Home / Berita Utama / Berita Nasional / Jus Doa Tok Guru KO BN Bakal Di Ambil Tindakan?

Jus Doa Tok Guru KO BN Bakal Di Ambil Tindakan?

Penjualan air jampi: KPDNKK bincang dengan Jakim

 

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan akan mengadakan pertemuan dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bagi membincangkan isu penjualan air jampi yang dilihat semakin berleluasa pada masa ini.
Menteri berkenaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata usaha itu juga diambil untuk mengawal penjualan air jampi di pasaran sekiranya terdapat unsur penipuan dan mendatangkan kekeliruan kepada pengguna.
“Kami akan bincang dulu dengan Jakim supaya kita boleh kawal air jampi yang menggunakan iklan yang boleh mengelirukan pengguna sekaligus menipu mereka,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan Baucar Buku 1Malaysia (BB1M) kepada 8,531 penuntut Universiti Malaysia Pahang (UMP) di sini, semalam.
Beliau berkata walaupun tiada sekatan dikenakan terhadap penjualan air jampi di pasaran, garis panduan dan peraturan yang dikeluarkan haruslah ditepati peniaga produk itu terutama dari segi pengiklanan.
“Kami telah keluarkan peraturan bahawa tidak boleh mengeluarkan iklan yang mengelirukan semata-mata untuk menarik pengguna membeli sesuatu produk dan garis panduan itu hendaklah dipatuhi oleh mereka,” katanya.
Beliau berkata kedegilan pengusaha produk untuk mematuhi peraturan itu boleh diambil tindakan kerana cuba menipu orang ramai.
Ismail Sabri berkata tindakan juga boleh dikenakan terhadap mereka yang mengeluarkan testimoni tidak tepat setelah menggunakan sesuatu produk kerana ia mengundang kekeliruan orang ramai terhadap produk itu.
“Testimoni pengguna kena tepat iaitu mereka mesti buktikan sesuatu produk yang diambil itu berkesan atau tidak ke atas mereka, sekiranya didapati testimoni tidak tepat, dia boleh diambil tindakan kerana menipu,” katanya. – BERNAMA

Kepada penyokong pakatan , Kalau korang nak cuba kemustajaban atau merasai kenikmatan Jus Doa tok guru…mana la tau anak anda yang bebal lepas ini sudah mampu untuk bermaki hamun dan mencarut dengan lancar…Kita hanya berusaha tak gitu….

Jus doa dikatakan banyak perisa ..pilihlah mana mana yang korang nak..kalau yang nak jadi agen untuk tambah pendapatan.. nombor telipon korang ambik sendirilah kat banner tu…

Informasi:
Jus Doa Tok Guru telah dibacakan padanya dengan doa-doa yang mustajab oleh Yang Berbahagia Tuan Guru Nik Razi Nik Mat.Jus Doa Tok Gurumerupakan minuman berkhasiat tinggi yang diadun dengan doa doa mustajab pemimpin khawarij PAS. BUNTING-2X3-with-kismis-copy1 2BUNTING-2X3-with-kismis-copy1A: Jus Doa Maki BN

B: Jus Doa Pecah Perut

C:Jus Doa Panjang Umur Tok Guru

D: Jus Doa LGBT

E : Jus Doa Umno Kapir

F : Jus Doa Hapus Dosa Ngentot Bini/Laki Orang

PEK BIASA (245ml)
RM 20 (Semenanjung)
RM 23 (Sabah/Sarawak)
PEK EKONOMI (600ml)
RM 44 (Semenanjung)

RM 50 (Sabah/Sarawak)

Pisau kata ” Puak ni tinggal mak bapak sendiri saja dia tak jual”

 

About pisau

One comment

  1. haramkan saja produk2 ni kalau betul2 jujur nak tolong orang sakit beri je secara ikhlas lagi pun ilmu yg kita ade datangnya dari Allah

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *


This seal is issued to pisau.net by StopTheHacker Inc.
Scroll To Top