. Apa masalah dengan polis Kelantan.? Laksana hudud pun endak tak sendak , bagi dalih polis tak nak bekerjasama. malu betol. pas tu salahkan BN..

  20. sikit ari blog ni blh la ganti popa gomo, sbab popa gomo dh blah, goyang kena saman 100M, topik kat atas tu menandakan admin ni 1000% BUKAN pencacai, TETAPI tukang basuh jubub najib, org umno/BN blh laa admin perBODOHkan, skrg ni zaman IT la admin, semua info dhujung jari n rakyat tau brfikir jauh lbih baik n blh mmbeza mana pemimpin yg telus n yg mana pemimpin HABITAYnya merompak hak rakyat, kerajaan BN suka wat rekod trbesar, trbanyak, trtinggi begitu juga pd rekod dunia, penutup tirai BN ni pun boleh buat rekod dunia jugak, rekod pempmpin negara paling ramai yg MASUK PENJARA, cuba lu org pikir, salah ke kata-kata wa tu

  21. mau prcaya atau tak tu lu org punya pasal, 1fst time wa mngundi masa smngat46 vs BN, time tu wa join umno, 2nd election dlm hidup wa dah ada post dlm cwngn, 3rd election wa dah jadi tmbln bendahari bahgian, masa tu lah wa tau sebesar-besar iblis yg ada dlm umno/BN, mau tak mau wa folow je kehendak dia org, selesai je 3rd election wa trus brhenti jadi org politik, tak da salah pada wakil pondok dan PAS kalau ingin melaksanakan hudud, kerna memang wajar dimalaysia ni dpergunakan systm hudud, ddlm umno/BN penuh maksiat dan penipuan, salah gunakuasa, penaja maksiat trbesar, sponsor trnsport, hotel, duit poket pada anak2 muda melayu Islam kehatyai thailand, tnjung balai, batam n sbagainya, semua tender kroni punya, open tender tu wat syarat je, sudah sampai masanya iblis2 ni dikurung, tu pengalaman wa dprengkat bhgian belum sampai pusat, kalau kat pusat tu lagi la besar iblis yg dok kat sana

  22. bro, NAJIB TAKUT BUBAR SEBAB TAKUT KALAH, apa yg lu crita tu wa prcaya, zaman remaja wa prnah kehatyai dtaja umno/BN menggunakan bas FAMA, brsama pakcik2 tua kutuk, fehh…. sampai je sana semua hilang, maklum la dia org dah selalu sngat kesana, mcm kmpung sendiri, tuhan je la yg tau.
    so… wa bukan pandai sangat agama, kerna masih trus blajar pd kuliah2 agama yg kami penduduk stempat mmbayar ustaz2 utk mngajar.
    alhamdulilah…. kerna ustaz kami tu peka politik, walaupun dia bukan trlibat politik scara langsung, penerangan ustaz tu pada hukum hudud amat terang lagi jelas pada org2 yg brfikir, pada mereka2 yg masih menolak hudud itu ada something wrong diotak mereka, brfikir secara mudah n cukup logik pada akal, seawal penyebaran Islam, Rasulullah SAW hanya mengenakan systm Islam hanya utk umat muslim saja, begitu juga pada kafir yg telah mmbuat prjanjian.
    malah Islam itu diterima meluas oleh golongan kafir kerana systm(hudud) cukup brkesan mentadbir, pengluasan Islam ditimur tengah bukan kerana peperangan, peperangan yg brlaku kerana Rasulullah SAW dperangi, trlalu sedikit umat Islam ketika itu utk memulakan peperangan, pengluasan dakwah Islam itu disokongi oleh systm perundangan(hudud) itu sendiri, so.. memang tidak ada salah pada mana2 wakil pondok pun utk merealisasikan hudud itu brsama PAS.
    apa pun alasan umn/BN menolak hudud itu tidak menasabah, kerana Rasulullah SAW adalah contoh trpuji yg sepatutnya seprang muslim ikuti.
    kenapa seorang muslim mengikuti dan mengamalkan cara hidup dan system golongan kafir, tidak salah wakil pondok tu brkata “umno dpenuhi manusia munafik yg brselindung disebalik kalimah Allah” fikirkan lah pada mereka2 yg mengatakan diri itu seorang muslim

  23. wa salut lu wakil pondok, bro WA PUN SAMA LA, tq kerana penerangan ringkas yg cukup bermakna buat wa

  24. semoga rakyat memberi mandat besar untuk membentuk “kerajaan baru” yang lebih setabil, amin………..

  25. admin memperBODOHkan rakyat malaysia dengan topik “PRU13 Undi DAP Masuk Syurga!?”, admin!, ayat ni kalau sebelum merdeka atau baru merdeka boleh la digunakan, zaman malaya “cap kapal layar”, zaman sekarang semua maklumat dihujung jari n rakyat lebih bijak berfikir.
    sesiapa yg termakan dakyah admin ini, nyata sangat mereka tu dari golongan orang yg tak tahu berfikir, pada pendapat peribadi saya lah, golongan sasar admin ini sudah hampir pupus, kerana mereka semuanya rata-rata golongan sebelum dan seawal merdeka, berapa kerat sangat la golongan ini yg mesih tinggal.
    ada pun golongan genarasi baru atau golongan muda mereka ni semua jauh lebih cerdas berfikir, kerana mereka semua telah terdedah dengan maklumat-maklumat terkini yg mempunyi bukti-bukti juga yg berlandaskan fakta.
    dengan cara tidak langsung, dengan posting yg admin buat diatas melambangkan keperibadian admin yg lemah berfikir.

    komen atau bantahan pisau terhadap wakil pondok darul muhajirin juga menyatakan pisau ini juga kurang pengatahuan Islam sebenar,
    kerana pisau tidak langsung perpandukan(mencontohi) Rasulullah SAW dari apapun aspek kehidupan, komen pisau lebih berkiblatkan barat iaitu dari golongan kafir, apakah golongan ini seharusnya dicontohi umat Islam dari segala sudut peradapan maupun pentadbiran negara.

  26. apa pendapat admin dan semua ahli umno/BN, golongan ‘DAP Islam’ mencabar ulamak umno/BN berdebat terbuka dalam bahasa Arab.
    Beranikah ulamak Umno berdebat ‘hujah lawan hujah’ dengan ‘DAP-Islam’ berkenaan?

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=307047436090357&set=a.254000171395084.58735.162138223914613&type=1&theater

  27. negeri 9 adalah negeri prtama mencipta rekod malaysia yg mana dewan undangan negerinya TERbubr secara automaticnya, umno/BN telah mencipta rekod trbaru malaysia yg boleh dicatatkan kedalam buku malaysia recod.

    insallah…… sekiranya diIzinkan Allah SWT umno/BN akan mecipta Guinness World Recod dimana “bekas pemimpin negara teramai masuk penjara” dan category ini belum ada lagi tercatat diGWR, ini bermakna umno/BN meletakan classnya tersendiri diperingkat antarabangsa

  28. patut la admin ni jadi pencacai umno/BN, kerana cara pemikiran admin ni sengkat, topik admin ini melambabgkan kebodohan admin, rakyat zaman sekarang tak la sebodoh admin dan penganut-penganut umno/BN, kerana rakyat ada asas agama yg baik untuk membeda.

    persoalan pisau telah dijawap wakil pondok darul muhajirin, tetapi setiap jawapan wakil pondok itu ada soalan yg belum dijawap oleh pisau, apakah pisau itu hanya berasa tajam pada dirinya sendiri, sedangkan pisau itu belum diuji sejauh mana ketajamanya.

    setiap jawapan wakil pondok itu ada soalan untuk menguji sejauh mana kefahaman pisau terhadap persoalan pisau itiu sendiri, sekiranya pisau tidak tahu menjawap semua soalan wakil pondok itu, ini bermakna pisau tidak faham akan permasalahan yg pisau hadapi sandiri, pisau hanya menunjung jari kepada orang lain untuk mempersalahkan orang, sedangkan pisau sendiri tidak tahu dan faham akan persoalan sendiri.

    speses pisau, admin dan golongan pencacai umno/BN ni semua sama saja, setiap persoalan itu tidak tahu apa lagi difahami, tetapi hanya menyalahkan orang-orang memberi penerangan, juga speses ini tidak menyatakan sejauh mana kefahaman yg diterima setelah diberi penerangan.

  29. pisau ni betul2 “cap ayam” keturunan cap kapal layar, akal tumpul, otak udang yg bercampur dgn tahi.

    orang melayu yg beragama Islam tak la sebodoh pisau sangkakan, bebodohan yg ada pada pisau ni tak perlu mengheret rakyat supaya menjadi bodoh macam pisau.

    sekiranya pisau betul2 TELUS ingin menyampai kebenaran, kenapa pisau tidak menerangkan kedudukan DAP itu sendiri dan masalah yg dihadapi ROS, sedangkan masalah yg dihadapi ROS itu bukan masalah DAP, semua itu hanya diwar-warkan seolah-olah permasalahan itu terjadi dari DAP, pisau juga tidak SAKSAMA ketika menyampaikan satu-satu messag kerana terlalu berpehak kpd kerajaan, ini bermakna pisau mempunyi kepentingan ddlm politik umno/BN.

    pisau juga tidak BERANI berhadapan pada persoalan yg pisau tidak fahami, semua hal ini terserlah setelah pisau tidak menjawap semua soalan yg telah diajukan kpd pisau.

  30. Buruk betul bahasa si pembangkang ni, main belasah cakap je, padahal ilmu takde….takpayah la dok nak jadi cendikaawan kat sini. Sok time mengundi ko undi la parti yang korang suka. klu ckp dgn pembangkang ni takkan habis sampai bila2…diorang masih belum sedar dari tidur…angkuh tak bertempat…..gunakan ilmu untuk mengajar orang, bukan nak menunjuk? Moga Allah SWT buka jalan dan beri hidayah kepada mat2 dan minah2 pembangkang ni…amin. kadang kala lebih baik diam dari bercakap…saybas pisau dengan dengan cara menjawap yang berilmiah….

  31. Wakil pondok muhajirin kata PKR tolak hudud sebab partinya berbilang agama…woii BN tu berbilang agama jugak

    Lepas tu PKR kata hudu tak sesuai dilaksanakan tetapi tidak dianggap penolakan mentah2…apa punya statement la orang pondok…ni sama lah dengan menolak hudud cuma cakap lebih berlapik….konon tak sesuai…ini satu penghinaan juga kpd agama Islam..

    Kesimpulannya PR ambil separuh Quran tolak separuh Quran jugak….mengangkat org kafir jadi pemimpin yang tak mahu hudud/hukum Islam…apa hukumnya bro???bingung betui…

  32. wakil pondok muhajirin, kisah renungan:

    Di zaman Nabi Musa `alahi salam ada seorang hamba Allah yang kerjanya mencuri. Sudah 40 tahun dia mencuri. Suatu hari, dia terlihat Nabi Musa `alahi salam sedang berjalan. Terlintas di hatinya untuk berjalan bersama Nabi Musa `alahi salam. Katanya; “Kalau aku dapat berjalan bersama Nabi Musa, mudah-mudahan ada juga berkatnya untuk aku.”

    Tetapi setelah difikirkannya semula, dia tidak jadi melangsungkan niatnya itu. Dia berkata, “Aku ini pencuri. Manalah layak pencuri macam aku ini berjalan bersama seorang nabi.” Sejurus kemudian, dia terlihat pula seorang abid berlari-lari anak mengejar Nabi Musa `alahi salam dari belakang. Si abid ini telah beribadah secara istiqamah selama 40 tahun dan dikenali orang. Si pencuri itu berkata di dalam hatinya, “Baik aku berjalan bersama si abid ini. Moga-moga ada juga baiknya untuk aku.”

    Lantas si pencuri menghampiri si abid dan meminta kebenaran untuk berjalan bersamanya. Apabila ternampak sahaja si pencuri, si abid terkejut dan terus merasa takut. Dia berkata di dalam hatinya, “Celaka aku! Kalau si pencuri ini berjalan bersama aku, takut-takut nanti rosak segala kebaikan dan amalanku.”

    Si abid terus berlari laju supaya si pencuri tidak dapat ikut. Si pencuri tadi terus mengikut si abid kerana hendak berjalan bersamanya. Akhirnya kedua-dua mereka sampai serentak kepada Nabi Musa `alahi salam.

    Nabi Musa a.s. terus berpaling dan bersabda kepada mereka berdua, “ Aku baru sahaja mendapat wahyu dari Allah Taala supaya memberitahu kamu berdua bahawa segala amalan baik dan buruk kamu telah dimansuhkan oleh Allah.” Maka terkejutlah si abid dan si pencuri tadi. Berbahagialah si pencuri kerana segala dosanya mencuri selama 40 tahun telah diampunkan oleh Allah. Celaka dan dukacitalah si abid kerana segala amalan dan ibadahnya selama 40 tahun telah ditolak dan tidak diterima oleh Allah.

    Rupa-rupanya si pencuri itu, walaupun kerjanya mencuri, dia tidak suka akan perbuatannya itu. Dia miskin dan tanggungannya banyak. Masyarakat ketika itu sudah rosak dan orang kaya enggan membantu fakir miskin. Dia mencuri kerana terpaksa. Oleh itu, setiap kali dia mencuri, dia amat merasa bersalah dan berdosa. Jiwanya terseksa dan menderita. Selama 40 tahun dia menanggung rasa berdosa itu dan selama itu juga jiwanya parah menanggung derita. Selama 40 tahun hatinya merintih meminta belas kasihan, keampunan dan mengharapkan kasih sayang Tuhan.

    Si abid pula, amat yakin ibadahnya mampu menyelamatkannya. Dia yakin ibadahnya akan dapat membeli Syurga. Setiap kali dia beribadah, dia rasa dirinya bertambah baik. Setiap kali dia beribadah, dia rasa dirinya bertambah mulia. Selama 40 tahun si abid ini mendidik hatinya supaya merasa lebih baik dan lebih mulia setiap kali dia membuat ibadah. Hingga dia rasa tidak layak bergaul, inikan pula berjalan bersama orang yang hina dan berdosa. Dia rasa dia hanya layak berjalan bersama para Nabi.

    Maha Suci Allah yang mengetahui segala isi hati manusia. Yang tidak melihat akan amalan-amalan lahir tetapi apa yang ada di dalam hati. Yang menilai hamba-Nya mengikut apa yang termampu oleh hamba-Nya dan tidak lebih dari itu. Yang menguji manusia dengan kesusahan dan nikmat untuk mengetahui siapa di kalangan hamba-hamba-Nya yang benar-benar berjiwa hamba dan merasa bahawa Allah itu Tuhannya.

    Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda: ”Sesungguhnya Allah tidak melihat kepada rupa dan hartamu tetapi Allah melihat kepada hati dan amalmu.” (Riwayat Muslim)

    Kesimpulannya, walaupun alim ulama, tok guru dan penyokong PAS sangat yakin dengan perjuangan yang dibawa ketika ini, tetapi janganlah sampai melabel atau menfatwa saudara seagama yang tidak menyokong PAS/PKR sebagai “munafik”, “kafir”, “amalan tak diterima”… dan sebagainya..

  33. crita org atas ni pnjng lebar, mcm la org xblajar n xtau hukum taurat, salah 1 dri 10 hukum taurat yg trtulis diLOH musa itu jgn mncuri,
    klo nk mnutup ksilapan sndri jgn tunjuk jari pd org lain.

  34. pisau ni tolol, cuba pengaruh rakyat malaysia dgn idea bodoh, klo ada yg percaya pun dah tentu org tu bodoh yg tak ubah mcm pisau.

    jet ni pun satu bahlol, cerita punya la panjang lebar, ujung-ujung point cerita nak cuba tutup kesilapan sendiri,

    kenapa sebahagian ulamak melebalkan penganut-penganut umno/BN “munafik” kafir, jet brcerita siap guna hadis, tapi bab munafik dan kafir tak tau cari punca sebab guna hadis, seorang sahabat brtanyakan pd Rasulullah SAW tentang akdiah dan iman seseorang, lalu Rasulullah SAW brsabda, melalui tiga perkara. (1) hati (2) percakapan (3) perbuatan (Riwayat Buhari/Muslim).

    hati seseorang pada manusia biasa belum tentu kita dapat melihatnya, tetapi dgn percakapan dan perbuatan seseorang itu akan menyatakan apa yg tersimpan dlm hati seseorang itu, penganut-penganut umno/BN menolak hukum Allah SWT bulat-bulat, sama ada dari percakapan maupun dari perbuatan, so… ini bermakna penganut umno/BN ini dari golongan kafir, adakah amalan orang kafir ini akan diterima Allah SWT??????????????

  35. Inilah antara motif Abdullah Sa’amah,pengasas Pondok Geting yg hanya mempunyai 18 buah pondok,25 org murid dan 2 org tenaga pengajar..mengatakan undi PAS haram..DAP kafir harbi dan sebagainya…(sumber-emosque.com.my)

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=360558980719306&set=a.277242662384272.58134.277192485722623&type=1&theater

  36. Peristiwa Ghazwah Bani Mustaliq pernah merekodkan satu pengalaman pahit kepada umat Islam yang menyentuh rumahtangga Rasulullah S.A.W, di mana Saydatuna Aishah dituduh bermukah dengan Safwan bin Mu’attal, seorang Sahabat Nabi juga tentera Islam yang tabiatnya suka tidur selepas selesai berjuang di medan pertempuran. Di dalam sirah Ibnu Hisham, diriwayatkan Safwan bin Mu’attal memang suka tidur selepas perang sehinggalah beliau ditinggalkan keseorangan oleh kumpulan tentera-tentera Islam yang lain.

    Itulah rutin yang kerap dilakukan oleh Safwan, seorang Sahabat Nabi setiap kali berakhirnya perang. Namun, setelah Safwan tersedar daripada lenanya beliau mendapati Aishah, isteri Baginda S.A.W tertinggal keseorangan daripada kumpulan yang sepatutnya beliau bersama Rasulullah S.A.W menuju pulang ke Madinah.

    Peristiwa itu menyebabkan kota Madinah gempar. Segala rekayasa media dipaparkan oleh kaum munafiq semahu-mahunya. Fitnah keji dan tuduhan jahat terhadap keluarga Nabi S.A.W kedengaran merata ke pengetahuan masyarakat Muslim dan non-Muslim di Madinah, di mana Aisyah, isteri Nabi S.A.W dituduh berselingkuh dengan Safwan bin Mu’attal.

    Sementara Abdullah bin Ubai dan kaum munafiq melepaskan dendam dan bencinya terhadap Rasulullah S.A.W dengan mengambil kesempatan, mencipta dan menaburkan fitnah terhadap isteri Baginda sehingga terdapat beberapa orang Islam terpengaruh dengan fitnah tersebut. Beberapa orang sahabat berkelahi dengan Safwan bin Mu’attal, antaranya ialah Hassan bin Thabit, tukang penyair Rasulullah.

    Tuduhan itu dirumus berdasarkan tindakan Safwan yang mengiringi Saydatuna Aishah radhiAllahu anha sehingga tiba ke Madinah. Peristiwa itu dijaja sebagai fakta kukuh, tentang kecurangan Aishah terhadap Rasulullah S.A.W.

    Disebut oleh Ibnu Hisham di dalam sirahnya, fitnah tersebut menyebabkan Rasulullah melontarkan persoalan kepada Aishah, “Wahai Aisyah, sesungguhnya telah sampai kepadaku berita begitu dan begini tentangmu. Jika kamu seorang yang bersih dari fitnah itu maka Allah akan membersihkanmu, jika sekiranya kamu mengerjakan dosa maka mohonlah ampun dan bertaubatlah kepada Allah kerana seseorang hamba itu apabila mengaku dosanya kemudian dia bertaubat kepada Allah nescaya Allah maha menerima taubatnya.”

    Sedih Aishah mendengar teguran Baginda, suara Baginda bagaikan guruh yang mengegarkan tiang langit. Lantaran persoalan bernada keraguan itu, Saydatuna Aisyah mengalirkan air mata, dengan sebak menangis melihat tawarnya keyakinan Baginda kepadanya. Aishah kemudiannya melontarkan perkataan yang membuktikan kejituan imannya kepada Allah Taala, “Aku tidak dapati suatu contoh perkataan melainkan seperti yang pernah diucapkan oleh Nabi Yusuf alaihissalam; …Sabar itulah yang paling baik dan Allah sahaja tempat meminta pertolongan di atas apa yang kamu sifatkan terhadapku (maksud surah Yusuf ayat18).”

    Allah telah mentaqdirkan satu ujian yang pahit diterima Baginda S.A.W, lebih-lebih lagi apabila wahyu tidak turun sebulan lamanya sejurus dari peristiwa itu. Semua itu agar kita agar generasi umat Islam hari ini mengambil iktibar sebagai umatnya yang beriman kepada Allah dan Rasul, sebagai umatnya yang menjulang tinggi makna kesetiaan dan persaudaraan.

    Lalu, apa sebenarnya yang dilakukan Baginda Nabi S.A.W mengatasi beban ini selain menunggu petunjuk dan wahyu dari Allah? Lembaran sejarah mengajarkan kepada kita, bagaimana sikap Baginda Nabi sebagai qiyadah terunggul membanteras fenomena “media puaka” yang dikelolao Abdullah bin Ubai sampai ke akarnya.

    Antara yang dilakukan Rasulullah S.A.W adalah menyibukkan para sahabat daripada membicarakan fitnah terhadap Saydatuna Aisyah. Ini kerana masyarakat yang tidak sibuk, menghabiskan masa mengatur dam dan melepak di kedai kopi, biasanya tiada urusan lain yang akan dilakukan oleh mereka selain membicarakan isu-isu panas dan fitnah.

    Khabar angin, cakap-cakap mulut adalah senjata klasik yang menjadi makanan empuk orang-orang munafik sejak dahulu lagi untuk memecah belahkan umat Islam. Di dalam kitab sirah yang dikarang Ibnu Hisyam, ketika fitnah ini berleluasa radarnya, Rasulullah S.A.W bertindak keluar ke lokasi yang berbeza dari suasana di Madinah. Rasulullah S.A.W keluar bersama beberapa orang sahabat untuk beberapa hari dan berhenti di suatu tempat sehingga masing-masing mengantuk dan tertidur. Rasulullah S.A.W melakukan semua itu agar mereka dapat melupakan “gossip liar” kaum munafiq seputar kejadian sebelumnya.

    Begitu juga apabila Rasulullah S.A.W mengutarakan pandangan dan mengemukakan pendapat tentang hal yang terjadi berikutan tuduhan terhadap isterinya, Aisyah, Baginda hanya berbicara kepada orang-orang yang rapat dengannya sahaja. Baginda tidak berbicara soal tuduhan terhadap Aisyah itu kepada semua orang. Kerana cinta Baginda S.A.W kepada Aisyah begitu mendalam, manakala tuduhan yang dihadapi oleh Aisyah amat pedih untuk dipendam.

    Berbeza dengan sikap orang-orang munafik. Mereka menyebarkan desas-desus dan menikmati rasa kepedihan yang menimpa jiwa Rasulullah S.A.W.

    Safwan bin Mu’attal radhiAllahu anhu disaksikan Rasulullah S.A.W sendiri sebagai seorang yang soleh dan Allah telah memberikan rezeki kepadanya kesyahidan di jalan-Nya sesudah fitnah liar ini ditamatkan dengan penurunan ayat ke 11-18 daripada surah an-Nur. Allah menjelaskan perihal sebenar dan telah memuji pendirian Abu Ayub al Ansari dan Ummu Ayyub berdasarkan asbaabun nuzul ayat tersebut kerana sikapnya tidak mempercayai tuduhan buruk yang dilemparkan kepada isteri Baginda S.A.W.

    Ketika peristiwa berita fitnah mengenai kerendahan moral Aishah merebak dengan liarnya, Abu Ayyub al Ansori beserta isterinya Ummu Ayyub berkata, “Ya kami mendengar berita itu, tetapi kami tidak percaya dan ini adalah fitnah terhadap Aishah!”

    Wahyu Allah yang turun ketika itu sangat menenangkan jiwa Baginda, ia laksana gerimis di saat kekeringan dan kemarau panjang. Firman Allah Taala :

    “Sepatutnya semasa kamu mendengar tuduhan itu, orang-orang yang beriman – lelaki dan perempuan, menaruh baik sangka kepada diri (orang-orang) mereka sendiri dan berkata; Ini ialah tuduhan dusta yang nyata” – surah an Nur:12, al Quranul Karim

    Inilah sikap Muslim yang menjadi panduan kepada kita apabila menilai sesuatu isu atau berita. Benarlah Allah Taala memuliakan Para Sahabat dan mensucikan Para Ahli Bait Baginda S.A.W. Sekalipun peristiwa ini sulit dan menyakitkan, namun sedarilah bahawa orang-orang yang diuji dengan peristiwa seumpama ini, pahalanya di sisi Allah tidak akan dizalimi sekecil manapun. Sabda Rasulullah S.A.W, “Tidaklah seorang hamba dizalimi lalu ia bersabar atas kezaliman itu maka Allah pasti menambah kemuliaan baginya.” – Riwayat at-Tirmizi, hadis ini sahih.

    Mari kita renungi dalam-dalam jika fitnah seumpama ini berlaku di hadapan kita. Ketika itu di manakah kedudukan hati kita sekarang?

    Adakah kita tergamak mengapi-apikan orang lain supaya turut mempercayai berita yang masih belum dipastikan keabsahannya?

    Adakah kita mengambil posisi berdiam diri lantaran sikap tidak mahu ambil peduli?

    Atau kita tidak percaya khabar tersebut malah mempertahankan peribadi mangsa sebagai orang yang dizalimi, menegaskannya sebagai Muslim yang baik bahkan wajar dipertahankan martabatnya.

    Jika hari ini kita di zaman Baginda S.A.W, di manakah posisi iman kita? Adakah posisi kita bersama Para Sahabat radhiAllahu anhum, ataukah posisi kita di tempat “asfala safilin” di mana kaum munafiq yang mewarisi sikap Abdullah bin Ubai bin Salul ditempatkan? Na’uzubiLlahi min zaalik.

    sumber
    http://www.tarbawi.my/2013/03/terapi-nabawi-mendepani-tuduhan-jahat.html

  37. PRU13: Senario menyeronokkan yang rakyat mahu saksi selepas BN kalah

    AGAK menarik untuk membayangkan apabila BN kalah di Pusat dalam PRU13 nanti. Senario kekalahan itu jika dapat diceritakan kepada rakyat, boleh memberi motivasi kepada mereka untuk menukar kerajaan kerana suasana yang berbeza daripada kebiasaan, selagi tidak menggugat kehidupan mereka, juga adalah impian sebahagian besar manusia

    Hari ini, saban waktu kita menghadap televisyen hanya versi sebelah pihak yang diperolehi. Jika mereka melaporkan program kerajaan maka ia memang wajar kerana aktiviti kerajaan mesti diberi liputan.
    Namun laporan berita yang dibuat tidak dapat membezakan antara kerajaan dan parti politik yang memerintah.

    Perhimpunan Agung Umno mendapat liputan siaran langsung dan fokus selama berhari-hari. Persidangan Parlimen pun tidak mendapat liputan sehebat itu.
    Rakyat umumnya naik muak setiap kali berlangsungnya Perhimpunan Agung Umno. Selepas ini tiada lagi liputan istimewa seperti itu untuk Umno.
    Maka selepas ini liputan untuk PAS, KeADILan atau DAP ada dalam televisyen, radio dan akhbar tetapi tidaklah menjolok mata seperti perhimpunan Umno sekarang.

    Sebelum ini, menjelang PRU atau pilihan raya kecil kerajaan BN turun atas nama kerajaan Pusat. Seluruh jentera kerajaan dikerahkan berkempen untuk BN dengan menggunakan peruntukan kerajaan.
    Selepas ini tiada lagi. Semua parti politik sertai pilihan raya dengan menggunakan jentera serta kekuatan parti.

    Hari ini, BN menjadi parti yang sangat berkuasa. Keangkuhan mereka cuma tidak mengatasi Firaun yang mengaku menjadi Tuhan. Mereka kononnya boleh memberi segalanya kepada rakyat.
    Kerajaan dan BN atau Umno sudah jadi sinonim. Apa yang menjadi hak kerajaan adalah hakmilik BN sehingga pejabat parti pun dalam balai raya milik kerajaan.

    Selepas PRU nanti, BN kehilangan semua itu kerana mereka hilang kerajaan Pusat. Tiada tempat untuk bertenggek. Untuk bermesyuarat atau merancang aktiviti mungkin boleh dibuat di bawah pokok tetapi untuk membiayai program parti mereka tiada sumber kewangan.
    Tauke dan korporat tidak mahu lagi membantu kerana mereka tidak berhutang budi apa-apa lagi dengan pihak BN. Berapa hari agaknya mereka mampu bertahan?

    Selama ini ramai yang menyokong Umno atau BN kerana kepentingan. Kerana projek, kedudukan, jawatan atau sekurang-kurangnya kerana mahu bernaung di bawah BN yang menerajui kerajaan.
    Golongan berkepentingan ini akan meninggalkan BN yang kalah dan menyokong Pakatan yang menerajui Pusat.
    Gerakan ini berlaku secara besar-besaran di seluruh negara. Parti Umno di semua peringkat akan runtuh satu demi satu macam komunis di era kejatuhannya. Satu demi satu negara komunis menuntut kemerdekaan.

    Bagaimanapun diramalkan Umno tidaklah hancur terus.
    Mereka akan diberi nafas baru oleh kumpulan ekstremis seperti Perkasa, Jati, Pekida dan sebagainya. pada masa itu Umno mungkin kehilangan wajah 1-Malaysianya. Perjuangan mereka menjadi semakin rasis, apatah lagi antara yang berkongsi kuasa pada masa itu ialah DAP.

    Katalah dalam PRU nanti Pakatan menang dengan majoriti mudah. Ia tiada masalah asalkan boleh membentuk kerajaan dan seorang ahli Parlimen Pakatan mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri.
    Selesakah ahli Parlimen BN untuk menjadi pembangkang setelah berpuluh-puluh tahun dalam posisi senang lenang sebagai orang kerajaan?
    Seorang demi seorang akan melompat menyertai parti kerajaan kerana tidak mampu bertahan sebagai pembangkang. Akhirnya kerajaan Pusat dapat ditegakkan dengan majoriti dua pertiga ahli-ahli Dewan Rakyat.

    Jika Pakatan menang di Pusat, mungkin tidak semua negeri akan turut dimenangi.
    Jika ada negeri yang dikuasai BN, apakah mereka mampu bertahan sebagaimana Pakatan mampu mempertahankan empat negeri sehingga berakhirnya penggal?
    Saya menjangkakan tidak, kerana mereka mereka tidak pernah mendapat tarbiyah sebagai pembangkang yang memulakan episod politik tanpa kerajaan. Mereka tidak pernah merasa susah, lalu memilih jalan lebih senang. jalan mudahnya ialah bersama kerajaan yang memerintah Pusat.
    Tanpa perlu ‘dibeli’ para Adun BN itu akan melompat menyebelahi Pakatan sehingga tiada lagi kerajaan BN yang memerintah negeri.

    Bagaimana halnya dengan negarawan ulung Tun Dr Mahathir Mohamad yang berkempen siang malam untuk mempertahankan kerajaan BN.
    Ada yang meramalkan bahawa beliau dan keluarga akan meninggalkan negara sebelum keputusan diumumkan. Itupun andaian menarik yang ingin dilihat rakyat. Banyak sudah kesengsaraan yang ditanggung oleh Dato’ Seri Anwar Ibrahim angkara Mahathir.
    Takkanlah sepanjang 22 tahun memimpin kerajaan, tiada satu dakwaan pun boleh dikenakan terhadapnya.
    Apakah nasibnya nanti sama dengan Suharto atau Hosni Mubarak? Atau Perdana Menteri pada masa itu berjiwa besar, memberi pengampunan kepadanya.

    Itu semua andaian yang sangat menyeronokan untuk diikuti nanti.
    Tidak mustahil untuk ia berlaku dan rakyat kena berusaha jika mahu melihat ia berlaku. Selepas berusaha kita bermunajat memohon Allah menyempurnakan cita-cita kita untuk melihat ia terjadi. Allah mempunyai kuasa mutlak untuk menjatuh atau menaikkan sesebuah kekuasaan.

  38. PRU13: Melayu faham DAP satu rahmat untuk Malaysia

    “SAYA bahagia bersama DAP, kerana bukan pendapatan yang kita kejar tetapi kepuasan membantu orang ramai,” kata pemimpin veteran DAP, Tuan Haji Azhari Ismail
    Beliau yang kelihatan sering berkopiah, tidak banyak berbicara tetapi mudah didekati. Saya mengambil kesempatan berbual-bual dengan beliau yang sudah lama menyimpan hasrat untuk bertemunya.
    “Dah lama orang Melayu nak rapat dengan DAP, nak kenal, nak tahu. Tapi masalah yang timbul ialah halangan oleh BN sendiri terutamanya UMNO. Itu antara sebab orang Melayu takut bila dicanang DAP sebagai parti Cina, parti perkauman…tak betul tu.”
    Itu kata Haji Azhari, anak kelahiran Muar, Johor yang menyertai parti DAP sejak 1978. Tidak ramai yang kenal siapa gerangan Haji Azhari ini melainkan mereka mengikuti secara dekat perkembangan semasa politik tanah air.
    Beliau yang berkelulusan dalam bidang Pengajian Syariah dari Universiti Malaya, pernah bertanding menentang bekas Menteri Kesihatan, Datuk Chua Jui Meng tetapi tewas pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2004 lalu di kerusi Parlimen Bakri, Johor.
    Kini beliau berusia 61 tahun dan berkhidmat sepenuh masa sebagai penolong setiausaha kepada Ahli Parlimen Bukit Bintang, Fong Kui Lun.
    Sambil santai duduk menghirup jus oren dalam koleh kertas, perbualan kami ketika majlis perasmian Bilik Gerakan DAP Bukit Bintang baru-baru ini menjurus kepada beberapa hal pokok yang menarik perhatian.
    Melayu fahami DAP adalah rahmat

    Sebagai orang yang lama berjuang, menempuh suka duka perjalanan penuh liku parti, Haji Azhari dapat membaca perkembangan politik tanah air secara jelas dan matang.
    Kemaruk kuasa UMNO-BN telah menyebabkan mereka membelakangkan kepentingan rakyat terbanyak dengan memainkan sentimen perkauman. Perpaduan kaum yang dilaungkan BN melalui pelbagai slogan sekadar lakonan semata-mata. Ini belum lagi ditambah dengan salah guna kuasa dan rasuah yang dilakukan.
    Kata beliau, apa yang berlaku ke atas DAP saat ini adalah satu rahmat untuk Malaysia di mana orang Melayu semakin terbuka dan memahami dasar yang diperjuangkan DAP sejak ditubuhkan iaitu keadilan dan ketelusan untuk semua.
    “Sebenarnya dalam dasar DAP sendiri tak ada langsung unsur perkauman. Bila berada dalam perjuangan DAP, saya tak pernah lihat dan tak pernah rasa bahawa parti ini satu parti perkauman. Kalau orang kata DAP itu perkauman, saya kata itu fitnah!
    “Kalau kita lihat daripada ucapan pimpinan tertinggi parti seperti Lim Kit Siang pun memang tak pernah ada mainan sentimen perkauman! Semua isu yang disentuh adalah isu membabitkan kumpulan masyarakat, golongan yang tertindas dan rakyat Malaysia keseluruhannya.
    “Adakah sebab keahlian DAP ini ramai orang Cina kita senang-senang nak melabel DAP parti Cina? Kena lihat dulu apa asasnya,” tegas beliau.
    Haji Azhari percaya dengan sistem capaian maklumat serba canggih melalui media baru, pandangan terhadap DAP sebagai parti perkauman sudah banyak berubah berbanding beberapa tahun dahulu.
    “UMNO memang akan terus mainkan isu perkauman. Sekarang, orang yang dah tua pun tahu, mereka faham dan boleh berfikir. Baru-baru ni saya ada bertemu dan duduk bersembang dengan beberapa orang ‘lama’. Mereka kata, “sekarang, kita tak macam dulu.” Dan mereka dapat lihat, terbukti bahawa kerajaan PR beri kesan baik kepada rakyat dan negeri.
    “Pilihan Raya Umum 2008 adalah langkah pertama, kita berjaya tubuh kerajaan di Selangor, Kedah, Pulau Pinang, Perak dan mengekalkan Kelantan, rakyat sendiri boleh lihat, dah nampak bahawa DAP, PR boleh pergi jauh,” jelas beliau.
    Perbualan kami tidak lama di situ, saya terpaksa bergegas menyelesaikan tugas untuk menemubual beberapa pimpinan DAP yang lain.
    Haji Azhari boleh dijadikan contoh terbaik bagaimana beliau jujur menjadi seorang pejuang yang utuh dengan prinsip perjuangannya, yang percaya bahawa masyarakat mampu berubah dan mempunyai impian untuk melihat negara dan masyarakat Malaysia hidup dalam suasana aman, sentosa dan bebas prasangka.
    Saya ingin memetik kata-kata beliau ketika diwawancara khas oleh Roketkini.com Januari tahun lalu. Haji Azhari menyebut: “Yang ada di DAP hanyalah perjuangan. Kerja keras, bantu rakyat, itu saja. Kalau nak berniaga, nak harta, bukan di sini. Jadi tugas kita di DAP adalah untuk menjadi sebuah parti yang baik dan mempunyai idealisma yang baik…”

  39. Mustafa ceramah di Dungun, dakwa Umno terdesak

    Harakahdaily,
    13 Apr 2013
    DUNGUN: Ketika blogger Umno menyebarkan berita kononnya Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali meletakkan jawatan, beliau memberikan ceramah di markas PAS Kampung Molek dekat sini malam tadi.

    Dalam ceramah itu beliau mendakwa Umno sudah terdesak sehingga sanggup melemparkan pelbagai fitnah untuk menjatuhkan beliau dari arena politik tanah air.

    Umno sehingga kini gagal untuk menyelesaikan calon-calonnya walaupun kononnya sudah memutuskannya sebelum ini.

    Usaha untuk membuang beberapa tokohnya akibat tekanan kem Tun Dr Mahathir mendapat tentangan dari kumpulan yang diketuai Datin Seri Rosmah Mansor yang masing-masing mempunyai senarai calon.

    Pemuda Umno pula hilang terus dari media apabila mendapat ‘gap order’ dari pemimpin Umno tertentu yang berpengaruh dan menguasai Umno dan medianya.

    Sejak sekian lama nama dan gambar Khairy Jamaludin tidak tersiar dalam media ekoran arahan ini.

    MCA pula dalam keadaan paling parah sehingga presidennya, Datuk Seri Chua Soi Lek mengumumkan tidak akan bertanding dalam pilihan raya ini.

    Media melaporkan, MCA terpaksa menyerahkan kerusi-kerusi tradisinya kepada Umno ekoran tekanan dari Umno kononnya calon mereka lebih berpeluang menang.

    Antaranya kerusi Kuantan, Wangsa Maju dan juga Gelang Patah. Kuantan adalah kubu MCA sejak sekian lama apabila diwakili timbalan presidennya, Datuk Lim Ah Lek.

    Poll yang dibuat oleh Sinar Harian juga menunjukkan rakyat menolak moneyfesto Umno. 81 peratus dari peserta memilih manifesto Pakatan berbanding moneyfesto BN.

    Bagi Mustafa, Umno bertanggungjawab terhadap fitnah yang dibuat ke atasnya melalui media itu.

    “Ini adalah kebiasaan Umno, mereka sanggup guna taktik kotor dengan menyebarkan fitnah… saya adalah mangsa terbaharu fitnah Umno,” katanya sebagaimana dilaporkan Bernama.

  40. demokrasi ni kan ciptaan manusia.. dari manusia kepada manusia.. so apa nak heran hudud dan hukum Islam dipermain2kan.. walhal masalah murtad dan kalimah Allah pun sanggup dimain2kan.. so kembalikan semula pemerintahan khalifah yang berlandaskan 100% Al Quran dan hadis.. kena ingat hadis ini

    Dari Auf bin Malik, dia berkata bahwa Rasulullah Saw bersabda:”Yahudi telah berpecah menjadi 71 golongan, satu golongan di surga dan 70 golongan di neraka. Dan Nashara telah berpecah belah menjadi 72 golongan, 71 golongan di neraka dan satu di surga.

    Dan demi Allah yang jiwa Muhammad ada dalam tangan-Nya umatku ini pasti akan berpecah belah menjadi 73 golongan, satu golongan di surga dan 72 golongan di neraka.” Lalu beliau ditanya: “Wahai Rasulullah siapakah mereka ?” Beliau menjawab: “Al Jamaah.” HR Sunan Ibnu Majah.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *


This seal is issued to pisau.net by StopTheHacker Inc.
Scroll To Top