Berita telus dan seimbang..

Category archive

berita pisau

Beza Najib Dengan Maharaja DAP Pulau Pinang.

in berita pisau by
IMG_3433-0.jpg

  
Perdana Menteri Malaysia tak sama taraf dengan maharaja dinasti Lim.

  

Maharaja Dap ini sekarang namanya cukup top sebagai pembunuh anjing nombor satu negara. 

Malah beliau juga terkenal sebagai broker tanah yang banyak meluluskan projek projek rumah mampu tengok di Pulau Pinang. 
Pisau kata “apa cerita dengan Rainbow.. sudah lupa ka”

Hot! Malaysiakini Mengaku Sarawak Report Bersama Sama Berbohong Dan Fitnah Rosmah.

in berita pisau by
msiakini+tipu

msiakini+tipuBeginilah.. Pisau tak mau nak bermukadimah panjang panjang…Malaysiakini bersama sahabat baik mereka Sarawak Report mendedahkan kononnya satu akaun milik Ds Rosmah Mansor yang didepositkan beberapa kali hingga mencecah 2 juta.

Namun apa yang Pisau kesal Malaysiakini bukan saja mengesahkan nombor kad pengenalan Rosmah malah turut memadamkan gambar asal dokumen dari Sarawak Report.

unnamedMungkin ingin membuktikan  Malaysiakini portal yang beretika maka mereka tidak menyiarkan nombor kad pengenalan Rosmah. Mungkin saja … haha..

Sarawak Report berbohong dan fitnah.. Malaysiakini pula mengesahkan lagi mereka berbohong dan fitnah.. maknanya bohong dan fitnah 2 kali lah..

Ni hah dokumen asal dari Sarawak Report..korang tengok lah nombor kad pengenalan Rosmah tu..

AjwkLauYzzs6hD8nKeDlhLm4o-AQadPu1m1s0cm-21ckTengok nombor IC yang tertera di dokumen tu… A4200637

Sebenarnya No IC tu palsu.. Pisau punya nombor IC lama pun bermula A32***** dah tu Rosmah lahir tahun 1951…takkan dia lebih muda dari Pisau..

Nih nak habaq mai.. Pisau masih ganteng tapi awat no IC Rosmah bermula A42****

Sebenarnya Sarawak Report dan Malaysiakini nak bagi tau kat rakyat Malaysia yang Rosmah ni masih muda bawah 30an.. haha..

individu yang lahir SELEPAS tahun 1964 sahaja yang mempunyai huruf “A” di pangkal sebelum nombor IC mereka. Pada warganegara Malaysia yang lahir sebelum tahun 1964, hanya nombor sahaja yang tertera di IC tanpa sebarang huruf.

Kemudian..carian dibuat di JPN nombor IC tu.. tengok hasilnya kat bawah..tak wujud… pun haha..

Ave-ir73z1qHIKd6DQcOD75SLqtnPn9h3ePTsZ7Ksvw2

Di bulan Ramadhan ni..barulah Pisau nampak Malaysiakini dan Sarawak Report bercakap “benar”

Dengar cerita dokumen palsu ni tersebar cukup banyak…kutu kutu melaun sebar melalui whatsapp ..tak apalah.. berlapar berpuasa kononnya tapi kenyang dengan taik fitnah.. ..

Pisau kata ” Awat Rosmah nampak tua dari aku.. “

7 Sindiran ‘Pedas’ Tun Mahathir Kepada Cina & Melayu

in berita pisau by
tun m tujuk kepala otak
1. Sekarang baru saya tahu kenapa kontraktor Melayu tidak pernah diberi kontrak oleh swasta Malaysia. Mengikut Fellow Kanan Institut Kajian Sosioekonomi dan Alam Sekitar (SERI). Dr Michael Lim Mah Hui, Bumiputera tiada kualiti.
 203
2. Ketua Pakar Ekonomi RAM Holdings, Dr Yeah Kim Leng, pula berkata, swasta mementingkan meritokrasi, bukan menutup peluang kepada Melayu.
3. Kita tahu Kerajaan yang dikuasai oleh Melayu yang tidak berkualiti, telah mengambil hampir 100% Melayu untuk menjadi pegawai dan kakitangan Kerajaan. Hasilnya dapat kita lihat Malaysia tidak dapat ditadbir dengan baik dan pembangunannya memang buruk sekali berbanding dengan negara-negara lain yang mencapai kemerdekaan bersama dengan Malaysia.
4. Kerajaan yang dianggotai oleh Melayu yang tidak berkualiti ini gagal menangani kemerosotan ekonomi dan kewangan pada 1997/98. Ramailah peniaga dan pengusaha negara terutama dari kaum yang memiliki merit yang bankrap semasa krisis matawang kerana tindakan “control” oleh Bumiputera. Sehingga kini ekonomi dan kewangan negara tidak dapat dipulih oleh Kerajaan Melayu yang tidak berkualiti ini.
5. Sesungguhnya untuk mengelak kerosakan negara, Melayu yang tidak berkualiti ini tidak harus diberi apa-apa peluang menuntut ke peringkat universiti kerana mereka tentu tidak akan lulus dan mendapat apa-apa ijazah. Tindakan pemaju swasta mengutamakan merit memanglah wajar. Ini bukan kerana tidak mahu memberi peluang kepada Melayu, tetapi kerana mengutamakan merit.
6. Meritokrasi memang baik bagi Malaysia. Jangan bagi apa-apa pun yang tidak berasas kepada merit. Orang yang tidak berkualiti tidak mempunyai hak dan tempat di Malaysia. Biarlah mereka kekal dengan kualiti buruk mereka asalkan yang berkualiti, yang memiliki merit meraih segala-galanya untuk mereka. Kemerdekaan Negara dari dijajah oleh British bertujuan memberi segala-galanya kepada yang memiliki merit dan bukan untuk yang tidak berkualiti.
7. Dan saya bersetuju dengan pendapat pakar-pakar orang cina dari SERI dan RAM Holdings. Orang yang tidak ada kualiti tidak ada tempat di Malaysia kita yang Merdeka. Mereka harus tahu nikmat kemerdekaan bukan untuk mereka. Nikmat ini hanya untuk yang mempunyai merit walaupun orang cina tidak berjuang langsung untuk membebaskan Malaysia dari penjajah.
-Tun Mahathir-

SEJARAH PENYINGKIRAN PAS DARI KERAJAAN PERIKATAN BN & AGENDA PENYATUAN UMAT

in berita pisau by


Banyak versi yang diberitahu kepada rakyat oleh pimpinan PAS dan UMNO mengenai kerjasama PAS bersama Barisan Nasional hinggakan kedua-duanya menjalin kerjasama politik menghasilkan Kerajaan Campuran Perikatan dari tahun 1973 – 1978.

Isu ini kali terakhir disentuh oleh mantan Perdana Menteri Tun  Dr Mahathir Mohamed setelah isu ini ditimbulkan semula dengan versi yang berbeza. Pimpinan PAS mempunyai satu versi dan pimpinan UMNO pula mempunyai satu versi yang lain. Kedua-dua versi tersebut mempunyai perbezaan yang nyata. Dari sudut nadanya satu pihak menyalahkan satu pihak yang lain.

Isu ini perlu diberi perhatian istimewa khususnya mereka yang meminati perjalan politik tanahair. Isu ini juga mempunyai pertalian langsung dengan masyarakat Melayu Islam kerana sejarah samada putih atau hitam yang telah terpahat mengenai kerjasama politik antara PAS dengan UMNO mempunyai implikasi yang sangat besar dan luas dalam konteks umat Melayu Islam di negara ini.

Pimpinan PAS memberitahu rakyat bahawa kerjasama yang terjalin yang disangkakan panas sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari itu adalah berpunca daripada UMNO/BN. UMNO melihat pimpinan PAS menggunakan sepenuhnya ruang dan peluang kerjasama tersebut untuk melebarkan sayap politiknya dan tidak banyak membantu membangun negara. Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed memberi versi yang lebih detail dalamana PAS juga dikatakan ketika itu hilang kekuatan dan berada dalam keadaan terumbang ambing hingga akhirnya berpecah sehingga wujudnya parti serpihan seperti Berjasa. Kecelaruan pimpinan PAS yang sedemikian rupa ketika itu menyebabkan sukar bagi parti yang bergabung dengan UMNO itu untuk memberi perhatian kepada usaha membina negara. Sebaliknya pimpinan PAS ketika itu lebih banyak memberi tumpuan kepada hal-hal politik bagi menyelesaikan masalah dalam parti itu. Antaranya termasuklah pertembungan dua pemimpin utama iaitu Dato Asri dan Dato Mohamad Nasir. Pertembungan tersebut akhirnya mengakibatkan kekalahan PAS dalam PRU ketika itu dan akhirnya untuk menyelamatkan keadaan perintah daururat terpaksa dikeluarkan di Kelantan.

Sementara pimpinan PAS terutamanya Mursyidul Amnya Dato Nik Aziz Nik Mat pula meletakkan sepenuh kesalahan keribaan UMNO dengan mengatakan bahawa UMNOlah yang bertanggungjawab menendang PAS keluar daripada Perikatan. Alasan PAS bahawa UMNO telah mengkhianati asas-asas perjanjian yang dipersetujui bersama sebelum kerjasama politik tersebut dapat direalisasikan.

Sehingga ini versi Tun Dr Mahathir kelihatan lebih menjurus kepada sebab musabab dan beliau telah  memberikan sedikit perincian terhadap perpecahan politik itu. Di pihak PAS apa yang dinyatakan oleh Dato Nik Aziz dan oleh pimpinan yang lain sebelumnya nampak begitu longgar. Pimpinan PAS perlu mengemukakan butiran lanjut terhadap peristiwa tersebut bagi membolehkan rakyat biasa membuat penilaian masing-masing. Adalah menjadi satu tanggungjawab moral bagi pimpinan tertinggi PAS menjelaskan perkara ini dengan memberikan fakta yang jelas dengan perincian kronologinya mengenai dakwaan PAS tentang penyingjkiran tersebut.

Setakat yang saya dimaklumkan sebelum ini oleh beberapa pimpinan tertinggi PAS sendiri  yang tidak pernah ditimbulkan secara terbuka, versi Tun Mahathir lebih menepati realiti yang berlaku ketika itu.

Sebaik sahaja PAS mengemukakan kronologi dan perincian insiden getir itu, dicadangkan supaya diadakan satu pasukan penilai  unyuk membuat penilaian kepada kesahihan fakta yang dikemukakan oleh kedua-dua pihak PAS dan UMNO. Pasukan penilai tersebut mungkin boleh dianggotai oleh mereka yang berwibawa mewakili golongan cendikiawan, professional, pakar sejarah, agamawan dan penganalisa politik. Pasukan penilai kemudiannya akan membentangkan episod sebenar kepada rakyat.
Fakta yang sahih amat diperlukan. Selama ini pimpinan PAS enggan menerima pelawaan UMNO untuk menjalin perpaduan mahupun untuk mewujudkan sebarang bentuk kerjasama politik kerana tidak mahu kononnya jatuh ke dalam lubang yang sama dua kali setelah pernah dikhianat oleh UMNO. Atas sebab itulah PAS selamanya menganggap UMNO sebagai parti yang tidak mempunyai kredibiliti dan boleh dipercayai hingga menyebabkan UMNO menjadi musuh politik nombor satu bagi PAS.

Saya masih berharap agar insiden yang pernah berlaku pada tahun 1978 itu dapat dirungkaikan dan diselesaikan dengan kadar yang segera berdasarkan semangat ukhuwwah dan mahabbah sesama Muslim seperti mana yang dituntut oleh Al-Quran dan Sunnah. Penyelesaian ini adalah penting demi kemaslahatan perpaduan dan kesatuan umat Melayu Islam dinegara kita. Perpaduan dan kesatuan umat juga amat penting demi survival dan masa depan Islam serta nasib bangsa Melayu di negara kita sendiri yang bakal ditentukan melalui PRU ke 13 nanti.

Walaupun masa tidak menyebelahi kita tetapi dengan ruang dan peluang yang masih ada rakyat Islam Melayu perlu bersatu untuk bersama-sama menagih fakta sebenar serta perinciannya mengenai isu yang dibincangkan daripada pimpinan tertinggi PAS. Setakat apa yang telah diberi oleh mereka tidak memungkinkan rakyat Islam Melayu membuat pendirian yang teguh atas tapak yang kukuh untuk menyokong atau menolak Pas atau UMNO dalam PRU ke 13 akan datang.

Menyorot kata-kata pemikir Islam, demi untuk Islam dan demi untuk melebarluaskan syiarnya umat Islam tidak perlu mencari-cari berbagai dalih dan berselindung disebalik dalih-dalih itu untuk menolak gagasan penyatuan umat Islam.  Saya amat optimistik bahawa perpaduan masyarakat Islam seperti yang dituntut oleh Al-Quran dan Sunnah itu begitu tinggi martabatnya dan mengatasi segala-galanya. Bagi saya apa yang berlaku adalah imbasan-imbasan keangkuhan dan kesombogan untuk mempertahankan pandangan dan pendapat masing-masing sedangkan pandangan dan pendapat itu dalam bentuk apapun masih terbuka kepada unsur-unsur penolakan dan ketidaksutujuan. Sementara perintah Allah SWT dalam hal ini berkaitan dengan penyatuan umat adalah selama-lamanya benar dan tidak boleh dipersoalkan.

Memandangkan masa yang ada begitu singkat amat mustahak pemimpin-pemimpin Islam, PAS dan UMNO menjadikan isu penyatuan umat ini sebagai agenda nombor satu dalam PRU ke 13. Kedua-dua parti atas nama demokrasi bebas menyuarakan apa isu pun namun isu-isu tersebut tidak akan dapat memberi manfaat dan kebaikan kepada umat Islam Melayu di negara ini selagi agenda nombor satu penyatuan umat tidak dijunjung oleh kedua-dua parti yang mewakili sebahagian besar daripada penduduk Islam Melayu di negara ini.

Mana-mana parti yang menolak agenda nasional nombor satu ini perlu ditolak oleh rakyat yang akan menggunakan kuasa undi mereka dalam PRU ke 13 nanti.


YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden JATI Malaysia
TTDI, KL
15 Februari 2013

Sampai Masa Najib Pun Sanggup Berundur!

in berita pisau by
Pisau amat bersetuju dengan kenyataan Ds Najib yang mengingatkan rakyat supaya tidak takut kehilangan pemimpin. Pemimpin datang dan pergi,tetapi keutamaan parti mesti diletakkan dihadapan berbanding kepentingan individu.

Ada yang tidak dapat tidor malam kerana memikirkan akan kehilangan tahta dan kuasa dek kerana transformasi Najib. Pisau lihat Najib begitu ikhlas dan bersungguh sungguh mahukan transformasi kerana segala macam masaalah yang dihadapi oleh BN adalah legasi daripada mereka yang terdahulu..

Baik Umno,MCA,MIC atau parti komponen yang lain..semuanya sama.Transformasi Najib memamg pedih dan pahit..Tetapi inilah ubat yang terbaik untuk pulihkan pemerintahan BN yang sudah melebihi 55 tahun semestinya rakyat mahukan perubahan dan pilihan agar tidak mengundi pakatan yang diketahui tidak mampu memerintah negara.

Jangan takut kehilangan pemimpin – Najib
BEAUFORT 14 Feb. – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan rakyat supaya tidak takut kehilangan pemimpin kerana proses itu merupakan perkara biasa dalam dunia politik.
Sebaliknya, tegas beliau, masa hadapan rakyat dan negara bergantung sepenuhnya kepada kekuatan parti, malah beliau sendiri mengakui tidak mampu melakukan apa-apa kerja tanpa adanya sebuah parti yang kuat.
“Pemimpin boleh datang, pemimpin boleh pergi. Sejarah juga telah membuktikan bahawa selepas Pengasas UMNO, Onn Jaafar meletak jawatan, tetapi parti ini masih kekal dan berdiri tegap sehingga hari ini.
“Semua ini kerana perjuangan parti adalah lebih besar dan penting berbanding individu. Malah saya juga tidak boleh mendabik dada mengatakan saya penting dan begitu juga dengan pemimpin lain,” katanya ketika berucap pada Majlis Bersama Rakyat Beaufort, di sini hari ini.
Yang hadir sama Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman; Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal dan dua Timbalan Ketua Menteri, Tan Sri Joseph Pairin Kitingan dan Datuk Seri Yahya Hussin.
Tambah Najib, parti yang kuat akan dapat memastikan perjuangan membela nasib rakyat terus dilaksanakan kerana agenda parti adalah lebih unggul dan berkuasa.
“Rakyat perlu bijak memilih parti yang telah banyak berjasa dan menilai sumbangan yang telah dilakukan oleh kerajaan BN selama ini.
“Pembangkang hanya tahu menganjurkan Perhimpunan Bersih sehingga 3.0, tapi apa yang rakyat dapat?. Sebaliknya BN berjaya menambah baik sumbangan kepada rakyat menerusi BR1M 2.0 yang dilebarkan kepada golongan muda,” katanya.-utusan


Pisau kata ” Guan Eng suarakan tak yakin untuk kekal jadi ketua menteri :-)  “

Anwar Dedahkan Nik Aziz Dan Hadi Tak Reti Agama!

in berita pisau/PAS/PKR by
Anwar sebagai anugerah tuhan  haprak pakatan membuktikan bahawa beliau memang layak menjadi pemimpin no 1 melangkaui maqam Nik Aziz,Hj Hadi dan kesemua ahli majlis Dewan Ulama PAS.

Syura PAS sekarang ini dilihat sebagai himpunan warga mas yang tak punyai kuasa,berkokok bagai ayam jantan hilang bini. Begitu juga Nik Aziz Mursidol Am PAS..keramat hidup yang dikatakan setaraf nabi oleh para pengikutnya sekarang ini hanya layak duduk dibawah pacal Anwar Ibrahim..

Begitu juga bapak presiden PAS,Hj Hadi..Anwar telah sahkan kesemua mereka ini memang tidak tahu agama. Adalah tidak mengejutkan portfolio agama di Selangor dan juga Pulau Pinang sekarang ini dipegang sepenuhnya oleh PKR.

Nah! Anwar dah kata Nik Aziz ..Hadi dan barisan pimpinan Ulama tak reti apa pasal agama..puncanya kerana U-turn keputusan nama Allah agar dapat dipakai oleh evengelist kristian…

Sia sia pak lebai  PAS tadah kitab dengan Nik Aziz , Hadi dan ulama mereka..rupanya tak reti apa pasal agama. Eloklah PAS tukar Anwar jadi imam mereka..

Apa kata penyokong dan ahli PAS.. ?

“Sesungguhnya telah kafirlah orang-orang yang berkata: “Sesungguhnya Allah adalah Al Masih putra Maryam”, padahal Al Masih (sendiri) berkata: “Hai Bani Israel, sembahlah Allah Tuhanku dan Tuhanmu” Sesungguhnya orang yang mempersekutukan (sesuatu dengan) Allah, maka pasti Allah mengharamkan kepadanya surga, dan tempatnya ialah neraka, tidaklah ada bagi orang-orang lalim itu seorang penolong pun.“[QS. Al-Maidah:72

“Sesungguhnya kafirlah orang-orang yang mengatakan: “Bahwasanya Allah salah satu dari yang tiga” [trinity], padahal sekali-kali tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) selain Tuhan Yang Esa. Jika mereka tidak berhenti dari apa yang mereka katakan itu, pasti orang-orang yang kafir di antara mereka akan ditimpa siksaan yang pedih.”[QS.Al Maidah:73]

Pisau kata ” rupanya Nik Aziz dan Hadi tak reti agama yer…”

Hot! Tim.Mursidol Am PAS Harun Din Keluar Parti?

in berita pisau/PAS by
Desas desus bertiup kencang..terkini berita dari PAS Pusat,khabarnya Timbalan Mursidol Am PAS Datuk Dr Harun Din telah keluar parti PAS.Ini berikutan tindakan PAS yang tidak konsisten yang sebelum ini lebih mengutamakan kehendak DAP daripada kepentingan akidah umat Islam.

Harun Din konsisten sejak dari dulu lagi mengenai pengunaan nama Allah hanya untuk umat Islam berbanding Nik Aziz dan Hadi yang dilihat lebih taat dan patuh kepada kehendak DAP dan PKR. Sebelum ini Harun Din juga dilihat kuat mempertahankan Ustaz Nasharudin.Beliau juga dilihat menyangah Nik Aziz dan juga Hadi..

Harun Din juga konsisten menentang pluralisme dan liberalisme yang diperjuangkan oleh PKR dan DAP hingga dituduh ulama PAS bersuara Umno oleh para penyokong PAS.

Harun Din juga diantara ulama PAS yang sentiasa berani mengkritik Anwar,ancaman sebegini dilihat oleh golongan Anwarinas sebagai satu ancaman besar kerana golongan Profesional sebolehnya mahu menolak keluar barisan pimpinan lama yang dilihat sudah tidak releven lagi dalam perjuangan PAS baru.

Adakah Harun Din bertindak sedemikian kerana protes terhadap Anwar dan Karpal yang dilihat campur tangan dalam urusan dalaman PAS?

Adakah Harun Din bertindak keluar parti apabila Anwar dalam ceramahnya di Sabah secara terbuka pertikaikan syura PAS ?

Adakah Harun Din bertindak keluar parti kerana Anwar telah perlekehkan Nik Aziz dan Hadi dalam satu ceramah di Sabah baru baru ini?

Pisau kata “khabarnya sehingga lewat jam 2 pagi masih ada pihak yang cuba memujuk Harun Din agar tidak meneruskan niat keluar dari PAS disaat PRU13 semakin tiba..”

Terlupa Skrip,Keling Karpet Deepak Kantoi Berbohong!

in berita pisau/Pakatan Rakyat by
Deepak Jaikishan berjaya menjadi seorang ‘selebriti’ apabila beliau menuduh Perdana Menteri dan isteri terhadap penglibatan mereka dengan perniagaan Deepak di mana mereka dikatakan tidak membantu Deepak langsung.
 
Jika kita kembali kepada situasi semasa isu ini sedang berlaku, Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib, sedang memegang jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri, nama Deepak dikaitkan sebagai ‘orang tengah’ dalam kes pembunuhan Altantuya, seorang model warga Mongolia yang dikatakan terlibat dalam skandal kapal selam dan skandal kepada DPM.
 
Deepak menafikan segala tuduhan tersebut, dan mempersoalkan tentang mengapa beliau perlu berjumpa dengan adik kepada DPM, Nazim, secara langsung untuk memberikan bayaran terhadap pembunuhan tersebut? Deepak menyatakan hubungan antara beliau dan juga PM dan isteri hanyalah untuk perniagaan. Ketika itu, Deepak ada mengenali Bala. Benar, Bala pernah meminta pertolongan daripada Deepak, namun Deepak tidak memberi sebarang pertolongan kepada Bala kerana Deepak tidak percayakan Bala.
 
Namun, itu dulu, ketika perniagaan Deepak sedang maju. Kini, setelah semuanya mula merudum, Deepak perlukan seorang mangsa untuk dituduh. Siapa lagi yang boleh dituduh jika tidak seseorang yang pernah membantu Deepak dalam perniagaan beliau. 
 
Deepak perlu memulihkan kerugian yang ditanggung, siapa lagi yang boleh membantu beliau jika bukan seseorang yang mempunyai kuasa atau seseorang yang mahukan kuasa? Jadi, Deepak mengambil kesempatan dengan menggunakan nama Perdana Menteri dan isteri, dan pada masa yang sama membuat ‘pelaburan’ pada ‘kerajaan baru’.
Itulah sebab mengapa Deepak tidak takut untuk mendedahkan bahawa PM adalah dalang dalam kes pembunuhan Altantuya. Mengapa Deepak tidak membuat pendedahan yang sama ketika Dato’ Seri Najib sedang memegang jawatan DPM? 
 
Kisah kes pembunuhan ini mula ‘dihangatkan’ oleh Pembangkang. Versi mereka ‘menceritakan’ bahawa isteri PM berada di tempat kejadian ketika pembunuhan tersebut berlaku, berdasarkan ‘bukti-bukti kukuh’ (kasut beliau). Mereka kemudiannya mendakwa bahawa isteri PM sempat melihat Altantuya dibunuh.
Namun, terdapat gambar-gambar isteri PM, termasuk kenyataan akhbar yang melaporkan bahawa beliau sedang menghadiri majlis berbuka puasa bersama anak yatim pada masa kejadian. Jadi, cerita tersebut kemudiannya diubah lagi oleh Pembangkang.
 
Selain itu, terdapat gambar yang di’super-imposed’ bagi menunjukkan PM duduk semeja bersama Altantuya untuk makan malam yang digunakan oleh pihak Pembangkang sebagai ‘bukti’. Namun, apabila gambar super-impose itu dibuktikan sebagai gambar yang direka-reka, pihak pembangkang mula memusingkan cerita dengan menuduh bahawa individu yang mempunyai hubungan bersama model Mongolia itu adalah pembantu PM, Razak Baginda.
 
 
Namun, kini, Deepak membuat satu lagi pendedahan dengan menyatakan bahawa Razak tidak mungkin mempunyai sebarang hubungan dengan Altantuya, kerana Razak mempunyai masalah mati pucuk. Bukan Razak, PM yang mempunyai hubungan bersama Altantuya.
 
 
Deepak juga berkata bahawa SPRM tidak berani, polis tidak berani, Azilah dan Sirul (pesalah) juga tidak berani untuk menyatakan perkara sebenar hinggakan mereka sanggup dipersalahkan atas tuduhan yang dibuat keatas DPM.
 
Rakyat sudah penat atas segala U-turn yang dibuat oleh Bala dan Raja Petra, kini giliran Deepak pula? 
Mungkin Deepak perlu mengambil ujian alkohol sebelum sesiapa mengambil kenyataan yang dikeluarkan oleh saudagar karpet ini.
 
Penulis pasti bahawa Deepak tidak sedar bahawa jika beliau mengambil U-turn, cerita tersebut perlulah selari dengan cerita dari Bala dan juga Raja Petra, termasuk SUARAM dan Tian Chua juga, jika tidak, segalanya akan hancur.
 
Buat masa sekarang, semua kisah yang diceritakan tidak membawa makna, termasuklah cerita Deepak. 
 
SUARAM kini terpaksa bersembunyi untuk menutup malu mereka apabila kisah mereka dibongkar. Deepak pula hanyalah seorang peniaga yang terpaksa menyambung perjuangan SUARAM yang gagal.
 
Deepak bukan sahaja perlu mencantumkan cerita-cerita dari pihak pembangkang, beliau juga perlu mengambikira penjelasan yang datang dari bahagian pro-kerajaan.
 
Deepak perlu memperjelaskan bagaimana cerita beliau mempunyai kaitan dengan cerita Dato’ Zulkefli Nordin’s, bekas peguam Anwar yang juga pernah mewakili Azilah dan Sirul? Dato’ Zulkefli Nordin pernah mendedahkan di dalam blog beliau bagaimana beliau bertindak untuk tidak mewakili pesalah-pesalah tersebut.
 
Zulkefli yang kini telah meninggalkan PKR, mengaku bagaimana beliau dipaksa oleh Anwar untuk mereka bukti yang membolehkan Azilah dan Sirul membuat tuduhan kepada Dato’ Seri Najib dan Datin Seri Rosmah sebagai dalang yang memberikan arahan untuk membunuh. 
 
Satu perkara yang menghairankan penulis, walaupun cerita Deepak tidak boleh digunapakai, ada yang masih percaya akan cerita tersebut!
 
Lihatlah segala penipuan Bala, Raja Petra, Tian Chua, SUARAM melalui pembangkang yang berjaya dibongkarkan, dan kini Deepak pula, siapa yang masih percayakan cerita mereka? – Beruang Biru

Timbalan Presiden PAS dan Harakah Lidah Bercabang Sekali Lagi Di Saman SPR.

in berita pisau by
Bang Mat Komunis sekali lagi berdepan dengan tindakan saman, Harakah lidah bercabang rasmi khawarij PAS seperti biasa dicarta pertama dalam soal ftnah bohong dan putar belit tidak melepaskan peluang .

Fitnah dan bohong memang kerja hakiki buat khawarij PAS ibarat makan roti canai dan teh tarik.Maka dalam soal bertakiyah kesemua ini dihalalkan oleh khawarij PAS asalkan matlamat mereka tercapai .

Timbalan Pengerusi SPR hari ini bakal menyaman Mat Komunis atau lebih mesra dikenali Mat Sabu 121 dan Harakah. Turut bakal disaman adalah editor Harakah.

Harakah memang tidak boleh dipercayai sepertimana yang didakwa oleh perwakilan PAS semasa Muktamar PAS di Kota Bharu baru baru ini. Memang diiktiraf sebagai kitab muktabar PAS yang tahap fitnah dan pembohongannya  telah mencapai standart yang ditetapkan oleh pimpinan PAS.

Pisau kata ” Mat Sabu komunis ..jangan ingat angkatan tentera boleh lupa..”

Guan Eng Berjaya Lacurkan Nama Allah!

in berita pisau/DAP by
Lim Guan Eng sekarang ini tersenyum lega kerana isu nama Allah kembali senyap selepas beliau berjaya pecah belahkan umat Islam dinegara ini.

Polemik isu nama Allah tak lebih kepada agenda pecah dan perintah . Menjadi masalaah buat DAP jika umat Islam bersatu.Menjadi masaalah buat DAP jika melayu bersatu dalam isu agama.Maka sekali berdehem DAP berjaya mencapai matlamat.

Selepas ini sesiapa saja boleh menghina,persoalkan agama Islam,buktinya Lim Guan Eng terlepas begitu saja tanpa dikenakan sebarang tindakan. Sebaliknya pimpinan tertinggi PAS dilihat berkulum lidah bersama Guan Eng sambil mengerang kesedapan dek selingkohan politik gampangan yang menghalalkan cara.

Untung Lim Guan Eng apabila ada aparat melayu diluar sana akan bertakbir keatas namanya. Guan Eng tak perlu bersusah payah pertahankan dirinya apabila ada anjing pengawal atau dikenali sebagai ahli PAS akan menyalak dan mengigit sesiapa saja yang dilihat mengancam dirinya.

Nama Allah sekarang ini menjadi komiditi untuk dagangan kuasa politik pakatan. Nilainya boleh turun dan naik.Harganya berupa pangkah diatas kertas undi yang sudah pasti diberikan kepada DAP oleh Islam PAS.

Lim Guan Eng sudah test market,dia sudah tahu jika dia hina atau persoalkan agama Islam…tidak ada sesiapa atau umat Islam yang berani sentuh dirinya.Bebas sebebasnya..


Pisau kata “ Nama tuhan cina pun evengelist tuntut…apahal?”

Mat Indera Syahid? Jenazah Komunis Wangi !?

in berita pisau/Pakatan Rakyat/PAS by
Seluruh negara menjadi gempar apabila Pisau dedahkan video pengakuan dan pengiktirafan Mat Sabu kepada komunis sebagai pejuang kemerdekaan.

Mat Sabu bersungguh sungguh pertahankan komunis,Malah menamakan Mat Indera dan pengganas komunis sebagai pejuang kemerdekaan.Sekarang ini Mat Sabu didakwa dimahkamah dek kerana membuat fitnah terhadap anggota polis Bukit Kepong yang syahid.

Kesungguhan PAS pertahankan Komunis tidak berhenti disitu saja,Komunis dijulang sebagai pejuang kemerdekaan,darah para perajurit negara dihalalkan PAS malah Chin Peng mahu diangkat sebagai negarawan.

Sekarang ini PAS sebarkan kononnya jenazah Mat Indera wangi sepertimana kubur Ibrahim Libya yang mati ditembak polis di Memali.

TAIPING: “Jenazah Mat Indera bau wangi dan bersih ketika saya uruskan jenazah beliau, saya mintak Pak Kob jaga elok elok kubur ini. Kubur ini ada jasad pejuang kita”.
Itulah kata kata nasihat Pak Abas yang mengurus jenazah Mat Indera kepada rakannya yang dikenali Pak Kob yang kini menjaga kubur Mat Indera.
Kisah ini diceritakan oleh penjaga tanah perkuburan ini yang hanya mahu dikenali Pak Kob kepada rombongan Pemuda PAS Pusat iaitu Ustaz Firdaus Jaafar dan juga Pemuda PAS Perak yang diwakili oleh Ketua Penerangan Pemuda PAS Perak, Ustaz Akmal Kamaruddin yang telah melawat ke pusara Mat Indera di Taiping pada 8 September lalu.

Gambar dan Video kredit kepada TaipingMali ,kerana mematahkan pembohongan PAS apabila sanggup menggunakan kubur orang lain

Bahagian Kaki mempunyai kawasan yang besar 

Lubang 3 segi ,lambang PKM

Tiada batu nisan

Pandangan dari bahagian kaki
Keluarga Penggali Kubur yang tahu sejarah sebenar berbanding Pak Akub yang hanya menantu kepada penggali kubur

Sebelah kanan kubur palsu Mat Indera 2010

Sebelah kiri Mat Indera bertarikh 2004

lagi sebelah kiri kubur palsu Mat Indera
Sidang media bersama RTM , TV 3 dan Astro

Penerangan zaman kanak-kanak yang sering bermain dalam kubur Mat Indera

Papan Tanda Sumbangan Pas Batu Kuala Lumpur, Kubur yang menjadi tumpuan rombongan Pas dari seluruh negara.

Mat Indera di tanam bersama tangkal

 Sumber Taipingmali:klik sini

Pisau kata “Ramai anggota tentera takkan lupa haprak pakatan julang komunis pejuang kemerdekaan”

PRU13 Pakatan Kalah,Mat Sabu Ulangi Janji Rusuhan Pasti

in berita pisau/pilihanraya by
Rusuhan dan kekacauan semasa PRU13 menjadi agenda utama buat  haprak pakatan. Agenda himpunan kumpulan anarkis seperti Bersih hanyalah justifikasi buat haprak pakatan untuk menjatuhkan kerajaan secara kudeta.

Hasutan dan fitnah yang sistematik dan konsisten dilakukan oleh haprak pakatan sudah membuahkan hasil.Kita dapat lihat bagaimana Bersih 2.0 rusuhan menjadi ganas.Kemudian aparat pakatan mengganas lagi kononnya Dataran Merdeka mahu dijadikan seperti Medan Tahrir semasa Bersih 3.0.

Hasilnya harta benda awam rosak dan anggota polis parah diserang.Pimpinan pakatan PRU13 amat sukar untuk mereka kalahkan BN. Mesyuarat tertinggi pimpinan pakatan sendiri mengakui sokongan dan rating kepada pakatan menjunam begitu teruk. Strategi pakatan mempolitikkan isu daripada mengetengahkan dasar yang baik ternyata satu kegagalan besar untuk menyakinkan rakyat.

Beberapa kali blog ini mengingatkan perancangan untuk mengadakan rusuhan semasa PRU13 dirancang begitu rapi.Sekarang ini haprak pakatan menanam persepsi kononnya kerajaan melakukan penipuan. Persepsi digarap kononnya Pakatan boleh menang tetapi kalah kerana penipuan oleh BN,SPR cuba diburukkan dan merosakkan kredibilitinya.

Mat Sabu bulan lepas mengugut akan turun ke jalan raya jika berlaku penipuan.

 “Kami ke jalan raya jika PRU tipu”

Pengerusi Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR112), Mohamad Sabu berjanji akan menghimpunkan lebih ramai rakyat lagi jika berlaku sebarang penipuan dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Jika berlaku demikian, beliau berjanji, rakyat tidak akan pulang selagi kerajaan yang naik secara penipuan itu tidak turun.

“Kita janji, jika kerajaan tak turun, kita tidak akan pulang,” katanya dengan disambut tepukan gemuruh para hadhirin.

Mohamad Sabu, Timbalan Presiden PAS itu berkata demikian ketika memberikan ceramah di tapak Uptown, Bandar Tasik Puteri malam tadi-HaprakDaily

Terkini beliau mengulangi perkara yang sama

Ini adalah selari dengan pendedahan Tun Mahathir mengenai perancangan Anwar  untuk melakukan rusuhan besar besaran kononnya atas nama revolusi.Awal awal lagi mereka sudah menolak proses demokrasi,Demokrasi hanya sah apabila haprak pakatan menang,demokrasi hanya berlaku jika mereka berjaya menarik masuk kuasa asing mengawal selia proses pilihanraya.

Agenda menghancurkan negara dalam perancangan,2013 bakal menyaksikan satu rusuhan besar besaran . Dalam laporan sulit DAP,136 parlimen di seluruh Malaysia disenaraikan kawasan hitam.
Maknanya DAP awal awal lagi mengetahui BN sudah pasti memiliki 136 kerusi parlimen iaitu majoriti mudah pada PRU13 nanti…Sebab itulah rusuhan menjadi jawapan terakhir menjatuhkan BN!!!

Pisau kata ” Anwar dah berikrar nak jatuhkan BN walau dengan apa cara sekalipun”

Hot! Video Najib Are you Ready for BN?? YES!!!!

in berita pisau/BN/Pulau Pinang by
Seperti yang Pisau katakan sebelum ini :klik sini … video haprak pakatan dijadikan bahan propaganda untuk memalukan Najib kononnya seluruh hadirin berkata “No” kepada BN. Haprak pakatan tak pernah lari daripada penipuan dan pembohongan… lebih ramai yang berkata Yes dan mahukan BN di padang Han Chiang

Video dibawah menjadi jawapan kepada spin bodoh haprak pakatan…

 
Pihak pengurusan PSY juga menafikan beliau dibayar oleh kerajaan Malaysia..Ini membuktikan DAP berbohong dan fitnah BN.

PSY’s manager has just e-mailed to news@bernama.com copy editor on the email too (lesleanbenjamin@gmail.com) with the statement below:

“Scooter Braun Projects, the management of the artist PSY wishes to categorically state that they have never been engaged or paid by the Malaysian Government for the artist’s recent performance in Penang, Malaysia. News and articles circulating on the internet suggesting otherwise are therefore pure conjecture and manifestly untrue

Pisau kata ”  Yes or No..Han Chiang jadi saksi 80 ribu hadir mendengar janji yang akan ditetapi oleh Najib”

Antara 7 Janji BN Dengan Tanah Gondol Kelantan

in berita pisau by

AIDCNews – 12/02/13 – Video terbitan gelombangmerah di atas memaparkan perbezaan antara 7 Janji BN Kelantan dengan tanah-tanah yang digondolkan sepanjang Pas memerintah Kelantan di negeri itu.

7 Janji BN kelantan termasuklah pembinaan Lebih Raya Kuala Krai-KB, pembinaan stadium baru, masjid terbesar, perumahan rakyat, mewujudkan sistem pengangkutan Rapid Kota Bharu, pembinaan kampus bandar Universiti Teknologi Mara dan menyelesaikan masalah air.

Manakala kejayaan Pas menggondolkan tanah di Kelantan termasuklah di Dabong, Bertam, Lojing, Kuala Betis, Hulu Sungai Brok, Hutan Simpan Sungai Satar dan Pergau.

Najib Langgar Kawasan DAP,Guan Eng dan Anwar Gelabah!

in berita pisau/Pakatan Rakyat/Pulau Pinang by
Kehadiran Najib selama 2 hari mengamit puluhan malah mencecah ratusan ribu orang di Pulau Pinang,ternyata meresahkan regim DAP Pulau Pinang .Lim Guan Eng dan Anwar begitu resah akan perkembangan terbaru ini.

Gelombang sokongan terhadap BN meningkat naik tak kala segala kebobrokan pakatan sudah terpecah temberang mereka.Kesombongan dan keangkuhan haprak pakatan menjadi buah mulut di pasar,kedai kopi hinggalah di kenduri perkahwinan..

Kelmarin menjadi saksi bagaimana puluhan ribu rakyat hadir ke rumah terbuka sambutan tahun baru cina 1 Malaysia di Han Chiang. Guan Eng mengerahkan aparat dan anjing pakatan untuk membuat kacau. Dari meruntuhkan papan iklan hinggalah menurunkan bendera BN,semuanya sudah dilakukan.Perlekehkan majlis tersebut hinggalah menyeru agar para penyokongnya membuat kacau.Semua sudah dilakukan..

Pisau sendiri berada disana semasa berlangsung majlis sambutan tahun baru cina,lebih 80 ribu orang yang hadir,hanya beberapa kerat penyokong haprak pakatan yang datang semata mata mahu membuat kacau. Rakyat bukan bodoh dan tuli sepertimana yang disangkakan oleh haprak DAP PKR dan PAS.

Kejayaan BN Pulau Pinang dan Ds Najib pecahkan monopoli DAP dan merempuh masuk kedalam lubuk haprak pakatan menarik lebih 80 ribu hadirin adalah satu kejayaan yang cukup besar.Bukan mudah untuk membuat satu majlis di Han Chiang yang terkenal sebagai lubuk hibrid DAP.

Semua ahli jawatankuasa dan Alumni Han Chiang hadir menyambut Ds Najib.malah mereka juga naik ke pentas sampai memberi isyarat 1Malaysia.Apakah petandanya ini?

Anwar gelabah melihat perkembangan ini,beliau terpaksa bergegas pulang dari Sabah apabila melihat sokongan dan impak yang besar Najib lakukan di Pulau Pinang.

Banyak program pakatan yang dihadiri oleh Anwar dan juga pemimpinnya tidak mendapat sambutan.Kelmarin di Seberang Jaya satu program Anwar gagal sama sekali untuk mencapai sasaran 300 orang sebaliknya yang hadir tak sampai 50 orang..

Pisau kata “laporan sumber dalaman DAP..sokongan kaum cina pada BN dah cecah 20%”

F*ck Kepada Permaisuri Agong Pakatan Style

in berita pisau/Pulau Pinang by
Hasil didikan dan pengaruh kuat DAP,menghina raja raja melayu adalah satu perbuatan biasa tanpa perlu ada rasa bersalah.Kita boleh lihat bagaimana pemimpin DAP mempertikaikan raja raja melayu,Penghinaan ,caci maki menjadi amalan para pemimpin haprak pakatan.

Dalang yang menunjukkan isyarat lucah kepada Permaisuri Agong telah ditangkap polis,malah beliau bakal diambil tindakan tidak lama lagi.Untuk melepaskan diri haram jadah ini mahu memohon maaf pula. Bukan semudah itu untuk memohon maaf dan boleh dimaafkan.Sudah keterlaluan haprak pakatan menghina dan perlekehkan raja raja melayu.

Penghinaan ini bukan satu perkara kecil yang boleh dipandang enteng dan telah banyak menguris hati ramai pihak. Ramai yang menahan sabar,terlalu ramai yang berdiam diri kerana masih belum tiba masanya. Namu ingatlah diam bukan bererti takut atau tak peduli.

Sebentar tadi di hadapan IPD Barat Daya sekumpulan ahli pertubuhan Kerabat Pusaka Merong Mahawangsa cawangan Pulau Pinang hadir membuat laporan polis mengenai kejadian lelaki cina menunjukkan isyarat lucah kepada permaisuri agong semalam.

 GEORGETOWN: Polis menahan seorang lelaki dipercayai menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong, Tuanku Hajah Haminah dalam kejadian di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, dekat sini.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintendan Hatta Md Zin berkata, dalam kejadian 12.30 tengah hari semalam, suspek yang berusia 29 tahun dipercayai menunjukkan isyarat lucah ketika kenderaan yang dinaiki Tuanku Hajah Haminah melalui lapangan terbang berkenaan.

“Ketika itu bapanya sedang menghantar suspek ke lapangan terbang. Difahamkan berlaku sedikit perselisihan faham antara suspek dengan bapanya. Mungkin suspek bengang dengan bapanya dan dia menunjukkan isyarat lucah itu.

“Kebetulan pada masa itu, rombongan kenderaan Raja Permaisuri Agong sedang melalui lapangan terbang dan pengawal pengiring baginda nampak tindakan suspek…dia terus menahan suspek,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Hatta berkata, suspek ditahan reman sehingga 14 Februari ini untuk siasatan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 294 Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga tiga bulan.

Sementara itu, Pertubuhan Kerabat Pusaka Merong Wangsa Malaysia cawangan Pulau Pinang hari ini membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Barat Daya dekat sini berhubung perkara itu.

Pengerusinya, Azhar Abdul Majid berkata, tindakan menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong adalah satu tindakan yang biadap.
“Kami tidak berpuas hati dengan tindakan yang langsung tidak menghormati baginda. Kami datang ke balai polis ini untuk meminta polis menyiasat dan kemukakan perkara ini ke muka pengadilan,” katanya.

Beliau meminta polis mengambil tindakan tegas terhadap suspek supaya perkara itu tidak berulang. – BERNAMA
Pisau kata “Pulau Pinang sekarang ini menjadi inkubator melahirkan hibrid hibrid DAP”

Matawang Guan Eng :Angpau 10Ribu Wang Kroni

in berita pisau/Pakatan Rakyat by

Ketua regim DAP sebelum ini digelar khalifah Umar Abdul Aziz,kemudian beliau juga gelar sebagai keramat hidup,tokong dan dewa kekayaan.Matawang Guan Eng ditemui bersepah di sekitar Georgetown dan ada juga di sekitar Gurney Drive..

Guan Eng..kalau dah kaya sangat..jangan la dibuangnya duit tu..adalah lebih baik diberikan kepada penyokong pakatan.Sekurang kurangnya mereka ini akan lebih taat kepada tokong DAP.

Menurut sumber Pisau,wang kertas 10ribu ini diedarkan oleh beberapa lelaki cina..ramai yang menerima memberi pelbagai reaksi..ada yang gelak dan terus simpan kedalam poket..ada yang benci melihat muka Guan Eng..hingga membuang matawang kroni 10ribu di kaki lima..

Source: DAP Insider

Dato’ Low Eng Hock of Ivory Properties Group Berhad as the pirates of Bayan Mutiara
One of the largest ever land sale by the Penang State Government is the Bayan Mutiara project which was mired in controversy right from the start – breaking all the rules of transparency, good governance and at a crony price which stinks of corruption, bribes and kickbacks all the way to high heaven. It was sold in a hurry and exceptional haste by the Lim Guan Eng-led Penang State Government to Ivory Properties Group Berhad who Managing Director is one Low Eng Hock.
1The sale price was RM1.07 billion for the entire project which covers a total land size of 41.5 hectares (ha), comprising 27.3ha of existing land and 14.2 ha area to be reclaimed. The development components will include luxury condominiums, medium-rise condominiums, business suites, serviced residences, iconic office block, waterfront entertainment city, commercial and retail spaces, waterfront villas and medical facilities. The commercial content would comprise about 20 per cent of the whole project, offering between 2.5 million sq ft and three million sq ft of commercial space and the first phase of residential development in Bayan Mutiara would be launched at year-end or first quarter of next year, with a gross development value of between RM700 and RM800 million.
The Bayan Mutiara land was sold at RM240 per sq ft which is way below the market value of the land which easily RM420 per sq ft. Then the strangest clause in the sale and purchase agreement is that the purchaser, Ivory Properties is given FIVE (5) years to pay the balance purchase price. All that Ivory need to do was pay 10% deposit amounting to slightly over RM100 million and then it entered into sweetheart JV RM 10 billion deal (called the Penang World City project) with Dijaya Properties which is essentially a property flip sale which saw Ivory ending up as 55% ownership of the project valued at RM5.5 billion.
2
No transparent open tender was carried out and the sale was done via direct negotiation between the Penang State government and Ivory.
6Despite PDC’s record and experience in property development, this was simply given out to a company even though PDC could very well have undertaken the development of the project.
Low Eng Hock, 49 years old, is actually a small time engineer but had some family-run construction business but he is a consummate PR guy who can sweet-talk any politician. He frequently does his deals in nightclubs and karoakes in Penang – surrounded by young GROs who don’t sing very well but are prepared to offer additional “full-service” for the right price. In fact, he is at the karoakes almost every night – The Myth, Gurney Karoake, Platinum, De Shang – and he actually has over 10 GROs on his private payroll whom he can call any time to provide special service to entertain important and powerful politicians and state government decision makers. Such services can also be provided during late afternoons – a quick nookie and then proceed to dinner followed by karaoke session and more “nookie” sessions.
Once a politician is hooked onto those extra services and vices, he will be beholden to Low Eng Hock who can virtually ask him to do and approve anything. Of course, there are the usual kickbacks. Nothing can beat the age-old formula of SEX-MONEY& POWER.
7
Was Guan Eng entrapped by Low in all those PR sessions and joined in the fun as well as part of the celebration for money-spinning projects? It would take an angel or a eunuch to be able to resist the temptations. In any event, b mixing with such bad company as Low Eng Hock, it is just a matter of time that Lim Guan Eng will be similarly ensnared. Then it will be the beginning of the end of DAP in Penang.
And remember, Low Eng Hock has 5 long years to ensnare and influence Lim Guan Eng.

Hot! Isyarat Lucah Kepada Permaisuri Agong dan Najib Di Serang Ultrakiasu

in berita pisau/BN/Pakatan Rakyat/Pulau Pinang by
2 Hari jadual padat Datuk Seri Najib Di Pulau Pinang mendapat sambutan puluhan ribu orang. Setiap lokasi yang dikunjungi pasti mengundang beribu rakyat untuk melihat dan mendengar ucapan Datuk Seri Najib.

Semalam selepas Ds Najib meluangkan masa bersama media di G Hotel,Gurney Drive..Beliau berjalan kaki bersama isterinya Ds Rosmah ke food court Gurney Drive atau lebih dikenali Padang Kota Baru.Ketika Ds Najib bersama isterinya sedang makan,beberapa lelaki cina telah membaling mercun bom dengan sengaja dilokasi berhampiran walaupun menyedari kehadiran Perdana Menteri,letupan kuat amat jelas kedengaran beberapa kali ,orang ramai yang berada ditempat berhampiran turut terasa terganggu .

Manakala hari ini di Kolej Han Chiang,dipintu masuk semasa ketibaan Perdana Menteri,seorang individu berbangsa cina telah membaling kotak polystrin berisi nasi ke arah PM,namun sasaran tidak mengena sebaliknya terkena orang lain..

Tengahari  tadi pula,rombongan Permaisuri Agong juga turut diserang..seorang lelaki cina  telah menunjukkan isyarat lucah sambil memaki hamun kepada Permaisuri Agong.


Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah yang hadir ke Majlis Sambutan Hari Raya Cina Di Pulau Pinang dihina dan dimaki hamun di Terminal Berlepas LTAB Bayan Lepas oleh lelaki cina tersebut.Menurut sumber Pisau,lelaki cina itu pulang ke Pulau Pinang bercuti sambutan tahun baru cina dan ingin pulang ke Singapura.Khabarnya  juga adalah penyokong kuat parti pembangkang..

Dalam insiden tersebut,Lelaki cina itu diberi amaran oleh Pengawal Pengiring tetapi sebaliknya dimaki hamun dan turut ditunjuk isyarat lucah.Atas bantuan dari anggota PGA,lelaki tersebut telah ditangkap di bawa ke Balai Polis.

DAP memang mengajar penyokongnya sejak dari dulu lagi menjadi ultrakiasu,rasis dan chauvanis,saban hari dihasut dengan pelbagai dakyah telah menghasilkan samseng dan gengster.Mereka sanggup melakukan apa saja apabila melihat kuasa mereka terancam.Provokasi yang dilakukan dengan niat menimbulkan suasana tidak tenteram dan harmoni yang cuba dipupuk oleh Perdana Menteri.

Pisau kata ” 1 Malaysia jadi penghalang kepada DAP rasis chauvanis ultrakiasu untuk pecah belahkan rakyat Malaysia”

#Gangnam #PSY 1 Malaysia,Sokongan Regim DAP Berjaya Di Pecahkan,No Bermaksud Yes Dalam Bahasa Korea

in berita pisau/BN/Pulau Pinang by
Hari ini menjadi sejarah apabila lebih 80 ribu orang hadir ke rumah terbuka Tahun Baharu Cina 1 Malaysia anjuran BN di Kolej Hang Chiang.

Pelbagai kaum  termasuk pelancong  tidak melepaskan peluang untuk menjamu selera disamping menantikan persembahan Psy ,Park Jae-Sang dengan aksi tarian kuda Gangnam.

Kolej Hang Chiang yang menjadi lubuk hibrid DAP berjaya dipecahkan oleh Najib..Apa yang menariknya ketika ucapan Ds Najib, Pisau saksikan bagaimana disebelah kiri pentas berkata “No” apabila Najib melaungkan “Do You Want BN” dan disebelah kanan pentas menjerit “Yes”.

Yes = 네/예 [Ne/Yeh].

Pengaruh K-Pop dihadapan pentas..hinggakan ada yang menjerit didalam bahasa Korea,Kesemuanya menjerit No atau Yes punyai maksud yang sama..kebodohan terserlah apabila media haprak pakatan cuba spin kononnya Najib dimalukan..

Kalangan hadirin teruja apabila anak lelaki Perdana Menteri,Ashman Najib Tun Razak turut memberi ucapan didalam bahasa Mandarin.Sorakan dan tepukan dari masyarakat Tionghua kerana berasa teruja akan kepetahan Ashman ..

Sambutan rumah terbuka Tahun Baru Cina 1Malaysia memperlihatkan akan kegagalan haprak pakatan yang sebolehnya mahu merosakkan majlis yang dihadiri oleh rakyat berbilang kaum dari sambutan dan sorakan 1Malaysia yang kuat dari pelbagai peringkat umur Pisau sendiri berasakan pasti akan ada perubahan besar pada PRU13 nanti..
 


 
 

 
 

 

 
 
 
 

Pisau kata “haprak pakatan..jangan confident sangat..”

Malaysia Anti Ship Missile : The Submarine Launched SM 39 Exocet Block 2 Explained

in berita pisau by

While we armchair generals debating wether our very own submarines could dive or not… or some idiot claiming its missile expired .. or forumners discussing its massive cost…. Malaysia’s first submarine, the KD Tunku Abdul Rahman slipped quietly through the screen frigates and corvette tasked solely to hunt him, …… its aim and purpose are simple.. to conducted a devastating simulated missile attack on a 40-metre long surface target located 22 nautical miles (40km) away.

The submarine was never detected, and as if that was not enough… a splash occurred on the surface of the sea… a torpedo shape object break the surface and a missile appeared, bright light and smokes from the booster rocker clearly seen by the spectators from the deck of the frigate.

The missile fired from a depth of 55 metres, a range that was difficult for anti-submarine ships to adopt counter measures against submarines curve gracefully downwards skimming 3 meters above the water line… everyone gasp with awe, watching how quickly the missile disappear as fast as its appear behind a line of smoke trail.

The submarine launches the attacks and manages to sneak away, silently and disappear as if it was never there.

THAT IS OUR SUBMARINE , THE MIGHTY SCORPENE

Pisau kata ” dulu puak sebelah sana kata tak boleh menyelam..”

Alhamdulillah…hajat saya tercapai – Najib

in berita pisau by

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak meluangkan masa menjamu selera menikmati menu nasi kandar yang popular di negeri ini iaitu Nasi Kandar Beratur di Jalan Kapitan Kling dalam rangka lawatan kerja dua harinya ke negeri ini.

Beliau yang diiringi isteri Datin Seri Rosmah Mansor dan dua orang anaknya iaitu Nooryana Najwa dan tunangnya Daniar Nazarbayev serta Ashman Razak, menjamu selera selama 40 minit.

Mereka dihidangkan dengan pelbagai makanan antaranya ayam goreng, telur masin, kari ikan, sambal sotong dan sayur bendi.

Perdana menteri dan keluarganya kelihatan teruja menikmati hidangan itu memandangkan beliau sememangnya merancang untuk menikmati kelazatan nasi kandar Pulau Pinang.

“Alhamdulillah…hajat saya tercapai, dapat makan nasi kandar. Nasi ini memang sedap, original…tapi kena makan di kedai baru puas, nak bawa balik hotel tak boleh,” katanya kepada pemberita selepas selesai menjamu selera di restoran Nasi Kandar Beratur di sini Ahad malam.-BERNAMA

Pisau kata ” pekena nasik kandaq ..comfirm tangan bau kari 2-3 hari..”

Selamat Tahun Baru Cina, Najib Memang Tak Setanding Anwar!

in berita pisau by
Video ini banyak memberi pelbagai reaksi .. semasa Pisau tunjukkan video ini kepada apek apek di pasar Bagan..mereka semua tersenyum dan ada yang kata Ah Jib manyak baguih!..

Beza pula dengan Anwar, Najib hanya pukul gendang..Tapi Anwar pukul China Doll…

Pisau kata “Selamat Tahun Baru Cina kepada rakan rakan dan penyokong Pisau berbangsa Tionghua..You Guys rock!..happy holidays …”

Anwar Mintak Nyawa Pada PAS? Apakah Hajat Besar Anwar Jumpa Haron Din.

in berita pisau/Pakatan Rakyat by
Baru baru ini blog MSO mendedahkan pertemuan sulit diantara Anwar Ibrahim dan Timbalan Mursidol Am Dr Haron Din.Katanya Haron Din datang bersendirian dan  telah berjumpa dengan Anwar.

MSO mengambarkan Timbalan Mursidul Am PAS yang diketahui ramai tidak sehaluan dengan Anwar telah pergi kerumahnya,soalnya bolehkah kita percaya dakwaan MSO? Bolehkah kita percaya spin MSO kononnya Timbalan Mursidul Am PAS mengadap Anwar? Penting sangatkah hingga Haron Din terpaksa mengadap Anwar?Kepada penyokong dan ahli PAS..anda percayakah Dr Harun Din sanggup ke rumah Anwar?

Apakah Hajat Besar Haron Din Jumpa Anwar?

“Gara-gara itu menyebabkan pertemuan di antara mereka berdua menimbulkan titik soal kepada sesetengah yang mengetahuinya dan tentulah akan menjadi persoalan umum. Apakah tujuan di sebalik pertemuan itu? Apakah ia ada membawa misi atau agenda besar dalam Pakatan Rakyat? Atau apakah ada pencemaran ke atas konsensus sebelum ini?

“Pada pertemuan itu Haron Din dikatakan datang bersendirian manakala Anwar ditemani oleh seseorang yang lain mungkin untuk dijadikan saksi. Pertemuan itu di luar rumah Anwar? Tiada kenyataan akhbar bersama dikeluarkan oleh mereka berdua selepas itu dan ini menguatkan lagi tanggapan ia amat SULIT dan PENTING. Jangan menghiris hati sudahlah…

“Sekiranya ia atas urusan Pakatan Rakyat sudah pasti pertemuan itu akan melibatkan salah seorang lagi wakil PR iaitu DAP. Tetapi yang nyata tiada wakil DAP,”katanya.
MSO yang juga penulis politik pro-Anwar berkata pertemuan itu bersifat misteri kerana tiada hebahan kepada umum, tidak seperti pertemuan Musyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang sengaja dihebahkan kepada umum baru-baru ini.-MSO

Pisau teringat bagaimana Anwar berbohong kepada rakyat kononnya Allahyarham Tun Ghaffar Baba mengadap Anwar,sedangkan tembelang Anwar terpecah apabila cucu Tun Ghaffar ,Zahid Md Arip mendedahkan Anwar berbohong dan cerita adalah sebaliknya apabila Anwar mengadap Tun Ghaffar untuk mintak nyawa!

Melihat kepada spin MSO tak lebih kepada tindakan menjatuhkan maruah Timbalan Mursidul Am PAS. Pisau menghubungi sendiri salah seorang sumber Pisau dari Dewan Ulama apa sebenarnya yang berlaku disebalik pertemuan pada malam 4 Februari diantara Anwar dan Haron Din.

Perihal yang sebenar adalah pada 4 Feb 2013,Anwar Ibrahim telah pergi ke rumah Haron Din di Bangi. Anwar yang sebelum ini pandang sebelah mata dan anggap Haron Din tak tahu berpolitik terpaksa mengadap Haron Din untuk mintak nyawa politik.

Kenapa Anwar Ibrahim mintak nyawa dari Haron Din?

Menurut sumber Pisau dari dewan Ulama PAS pada 3 Feb 2013 Dewan Ulama PAS telah bermesyuarat dan memutuskan untuk tidak menerima Anwar Ibrahim sebagai PM.Dewan Ulama PAS tidak boleh menerima ideologi dan fahaman yang dibawa oleh Anwar yang liberal,plural yang menjejaskan akidah umat Islam,Isu nama Allah juga dibangkitkan apabila Anwar menyalahkan Majlis Syura dan Presiden PAS kerana menolak persetujuan dimeterai oleh ketiga tiga parti sebelum ini walaupun menyedari keputusan telah dibuat oleh syura pengunaan nama Allah boleh menjejaskan akidah. Inilah cerita yang sebenar..MSO yang kita kenali adalah penjilat tegar Anwar Ibrahim dan adalah tidak mengejutkan MSO bertindak untuk berbohong dan menjatuhkan maruah PAS dan Timbalan Mursidul Am PAS Dr Haron Din.

Sebenarnya Anwar terpaksa mengadap Haron Din dalam keadaan mengelabah akibat keputusan yang dibuat oleh Dewan Ulama PAS.

Menurut sumber,Semasa pertemuan itu Anwar menyatakan bersedia untuk tidak menjadi PM katanya yang penting perjuangan Pakatan Rakyat harus diteruskan dan beliau sanggup untuk berkorban.

Persoalannya sanggupkah Anwar untuk tidak menjadi PM? Sanggupkah penyokong PKR untuk menerima Hadi atau pemimpin PAS menjadi PM itu pun jika PR menang.?

Pisau  mengikuti secara rapat apa yang sebenarnya berlaku diperingkat pimpinan tertinggi pakatan. Ada yang Pisau boleh dedahkan ada yang belum boleh didedahkan..Semakin dekat PRU13 semakin banyak tembelang dan temberang terdedah..

Pisau kata ” Betulkah PAS dah nak bercerai? jika bercerai sanggupkah hidup menjanda tanpa kasih sayang DAP dan PKR?”

Kunjungan Hormat Ke Putrajaya,Relai: Ngeh dan Nga Penyumbang Ekonomi Kelantan.

in berita pisau by
Rakyat pantai timur sekarang ini tidak lagi perlu bersusah payah untuk ke belajar bagaimana menjadi usahawan dan peladang yang berjaya. Kelantan sekarang ini menjadi lokasi terpenting bagi industri agro. Tanah sebesar Putrajaya di Relai dijadikan contoh untuk mana mana usahawan terutamanya anak Kelantan untuk belajar bagaimana untuk ‘menebas’ balak dan bercucuk tanam.

Tanah sebesar Putrajaya yang diusahakan oleh Ngeh dan Nga adalah salah satu contoh bagaimana anak jati Kelantan harus belajar untuk mengusahakan bisnes balak,menanam sawit dan pokok getah .

Tahniah kepada kerajaan negeri Kelantan kerana berjaya melahirkan 2 tokoh perniagaan yang berjaya.Bukan mudah untuk Ngeh dan Nga menguruskan tanah sebesar Putrajaya dalam masa yang sama menjadi Yang Berhormat di Perak.

Perkasa mengambil inisiatif melakukan lawatan sambil belajar ke Putrajaya Relai,Kelantan.

Konvoi melibatkan 23 kenderaan dan 93 orang penumpang mula bertolak pada pukul 10 pagi tadi Mereka akan bertemu dengan kenderaan dari Gua Musang dan dijangka akan menjadikan jumlah kenderaan dalam konvoi seramai 400 buah kenderaan.

Konvoi Kuala Krai diketuai oleh Penyelaras DUN Mengkebang, Saudara Azizudin bin Husin. Mereka akan menanam 23 batang pokok cemara sebagai memperingati kunjungan hormat dan satu simbolik 23 tahun pemerintahan PAS di negeri Kelantan yang sungguh gilang gemilang dan penuh temberang.

Setakat maklumat yang diterima, konvoi berhenti sembahyang jumaat di Masjid Gua Musang dan akan meneruskan perjalanan ke Kg.Lalang, Kuala Betis.


selanjutnya baca disini

Hot Terhangit ! Tak Mampu Bina Rumah ,Guan Eng Hanya Lancarkan Borang "Rumah Mampu Mimpi"

in berita pisau/DAP/Pulau Pinang by


Kelmarin Pisau berada di Komtar menyaksikan pelancaran rumah mampu Mimpi oleh ketua regim DAP Pulau Pinang Joseph Lim Guan Eng. Apa yang menarik mengenai pelancaran ini diketika regim DAP dihujung nyawa menghampiri PRU13.

Dalam keadaan tergesa gesa..rumah mampu Mimpi  diumumkan akan dibina dengan harga bermula RM400 ribu.

Malas nak mengulas dengan harga rumah sebab terbukti Guan Eng menipu sekali lagi dikhalayak ramai sebab rumahnya hanya mampu MIMPI !… Guan Eng boleh bohong didepan penyokong haprak pakatan,Guan Eng boleh bohong dengan rakyat..tapi dia silap.. Pisau  berada didalam pejabat perumahan dan Pisau berada di pejabat PDC tahu sangat Lim Guan Eng bohong tahap dewa…

Tuan tuan dan puan puan..rakyat Pulau Pinang seantero pelusuk negeri.. Ini ketua menteri bohong bukan sikit..bak kata pemimpin PAS Guan Eng bohong sunat untuk raih sokongan rakyat..

Mai sini Pisau nak habaq.. pelancaran rumah mampu mimpi tak lebih kepada pelancaran “Borang Rumah Mampu Mimpi” Ketua menteri hanya melancarkan pengedaran borang..bukan melancarkan perumahan mampu milik.. Kenapa dikatakan hanya melancarkan borang?

Menurut salah seorang pegawai kanan Lim Guan Eng tidak ada satu pelan pun yang dibuat dan tidak ada tanah pun yang telah dipersetujui untuk pembangunan perumahan sepertimana yang didakwa oleh Lim Guan Eng ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP Pulau Pinang.

Pisau pada mulanya agak sangsi kerana pegawai Guan Eng bukannya tak kenal Pisau,kemudian hari ini Pisau terus ke PDC..memang sah seperti yang didakwa oleh pegawai kanan Lim Guan Eng.. tidak ada mana mana tanah, plan untuk membina rumah murah atau rumah mampu mimpi dirancang malah jauh sekali dibentangkan didalam mesyuarat.

Kawan Pisau yang menjadi pegawai kanan Lim Guan Eng sambil tersengih..katanya “Biasalah PRU13 sudah dekat..kasi borang dulu..kalau nak buat rumah mana sempat”..

Pisau kata ” kalau buat rumah mesti ada plan..suruh biawak tu tunjuk mana plan rumah..”

Hot! TPM dan BN Menghina Tokong!

in berita pisau by
Bandingkan dua kenyataan ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP Pulau Pinang..Kita semua tahu haram jadah seperti Guan Eng tak pernah lupa untuk maki hamun.

Apabila digelar bodoh oleh Muhyidin,Guan Eng bagai dihiris dan disiat siat …sakit hatinya bukan kepalang..didepan media kita tengok biawak lidah bercabang ini berlakon…

Pisau kata “Guan Eng kacuk dengan biawak kapuq”

Rafizi Guna Khidmat Keling Karpet Pujuk Zahid Tarik Saman.

in berita pisau/PKR/UMNO by
Menteri Pertahanan Ds Zahid Hamidi sebelum ini telah bertindak menyaman Rafizi kerana memfitnah kononnya Menteri Pertahanan terlibat dalam penyelewengan dan salah guna kuasa.

Dek kerana saman itu,Rafizi dilihat amat gelabah dan implikasinya menurut sumber dari Ibu Pejabat PKR Tropicana pasti akan menjerut Rafizi sendiri. Nah sekarang ini Rafizi pula menggunakan Deepak merayu bagi pihak beliau kepada Zahid Hamidi agar menarik balik saman tersebut.

Jika benar dakwaan Rafizi,apa perlunya memujuk Zahid Hamidi agar tarik balik saman tersebut. Rafizi dah kata beliau akan lawan tetap lawan.. Apa kejadahnya mengupah keling karpet pi pujuk Pak Menteri.

Mulanya Rafizi dakwa dapat maklumat dari Deepak untuk fitnah Zahid,kemudian apabial di saman Zahid,Deepak pulak pusing cerita Najib terlibat..Bodoh punya spin.. Ingatlah rakyat Malaysia ada otak bukan sebodoh penyokong haprak pakatan yang berselut dan berlendir..agak agaklah kalau nak bohong…

beliau menggesa Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menarik balik saman yang difailkan ke atas Pengarah Strategik PKR Rafizi Ramli.
NONEAhmad Zahid memfailkan saman berkenaan akhir bulan lalu atas kenyataan Rafizi berhubung urusniaga tanah melibatkan Boustead dan Astacanggih, yang didakwa memfitnah dirinya.
Deepak berkata, beliau berharap Ahmad Zahid dapat menarik balik tindakan undang-undang tersebut kerana Rafizi menurutnya “tidak tahu perkara ini”.-Malaysiakini

Dalam HaprakDaily pula Deepak mengakui Rafizi telah fitnah Menteri Pertahanan Zahid Hamidi.Deepak merayu agar saman terhadap Rafizi ditarik.

Ini membuktikan Rafizi berbohong dan fitnah terhadap Zahid, Sebelum ini Rafizi istiharkan perang terhadap Zahid Hamidi hingga bersungguh mahu adakan roadtour di Bagan Datoh. Habis kesemua haprak pakatan diperbodohkan oleh Rafizi.Jika sebelum ini beliau nafikan mohon maaf kepada Zahid kenapa pula menghantar keling karpet untuk selamatkan dirinya…

Pisau kata “bodoh punya spin..mula tuduh Zahid..la ni kata Najib pulak..ptuii!”

Ambiga tahu syarat baru SPR adalah sudah lama dipraktiskan diluar negara.

in berita pisau by
Pengerusi pengganas dan militan Bersih Ambiga mengakui syarat yang dikeluarkan SPR adalah benar.Beliau tidak menafikan syarat SPR tidak bagus hanya beliau membangkitkan persepsi seolah olah syarat SPR adalah mengelirukan.

Ambiga  sedar  syarat SPR yang mengatakan warganegara yang pernah berada di Malaysia atau kembali ke negara ini tidak kurang daripada 30 hari dalam tempoh lima tahun sebelum tarikh pembubaran Parlimen layak untuk mengundi bukan satu perkara baru.

Ambiga tahu syarat baru SPR adalah sudah lama dipraktiskan diluar negara.Singapura,United Kingdom dan Canada.Perkara ini turut diakui oleh beberapa orang jawatankuasa bertindak Bersih.Ambiga tidak pula menyeru rakyat luar negara agar boikot sebaliknya menyeru mereka pulang untuk mengundi. Ini bermakna syarat SPR memang legit dan diperakui oleh seluruh dunia.

Penambah baikan dan transformasi SPR sekarang ini merencatkan agenda jahat Ambiga dan para militannya.Sebenarnya mereka sudah kehabisan modal sebolehnya SPR harus dirosakkan kredibelnya.Sebolehnya SPR perlu dirobek dan difitnah dengan pelbagai dakyah,temberang dan tembelang..Kesemua ini untuk menghalalkan tindakan mereka untuk menolak proses pembuangan undi pada PRU13 ,mereka telah merancang untuk menolak keputusan pilihanraya sebelum diumumkan pada malam pengundian.Mereka sudah tidak ada cara melainkan merosakan SPR dan proses demokrasi .

Cara ini untuk menghalalkan Coup De’Tat,revolusi yang dirancang sepertimana didedahkan oleh Tun M mengenai pengakuan Anwar di Australia mahu menjatuhkan kerajaan BN tanpa melalui proses demokrasi sebaliknya melalui revolusi dan pertumpahan darah.

Pengerusi BERSIH Datuk S Ambiga menyeru pengundi berdaftar yang berada di luar negara pulang ke Malaysia untuk mengundi dan tidak menggunakan undi pos dalam pilihan raya umum akan datang.
Katanya, beliau menyeru demikian memandangkan syarat yang ditetapkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi pengundian pos di luar negara didakwanya sangat mengelirukan dan meragukan.

Beliau merujuk kepada syarat SPR yang mengatakan warganegara yang pernah berada di Malaysia atau kembali ke negara ini tidak kurang daripada 30 hari dalam tempoh lima tahun sebelum tarikh pembubaran Parlimen.
Katanya peraturan itu mengelirukan dan tidak adil bagi pengundi yang berada di luar negara.

“Syarat bahawa pengundi perlu kembali ke Malaysia dalam masa lima tahun dan selama 30 hari pada pendapat kami tidak boleh dilaksanakan. Ia tidak adil untuk pengundi.

“Peraturan yang dikeluarkan tidak lengkap. Banyak kekeliruan tentang pengundi pos,” katanya.

Kalau SPR tak betul…kalau pilihanraya berlaku penipuan.. Pulau Pinang,Kelantan,Perak,Selangor tak tumbang ke tangan haprak pakatan beb…

Anda boleh rujuk syarat tersebut , sila klik SINI.

Warganegara Malaysia yang berdaftar sebagai pemilih yang tinggal di Luar Negara boleh memuat turun borang permohonan undi pos. Maklumat lanjut sila klik di sini.

Pisau kata “haprak pakatan dah habis modal..sekarang dah mula plan nak buat rusuhan “

Kerana Musnahkan Banner BN, Regim DAP Bakal Terima Padah

in berita pisau/BN/Pakatan Rakyat/Pulau Pinang by
Paranoid dan ketakutan regim DAP Pulau Pinang terhadap banner BN dan Najib sekarang ini sudah parah. Sikap regim DAP sekarang ini menjadi perbualan rakyat.Mereka sudah melihat belang sebenar dan mula faham apa maksud ultrakiasu,chauvanis dan rasis.

Zaman BN memerintah rakyat dapat melihat akan sederhanaan apatah lagi melibatkan kepentingan parti politik lawan pada ketika itu.Dengan alasan banner milik BN tidak memilik permit pihak MPPP telah diarahkan oleh regim DAP untuk melakukan operasi menurunkan kain rentang .

Kelmarin satu operasi dilakukan di sekitar kawasan rumah pangsa Gat Lebuh Macallum,Persimpangan Gat Lebuh Cecil dan LebuhRaya Tun Dr Lim Chong Eu. Menurut sumber dari BN,kain rentang dan banner digantung tiga hari lepas.

Kain rentang yang diturunkan oleh penguatkuasa MPPP termasuklah kain rentang Majlis Sambutan Tahun Baru Cina Anjuran BN Negeri yang akan berlangsung 11Feb 2013 di Padang Sekolah Han Chiang,Air Itam.
Banner tersebut tertera gambar Datuk Seri Najib dan Teng Chang Yeow Pengerusi BN Negeri.

Kain rentang ucapan Gong Xi Fa Cai milik penyelaras BN/MCA Pengkalan Kota bersama gambar Ds Najib turut diturunkan. Menurut sumber Pisau dari MPPP khabarnya arahan dikeluarkan oleh Adun tong gas Ng Wei Aik.Mana mana banner BN yang tiada permit akan diturun dan dimusnahkan.Arahan ini hanya melibatkan banner milik BN dan bukan banner milik pemimpin regim DAP Pulau Pinang.Di sekitar Pulau Pinang kita dapat melihat terlalu banyak banner milik PKR,PAS dan DAP tidak diganggu langsung walaupun secara jelas tidak ada pelekat permit.

Tindakan regim DAP menguntungkan BN,reaksi daripada penduduk sekitar menyatakan mereka tidak setuju dengan tindakan MPPP menurunkan kain rentang khasnya ucapan Gong Xi Fa Chai. Rata rata penduduk melihat regim DAP keterlaluan dan melampau dan mengundang rasa kasihan kepada BN yang semua orang tahu amat sederhana.


Apabila berada disekitar kawasan ini,bertemu dengan penduduk,Pisau dapat rasakan mereka bukannya bodoh sepertimana regim DAP sangkakan, Pengundi disini mampu kalahkan calon BN dan mereka tidak akan teragak agak untuk kalahkan calon DAP pula kali ini.

Pisau kata ” Guan Eng bakal jadi ketua pembangkang di Pulau Pinang”

Gangnam DAP VS Gangnam BN.

in berita pisau/BN/Pulau Pinang by
Sebelum ini banyak program haprak pakatan menampilkan tarian seksi ala K-Pop..dari Bertam hinggalah ke Bentong..Dari yang muda hinggalah kepada pak lebai PAS..semuanya teruja dek gelekan AhMoi.

Video dibawah bukti bagaimana tarian persembahan mampu menambat para lebai berketayap tak lari dari program haprak pakatan..

Semua ini dipertahankan oleh para pemimpin haprak pakatan dan blog blog mereka.Malah ada yang menuduh Umno terlibat sabotaj menyediakan AhMoi seksi dipentas semasa program mereka.

Sekarang demam Gangnam Style,Psy artis terkenal K-Pop bakal membuat persembahan di Pulau Pinang tidak lama lagi.Yang pasti persembahan dipentas nanti mengundang pelbagai reaksi daripada haprak pakatan.

Pisau dapat rasakan ini adalah satu peluang buat khawarij PAS dan haprak pakatan untuk menyerang BN kerana menyajikan persembahan K-Pop. Ini kerana BN juga sudah dapat menghidu bagaimana takjubnya khawarij PAS didepan pentas,bagaimana melayu PKR tak terkedip mata dek kerana gelekan Ahmoi dipentas.

Adakah selepas ini BN akan mendapat sokongan khawarij PAS seperti mana mereka pertahankan program K-Pop PKR dan DAP? Adakah Nik Aziz akan pertahankan persembahan Gangnam sepertimana dia pertahankan Teo Nee Ching ?

Sebenarnya kehadiran Psy ke Pulau Pinang meresahkan Tokong DAP dan para aparat aparat pakatan,K-Pop yang sebelum ini dimonopoli oleh haprak pakatan sudah di ‘hijack’ oleh BN. Adalah tidak mengejutkan jika Tokong DAP menyeru agar para penyokong haprak pakatan untuk sabotaj program yang dianjurkan oleh BN Pulau Pinang kerana tindakan BN negeri seolah mencuri idea pakatan untuk menarik minat rakyat agar dekat kepada mereka.Tindakan Guan Eng telah mengundang pujian Muhyiddin Yassin TPM kita.. katanya “Guan Eng nampak pandai tapi bodoh!”..adoi! pedih hingga ke tulang belakang beb…

Kita boleh lihat bagaimana DAP membuat video parody Gangnam Style sambil memfitnah pemimpin BN. Tidak ada pula haprak pakatan jadikan isu,dari Karpal hinggalah kepada Tokong Guan Eng..semuanya terlibat dalam video parody Gangnam..Menggunakan Gangnam Style untuk modal fitnah BN.. boleh pulak?

PKR Kulim anjurkan K-Pop,ramai geng PKR tak sabar nak join beb

Haprak pakatan bermati matian pertahankan konsert K-Pop dan video Gangnam mereka kerana tak mau kalah dengan BN…

Pisau kata “beza Gangnam BN dia tak fitnah orang…”

Sebiji Kek Mampu Tundukkan PAS..

in berita pisau/PAS by
Senang sungguh DAP ngajor khawarij,rasuah sebijik kek..mulut pun kena palam..Karpal berdehem pasal nama Allah si tua kutuk khawarij lari tak cukup tanah..bila wartawan tanya…jawap takut Karpal berdehem lagi..tak jawap nanti dituduh anjing DAP..si tua kutuk kata DAP suka hatilah nak kata apa pun pada orang Islam..lantak!.. Ini bukti kerandut hanya tinggal kulit..ini bukti sebiji kek mampu menjatuhkan iman seorang hatta kepala taik khawarij sekali pun…

“Itu dia punya pasal”. Begitulah reaksi Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika diminta mengulas dua isu besar yang melanda parti tersebut ketika ini.

Jawapan mudah seperti itu jugalah yang sering diucapkan oleh Nik Abdul Aziz apabila berhadapan dengan wartawan yang mahu mendapatkan komen beliau tentang isu-isu yang melanda parti tersebut dan Kerajaan Pas Kelantan sebelum ini.

Mengenai reaksi Karpal Singh yang menyanggah kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menyifatkan isu kalimah Allah telah selesai, beliau berkata, Pengerusi DAP itu tidak tahu apa yang berlaku dalam Pas.

Katanya, terpulang kepada pemimpin veteran DAP tersebut untuk bercakap.
“Yang buat keputusan ialah Majlis Syura Ulama. Itu dia (Karpal) punya pasal. Dia tidak tahu mengenai Pas kecuali orang Pas.

“Begitu juga DAP, tidak ada orang Pas yang tahu pasal DAP kecuali DAP,” katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.-utusan

Pisau kata ” Karpal bagi kek…terus settle..puiih!”

Presiden PAS Hairan Ulama Sokong UMNO

in berita pisau by
AIDCNews – 05/02/13 – Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilaporkan Antarapos menyatakan kehairanan dengan sokongan ramai ulama dan guru agama terhadap Umno sedangkan partinya pula mendapat sokongan daripada golongan artis.

“Malam tadi seorang artis bercakap, saya tidak hairan kalau artis sokong PAS, yang saya hairan kalau ustaz dan mufti sokong Umno.

“Ustaz dan Mufti sokong Umno, artis sokong PAS…mengapa selalu jadi macam ini, itu saya tidak faham,” kata Hadi yang memetik rintihan artis itu ketika menyampaikan ucaptama Konvensyen Antarabangsa Pendidikan (KAP) 2013 di Universiti Selangor (Unisel) cawangan Shah Alam, 4 Februari.
Ahli Jawatankuasa Pusat Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Ustaz Mohd Hazizi Abdul Rahman dalam kenyataannya baru-baru ini berkata PAS mungkin akan hilang identiti sebagai peneraju kepimpinan Islam sekiranya mereka dilihat tunduk kepada DAP dan PKR.

Ustaz Hazizi berkata, PAS mesti berani membuat keputusan yang besar dan bukan sekadar mengejar sokongan demi kepentingan politik semata-mata.


“Parti-parti yang lain berpegang pada ideologi barat dan mekanisme mereka (DAP dan PKR) untuk membuat keputusan tidak perlu merujuk kepada ahli agama.
“PAS berada dalam PR yang bertentangan ideologi, mereka nak Islam tetapi DAP dan PKR tak nak,” ujarnya

Poster dan Banner Najib Mengancam Nyawa DAP!

in berita pisau/Pulau Pinang by
Regim DAP sejak kebelakangan ini dilihat begitu paranoid dan amat takut melihat kelibat Najib,Malah bendera dacing milik BN juga dilihat sebagai satu ancaman. Sekarang ini apa saja yang kita nak buat harus dapat kebenaran daripada pihak regim. Inilah yang dikatakan sebagai keterbukaan dan juga kebebasan bersuara ala DAP..

Sebelum ini Pisau pernah dedahkan regim DAP mengarahkan agar bendera BN diturunkan oleh MPPP :klik sini ,DAP arahkan gerembolan petugas MPPP untuk turunkan bendera BN.

Hari ini Lim Guan Eng dan regim DAP sekali bertindak,kali ini terhadap banner ucapan Tahun Baru Cina oleh Ah Jib Gor. 
NIBONG TEBAL 4 Feb. – Tindakan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) menurunkan kain rentang ucapan Selamat Tahun Baru Cina oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak disifatkan sebagai biadab.
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, beliau kesal dengan perbuatan tersebut kerana kain rentang itu digantung dengan tujuan baik.
“Kalau kain rentang Perdana Menteri dengan wajahnya mahu menyatakan sesuatu yang gembira kepada rakyat pun dibuang, itu menunjukkan sikap sungguh biadab oleh sebuah agensi di bawah kerajaan DAP Pulau Pinang,” katanya kepada pemberita pada majlis penyampaian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0 bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jawi di sini hari ini. – UTUSAN.
Pisau kata  “dulu zaman BN perintah,puak haprak ni bebas..tak ada pula kena turun bendera …”

Gangnam Style: Kenapa Pakatan Rakyat Takut Pada Psy?

in berita pisau by

Tanggal 11 Februari 2013 sememangnya agak dinantikan oleh golongan muda memandangkan pada tarikh itu penyanyi Korea yang sedang menjadi kegilaan ramai, Park Jae-Sang ataupun Psy akan turut hadir memeriahkan Rumah Terbuka Tahun Baru Cina di Pulau Pinang.

Majlis yang akan dilangsung di padang Sekolah Tinggi Han Chiang, Pulau Pinang itu dijangkakan akan disertai oleh lebih 60,000 orang. Turut serta ialah Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak dan para pemimpin BN Negeri dan Pusat.

Kehadiran Psy ke Malaysia yang julung kalinya ini tentunya memberi impak positif yang tersendiri terutama sekali dalam meningkatkan profil negara dalam menyuntik nilai tambah bagi industri perlancongan.

Kesediaan penyanyi popular Korea itu menyertai majlis yang dianjurkan BN itu bagaimanapun tidak disenangi ramai pemimpin PR khususnya dari DAP yang menimbulkan persoalan mengenai kos perbelanjaan yang kononnya terpaksa ditanggung oleh Kerajaan Pusat untuk dibayar kepada artis K-Pop itu.

Mereka melemparkan tuduhan kononnya kedatangan superstar dari Korea itu telah menyebabkan sejumlah RM3 juta wang rakyat lebur begitu sahaja semata-mata untuk satu lagu Oppa Gangnam Style. Satu tuduhan yang agak jauh tersasar, bermotif politik dan berniat untuk mengelirukan orang ramai.

Walhal realiti sebenarnya samada Kerajaan Pusat ataupun BN sendiri tidak menggunakan wang rakyat untuk dibayar kepada Psy. Sebaliknya segala kos perbelanjaan ditanggung sepenuhnya oleh syarikat swasta, Mega Ultimate termasuklah bayaran RM2.3 juta bayaran kepada penyanyi terkemuka itu untuk tampil memeriahkan Rumah Terbuka Tahun Baru Cina.

Jika penampilan Psy memeriahkan rumah terbuka Tahun Baru Cina ini dikatakan satu pembaziran, kenapa tidak para pemimpin PR mencemuh tindakan Kerajaan DAP Pulau Pinang pada akhir tahun lepas yang terang-terangan membelanjakan sejumlah RM3 juta wang rakyat untuk menjayakan konsert hiburan di Batu Feringgi?

Malah dalam konsert hiburan anjuran kerajaan DAP Pulau Pinang itu yang menampilkan beberapa orang artis Korea juga turut mendapat kerjasama syarikat arak, peliknya tiada pula walau seorang pun pimpinan PR berani mempersoalkannya.

Hatta dikalangan penyokong dan pemimpin PAS sendiri tidak pula sibuk mahu bercakap soal moral dan akhlak muda-mudi sekalipun tahu konsert anjuran Kerajaan DAP Pulau Pinang itu turut dijayakan oleh syarikat arak. Double standard agaknya.

Persoalan penting untuk dijawab oleh PR, mengapa kelihatan begitu takut dengan kesediaan Psy menyertai majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina itu? Atau PR terlalu bimbang kehadiran ramai muda mudi keturunan Cina kelak bakal menjejaskan pengaruh DAP di negeri itu?

Sepatutnya pemimpin PR tidak perlu berasa cuak atau takut dengan kemunculan Psy di majlis tersebut, lebih-lebih lagi di saat masyarakat Cina bakal meraikan perayaan Tahun Baru Cina.

Kecuali, PR terutama sekali DAP sedang dilanda kebimbangan yang artis popular Korea itu akan membuat pengumuman penting yakni menyaman mereka gara-gara tindakan mengubah suai lagu Oppa Gangnam Style tanpa kebenaran untuk tujuan kempen politik parti itu.

Sekiranya itu sebabnya, memang ada asaslah untuk pemimpin DAP dan PR berasa gundah gelana dan kita rakyat jelata pun boleh tumpang memahaminya.

MB Kedah Sial Bin Celaka – Khalid Ismath

in berita pisau/PAS by

Khalid Ismath syiah kesayangan haprak pakatan hari ini menghentam MB Kedah Ustaz Azizan. Khalid yang terkenal kerana pengakuan beliau lebih rela bertuhankan tokong daripada solat berimankan orang Umno sudah pasti mengundang rasa gembira dan sokongan padu daripada penyokong khawarij PAS.

Khalid mempamerkan akhlak yang terpuji dimata haprak pakatan.Tanpa disuruh dan diberi arahan beliau telah melakukan yang terbaik untuk maki hamun walaupun MB Kedah sekali pun.

Pisau kata “MB PAS yang ada akai..bukan buta perut tiga serangkai macam Khalid syiah tuh”

Kalimah Allah : Karpal Tolak ‘Rasuah’ Nik Aziz Dengan Sebiji Kek

in berita pisau by
Abdul Rahman Malik – Dalam soal mengatur langkah politik berpandukan Al Quran dan sunnah nampaknya pemimpin PAS semakin longgar pegangannya. Tidak berkata benar kini muncul sebagai jenama tindakan mereka. Sedikit demi sedikit berbohong semakin menjadi lumrah di kalangan pemimpinnya

Demi menonjolkan sisi pemikiran Islamnya, Pemuda PAS, misalnya, masih memperjuangkan supaya generasi muda Islam jangan terikut-ikut menyambut Hari Kekasih atau Valentine’s Day setiap 14 Februari.
Alasannya ialah, pertama sekali itu adalah adat resam penganut Kristian. Keduanya, Pemuda PAS menegaskan perkara itu sudahpun difatwakan sebagai bertentangan dengan jiwa Islam oleh Majlis Fatwa Kebangsaan pada tahun 2005.

Namun dalam skop yang lebih luas PAS agak tersasar daripada perjuangan besarnya untuk menjadi gerakan dakwah – mencegah yang mungkar dan menggalakkan amalan yang makruf!
Sewajarnya ruanglingkup utama perjuangan PAS ialah menyemarakkan kalimah la ilaha illallah (Tiada tuhan melainkan Allah) dan Muhammad Rasulullah. Kemudian ini mesti dituruti dengan pengisian kefahaman tentang Islam.

Seharusnya tugas utama PAS ia menggilap keimanan muslimin supaya semakin teguh beribadah kepada Allah dan bukan merelakan kemuliaan dan kebesaran Allah dikongsi dengan kefahaman ketuhanan orang bukan Islam.

Natijahnya mutakhir ini langkah politik PAS lebih banyak mengeliru daripada mencerahkan kefahaman umat. Contoh paling nyata ialah isu penggunaan kalimah Allah dalam kitab Bible bahasa Melayu.
Dengan sewenangnya PAS mengumumkan isu itu selesai. Berikutan inisiatif Mursyidul Am PAS, Tok Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, mengunjungi Pengerusi DAP Karpal Singh, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, mengisytiharkan polemik itu sudah berakhir.

Nik Aziz pujuk Karpal dengan sebiji kek 

Nik Aziz mengunjungi Karpal Singh dengan buah tangan sebiji kek sempena hari jadi Nik Aziz sendiri. Pelik benar politik PAS. Untuk memujuk Karpal supaya jangan bersikap “degil menolak perjuangan PAS”, diplomasi PAS ialah sebiji kek?

Pengumuman Haji Hadi isu kalimah Allah sudah selesai dengan buah tangan sebiji kek menyinggung perasaan Karpal. Ini kerana dalam pertemuannya dengan Nik Aziz, Karpal
berkata, isu kalimah tidak ditimbulkan.

Jadi bagaimana Haji Hadi boleh menyatakan isu itu sudah selesai? Adakah ini caranya orang Islam menyelesaikan perbedaan pendapat?

Apakah dengan menunjukkan kepada media ada ikatan silaturrahim dan setiakawan di antara pemimpin PAS dengan pengerusi DAP, maka perbalahan mereka sudah terlerai?

Atau, adakah ini caranya mahu “memerangkap” Karpal supaya beralih pegangan dan mulai menyokong perjuangan hudud PAS serta akur akan hasrat PAS agar DAP memberhentikan desakan supaya orang Kristian boleh diizin menggunakan kalimah Allah dalam bible?

Soalnya, bukankah Nik Aziz pernah menemplak mantan Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa bahawa jika beliau (Nasharudin) mahu terus berjuang untuk Islam, maka satu-satu parti politik yang Islami di Malaysia ialah PAS?

Maknanya Nasharuddin tidak ada pilihan selain terus duduk dalam PAS! Memang pada hakikatnya, Nasharudin tidak berhajat meninggalkan PAS. Namun mengapa beliau dilayani dengan begitu kurang beradab?
Merata rakyat bercerita mengenai penggugurannya dari Dewan Ulama PAS tetapi hingga Sabtu, 2 Februari 2013, beliau belum menerima surat rasmi berhubung isu yang besar
kesannya itu. Walhal keputusan menggugurkan Nasharudin dibuat pada 13 Januari oleh mesyuarat yang dipengerusikan oleh Nik Aziz sendiri!

Dosa Nasharudin lebih besar dari Karpal?
Yang jelasnya, sikap Nik Aziz itu agak tidak istiqamah. Dalam menangani isu Nasharudin yang dikatakan oleh Dewan Syura Ulama PAS tidak mentaati disiplin PAS, beliau digugurkan dari menjadi ahli mesyuarat Dewan Ulama.

Bagaimanapun berhadapan dengan ketegasan politik dan ketegaran sikap DAP dan Karpal Singh, Nik Aziz sanggup menjadikan alasan sambutan hari jadinya sendiri untuk menghadiahkan kek kepada pengerusi DAP itu!

Yang memusykilkan, apakah memang menjadi “sunnah” Nik Aziz untuk meraikan tarikh lahirnya setiap tahun?

Jadi bagaimana Dewan Pemuda PAS? Tidakkah Ustaz Nasrudin Tantawi atau anak Nik Aziz sendiri yang kini menjadi Naib Ketua Pemuda PAS, Nik Abduh berani menegur Mursyidul Am PAS yang juga nampaknya terikut-ikut dengan amalan Kristian?

Jika Hari Valentine dianggap tidak mengikut jiwa Islam, adakah menyambut tarikh lahir dengan menghadiahkan kek pada orang bukan Islam itu juga tidak bersilang dengan adab dan amalan Islam?
Di segi politik pula, besar sangatkah dosa Nasharudin sehingga harus dihentikan keahliannya dalam Dewan Syura PAS? Mengapakah pula ketegaran Karpal Singh yang tidak mahu ikut hudud PAS dan mendesak “atas nama hak kebebasan beragama orang Kristian di Malaysia” boleh menggunakan kalimah Allah dalam bible berbahasa Melayu”, tidak dianggap satu kemungkaran?

Malah, sebaliknya Karpal Singh dihadiahkan sebiji kek agar menganggap isu berkenaan selesai!

PAS mahu jaga hati DAP

Di mana adab politik PAS? Apabila kerajaan Pusat mengumumkan tujuh projek utama untuk membantu meningkat kesejahteraan rakyat Kelantan, Nik Aziz menyimpulkan ia adalah rasuah Umno menjelang pilihan raya.

Tidakkah secara simboliknya menghadiahkan Karpal sebiji kek agar DAP berlembut dengan dasar PAS, pun boleh dianggap rasuah? Bukankah Islam itu tinggi martabatnya dan tidak ada agama lain yang lebih tinggi daripadanya? Mengapa PAS terlalu lunak dengan sikap DAP yang “amat bengis” pada Islam?
Apakah yang ditakuti PAS berhubung sikap DAP ini? Adakah jika tiada di sisi menjelang PRU ke-13 nanti, PAS berasa kurang yakin untuk menang? Adakah kerana itu, seberapa mungkin PAS perlu “jaga hati dan sensiviti DAP”?

Isu kalimah Allah adalah soal kemurnian akidah ummah. Penyelesaiannya bukan dengan sebiji kek. Ia memerlukan jihad bersungguh-sungguh setiap umat muslim di Malaysia.
Bagaimanapun yang menghairankan PAS memilih untuk menggunakan diplomasi kek menghadapi tentangan DAP.

Dewan tertinggi PAS ialah Majlis Syura Ulama yang sudah pun membuat keputusan yang selari dengan ketetapan Majlis Fatwa Kebangsaan, mengapakah pemimpin dan ahli-ahli
politik PAS masih keberatan melaksanakannya?

Masih adakah maruah di kalangan kepemimpinan PAS hari ini? Nampaknya semakin dekat pilihan raya umum semakin galak PAS menunjukkan nafsu untuk berkuasa dan memerintah Malaysia.


Hit Counter provided by Curio cabinets
Pergi ke Atas
[%%LINKS%%]