Berita telus dan seimbang..

Category archive

pilihanraya

Seram #PengakalanKubor ! Doa Wali Selipar Keramat Pemilik Syurga PAS Agar Tuhan Kerat Lidah dan Butakan Mata.. Bakal Kalahkan Umno BN

in pilihanraya by

Apabila orang tua ni bukak mulut ..mesti akan bawa malapetaka.. mulut neraka si Nik Aziz selagi nyawa dikandung badan memang cukup busuk. Orang ini lah yang sebelum ini mengelar mereka yang tidak  menyokong PAS adalah kafir.. Si tua kutuk ini juga yang menjadi punca solat 2 imam..makan sembelihan bukan PAS adalah haram.. hingga ada yang bercerai laki bini.. bermusuh ayak dan anak..

Kalau yang masih ada ingatanlah.. adik kepada si tua kutuk ni mendoakan KO kepada BN.. korang tengoklah apa yang jadi selepas tu.. BN menang PRU13.. PAS tetap jadi pencacai DAP dan PKR..

Ratusan ribu para khawarij bertakbir..melolong ditengah jalan kononnya mereka adalah penjihad fisabillah..apakah Allah tidak nampak mereka mereka ini..? Mustahil beb.. puak khawarij ini solat dari dalam stadium hinggalah ditengah jalan.. berdoa kehancuran terhadap Umno dan BN.. Allah tak dengar doa mereka? Mustahil..

Nik Aziz.. Pisau doakan kamu dipanjangkan umur hingga ratusan tahun.. agar umat Islam di Malaysia dapat jadikan teladan dan sempadan..betapa hadis nabi mengenai akhir zaman adalah benar!

 

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat malam tadi mengetuai bacaan doa bersama ribuan pengundi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor memohon kepada Allah agar memotong lidah dan membutakan mata Umno jika parti itu enggan berubah daripada cara tidak Islamiknya.

Mursyidul Am PAS itu memberitahu orang ramai yang hadir pada ceramah mega di Kampung Geting, Pengkalan Kubor, Umno dan PAS tidak dapat bertentang mata kerana parti yang berasaskan Melayu itu hanya mementingkan mengumpul kekayaan.

“Kepada orang ni, kita doa Tuhan buka hati dia, kesal buat benda-benda begini, sokong kedaulatan Islam,” kata bekas menteri besar Kelantan itu di akhir ucapannya.

“Atau Tuhan lipat balik (hatinya), biar Tuhan kerat lidah supaya tak leh kecek perkara tak sebenar, butakan mata dia supaya tak nampak apa-apa kecuali nampak bulan je Insya-Allah.”

Nik Aziz mengulangi perkataan itu dalam bahasa Arab secara perlahan-lahan dan diaminkan oleh para hadirin.

Beliau sebelum itu dalam ucapannya berkata, PAS melawan Umno kerana parti Islam itu mengambil berat akan hal-hal kerohanian seperti ganjaran daripada Allah dan memasuki syurga.

“Inilah sebabnya mengapa kita menentang Umno. Umno hanya mengambil berat tentang perkara lain.Semuanya mengenai wang. Ada perkara lain bagi mereka?” kata Nik Aziz.

“Apabila Umno tolak Islam, maka konsep kehidupan selepas kematian tidak masuk kepala mereka. Dan apabila itu berlaku, mereka tidak mengambil berat tentang melakukan dosa kerana mereka fikir semua akan tamat apabila mati kelak.”

Konsep Islam seperti hidup sesudah mati dan halal dan haram adalah tema biasa di kalangan penceramah dalam ceramah mega malam tadi, yang dihadiri pemimpin. PAS sahaja.

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar‎ Ibrahim dan Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang gagal muncul, walaupun poster ceramah menunjukkan mereka akan menjadi antara penceramah utama ‎bersama Nik Aziz dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang. –  The Malaysian Insider

Kepada puak PAS.. moga berkekalan berkulum lidah dengan DAP..hakiki menjadi tungangan adalah satu nikmat politik yang tiada tolok banding..

blogger-image--1565341981malaysiakini-mkini-anwar-pakatan-pas-dap-tolak-hudud-islam-quran-hukum

Pisau kata ” doa lah puas puas … tak sedar diri sendiri pembawa najis kencing ! “

Ultrakiasu Rasis DAP & Guan Eng Salahkan Bangsa Dyana Punca DAP Kalah Di Teluk Intan.

in pilihanraya by
Mah_win

DAP memang semua orang tahu satu parti yang cukup kuat rasis,chauvanis dan ultrakiasu. Survival parti ini didokong kuat oleh puak ulrakiasu diluar sana. Sokongan tak berbelah bahagi sekolompok puak ultrakiasu ini membuatkan mereka melihat bangsa mereka lebih superior..lebih hebat dari bangsa lain.

Anglo Saxon atau yahudi kuning ini berasakan bangsa lain harus tunduk kepada mereka. Meletakkan Dyana memang semua orang sedar ia hanya satu lakonan DAP untuk mengaburi mata masyarakat bahawa parti ini sebenarnya cukup kuat rasis.

Dyana dijadikan sebagai tikus mondok ..di uji kaji mau lihat sama ada melayu boneka murahan ini boleh dijadikan sebagai alat untuk meraih sokongan melayu. Penghinaan RSN Rayer Adun Sri Delima kepada Umno banyak memainkan peranan sokongan melayu semakin meningkat.

20140522-043352-16432401.jpg

Menjadi satu kesilapan besar dan amat berdosa apabila bangsa India dihina. Jentera kempen DAP mengelar bangsa India sebagai Paria ..sudahlah kaum India tidak dibantu malah DAP dengan sombong dan bongkak mereka memberi penghinaan yang cukup besar buat bangsa India..

Pisau berada di Teluk Intan menyaksikan kempen oleh calon BN,Mah Siew Keong approachnya amat berbeza dari DAP. Tutur yang lembut dan memujuk pengundi amat menarik sokongan pelbagai bangsa. pendekatan yang direncanakan supaya calon BN, Datuk Mah Siew Keong bersikap rendah diri dan tidak bertindak membidas lawan seperti diamalkan pihak pembangkang membuahkan hasil.

Parti Gerakan yang sering kali dihina oleh DAP membuktikan mereka masih relevan malah menundukkan DAP dengan majoriti 238 pada PRK kali ini berbanding kekalahan semasa PRU13 dengan majoriti 7,600 memang amat membanggakan.

Presiden Gerakan yang baru ini membuktikan kepada MCA tiada yang mustahil bukan menyerah kalah sebelum masuk gelangang seperti mana berlakunya di Bukit Gelugor.

Pisau lihat BN yang terdiri daripada parti pelbagai kaum memang amat konsisten bekerjasama dengan penuh bersemangat tanpa berputus asa. DAP seperti biasa memandangkan rendah kepada PAS malah mereka secara terbuka menentang dan perlekehkan dasar parti PAS .

Dalam masa yang sama DAP mengharapkan PAS turun bersengkang mata berkempen merata cerok kampung demi mereka.Adakah signal yang diberikan oleh Presiden PAS kepada calon DAP DyanaLim agar tutup mulut usah berbicara soal hudud memberi impak yang besar hinggakan banyak bilik gerakan PAS hanya tinggal khemah sahaja.

Pisau lihat kali ini DAP tidak mampu membeli PAS dengan wang ringgit, masakan tidak apabila dalam satu mesyuarat tertutup DAP.Tony Pua meluluskan sejumlah peruntukan yang besar untuk diberikan kepada PAS agar dapat menarik sokongan pengundi melayu. Mesyuarat yang berlangsung 5 hari sebelum pembuangan undi pada ketika itu cukup meresahkan mereka apabila indikator menunjukkan penurunan sokongan mencecah 19%.

Kesimpulannya ,jentera BN harus diperkemaskan lagi..gerak kerja,ceramah dan juga kempen harus diperkemaskan lagi. Pisau lihat Teluk Intan memang berlakunya undi protes dan juga tentangan DAP Perak terhadap dinasti Lim. Kerusi Parlimen menjadi taruhan terlepas tangan akibat kegelojohan dinasti Lim yang diketuai oleh tokong Lim Guan Eng dan papanya.

Tahniah kepada Datuk Mah Siew Keong, berkhidmatlah kepada rakyat Teluk Intan sebaik mungkin. Janji anda semasa ceramah tempoh hari harus ditepati.Insyaallah rakyat Teluk Intan akan tetap bersama BN walau dengan apa cara fitnah sekali pun asalkan BN bekerja untuk rakyat dihati mereka tetap BN…

blogger-image-1270134303

Pisau kata  ” Sibu pulak lepas ni…”

Laporan Dan Foto Sekitar #prktelukintan,DAP Bawa 15 Bas Pengundi Hantu.

in BN/DAP/pilihanraya by

Semenjak semalam,keputusan culaan oleh bilik gerakan DAP amat mencemaskan mereka,DAP memerlukan peratusan keluar mengundi 80% untuk menang,namun jangkaan mereka hanya 65%-75% saja akan keluar mengundi kali ini.

Makin meresahkan apabila kesombongan mereka diajar oleh jentera PAS yang bertindak memulaukan kempen dan ada yang sudah pulang sejak semalam. Bilik gerakan jentera PAS banyak yang ditutup malah taburan wang ringgit oleh DAP kepada mereka kali ini tidak membuahkan hasil. Ini semua bertitik tolak dengan kehadiran Presiden PAS Hadi Awang yang menegur Dyana Sofia agar tutup mulut mengenai hudud.

wpid-img-20140531-wa0094.jpg
pengundi hantu DAP

bn 1 wpid-img-20140531-wa0037.jpg wpid-img-20140531-wa0057.jpg wpid-img-20140531-wa0088.jpg wpid-img-20140531-wa0075.jpg wpid-img-20140531-wa0082.jpg wpid-img-20140531-wa0063.jpg wpid-img-20140531-wa0036.jpg wpid-img-20140531-wa0038.jpg wpid-img-20140531-wa0037.jpg wpid-img-20140531-wa0057.jpg wpid-img-20140531-wa0058.jpg wpid-img-20140531-wa0088.jpg wpid-img-20140531-wa0091.jpg wpid-img-20140531-wa0083.jpg wpid-img-20140531-wa0075.jpg wpid-img-20140531-wa0074.jpgManakala Suasana pengundian Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan sehingga tengah hari ini adalah terkawal walaupun terdapat sedikit kekecohan di dua kawasan mengundi pada sebelah pagi.

Ketua Polis Perak, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata, kekecohan berlaku disebabkan keghairahan kedua-dua penyokong parti melakukan provokasi untuk meraih undi di saat-saat akhir.

Beliau berkata, kekecohan berlaku di hadapan Sekolah Kebangsaan Kampung Bahagia dan di Sekolah Kebangsaan Ayer Hitam.

“Kekecohan yang berlaku berjaya dikawal anggota yang bertugas,” katanya.

PRK Teluk Intan menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon Barisan Nasional (BN) Datuk Mah Siew Keong dan calon DAP Dyana Sofya Mohd Daud

Foto Penipuan Dan Lakonan #DyanaLim Menangis Hiba Atas Kemangkatan DYMM Sultan Azlan

in DAP/pilihanraya by
mati4
Masa tengah rehearsal…

 

Bila director cakap “ACTION” dia pun purak-purak menangis…

 

Logik ke betina nie, nak menangis dan berasa sedih atas kemangkatan DYMM Sultan Azlan?
Pada aku tak logik, pasal dalam diri dia, tak ada jati diri melayu, dalam kempennya habis semua hak orang melayu dan Islam dia gadai, bermula dengan HUDUD, UiTM, DEB, RAMD (renjimen askar melayu) lepas nie kalau dia jadi ahli parlimen tak tau la apa dia nak gadai lagi…
Jadi, buat muke sposen, konon-konon menangis masa ziarah jenazah tu, pada aku itu hanya lakonan semata-mata, pasal nak masuk facebook, boleh bodohkan orang…
sumber DET

Mkini Di Tangkap Bohong Dan Spin Kenyataan MIC Mangsakan Zahid

in pilihanraya by

Mkini lidah bercabang haprak pakatan nampaknya bekerja keras PRK Teluk Intan memandangkan Dap telah membayar upah 30sen kepada mereka untuk tipu,belit dan bohong para pembaca mereka.

Pisau di Teluk Intan,setiap program Menteri dan pemimpin kanan BN ,Mkinilah yang paling sibuk dan banyak bertanya soalan bukan bukan.

Mereka juga bertungkus lumus untuk fitnah kerena peluang bercakap bohong bukannya selalu apatah lagi pilihanraya bukan selalu diadakan.

Terkini  kononnya Mic memberi nasihat kepada Zahid,Dengan tajuk besar Mkini tak henti menjadikan Zahid sebagai sasaran sejak bermulanya kempen Prk Teluk Intan.

Bukankah Mkini pernah berjanji kepada Zahid Hamidi agar tidak berbohong dan spin..malangnya syaitan ini tak pernah serik..

Apabila dihubungi..Ini jawapan dari Subramaniam..

media sedang memutarkan jawapan saya kepada satu soalan yang di tanya berkenaan kesetiaan masykt cina.Saya telah menerangkan bahawa di suasana pilihan raya lebih baik kalau kita mengelakkan isu2 yang akan menepikan mana2 satu masyarakat dan memberi keutamaan kepada sikap keterangkuman sebagai cara untuk menambahkan sokongan dari semua kaum.

Saya tidak beri amaran atau nasihat ,cuma pandangan bahawa kita mengelakkan keadaan macam itu.media mempunyai agenda persendirian untuk menimbul isu.Harap boleh faham keadaan yang sebenar
Dr.subramaniam

Pisau kata ” kalau jumpa wartawan mkini mau buang dalam sungai jer”20140528-181651-65811226.jpg

Zahid: Peniaga Cina tak kenang budi, betul tak? Sebab Tu Ismail Sabri Turun Berjihad.

in BN/pilihanraya by
jihad-ekonomi

2 menteri ini celik dan nampak apa yang berlaku diluar sana.. Peniaga cina yang telah banyak kali Pisau dedahkan sebagai penyangak ekonomi.Mereka ambil kesempatan,mereka tekan rakyat kemudian salahkan kerajaan harga barang naik.

Kemudian penyangak ekonomi ini meraih keuntungan atas kesusahan rakyat dan menjadi kaya raya..mereka ini juga didalam perniagaan cukup mahir menipu,putar belit dan juga membunuh pesaing lain.

Di Teluk Intan.. tak semena-mena.. harga barang di pasar dinaikkan..hanya kerana PRK Teluk Intan.. apabila ditanya kenapa harga barang naik..mereka salahkan kerajaan.Puak yang sama juga adalah penyokong tegar DAP.

Pisau berkesempatan mendengar ceramah dari calon BN,Mah Siew Keong..apa yang dakwanya adalah benar belaka..memang di pasar kesemuanya adalah penyokong DAP..

Naib Presiden Umno hari ini menyuarakan perasaan kesalnya terhadap masyarakat Cina, terutamanya yang terlibat dalam perniagaan, memilih DAP dalam pilihan raya apabila sudah berjaya.

“Kalau sekali lagi orang Teluk Intan memilih DAP, saya sedih. Orang Melayu sedih, orang India lagi sedih, Cina tak apalah, dia berniaga macam-macam.

“Tetapi kalau tak ada org Melayu dan orang India tolong, beli barang dia, dia pun tak boleh berniaga. Betul tak ? Orang Melayu dan India tolong peniaga-peniaga Cina, betul tak?

“Dia dah senang, dia pun pilih DAP. Tak kenang budi, betul tak ?” soalnya sambil disambut laungan “betul” oleh hadirin.

Zahid berkata demikian dalam perjumpaan dengan ketua-ketua masyarakat di Kampung Durian Sebatang in Teluk Intan.

Beliau juga menyeru semua pihak, tidak kira Melayu, Cina dan India, memajukan daerah hilir Perak itu dengan memilih calon BN supaya semua kaum tiada masalah.

“Betul saya Melayu, tetapi (tidak kira) Melayu, Cini, India, kita berada dalam keluarga besar, satu Malaysia,” katanya lagi.

 

Pisau kata ” Malaysiakini letak tajuk besar..bagus..sebab ini saja cara agar mesej sampai …peniaga cina memang dah lama ambil kesempatan.”

#DyanaLim Kantoi Lagi Berbohong, Akhirnya Skill Guan Eng dan Kit Siang Diturunkan Agar Anak Melayu Pandai Menipu..

in DAP/pilihanraya by
20140526-040324-14604096.jpg
Inilah didikan DAP dan haprak pakatan,menurut rakan rapat DyanaLim sebelum ini beliau tidak pandai bercakap bohong..entah kenapa sejak menjadi hamba suruhan Dinasti Lim..DyanaLim sudah pandai bercakap bohong dan putar belit..
Pilihanraya kecil jangan dibuat memain dik.. orang akan korek apa saja yang kamu cuba sorokkan.. belum pun menjadi YB dah berbelit dan bohong.. esok ni jika menang lagi banyak dia akan bohong dan belit rakyat Teluk Intan..
Dyana akui ibunya terlibat penubuhan Perkasa

TELUK INTAN – Calon DAP bagi pilihan raya kecil Teluk Intan,  Dyana  Sofya Mohd Daud, mengaku hari ini yang ibunya, Yammy Samat pernah terlibat dalam Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa).

Dyana Sofya yang sebelum ini menafikan cakap-cakap mengenai perkara itu, turut mengaku pernah membantu ibunya mengendalikan sesi pendaftaran keanggotaan Perkasa pada tahun 2008.

“Saya tidak tahu sama ada ibu saya anggota Perkasa ketika itu, dan saya pula masih belajar,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau berkata pada masa itu, ibunya meminta beliau membantunya mengendalikan pendaftaran keanggotaan Perkasa.

“Ya, ketika itu beliau terlibat dengan Perkasa tetapi selepas beberapa bulan beliau meninggalkan pertubuhan itu kerana tidak lagi percaya dengan Perkasa,” jelasnya.

Dyana Sofya berkata demikian apabila diminta mengulas penyebaran gambarnya membantu Yammy pada majlis pelancaran laman web Perkasa dan kempen keanggotaan pertubuhan itu pada tahun 2008.

Menyentuh kedudukan ibunya sebagai anggota jawatankuasa pertubuhan itu, beliau berkata status ibunya itu hanya sebagai jawatankuasa penaja memandangkan ibunya meninggalkan pertubuhan itu sebelum mesyuarat agung pertamanya.

“Saya tidak pasti sama ada beliau merupakan anggota berdaftar Perkasa sebelum AGM itu…ibu saya seorang anggota Umno, saya bukan. Beliau mungkin terlibat dengan Perkasa, saya tidak. Mungkin ini tidak harus jadi isu,” katanya.

Sebelum ini, beberapa portal media melaporkan bahawa Dyana Sofya menafikan yang ibunya pernah menyertai Perkasa, malah mendakwa ibunya tidak menyertai mesyuarat pertama pertubuhan itu.

Sementara itu akhbar hari ini melaporkan bahawa Ketua Wanita Umno Gopeng Datuk Hamidah Osman mendedahkan Yammy adalah antara pemimpin penaja terawal penubuhan Perkasa apabila dilantik sebagai Ketua Wiranitanya yang pertama.

Hamidah berkata, maklumat itu diperoleh daripada Setiausaha Perkasa, Syed Hassan Syed Ali yang mengatakan Yammy berada dalam barisan kepemimpinan pertubuhan itu sehingga mesyuarat agung tahunan (AGM) pertamanya pada Mac 2010 sebelum meletakkan jawatan.

Hamidah mendakwa sehingga kini juga tiada rekod yang menunjukkan Yammy telah menarik diri daripada menjadi anggota Perkasa.  – Bernama

Akhirnya #DyanaLim Buktikan Beliau Juga Pandai Bohong Seperti Guan Eng

in DAP/pilihanraya by
20140526-040324-14604096.jpg

Kantoi berbohong…PuanYammi bersama anaknya Dyana melayani hadirin yang ingin menjadi ahli Perkasa sebelum majlis Pelancaran Laman Web Rasmi Perkasa pada 21hb.Okt 2008 kira-kira sebulan Perkasa disahkan penubuhannya oleh ROS iaitu 12hb. Sept 2008.

Yammy adalah antara pimpinan terawal penubuhan Perkasa. Beliau dalam Barisan Pimpinan Penaja Perkasa sehingga sebelum AGM Pertama Mac 2010, beliau meletakan jawatan sebagai Ketua Wiranita Perkasa Pertama. Tiada rekod beliau menarik diri dari menjadi ahli Perkasa. seterusnya20140526-040120-14480106.jpg

20140526-040142-14502504.jpg

#prkbukitgelugor Dap dengan Samseng PPS Berkempen Masuk Kedalam Pusat Mengundi.

in DAP/pilihanraya by
20140525-152828-55708034.jpg

Inilah yang dikatakan negeri regim Dap,Mereka punyai pasukan Samseng yang memakai uniform dan berlagak seperti polis.

Mereka bertindak sesuka hati tanpa menghiraukan undang undang. Samseng samseng ini diberi lesen besar dan dibayar gaji untuk menguatkuasakan undang undang di Pulau Pinang.

Prk Bukit Gelugor menjadi medan tunjuk kuasa..apabila tindakan Exco Kerajaan Negeri Phee Boon Poh bersama-sama dengan anggota Pasukan Peronda Sukarela (PPS) yang berpakaian uniform ungu mereka di lihat berkempen di pusat-pusat mengundi sejak pagi tadi.

Calon dari parti PCM menegur Phee Boon Poh Adun Dap Sungai Puyu dan berlaku pertengkaran diantara mereka.

Menurut sumber pihak Pcm telah membuat laporan polis berikutan samseng samseng ini berkempen hingga ke dalam pusat pembuangan undi.

Pisau kata ” polis patut tangkap je samseng ni”

20140525-152946-55786979.jpg

20140525-152946-55786936.jpg

20140525-152947-55787017.jpg

Bagaimana DAP Mengaburi Mata Rakyat #prktlkintan #dyanalim

in pilihanraya by
IMG-20140522-WA0044

IMG-20140522-WA0044

Inilah politik gampang DAP dan haprak pakatan, Menjual produk mengikut pasaran..

Bila berhadapan dengan masyarakat Melayu, dia akan berbaju kurung dan bertudung kalau tidak pun berselendang. Dia akan menyentuh sedikit tentang agama, tetapi di hadapan masyarakat Cina, Dyana Sofya menyatakan, dia menentang hudud dan rambutnya pun boleh terbuka tanpa dimarahi atau dicemuh oleh para penyokong PAS.

Sama juga seperti taktik Lim Kwan Yew apabila masuk ke kampung melayu beliau akan bersongkok,begitu juga 2 bersaudara Pastor Ngeh dan Nga..masuk ke dalam masjid…

dap masjidKempen mereka tiada had dan sempadan..mereka juga diberi hak dan kebebasan oleh khawarij PAS untuk menggunakan ayat quran untuk meraih undi… apa ada hal..asalkan produk boleh dijual..tipu pun tak apa..sekejap saja asalkan dapat undi..

PRkencingMasjid

 

DAP Tabur Wang Kepada Pas Untuk Tarik Pengundi Melayu! #prktelukintan

in DAP/pilihanraya by
20140523-164250-60170034.jpg

Dalam mesyuarat jentera DAP Teluk Intan cukup panas .. sejak timbulnya nama Dyana sebagai calon sudah menimbulkan tentangan pimpinan DAP tempatan.

Orang luar dijadikan calon apatah lagi Dyana seorang melayu menjadikan pimpinan DAP tempatan berpatah arang..

Di sekitar pasar dan juga kelompok majoriti cina juga memperkatan kenapa angkat ini budak melayu? Local punya orang sudah tadak kah?

Kita semua sedia maklum.. sikap chauvanis ultrakiasu rasis didalam DAP tidak boleh dibuang..

Blog gelagat anwar turut mendedahkan perihal akan kegusaran DAP.

Tony semalam melaksanakan mesyuarat tergempar di Teluk Intan. Bukannya apa, data yang diterima sangat mengerikan. Katanya, sokongan kalangan pengundi DAP sendiri sudah merosot hampir 19 % sejak DAP menamakan
Dyana sebagai calon.

Nak mendapatkan recovery bukannya mudah. Sebab itu sebaik tamat dengan
DAP, Tony Pua berjumpa dengan pemimpin Pas untuk mendapatkan bantuan yang lebih banyak daripada parti tersebut.

Malahan Tony kata, Pas akan diberikan peruntukan yang lebih besar
untuk deliver undi Melayu di Teluk Intan.

Tumpuan DAP adalah kepada DUN Pasir Berdamar yang dijangka memberikan kelebihan.

Tetapi berdasarkan tinjauan semalam, kemerosotan sokongan
pengundi DAP sangat ketara.

Antara yang dibangkitkan oleh pengundi DAP:-

– Dyana tidak akan mampu menjaga kepentingan Orang Cina
– Dyana akan tunduk kepada Pas
– Dyana tidak ada pengalaman
– Dyana belum matang
– Dyana tidak ada kena mengena dengan Teluk Intan
– Kenyataan Ibu Dyana bahawa Dyana akan menambah KERUSI MELAYU di
Parlimen amat memeranjatkan

Tony Pua kena betulkan banyak perkara dalam tempoh yang singkat ini.

Sementara Ramkarpal dijangka akan menang besar, Dyana akan berdepan
masalah yang sangat besar.

DAP bukan setakat nak menang, tetapi tambah majoriti. Tetapi kalau
berdasarkan kiraan Tony Pua semalam…kalah pun mungkin.

“Dap Orchestrated Racist Game and Finger-Point Ummo for Being Racism

in BN/pilihanraya by
20140523-160549-57949466.jpg

Pemuda Wilayah cabar akan bakar banggunan DAP jika Umno dihina lagi..

Nah..Paria DAP ini menghina lagi semalam..

Apa melayu Umno boleh buat?

“Dap Orchestrated Racist Game and Finger-Point Ummo for Being Racism”

1. Taktik terkenal yg diguna pakai oleh LKS sehingga Tun M menggelarkan beliau chauvinist ini kelihatan hampir berjaya menghidupkan game racism dengan menggunakan Rayen sebagai pencetus di Pulau Pinang manakala Pemuda Umno sebagai sasaran kebencian rakyat terutama kaum Cina.

2. Calon Dap P076 pula akan dijadikan objek bagi berselindung menolak racism di dalam Dap yg kononnya bersifat adil dengan mengenengahkan calon dari kaum Melayu.

3. Sasaran utama Dap adalah pengundi selain Melayu terutamanya Cina yang membentuk majoriti dengan membangkitkan semangat kaum Cina di samping memecah-belahkan undi kaum Melayu dengan kaedah penampilan calon berbangsa Melayu.

4. Demonstrasi yang dianjurkan Pemuda Umno setakat ini mendapat liputan besar-besaran media pro-pakatan dan disambut oleh media utama pro-kerajaan seperti Utusan.

5. Sudah dijangka parlimen Bukit Gelugor akan memperoleh kemenangan mudah tetapi Dap mensasarkan kemenangan yang lebih besar di Teluk Intan.

6. Elemen simpati dengan mendudukkan calon Dap sebagai calon underdog juga perlu diberi perhatian.

Semalam Rayer Buat Provokasi Lagi

PULAU PINANG 23 Mei – Setelah menegaskan tidak akan menarik balik dan memohon maaf di atas keceluparan menggelarkan UMNO sebagai celaka, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Delima, RSN Rayer sekali lagi menunjukkan kebiadapannya apabila mengulangi celaan liarnya itu di dalam ceramah terbuka DAP, malam tadi.

Dengan nada angkuh, wakil rakyat DAP itu menegaskan bahawa UMNO adalah parti yang sudah tidak relevan dan tidak pernah membantu kaum-kaum lain di negara ini.

“Biar saya ulang lagi di sini, celaka UMNO dan yang saya maksudkan ini hanya kepada parti, bukan orang Melayu.

“Saya tidak akan memohon maaf dan sesekali menarik balik perkataan ini,” katanya ketika berucap dalam ceramah DAP di Island Glades di sini. – UTUSAN

Pisau kata ” Dia memang paria sebab tu dia tak kisah”

TERKINI:Anjing DAP Provokasi Pemuda UMNO BERGADUH DI DUN P.PINANG.

in Berita Utama/pilihanraya/Pulau Pinang by
20140522-145607-53767059.jpg

20140522-145142-53502342.jpg

20140522-145142-53502300.jpg

20140522-145142-53502251.jpg

20140522-145142-53502384.jpg
GEORGE TOWN: Perkarangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang kembali kecoh kira-kira pukul 12.30 tengah hari Khamis apabila seorang ahli Soladiriti Anak Muda Malaysia (SAMM) mendakwa dikasari sekumpulan Pemuda Umno.‬

‪Lelaki tersebut yang mendakwa kumpulan yang berada di seberang jalan di hadapan DUN memijak kasut dan merampas topi kaledar miliknya.‬

‪Kekecohan itu menyebabkan kesesakan di Lebuh Light.‬

‪Lelaki terbabit dilihat dibawa oleh polis untuk beredar dari kawasan tersebut.‬

“Apa salah saya? Saya nak pergi minum tapi mereka pijak kaki saya,” dakwa lelaki itu.

Ketua Pembangkang Datuk Jahara Hamid dan beberapa Adun BN turut keluar untuk menenangkan keadaan.
“Hangpa kena ingat, hangpa pembangkang di sini,” katanya.

Polis berjaya mengawal keadaan dan situasi kembali normal kira-kira 15 minit kemudian.

Seramai 20 Unit Tindakan Ringan (LSF) ditugaskan mengawal pintu utama DUN sejak pukul 8.30 pagi untuk mengelakkan insiden menceroboh masuk dewan pada petang Rabu tidak berulang lagi.

Sementara itu, Exco Pemuda Umno, Arman Azha Abu Hanifah menafikan sekumpulan pemuda Umno mengasari lelaki tersebut.

Sebaliknya, beliau mendakwa lelaki tersebut yang memulakan provokasi terlebih dahulu.

“Dia datang ke arah kami dan bersalaman dengan ketua bahagian kemudian tunjuk helmet yang tertera perkataan ‘asal bukan Umno’,” kata Arman ketika ditemui pemberita.

20140522-150021-54021019.jpg

20140522-150356-54236952.jpg

#DyanaLim Di Hentam Alumni Uitm

in pilihanraya by
20140522-043352-16432401.jpg

PENDIRIAN RASMI
PERSATUAN ALUMNI MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR UiTM (PIMPIN) BERHUBUNG KENYATAAN MENGENAI UiTM OLEH CALON PARTI DAP DI PILIHANRAYA KECIL PARLIMEN TELUK INTAN, PERAK

Persatuan Alumni Majlis Perwakilan Pelajar UiTM (PIMPIN) ingin melahirkan kekesalan di atas kenyataan calon Parti Demokratik Rakyat (DAP), pilihanraya kecil Parlimen Teluk Intan; Dyana Sofya Mohd Daud, 27 tahun, seorang graduan undang-undang dari UiTM mengenai alma maternya yang dinyatakannya melalui siri ceramah kempen PRK Teluk Intan.

Meletakkan UiTM sebagai pusat tumpuan dan isi kempen bagi kawasan Parlimen yang mempunyai lebih 60 ribu pengundi berdaftar telah menjadikan masyarakat keliru dengan hala tuju perjuangan yang cuba diketengahkan. Dalam satu nada, Dyana mengangkat semangat Perlembagaan tetapi dalam nada yang lain, meletakkan UiTM yang merupakan material kepada Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan pada neraca khayalan “ketidakadilan kaum” di Malaysia.

UiTM sebenarnya merupakan manifestasi kesatuan dan kefahaman total rakyat Malaysia terhadap kesuburan demokrasi di Malaysia. UiTM tidak akan wujud sekiranya quid pro quo tidak menjadi asas pembentukan dan simpulan tolak ansur rakyat yang diikat melalui Kontrak Sosial. Justeru, sebagai seorang warganegara yang baik, Dyana tidak perlu rasa bersalah sekiranya ada insan bukan Melayu/Bumiputera yang bertanya mengenai UiTM.

Malah, sebagai seorang graduan undang-undang yang telah ditempa kebijaksanaan oleh UiTM, terangkan sahaja dengan jelas dan yakin bahawa UiTM ini hanya dikhaskan untuk Melayu dan Bumiputera. Dyana tidak perlu menjadi graduan UiTM pun sekiranya perkara asas mengenai negara dan institusinya seperti ini hendak diterangkan kepada khalayak umum. Pokoknya, Dyana tahu, faham dan jelas tetapi masih mahu menjadikan UiTM sebagai lauk cakap-cakap di pentas politik parti pilihannya.

Menyentuh perkara lain yang dibangkitkan mengenai UiTM dengan parti pemerintah, Dyana sendiri sebenarnya faham dan sedar bahawa tidak ada afiliasi mahupun polisi menjadi ahli parti politik tertentu apabila menjadi mahasiswa UiTM. Mempertahankan institusi seperti UiTM bukan menjadi tugas parti pemerintah sahaja bahkan ia adalah amanah yang perlu dipikul oleh setiap organisasi politik yang ada. Sekiranya parti yang didukungi beliau tidak mampu melaksanakan amanah ini, jangan sesekali memperlekeh usaha dan tanggungjawab yang dikelek oleh parti politik yang sentiasa menjunjung tinggi aspirasi rakyat seperti yang termaktub di dalam Perlembagaan.

Dalam soal lain yang membabitkan kemasukan golongan tertentu sahaja diterima masuk ke UiTM, Dyana menyerlahkan sisi semberono beliau dalam mengeluarkan kenyataan. Walau apa pun, kenyataan itu secara tidak langsung mengiktiraf peranan UiTM (yang dikenali sebagai ITM sebelum 1999) dalam memperkasa kedudukan ekonomi dan sosial masyarakat peribumi tanah bertuah ini. Oleh kerana kejayaan UiTM melahirkan profesional dan teknokrat Melayu yang dapat mengubah landskap sosial negara serta merapatkan jurang ekonomi masyarakat, maka para alumni yang telah mendapat manfaat tersebut meneruskan usaha dengan menghantar anak-anak mereka ke UiTM. Apakah Dyana bukan sebahagian daripada hasil kejayaan ini?

Walau bagaimanapun, kejayaan yang ada ini perlu terus disuburkan dan kini Program Mengubah Destini Anak Bangsa (MDAB) diperkenal sebagai ruang untuk membantu anak-anak Bumiputera yang memerlukan. Pelaksanaan program ini bukanlah untuk mengambil sebahagian kek kekayaan negara daripada sesiapa malah ia akan membesarkan lagi kek tersebut agar limpahannya turut dirasai oleh yang lain atas semangat persaudaraan Perlembagaan Persekutuan.

Untuk itu, terang lagi bersuluh, UiTM merupakan simbol aspirasi seluruh rakyat Malaysia yang berpegang pada keluhuran Perlembagaan dan juga titik di mana 1Malaysia bermula. Bagaimana kita hendak terangkan kepada generasi akan datang, di mana letaknya akar persefahaman rakyat Malaysia jika UiTM yang bersandar semangat Perlembagaan sudah lenyap diwakafkan?

Kalau bukan kerana nama UiTM, Dyana pada hari ini mungkin tidak diberi ruang istimewa di dalam lingkaran parti politik yang sememangnya tidak mesra UiTM dari dahulu lagi. Kalau bukan kerana nama UiTM, Dyana pada hari ini mungkin masih merangkak mencari-cari pintu di dalam kesempitan demokrasi parti yang tidak mungkin memberi sinaran politik kepada orang Melayu di dalamnya. Kalau bukan kerana nama UiTM, Dyana pada hari ini mungkin tenggelam dalam lipatan dinasti kekeluargaan parti yang bersungguh mewakafkan UiTM untuk tidak lagi diisi oleh generasi Rozi, Shahril, Mahanum, Hafeez atau pun Asrul.

Justeru, PIMPIN menegaskan bahawa perihal mengenai UiTM tidak seharusnya menjadi isu di dalam mana-mana pentas sekiranya semangat Perlembagaan Persekutuan dijunjung tinggi tanpa sebarang prejudis dan prasangka. Pemain-pemain politik seharusnya menggunakan pentas kempen sebagai medan memperkasa kefahaman mengenai Perlembagaan Persekutuan apatah lagi menyebarkan semangat perpaduan di kalangan masyarakat.

Gerak politik yang mengalunkan gendang kebencian serta mengelirukan sewajarnya ditolak. Semoga Dyana tidak lagi rasa bersalah untuk menerangkan dengan jelas dan yakin mengenai UiTM kepada sesiapa sahaja yang bertanya kepada beliau terutamanya kepada mentor- mentor di dalam parti yang diwakilinya.

UiTM Di Hatiku.

SAIFUL AZHAR SHAHARUN Presiden
Shah Alam, Selangor
21 Mei 2014
21 Rejab 1435 Hijrah

20140522-043253-16373228.jpg

Provokasi Rasis Dap!Rayer Takkan Minta Maaf!

in DAP/pilihanraya by

Saya tidak akan minta maaf’

GEORGETOWN – Adun Seri Delima, RSN Rayer berkata, beliau tidak akan memohon maaf atau menarik balik kenyataannya yang dikeluarkan terhadap pemimpin Umno sebelum ini.

Rayer berkata, kenyataan itu dikeluarkan ketika sidang Dun dan hanya merujuk kepada pemimpin-pemimpin parti itu, oleh itu ia harus diselesaikan dalam Dun.

“Setiap orang Adun mempunyai kebebasan untuk berucap dalam persidangan Dun, jadi dalam hal ini saya tidak melakukan sebarang kesalahan dan saya tidak akan memohon maaf atau menarik balik kenyataan itu,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Semalam, wakil rakyat BN Dun Pulau Pinang mengecam tindakan Rayer yang mengeluarkan perkataan kesat terhadap pemimpin Umno ketika membahaskan ucapan perasmian Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang, Tun Abdul Rahman Abbas.

Ketua Pembangkang Dun Pulau Pinang, Datuk Jahara Abdul Hamid dalam sidang akhbar petang ini, berkata 10 Adun BN akan minta ketetapan melalui Dun supaya Rayer menarik balik kata-katanya dan memohon maaf kepada semua anggota Umno. – Bernama

20140521-235231-85951405.jpg

Nampak gaya apa yang didakwa oleh speaker Dun kononnya Rayer akan meminta maaf adalah satu pembohongan semata mata..

Pisau kata “kalau dia takmau minta maaf apa korang nak buat?”

Perihal Calon BN #prktelukIntan Yang Kita Semua Tak Tahu.

in Berita Nasional/pilihanraya by
IMG-20140517-WA006.jpg-745864

Mah Siew Keong, seorang peguam yang berusia 53 tahun. Beliau tamat pelajaran sekolah rendah dan menengah di Sekolah Horley Methodist Teluk Intan.

Sejurus itu, beliau melanjutkan pelajaran ke London University, England dan berjaya memperolehi Ijazah Sarjana Muda Ekonomi dengan kepujian B.Sc. (Hons). Seterusnya, beliau berjaya mendapat Ijazah Sarjana Pentadbiran Perniagaan MBA daripada City University London dan Ijazah Muda Undang-Undang LLB (Hons) dengan kepujian daripada East London University.

Perjalanan politik Mah Siew Keong:

• 1995 dilantik sebagai Ahli Majlis Daerah Hilir Perak mewakili Parti Gerakan

• 1995 terpilih sebagai ADUN Pasir Bedamar dalam Pilihan Raya Umum (PRU)

• 1999 terpilih sebagai Ahli Parlimen Teluk Intan dalam PRU

• 2004 berjaya mempertahankan kerusi Parlimen Teluk Intan dalam PRU dan dilantik sebagai Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri

• 2006 bertukar portfolio kabinet dan mengambil alih jawatan sebagai Timbalan Menteri
Pertanian dan Industri Asas Tani

• 2013 terpilih sebagai Presiden Nasional Parti Gerakan

Mah Siew Keong gigih berkhidmat untuk rakyat tanpa mengenal penat lelah. Beliau giat berjuang untuk mendapatkan peruntukan kerajaan yang berjumlah puluhan juta ringgit bagi tujuan pembinaan benteng yang menjangkau 10km di sepanjang Sungai Perak dan berjaya menyelesaikan masalah banjir yang telahpun lama membelenggui penduduk setempat. Ketika beliau menjawat sebagai Timbalan Menteri, Mah Siew Keong juga komited dalam mengembangkan sektor perindustrian dan perdagangan, pembangunan tempatan dan infrastruktur Teluk Intan.

Beliau juga berjuang untuk mendapatkan peruntukan bagi pendidikan, tokong dan persatuan-persatuan.

Beliau juga aktif menceburi diri dalam aktiviti-aktiviti persatuan tempatan dan pertubuhan amal di mana beliau turut berperanan sebagai penasihat kepada banyak organisasi setempat dan sentiasa aktif memberi sumbangan dan idea yang bernas seperti:
• Menubuh pusat dialisis di Perak atas kerjasama dengan pertubuhan tempatan
Berjaya mendapatkan 153 geran kawasan pertanian bagi penduduk Kampung Sungai Suli

• Memberi peruntukan untuk penubuhan Yayasan Perubatan Chung-Hua Hilir Perak
• Berjaya mendapat kelulusan untuk pembukaan kolej komuniti di Teluk Intan

• Berjaya mendapat kelulusan untuk pembinaan terminal bas di Bandar Baru Teluk Intan

• Menyokong secara aktif dan memberi peruntukan kepada usaha pembinaan sebuah krematorium Cina Hilir Perak

• Mengatur supaya Yayasan Datin Seri Ting Sui Ngit memberikan peruntukan sebanyak RM20 ribu dan RM100 ribu kepada Che Phong Khor Moral Uplifting Association dan Persatuan Kebajikan Dialisis Hilir Perak secara berasingan.

Biarpun Mah Siew Keong tewas dalam PRU tahun 2008 dan 2013, namun beliau tetap mengambil berat terhadap kebajikan penduduk Teluk Intan dan berhasrat untuk terus berkhidmat kepada penduduk tempatan. Selain daripada berpengalaman, berdedikasi dan komited, beliau juga merupakan seorang penduduk Teluk Intan yang menjalinkan hubungan erat dengan masyarakat tempatan.

Marilah kita mengundi Mah Siew Keong untuk membolehkan beliau dipilih sebagai wakil rakyat dan memberikan perkhidmatan yang lebih baik kepada penduduk Teluk Intan serta membawakan arus pembangunan, kemajuan dan kemakmuran kepada negeri Perak dan Teluk Intan sehingga membolehkan Teluk Intan muncul sebagai salah sebuah bandar yang pesat membangun dengan prospek kemajuan yang amat cerah dalam negeri.

#Inidyanalah Video Panas ! Kit Siang Sentap Mic Halang Dyana Bercakap. Bukti Lembu Di Cucuk Hidung

in DAP/pilihanraya by
IMG-20140520-WA0113

Dyana Puppet Master

Seperti yang dijangka Dyana diperalatkan oleh Kit Siang untuk memainkan sentimen bangsa didalam kempen DAP. Rata rata berasa skeptikal dengan tindakan DAP menjadikan Dyana sebagai calon di Teluk Intan. Ramai beranggap ini semua satu lakonan oleh DAP untuk mengaburi sikap rasis chauvanis dan ultrakiasu..

Semua ini terdedah didepan wartawan apabila Lim Kit Siang menarik mic dari Dyana apabila  disoal mengenai Tunku Abdul Aziz Timbalan Setiausaha Agong DAP yang keluar parti.

Inilah kebebasan versi ultrakiasu chauvanis rasis DAP. Yang menjadi wakil rakyat mereka hanya seperti lembu dicucuk hidung.. Ini yang diidamkan oleh Dyana..?

telukintan-pcdyana513 (1)

King control…Kit Siang tunjuk siapa bos depan Dyana
 
Dyana Sofya Mohd Daud, calon DAP di PRK Parlimen Teluk Intan kena akui siapa boss atau ketua apabila dasar parti itu dipersoal.
 
Dan bagi memastikan dasar DAP serta komen-komen dibuatnya tidak menjejas imej parti itu, ahli parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang sentiasa mengiringi pekerjanya itu.
 
Kit Siang sentiasa memerhati serta mengawasi dari jarak dekat komen-komen setiausaha politiknya itu khusus membabitkan sidang media Dyana.
 
Komen-komen Dyana setakat ini menguntungkan DAP dikaca mata kaum Cina apabila Dyana seiring dengan dasar-dasar DAP seperti isu hudud, UiTM dan sebagainya.
 
Tetapi agak malang komen-komen terbuka Dyana nampaknya telah menghiris hati kaumnya sendiri kerana belum jadi wakil rakyat, dia sudahpun menunjukkan belangnya.
 
Pendek kata komen Dyana kurang disenangi dikalangan orang-orang Melayu. Ini nyata merugikan peluang mendapat undi dari pengundi berbangsa Melayu. Sokongan PAS padanya tidak bererti penyokong serta ahli PAS akan memberikannya undi.
 
Antara komen negatifnya mengenai isu UiTM yang mana menurutnya tidak patut ditubuhkan semata-mata untuk orang-orang Melayu—ini dasar rasis UMNO.
 
Menyedari komen ini membakar dirinya, Dyana dalam kenyataan media terbaru mencadangkan sebuah universiti ala-ala UiTM ditubuh untuk bangsa lain pula.
 
Sebelum ini Dyana mengkritik UiTM yang ditubuhkan hanya untuk orang-orang Melayu serta anak ahli-ahli UMNO sehingga mereka yang tidak berkelayakanpun diberi keutamaan.
 
Untuk rekod Dyana adalah pelajar UiTM dalam bidang undang-undang manakala ibunya pula ialah bekas Setiausaha kerja UMNO bahagian Ipoh timur di Perak.
 
Ibunya mengesahkan dia adalah ahli UMNO seumur hidup.
 
Sebelum itu (Sabtu) Kit Siang hadir di majlis pengumuman calon DAP yang diumumkan anaknya Lim guan Eng, begitu juga dalam banyak program dihadiri Dyana.
 
Pagi Selasa di sidang media Pusat Operasi Utama DAP berlaku ‘adegan yang tidak ingin kita lihat’ apabila Kit Siang tidak membenarkan Dyana jawab soalan wartawan yang ditujukan kepada calon DAP itu.
 
Perkara itu menjadi rungutan dikalangan wakil media kerana ditanya kepada orang lain, orang lain pulak menjawab.
 
Sidang media yang sepatutnya menjadi tempat untuk Dyana mempamerkan kebolehan menjawab soalan berdasarkan pemikiran sendiri terjadi sebaliknya.
 
Kisahnya begini, seorang wartawan bertanya soalan kepada Dyana iaitu, berkaitan dakwaan tindakan DAP mencalonkan beliau adalah untuk memperalat Melayu dan apakah Dyana bersedia untuk menerima apa yang terjadi terhadap Tungku Aziz jika berlaku pada dirinya.”
 
Secara tiba-tiba Lim Kit Siang mengambil mikropon dan menjawab soalan berkenaan.
 
Tak puas hati dengan jawapan Kit Siang, wartawan itu terus ‘shot’ lagi bertanya apakah prinsip serta mampukah Dyana menerima apa yang terjadi terhadap Tungku Aziz.
 
Kit Siang mencelah lagi dan mengajukan semula soalan kepada wartawan berkenaan “adakah anda tahu apa yang terjadi terhadap Tunku Aziz?
 
Pada masa sama ahli parlimen Puchong Gobind Singh Deo dan ahli parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua mencelah dan membidas soalan wartawan berkenaan.
 
Akhirnya tiada jawapan daripada mulut Dyana. Bukan itu saja, persoalan tadi tidak dijawab sepenuhnya oleh DAP. Sidang media tamat.
 
Rumusan pihak media ialah Dyana seperti tidak bebas bersuara sebaliknya dipantau dan diperhati.
 
Yang nyata Kit Siang seperti takut jawapan Dyana akan menjejaskan imej parti.
 
Selama ini Dyana mengikut rentak DAP termasuk dalam isu hudud yang mana apabila ditanya media Dyana berkata jika terpilih sebagai ahli parlimen Teluk Intan, dia akan mengundi mengikut DAP.
 
Ironinya PAS tidak hirau komen atau reaksi DAP dan Dyana sebaliknya secara terbuka menyokong Dyana sebagai calon DAP dalam PRK Teluk Intan pada hujung bulan ini.
 
PAS sebelum ini memperlihat sokongan apabila Timbalan Presidennya Mat Sabu hadir di majlis pengumuman calon oleh Guan Eng Sabtu lalu.
 
Sikap terbaru PAS juga memeningkan kepala para penyokongnya di Teluk Intan apabila Naib Presidennya Salehuddin Ayub juga secara terbuka dipetik berkata:
 
“PAS menyokong Dyana di Teluk Intan.
 
Katanya PAS tidak boleh menghalang hak Dyana untuk mengeluarkan kenyataan yang berpihak kepada partinya meskipun ia bersifat penentangan terhadap apa yang diperjuangkan PAS.
 
“Ini bukan perkara baru. Merujuk pada DAP sejak hari pertama kita kenal,mereka memang tidak pernah sokong hudud. Namun ini tidak menggugat pendirian PAS terus bersama DAP dalam perkara-perkara yang diperjuangkan bersama, juga tidak akan menjejaskan usaha PAS untuk terus perjuangkan hudud.
 
“Dyana calon DAP, tentu dia sokong pendirian parti dia. Takkan dia buat kenyataan sokong PAS.”-20/5/2014 OLEH HELME HANAFI

Pisau kata ” video ini bukti Dyana diperalatkan..entah apa pula lepas ni akan terjadi”

#prkbukitgelugor Ram Karpal Nafi Beliau Bukan Gay Atau Biseksual Seperti Anwar !

in DAP/pilihanraya/Pulau Pinang by
p4Ramkarpal

Kempen pilihan raya kecil Bukit Gelugor memasuki fasa baru apabila isu sekitar pilihan seksual calon DAP Ramkarpal Singh dibangkitkan.

Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM) Huan Cheng Guan menyuarakan perasaan ingin tahunya terhadap gambar lelaki berotot yang dimuat naik ke Facebook Ramkarpal.

“Kenapa Ramkarpal memuat naik banyak gambar lelaki berotot di FB dia.

“Dia sudah 38 tahun dan belum berkahwin, kamu tak rasa ada yang tidak kena berhubung perkara itu,” katanya kepada pemberita semasa turun padang di Island Glades pagi ini.

Berang dengan sindiran itu, Ramkarpal menafikan beliau seorang homoseksual dan berharap untuk mencari pasangan hidup segera.

Anwar-IbrahimPisau kata ” Kalau tak ada angin..takkan pokok bergoyang…”

Panas! Di #Bn4Tlkintan Habis La Korang.. Bang Mat Dah Masuk Jarum.

in DAP/pilihanraya by
mat sabun2

Lain macam bang mat kita.. Mat Sabu atau lebih sinonim dengan gelaran Mat Syiah atau Mat Komunis terkenal dengan skandal sapu bini orang.. Tapi itu semua kisah lama..Sekarang di Teluk Intan panas dengan melihat gelagat diantara Mat Komunis dan Calon DAP..

Bang Mat kita tengah adjust baik punya..maklum la calon ni bergetah.. mungkin lepas ni boleh mutaah kot sepanjang kempen..

matsabun

 

Berapa ramai puak PAS yang berani tegur bila budak perempuan ni gertak PAS… hehe..zero beb..

dyana tolak hudud

Si Nik Aziz pula takmau keluar fatwa ka?

IMG-20140519-WA036

Mat Sabu gelak besar..bila puak ulamak PAS kena hanjing dengan perempuan muda DAP macam tu jer..

mat sabu dyana2

 

Pisau kata ” lawa cutting rambut Bang Mat.. hensem pulak.. mau cair anak dara tu..”

#BN4TlkIntan 2 Penampilan Berbeza Calon DAP

in DAP/pilihanraya by

Di pentas PAS,dia bertudung berbaju kurung,di pentas DAP jelas penampilan yang berbeza.. namun dengan apa cara sekali pun yang cuba ditonjolkan oleh calon ini..sudah ada cakap cakap dikalangan ultrakiasu chauvanis rasis DAP yang persoalkan calon ini. Kata kata mereka ” boleh percayakah?” ” Siapa dia hingga boleh jadi calon?”  dan yang paling pedih ” melayu mana boleh percaya..nanti kasi menang di lompat..mama dia Umno..”

Mungkin dihadapan calon ini para jentera DAP tersenyum..dibelakang mungkin sumpah seranah dan maki hamun sebab dia bukan anak Teluk Intan dan pemimpin DAP tempatan ditong sampahkan..

10390528_519124841532760_498400899617023119_n

Pisau kata ” syok lebai PAS tengok marka ni..”

Sempena #prkbukitgelugor ,Nelayan Miskin Di Halau Regim DAP ! Tahniah !

in Berita Utama/pilihanraya/Pulau Pinang by
8105137594_9981c9a836_z

Apa mereka peduli jika orang melayu dihalau? Apa mereka peduli jika rumah dan kampung dirobohkan.. semua ini mereka tidak peduli. Apabila puluhan cerita penindasan didedahkan regim DAP negeri Pulau Pinang akan tuduh ini satu propaganda rasis yang jahat.

Tak apa..ramai diluar sana yang merelakan semua ini terjadi …sebab? Kalangan aparat ini rela bertuankan tokong DAP hingga bebas melakukan apa saja tanpa belas kasihan..

Perkara ini tidak terjadi sama sekali kepada kaum cina di Pulau Pinang,jika rumah mereka,tanah dan hak kepentingan mereka diambil..mereka ini akan dijemput ke Komtar ..dilayan dan diberi pampasan yang cukup tinggi..

Saat ini PRK Bukit Gelugor..semua orang sudah jangkakan DAP pasti akan mengekalkan kerusi parlimen,kerana rasis ultrakiasu chauvanis yang rata rata bermukim di Paya Terubong,Ayem Hitam dan kawasan sekitar cukup kuat menyokong DAP. Ramai diluar sana hanya memerhatikan gelagat para khawarij PAS yang sibuk mau menangkan Ram Karpal yang sudah berikrar tetap menentang hudud..

PAS dan para penyokong pakatan melayu tidak peduli nasib rakyat yang kesusahan..hari ini nelayan Jelutong diarahkan keluar dari tempat mereka mencari rezeki.Mereka dihalau keluar,bangsal bangsal nelayan ini yang terletak di persisiran pantai Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu bakal dirobohkan..Notis pengosongan yang diterima pada 22 April 2014,kemudian yang terbaru pada 16 Mei 2014.AJK Unit Nelayan Jelutong beberapa kali berunding dengan pihak pejabat tanah sejak 25 Feb 2014.. Pejabat Tanah Regim DAP berjanji akan mengadakan perbincangan lanjut.. namun.. Pejabat Tanah Regim mungkir dan menutup pintu rundingan dan tidak mengendahkan rayuan untuk berunding..

Pejabat Tanah regim DAP sudah pasti diberi arahan agar melaksanakan tugas untuk menghalau para nelayan ini,semua ini kerana untuk memberi laluan kepada IJM Land sebuah syarikat besar membuat tebus guna tanah dikawasan tersebut.

Pisau rasakan nasib nelayan ini sama saja seperti mereka mereka yang lain.. Namun sudah menjadi kebiasaan di sini.. gerai,kedai,rumah dan kampung di roboh semuanya adalah kehendak pengundi haprak pakatan yang beri mandat kepada DAP untuk penggal kedua..

Tahniah.. tiada apa yang perlu dikesalkan.. mungkin kita semua perlu buat majlis kesyukuran kerana regim DAP hanya melaksanakan mandat yang diberikan oleh rakyat Pulau Pinang..

 

Pisau kata ” memang la ramai yang tak kisah..sebab tak kena batang hidung sendiri.. apa ada hal..!”

#prktelukintan BN Letak Calon “Kacak” Lawan DAP

in pilihanraya by
mahsiew

TELUK INTAN BN telah menamakan Presiden Gerakan, Datuk Mah Siew Keong sebagai calon BN untuk berdepan dengan calon muka baru DAP Dyana Sofya Mohd Daud dalam pilihan raya kecil Parlimen Teluk Intan 31 Mei ini.

Pencalonan veteran politik itu diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin di Teluk Intan petang ini.

Tempat pengumuman calon BN itu dibuat tidak jauh dari lokasi di mana DAP mengumumkan pencalonan Dyana tengahari tadi.

Anak tempatan, Mah memewakili Parlimen Teluk Intan antara tahun 1999 hingga 2008 sebelum tewas kepada calon DAP M Manogaran dalam pilihan raya umum 2008 dengan majoriti tipis.

Mah bertanding sekali lagi kerusi Parlimen itu dalam pilihan raya umum 2013, tetapi kali ini tewas kepada calon DAP Seah Leong Peng dengan majoriti 7,313 undi.

Mah mendapat 20,086 undi manakala Seah memperolehi 27,399 undi, Manakala calon tunggal Bebas hanya mendapat 279 undi.

Kerusi Parlimen itu menjadi kosong selepas Seah meninggal dunia pada 1 Mei kerana menghidap kanser.

Pilihan raya kecil Teluk Intan menyaksikan pertembungan pemimpin politik veteran – Mah yang berusia 53 tahun – manakala muka baru dari DAP Dyana, 27, yang bertanding buat kali pertama.

Hari penamaan calon ditetapkan Isnin ini, manakala pengundian pada 31 Mei.

Ketika mengumumkan calon BN, Muhyiddin berkata Mah telah melalui pengalaman menang dan kalah dalam pilihan raya lalu, tetapi presiden Gerakan itu masih bertenaga.

“Beliau bertanding dalam pilihan raya lepas, tetapi kalah dengan majoriti hanya 7,000 undi,” kata Muhyiddin.

Dalam ucapan balasnya, Mah menggesa jentera BN membantunya “merampas semula Teluk Intan” untuk parti pemerintah.

“Seseorang dari pembangkang berkata DAP meletakkan calon wanita yang cantik untuk pilihan raya kecil ini. Saya memberitahu mereka kita akan mencalonkan seorang lelaki yang kacak,” katanya disambut gelak ketawa orang ramai.

“Tetapi pada masa itu, saya tak tahu saya yang akan menjadi calon di sini,” katanya berseloroh.

Hampir 500 BN penyokong dan pekerja parti hadir di majlis acara pengumuman calon BN hari ini.

#prkbukitgelugor Hot! PAS Munafik! Jadi Balaci Umno Jika Sokong Hudud !

in pilihanraya/Pulau Pinang by
Screenshot_2014-05-12-11-58-44

DAP terang terang tidak mahukan hudud!Ramkarpal Singh tetap tolak hudud …

Pas Pusat desak calon bebas Mohamad Nabi Bux sokong DAP… apa kejadahnya semua ni?

Screenshot_2014-05-16-18-33-42

Sebelum ini Pas membuat jualan besar besaran produk hudud mereka.Habis lawan mereka dikafirkan,hingga darah dihalalkan,suami isteri bercerai,sembahyang 2 imam,hinggalah kepada soal kenduri kahwin pun mereka tidak akan hadir jika bukan dari kalangan khawarij.

Apabila pemimpin Umno membuka ruang seluas luasnya kepada PAS agar membentangkan hudud,ramai dikalangan pemimpin mereka gelabah biawak. Masakan tidak selama ini Hudud hanyalah dijadikan modal untuk meraih undi.Modal hudud dan Islam dijadikan barang dagangan. Nama Allah dan akidah pun di lacurkan oleh puak ini..nafsu politik mereka kita semua boleh lihat menghalalkan apa saja … hatta sanggup berkulum lidah dengan Anwar,Karpal,Kit Siang dan juga Guan Eng..

Contoh yang diberikan Pisau tahu ramai yang sudah tahu.. nah Pilihanraya Kecil Bukit Gelugor sekali lagi menjadi bukti apabila Timbalan Presiden PAS mengesa agar ahli PAS menyokong DAP dan meninggalkan hudud. Memberi sokongan kepada DAP menjadi agenda paling utama dan secara tidak langsung hudud PAS sendiri yang tong sampahkan..Screenshot_2014-05-16-19-03-04Ahli PAS yang menawarkan diri menjadi calon semasa PRK Bukit Gelugor menawarkan hudud sebagai manifesto,secara terbuka dan secara terang terangan.. Kemudian apa yang jadi? Pimpinan atas PAS mendakwa beliau bukan ahli PAS sebaliknya menuduh sebagai ahli Umno.

Terkejut juga dibuatnya,sekarang jika anda perjuangkan hudud akan dituduh sebagai ahli Umno…cantik punya spin..tapi inila lumrah apabila puak khawarij ini bertakiyah..mereka sanggup berpura pura dan mereka sanggup mencela ahli mereka sendiri apabila tidak tunduk kepada arahan agar tunduk kepada puak chauvanis ultrakiasu rasis DAP yang terangan menyerang hudud dan Islam..

Screenshot_2014-05-12-11-58-44
selepas penamaan calon Nabi Bux buktikan sijil beliau ahli PAS yang sah!

Pisau kata “PAS Mengaku DAP Lebih Besar Dari Hudud.”

 

#prkbukitgelugor Ramai Bantah Pusat Komuniti Di Rampas Jadikan Markas Haprak Pakatan!

in Pakatan Rakyat/pilihanraya/Pulau Pinang by

Dewan orang ramai dah bertukar jadi dewan haprak pakatan ,ini semua menjadi kebiasaan di Pulau Pinang apabila regim DAP memerintah.Tidak menghairankan apabila regim DAP mengunakan sepenuhnya fasiliti kerajaan negeri apabila mereka diberi kuasa oleh rakyat.

 

 

GEORGETOWN- Dewan orang ramai yang sepatutnya dijadikan tempat untuk komuniti bermasyarakat disalah guna oleh penyokong pakatan rakyat ketika menjelang Pilihan Raya Kecil (PRK) Perlimen Bukit Gelugor.
Dewan JKKK yang terletak di Persiaran Sungai Gelugor 2 disini bukan sahaja dijadikan markas untuk mereka berkempen malah ia dijadikan bilik gerakan operasi parti Pas bagi membantu rakan sekutu mereka DAP yang bertanding dalam PRK disini.
Tindakan parti itu menjadikan dewan orang ramai sebagai tempat untuk berpolitik ditentang penduduk tempatan kawasan itu.

 

Bukan sahaja beranggapan tindakan itu tidak wajar malah beberapa penduduk yang ditemui berkata tindakan itu adalah penyalahgunaan kuasa.
Seorang penduduk,Ismail Ibrahim, 61 berkata, dia kesal dengan tindakan parti berkenaan yang menggunakan kemudahan penduduk untuk kepentingan parti.
Menurutnya,Pas tidak sepatutnya menggunakan dewan itu sebagai markas mereka dan ia telah menyinggung perasaan penduduk di kawasan kampung berkenaan.
“Dewan itu sepatutnya dijadikan tempat penduduk melakukan aktiviti,kenduri kendara dan sebagainya bukan untuk satu-satu puak berpolitik.
“Apabila perkara ini berlaku ia akan menyebabkan masyarakat berpecah belah kerana bukan semua penduduk disini yang bersetuju dengan tindakan mereka dan bukan semua penduduk disini menyokong parti Pas mahupun DAP,”katanya.
Turut berkongsi pendapat yang sama Ahmad Salleh,62 yang menentang keras penyalahgunaan dewan berkenaan untuk tujuan politik.
Katanya, tindakan Pas menaikkan bendera parti itu juga adalah satu kesalahan dibawah Akta Pilihanraya.
“Penggunaan bendera parti lain selain bendera parti yang bertanding adalah salah dan mereka perlu menurunkan semua bendera Pas dikawasan itu.
“Pas boleh membuka markas mahupun bilik operasi mereka,mereka nak berkempen untuk membantu DAP pun terserah kepada mereka tetapi jangan salah gunakan hak dan kemudahan rakyat.Banyak tempat lain yang boleh mereka jadikan bilik gerakan tetapi bukan di dewan JKKK,”katanya.
Mohd Razak Ibrahim,66 pula berharap agar Pas lebih bertanggungjawab dan menjaga perasaan masyarakat kampung di kawasan berkenaan dengan tidak memandai-mandai membuka bilik gerakan di dalam kawasan berkenaan.
Beliau turut berharap penduduk kampung dapat berpolitik secara sihat dan tidak menjadikan perbezaan pandangan politik sebagai penghalang untuk mereka bersatu. – Utaranews
Pisau kata ” ok la tu.. baru adil maaa.. haha “

#prkbukitgelugor Guan Eng dan Kit Siang Penyangak Melaka Lari Ke Pulau Pinang ! – Ramesh Rao

in DAP/pilihanraya/Pulau Pinang by
dapballs-copy

Veteran DAP Melaka Dakwa Kit Siang Dan Guan Eng Penyangak Yang Lari Ke Pulau Pinang! Benarkah dakwaan ini? Tuduhan Ramesh Rao sudah pasti ada asasnya..

Manakala lelaki cina ini turut mendakwa selain Kit Siang,Teresa Kok juga turut terlibat mencuri wang .. Ugutan dan juga berita bohong disiarkan diakhbar cina agar menutup kerja jahat mereka.

Untungnya menjadi haprak pakatan kesemua ini dihalalkan..

Mat Sabu : Calon DAP Adalah Calon PAS #prkbukitgelugor

in pilihanraya/Pulau Pinang by
Pas Keldai DAP & PKR

13962975069_cf091f7359imbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menafikan partinya menghantar calon untuk bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor.

Sebaliknya, Mohamad Sabu yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu menegaskan satu-satu calon PAS yang bertanding di PRK itu adalah calon daripada DAP.

“Calon PAS untuk PRK Bukit Gelugor ialah calon dari DAP. Calon PAS yang tidak direstui bukanlah calon PRK Bukit Gelugor,”katanya ketika berucap di Majlis Pembukaan Rasmi Pusat Operasi Utama PRK Bukit Gelugor hari ini.

Dalam majlis itu, DAP turut mengumumkan anak ketiga bekas Pengerusi DAP, Karpal Singh, Ramkarpal Singh sebagai calon DAP untuk PRK tersebut.

Mat Sabu yang juga Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang juga memberitahu bahawa Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan mengiringi calon DAP semasa hari penamaan calon nanti.

“Calon PAS hanya bawa simbol roket!” kata Mat Sabu dilaporkan Roketkini.

Semalam, Antarapos melaporkan Seorang ahli PAS, Mohamed Nabi Bux Mohamed Abd. Sattar mengumumkan akan bertanding PRK itu.

Mohamed Nabi, 63, yang merupakan ahli PAS Selangor mengumumkan hasratnya untuk bertanding selepas mengisi dokumen calon di pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di Bukit Gelugor.

Dengan ditemani oleh para penyokongnya, Mohamed Nabi berkata, jika PAS merestui hasrtanya, beliau nekad untuk bertanding menggunakan tiket bebas.

“Saya mempunyai impian bahawa Pulau Pinang akan menjadi negeri hudud menjelang 2020… satu undi untuk saya adalah undi untuk hudud,” katanya kepada pemberita di luar pejabat SPR di Weld Quay Georgetown.

Pada 5 Mei lalu, Ramesh Rao, Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin dilaporkan Sinar Harian telah mencadangkan Mat Sabu diangkat sebagai calon bagi PRK Bukit Gelugor sebagai platform terbaik PAS menjelaskan hudud kepada masyarakat bukan Islam.

Ramesh Rao berkata, bagi memastikan hukum hudud difahami oleh masyarakat bukan Islam, Mat Sabu perlu dicalonkan bersesuaian dengan semangat muafakat yang dijalinkan dalam Pakatan Rakyat (PR).

“Di sini saya cadangkan agar pucuk pimpinan DAP, memberi peluang kepada PAS (Mat Sabu) untuk bertanding di PRK Bukit Gelugor.

“Tujuannya seperti mana kita ketahui kawasan Parlimen Bukit Gelugor adalah majoritinya terdiri daripada masyarakat Cina, dan kaum tersebut tidak fahami hudud, jadi ini adalah peluang terbaik untuk PAS menjelaskan pengertian hukum hudud terhadap masyarakat Cina.

“Kalau lihat dalam konteks muafakat PR pula, tidak salah sekiranya PAS dipilih sebagai calon di kawasan tersebut,” katanya.

#PRKBKTGELUGOR PANAS PCM BIDAS AZMIN

in pilihanraya/Pulau Pinang by
Datuk Huan Cheng Guan
GEORGETOWN – Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan hari ini membidas tindakan Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali yang menggelar parti itu sebagai ‘Parti Cari Makan’.
Beliau berkata, Mohamed Azmin tidak sepatutnya bertindak sedemikian sebaliknya berkempen secara sihat sepanjang PRK Parlimen Bukit Gelugor ini.
“Tidak sepatutnya mereka buat begini, kami bukanlah bertanding secara tidak adil…sepatutnya mereka mengamalkan pertandingan sihat. Buat apa mahu maki hamun semua orang, ini bukan budaya kita,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.(Gambar Arkib UtaraNews.com)
Semalam, ketika berucap pada majlis pelancaran Bilik Gerakan Keadilan Bukit Gelugor di sini, Mohamed Azmin melabel PCM sebagai ‘Parti Cari Makan’ selain mendakwa parti itu sebagai proksi Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya kecil itu.
Cheng Guan, yang juga calon bagi pilihan raya kecil itu berkata beliau akan membincangkan perkara itu dalam mesyuarat jawatankuasa parti dan pihaknya akan mengambil tindakan selepas PRK Bukit Gelugor.
Pada pilihan raya kecil 25 Mei ini, Cheng Guan akan berhadapan calon DAP, Ramkarpal Singh, 38, dan dua calon Bebas iaitu Mohamed Nabi Bux Mohd Nabi Abdul Sathar, 63, dan Abu Backer Sidek Mohamad Zan, 46. – Bernama

Pas Selangor kutuk hajat Anwar mahu jadi MB

in pilihanraya by
20140128-213824.jpg

PAS Selangor menolak secara terbuka cubaan untuk melantik Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar baru manakala sayap pemudanya bertekad memulau pilihan raya kecil DUN Kajang yang akan ditandingi oleh Ketua Pembangkang itu.

Ketua Pemudanya Syarhan Humaizi Abdul Halim terkilan dengan peletakan jawatan tanpa alasan yang munasabah oleh bekas ADUN Kajang, Lee Chin Cheh semalam untuk memberi laluan kepada Anwar.

“Ia ibarat mengkhianati amanah daripada rakyat yang telah meletakkan kepercayaan penuh, apatah lagi majoriti undi yang diperoleh Chin Cheh adalah agak besar iaitu 6,824 undi.

“Perbelanjaan untuk pilihan raya kecil juga akan melibatkan dana daripada wang rakyat dalam jumlah yang agak besar,” ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.

Berikutan kekosongan kerusi itu, mesyuarat pimpinan Pakatan Rakyat bersetuju dengan cadangan PKR untuk Anwar diletakkan sebagai calon yang akan mewakili gabungan parti itu.

Syarhan berkata Pemuda PAS Selangor kesal dan kecewa dengan tindakan yang dilihat membelakangkan rakan daripada Pakatan Rakyat dalam membuat keputusan terbabit.

“Melihat situasi yang berlaku, perletakan jawatan itu hanya semata-mata untuk memberi laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding sepertimana yang telah diumumkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

“Tindakan untuk menyelesaikan masalah dalaman dan pentadbiran parti tidak seharusnya membabitkan pembaziran wang rakyat,” ujarnya.

Beliau mengingatkan PKR bahawa Selangor khususnya adalah negeri yang ditadbir secara bersama oleh PAS, PKR dan DAP.

“Tiada istilah Selangor adalah negeri PKR atau sebaliknya, maka tindakan sebegini akan mengeruhkan suasana politik antara Pakatan Rakyat dan memberi imej negatif kepada rakyat,” tegasnya.

Beliau juga menuntut PKR mengemukakan penjelasan bertulis yang munasabah kepada Ketua Pemuda Dewan Pemuda PAS.

“Sekiranya PKR gagal berbuat demikian, maka arahan akan dikeluarkan kepada seluruh jentera Pemuda PAS Selangor untuk tidak memberikan kerjasama dalam kempen pilihan raya Kecil DUN Kajang jika calon yang dikemukakan adalah daripada PKR,” ujarnya.

Sementara itu, PAS Selangor pula menganggap isu kekosongan kerusi DUN Kajang adalah isu dalaman PKR yang tidak ada kena mengena dengan jawatan dan kedudukan Menteri Besar Selangor pada waktu ini.

Setiausahanya, Mohd Khairuddin Othman dalam kenyataan berasingan berkata apa saja keputusan PKR untuk mengosongkan kerusi ADUN atau menentukan siapa calon, adalah hak PKR untuk menentukannya dan PAS Selangor tidak akan terlibat campur.

Selagi isu jawatan MB Selangor tidak dikaitkan, maka PAS hanya menjadi pemerhati sahaja, katanya.

“Namun sekiranya berlaku kekosongan pada jawatan menteri besar, maka PAS Selangor akan mengambil bahagian dalam menentukan siapa calon yang akan diterima oleh rakyat dan PAS Selangor akan turut menghantar senarai calon yang dirasakan layak dan sesuai.

“Ini termasuk menamakan Pesuruhjaya PAS Selangor sebagai calon utama kita,” tegasnya.

Khairuddin berkata pihaknya akan menghantar nama calon menteri besar untuk pertimbangan PAS Pusat dan terserah kepada kepimpinan pusat untuk menentukannya kemudian.

“Mengapa kita hantar calon kita? Kerana kita juga memiliki kerusi terbanyak dalam Dewan Undangan Negeri,” ujarnya. PAS dan DAP masing-masing memiliki 14 kerusi DUN berbanding 13 oleh PKR. – Antarapos

Undi Calon Barisan Nasional, Elak Tempah Tiket Ke Neraka

in pilihanraya by

syurga-neraka1-300x196

Pasti ramai yang masih ingat mengenai fatwa terbaru penghibur agama yang di angkat sebagai penceramah tersohor Azhar Idrus yang mengatakan ëSiapa Yang Memberi Undi Menjatuhkan Kerajaan Islam Maka Di Menempah Tiket Ke Nerakaí di dalam akhbar Sinar Harian tidak berapa lama dahulu.

Sebelum kita ulas secara panjang lebar ada baiknya kita melihat sudut pandang ulamna terdahulu mengenai takrifan negara Islam. Antaranya penegasan oleh Imam Abu Bakar al-Isma’ili rahimahullah (wafat: 371H).

“Dan mereka (Ahlus Sunnah wal-Jama’ah) mengimani (mengakui) bahawa sesebuah negara (daar) adalah negara Islam bukan negara kafir, apabila masih terdapat seruan (azan) untuk solat dan solat didirikan dengan zahir (terang-terangan) dan ahlinya (rakyatnya) pula sentiasa bebas mendirikannya dalam suasana aman.” (Rujuk: Abu Bakr al-Isma’ili, I’tiqad A’immatul Hadis, ms. 31, Bab: Daar al-Islam – Maktabah Syamilah)

Bahkan majoriti ulama Ahli Sunnah wal Jamaah seperti Syeikh al-Islam Ibnu Taimiyah, Imam Nawawi, Syeikh Nashiruddin al-Albani dan beratus-ratus lagi ulama salafi dahulu dan kini memberi kesimpulan berkenaan ciri-ciri sesebuah negara Islam di dalam kitab-kitab mereka melalui hadis-hadis Nabi SAW berkenaan kepimpinan dan negara.

Mereka telah menggariskan kriteria dan ciri-ciri utama sesebuah negara Islam itu ialah pemimpin utamanya seorang muslim dan majoriti rakyatnya beragama Islam, dilaungkan azan, didirikan solat jemaah dua Hari Raya setiap tahun dan solat Jumaat setiap minggu. Sekiranya ciri-ciri ini sudah terpenuhi maka wilayah atau negara tersebut adalah negara Islam.

Seterusnya mari kita lihat ungkapan pemimpin dunia yang pernah mengeluarkan kenyataan memuji Malaysia sebagai salah sebuah negara Islam malah ada yang pernah mengatakan modul yang digunakan oleh kerajaan adalah yang terbaik.

Imam Masjid Nabawi, Madinah, Shaikh Solah Mohammed al-Budair ketika berada di negara ini tidak lama dahulu pernah memberikan pengiktirafan ke atas Malaysia sebagai sebuah negara Islam. Menurut Shaikh Solah, kejayaan Malaysia sebagai negara Islam harus terus menjadi contoh dan teladan bagi umat Islam di negara-negara Islam yang lain.

Seterusnya Naib Mursyidul Am, Ikhwan Muslimin, Ir Khayrat Syater juga pernah mengatakan, modul negara Malaysia, adalah modul negara Islam pertama yang berjaya mencapai tahap negara maju.

Menteri Kesihatan Hamas Dr Mufid El Mukhalalati turut merasakan Malaysia patut dijadikan contoh oleh negara Islam di seluruh dunia sambil menyanjung tinggi kemurahan hati Malaysia dalam membantu rakyat Palestin sejak beberapa dekad lepas, Dr Mufid menganggap Malaysia sebagai sebuah negara yang perlu dicontohi dari segi kemajuan penyelidikan saintifik dan pembangunan.

Malaysia juga pernah mendapat pengiktirafan sebagai model negara Islam yang baik untuk dijadikan ikutan terutama oleh negara Islam lain, yang sebahagiannya kini sedang menghadapi bantahan rakyat. Ini adalah kesimpulan yang dibuat pada Persidangan Pergerakan Sedunia Untuk Keadilan, Keamanan dan Kemuliaan Insan tidak berapa lama dahulu.

Selain dari itu ramai dikalangan pelawat luar yang ditemui seperti dari Palestin, Somalia dan Afghanistan, turut mengakui dan mengagumi kepimpinan Islam di Malaysia di bawah pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang gigih membina transformasi.

Malah negara kita juga pernah diiktiraf oleh negara barat seperti Amerika Syarikat dan Eropah sebagai negara Islam contoh kerana berjaya mengurus tadbir semua bidang termasuk perpaduan dalam kalangan semua masyarakat. Mereka juga turut
kagum dengan kestabilan Malaysia di sebalik masyarakatnya yang berbilang kaum dan agama.

Presiden Guinea, Alpha Conde ketika seisi lawatan rasminya ke Malaysia juga pernah menyifatkan Malaysia sebagai contoh negara Islam yang berjaya dan patut diteladani. Selain dari itu, beliau turut berhasrat untuk mencari pengetahuan dan belajar daripada Malaysia serta mahu mengamalkan dan mengguna pakai pelajaran yang terdapat di negara ini.

Semua komen dan pandangan yang diberikan itu adalah merupakan salah satu dari manifestasi pengakuan pemimpin dan tokoh-tokoh Islam di negara lain tentang apa yang telah berjaya dilakukan oleh pemimpin negara ini.

Kesimpulannya, ahli dan penyokong Pas seharusnya akur dan tunduk dengan fatwa yang dikeluarkan oleh Azhar Idrus yang terkenal dengan jolokan ustaz kemah-keming. Memandangkan Malaysia adalah sebuah negara Islam yang telah diiktiraf maka, sebarang percubaan untuk menjatuhkan Kerajaan Islam ini, akan menyebabkan mereka menempah ke Neraka.

Kepada para pengundi di Kuala Besut, pastikan 24 Julai ini anda tetap dengan pendirian untuk memangkah calon dari Barisan Nasional

Penduduk Kuala Besut, Selar Calon Pas Yang Berlakon Seperti Ahli Sufi

in pilihanraya by

che-long

 

Di dalam tempoh berkempen ini, sudah pasti pelbagai pendekatan akan diguna pakai sebagai satu usaha untuk menarik minat dan simpati para pengundi. Ada yang mengunakan pendekatan konvesional seperti kebiasaanya malah tidak ketinggalan ada yang mengunakan pendekatan reverse psychology bagi mengelaburi pandangan rakyat.

Terbaru calon Pas bagi pilihanraya kecil Kuala Besut Azlan @ Endut mengunakan penampilan seperti ahli Sufi bagi menipu para pengundi. Sejak bermulanya aktiviti kempen, dia dilihat cuba berlagak alim dengan gaya seperti seorang ahli agama sehingga ada dikalangan penduduk di Kuala Besut yang mengatakan dia seorang yang zuhud.

Namun ternyata itu semua adalah merupakan helah politik semata-mata, kerana majoriti penduduk yang mengenalinya secara dekat mengatakan calon Pas ini tak ubah seperti seekor sesumpah.

Ini kerana penampilan dan gayanya amat berbeza jika dibandingkan dengan sebelum ini. Rata penduduk yang mengenalinya mengatakan calon cari makan ini adalah merupakan seorang yang kaya raya. Selain mempunyai rumah banglo yang besar dia juga dikatakan mempunyai puluhan kereta mewah.

Ini semua politik. Sebelum jadi calon dia hidup bermewah-mewah, tapi lepas dipilih jadi calon penampilan dan gayanya terus berubah seperti seorang ahli Sufi yang zuhud.

Kalau kita baca kitab-kitab tasawuf, tidak ada seorang pun ahli Sufi yang diceritakan hidup atas kemewahan harta. Betul, Islam tidak menghalang umatnya untuk mencari kekayaan, malah ada dikalangan sahabat Nabi Muahammad saw yang kaya.

Tetapi bukan di kalangan ahli Sufi yang zuhud, kerana jalan hidup seorang ahli Sufi adalah meninggalkan semua bentuk yang bersifat keduniaan dan hanya menumpukan kepada ibadat menuju akhirat tegas salah seorang penduduk yang ditemui di pecan Kuala Besut petang tadi.

Mengikut rekod, perkataan sufi berasal dari Suffah (para sahabat Nabi Muhammad saw yang miskin dan hidup di sekitar masjid Nabawi di Madinah). Ia adalah kata asal dari perkataan Suf/kulit (kambing) sebab ramai dikalangan mereka hanya memakai pakaian yang diperbuat dari kulit kambing.

Malah di dalam riwayat juga pun ada yang mengatakan ramai sahabat Nabi Muhammad saw yang menyertai perang Badar, memakai pakaian dari bulu kambing.

Menurut Zainab Besah, 53 sebagai pengundi dia mengharapkan calon yang menawarkan diri, untuk memberikan keyakinan kepada rakyat mengenai bentuk hala tuju dan isu yang ingin diperjuangkan dan bukannya berlakon dengan gaya seperti ustaz.

Saya bukan berniat untuk menghina, kalau betul pun nak kempen gunakanlah cara yang lain. Bukannya berlagak alim dengan perwatakan seperti ustaz dan ahli agama.

Rakyat Kuala Besut kenal sangat dengan Che Long ni. Dia orang kaya, sibuk uruskan perniagaan. Tapi bila jadi calon, terus berubah watak. Patutnya dia jumpa pengundi dan bagi tahu khidmat dan isu yang nak dibawa. Bukan menipu pengundi dengan gaya dan penampilan tegasnya lagi.

Zahid Dedah Polis Tak Ada Gigi Kesan Mansuh EO.

in pilihanraya by
DATUK SERI DR AHMAD ZAHID HAMIDI

Barulah Pisau faham kenapa selama ini pihak polis tidak mampu untuk menghalang atau melakukan langkah pencegahan awal ,tangkap kemudian lepas ,soal siasat kemudian lepas,rupanya Ordinan Darurat dimansuhkan hinggakan pihak polis tidak mampu melakukan pencegahan awal.

Polis lemah,polis lembik,polis tak buat kerja,polis tidor dan pelbagai macam lagi hamburan dan nista berpunca daripada Ordinan Darurat yang dimansuhkan semasa zaman CKMM(Cium Keris Mintak Maaf). Kepada Najib transformasi yang mahu dilakukan jangan melemahkan institusi polis hinggakan polis mirip pak guard yang jaga kilang dan tapak pembinaan.

Sebelum ini kita tidak pernah tahu mengenai pemansuhan Ordinan Darurat menyebabkan banyak masaalah timbul,CKMM mantan Menteri KDN yang semua orang tahu lembik mendiamkan diri walau ketika itu sedar rakyat gelisah,mantan menteri KDN ketika itu tidak pula menyuarakan mengenai permasaalah kesan dari pemansuhan Ordinan Darurat sebaliknya beretorik dan tidak melaporkan kepada Najib.Play Safe hingga memberi kesan krisis kepercayaan kepada instititusi Polis yang tidak berkemampuan melaksanakan undang undang dengan tegas.

Nah sekarang Menteri KDN yang baru Zahid Hamidi terpaksa merayu apabila melihat pihak polis dalam keadaan tangan diikat tidak mampu melaksanakan langkah pencegahan. Tugas menteri KDN yang baru memang cukup berat untuk memperkasakan kembali institusi polis yang telah dilembikan oleh mantan menteri KDN yang lepas..

Kepada Najib ,transformasi memang lebih bagus daripada reformasi,tetapi ingatlah jangan terlalu tunduk kepada tekanan,jangan terlalu terbuka hingga habis semua sempadan dan had tidak dapat dibendung hinggakan melemahkan institusi Polis yang menjadi benteng keselamatan negara.

Apabila undang undang tidak dapat dikuat kuasakan,tindakan tidak dapat diambil, imej Polis tercemar secara tidak langsung mencerminkan kerajaan yang lemah dan penakut. Inikah yang dimahukan oleh Najib?

 

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini meminta Peguam Negara melihat sisi lain polis yang kini menjalankan tugas tanpa “taring” susulan pemansuhan Ordinan Darurat (EO).

Beliau berkata hanya dengan cara itu mereka akan memahami beban yang terpaksa dipikul pasukan berkenaan dalam membanteras jenayah di negara ini.

“Kami tidak mahu menyanggah apa yang dilakukan oleh Peguam Negara untuk melakukan transformasi. Tetapi fahamilah tugas polis yang ‘toothless’, yang tidak ada gigi bila EO ini tidak ada.

“Jangan lihat dari segi perundangan sahaja, lihat dari aspek bagaimana masyarakat keseluruhan harus dijaga, bagaimana jenayah harus dibanteras dan hukuman harus dibuat kerana tidak semua perlakuan jenayah ada saksi dan bukti yang nyata,” katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas menghadiri Majlis Berbuka Puasa Agensi Anti-Dadah Kebangsaan di Kajang malam tadi.

Sehubungan itu katanya, undang-undang baru yang bakal diperkenal bagi menggantikan EO harus menyamai peruntukan EO bagi memberi kuasa kepada polis memerangi jenayah terutama membabitkan kes berat.

Menurutnya sejak EO dimansuhkan, kejadian jenayah berat meningkat 90 peratus dan membabitkan bekas penjenayah.

Beliau sebelum ini dilapor berkata susulan pemansuhan EO, lebih 2,600 tahanan di Simpang Renggam, Johor dibebaskan dan ada antara mereka yang kembali terbabit jenayah.

Mengulas lanjut, Ahmad Zahid turut meminta masyarakat memahami kedudukan polis yang semakin kehilangan kuasa.

“Kami bukan mohon simpati pada masyarakat tetapi fahamilah tugas polis, sebab kalau kadar jenayah naik polis yang kena (dipersalahkan), tetapi apabila polis tangkap, dilepaskan… kononnya masalah teknikal dan pendakwaan yang tidak kukuh,” katanya.

Sebelum ini Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar juga meminta agar undang-undang baru menyamai EO bagi membendung jenayah terutamanya membabitkan  senjata api yang kerap berlaku kebelakangan ini.

Katanya ketiadaan EO dan tiada saksi yang tampil membantu siasatan menyebabkan penjenayah semakin berani melakukan jenayah yang radikal dan agresif termasuk membunuh menggunakan senjatapi.

– Bernama

Pisau kata ” Jangan jadi kerajaan yang lembik..kena gertak sikit habis semua nak tukaq”

PAS Dah Maafkan 2 Ekor Babi Hina Umat Islam ,BN Di Persalahkan.

in Berita Nasional/pilihanraya by
74608_503064016439040_317744819_n

Akhirnya 2ekor babi yang menghina umat Islam sudah mendapat pembelaan. Ahli PAS mengucapkan kesyukuran kerana PAS tampil kehadapan untuk membela dan memaafkan 2 ekor babi pelakon porno ini.

Pisau sudah jangkakan PAS pasti akan tampil kehadapan untuk menjadi hero untuk membela 2 ekor babi ini. Apalah sangat dengan berbuka puasa makan babi sedangkan Allah dan Islam pun puak ini lacurkan.

Saranan agar memaafkan 2 ekor babi ini memberi indikator bahawa sesiapa saja boleh hina dan perlekehkan Islam dan penganutnya kerana belakang hari akan dimaafkan.

Korang perhatikan cara PAS maafkan 2 ekor babi ini dengan menyalahkan BN .Kemarahan umat Islam dinegara ini akibat dihina dipersalahkan kononnya diadu dombakan. alvin

RESPON TERHADAP ISU PASANGAN KEKASIH HINA ISLAM
1. Ia adalah satu jenaka yg agak biadab terhadap ummat Islam dan Islam itu sendiri. Tidak wajar dilakukan dan pasangan ini wajib meminta maaf secara terbuka kepada seluruh ummat Islam. Merekaperlu disedarkan bahawa ianya melanggar sensitiviti agama dan mereka wajar dibimbing agar faham dan tidak berterusan melakukan kesilapan ini.
2. Walau bagamanapun…dlm bersempena bulan Ramadhan Al Mubarak yang sinonim sebagai bulan kasih sayang,bulan kemaafan dan keampunan, adalah wajar kita menangani dan mendepani isu-isu seumpama ini dengan jujur, hikmah dalam berdakwah hatta bersifat pemaaf. Jgn bakar kemarahan kita dan menidakkan kemaafan walaupun yg mlakukn kesalahan adalah daripada mereka yang bukan beragama Islam. Seerah perjuangn Nabi SAW banyak menunjukkan suri teladan tika berhadapan situasi seperti ini. Ia perlu dihadapi secara dakwah, bukannya hukuman kejian kutukan dan celaan. Biasalah mereka tidak atau kurang faham. Maka tugas kita dakwahlah sehingga mereka faham dan berubah.
3. Adalah tidak wajar bila ada pihak yg dilihat sengaja menghangatkan isu ini dan menaikkan kemarahan ummat Islam secara tidak bertanggungjawab. Terus mengapi-apikan semangat permusuhan dan ketegangan agama dan kaum hanya kerana tindakan seorg dua orang bukan Islam yg tidak sensitif dan kurang bijak adalah satu tindakn tidak bertanggungjawab dan merendahkan diri kita sendiri sebagai orang mukmin yang bijak dan pemaaf. Hatta merendahkan kemuliaan bulan kemaafan dan keampunan ini.
4. Jangan lepaskn peluang kita berdakwah terhadap orang bukan Islam hanya kerana kesombongan kita atas keIslaman kita lantas semudahnya memandang orang lain sebagai rendah. Islam bukan agama yg sombong. Islam itu rahmat kpd sekalian alam.
5. Justeru, semua pihak harus menghentikan polemik kebencian ini. Pasangan yang bersalah juga wajib segera sedar insaf dan memohon maaf.
6. Saya juga secara jelas melihat betapa isu ini telah diambil kesempatan oleh pihak-pihak tertentu sebagai satu cara untuk menang dlm PRK N01 Kuala Besut. Menakut-nakutkan ummat Islam dengan kemenangan PAS dan Pakatan Rakyat. Seterusnya menjadikan sbg faktor utama melegitimasikn pindaan terhadap Akta Multimedia yang hakikatnya bertujuan menyekat kebebasan rakyat daripada mendapat maklumat daripada sumber lain selain daripada media milik proksi umno bn.
7. Ia adalah suatu tindakan yang sangat berniat jahat dan dilakukan secara terancang fasa demi fasa. Rakyat mesti menolak propaganda n modus operandi yang jahat ini dgn berhenti daripada menjadi mangsa adu domba dan fitnah jahat regim diktator BN. Enough is enough to BN!
Aiman Athirah Al Jundi
Ketua Penerangan
Dewan Muslimat PAS Pusat

Pisau ” Aiman dah maafkan 2 ekor babi..korang bila lagi?”

PRK Besut; PAS Berjanji Bina Batu Asas Di Kuala Besut

in Berita Nasional/pilihanraya by
kassimm pantalon

Husam Musa sebelum ini pernah berjanji untuk membina lebih banyak batu asas di Putrajaya ketika bertanding PRU13 sekali lagi melakukan aksi berani mati. PRK Kuala Besut menyaksikan sekali lagi janji capati PAS apabila Husam menyamakan Qatar sebuah negara OPEC seperti Terengganu. Katanya rakyat Qatar kaya raya hanya kerana royalti minyak berbanding Terengganu yang rakyatnya tidak dapat merasai royalti mintak dari kerajaan pusat.

Semasa ceramah kelompok Husam di Kg Pusu Tinggi beliau samakan Terengganu dengan sebuah negara pengeluar minyak seperti Qatar yang rakyatnya memiliki tanah,rumah besar dan wang yang banyak hanya kerana diberi royalti minyak

Seolah sekarang ini rakyat Terengganu ditindas dan dizalimi dan PAS boleh memberi jalan penyelesaian dengan berjanji mahu menjadikan rakyat Terengganu kaya raya seperti rakyat Qatar.

Inilah keistimewaan PAS,mereka boleh berjanji,berbohong ,tembelang temberang kerana dibenarkan menggunakan tipu daya dengan istilah arab “Takiyah”.Konsep tipu daya ala syiah ini dibenarkan dan dihalalkan asalkan matlamat tercapai maka tidak mengejutkan baru baru ini mereka pernah berkata dibawah Putrajaya terdapat telaga minyak semasa kempen PRU13.

Patutlah sehingga sekarang puak khawarij PAS dan haprak pakatan tidak berjaya menguasai Putrajaya,rupanya mereka ini bodoh bodoh belaka dan anggap rakyat sebodoh mereka. Jika bijak dan diredhai oleh Allah dah lama BN tumbang dan Anwar,Kit Siang,Karpal,Nik Aziz boleh jadi menteri..

Pisau kata ” puak ni dah lama menghalalkan bohong dan tipu cara syiah”

Khalid Samad Kalah Saman Fitnah! Bayar 20k Kepada Datuk Hamidah

in pilihanraya by

20130401_094324

 

Khalid Samad kalah dalam saman fitnahnya terhadap Dato’ Hamidah Osman berhubung tuduhan kononnya Dato Hamidah memfitnahnya dengan menyiar gambar teknik tindih yang menunjukkan beliau seperti paderi Kristian.

Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Hashim Hamzah bagaimanapun, menolak saman dengan kos terhadap Khalid kerana gagal mengemukakan dokumen asal yang mendakwa dia difitnah.

Mahkamah juga mengarahkan Khalid membayar kos sebanyak RM20,000 kepada Hamidah.

Hashim dalam penghakimannya berkata, dakwaan plantif yang mengatakan artikel itu yang diterbitkan oleh defendan adalah fitnah adalah satu perkara yang subjektif dalam sesuatu tuntutan.

Selain itu, katanya Khalid juga cuba mengemukakan suatu dokumen palsu seolah-olah itu dokumen sebenar  daripada laman web yang yang tidak diketahui.

Malah menurut beliau, tidak terdapat dalam artikel terbabit mengenai apa yang boleh dirujuk secara literal dan maksud biasa bahawa Khalid merupakan seorang yang murtad atau apa-apa yang berniat untuk merendah-rendahkan reputasi Khalid seperti yang didakwa oleh Khalid.

“Justeru mahkamah dapati defenden tiada niat untuk memfitnah plantiff hanya mengulas dengan ikhlas ” katanya.Bagaimanapun Hashim tidak membacakan penghakimannya itu pada prosiding keputusan itu dalam mahkamah.

Khalid menyaman Dato’ Hamidah pada 23 Disember 2011 berhubung penyiaran gambar yang menggunakan teknik tindih gambar Khalid yang disiarkan melalui blognya pada Januari 2010.

Dalam pernyataan tuntutannya, Khalid sebagai plaintif mendakwa, gambar itu menunjukkan beliau seperti seorang paderi Kristian dan seorang yang murtad.

Beri Undi Jatuh Kerajaan Islam Tempah Tiket Ke Neraka – Azhar Idrus

in Berita Nasional/pilihanraya by

syurga-neraka1-300x196Apa yang sebenarnya dimaksudkan oleh Azhar Idrus, undi menjatuhkan kerajaan Islam tempah tiket ke neraka? Kerajaan Islam BN? atau Kerajaan khawarij Kelantan? Apa yang pasti sekarang ni bukan pilihanraya di Kelantan maknanya kerajaan Islam negeri Terengganu kah?

Kerajaan Malaysia adalah sebuah kerajaan yang agama rasminya adalah Islam.. maknanya undi haprak pakatan memang sengaja tempah tiket ke nerakalah..

Tapi pada kebiasaannya yang semua orang tahu BN tak pernah menjual beli syurga dan neraka untuk meraih undi apatah lagi melacurkan agama .. Azhar Idrus barangkali baru lepas hidu gam melalutnya sudah lain macam…

Pisau kata ” syurga neraka bukan harta mak bapak hang! “


Hit Counter provided by Curio cabinets
Pergi ke Atas