Berita telus dan seimbang..

Monthly archive

February 2015

Nurul Izzah anggap Zahid Hamidi tak bertanggung jawab.

in Berita Utama by

Parti Keadilan Rakyat (PKR) membuat dakwaan terhadap Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi cuba melarikan diri daripada tanggungjawab berhubung kebenaran ketua umum parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menghadiri persidangan Parlimen pada Mac ini.

Naib presiden PKR, Nurul Izzah Anwar mendakwa, Ahmad Zahid tidak harus memberi kenyataan bahawa tanggungjawab itu dipikul oleh peguam negara.”Ini teramat salah dan satu cubaan untuk tidak memikul tanggungjawab jawatan beliau. Jabatan Penjara adalah di bawah KDN dan bukannya peguam negara.

“Hanya menteri dalam negeri dan kerajaan Persekutuan yang mempunyai kuasa untuk membenarkan Anwar menghadiri sidang Parlimen.

“Beliau wajib bersetuju dengan perkara ini dan memberikan arahan yang sepatutnya kepada Jabatan Penjara,” kata Nurul yang juga anak sulung Anwar dalam sidang medianya di Petaling Jaya.

Nurul Izzah yang juga MP Lembah Pantai itu berkata, dalam perkara tersebut, Ketua Pengarah Jabatan Penjara turut berhak berbuat demikian mengikut Seksyen 31(1)a Akta Penjara 1995.Dalam pada itu, menurut peguam Anwar, N. Surendran, pada 25 Februari lepas, pasukannya mengemukakan surat kepada Ahmad Zahid untuk mendapatkan kebenaran bagi membolehkan Anwar keluar dari Penjara Sungai Buloh dan menghadiri persidangan Dewan yang akan bermula pada 9 Mac sehingga 9 April.

Ahmad Zahid dalam kenyataannya semalam berkata, permohonan yang dikemukakan itu sepatutnya dikemukakan kepada peguam negara.

Terdahulu, Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Wan Junaidi Tuanku Jaafar telah memaklumkan bahawa Anwar boleh membuat permohonan itu kepada Kementerian Dalam Negeri.

Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim kini sedang menjalani hukuman penjara lima tahun setelah Mahkamah Persekutuan menolak rayuan terakhirnya atas kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan. – sumber UtaraNews.com

Pisau kata “janda puaka ni dah mula meroyan..”

Zahid Hamidi malas layan karenah Anwar..

in Berita Utama by

image

Banduan pesalah kes liwat memohon untuk keluar penjara?

Alasan macam macam..dah dapat peluang dok resort Sg Buloh ..makan free..bilik free semua kerajaan tanggung pun tak bersyukur ka..

Hampir 7 tahun bicara..66 kali tangguh.. kenapa dia tak bela diri bagi akuan bersumpah dimahkamah?

Raja drama penuh dengan tipu muslihat tak sudah sudah menyusahkan rakyat dan negara..elok duduk dalam tu biar sampai reput..

PKR yang mahu Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyertai sidang Dewan Rakyat akan mengemukakan permohonan kebenaran kepada Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk membenarkan Anwar menghadiri sidang tersebut.

PKR mahu Anwar menyertai sidang ini kerana beliau dianggap masih lagi Ahli Parlimen Permatang Pauh selepas membuat permohonan Diraja pada 24 Februari lalu.

Semalam, pakar undang-undang Profesor Gurdial Singh Nijar berkata Anwar hanya boleh hadir ke Dewan Rakyat bulan depan dengan kebenaran menteri dalam negeri.

“Beliau mesti mendapatkan kebenaran daripada menteri kerana semua penjara terletak di bawah kuasa beliau. Anwar tidak mempunyai hak mutlak untuk hadir di Parlimen tetapi boleh membuat permohonan,” kata Gurdial kepada media Hari ini.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengatakan Anwar perlu mengemukakan permohonanan kepada Jabatan Peguam Negara untuk membolehkannya hadir ke sidang Dewan Rakyat nanti dan bukannya mengemukakan kepada KDN.

“Saya fikir kenyataan itu patut dirujuk kepada peguam negara. Tidak perlu ada pendapat individu, sama ada di kalangan menteri atau ahli politik. Kita perlu meletakkan kebertanggungjawaban itu kepada pengamal undang-undang, terutamanya peguam negara, membuat tafsiran berdasarkan Perkara 49 dalam perlembagaan, dan klausa lain yang terdapat dalam undang-undang yang berkaitan,” kata Zahid Hamidi.

Anwar dijatuhkan hukuman penjara lima tahun pada 10 Februari selepas panel lima hakim Mahkamah Persekutuan diketuai Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria mendapati beliau bersalah atas tuduhan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan. 

– sumber Utaranews.com-

Pisau kata “kenyataan yang amat tepat..Tak perlu memandai bagi komen..pi rujuk peguam negara”

Naikkan Cukai Untuk Tutup Kelemahan Urustadbir Kerajaan Negeri Pulau Pinang. @Dzainailabidin

in Pulau Pinang by

Selepas Barisan Nasional (BN) memenangi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, rakyat mula dimomokkan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab kononnya bakal berhadapan dengan pelbagai kenaikan termasuklah selepas pelaksaan GST.

Semua ini kononnya bakal menyusahkan dan menunjukkan kerajaan pusat tidak prihatin terhadap kesusahan rakyat.

Ketika kerajaan mengumumkan, penetapan harga runcit bagi petrol RON95 dan diesel mengikut kaedah pengapungan terkawal (managed float) 1 Disember lalu, ramai yang membantah kononnya akan menjadi punca harga barangan meningkat naik.

Namun Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin berkata, apa yang terjadi adalah sebaliknya, lapor UMNO Online.

“Bukan sahaja harga minyak turun tetapi kerajaan juga bertungkus-lumus berusaha memastikan harga barangan turut diturunkan.

“Tetapi sayangnya, Kerajaan Negeri Pulau Pinang pula menaikkan satu demi satu cukai dan caj perkhidmatan. Tahun baru 2015 bukan mengundang kebahagiaan kepada rakyat negeri ini tapi ianya bagaikan satu mimpi ngeri kerana kos kehidupan mereka bakal bertambah,” ujarnya kepada UMNO-Online.

Tambah beliau lagi, bermula dengan caj levi hotel dikenakan pada setiap bilik penginapan yang disewa, Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) pula menaikkan cukai taksiran sebanyak 14 peratus.

Bukan itu saja katanya untuk beriadah juga kini dikenakan bayaran apabila mengunjungi Fort Cornwallis yang asalnya RM3 meningkat ke RM10.

“Tidak cukup dengan itu, sewa gerai dan surcaj air juga naik. Terbaru adalah pembatalan diskaun lima peratus kepada bumiputera untuk membeli rumah mampu milik.

“Tak tahu la apa lagi yang akan dibebankan kepada rakyat selepas ini. Apa yang diuar-uarkan oleh DAP selama ini kononnya mereka ini parti yang membela rakyat adalah satu sandiwara.

“Mereka hanya mahu undi dan berkuasa… selepas itu rakyat diabaikan,” ujarnya lagi. (sumber)

Persempadanan Semula, Fitnah dan Kelirukan Rakyat, Jom Tengok Bagaimana Paria Pakatan Cuba Burukkan SPR.

in Berita Utama by

image

Ini gambar semasa pemilihan parti PKR.. penuh dengan penipuan, guna pengundi hantu dan kertas undi palsu..

image

Tak kurang juga Dap yang memegang jawatan tertinggi parti semuanya menang melalui penipuan.

image

Sekarang 2 parti celaka ini cuba menghasut rakyat Sarawak dengan cuba merosakkan imej SPR.

Kaedah dan modus operandinya sama di semenanjung..kita semua cukup masak dengan cara mereka.

Bersih satu pertubuhan haram yang dibiayai dan ada yang dianggotai ahli PKR da Dap sekarang cukup hebat serangan mereka terhadap SPR.

Artikel Pisau sebelum ini mendedahkan pembohongan PKR kononnya SPR tidak patuh kepada arahan mahkamah. Tak sampai 24jam keesokan hari PKR bukan saja tak buat court injunction malah tak pergi buat bantahan pun di local inquiry..sudahnya media portal pembangkang bukan saja tertipu dengan cerita spin malah malu besar..

Apa yang perlu kita tahu..jika ada ikuari tempatan bantahan hanya sah datangnya  daripada ;
1.Kerajaan Negeri
2.PBT
3.100 orang pengundi berdaftar di kawasan tersebut.

Sebenarnya media pembangkang keluarkan istilah sendiri dengan menamakan sebagai “inkuari awam” dalam urusan persempadanan. Istilah ini tak betul dan sengaja mengaitkan dengan awam seolah ia terbuka..

Istilah sebenar adalah ‘siasatan tempatan (local inkuiri) yang mana ia hanya melibatkan pengundi di bahagian pilihanraya berkenaan  yang membantah

Ia bukanlah terbuka kepada umum,media pembangkang cuba mempengaruhi rakyat untuk turut serta dlm proses siasatan tempatan itu.Sebab itu ia beria2 sangat mminta agar SPR membenarkan lawyer dan media masuk ke prosiding siasatan itu.

Tahu tak betapa haram jadahnya kumpulan haprak pembangkang ni cuba menipu rakyat dengan memfitnah SPR.

Kita semua tahu puak ni tak menang pilihanraya sebab rakyat muak..hanya dengan kaedah fitnah SPR saja satu langkah jalan pintas untuk bangkitkan persepsi kononnya haprak pakatan tewas kerana penipuan semasa pilihanraya…

Ini taktik ala politik paria sehina anjing jalanan yang mahukan kuasa cara mudah..

Pisau percaya rakyat Sarawak tahu politik kotor yang diamalkan haprak pakatan sememangnya harus ditolak..

image

Pisau kata “janda puaka pkr pun menang pilihanraya dengan cara fitnah lawan..”

Edar Poskad Kepada Anwar Di Permatang Pauh Tak Dapat Sambutan

in Berita Utama by

image

Sejak Anwar menginap di Sg Buloh resort aparat aparat bagai tak keruan..

Pelbagai cara mereka buat untuk meraih sokongan..namun dek kerana terbukti diluar sana akan pembohongan dan kerja jahat Anwar dan PKR ramai menjauhkan diri..

Baru baru ini di tapak pasar malam Kubang Semang AMK mengedarkan poskad namun sejak dari awal hingga habis pasar malam sambutan amat hambar..

Rungut sepasang suami isteri..”dah tak penah nampak muka (Anwar) kot nak jenguk rakyat..dah masuk jel suruh orang hantar poskad kat dia.. ! Tengok! Poskad pun tadak stem”

Haha.. atas inisiatif yang inovatif demi memperingati Anwar… kita berpeluang hantar poskad kepada Anwar dan tanya dia macam mana air mani bleh masuk 4cm dalam dubur Saiful..tanya lagi kenapa Gopal Sri Ram peguambela Anwar kata liwat berlaku tetapi suka sama suka..

Pisau kata “apa punya kedekut..stem pun tak bagi”

Sulit ! PERJUMPAAN DIANTARA PASMA DAN LIM GUAN ENG DI KOMTAR PADA 12 JAN 2015.

in Berita Utama by

image

image

image

image

Baru baru ini pada 12 Jan 2015 satu perjumpaan diantara PASMA dan LGE telah diadakan di Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang pada 12 Jan 2015, jam 11 pagi.

PASMA diwakili :-
1. Dato Phahrolrazi Zawawi
2. Nasir Ahmad
3. Taib Zakaria
4. Dzulqarnain
5. Rahman Taib
6. Hazmi Hassan
7. Sayuthi Omar
8. Mohd Yusof Mohd Noor
9. Zolkifly Md Lazim
10. Nordin Majid
11. Taib Ahmad
12. Yusni Mat Piah
13. Muhaimin Sulam
14. Yacob Ali
15. Roshidi Husin

DAP diwakili :-
1. Lim Guan Eng
2. Ramasamy
3. Chow Kon Yeow
4.Jeff Ooi
5.Lim Hock Seng
6. Zairil Khir Johari
7. Ong Ah Teong
8. Harvinder singh
9. Ng Wik Aik
10. Chong Eng

Perjumpaan sulit ini yang dirancang sejak sekian lama akhirnya berjaya mencapai matlamat Dap menjadikan pak lebai Pas tunggangan dan anjing suruhan.

Majlis ini bermula dengan ucapan aluan dari Lim Guan Eng. Beliau sangat gembira dengan kedatangan PASMA.

Dalam perbincangan mereka Dato Phahrolrazi memberi jaminan kepada Lim Guan Eng yang PASMA akan membantu DAP dalam segala urusan yang diminta oleh DAP.

Malah  PASMA memberi commitment 100%  untuk pastikan Presiden PAS ditumbangkan dalam pemilihan PAS tahun ini.

PASMA juga berikrar akan membantu DAP di Sarawak dikawasan penganut Islam.

Dalam masa yang sama PASMA memohon kepada Lim Guan Eng supaya semua jawatan PENGERUSI JKKN diberikan kepada ahli PAS yang sokong PASMA, begitu juga dgn lantikan ahli majlis MPPP DAN MPSP.

Lim Guan Eng  menyatakan telah melantik ahli majlis MPPP dan MPSP dikalangan ahli PASMA dan berjanji semua jawatan PENGERUSI JKKN kuota PAS akan diberikan kepada PASMA.

Dengan bersungguh sungguh  Lim Guan Eng sangat berharap agar Hadi Awang dan golongan ulamak ditumbangkan dalam pemilihan PAS tahun ini dan PASMA akan kuasai PAS.

Beliau juga mahu PASMA membantu DAP di Sarawak secepat mungkin dan mahu PASMA menghantar pasukannya ke Sarawak dalam bulan Februari ini, segala perbelanjaan akan ditangung oleh DAP. DAP juga mahu PASMA memberi tumpuan khas dikawasan FELDA di Johor dan kawasan Melayu Johor. Johor next target utk ditawan dlm PRU 14.

Dengan kekayaan dan sumber kewangan tanpa had..Dap akan memberi peruntukan sebanyak RM1/2 juta kepada PASMA setiap 3 bulan.

PASMA dan DAP telah merangka strategi bersama utk menghadapi PRN SARAWAK dan PRU14
14. Mereka memberi tumpuan khas dikawasan Melayu. DAP akan gunakan PASMA untuk masuk ke kawasan Melayu lepas ini.

Dengan sumber kewangan dan strategi yang dirangka DAP amat yakin Hadi Awang akan tumpas kali ini.

Dalam perbincangan tersebut Dap dan PASMA bersetuju dan bersepakat akan menaikan MAT SABU jadi Presiden PAS yang baru.

Mesyurat tamat pada pukul 12.50 tengahari dan makan tengahari.

Pisau kata “kaya puak Pasma ni dapat duit banyak dari Dap..”

Pegawai MPPP Dedah Saman Kereta Guan Eng Sebenarnya Wayang..

in Berita Utama by

Gambar diatas yang bukti keangkuhan maharaja Dap meletakkan undang undang dibawah tapak kaki mereka menjadi viral..

Akhbar akhbar berbahasa cina dan juga media sosial persoal kenapa kereta Ketua Menteri berleluasa melanggar undang undang dan memberi contoh yang tidak baik kepada rakyat.

Tahukah anda maharaja Dap Pulau Pinang lidahnya bercabang..sinonim dengan nama manja berlidah biawak, ketua menteri ini terkenal dengan bercakap bohong dan putar belit.

Untuk menutup malu dan cukup gelabah biawak haprak ni buat silap besar apabila dalam sidang akhbar menyatakan kereta ketua menteri turut disaman..

Yang peliknya surat saman dikeluarkan jenis lama bukan cetakan komputer..mppp sudah lama tidak menggunakan surat saman tulisan tangan. Backdated pulak tu.. menurut sumber MPPP mana ada pegawai penguatkuasa bertugas dikawasan tersebut pada hari kejadian..

Gambar kiri surat saman jenis baru, gambar kanan jenis lama..
Bodoh la kalau nak menipu pun biar macam Anwar ada style..sudah lah berbohong kantoi pulak tu..

image

Satu lagi pembohongan , kononnya kereta Ketua Menteri disaman ketika pemandu berada dalam kereta…

Pernahkah kita disaman jika berhenti dikawasan yang tak dibenarkan ketika kita menunggu didalam kereta? Selaluny kita akan diarah beredar tanpa disaman…

Bangang la…nak bohong pun takkan nak suruh Anwar ajar…puiiii…

Pisau kata “driver ni dah terpaksa jadi lidah bercabang”

PKR Sarawak dan Bersih Berbohong Kepada Rakyat Cuba Burukkan SPR.

in Berita Nasional by

2015-02-23 07.22.59

PKR dan haprak pakatan memang kerjanya bohong siang malam.. ini sifat hakiki yang memang tak boleh dibuang ..

PKR Sarawak dan para aparat pakatan dedahkan kepada pihak media kononnya mereka telah mengesa SPR menghentikan inkuari awam mengenai persempadanan semula kerusi DUN di Sarawak dengan alasan PKR telah bawa isu ini ke mahkamah tinggi Kuching bagi memohon semakan..

Selidik punya selidik rupanya ini semua bohong belaka.. rupanya Mahkamah Tinggi Kuching langsung tidak menerima apa apa injuction..

Rakyat Sarawak harus ambil perhatian… di Semenanjung habis diporak perandakan oleh haprak PKR dan kuncu kuncu mereka.Di Sarawak mereka sedang membuat onar.. terang terangan berbohong kemudian menuduh SPR tidak menghormati mahkamah..

Mahkamah tidak pernah mengarahkan SPR untuk menghentikan persempadanan semula kerana SPR telah mengikut peraturan satu persatu dan susunan atas kehendak perlembagaan dalam mengadakan persempadanan semula kerusi DUN Sarawak

Rakyat harus tahu betapa SPR secara terbuka dan telus dengan mengadakan enkuari awam ,sesiapa pun boleh bersemuka dengan SPR didalam enkuari awam.SPR mengalu alukan maklum balas masyarakat.
Hakikatnya PKR Sarawak bukan saja berbohong kepada pihak media,malah mereka sendiri malas untuk menghadiri enkuari awam.Sebaliknya mereka menipu kepada rakyat seolah SPR telah melanggar perintah mahkamah bagi menutup pembohongan mereka.
Pisau kata ” PKR Sarawak bukan saja menipu rakyat..tapi menipu PKR Pusat..haha..ni la dikatakan pencuri menipu penyangak”

 

 

Liwat II : Jude Pereira Dedahkan Diminta Mengaku Ada Konspirasi

in Berita Utama by

image

Portal Malaysia-today hari ini mendedahkan bahawa Pegawai Penyiasat kes liwat II melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim, DSP Jude Blacious Pereira pernah cuba diminta untuk membuat satu kenyataan media mengakui bahawa kes berkenaan memang satu konspirasi politik ke atas Anwar.

Dalam artikel yang bertajuk “Jude : I Was Asked To Subvert The Trial” tulisan Raggie Jessy, laman portal itu yang dikendalikan oleh blogger Raja Petra Kamaruddin memaklumkan bahawa Pengerusi badan mencegah jenayah MyWatch R Sri Sanjeevan turut terlibat dalam perkara itu.

Petikan dari Malaysia Today.

Selain Sanjeevan, Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan dikatakan turut terlibat di dalam perbuatan itu.

Orang yang meminta Jude Pereira membuat kenyataan itu ialah Sanjeevan sendiri dalam satu pertemuan antara mereka di Hotel PJ Hilton.

Pertemuan Dengan Sanjeevan“Saya bertemu Sanjeevan di kafe di PJ Hilton, dia (Sanjeevan) sedang duduk di sebuah meja dilihat sedang meneliti beberapa dokumen.

“Sebaik saya duduk dengannya, dia memberitahu saya bahawa dia sedang membantu Anwar untuk kempen Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 dan menurutnya PKR memang pasti memenanginya.“Sanjeevan memaklumkan kepada saya yang pada ketika itu, Anwar sedang berkempen di Ipoh.

“Dia begitu berterus terang, dia meminta adakah saya boleh membuat satu kenyataan media bahawa memang wujud konspirasi dalam siasatan saya ke atas Anwar.

“Sanjeevan turut memberitahu saya bahawa saya akan dijaga dengan baik jika PKR menang,” kata Jude dalam satu kenyataan yang beliau tulis sendiri kepada portal berkenaan.

Jude berkata beliau tidak boleh membuat kenyataan itu kerana siasatan beliau tidak mendapati ada wujudnya sebarang konspirasi.“Kemudian, dia meminta saya hanya berkata ada campurtangan kerajaan dalam siasatan yang mana turut saya tolak.

“Saya kemudian mencadangkan jika mereka mahu saya membantu, saya boleh memberikan kenyataan bahawa saya menghormati keputusan Mahkamah Tinggi yang membebaskan Anwar,” kata Jude Pereira.Menurut Jude dalam kenyataan panjangnya, Sanjeevan kemudian menghubungi Anwar yang juga Ketua Umum PKR dan memaklumkan beliau ada bersama Sanjeevan.

Dia kemudian memberikan telefon kepada Jude dan meminta saya bercakap dengan Anwar.“Saya hanya mengucapkan semoga Anwar berjaya dalam PRU-13 dan memaklumkan saya tidak boleh membuat kenyataan seperti yang dimahukan tetapi saya hanya akan berkata saya menghormati keputusan Mahkamah Tinggi dalam kes liwat beliau.

“Anwar menjawab bahawa ia mencukupi untuk saya hanya berkata sedemikian,” kata Jude Pereira.Selepas itu, Jude Pereira berkata Sanjeevan mencadangkan untuk menulis sesuatu untuk beliau katakan dalam kenyataan media berkenaan dan memaklumkan akan menghubungi pihak media pada waktu pagi jika beliau bersetuju.

Jude Pereira Diminta Pergi Ke Hotel Di KL Sentral“Sanjeevan kemudian meminta saya untuk pergi ke sebuah hotel yang baru di KL Sentral dan bertemu dengan seseorang yang akan menunjukkan apa yang sudah ditulis bagi pihak saya untuk diberikan dalam sidang media keesokkannya.

“Dia juga memberitahu saya, saya akan dijaga dengan baik di hotel berkenaan dan saya boleh bermalam di situ semuanya sudah dibiayai.“Oleh kerana ingin melihat sejauh mana perkara itu berlanjutan, saya bersetuju,” kata Jude Pereira.Menurut beliau, apabila tiba di hotel berkenaan kira-kira pukul 8 malam, beliau bertemu dengan seorang lelaki India Muslim yang berjanggut dan seorang lagi sedang duduk di sebuah meja.

Jude Pereira berkata dia memperkenalkan dirinya dan mengatakan bahawa dia telah bertemu Sanjeevan sebelum itu sebelum diminta bertemu dengan mereka.“Lelaki berjanggut itu sudah pun siap merangka satu surat dan meminta saya membacanya, jika saya bersetuju mereka akan menghubungi pihak media keesokan paginya.“Saya terkejut apabila membaca satu petikan kira-kira 100 patah perkataan yang mengatakan bahawa saya adalah Pegawai Penyiasat dan Anwar sebenarnya tidak bersalah dan dia didakwa tanpa sebab yang kukuh serta bukti yang ada direka ke atasnya,” jelas Jude Pereira.Jude Pereira berkata petikan itu membuatkannya kelihatan bodoh dan memperjudikan integriti ke atas tugasnya sebagai pegawai polis.

“Saya enggan memenuhi permintaan mereka dan terus beredar dari hotel berkenaan,” katanya.

Penglibatan Bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan Menurut Jude Pereira, Musa ada menghubunginya kira-kira seminggu sebelum PRU-13 ketika beliau berada di rumahnya di Ipoh.Musa meminta Jude untuk menemuinya di rumah di Jalan Gasing, Petaling Jaya jika ada kelapangan.“Sebelum saya menerima panggilan Musa, seorang lelaki yang memperkenalkan dirinya sebagai Sanjeevan, Pengerusi MyWatch ada menghubungi saya beberapa kali tanpa menjelaskan sebab sebenar pertemuan,” katanya.Pertemuan Dengan Bekas IGP Musa Hassan“Ketika itu pukul 2.30 petang semasa saya bertemu dengan Musa di rumahnya, kami keluar untuk minum teh di Restoran Lotus yang berhampiran rumah beliau.“Musa memberitahu saya bahawa beliau kini merupakan Penasihat kepada MyWatch yang mana Sanjeevan ialah Pengerusinya.“Menurut beliau, Sanjeevan dikaitkan rapat dengan Anwar dan Anwar telah memberitahu Sanjeevan bahawa Anwar mahu bersahabat dengan Musa,” jelas Jude Pereira.Menurutnya, Musa bertanyakan secara terus kepadanya bahawa sebagai Pegawai Penyiasat kes liwat II, adakah wujud sebarang konspirasi dalam siasatannya.Beliau agak terkejut dengan pertanyaan Musa kemudian memaklumkan bahawa beliaulah Ketua Polis Negara pada masa itu dan beliau pasti yang Musa juga tahu tiada sebarang konspirasi ke atas Anwar sepanjang siasatan.

“Saya memberitahunya, kenyataan daripada saksi adalah bukti dan bukannya sebahagian daripada konspirasi.“Musa berkata beliau berpuas hati dengan jawapan saya,” katanya.Menurut Jude Pereira, Musa sebenarnya mengetahui berkenaan pertemuan beliau dengan Sanjeevan di hotel PJ Hilton kerana Musa ada bertanyakan berkenaanya kemudian.

Beliau dihubungi Musa ketika memandu pulang selepas kejadian di hotel di KL Sentral bertanyakan berkenaan pertemuan dengan Sanjeevan melalui khidmat pesanan ringkas.“Saya memberitahunya semua yang berlaku dan membalas bahawa saya telah melakukan perkara yang betul dalam memelihara integriti saya,” kata Jude Pereira.

Hanya Di Pulau Pinang..

in Berita Utama by

image

Di Pulau Pinang maharaja Dap bebas melakukan apa saja.Kuasa ditangan mereka, undang undang dibawah tapak kasut mereka.

Beruntunglah dengan kuasa yang paling besar dinegeri Pulau Pinang, dengan kuasa yang ada maka rakyat marhain hanya tunduk patuh apatah lagi diajar dengan seratus dua..

Ada bantahan  tarif air naik? Ada bantahan  cukai pintu naik? ada bantahan gerai dan barangan perniagaan diruntuh dan dirampas? Ada bantahan rumah puluhan tahun diroboh? ada bantahan tiada rumah murah?ada bantahan maulid nabi tak boleh berarak? azan kena perlahan?

Tak ada beb…

Pisau kata ” cuba kena kat puak dia..tengok apa dia akan buat”

Tun Dr Mahathir Mohamad dedahkan 18 muka surat diri Wan Azizah mengenai tingkah laku ANwar…?

in Berita Utama by

image

Misteri sama ada benar atau tidak Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail pernah menulis surat setebal 18 muka surat kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang menceritakan tabiat sebenar suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim akhirnya terjawab.

Ini berikutan buat pertama kalinya selepas lebih 15 tahun menyimpan rahsia, Dr. Mahathir dalam temu bual eksklusif akhirnya mengakui memang benar Wan Azizah menghantar surat tersebut semasa Anwar masih bergelar Timbalan Perdana Menteri.

Katanya, surat Wan Azizah itu terlalu peribadi dan beliau tidak berhasrat mendedahkan kandungannya kerana tidak mahu mengaibkan mana-mana pihak selain menyifatkannya tidak lagi penting kerana sudah terlalu banyak tabiat Anwar didedahkan pengamal media alternatif.

“Saya setakat boleh kata memang ada terima sahajalah. Surat yang diberi kepada saya secara sulit, jadi saya tidak boleh dedahkan kepada orang tetapi kita boleh lihat, tanpa surat itu pun bersih atau tidak bersih individu berkenaan. Jadi apa perlunya kita rujuk kepada surat yang sulit.

“Dia (Wan Azizah) memang cuba nak pertahankan (Anwar) juga. Isteri ada kesetiaan kepada suami. Hendak buruk-burukkan itu tidaklah tetapi kecewa itu adalah. Lebih utama apa yang kita lihat (sekarang) bukan soal apa yang Wan Azizah kata,”

Dr. Mahathir berkata demikian ketika diminta mengesahkan sama ada benar atau tidak Wan Azizah pernah menyerahkan surat rahsia setebal 18 muka surat menceritakan mengenai kisah sebenar suaminya dengan harapan bekas Perdana Menteri itu boleh membantu.

Ditanya mengapa begitu lama menyimpan rahsia tersebut meskipun pelbagai tuduhan keji dilemparkan ekoran tindakannya memecat Anwar, Dr. Mahathir berkata, beliau bukan jenis manusia yang suka memburuk-burukkan pihak tertentu tanpa sebarang asas kukuh.

“Cuma dalam konteks ini, takut orang seperti itu berkuasa saya terpaksa dedahkan tetapi yang lain semua (kandungan surat) yang tidak memberi manfaat, tidak perlu saya dedahkan,” katanya. – sumber

Demo PKR Sabotaj Program Penerangan Tan Sri Shafie Di Permatang Pauh Gagal..

in Berita Utama by

Sebentar tadi berlangsung program penerangan tertutup mengenai kes Anwar oleh pendakwaraya Tan Sri Shafie.

Kehadiran lebih 300 orang ini mendapat sambutan panas walau pun dibuat secara tertutup.

image

image

Yang menarik di luar kawasan Politeknik Permatang Pauh sekumpulan kecil penyokong lebih kurang 30 orang PKR gagal untuk sabotaj.

Kumpulan penyokong PKR ini dilihat tak tentu arah apabila setiap laungan reformasi dipatahkan oleh kumpulan pemuda Umno dilihat bersemangat ..

Penyokong PKR kelihatan kaget dengan soalan pemuda apabila persoalkan bagaimana air mani Anwar tertinggal didalam dubur saiful, bertambah panas lagi apabila persoalan mengapa peguambela Anwar, Gopal Sri Ram dedahkan wujud hubungan seks liwat suka sama suka..

Keadaan makin panas apabila dibangkitkan persoalan mengenai pengakuan presiden majlis peguam Christopher Leong wujudnya kejadian liwat..

Bagaikan hantu raya kelaparan telur ayam,penyokong PKR makin hilang arah apabila ketua pemuda Umno Bukit Mertajam persoalkan kemana perginya 14 orang saksi alibi Anwar.Mengapa saksi ini ditarik keluar oleh pasukan peguambela pada saat akhir..

image

image

Malam tadi Pisau lihat adalah manifestasi kegagalan AMK dan Cabang PKR Permatang Pauh yang hilang sokongan.

Tidak seperti sebelum ini, jika adanya demo bantahan pasti gerembolan pencacai ramai yang turun.

Sebelum ini ramai penyokong Pas turun sama menyokong..namun kali ini tidak kelihatan penyokong Pas.

Pisau kata “Dr Afif memang gagal 100%.. “

Siapa Bagi Arahan, Taichi Haprak Pakatan Perguna Sirul

in Berita Utama by

Kita semua tahu perbicaraan membabitkan kes Altantuya telah berakhir dengan mahkamah menjatuhkan hukuman gantung terhadap tertuduh..

Apa yang menariknya didalam kes ini haprak pakatan seboleh mungkin mahu eksploitasi sebanyak mungkin untuk burukkan Ds Najib.

Sirul melarikan diri ke Australia, disana beliau mendapat perlindungan dari kerajaan Australia yang membantah sebarang hukuman mati.

Terkini dilaporkan kononnya Sirul mendapat arahan …kita semua tahu beliau mendapat arahan..tetapi adakah mendapat arahan untuk membunuh Altantuya..

Jika wujud arahan membunuh..kenapa tidak dibuktikan dimana dan siapa yang memberi arahan..
Di Mahkamah Sirul berpeluang untuk membuktikan dimana dan siapa yang memberi arahan..

Sirul harus buktikan bersertakan dengan saksi bukan hanya membuat kenyataan separuh masak..

Menurut sumber.. Sirul menjadi alat kepada Azilah.. sebab itu Sirul pernah cuba untuk bunuh Azilah hingga mereka terpaksa dipisahkan berlainan lokasi penjara.

Sirul dah mengaku sebagai pak turut jadi apa yang dia cuba buktikan ??

Di sini dengan jelas beliau sudah dimanipulasi oleh haprak pakatan dan dibantu oleh kuasa asing..

Kita dapat lihat bagaimana haprak pakatan sanggup bersekongkol dengan penjenayah semata mata mahu memburukkan Perdana Menteri..

Pisau kata “ada peluang dimahkamah..tapi kenapa tak dedah”

Liwat 2 DSAI : Dialog Bersama Shafee Abdullah, Keterangan Sulit Saiful Ketika Anwar Meliwatnya

in Berita Utama by

Semua orang tentu nak tahu apakah Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah merasa gerun atau tidak kena berdepan dengan barisan 14 peguambela Datuk Seri Anwar Ibrahim yang semuanya handal belaka dalam perbicaraan rayuan kes liwat Saiful Bukhari Azlan.

Ini adalah salah satu soalan yang ditanya kepada ketua peguam pendakwa kes itu dalam satu forum anjuran Pemuda UMNO di Kelana Jaya Selasa malam.Bukan setakat ini,Shafee ditanya bertalu talu berbagai soalan lain oleh hadirin yang penuh sesak di forum itu.

Kira-kira 300 orang hadir pada forum yang diadakan pejabat Akademi Kepimpinan Kapten Hussein yang terletak di tingkat 12 sebuah bangunan di situ.

Kerana ruang yang terhad sebahagian hadirin bersesak dalam bilik forum manakala lain-lainnya di luar dan ada yang melihatnya menerusi CCTV.

Ia mengambarkan betapa ramainya orang yang cukup berminat hendak tahu lebih terperinci kes itu.

Shafee dengan tenang dan jelas menjawab satu persatu soalan pada forum lebih dua jam itu.

Antara yang tidak kurang menarik pada forum itu Shafee mendedahkan keterangan sulit Saiful ‘ in camera’ di mahkamah ( yang sebelum ini hanya untuk hakim dan tidak boleh disiar) senario semasa Anwar hendak meliwatnya dengan permulaan ayat ‘ Can 1 f**k you today’.Mengenai barisan peguambela Anwar yang ramai,Shafee kata beliau lebih suka berdepan dengan jumlah mereka yang ramai.

Menurutnya sebenarnya lebih senang berentap dengan jumlah peguambela yang ramai berbanding satu sahaja.

Baginya kalau ramai biasanya mereka terdedah kepada beberapa kelemahan nak selaras antara satu sama lain dan tidak fokus.Sebaliknya kalau seorang peguambela saja orang itu lebih fokus dan semua ada dihujung jarinya.

Shafee berkata barisan peguambela Anwar cuma ‘pusing keliling’ dalam hujah mereka dan lebih tumpu kepada dakwaan konspirasi politik.Beliau pula,katanya, terjun terus ke kancah fakta dan asas dakwaan liwat itu yang cukup kejap.Atas sebab itu katanya beliau cukup berkeyakinan dakwaan liwat itu benar dan bukan rekaan.

Malah katanya beliau samasekali tidak akan terima tugas sebagai ketua peguam pendakwa sekalipun diarah oleh Perdana Menteri jika kes itu tidak kukuh.Menurutnya beliau tidak akan terima arahan sesiapapun jika ia bertujuan untuk pekena Anwar.

Katanya tidak mungkin ada konspirasi dalam kes itu kerana jika betul ia memerlukan penglibatan terlalu ramai orang.Ini dari doktor yang mula-mula memeriksa Saiful,pakar DNA,polis yang melakukan siasatan,lima orang hakim dan sebagainya.Lagipun katanya semasa mula-mula nak buat pemeriksaan Saiful mula pergi ke Hospital Tawakal…tutup setengah hari…kemudan ke Pusrawi..lepas periksa diminta doktor situ pergi ke Hospital Besar Kuala Lumpur (HKL)Di HKL Saiful kena tunggu lama untuk jalani pemeriksaan.

Katanya kalau semuanya sudah diatur Saiful sepatutnya boleh terus dihantar pemeriksaan ke satu tempat sahaja dna tidak perlu tunggu lama.Shafee menceritakan semasa beri keterangan ‘ in camera’ Saiful memberitahu mahkamah dia diliwat sembilan kali dari April 2008 hingga kejadian terakhir pada 26 Jun, 2008.Anwar dikatakan antara lain memulakan aksi dengan gentel puting Saiful.

Ketua Umum PKR itu dikatakan tidak suka pakai kondom.Sebab itu Saiful menyediakan KY Jelly untuk elak sakit.Anwar dikatakan cukup rakus dalam aksi liwatnya.Shafee menyifatkan Saiful sebagai budak kopi yang jadi hamba seks Anwar.Saiful tidak rela tetapi dia terpaksa layan kehendak Anwar sebagai majikan dan tokoh yang berpengaruh.

Menurut beliau ia adalah sama seperti sexual harassment yang berlaku dalam mana-mana pejabat antara majikan dan pekerja..cuma ini melibatkan seorang pekerja lelaki.Shafee juga menilai orang seperti Anwar yang tidak pernah mahu mengaku beliau meliwat adalah sangat merbahaya jika memimpin negara.

Beliau bertanya bagaimana jika Anwar misalnya pergi berunding untuk pembelian senjata.Shafee menceritakan kisah bagaimana bekas Presiden Indonesia Sukarno yang cuba diperas ugut masa melakukan lawatan ke Soviet Union masa zaman pemerintahannya dulu. -sumber MediaUmnoMalaysia

Drama PKR, Nyamuk dan Jawatan TPM Low Class…

in Berita Utama by

image

Nyamuk pun dah boleh dijadikan bahan propaganda murahan haprak pakatan..

Cubaan meraih simpati memang tak boleh blah..

Macam lah Anwar sorang saja dok dalam jel.. orang lain pun dok jugak dalam jel tak adalah merungut pasal nyamuk..

Sebelum tu Nurul Izzah.. janda puaka anak kepada Anwar dakwa BN tawar jawatan TPM.. haha..
Nurul ni memang disahkan kaki penipu dan fitnah oleh mahkamah.

Pengiktirafan dari mahkamah si Nurul sebagai kaki fitnah dan bohong maka kata kata dia sekupang pun tak boleh pakai..

Boleh percayakah orang macam nih?

image

Pisau kata “drama sudah bermula”

Anwar and I ,Peguambela Anwar Dedah Kerja Jahatnya..

in Berita Utama by

image

image

Yuktes dedahkan perbualan beliau dengan Anwar. Betapa Anwar amat terdesak malah video torpedo Anwar menghentam ChinaDoll juga menurut perbualan mereka berdua benar benar berlaku..

Ramai yang dah mula sedar siapakah Anwar.. semua orang tahu majlis peguam juga pernah mengeluarkan kenyataan berlakunya kejadian liwat.. begitu juga peguambela Anwar yang menyatakan liwat berlaku suka sama suka..

Pisau kata “pusing kot mana pun moral dia teruk lah..sekurang kurangnya Mat Sabu,Ostad Badrul hentam perempuan saja..”

Kisah RON97 dan ubah gaya hidup

in Berita Utama by

OLEH KADIR DIKOH

Seorang rakan mengaku yang dia kini ada duit lebihan antara RM100 hingga RM150 sebulan, sejak tiga bulan lalu setelah harga runcit petrol turun. Kos minyak keretanya yang berulang-alik dari rumah di Sungai Buloh untuk ke pejabat di ibu kota iaitu lima kali seminggu, sudah jauh berkurangan.

Harga minyak mula diturunkan sejak September tahun lalu berikutan kejatuhan harga minyak dunia dan sejak itu, sudah tiga kali harganya menurun. Kali terakhir 1 Februari lalu dengan harganya kini terus turun iaitu RON95 kini RM1.70 seliter, RON97 RM2 seliter dan diesel RM1.70 seliter.

Selagi harga minyak dunia tidak berganjak di bawah paras AS$60 setong (kelmarin sekitar AS$57), selagi itu rakyat boleh mengharapkan harga runcit petrol di stesen minyak tempatan diturunkan lagi pada setiap 1 hari bulan, berikutan penetapan harga runcit RON95 dan diesel dilakukan mengikut kaedah pengapungan terkawal bermula 1 Disember lalu.

Berbalik kepada kisah rakan tadi, dia juga mengaku sebenarnya tiada lebihan duit dalam erti kata sebenar walaupun harga runcit petrol turun. Ada tiga alasan diberinya iaitu isteri saban minggu ajak balik kampung di Sungai Petani, Kedah kerana duit minyak sudah kurang, isteri lebih kerap ajak untuk makan di restoran kerana lebihan sedikit wang saku, malah turut menukar minyak kereta daripada RON95 yang digunakan selama ini kepada jenis RON97 – semuanya gara-gara harga runcit petrol semakin murah.

Pokoknya, rakan itu tadi bukan saja tiada lagi lebihan wang antara RM100 hingga RM150 sebulan, malah berbelanja lebih pula kerana menukar gaya hidup daripada makan di gerai, sudah berkeinginan menjamu selera di restoran dan menukar pula kepada penggunaan RON97 ‘kerana pecut kereta lebih lancar bila perjalanan jauh balik kampung’.

Hakikat ini turut disimpulkan oleh pakar ekonomi, Prof Dr Barjoyai Bardai yang menyatakan bahawa peralihan trend pembelian petrol RON97 dalam kalangan pengguna berkemungkinan mengakibatkan pembaziran sekiranya tidak diurus secara sistematik.

Situasi itu katanya, berkemungkinan berlaku apabila pengguna cenderung menghabiskan baki petrol di dalam tangki dengan berjalan jauh pada hujung minggu yang hanya akan menambah perbelanjaan sampingan.

Di sinilah timbul persoalan sama ada pengguna berbelanja mengikut kehendak nafsu atau keperluan. Jika mengikut kehendak nafsu, maka tersasarlah langkah penjimatan yang diperkenalkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebelum ini.

Sememangnya kejatuhan harga minyak dunia meskipun memeritkan bagi negara pengeksport minyak, memberi senyuman kepada ramai pihak. Benar kata bekas Presiden Amerika Syarikat, John F Kennedy bahawa dalam setiap krisis atau kegawatan, ia juga mempunyai sudut positif dan peluang untuk kebaikan. Namun, sikap tamak haloba boleh ‘merompak’ kebahagiaan yang dinantikan… iyalah apabila harga minyak naik, peniaga dengan serta-merta akan turut menaikkan harga barangan meskipun stok lama, tetapi jika sebaliknya amat payah untuk menurunkan harga.

Diharapkan selepas ini, ramai peniaga akan menurunkan harga barangan melalui tekanan pelbagai pihak dan pengguna perlu menggunakan kebijaksanaan, selain bijak berbelanja.

Pemuda Pas Kuantan dedah komplot guling Hadi

in Berita Utama by

image

Oleh HUSSAINI AMRAN

KUALA LUMPUR 8 Feb. – Dewan Pemuda Pas Kuantan mendedahkan komplot terancang sekumpulan pemimpin kanan parti itu untuk menjatuhkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan golongan ulama.

Ketuanya, Fadhli Ibrahim mendakwa, komplot tersebut dipercayai menguasai lebih separuh daripada Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat sehingga berupaya mensabotaj keputusan parti dan menjadikan Abdul Hadi seperti boneka.

“Kami mendesak mereka yang terlibat dengan komplot jahat ini supaya meletakkan semua jawatan dalam parti,” katanya dalam sidang akhbar di pekarangan Pejabat Agung Pas di sini pagi ini.

Kira-kira 300 ahli Pas yang menyokong kepemimpinan Abdul Hadi dan golongan ulama berhimpun di lokasi tersebut sambil memaparkan sepanduk untuk mendesak pemimpin-pemimpin parti yang didakwa terlibat dalam komplot meletakkan jawatan. – sumber

Dah Jadi Bodyguard Najib Mestilah Boleh Bergambar..

in Berita Utama by

Dah tak ada modal untuk fitnah Ds Najib haprak pakatan memberi khidmat nasihat cara berbohong dan fitnah sepenuhnya secara percuma.

Sekarang haprak pakatan sebarkan foto Sirul bersama Ds Najib semasa beliau bertugas . Jawapannya mudah..Biasalah dah Sirul tu bodyguard PM..semua bodyguard dah semestinya berpeluang bergambar..

image

Ini semua spin taraf cheap sale..murahan hanya sesuai yang berotak selut..

Pisau kata ” kilang fitnah haprak pakatan dah takde modal  recycle la apa yang patut”

MCA Terpaksa Jadi Ultrakiasu Untuk Raih Sokongan? Zahid dan Puluhan Ketua Bahagian Umno Bangkit Pertahankan Ismail Sabri..

in Berita Utama by

2-3 hari ni Pisau memerhatikan gelagat MCA dan Dap bergabung apabila satu kenyataan dari Menteri Pertanian mengenai boikot peniaga cina.

Pisau bersimpati terhadap ketua pemuda MCA,beliau terpaksa berlagak menjadi ultrakiasu seperti Dap semata mata mahu menjadi hero kepada peniaga cina.

Secara keseluruhan MCA sebenarnya sudah tidak ada cara lain untuk menarik sokongan bangsa Cina.. melainkan menggunakan kaedah dan cara Dap..

Jika berjaya menghentan Umno dan polisi kerajaan BN maka MCA akan dilihat setanding seperti Dap. Pisau lihat masyarakat cina sudah di ajar dan dibentuk pemikiran mereka selari dengan kehendak Dap. Maka MCA sekarang ini sudah tertanam persepsi diluar sana sebagai suruhan Umno..

Umno itu siapa? Umno adalah melayu.. ya melayu yang menjadi tunjang dan teras kepada kerajaan BN .. MCA mahu tidak mahu terpaksa mencari jalan untuk meraih sokongan dengan menghentam menteri Umno.. kita semua tahu ketua pemuda MCA mempunyai saluran didalam BN sekurangnya berhubung sesama ketua pemuda BN untuk berbincang atau mendapat penjelasan sendiri daripada Ds Ismail Sabri..malangnya dia pilih jalan untuk bersama Dap..

Puluhan bahagian MCA seluruh negara sekarang ini memberi sokongan sepenuhnya kepada Ketua Pemuda MCA.. ini memberi gambaran betapa mereka terdesak untuk menjurai bangsa cina sebaik mungkin dengan menolak sepenuhnya semangat BN..

Tahniah Pisau ucapkan kepada Dap..mereka berjaya membunuh MCA sebegitu rupa hingga MCA hanya mampu mengigit tulang.. isinya bangsa cina  dilahap Dap keseluruhannya..

Semua orang tahu bangsa mana memegang  kartel perniagaan diseluruh negara.. apakah salah jika menyebut perkataan “CINA”  ??

Apakah perkataan “CINA” ini begitu keramat? Hinggakan langsung tidak boleh disentuh?

Apa saja yang dikaitkan dengan bangsa cina akan dituduh rasis.. lihatlah diluar sana.. melayu sedang dilanyak..dengan agamanya..dengan haknya.. di tambah lagi asakan liberalisme.. tetapi Pisau tahu..melayu ini ada had nya..

image

Menteri Kanan Ds Zahid secara terbuka menyokong Ds Ismail Sabri..semangat ini amat kita perlukan.. ditambah pula dengan sokongan ramai ketua bahagian Umno..

image

Sebenarnya.. dalam isu ini Umno jangan dilihat terlalu toleran..mesti ada had untuk memberi muka kepada mereka yang segampang ultrakiasu..

Pisau kata ” tarif elektrik bila TNB nak turun?”

Impian Kelantan,Impian Dap..Projek Langgar Pro Ulama Di Lancarkan..

in Berita Utama by

Serangan Dap terhadap Pas Kelantan makin panas,mengambil peluang atas bencana alam yang menimpa Dap bersama gerembolan liberal telah menggerakan Gabungan Impian Kelantan (Klik Sini)

image

Semasa pelancaran pada 31 Januari 2015 bertempat di Dewan Perniagaan Cina.
Apa yang menarik perhatian Pisau tidak ada langsung pimpinan kerajaan Pas Kelantan yang hadir.

Husam Musa melancarkan Gabungan Impian. Gabungan Impian yang dikepalai Dap dilihat menggunakan gerakan ini untuk menjatuhkan kerajaan Pas Kelantan.

Kenapa? Ini semua bertitik tolak atas kedegilan Pas Kelantan untuk terus melaksanakan Hudud. DAP merupakan musuh nombor 1  hudud,Dap berasakan sesuatu harus dilakukan untuk menghalang Pas Kelantan yakni menjatuhkan kepimpinan ulama agar hudud tidak dilaksanakan.

Kehadiran semasa pelancaran tersebut agak hambar, walaupun Mat Sabu,Lim Kit Siang,Anthony Loke,Ambiga,Teresa Kok,A Samad Said,Liew Chin Tong tidak mampu menarik hadirin yang ramai,dianggarkan hanya 300 orang yang hadir .

Dalam ucapan Teresa Kok,objektif Projek Impian adalah untuk membantu rakyat yang mengalami kesusahan,menurut Teresa Kok, mereka berjaya membina jamban Awam Dap dan perkhidmatan kesihatan percuma. Menurut beliau Dap turut membina jamban awam di Sabah dan Sarawak.

Ucapan Teresa ,Pisau sifatkan seperti perbodohkan rakyat Kelantan..seolah kerajaan negeri Pas Kelantan,tak prihatin,tak buat kerja dan mengabaikan rakyat Kelantan.

Ucapan Ambiga menghadirkan senak,katanya walau pun Kelantan ditimpa bencana namun beliau dapat melihat keindahan yang ada dinegeri Kelantan..

Katanya lagi banjir di Kelantan berpunca dari aktiviti rasuah dan pembalakan di Cameron Highland..

Ambiga bagai kera hilang anak..tenggelam punca,mahu dihalakan kesalahan kepada Umno tak boleh sebab Kelantan Pas perintah.. mau tak mau dia cubit Pahang Negeri di bawah BN, katanya Cameron Highland punca banjir besar di Kelantan..sedangkan semua orang tau keterlibatan tauke balak Husam dan tauke dari  Perak Ngeh dan Nga amat besar di Kelantan.

Ambiga mengingatkan kepada hadirin betapa peri pentingnya projek Impian ini kerana ia untuk rakyat menempuh kehidupan baru..

Kemudian A Samad Said  dengan bermodalkan sajak .. entah la puak cina Dap ni faham atau tak bahasa bombastik high class sasauwan negara ni.. mungkin sekadar dijadikan iklan sebelum Anthony Loke naik ke pentas..

Anthony Loke naik ke pentas dengan mendabik dada Dap menyumbang wang kutipan tabung berjumlah 850 ribu ringgit..

Pisau agak hairan.. mana lagi perginya wang 1.5juta sumbangan kerajaan negeri Dap Pulau Pinang sepertimana yang diumumkan sebelum ini?

Adakah dah dimasukkan ke dalam akaun PASMA untuk projek langgar Hj Hadi?

Ribut tak ada angin tak ada.. Anthony Loke dakwa wang sumbangan ini bukan wang haram..lain macam bunyinya..

Makin hangat Anthony Loke mula berkunfu diatas pentas.. katanya lebih 15 buah kontena Dap telah dihantar ke Kelantan ..

Dengan menghantar 15 kontena Anthony Loke menyerang Pas Kelantan..katanya selama 25 tahun Pas perintah Kelantan mereka tidak pernah berlaku adil kepada Kelantan.

Serangan Anthony Loke tepat  kepada Tok Guru Nik Aziz mantan MB Kelantan dan juga Datuk Ahmad Yakob.

Apa niat Anthony Loke menyerang Nik Aziz dan Ahmad Yakob?

Dipendekkan  cerita apabila Kit Siang mula berucap barulah terungkap rahsia Gabungan Impian..

Menurut Kit Siang ,Impian Kelantan bukan hanya di Kelantan.. ia satu permulaan dan ia untuk Impian Seluruh Malaysia..

image

Kit Siang memburukkan Kerajaan Pas Kelantan secara bijak dan berhemah.. yang bodoh dan akalnya bengong mungkin tak faham kiasan bapak kepada Tokong Dap ni..

Kemudian Mat Sabu pula naik ke pentas..seperti biasa bang mat komunis melepaskan tembakan rambang.. habis seluruh Malaysia disalahkan..

Mat Komunis kaitkan dengan MH370,kemudian dia koner baring salahkan Polis pulak sebab tak ramai anggota bantu mangsa banjir..kata Mat Komunis lebih 6 ribu anggota polis turun bila himpunan Bersih..

Hah! Tudia 6 ribu anggota Polis.. di ulang 6 ribu mat bang gembang.. time tu Samad Said , Ambiga dan Kit Siang berdarah hidung mendengar pendedahan eksklusif Mat Sabu..

Kemudian Mat Komunis ni cerita pulak hal dalam kelambu Pas Dap ni katanya ibarat suami isteri..kata Mat komunis “Masaalah yang sedang berlaku dalam PR ibarat masaalah suami isteri,Bila si isteri merajuk pasti ada pihak ketiga memujuknya untuk kembali kepada si suami”

Menurut Mat Komunis ” Berbulan madu kali kedua adalah lebih manis daripada berbulan madu pertama”

Pengemar isteri orang ini mendakwa Pas adalah seperti isteri yang sedang merajuk kepada si suami Dap..

Persoalanya Pas dan Dap ni bila depa kawin?akad nikah mana?sijil kawinnya mana? Semua orang tahu Pas Dap hanya bersekedudukan berzina siang malam tanpa ikatan sah.. apabila maksiat politik dilakukan maka haram dan tiada barakah pasti porak peranda jadinya..

Kesimpulannya.. projek langgar Pas sudah bermula dengan bantuan dari orang dalam Pas sendiri..

Pisau kata ” Puak Pas ni dah ramai jadi hibrid Dap dah..”


Hit Counter provided by Curio cabinets
Pergi ke Atas