Home / Berita Utama / Berita Nasional / Hot Video ! Tuhan Akan Tanya Aku Beri Tangan Mu Pakoh MENATE Apo ? – Nik Aziz

Hot Video ! Tuhan Akan Tanya Aku Beri Tangan Mu Pakoh MENATE Apo ? – Nik Aziz

Bengong dan nyanyuk orang tua ni.. dia kata Allah yang beri tangan akan persoalkan kamu pangkah parti mana?

Hebat sungguh.. satu lagi soalan bocor buat haprak khawarij PAS,patutlah ramai yang bakal masuk syurga PAS,rupanya tarbiah dan tunjuk ajar Nik Aziz banyak beri soalan bocor.
nik-azizbom2<object width=”420″ height=”315″><param name=”movie” value=”http://www.youtube.com/v/fC4XKtOFCb0?hl=en_US&amp;version=3&amp;rel=0″></param><param name=”allowFullScreen” value=”true”></param><param name=”allowscriptaccess” value=”always”></param><embed src=”http://www.youtube.com/v/fC4XKtOFCb0?hl=en_US&amp;version=3&amp;rel=0″ type=”application/x-shockwave-flash” width=”420″ height=”315″ allowscriptaccess=”always” allowfullscreen=”true”></embed></object>

Pisau kata “Mu pakoh BN,selamat beb”

About pisau

4 comments

  1. Bahasa yg NA guna ni memalukan keturunan Nik Kelantan. Orang2 keturunan Nik adalah orang2 yg tutur katanya beradab. Kami tidak akan sekali2 guna perkataan ‘menate’. Malah guna perkataan ‘mung’ dan ‘aku’ kepada orang ramai juga dilarang.

    Agaknya keturunan Raja Jembal ni lain ‘adab sopan’ nya…. hmmm…

  2. habis la, jangan pakoh pas kalu taksir pas jadi menatea

  3. . Argentina. Memang pendidkan di negara berkenaan percuma dan terbuka kepada sesiapa sahaja. Tetapi, terdapat banyak kos tersembunyi di negara berkeaan seperti pelajar harus membayar kos pengakutan dan pelbagai kos-kos lain yang mengarut. Pemberian biasiswa di negara berkenaan yang tidak sama rata sebenarnya telah mengabaikan golongan yang berpendidikan rendah untuk masuk ke dalam universiti. 9 daripada 10 pelajar yang memasuki universiti di Argentina datang daripada golongan kaya.

    2. Negara dunia ketiga seperti Sri Lanka dan Mauritius mengamalkan pendidikan percuma?

    Sebelum nak bercakap mengenai Sri Lanka, fahamkan dulu sistem pendidikan mereka. Hanya 10 peratus sahaja mereka yang layak memasuki university, selebihnya akan terpiggir. Inilah harganya yang perlu dibayar. Mengenai soal Mauritius, hanya orang bodoh sahaja yang membandingkan Malaysia dengan Mauritius. 1,286,340 merupakan jumlah rakyat di sana. Negara mereka pula kecil dan pengajian swasta cuma menjalankan kelas pada hari minggu sahaja memandangkan jumlah pelajar di sana sangat kecil. Jadi, buat apa nak bandingkan epal dengan durian? Sangat tidak adil bukan?

    3. Brazil. Ya, pendidikan mereka percuma, tetapi, nah, ambil ni:

    “Brazil is known for charging a high tax burden from its citizens and companies established. We will provide an overview of the most common taxes in Brazil, dividing them into Federal, State and Municipal taxes.” Rujuk link pada komen saya dibawah.

    ” Everyday taxes in Brazil: IPVA, IPTU and IPTR!”

    4. Bandingkan dengan negara kaya pula? Berapa kerat negara kaya yang ada sistem pendidikan percuma? Denmark? Kadar cukai di negara berkenaan merupakan yang paling tinggi di dunia. Kita perlu bayar untuk sesuatu yang percuma.

    5. Turki? Sistem pendidikan negara kita tak ubah macam negara mereka.Turki hanya menawarkan pendidikan percuma pada peringkat sekolah rendah dan menengah daripada gred 1 sehinggalah 12. Serupa dengan negara kita, pendidikan percuma di Malaysia ditawarkan daripada darjah satu sehinggalah ke tingkatan 6 sebenarnya. Dan Malaysia hanya mengenakan 10% bayaran untuk pendidikan tertiaty (universiti, kolej) dengan 90% disubsidi kerajaan.

    6. Finland? Saya dah cakap, jangan buat perbandingan epal dan durian. Kita buat sedikit analisis pasal negara Finland. Finland mempunyai 169, 000 orang pelajar dan Malaysia mempunyai 508,256 pelajar yang belajar di IPTA (IPTA sahaja, tidak termasuk IPTS lagi). Malaysia sebenarnya memberikan subsidi sebanyak 95 % daripada yuran pengajian sebenar di IPTA. Pelajar hanya membayar 5 % sahaja. Cukai pendapatan di Finland mencecah 50 peratus ke atas manakala Malaysia hanyalah mencecah 26 peratus maksimun. Dan, kenapa tergamak kalian bandingkan epal dan durian?

    Negara-negara yang dibangkitkan oleh Bawini sebenarnya kaya dengan inflasi. Ambil contoh Argentina sudah cukup. 38 peratus inflasi untuk 2 tahun kebelakangan ini. Barang naik sikit kat Malaysia pun dah bising, dan hanya kerana pendidikan percuma, apakah sudah bersedia rakyat Malaysia untuk menghadapi cukai yang tinggi?

  4. Tuhan tak yanya pakoh gapo?. Mungkin tanya otak mu guno ko?
    Allah fdah bagi banyka bukti bahawa PAS sesat barat..Kalu Pakoh lagi Pas ertinya otok yang Allah beri simpan sajo.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *


This seal is issued to pisau.net by StopTheHacker Inc.
Scroll To Top