March 23, 2017

Komplek beli belah kebanyakan di seluruh Malaysia sebenarnya tidak mengharapkan umat Islam membeli belah ditempat mereka.

Pisau pernah membangkitkan isu ini sebelum ini apabila pemilik pemilik kompleks ini begitu meraikan perayaan Christmas dan juga CNY.

Ketika pergi ke komplek komplek ini tidak terasa langsung seperti berada di Malaysia.

Isu yang sama di bangkitkan oleh seorang facebookers



Pisau kata ” shoping di uptown dan pasar malam jer”

It's only fair to share...

pisau

10 Comments

  • Reply
    Tasuuk Immron
    28/06/2016

    Mana parti bangang yang bersama DAP tu. Kenapa mereka tak bela orang melayu tetapi selalu promot melayu supaya sokong mereka dan DAP. Sedarlah diri bahawa parti PAN*** hanya diperalatkan.

  • Reply
    Anonymous
    29/06/2016

    org melayu mana ada duit nak gi shippng kat situ….dah semua hidup merempat…..

  • Reply
    ermmm
    29/06/2016

    boycott jer kan senang.. hak mall tu tak nak buat.. hak kita taknak beli belah kat sana.. kalau boleh yg melayu dan india yg kerja kat sana pun g cari kerja tempat lain..

  • Reply
    One China
    29/06/2016

    Gua punya Mall, gua punya duit..itu kasi decoration, pakai luit lho…lu ingat free..
    kalau Melayu tak da mali sini pun, wa tetap untung lho..sini ada lamai China dan olang putih mahu shopping !
    Kalau Melayu talak suka, dia olang boleh pergi Mydin lho.

  • Reply
    Esa Adam
    29/06/2016

    Kita dah nampak permainan DAP di Pulau Pinang. Kalau mereka ni perintah Putrajaya mall-mall di Lembah Kelang ni akan ikut sama. Sedarlah orang Melayu.

  • Reply
    Anonymous
    01/07/2016

    Melayu memang tak akan support cina dapig rasis ni. Sebab tu dapig kalah di Sarawak & tempat2 lain dalam prn & prk baru2 ni. Tu pun nak temberang rakyat lagi. Lim gua end dah kena tangkap sebab korupsi.

  • Reply
    01/07/2016

    Melayu memang bangang
    Itu hal pun nak jadikan bahan politik
    Sikap Melayu ni suka salahkan orang lain
    Melayu tak maju, salahkan dap
    Melayu Tak pandai salahkan cina
    Melayu miskin salahkan Mat saleh
    Abis apa tindakan ko orang Melayu
    Melayun memang bangang

    • Reply
      pisau Author
      01/07/2016

      so? selepas bangangkan melayu apa solution dia..?

  • Reply
    Anonymous
    02/07/2016

    Mmang melsyu yg petpsyungkan imno memang bangang.melayu jenis memang malsd dsn banggang.umno no melsyu ni pun no way la

  • Reply
    03/07/2016

    Semua orang melayu dan cina yg bukan fahaman politik Dap hendaklah memenangkan bn pada pru 14… mesti 2/3 majority… selepas tu kerajaan hendaklah membaiki kelemahan dalam perlembagaan…. sekarang terdapat rakyat sendiri yg tidak menghormati negara sendiri.. kne kan tindakan sebagai contoh melucutkan kerakyatan… bangsa2 dalam bn kena terima bahawa malaysia hanya mesti diperintah oleh orang melayu islam… mereka kena terima melayu dan islam… percayalah bahawa mereka akan lebih selamat jika diperintah oleh melayu islam berbanding dengan bangsa lain.. itulah sebabnya mereka marah kerajaan melayu islam dlam masa yg sama mereka tidak mahu balik kenegara asal… namun mereka sebenarnya tamak mahukan negara malaysia sebagaimana mereka mendapatkan dan menghalau melayu dari singapura…

Leave a Comment



Hit Counter provided by Curio cabinets