Berita telus dan seimbang..

Monthly archive

January 2015

Dap Tipu Undi CEC,Sibuk Pula Mahu Pilihanraya PBT..Tipu Lagi?

in Berita Utama by

Apakah keputusan ROS mengenai CEC,Status pemilihan jawatankuasa tertinggi Dap masih tergantung..

image

Pisau lihat seolah CEC Dap sudah disahkan oleh ROS..Dap dilihat lebih berselera untuk mengadakan pula pilihanraya PBT..

Bayangkan jika undi CEC pun boleh ditipu..apatah lagi pilihanraya PBT yang Pisau yakin mereka akan menggunakan kaedah penipuan yang sama..

Ketua Pembangkang Pulau Pinang, Datuk Jahara Hamid berkata, adalah lebih baik Dap menumpukan kepada pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat DAP (CEC) yang masih tidak selesai daripada sibuk untuk melaksanakan Pilihan Raya Pihak Berkuasa Tempatan (PBT).

Jelas beliau, sehingga kini kata putus mengenai pemilihan CEC masih menjadi tanda tanya.

“Rakyat masih menunggu apakah keputusan sebenar CEC? Adakah pemimpin-pemimpin Dap masih sah menjawat jawatan yang ada atau bagaimana… Inilah isu sebenarnya yang harus diberi keutamaan oleh Dap kerana ianya melibatkan masa hadapan parti.

“Pemilihan parti sendiripun kucar-kacir tapi ada hati pula hendak mengadakan pilihan raya PBT,” ujarnya kepada UMNO-Online.

Tambah beliau lagi, Dap sebenarnya terlalu taksub ingin menunjukkan bahawa mereka adalah pentadbir dan pemerintah yang baik selain berhasrat ingin memajukan Pulau Pinang dengan cepat.

Kerana terlalu ingin mencapai hasrat yang keterlaluan itu tegasnya, mereka sedikitpun tidak mengendahkan risiko yang bakal timbul.

“Sikap rakus Dap ini jelas bukan sahaja boleh merosakkan negeri Pulau Pinang malah menyusahkan rakyat. Tapi malangnya dek kerana sikap kuku besi, pendapat dan pandangan rakyat sedikitpun tidak dipandang.

“Apa yang mereka hajati, itulah yang mereka akan laksanakan walau terpaksa mengorbankan rakyat,” katanya.

Selain itu, beliau turut menggesa Pendaftar Pertubuhan (ROS) agar bersikap tegas dan segera mengisytiharkan status terkini pemilihan CEC selepas parti itu terus berdiam diri.

“ROS perlu bertegas kerana ini melibatkan jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang sendiri sebagai Setiausaha Agung Dap.

“Ketika Lim Guan Eng menandatangi watikah pilihan raya ketika membentuk Kerajaan Negeri Pulau Pinang selepas PRU13 lalu, status CEC DAP masih belum disahkan. Jadi, adakah watikah pelantikan itu sah atau tidak… Inilah yang dipersoalkan kini.

“Jadi saya ingin bertanya kepada Dap, sekarang ini yang manakah lebih penting, pilihan raya PBT atau pun pengesahan CEC itu sendiri,” jelasnya. – MediaUMNO.

Pisau kata ” Dap cukup mahir menipu dalam undi..terbukti masa undi CEC”

PKR & BERSIH Cuba Bodohkan Rakyat Sarawak,SPR Di Serang Lagi..

in Berita Utama by

Selepas BERSIH mengotorkan Semenanjung Malaysia mereka datang ke Sarawak untuk melakukan perkara yang sama..

image

Politik kotor dan jahat haprak pakatan sedang menular di Sarawak..modus operandi yang sama dilakukan dengan memburukkan SPR.

Di Semenanjung sebelum ini persepsi buruk dilakukan untuk memburukkan SPR oleh Bersih dan haprak pakatan. Pelbagai dakyah dilemparkan kononnya berlaku penipuan undi,pengundi bangla dan blackout..

Kesemua pembohongan mereka berjaya didedahkan kepada umum..malah dengan berbohong dan fitnah kepada SPR mereka mahu menghalalkan rusuhan dijalan raya.

Di Sarawak SPR telah membuat cadangan persempadanan semula pada awal Januari dan pengundi diberi tempoh sehingga 4 Februari untuk membuat sebarang bantahan.

Tumpuan diberikan oleh haprak pakatan untuk merosakkan imej SPR kerana Sarawak tidak lama lagi akan mengadakan Pilihanraya Negeri ke 11 (PRN 11) tidak lama lagi..

BERSIH yang dibiayai oleh anasir luar menjadi alat tangan asing untuk campur tangan perihal demokrasi negara kita untuk mengikut acuan Yahudi..

Rakyat Sarawak harus sedar..mereka harus menolak kerja kotor BERSIH yang membawa politik jahat ke Sarawak.

PKR bakal membawa isu persempadanan semula di mahkamah.. apa gunanya tempoh bantahan hampir sebulan diadakan,malah disiarkan oleh akhbar akhbar utama di Sarawak.

Dapatkan saja 100 tandatangan untuk buat bantahan.. apa perlunya “headline” bombastik dengan menggunakan nama mahkamah sedangkan kita semua tahu akhirnya bakal ditolak kerana SPR sudah tetapkan kaedah bantahan..

SPR amat telus dan terbuka..sesiapa saja yang layak mengundi membuat bantahan..yang melucukan sehingga sekarang tiada sesiapa yang membuat bantahan secara formal dan mengikut kaedah yang ada.

Sebenarnya mereka mahu membuat kacau dan melakukan provokasi jahat untuk bangkitkan suasana tidak aman di Sarawak. Sedangkan jika benar mereka mahu membuat bantahan SPR amat terbuka..

Pisau kata “puak ni dah bawa bodoh mereka ke Sarawak..”

Gabungan Impian Kelantan Satu Gerakan Liberal Menjatuhkan Kerajaan Pro Ulama Kelantan.

in Berita Utama by

Adakah Pas Kelantan tidak sedar akan kehadiran puak liberal secara besar besaran selepas banjir besar..

Puak liberal yang anti ulamak,pro kepada hak asasi trasngender LBGT,yang mengamalkan seks luar nikah,yang pertikaikan hak Islam dan bangsa melayu,yang kuat menentang hudud dan kerajaan negeri Kelantan bakal hadir menggerakan Gabungan Impian Kelantan (GIK)

Ia bakal dilancarkan 31 Januari,Sabtu ini didewan perniagaan cina,Kota Bharu..

“Gabungan Impian Kelantan”  Impian apakah yang mahu mereka capai..

Dibawah adalah hebahan jemputan kepada umum mengenai gerakan Impian ini..

Dengan segala hormatnya perkara di atas adalah dirujuk :

2.  Gabungan Impian Kelantan (GIK) merupakan insiatif sosial pelbagai organisasi politik, wakil kerajaan, pertubuhan bukan kerajaan (NGO), dan orang perseorangan/ sukarelawan yang terlibat langsung dalam inisiatif membantu rakyat yang terlibat banjir.

Impian kita – ialah mencetuskan  kehidupan baru dari bah besar seperti teladan Nabi Nuh a.s, ujian banjir bukan pengakhiran dari kehidupan.
Dengan itu, pemulihan tidak hanya ala kadar. Bahkan memerlukan pelan moden dan selesa mengambil pengajaran daripada bah mega yang menimpa sebahagian Kelantan.
Model pencetus ini diharap dapat menjadi ikutan lalu terbina apa yg tidak wujud sebelum ini.

Pelancaran akan diadakan seperti berikut :

Tarikh : 31 Januari 2015 (Sabtu)
Masa : 8:30 malam
Tempat: Dewan Perniagaan Cina, Kota Bharu

Pimpinan yang hadir adalah:

1.) Ybhg Tn. Haji Mohamad Sabu
2.) YB Dato Hj Husam Musa
3.) YB Lim Kit Siang
4.) Yb Liew Siew Fook
5.) YB Anthony Loke
6.) Dato A Samad Said
7.) Dato Ambiga
8.) YB Theresa Kok
9.) YB Liew Chin Tong
10.) Dato Wan Rahim
11.) YB Mumtaz Mohd Nawi
12.) Wakil-wakil NGO

3. Dengan ini YB/Dato/Tuan/Puan dijemput hadir untuk memeriahkan lagi majlis dan menyumbang bakti.

Sekian, terima kasih.

Sekretariat Gabungan Impian Kelantan

Kelantan digambarkan sebelum ini amat teruk dibawah kepimpinan ulama,maka kehadiran mereka kononnya untuk membuat pemulihan pentadbiran kerajaan negeri Kelantan yang tidak efisien.

Pisau melihat ini ada hubung kait Setiausaha Agung Dap Lim Guan Eng yang perlekehkan Menteri Besar Kelantan dan kerajaan negeri Kelantan kerana tidak tahu menguruskan kerajaan negeri .

Apakah selepas ini kita dapat melihat percaturan menjatuhkan kepimpinan ulama Pas di Kelantan?

Nama nama yang hadir semuanya kita tahu golongan yang kuat menentang hudud,ultra liberal dan LGBT..

Pisau kata “Pas harus bangkit dari lamunan.. “

Dap Gelar Hj Hadi Babi Berjanggut/Haji Celaka/ Hadi Anjing Tua.. Satu Pengiktirafan?

in Berita Utama by

Penyokong dan ahli Pas tak sedarkah presiden mereka dianjingkan oleh Dap..

Pisau kadang rasa otak para penyokong Pas ada short sikitlah..mereka boleh berdiam diri..tanpa skit pun membantah ..
Jauh sekali nak goncang pagar atau baring atas jalan..

Atau pun mereka memang bersetuju dengan geleran sebegitu rupa terhadap Presiden parti mereka..

image

Jika benarlah Pas bersetuju presiden mereka digelar sebegitu rupa maka memang benarlah selama ini Pas tunggangan rasmi Dap..

Pisau kata “pro ulamak dah nak kena kitai dengan puak liberalkah”

Kerajaan PAS Negeri Kelantan sebagai sebuah Kerajaan Negeri yg lemah dan gagal melaksanakan tanggungjawabnya – Lim Guan Eng.

in Berita Utama by

Serangan Guan Eng terhadap Pas bukan lagi rahsia dikalangan masyarakat cina..cuma yang bodohnya ahli dan penyokong Pas yang masih mahu berkulum lidah kononnya tahaluf siyasi..

Walhal Dap perkudakan Pas..Pas tunggu apa lagi?

Sin Chew Daily, 27 JAN 2015, halaman 08,

image

LIM Guan Eng – Ketua Menteri Pulau Pinang membidas Kerajaan PAS Negeri Kelantan sebagai sebuah Kerajaan Negeri yg lemah dan gagal melaksanakan tanggungjawabnya semasa musibah banjir yg melanda Kelantan pada penghujung tahun lalu. Katanya, semasa banjir besar berlaku, keadaan yg berlaku adalah seolah-olah tiada Kerajaan Negeri yg wujud. Kerajaan yg ada hanya lepas tangan dan tidak tahu melakukan apa apa utk menyelamatkan mangsa mangsa banjir. Menurut LIM lagi, walaupun Kerajaan PAS Kelantan selama ini terkenal dgn dasar pentadbiran yg bersih tetapi mereka juga harus menjadi sebuah Kerajaan yg boleh membuat kerja untuk rakyat. Jika Kerajaan Kelantan tidak tahu menjalankan tanggungjawabnya sebagai sebuah Kerajaan Negeri, adalah lebih baik, mereka jangan menjadi Kerajaan Negeri di Kelantan. LIM Guan Eng berkata demikian semasa menghadiri satu majlis kempen menambah keahlian parti DAP di Bukit Mertajam semalam.

Pisau kata “Depa sayang lagi kat Dap”

Anggota polis wanita buat laporan gambar separuh bogel

in Berita Utama by

GEORGETOWN: Seorang anggota polis wanita membuat laporan polis selepas beberapa keping gambar separuh bogel yang didakwa menyerupai dirinya tersebar di internet dan aplikasi telefon pintar WhatsApp.

 

Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk A Thaiveegan, berkata anggota polis berusia dalam 20-an itu membuat laporan polis semalam selepas mendapati gambar-gambar itu tersebar di whatsApp dan laman sosial sejak beberapa hari lalu.

 

“Dia menyedari perkara itu selepas dimaklumkan rakannya dan selepas melihatnya, dia menafikan gambar-gambar itu adalah dirinya,” kata Thaiveegan ketika dihubungi Bernama di sini, hari ini.

 

Beliau berkata, polis dengan kerjasama Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia akan menyiasat secara terperinci kes itu.

 

Polis juga akan menyiasat motif penyebaran gambar berkenaan berikutan anggota polis itu tidak menerima ugutan atau ancaman selepas gambar itu tersebar.

Akar Umbi Pas Dedah Mat Sabu Sapu Cat Dan Persoal Balak Husam dan Nizar..

in Berita Utama by

Percaturan didalam Pas nampaknya makin hangat..

Di pekan Selama 6 kain rentang menyambut ketibaan Program Jelajah Pas..

Kain rentang “Mahfuz Zalim Pecat Pengarang Harakah Tanpa Sebab”  , “Selamat Datang Abg Mat Komunis @ Mat Sapu Cat”

“PASMA Pilihab Pas Larut” , “Balak Kat Mana ,Huzam Nizar & Co ”

“Cayalah Idris Ahmad,Tyco Besar K.Sepetang”

“Suhaizan Takkan Duit Tabung Mangsa Banjir Guna Buat Roadshow”

Setiap kain rentang jelas mengutuk pimpinan Pas dari peringkat negeri Perak hinggalah peringkat pusat..

Ini semua menifestasi tidak puas hati akar umbi Pas.. Pisau selidiki kain rentang tersebut menyambut ketibaan puak Pasma yang mengadakan Majlis Hi-Tea di perkarangan Pejabat Pas Kawasan Larut baru baru ini..

Pasma yang terdiri dari golongan profesional atau lebih mesra sebagai Anwarinas menjadi punca perpecahan didalam Pas..sekarang ini Pas Larut telah berpecah 2 ,Satu kumpulan yang menyokong golongan ulama dan satu lagi menyokong profesional..

Dari pemerhatian Pisau..puak Pasma amat agresif dan prihatin apabila menurunkan kesemua kain rentang tersebut kerana menyentuh pemimpin yang mereka sokong..nampaknya mereka tahu rahsia disebalik Mat Sabu sapu cat..Husam dan Nizar dengan balak..

Bukan Umno kata..tapi Pas sendiri yang kata..

Pisau kata ” bang mat sapu cat kat mana tu? Haha “

Oh Banjir..Sebenarnya Kerajaan Pusat Tak Bantu Langsung Kelantan..

in Berita Utama by

Baru baru ini Pas Sungai Petani menganjurkan ceramah penerangan “Kelantan Kini” Di Balai Islam Padang Mahligai..

Program yang dianjurkan oleh Dewan Muslimat Pas Sg Petani tidaklah hebat sangat sekadar 15-20 orang saja yang hadir jika ditolak penganjur dan tukang hidang air dan tukang susun kerusi..

Siti Zailah Md Yusuf ,Ahli Parlimen Rantau Panjang..Salina Ismail Ketua Penerangan Pas Kedah dan Jamaliah Ketua Muslimat Pas Sg Petani turut hadir menghambarkan majlis..

Kenapa Pisau kata hambar..apabila mendengar ucapan Siti Zailah rupanya bencana alam yang melanda Kelantan langsung tak dijadikan iktibar..tak ada langsung rasa insaf ..

Dalam ucapan pembukaan Siti Zailah kata Allah menurunkan ujiannya kepada Kelantan..tanpa segan silu Siti Zailah terus masuk gear 5 terus hentam kerajaan Pusat..

Katanya kerajaan Pusat langsung tak membantu..

Pisau rasa hairan..baru baru ini Siti Zailah mengucapkan terima kasih atas bantuan tanpa mengira ideologi politik kepada Ds Zahid di Kelantan..

image

Didepan penyokong sendiri ustazah ini bertalam 2 muka..tak apalah..mungkin ini memang ajaran Pas kepada penganutnya..

Rupanya banjir memberi peluang lebih besar untuk bercakap bohong..kata Siti Zailah beliau memikul tugas wakil rakyat tinggal dikawasan banjir kerana 2 Adun katanya kebetulan sedang mengerjakan HAJI!

Sekarang musim Haji?entahlah mungkin Pisau tersalah dengar atau memang sekarang memang musim Haji..

Dalam pecutan gear 5.. Siti Zailah bangkit pertahankan aktiviti pembalakan di Kelantan.. punca banjir menurut kajian beliau bukan dari pembalakan ..seperti mempertahankan tauke balak. Siti Zailah menyalahkan hujan yang lebat..

Beliau tidak lupa mengucapkan terima kasih kepada Pulau Pinang dan Selangor 2 kerajaan negeri haprak pakatan kerana membantu puluhan jutaan ringgit..
Katanya kerajaan Pusat menyekat dana bantuan ke Kelantan..katanya berpunca sekatan ini Kelantan menghadapi masaalah maha hebat dan tertekan..

Kemudian Siti Zailah menurunkan gear 2 apabila berkata dalam ujian ini, musibah ini datang dari Allah S.W.T, Allah S.W.T sebenarnya hendak menguji hambanya agar mengingatinya. Kita tidak boleh membenci atau marah pada Allah S.W.T kerana ini semua ujiannya.
Katanya lagi mereka yang hadapi musibah perlu bersyukur dan reda segala ujian yang diberikan oleh Allah S.W.T. Dalam menghadapi bencana ini anak – anak alami masalah apabila kelengkapan persekolahan telah musnah.

image

Tanpa berterima kasih kepada jentera BN..katanya Sessi persekolahan hampir buka bertambah bebanan kepada keluarga yang hadapi bencana. Mujur ramai yang datang menghulurkan bantuan memberikan bantuan kelengkapan peralatan persekolahan.

Banyaklah dia punya bohong yang berulang ulang..sambil itu mereka menadah tin milo dan plastik untuk kutip derma..

Lepas tu puak ni lupalah pengumuman PM Ds Najib beri bantuan 500 juta…

image

Masihkah korang ingat jelingan manja ketua wanita PKR..

image

Pisau kata ” antara wajah paling ngeri dalam pakatan..tak ada kena mengena pun dalam cerita ni..sekadar hiasan..”

Menteri Pembangunan Wanita Bijak Atau Gila ?

in Berita Utama by

image

Hahahaha. Bijak ke gila menteri ni?

Isu ni dah lama. Sharizat pun dok tiam-tiam.  Chiew Mei Fen pun dok tiam. Yang ini memang species gila. Now you go accross the country. Modal baik untuk BN kalah PRU14. PAS dah lama tunggu. HUDUD depa nak laksana dan dah tak ada bantahan. Ini yg Nabi suruh pun depa jadikan jenayah.

Baru sedaq ke orang putih sudah mengharamkan ajaran mendidik cara Islam. Tak makan diri ka? Boleh percaya ka depa ni?

The Minister might find it hard to digest in the light of collective accountability of the Cabinet:

This is the final stage of westernising parenting in Malaysia under the disguise of the United Nation Instrument called the Convention on the Right of the Child or the CRC.

Is the Muslim method of child upbringing is full of flaws? Do they deserved to be criminalise?

The Cabinet has been warned of the implication. They have systematically crafted the instrument to suit their universal believe which runs in direct conflict with our value. And we were bold enough to accede. Its showtime..

Now is the time to look at our Oriental neighbours especially Japan whou would not barge on their corporal punishment reservation at then. We did the same. But obviously the will is fading fast.

Numerous studies has been embarked on this issue. The AGC too initiated on the  study whether or not to abolish death penalty and corporal punishment in Malaysia. The more we move to implement the universal human rights charter the more huge impact will be inflicted on the popularity of the ruling party.

In the EC, strongs objection has emerged. The EC Court stands firm against the dissenting domestic courts. The price they are paying for introducing and adopting such a regime. We are just about to follow suit.

Bagus lah sekarang ni..Dah boleh kahwin dgn gay/peluk anjing pun boleh/nak ajar anak kena ikut cara barat/kalimah Allah Pas kata ok/oktoberfest pun pas kata ok/di penang dah boleh murtad /boleh mai hamun agama kerana kebebasan bersuara. ..bla bla. .

Pisau kata ” dah kena banjir besaq tak beringat..takkan nak tunggu Allah bagi bala lagi besaq baru nak sedaq”

Bantahan Pas Mengenai Pilihanraya PBT Dedah Agenda Rasis Dap.

in Berita Utama by

Bagaimana hak & kuasa orang melayu di Pulau Pinang dan Selangor secara sistematik dihapuskan..?

Bantahan Pas ada asasnya..apabila menyangah Anthony Loke baru baru ini..

image

Sebelum ini isu Guan Eng khalifah sosialis cina melaka bangkitkan pilihanraya kerajaan tempatan,sudah terdapat usaha ini di Selangor,Usul untuk mengadakan election kerajaan tempatan (PBT) dibentangkan oleh Adun DAP pada 28 Okt 2008,yang menariknya ia mendapat sokongan padu oleh adun PKR dan DAP,manakala PAS tidak menyokong usul ini dan hanya berpeluk tubuh.

Malah mantan MB Selangor Khalid Gagap telah memaklumkan tidak lama dahulu bahawa rangka kerja kearah itu perlu disusun bagi memastikan pilihanraya kerajaan tempatan terlaksana.

Aktivis masyarakat cina dan india telah membuat pembentangan di mesyuarat MTES pada 3 Julai 2009.mereka telah perincikan langkah yang perlu dibuat bagi mengadakan pilihanraya tersebut cadangannya akan diadakan pada bulan Julai 2010 namun sehingga sekarang masih belum terlaksana..cadangan kearah itu masih ada dan bakal terlaksana.

Untuk pengetahuan anda,sejarah 1965 sudah berulang, ketika itu Barisan Sosialis menguasai pentadbiran Majlis Bandar Raya George Town walaupun pentadbiran negeri dikuasai Parti Perikatan.

Seperti biasa,melayu melayu haprak pakatan tidak akan berani bersuara malah langsung tidak akan berani mempersoalkan tindakan Dap,semuanya akan dihalalkan .

Di Pulau Pinang Guan Eng lebih banyak mengunakan masanya berpolitiking dan mengaut kekuasaan autokratik,harapan DAP adalah untuk mendapatkan kuasa secara total dari kerajaan negeri hinggalah kepada PBT.

Pada 2012 DUN P Pinang lulus RUU p’raya k’jaan tempatan

Dewan Undangan Negeri (DUN) telah meluluskan rang Undang-undang Pilihan Raya Kerajaan Tempatan (Pulau Pinang dan Seberang Perai) bagi membolehkan anggota-anggota majlis perbandaran di negeri ini dipilih oleh rakyat menerusi pilihan raya.

Enakmen yang dikenali sebagai Undang-undang Pilihan raya Kerajaan Tempatan itu dibentangkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Pengurusan Lalu Lintas negeri Chow Kon Yeow.

Namun usaha Dap berkubur apabila jelas melanggar perlembagaan negara

Agak menghairankan apabila Anthony Loke membangkitkan isu ini..memandangkan DAP telah akur dengan keputusan Mahkamah Persekutuan pada 14 Ogos 2014 yang memutuskan bahawa Kerajaan Negeri Pulau Pinang tidak berkuasa untuk mengadakan pilihan raya bagi memilih ahli Majlis Kerajaan Tempatan.

Hakim Tan Sri Raus Sharif yang mengetuai panel lima anggota berkata pilihan raya kerajaan tempatan bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

Katanya Enakmen Pilihanraya Kerajaan Tempatan (Pulau Pinang dan Seberang Prai 2012) yang diluluskan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang pada 2012 enakmen diluluskan Dewan Undangan Negeri pada 2012 bertentangan dengan Perlembagaan dan undang-undang diluluskan Parlimen.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang turut berada di mahkamah ketika itu memberitahu media bahawa satu-satunya jalan keluar untuk selesaikan isu itu adalah menunggu hingga ada perubahan di dalam kerajaan persekutuan.

“Kami cuba dan gagal, tapi kami hormati keputusan mahkamah,” kata Guan Eng, juga setiausaha agung DAP, dalam nada kecewa.

Namun, kata-kata Guan Eng sekadar retorik politik, apabila beberapa bulan selepas itu DAP masih lagi mengusulkan perkara sama meskipun keputusan telah ditolak oleh mahkamah sebelum ini.

Selepas gagal di Pulau Pinang, DAP mahu laksanakan pilihanraya kerajaan tempatan di Selangor pula

Pada 1 Dis 2014, semasa Konvensyen Tahunan Negeri DAP Selangor, pengerusinya, Tony Pua berkata walaupun telah gagal untuk dilaksanakan di Pulau Pinang, namun DAP akan terus menuntut pilihan raya kerajaan tempatan akan terus dilaksanakan di Selangor.

“Walaupun Pulau Pinang gagal dalam usaha mereka mendapat pengiktirafan daripada Mahkamah Persekutuan, kerajaan negeri Selangor patut terus berusaha memberikan suara kepada penduduk tempatan dalam urus tadbir Pihak Berkuasa Tempatan (PBT),” katanya ketika berucap di Konvensyen Tahunan Negeri DAP Selangor 2014 di Petaling Jaya, lapor The Malaysian Insider.

Pua berkata, DAP akan menuntut dasar paling penting kepada kerajaan negeri Selangor iaitu supaya pilihan raya kerajaan tempatan dilaksanakan di Selangor dalam penggal ini juga.

Beliau berkata, DAP akan menyeru pemilihan ahli majlis kerajaan tempatan diadakan secara rasmi tetapi diaturkan secara tidak rasmi oleh pegawai kerajaan negeri Selangor.

Katanya, kerajaan negeri Selangor akan merestui keputusan pemilihan tersebut dan pemenangnya akan dilantik secara rasmi sebagai ahli majlis dalam PBT terlibat.

Pua berkata, hanya jika dikembalikan ‘undi ketiga’ kepada rakyat, barulah kerajaan tempatan akan bertanggungjawab sepenuhnya dan memperbetulkan dirinya sendiri untuk kepentingan rakyat.

“Dengan adanya pemilihan terbuka, kita berharap tidak akan lagi terjadi percanggahan hala tuju antara pihak Yang Dipertua atau Datuk Bandar dengan aspirasi rakyat tempatan,” katanya dalam ucapan itu.

Apakah implikasinya?

Jika ia diluluskan maka terhapuslah penguasaan kerajaan negeri pada kerajaan tempatan,dan masyarakat cina dan india akan menguasai PBT di bandar.

Bayangkan berapa banyak PBT yang hanya di kuasai oleh orang melayu di seluruh Selangor dan Pulau Pinang?Berapa ramai melayu yang tinggal di kawasan bandar?Berapa ramai exco berbangsa melayu yang mengangotai exco PBT atas lantikan parti politik?

Adakah anda rela PBT punyai exco tempatan yang dikuasi oleh chauvanist cina dan menjadikan bandar bandar Selangor dan Pulau Pinang sebagai salah satu pusat pentadbiran mereka.

Pisau melihat isu dalam konteks negeri Pulau Pinang hampir keseluruhan kerusi exco PBT akan dikuasai oleh bukan melayu.

Usaha secara halus ini secara tidak langsung memudahkan gerak kerja menghambat orang melayu keluar dari bandar,malahan pelbagai implikasi akan timbul seperti bebas mendirikan kuil dan rumah ibadat ditanah milik kerajaan tanpa had.Menghapuskan kuota penduduk bumi di sesuatu kawasan perumahan,memudah milik hartanah dan pemberian lesen hiburan tanpa kawalan.

Implikasi pilihanraya PBT harus dilihat secara mendalam oleh kaum melayu,jangan hanya berkiblatkan parti politik anda menghalalkan cara tanpa memikirkan untung nasib bangsa sendiri.

Pisau kata ” exco majlis perbandaran melayu bakal dihambat keluar”

Menteri Belanda,Brazil Dan Australia Ada Kes Dengan Pengedar Dadah?

in Berita Utama by

image

image

image

Keratan berita ini mengesahkan menteri menteri Belanda dan juga Australia bersekongkol dengan pengedar dadah.. Itu jika mengikut perkiraan para melaun dan berotak selut seperti pembangkang..

Menjadi tugas kerajaan untuk membela rakyat mereka  yang ditangkap dan dibicarakan dimahkamah luar negara.

Adakah tindakan Ds Zahid Hamidi sebagai menteri dalam negeri melampaui batas? Apa yang menarik surat “Penjelasan” disalah ertikan sebagai surat “Sokongan”..

Kemudian pembohongan ini diulang ulang saban hari..agar dapat melekat kepada otak yang berselut..
image

Ada pemimpin dan penyokong BN yang menari mengikut dedangan irama pembangkang ,walhal diketahui ini semua spin media pembangkang..

Jika dibandingkan dengan beberapa mantan menteri KDN ,Ds Zahid paling agresif menentang kongsi gelap dan judi haram..

image

image

image

Menurut sumber , tindakan MDN memberi kembali taring dan kuku kepada PDRM telah meresahkan banyak pihak.. mereka tidak ada jalan melainkan menghentam dan fitnah agar dapat buruk dan busukkan nama menteri KDN..

Pisau kata ” ada yang nak kena lepas ni”

FIRST LADY OF PENANG(FLOP) Menabung Sejak Tadika ..

in Berita Utama by

Nampaknya usaha Guan Eng menghalang media mendedahkan kekayaan beliau tidak menjadi..

Terkini beberapa gambar FLOP( First Lady Of Penang) bermewah didedahkan..

image

image

image

Agak menjengkelkan apabila ada pihak secara murahan menyerang Betty Chew sedangkan beliau bermewah bukannya menggunakan wang poket rakyat.

Percayalah ini semua hasil dividen anti rasuah dan korupsi..

Guan Eng memberi jalan agar menyerang dirinya…asalkan kemewahan isterinya tidak disentuh..

Pisau rasakan kenyataan Guan Eng amat tepat memandangkan maharaja Penang ini diketahui ramai amat zuhud..terlalu simple orangnya..

image

image

image

image

Pisau kata “lepas ni kita cerita trip di Hong Kong pulak”

Bakar Surau Di Rawang,Lelaki Cina Berjaya Di Tangkap , Agen Umno?

in Berita Utama by

image

Rawang,Surau Taman Jati digemparkan dengan penangkapan seorang lelaki cina melontar molotov cocktail bertujuan untuk membakar Surau Taman Jati.

Nasib tak menyebelahi lelaki cina ini apabila berjaya ditangkap dan dibelasah.

image

Pisau agak risau dengan tindakan penduduk yang membelasah lelaki cina ini hingga cedera..ini telah menyalahi hak asasi manusia malah tindakan lelaki cina ini adalah menifestasi hak kebebasan bersuara .

image

Menurut bacaan kepala otak haprak pakatan..lelaki cina ini adalah ahli Umno..malah ada yang menuduh lelaki cina ini diupah Umno untuk membakar surau agar tercetus rusuhan kaum.

Itu bacaan kepala otak para pencacailah..bayangkan jika tokong atau kuil hindu diserang ..pasti Umno akan dipersalahkan.. Perkasa pula akan dituduh sebagai ekstrim..

Pisau berharap sangat agar Lawyers of Liberty tampil memberi bantuan guaman kepada hero pakatan rakyat ini.. kerana beliau meluahkan perasaan demi hak asasi manusia dan kebebasan bersuara..

Pisau kata “nanti ada lawyer pembangkang akan bela cina ni..jangan bimbang”

Malaysia Bukan Dalam Krisis Kecewakan Pembangkang – Najib

in Berita Utama by

Malaysia bukan dalam keadaan gawat atau krisis seperti yang dihadapi pada 1997, 1998 serta 2009, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata, strategi-strategi yang digariskan dalam perutusan khas tentang perkembangan ekonomi semasa dan kedudukan kewangan negara yang diumumkan pada Selasa adalah langkah proaktif dan penyesuaian berikutan faktor ekonomi luaran yang di luar kawalan kerajaan.

“Kita bukan dalam keadaan gawat atau krisis seperti pada tahun-tahun 1997 dan 1998, bahkan tidak juga seperti 2009 yang lalu, sehingga pakej-pakej rangsangan perlu dilaksanakan,” katanya.

Sehubungan itu, kata Perdana Menteri perbelanjaan pembangunan berjumlah RM48.5 bilion yang diperuntukkan dalam Bajet 2015, tidak berubah dan akan tetap dibelanjakan.

Bagaimanapun perbelanjaan mengurus dijangka dikurangkan sebanyak RM5.5 bilion, dengan mengutamakan perbelanjaan yang benar-benar diperlukan sahaja.

Najib berkata demikian dalam perutusan khas tentang perkembangan ekonomi semasa dan kedudukan kewangan negara di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya.

Najib menegaskan semua projek pembangunan, khususnya yang bersifat ‘ekonomi rakyat’, termasuk perumahan rakyat, tebatan banjir, bekalan elektrik, air dan projek-projek mega seperti Lebuhraya Pan Borneo, projek MRT jajaran kedua, LRT3 dan Kereta Api Berkelajuan Tinggi Kuala Lumpur-Singapura, akan tetap diteruskan.

“Malah, pada Mei nanti, saya akan membentangkan Rancangan Malaysia Kesebelas, bagi merencanakan pula perbelanjaan pembangunan negara sehingga tahun 2020,” katanya.

Perdana Menteri dalam ucapannya menuntut pemahaman rakyat bahawa persekitaran dan percaturan ekonomi dunia yang telah berubah, memberi impak kepada Malaysia sebagai antara negara yang mempunyai dagangan terbesar di dunia.

Berdasarkan perubahan itu, kata Najib, beberapa perkara pokok yang telah diunjurkan kerajaan bagi merancang kewangan dan ekonomi negara, kini perlu disemak dan diperjelaskan kedudukan semasanya.

“Dan pada masa yang sama, kita mahu memastikan pembangunan negara dan kebajikan sosioekonomi rakyat terus menjadi tumpuan utama kerajaan,” katanya.

Langkah penyesuaian itu dilakukan selaras dengan paras harga asas minyak yang kini pada US$48 berbanding US$100 setong pada Oktober, justeru menjadikan Bajet 2015 tidak lagi realistik.

“Pada harga US$55 setong yang diunjurkan sekarang, kerajaan akan mengalami pengurangan hasil sebanyak RM13.8 bilion.

“Jika dibuat perbandingan, antara angka-angka semakan terkini dengan Bajet 2015 yang telah dibentangkan pada Oktober lalu, sekali pun peruntukan subsidi bahan api dapat dijimatkan sebanyak RM10.7 bilion melalui pelaksanaan mekanisme pengapungan terkawal harga runcit minyak, namun kerajaan masih mengalami kekurangan hasil sebanyak RM8.3 bilion, bagi menampung langkah-langkah Bajet 2015,” katanya.

Dengan mengambil kira unjuran yang disemak tersebut, Najib berkata sasaran defisit yang dikaji semula ialah pada 3.2 peratus daripada KDNK pada 2015.

“Apa yang ingin saya nyatakan di sini ialah dalam segala kudrat kerajaan dan pentadbiran, kita telah cuba merencana, merangka, menyusun dan berikhtiar untuk melaksanakan setiap sesuatu dengan sehabis baik demi kepentingan dan keperluan rakyat,” katanya.

Perdana Menteri berkata yang penting, kerajaan tidak akan berkompromi terhadap perancangan pembangunan negara, dan tidak akan sesekali mengabaikan kebajikan rakyat, khususnya golongan pendapatan isi rumah 40 peratus terbawah.

Dah Nama Pun Ketum,Jom Tengok Anwar Berdengung!

in Berita Utama by

image

Sembang kasi bimbang..itulah Ketum.. dia cakap seolah dia hero..walhal dialah pelingkup negara..

Semua orang masih ingat ketika Ketum jadi menteri kewangan bagaimana teruknya ekonomi negara.Sabotaj ekonomi dibuat semata mata mahu jatuhkan kerajaan agar dapat ambil alih tempat Tun M secepat mungkin..

Kita masih tak lupa bagaimana melaun Ketum ni deal dengan IMF.. untunglah ringgit di ikat dengan dolar..semua ini hasil otak bergeliga Tun M dan Tan Sri Noor..

Bila Ketum bukak mulut..sebenarnya menghadirkan bau busuk tembelang temberang yang pernah menghancurkan negara..

Orang yang sama sepatutnya tak bernilai langsung hatta RM1..

Pisau kata “dia nak bohong sapa..”

Beza Siswa Malaysia Dan China

in Berita Utama by

image

Lihat perbezaan siswa Malaysia dan China,di China para siswanya perlu bersaing untuk mendapat tempat diuniversiti.

Bukan mudah untuk bersaing sesama mereka kerana kita semua tahu berapa ramai penduduk China.Maka apabila mendapat tempat di universiti para pelajarnya akan belajar bersungguh sungguh.

Di Malaysia pula,para siswa terutamanya Melayu amat jauh beza sekali.Amat mudah dan sungguh beruntung kerana darah melayu menjadi salah satu pasport memudahkan mereka masuk ke menara gading.

Jika nak dibandingkan dengan kaum lain,bangsa melayu di pelihara akan haknya didalam perlembagaan.Itu pun masih ada kera yang mahu buang akan hak istimewa itu,buat mereka apa yang termaktub didalam perlembagaan harus dihapuskan..kononnya nak sama rata..

Apa bila sesuatu terlalu mudah untuk dapat maka ia menjadi tiada nilai.. begitu juga kedudukan para siswa melayu ini..

Apa mereka buat? Mereka akan menjerit melolong mahukan kebebasan berpolitik,mereka pecahkan pagar dan ada yang panjat dan goncang pagar seperti beruk.. ada yang pasang khemah diatas padang sedangkan mereka ada rumah yang lebih selesa untuk didiami..mereka mereka ini ada yang tidor berguling diatas jalan..

“Kebijaksanaan” para siswa belacan ini tak setara mana hasil otak yang sudah dikicap oleh haprak pakatan Dap PKR dan Pas..

Lihat gambar diatas.. dan fikirkan…

Pisau kata “double major beb… 🙂 “

Apa Salah Guan Eng Dan Keluarga Hidup Mewah!

in Berita Utama by

image

Gambar diatas tersebar,Penang First Lady didakwa memiliki beg tangan mewah..

Pisau berasakan gesaan Guan Eng agar jangan mempolitikkan kemewahan  melibatkan isteri dan anak anaknya ada benar.

Apa salah Guan Eng mahu memberi kemewahan kepada ahli keluarganya.. bukankah beliau sekarang ini kaya raya..dia ada wang barangkali jutaan ringgit.. takkan nak simpan  saja..biarlah mereka berbelanja sedikit..

Lagi pun Guan Eng dipilih oleh rakyat sebagai Ketua Menteri.. sudah pasti kemewahan yang ada mendapat restu rakyat ..

Soal  Betty mahu membeli beg tangan bernilai puluhan ribu bukan menjadi isu yang besar kerana kekayaan barangkali mencecah puluhan juta ringgit sekarang adalah dividen anti rasuah yang diamalkan pentadbiran Guan Eng.

Justeru gesaan Guan Eng agar hentikan serangan keatas kemewahan diri dan keluarganya amat tepat.. apa salahnya Maharaja tokong sebesar Guan Eng mahu bermewah…!
image

Pisau kata “banyak isu yang tak keluar lagi.. “

DAP cakap tak serupa bikin, kata setiausaha agung PAS

in Berita Utama by

image

PAS hari ini menyelar DAP kerana “cakap tidak serupa bikin” dalam mempersoalkan hudud yang dikatakan tidak dipersetujui Pakatan Rakyat (PR), sedangkan mereka sendiri mendahului gabungan itu dalam isu pilihan raya kerajaan tempatan.

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali berkata, ketika DAP mempertikaikan Kelantan kerana mahu melaksanakan hukum Islam hudud, DAP cuba melaksanakan pilihan raya kerajaan tempatan di Pulau Pinang walaupun ianya tidak pernah dipersetujui PR.

“Sedangkan Pakatan sebelum ini pernah membincangkan isu hudud dalam mesyuarat dan dicapai kata sepakat untuk  ‘agree to disagree’ dan mengakui hudud melampaui Pakatan Rakyat kerana ia diluluskan di Kelantan sebelum wujudnya Pakatan Rakyat lagi di samping ia dilaksanakan untuk orang Islam dan di Kelantan sahaja,”

“Sedangkan isu pilihan raya kerajaan tempatan tidak pernah dibawa kepada Pakatan Rakyat, tidak pernah dibincangkan dan tidak pernah dipersetujui tetapi DAP tetap mahu meneruskan pelaksanaannya di Pulau Pinang. Ini cakap tidak serupa bikin.”

Mustafa mengulas tulisan Setiausaha Organisasi DAP Anthony Loke yang mempertikaikannya dalam wawancaranya bersama sebuah akhbar berbahasa Cina.

Dalam kenyataan itu, Loke merujuk kepada laporan wawancara setiausaha agung PAS itu bersama akhbar Sin Chew Daily yang disiarkan pada 12 Januari lalu yang turut dipetik sebuah portal.

“Dalam wawancara tersebut, Datuk Mustafa Ali membuat beberapa andaian politik terhadap DAP, yang pihak kami merasakan tidak tepat sama sekali dan perlunya diperjelaskan secara terbuka melalui kenyataan ini,” kata Loke.

Dalam wawancaranya itu, Mustafa mendakwa DAP tidak akan berjaya ke Putrajaya tanpa kerjasama dengan pihak lain, termasuk PAS.

Mustafa memberitahu The Malaysian Insider, PAS mengaku hudud tidak termasuk dalam polisi bersama dan bukan agenda PR.

Tetapi ia sudah menjadi janji lama PAS kepada pengundinya di Kelantan dan dimasukkan dalam manifestonya sejak beberapa pilihan raya umum yang lalu.

“Kita laksanakan ini di Kelantan dan untuk orang Islam sahaja,” katanya.

Hubungan di antara parti dalam PR terutamanya di antara PAS dan DAP semakin keruh terutamanya selepas kemelut menteri besar Selangor.

Walaupun sudah bersetuju Selangor diterajui PKR, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tetap mahu bekas menteri besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memimpin negeri itu.

PKR dan DAP sebulat suara mahu Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menggantikan Khalid.

Bagaimanapun, Sultan Sharafuddin Idris Shah memilih Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali untuk menjadi menteri besar Selangor.

Semenjak kemelut menteri besar Selangor, Hadi tidak pernah menghadiri mesyuarat PR dan tidak pernah dilihat bersama Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang.

Pisau kata ” Walau bagaimana pun..mereka masih berkulum lidah..”

Lagi Penghinaan Terhadap Umat Islam, Harap @KBAB51 @PDRMsia Ambil Tindakan.

in Berita Utama by

Sebelum ini Eric Paulsen Lawyer cina kopitiam menghina JAKIM kononnya khutbah Jumaat menggalakan umat Islam menjadi ekstrim

Lagi provokasi menghina agama Islam.Harap pihak PDRM buat siasatan dan tangkap paria sekor ni agar dijadikan pengajaran.

image

image

image

Di Malaysia negara yang berbilang kaum dan agama sekarang ini tidak seharmoni seperti dulu.Semua ini kerana hasutan politik kebencian yang haprak pakatan terapkan kedalam pemikiran rakyat.

Apa saja melibatkan kepentingan bangsa melayu,Islam dan juga raja raja Melayu akan diserang..hingga membangkitkan kebencian dari dalam kepala otak pencacai..

Dividen daripada politik kebencian menghasilkan paria paria yang menggugat kesejahteraan masyarakat.

Pisau harap agak pihak kerajaan memperbaiki undang undang yang lebih tegas dan ketat ..

Pisau kata “awat Guan Eng tak kena bila buat provokasi terhadap agama Islam..kebal sangat kah?”

Cara Guan Eng Berniaga Yang Harus Melayu Belajar.

in Berita Utama by

Broker tanah nombor 1 negara hari ini berasa amat marah kerana media pro BN menyerang isterinya..

Betty Chew yang terkenal dengan sikap kuat cemburu pernah mencederakan Guan Eng ketika skandal bersama Rainbow panas..

Pisau lihat perlantikan Betty Chew didalam jawatan kuasa PCCC amat tepat memandangkan ia akan melancarkan kerja Guan Eng yang portfolio menguruskan tanah di Pulau Pinang..

Pihak yang hentam Guan Eng memang tak tahu strategi orang berniaga. Orang melayu harus belajar bagaimana menguruskan perniagaan daripada pembesar negeri Pulau Pinang seperti Guan Eng..

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng hari ini meminta musuh-musuh politik beliau agar tidak menyerang isteri dan keluarganya.

“Jangan ‘serang’ isteri atau anak saya, siapa pula akan datang? Ibu saya ?,” kata Guan Eng yang jelas kelihatan marah dalam satu sidang akhbar hari ini, lapor thesundaily.my.

Guan Eng memberi respon sedemikian ketika wartawan bertanyakan isu isterinya, Betty Chew Gek Cheng yang dilantik satu jawatan berkaitan dengan hartanah oleh Dewan Perniagaan Cina Pulau Pinang (PCCC).

Sedangkan bidang hartanah merupakan bidang kuasa Guan Eng sebagai Ketua Menteri di mana beliau bertanggungjawab urusan tanah negeri dan mempengerusikan Jawatankuasa Perancang Negeri (SPC).

Pelantikan Betty Chew itu telah dilihat oleh ramai pemerhati politik dan sosial sebagai percanggahan kepentingan.

Penasihat PCCC, Tan Sri Tan Kok Ping dilaporkan telah melahirkan rasa kesalnya kerana pelantikan itu telah dipolitikkan.

Guan Eng berkata isterinya, Betty Chew telah menolak pelantikan itu dan beliau hairan mengapa ia masih isu.

Beliau berkata mana-mana organisasi mempunyai hak untuk menamakan atau melantik sesiapa sahaja yang mereka yang fikirkan sesuai untuk dilantik dalam jawatankuasa mereka.

Tambah beliau, sesiapa yang mempertikaikan isu ini harus mengambil mengambil tanggungjawab dan bukannya menyerang beliau melalui isterinya.

“Apa isunya di sini,” katanya, “atau tiada apa isu yang lain (jadi) bangkitkan isu ini ?”

image

Pisau kata ” orang lain pun nak berniaga jugak”

Anwar Didakwa Sokong Eric Paulsen Kritik JAKIM

in Berita Utama by

Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim menyokong Pengasas dan Pengarah Eksekutif Lawyers For Liberty, Eric Paulsen berhubung dengan kenyataannya yang menuduh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) mempromosi ekstremisme pada setiap Jumaat yang dipercayai merujuk kepada khutbah solat Jumaat kepada umat Islam, dakwa sebuah laman negarapakatanrakyat.com

“Dakwaan peguam hak asasi manusia, Eric Paulsen melalui akaun Twitter yang mendakwa Jakim (Jabatan Kemajuan Agama Islam Malaysia) menyebarkan fahaman ekstrimis (dipercayai melalui khutbah Jumaat) semalam (9 Jan), mendapat sokongan penuh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Anwar bagaimanapun tidak menjelaskan lebih lanjut mengenai sokongannya itu cuma dipetik oleh sumber sebagai bersetuju dengan kenyataan tersebut.

“Bagaimanapun sokongan ini sahaja sudah cukup untuk Eric Paulsen memanjangkan dakwaannya itu kepada pihak-pihak yang berkenaan walaupun beliau sendiri mendapat kritikan hebat dari umat Islam kerana cuba mempersoalkan khutbah Jumaat.

“Sebagai seorang di antara segelintir pemimpin Islam dunia yang disegani dan berpengaruh, sudah tentu sokongan dari Anwar dalam erti kata lain boleh ditafsirkan sebagai beliau bersetuju dengan kenyataan Eric Paulsen itu,”dakwa laman itu

Menurut negarapakatanrakyat.com, Paulsen mempunyai hak untuk mempersoalkan apa juga yang tidak kena di matanya berdasarkan sudut hak asasi manusia dan kebebasan bersuara yang diiktiraf masyarakat antarabangsa.

“Aku rasa inilah pendirian Anwar dan Pakatan Rakyat bila membuat keputusan untuk menyokong kenyataan Paulsen semalam. PAS, walaupun berada dalam Pakatan Rakyat seperti biasa pasti tidak akan menyokong pendirian Anwar ini dan itu bukanlah sesuatu yang mengejutkan.

“Mulut pemimpin PAS sekarang penuh dengan berjuta-juta ringgit wang bantuan untuk membantu mangsa banjir yang disumbangkan BN, mana ada masa mereka nak menyokong Anwar lagi,” dakwanya lagi.

Sementara itu, Anwar dilihat membela Paulsen ketika diminta memberi komen mengenai isu tersebut oleh thesundaily.my

Anwar berkata Paulsen perlu diberi ruang untuk menjelaskan dakwaannya dan bukannya terus dijatuhi hukuman.

“Tanya dia (Paulsen), apa sebabnya sebelum sebarang keputusan dibuat,” kata Anwar ringkas.

Tiga hari lepas, Paulsen mengeluarkan kenyataan menuduh JAKIM sedang mempromosi ekstremisme pada setiap Jumaat yang dipercayai merujuk kepada khutbah solat Jumaat kepada umat Islam.

“JAKIM sedang mempromosikan ekstremisme setiap hari Jumaat. Kerajaan perlu menangani isu ini jika serius untuk menentang ekstremisme di Malaysia,”kenyataan Eric Paulsen pada Jumaat dipetik.

Namun, selepas itu Paulsen memadamkan kenyataan asal di twitternya dengan penjelasan baharu yang konsisten mengkritik JAKIM.

“Tweet saya hanya merujuk JAKIM sebagai sebuah agensi kerajaan. Mengkritik JAKIM tidak harus ditafsirkan sebagai menghina Islam,” katanya.

Hari ini, AIDCNews mendedahkan Lawyers For Liberty diterajui Paulsen yang ditubuhkan pada 2011 mendapat naungan daripada PKR.

Malah, Paulsen sendiri bernaung di bawah firma guaman ‘Daim & Gamany’ milik aktivis PKR, Sivarasa Rasiah.

Sivarasa pula diberi kedudukan istimewa apabila dilantik sebagai Pengarah Kumpulan peransang Selangor Berhad

Sumber:Aidcnews

Gagal Hentam Zahid,Kit Siang Persoal Dan Dakwa Hisham dan Mantan Menteri KDN Terlibat Dengan Underworld.

in Berita Utama by

Selepas penjelasan Zahid mengenai surat FBI (klik sini) ,membuatkan haprak pakatan terduduk kehabisan modal..

Pembangkang terpaksa mencari sasaran baru apabila mereka tidak mampu untuk menumbangkan Zahid yang tegak pertahankan kebenaran..

Sasaran terbaru yang dilihat lemah oleh pembangkang adalah Hishammudin Hussien mantan menteri KDN..

image

Kita dapat lihat bagaimana ular cuba membelit sedaya upaya mantan mantan menteri dalam negeri dalam keadaan mereka sudah tidak memegang jawatan tersebut..

Pisau berharap Ds Hisham dan mantan menteri KDN beri  penjelasan kepada Pembangkang dan Kit Siang mereka tiada kaitan dan terbabit dengan underworld kongsi gelap..

image

Kesimpulannya memang sah ramai yang mula sedar termasuk pemimpin pembangkang betapa Malaysiakini pembohong dan putar belit isu surat FBI..

Pisau kata “Malaysiakini tak dapat Zahid,Hisham pulak jadi sasaran”

Penjelasan Pecah Pembohongan Pembangkang ! @ZahidHamidi Sahkan Malaysiakini dan MsianInsider Portal Berita Bodoh No 1 Negara.

in Berita Utama by

Walaupun Zahid Hamidi,IGP dan Peguam membuat penjelasan mengenai surat kepada FBI, Malaysiakini terutamanya tak berhenti mencari jalan membuat fitnah dan memcari helah memburukkan nama Menteri Dalam Negeri.

Pelbagai tajuk berita mereka menghasilkan persepsi buruk seolah Menteri Dalam Negeri ini jahat,bersekongkol dengan kongsi gelap dan tiada kredibiliti ..

Setelah melihat dan mendengar mengenai  surat FBI ini sebenarnya langsung tiada isu dan tak lebih kepada surat rasmi Menteri kepada pihak berwajib.

Namun atas sifat bodoh dan bebal hakiki ,paria politik serendah Malaysiakini mahukan sesuatu penjelasan mengikut kehendak mereka seolah merekalah yang mengawal selia undang undang dan kerajaan Malaysia. Ini bukan soal logik, jangan melogikkan mengikut perkiraan politik hingga menolak keberadaan dan hak kuasa undang undang yang terutamanya menteri terikat tanpa boleh rakyat biasa persoalkan.

Ini adalah kenyataan rasmi Ds Zahid menjawap segala persoalan yang ditimbulkan malah yang mengesahkan secara rasm portal berita Malaysiakini dan Malaysia Insider berniat jahat.

image

image

KENYATAAN MEDIA
MENTERI DALAM NEGERI
YB DATO’ SERI DR AHMAD ZAHID HAMIDI

Berikutan isu surat saya kepada Timbalan Pengarah, Biro Siasatan Persekutuan (FBI) Amerika Syarikat bertarikh 18 Disember 2014 adalah untuk menjelaskan status seorang rakyat Malaysia bernama Paul Wei Seng Phua atau Paul Phua yang dituduh terlibat dengan aktiviti perjudian haram di Amerika Syarikat dan kini sedang dibicarakan di Mahkamah negara tersebut.

Sebagai Menteri Dalam Negeri yang bertanggungjawab dalam hal ehwal keselamatan negara, maka saya telah menjelaskan status Paul Phua dan kongsi gelap 14K Triad seperti mana yang telah dinyatakan oleh Ketua Polis Negara seperti berikut :

• tidak wujud Kumpulan Kongsi Gelap “14K Triad” di Malaysia;

• Paul Phua bukanlah ahli kepada Kumpulan Kongsi Gelap “14K Triad” di Malaysia
Berkaitan pertikaian kandungan surat saya mengenai Paul Phua membantu kerajaan dalam urusan keselamatan, ia tidak dapat didedahkan kerana melibatkan isu keselamatan yang berstatus Rahsia Besar dan tidak boleh sewenang-wenangnya diwar-warkan kepada umum atas faktor kepentingan dan keselamatan negara. Bahkan maklumat-maklumat rasmi Kerajaan tersebut turut dilindungi oleh Akta Rahsia Rasmi 1972.

Maka dengan menggunakan budi bicara, saya mengeluarkan surat penjelasan status Paul Phua kepada pihak FBI dan bukanlah surat sokongan untuk tidak mendakwa Paul Phua seperti yang dilaporkan oleh portal berita pro-Pembangkang.

Saya telah berulang kali menyatakan bahawa saya tetap akan membanteras gejala gengsterisme, judi dan dadah di negara kita. Sekali lagi saya ingin menekankan bahawa saya tidak akan berkompromi dengan gejala tidak sihat dan episod ini telah menguatkan semangat saya untuk terus memerangi dan menghapuskan aktiviti jenayah hingga ke akar umbi.

Pihak kerajaan tidak sama sekali menyokong sebarang tindakan oleh mana-mana individu termasuk Paul Phua yang berkaitrapat dengan sebarang organisasi jenayah sekiranya ada.

DS Zahid Hamidi banyak hentam geng kongsi gelap,judi haram,dadah kenapa Msiakini sakit hati sangat??

Pisau kata ” harap pihak Ds Zahid dan KDN saman Malaysian Insider dan Msiakini”

Peguam Pembangkang @ericpaulsen101 Berjaya Di Tangkap Hidup Hidup..

in Berita Utama by

Berdasarkan twit Ketua Polis Negara,peguam pakatan yang menghina Jakim dan umat Islam telah ditangkap..

Amat mengejutkan walau pun telah ditangkap polis ,Lawyers for Liberty masih tak lupa kerja mereka untuk berbohong..

Adakah patut dituduhnya pihak polis menghantar 20 orang anggota semata mata untuk menangkap haiwan ini..

image

Pisau tahu.. tipu bohong dan fitnah sudah menjadi darah daging puak liberal ini.

Cuba lihat twit dibawah..

image

Mana satu..20 atau 3 orang..

Dah ditangkap menghina dan membuat provokasi jahat masih tetap nak berbohong..

Pisau kata “mana semua hero haprak pakatan..takmau defend ka haram jadah ni”

Paris attack false flag ops.

in Berita Utama by

Malaysia, France and Norway seemingly experienced terror attacks after irking Israel, suggested Live Leak.

Malaysian planes started falling out of the sky after the Kuala Lumpur Tribunal found Israel guilty of genocide in late 2013, it said, referring to MH370 that went missing in March last year, and MH17 that was shot down in Ukraine in July.
“Just one month ago, France set off a stampede when its lower house voted to recognize Palestine. 

“Suddenly “Islamic terror strikes France.” Is Paris being punished for its pro-Palestine vote?” it asked in an article posted on its website.

Live Leak posted this following the Jan 7 shooting incident at the Charlie Hebdo satirical magazine office in France that allegedly killed 12 people. 

Within two days French police eventually gunned down two suspects namely  Said and his brother Cherif Kouachi.

Live Leak also noted that Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu had warned that France was making a grave mistake by recognising Palestine as a state.

In 2011, the youth wing of Norway’s Labor Party wanted to impose a complete blockade on Israel. Suddenly the entire leadership of the Party’s youth wing was slaughtered in a professional operation falsely attributed to a lone nut, Anders Breivik, reported Live Leak.

Critics are claiming that the Paris terror attack was another false flag operation.
Veterans Today senior editor Gordon Duff noted that there appeared to be no blood after a gunman allegedly shot French policeman Ahmed Merabet using an AK-47 assault rifle.

image

“Bullets of AK-47 have steel rods in them used to penetrate body 
armor. These rods take out baseball sized chunks out of concrete. None
of this was seen! ,” said Duff.

The death of French police commissioner Helric Fredow who was investigating the Charlie Hebdo shooting incident had also raised suspicion.

image

 
Fredow, 45, a regional deputy director, had purportedly committed suicide on Thursday night shortly after meeting the family of one of the Charlie Hebdo massacre victims. He purportedly died before completing the report.

Meanwhile Charlie Hebdo is planning to increase its print from 60,000 copies previously to one million.
Most of the cartoonists killed were old timers namely Jean “Cabu” Cabut, 76, Bernard “Tignous” Verlhac, 57, Georges Wolinski, 80, and Philippe Honore, 73.

The magazine’s editor-in-chief Gerard Biard  was in London during the incident, while many other journalists reportedly escaped death because they came in late.

Source:

Memahami Makna Serangan Malaysiakini Ke Atas Menteri KDN

in Berita Utama by

1. Tiga minggu lalu South China Morning Post mendedahkan Surat Zahid kepada FBI tentang penjelasan status Paul Phua. Jika diteliti surat tersebut tanpa nombor siri. Tetapi demi dendam kesumat untuk menjatuhkan Zahid, maka Malaysiakini tanpa usul periksa menjadikan surat ini sebagai topik utama mereka. Bagaimana sebuah saluran media seperti Malaysiakini tanpa memastikan surat tersebut benar atau palsu terus menjadi Berita Utama di portal ? Pastinya, surat tersebut TIADA NOMBOR SIRI.

2. Kemudian, Malaysiakini terus mencari IGP untuk meminta penjelasan. Sekali lagi kenyataan IGP dijadikan senjata kononnya surat tersebut tanpa melalui PDRM sedangkan IGP secara terang-terangan menyatakan kongsi gelap 14K tidak wujud di Malaysia. Jawapan IGP tidak bercanggah dengan isi kandungan surat Zahid kepada FBI.

3. Untuk menampakkan kekalutan dalam isu surat ini, Malaysiakini menerjah pula Menteri Pertahanan, Hishamuddin. Jawapan Hishamudin “lebih baik soalan tersebut ditujukan kepada MDN” telah sengaja dimanipulasi untuk menggambarkan bahawa pemimpin lain juga kononnya sedia maklum bahawa tindakan tersebut adalah salah. Sedangkan jawapan Hishamuddin adalah tepat kerana surat tersebut bukan di bawah bidangkuasanya.

4. Malaysiakini tidak berputus asa dengan memberanikan diri mempersoalkan surat tersebut kepada Tan Sri Abd Ghani Patail. Jawapan Peguam Negara ” saya tidak mahu menjawab soalan tersebut dalam program seperti ini, saya akan jelaskan dalam acara lain”. Malaysiakini sekadar melaporkan Peguam Negara melarikan diri dari menjawab isu surat Zahid demi untuk menggambarkan Zahid keseorangan dalam isu ini.

5. Terbaru Malaysiakini mendedahkan ada seorang Pegawai Tinggi PDRM kecewa dengan tindakan MDN mengutus surat penjelasan status Paul Phua. Berita ini sangat meragukan kerana tanpa memetik nama Pegawai Tinggi tersebut. Ianya hanya strategi Malaysiakini untuk melagakan organisasi keselamatan dengan KDN bagi mempengaruhi netizan. Pengakuan PEGAWAI TINGGI POLIS itu adalah rekaan. Kalau betul berani saya cabar sebutkan namanya ?

6. Malaysikini juga menggunakan wording yang salah iaitu MDN mengeluarkan “surat sokongan untuk membantu Paul Phua”. Sebenarnya ia bukanlah surat sokongan sebaliknya surat penjelasan status Paul Phua di Malaysia yang tidak terlibat dengan kongsi gelap TRIAD 14K. Itu pun diminta oleh pihak peguam bukannya MDN tersorong-sorong mengutus surat terbabit.

7. Malaysiakini juga turut mempertikaikan ayat “membantu aspek keselamatan negara”. Paul Phua adalah Raja Judi. PDRM pada jeda masa ini sedang memerangi gejala judi maka tidak mustahil rangkaian Paul Phua banyak membantu membocorkan rahsia pada kerajaan. Itulah yang dimaksudkan dengan membantu keselamatan negara. Pun begitu, bagi seorang Raja Judi yang sudah terbocor aktivitinya sebagai duri dalam daging – sebenarnya surat tersebut telah menghukum Paul Phua di mata Taikun mereka. Taikun judi tidak akan melepaskan Paul Phua. Adakah Zahid Hamidi menyelamatkan Paul Phua melalui surat tersebut ?

8. Lantas, Malaysiakini melalui Rafizi Ramli mempertikaikan bahawa perutusan surat tersebut tidak melalui channel yang betul dengan membelakangkan Wisma Putra. Adakah Rafizi juga membuat tuduhan semberono tanpa usul periksa. Jika dapat dibuktikan bahawa surat tersebut adalah melalui nota diplomatik, adakah Rafizi akan bersetuju bahawa surat tersebut tidak menyalahi kuasa MDN membuat penjelasan terhadap status seseorang individu ?

9. Kesimpulannya, Zahid adalah pemimpin yang memerangi aktiviti perjudian di Malaysia. Berapa ratus premis judi diserang dan ditutup di zamannya. Zahid jugalah yang menubuhkan pasukan polis khas memerangi kegiatan judi. Malah Zahid jugalah yang mengharamkan PPS di Penang yang menyimpan ahli mempunyai rekod jenayah. Zahid bukan seperti Lim Guan Eng yang menjaga penjenayah. Zahid juga bukan seperti Anwar Ibrahim yang mengutus surat mohon bantuan Australia memcampuri urusan penghakiman negara. Zahid adalah pemimpin yang TEGAS dan tidak sekali kali berkonpromi dengan kejahatan

Siri Eric Paulsen Menghina Islam; Dapat Pembelaan Ambiga Dan Latifah Koya..

in Berita Utama by

image

Pah Koya dan Ibu angkatnya Ambiga sudah mula buka mulut..

Penghinaan terhadap khutbah Jumaat konon mengalakkan Islam Ekstrim satu tindakan melampau yang langsung tidak boleh diterima..

Apa Ambiga jawap? Jika pihak berkuasa mahu mendakwa Eric Paulsen..silakan katanya biar Mahkamah tentukan sama ada khutbah itu ekstrim atau tidak.. ini satu lagi cubaan mengheret Institusi agama Islam ke mahkamah civil..

Berdasarkan twitter Eric Paulsen ternyata Jakim,Institusi Ulama dan agamawan menjadi sasaran beliau..

image

Umat Islam di Malaysia sekarang ini hanya mendiamkan diri..mungkin takut dituduh ekstrim sekiranya mereka bangkit pertahankan agama Islam..

Justeru Pisau sarankan agar umat Islam agar duduk diam diam nanti ditakuti pula dituduh puak liberal sebagai teroris Islam..

Pisau kata ” umat Islam Malaysia mana berani..”

Senarai Tajuk Khutbah Jumaat Yang Lawyer Pakatan Tuduh Ekstrim..

in Berita Utama by

image

Berikut adalah senarai tajuk khutbah Jumaat yang lawyer apek kopitiam tuduh sebagai ekstrim.

Fahaman ekstrim liberal haprak pakatan menyeran apa saja yang membabitkan kepentingan dan hak umat Islam.Mengkritik Islam dikatakan kebebasan bersuara dan hak asasi manusia..

Ada kita dengar kecaman dari Kit Siang?Rafizi?Anwar,Guan Eng? Dan ramai lagi pemimpin haprak pakatan?

Latifah Koya peguam dan juga orang kuat PKR ada kita dengar bantahan dari beliau?Tak ada beb..

PKR memang mendiamkan diri kerana memang teguran dari peguam paria ini dianggap sebagai langkah moderate ..

Begitu juga Dap.. mereka pernah menuduh khutbah Jumaat yang membaca petikan surah Al Baqarah sebagai rasis,perkauman dan berniat jahat..

Bayangkan jika negara ini diperintah oleh haprak pakatan..Pisau amat yakin ayat ayat quran akan diubah suai mengikut kehendak mereka…khutbah Jumaat juga pasti akan diharamkan..

Pisau kata “ancam keselamatan negara”

BF Tipah Koya,Lawyer Kopitiam @EricPaulsen101 disiasat ikut Akta Hasutan

in Berita Nasional by

Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan mengambil tindakan terhadap peguam Eric Paulsen yang mendakwa Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mempromosikan fahaman ekstremis di negara ini.
Khalid Abu Bakar

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar yang mengesahkan perkara itu berkata, pihaknya akan menyiasat Pengarah Eksekutif Lawyers For Liberty itu mengikut Akta Hasutan 1948.

“Kenyataan sebegini memang wajar kita siasat di bawah Akta Hasutan,” katanya di sini hari ini.

Semalam, Eric mengeluarkan kenyataan tersebut menerusi laman sosial Twitternya dengan menuduh Jakim menyebarkan fahaman itu pada setiap Jumaat yang dipercayai merujuk kepada khutbah solat Jumaat kepada umat Islam.

Eric menerusi catatannya berkata: “Jakim sedang mempromosikan ekstremisme setiap Jumaat. Kerajaan perlu menanganinya jika serius mahu banteras ekstremisme di Malaysia”.

Selain itu, Khalid turut menegaskan untuk mengambil tindakan sama ke atas pihak-pihak yang mengeluarkan kenyataan tidak bertanggungjawab.

“Hati-hatilah dalam memperkatakan sesuatu. Jangan berkata-kata yang mengundang PDRM mengambil tindakan.

“Berani cakap beranilah tanggung,” tegas beliau.

Sementara itu, Eric ketika dihubungi Mingguan Malaysia enggan mengulas mengenai maksud ‘ekstremis’ yang didakwanya itu.

Malah beliau juga tidak mahu mengesahkan akaun Twitter tersebut adalah miliknya.

“Saya akan adakan sidang akhbar sama ada esok atau pun lusa,” ujarnya.

Dalam perkembangan berkaitan, Khalid memberitahu, undang-undang seperti Akta Hasutan 1948 masih diperlukan kerana dapat membantu PDRM menyelesaikan masalah kumpulan ekstremis.

Sambil merujuk kepada insiden serangan pejabat akhbar mingguan Charlie Hebdo di Paris baru-baru ini, beliau menegaskan akta ber­kenaan wajar dikekalkan.

“Ambillah iktibar kejadian di Paris. Itulah sebab kita memerlukan Akta Hasutan dan PDRM tidak akan membiarkan penghasut agama,” ujarnya.

Pada 7 Januari lalu, seramai 12 orang terkorban selepas tiga lelaki yang dilengkapi senapang jenis Kalashnikovs dan pelancar peluru berpandu menyerang pejabat akhbar mingguan Charlie Hebdo.

Pada November 2011 pejabat akhbar berkenaan juga pernah dibom selepas menerbitkan karikatur Nabi Muhammad dengan menggunakan tajuk Charlie Hebdo.

Pisau kata “mana pi Pah Koya.. dah breakoff dengan BF dia kah?”

Apakah Zahid Mesra Dengan Kongsi Gelap ?MsianInsider dan Mkini Terkantoi Besar Berbohong

in Berita Utama by

Isu surat Ds Zahid sudah ke peringkat over spin oleh kalangan haprak pakatan.Dari tinjauan Pisau hampir 3-4 artikel sehari dihasilkan oleh Minsider,Mkini dan seangkatan seolah mahu menimbulkan persepsi seburuk mungkin.

Terbaru MInsider dan Mkini menimbulkan cerita kononnya pegawai kanan polis berasa dikhianati oleh menteri dalam negeri. Agak melucukan portal berita yang terkenal dengan pembohong dan fitnah ini cuba spin seolah wujud pegawai kanan tertinggi PDRM berasa amat kecewa..

Menurut sumber dalaman portal MIsinder dan MKini kepada Pisau sebenarnya tidak wujud pegawai kanan tersebut semuanya diada adakan ,jika benar wujud dedahkan saja nama pegawai kanan tersebut dan buat laporan polis agar satu siasatan besar besaran benarkah Menteri Dalam Negeri bersekongkol dengan tauke judi.

image

Ahli Parlimen Pas Siti Zailah mengucapkan terima kasih atas bantuan tanpa mengira ideologi politik kepada Ds Zahid di Kelantan baru baru ini.

Pisau amat pasti sehingga 10 kali PRU pun mereka tidak akan dapat beri satu nama pegawai yang kononnya wujud amat kecewa dengan Menteri Dalam Negeri.

MInsider dan Mkini dah beberapa kali kantoi bohong dan fitnah..jenis corak pemberitaan tahap sampah lebih bersifat provokasi,fitnah dan bohong berskala besar.

Terkini Pisau amat tertarik dengan artikel dari MyKMU

Apakah Zahid Mesra Kongsi Gelap?

Beberapa pemimpin pembangkang dan portal Malaysiakini menuduh Ahmad Zahid sebagai mesra kongsi gelap kerana dalam surat terbabit turut menyatakan Paul Phua sebagai orang yang membantu PDRM dalam hal-hal keselamatan negara ini.

Dibaca sekali lalu ia mungkin ada kebenarannya Ahmad Zahid melindungi Paul Phua.

Namun dalam bidang keselamatan dan risikan kongsi gelap, pendedahan bahawa Paul Phua merupakan pemberi maklumat kepada Polis Malaysia merupakan satu hukuman bunuh kepada Phua jika benar beliau terbabit dengan kumpulan kongsi gelap antarabngsa yang bernama 14K ini.

Pembabitan Paul Phua dengan kongsi gelap antarabangsa hanyalah andaian dan sumber risikan terhad. Kerajaan tidak mungkin boleh menangkap atau mengambil tindakan ke atas beliau berdasarkan maklumat ini.

Dengan mengumumkan kepada FBI dan Mahkamah Amerika Syarikat bahawa Paul Phua “membantu kerajaan dalam hal keselamatan” ia membawa maksud Paul adalah pemberi maklumat kerajaan.

Dalam hal ini, jika benar beliau merupakan anggota kongsi gelap, nyawa beliau sudah dihujung tanduk, sama ada meminta perlindungan sebagai saksi atau bakal berhadapan ancaman mati kongsi gelap terbabit.

Sebenarnya, surat Ahmad Zahid ini merupakan strategi serampang dua mata yang sangat bijaksana.

Jika Paul tiada kaitan dengan kongsi gelap antarabangsa terbabit, maka tiada sebab untuk terus melabelkan beliau sebagai ahli kongsi gelap.

Jika beliau seorang ahli kongsi gelap, pengumuman bahawa beliau merupakan “pemberi maklumat” kepada kerajaan Malaysia merupakan hukuman mati secara tersirat.

Justeru mana mungkin surat terbabit yang penuh diplomasi tetapi sangat merbahaya tersebut mahu dijadikan bukti bahawa Ahmad Zahid mesra kongsi gelap?

Malah surat terbabit harus menjadi satu bukti kebijaksanaan Ahmad Zahid menguruskan hal keselamatan negara.
Selanjutnya KLIK SINI

Artikel dari Blog Infowatan juga menghadirkan pendapat yang hampir sama betapa sebenarnya surat Ds Zahid kepada FBI langsung tiada isu..

Kalau kita nak ubat orang kena patuk ular kita kenalah cari bisa ular. Macam Polis Hong Kong nak hapus ancaman gangster, diorang jadi gangster, berkawan dengan gangster untuk tahu hal gengster, makan masa 15 tahun untuk hapuskan ancaman gangster. Samalah macam kes US, berkawan dengan Osama bin Laden, untuk berperang dengan Rusia, halau Rusia dari Afganistan. Bila Rusia dan keluar, Osama pulak jadi musuh. Akhirnya Osama mati dibunuh oleh US. Pada saya,mungkin DSZ bekerjasama denga Paul Phua sebab nak tahu tentang kegiatan perjudian dekat Malaysia ni. Tapi, takdela sampai baik sangat sampai bawak ke bilik tidur. Baik tu berpada-pada.

4.Kat  Malaysia, selagi ada cina, selagi tula ada judi. Siapa yang jaga Genting Highland? Siapa pemilik asal tanah tu? Takkan rakyat Malaysia buta sejarah. Orang kata jangan mengata orang, nanti kita yang lebih. Macam meludah ke langit, kena muka sendiri. Kan? Cuma Genting Highland ni diberi lesen untuk berjudi. Tapi yang lain tu tak de lesen, sebab tu la kita panggil ‘illegal gambling’. Memang la agama kata judi tu tak bagus. Kalau dalam Islam, judi tu haram. Tapi, bagi kebanyakan orang cina itu dah kira budaya dia, benda biasa jer. Nak buat macam mana. Jadi, kita ni cermin la diri kita sendiri. Kalau dah kata namanya Islam tak yah la berjudi.

5.Dalam pengamatan penulis, isu ni tak besar. Small matter jer. Rasanya, hanya kerana DSZ ni Menteri Dalam Negeri dan Naib Presiden UMNO yang paling senior dan ada potensi untuk naik, so orang cari pasal, buat macam-macam nak jatuhkan dia, biasa la tu asam garam politik Malaysia. Setahu penulis, arwah bapa DSZ, ada membantu sekolah-sekolah pondok, sekolah Tahfiz, rumah anak yatim, orang-orang fakir miskin dan orang-orang lain yang memerlukan. Dalam hal ni, takkanlah anak pada orang baik-baik macam ni, cukup didikan agamanya, nak buat benda-benda haram macam yang diwar-warkan sekarang ni.

Selanjutnya KLIK SINI

Pisau kata “Minsider dan Mkini dah kantoi”

Jika Jakim Ajar Umat Islam Ekstrim, Dah Lama @EricPaulsen101 Di Sembelih..

in Berita Utama by

image

Loyar Eric Paulsen boyfriend Pah Koya hari ini menuduh Jakim galak Islam Ekstrim setiap hari Jumaat..

Apa maknanya.. apa yang boleh kita takfsir.. teks khutbah setiap Jumaat datangnya dari mana? Setiap negeri punyai majlis agama Islam dibawah Jakim maka maksud peguan haram jadah ni teks khutbah yang dibaca oleh pak imam di seluruh negara amat ekstrim hingga mengancam bukan Islam?

Beginilah.. jika  Jumaat setiap minggu..setiap tahun dan sejak berkurun khutbah Jumaat mengajar umat Islam menjadi ekstrim.. pasti peguam politik seperti Eric Paulsen dah lama di sembelih..

Apa saja teguran mengenai Islam akan dianggap sebagai kebebasan bersuara..
Jika umat Islam bersuara  dan pertahan hak ,mereka akan dianggap sebagai ekstrim dan teroris..

Provokasi jahat peguam ini melibatkan seluruh umat Islam dinegara ini.. harap 1 laporan polis dapat dibuat..

Pisau kata ” semuanya ada had..jangan melampau.. nanti jangan terkejut pulak”

Kepulan Asap Cemaskan Penumpang Feri Di Pulau Pinang

in Berita Utama by

image

image

BUTTERWORTH: Kira-kira 300 penumpang diarahkan keluar selepas bahagian enjin feri Pulau Payar tiba-tiba berasap ketika baru berlepas dari Pangkalan Sultan Abdul Halim, di sini, pagi tadi.

Dalam kejadian itu pada jam 8.30 pagi, feri yang dalam perjalanan ke terminal Raja Tun Uda di bahagian pulau, terpaksa berpatah balik ke jeti selepas bahagian belakang feri itu dipenuhi kepulan asap hitam dipercayai berpunca daripada kerosakan enjin.

Jurucakap feri berkata, semua penumpang selamat dan tidak cedera.

“Berdasarkan pemeriksaan awal, kerosakan enjin menyebabkan kepulan asap hitam keluar dari bahagian belakang feri.

“Bagaimanapun, tiada kebakaran berlaku dan keadaan dapat dikawal kru feri yang terlatih bagi menghadapi sebarang kecemasan dalam pelayaran,” katanya.

Lumpur Ini Dari Mana?

in Berita Utama by

image

Mana datangnya lumpur yang begitu banyak dan tinggi?Ketinggian lumpur hingga ke paras pinggang..

Kerajaan negeri Kelantan dakwa aktiviti balak dah lama berhenti.. walhal semua orang tahu balak tiap hari kelihatan diangkut dijalan raya..

image

Pisau kata ” Upayapadu tak dapat hasil balik..?Lu mau tipu sapa?”

Selepas Harga Minyak Turun,Akhirnya Stesyen Minyak Dapat Pembelaan PKR

in Berita Utama by

Apa lagi yang Rafizi mau.. bila harga minyak turun.. dia lah manusia dalam Malaysia yang paling meroyan..

Sebab.. dia dah tak ada modal untuk menghasut.. celik mata saja syaitan pun datang.. ah…dapat idea boleh spin pula stesyen minyak rugi kalau harga minyak turun..

Sekarang ni nak bagi rakyat untung atau stesyen minyak yang untung?

Beginilah..apa kata anjur demo seluruh Malaysia..buat bantahan bela nasib pengusaha stesyen minyak..

Ramai puak haprak pakatan gian nak berdemo..asalkan bantah mesti puak ni turun sebab boleh claim duit minyak..

Pisau nasihatkan Rafizi  mencari satu mekanisme yang bijak agar setiap haprak pakatan dapat melepaskan gian berdemo dan pengurusan bayaran elaun berdemo..

Apa kata buat demo banjir..mesti ramai yang turun..

Bantah lah apa pun.. BN tetap jadi kerajaan… rakyat bukan sebodoh penyokong haprak pakatan..

Pisau kata “Tadak modal..bodohkan rakyat”

Ngeh dan Nga Tak Membalak Hingga Banjir?

in Berita Utama by

By Lim Sian See
Today, Ngeh Koo Ham and Nga Kor Ming has issued a statement to clarify on their Upayapadu Plantation Bhd business. http://tinyurl.com/n8lplem

In it, he made the following points (and my question to them follows)

1. Taiping MP, Nga Kor Ming and I were not involved and are still not involved in any logging activity in Kelantan or any part of Malaysia. Neither was the company, Upayapadu Plantation Sdn Bhd where we have invested was involved in any such activity (the company has directly and indirectly about 100 shareholders).

2. Upayapadu Plantation Sdn Bhd was and is only involved in the replanting of trees on the piece of land that it has a joint-venture with Yayasan Islam Kelantan (YIK). The present shareholders bought over Upayapadu Plantation Sdn Bhd in 2012. The company had entered into the joint venture agreement in 2006 when it was still under the management of the former shareholders.

Questions on 1&2 LSS: Was the entire 10,520 acres consisting of BARE EMPTY land without any trees at all when you took over in April 2012. Are you able to show aerial survey photos of your land in April 2012 and today?

Upayapadu Plantation Sdn Bhd may not be the company that logged the trees BUT was there any logging done by any 3rd parties – either with or without explicit permission from Upayapadu?

Can you confirm that NO logging whatsoever and not a single log of tree has been removed from your concession area?

3. Berita Harian news daily had falsely and maliciously accused us of logging and polluting the rivers in Kelantan at the end of 2012 and we have filed a defamation suit against the writer and The New Straits Times Press (Malaysia) Berhad, the latter being the owner and publisher of Berita Harian. The case has been fixed for full hearing at the Sessions Court in Kuala Lumpur in March 2015.

Question on 3: LSS: As my question above, it may not be Upayapadu who logged the trees and it could have been other parties. Does Upayapadu have any knowledge of 3rd parties logging your concession area? Did the company give permission to do so? Were there ANY land-clearing done at all? If no land-clearing was done, how are you going to plant the rubber trees?

4. Upayapadu Plantation Sdn Bhd has been a very responsible company in replanting the said land. The environmental department (Jabatan Alam Sekitar) has by a letter dated 23/9/2014 put on record its appreciation to the company for implementing and complying with all the Environmental Impact Assessment (EIA) requirements. The department also praised and congratulated the company for its responsible attitude.

5. Upayapadu Plantation Sdn Bhd spends tens of thousands of ringgit every year to engage environmental consultants and environment auditors to ensure that strict compliance of the EIA requirements.

6. Sedimentation ponds were created in the said land to ensure that the water from the land does not pollute the rivers. Sediments from the running water will be collected in these ponds before the water flows into the rivers.

7. All the rivers in the said land were cleaned and cleared of debris and blockages to enable water to flow smoothly and quickly to prevent any flood.

Question on 4 to 7 – LSS: Are you able to release these EIA reports to the public and show us photographs from your concession area including the sediment ponds and cleared rivers? How many sediment ponds were built in that 10,520 acres area – is it sufficient?

8. The said land was not affected by the recent flood though it is situated between the towns of Gua Musang and Kuala Krai which were badly affected by the flood. Some may wonder if the development of the said land contributed to the flood in Gua Musang and Kuala Krai. In order to clear all doubts, I would like to state that all the kampongs (villages) surrounding the said land were not affected by the recent flood. If the surrounding villages were not affected by the flood, how can the development of the said land contribute to the flood that is about 65 km away? The said land is about 65 km from Kuala Krai and is also about 65 km from Gua Musang.

Question on 8 – LSS: Is your land and the kampongs surrounding the said land on elevated area? If your land is elevated and upstream of both Kuala Krai and Gua Musang, any sediments can still wash down thru the rivers to affect areas 65km away.

Additional questions for Nga Kor Ming and Ngeh Khoo Ham:

1) Can you confirm that although you have more than 100 shareholders that Ngeh Khoo Ham has beneficial ownership of 51% of the shares of Upayapadu?

2) Can you confirm that Upayapadu (and thus both of you) are direct benefits of a RM16.2 million soft loan from the government that both of you scold daily as being unfair?

3) RM16.2 million soft loan seems to be a lot of money but works out to be less than RM1,600 per acre. Is this enough to develop the land for planted forest?

4) Your financial statements show that the company has long and short term debts of RM40million – can you disclose what these debts are and who are they owing to?

5) What is the exact amount that Nga Kor Ming and Ngeh Koo Ham has invested or committed to invest in this project and where is the source of funding from?

6) Is it true that DAP forbids elected representatives to be involved in business – especially business involved with govt and state land?

7) If yes, why were both of you given exemptions? Has there been other DAP elected representatives given such exemptions and who are they?

Pisau kata ” At first they denied involvement at all. Now after they have caught lying about upayapadu, so now they come up with another lie which it wasn’t them who did all the logging? The main question is, if not them then who? They cant keep on playing ignorant. They must at least blame someone. I take it the only way out is either to blame illegal loggers or the Kelantan state government. If they dragged PAS along with them, we might see a brand new set of Pakatan Rakyat’s drama after the Langkah Kajang debacle.”

Balak Dan Banjir ! Rupanya Ngeh Dan Nga Pinjam Duit Kerajaan Umno BN Berjuta Untuk Berniaga

in Berita Nasional by

bukti2DAP seringkali memberitahu para zombie yang terdiri daripada penyokong Pakatan Rakyat terutama sekali kaum Cina bahawa Kerajaan UMNO-BN yang menguasai Persekutuan, sangat rasis dan terlalu melebihkan Melayu-Bumiputera dan bersikap zalim terhadap bukan Melayu.

Namun surat daripada Ngeh Koo Ham ini membuktikan sebaliknya!

Justeru, elok juga kalau Nga Kor Ming yang SANGAT BANYAK MULUT menceritakan dan menjelaskan di mana sebenarnya terletak LADANG BALAK berkeluasan 10,526 ekar yang dihadiahkan oleh Kerajaan Negeri Kelantan kepada mereka di Kelantan. Dan siapa pula yang memiliki tanah balak seluas 10,526 ekar di Sungai Relai, Chiku di Daerah Gua Musang.

Perlu juga dia menjelaskan berapa ekarkah tanah balak yang telah dicerahkan, dibersihkan dan digondolkan? Berapakah nilai balak yang telah dikeluarkan dan berapa luas pula tanah balak yang ditanam semula atau dibiarkan rang?
Seandainya gambar yang dipetik oleh Nga Kor Ming dari laman Facebook FoBN adalah palsu, bolehkah dia menunjukkan gambar semasa dan sebenar dari kawasan Sungai Relai.

Gua Musang merupakan kawasan yang paling teruk terjejas dalam musibah banjir pada minggu lepas.

Sumber :Selanjutnya baca bukti surat di FlyingKick KLIK SINI

Guan Eng Perlekeh Surat FBI @Zahid_Hamidi Kerana Tiada Nilai Untuk Di Politikan..

in Berita Utama/zahidhamidi by

Sejak beberapa hari yang lalu surat Menteri Dalam Negeri tiba tiba menjadi panas apabila dihangatkan dengan serangan persepsi jahat haprak pakatan.

Persoalan yang ditimbulkan seolah sudah berlaku penyalahgunaan kuasa yang maha besar hingga mampu menjerumuskan negara dibawah kawalan kongsi gelap.

Pisau lihat apabila portal Malaysiakini dan MalaysianInsider secara konsisten menyerang KDN dan Menteri Dalam Negeri ia satu usaha terancang untuk menjatuhkan kredibiliti seorang menteri kanan dan juga merosakkan pentadbiran Datuk Seri Najib.

Melucukan apabila pelbagai tuduhan liar,andaian dan teori mereka ini tiba tiba menjadi hambar apabila Setiausaha Agung DAP hanya memperlekehkan surat itu punyai “low class” bahasa Inggeris itu saja hujahnya.. apa makna semua ni..

Penang Chief Minister Lim Guan Eng has raised questions over the authenticity of the letter sent by the Home Minister to the United States Federal Bureau of Investigations (FBI), pertaining to gambling kingpin Paul Phua Wei Seng’s case.
Lim took a swipe at the standard of language used in the letter, which he described as “atrocious and secondary school level”, if indeed it was issued by the Ministry.

Punyalah berkajang kajang berbuih mulut haprak pakatan menyerang tiba tiba Lim Guan Eng hanya komen mengenai tatabahasa Inggeris. Realitinya surat itu tiada asas untuk di spin untuk menyerang kredibiliti seorang Menteri Dalam Negeri.

Apa yang yang dapat kita lihat mengenai surat tersebut amat mudah..

Isu ini adalah surat Ds Zahid Menteri Dalam Negeri kepada Timbalan Pengarah,Biro Siasatan Persekutuan(FBI) mengenai seorang rakyat Malaysia bernama Paul Wei Seng Phua atau Paul Phua yang terlibat dengan aktiviti jenayah di Amerika dan sedang dibicarakan dinegara tersebut.

Kononnya surat tersebut menggambarkan Menteri Dalam Negeri seakan akan melindungi Paul Chua sedangkan realitinya tidak.

Surat Menteri Dalam Negeri (KDN), Ds Zahid Hamidi kepada Biro Siasatan Persekutuan (FBI) bukan untuk menjamin pakar judi Paul Phua Wei Seng.

Sebaliknya ia adalah respon kepada permintaan firma guaman di Amerika Syarikat, yang mewakili Phua, Chesnoff & Schonfeld kepada FBI.

Ds Zahid  melalui Pewartaan P.U.(A) 272/2013, bertarikh 28 Ogos 2013, telah mengisytiharkan 49 buah Persatuan Kongsi Gelap diseluruh negara sebagai Pertubuhan yang menyalahi undang-undang berdasarkan kepada Seksyen 5(1) Akta Pertubuhan 1966. Kumpulan Kongsi Gelap “14K Triad” tidak termasuk di dalam senarai pewartaan ini yang mana secara tidak langsung memperjelaskan bahawa Kumpulan Kongsi Gelap “14K Triad” tidak wujud di Malaysia.

Senarai Rasmi Kongsi Gelap dan Pertubuhan Haram di Malaysia

Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah menyenaraikan 49 organisasi kongsi gelap di seluruh negara yang diisytiharkan haram yang memiliki 40,313 ahli berdaftar.

Senarai itu diumumkan oleh Ketua Setiausaha KDN, Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi dalam satu sidang media pada Khamis.

Daripada jumlah itu katanya, 28,926 menyertai kongsi gelap India, 8,214 menganggotai kongsi gelap Cina dan seribu 923 kongsi gelap Melayu.

Manakala, 329 dan 921 masing-masing menyertai kongsi gelap di Sabah dan Sarawak.

Beliau turut mengesahkan Geng 08 dan Geng 04 adalah geng paling berbahaya dengan aktiviti termasuk penjualan dadah dan penggunaan senjata api ketika melakukan jenayah.

Pendedahan itu bertujuan memberi kesedaran kepada semua pihak mengenai kewujudan pertubuhan haram serta kongsi gelap di negara ini.

Katanya kumpulan itu dikategorikan haram mengikut Seksyen 5 (1) Akta Pertubuhan 1966 pada 28 Ogos 2013 melalui perwartaan P.U. (A) 272/2013.

Abdul Rahim menjelaskan kumpulan kongsi gelap berkenaan dikesan menjalankan kegiatan memudaratkan ketenteraman awam seperti sindiket pengedaran dadah, memeras ugut, menimbulkan pergaduhan antara pertubuhan kongsi gelap dan huru-hara.

“Mereka juga melakukan pembunuhan menggunakan senjata api atau barang-barang tajam seperti parang, pisau, kuku kambing dan sebagainya,” kata beliau.

Abdul Rahim berkata dengan pengisytiharan itu, tiada individu atau pihak boleh menggunakan semula nama berkenaan untuk didaftarkan sebagai pertubuhan.

Senarai penuh pertubuhan kongsi gelap haram adalah seperti berikut:

1) Geng 04

2) Geng 08

3) Double 7

4) Tiga Line

5) Geng 30

6) Geng 38

7) Geng 24

Geng 18

9) Geng 36

10) Geng 21

11) Ang Soon Thong

12) Wah Kee

13) Sio Sam Ong

14) PNEH

15) Hong Hong San

16) Hai San

17) Sin Ang Bin

18) New Cell 20

19) Jit It Hai

20) Sio Koon Tong

21) Gee Lam Kor

22) Gee Ah Eng

23) Loh Kuan

24) Tiang Yee Tong

25) Geng Leng Hor

26) Geng 35

27) Geng 303

28) Geng Satu Hati

29) ATAP

30) Hung Ann

31) Sui Yup

32) Otai

33) Borneo Red EMP

34) Ah Ngau

35) Batu Tiga

36) Ah Feng

37) Batu 10

38) Sibu Ti

39) Ah Seng

40) Ah Chin

41) Lee Lung

42) Lo Han

43) Sg Merah

44) Sg Badut

45) Ting Ching Lee

46) Tua Cak Lee

47) Teksi Station

48) Pintu Merah

49) Krokop

Ds Zahid yang memegang portfolio  sebagai Menteri Dalam Negeri, adalah menjadi tanggungjawabnya untuk menjaga hal ehwal berkaitan dengan keselamatan. Oleh itu, Ds Zahid selaku Menteri Dalam Negeri sememangnya mempunyai akses penuh ke atas semua maklumat daripada agensi-agensi dibawah portfolionya termasuk Polis DiRaja Malaysia (PDRM).

Maka secara  logiknya, sudah pasti Ds Zahid telah pun membuat rujukan silang (cross-check) dengan PDRM selaku agensi di bawah portfolio beliau berkenaan dengan isu wujudnya Kumpulan Kongsi Gelap “14K Triad” di Malaysia atau samada Paul Phua terlibat dengan Kumpulan tersebut atau sebaliknya.

 

Memandangkan  isu keselamatan dalam negeri adalah berada di dalam bidang kuasa Menteri Dalam Negeri, maka adalah menjadi tanggungjawab dan bidang kuasa Menteri Dalam Negeri untuk memberi maklumbalas terhadap sebarang pertanyaan atau persoalan yang dibangkitkan oleh mana-mana pihak samada di dalam ataupun di luar negara.

 

Telah menjadi amalan biasa bagi mana-mana Kementerian, Jabatan, dan Agensi Kerajaan untuk mendapatkan maklumat mana-mana individu daripada Kementerian Dalam Negeri, khususnya di bawah kuasa Menteri Dalam Negeri   sebagai salah satu prosedur untuk tapisan keselamatan.

 

Isu keselamatan adalah merupakan  isu yang sensitif dan  berstatus Rahsia Besar yang mana tidak boleh sewenang-wenangnya diwar-warkan kepada umum atas faktor kepentingan dan keselamatan negara. Bahkan maklumat-maklumat rasmi Kerajaan tersebut turut dilindungi oleh Akta Rahsia Rasmi 1972.

 

Kesimpulanya tidak timbul isu Ds Zahid Menteri Dalam Negeri melindungi Paul Phua kerana beliau sekadar menjalankan tanggungjawab, tugas dan peranan beliau berdasarkan portfolionya sebagai Menteri Dalam Negeri.

 

Proses mengetahui status latar belakang penglibatan mana-mana individu yang disyaki terlibat atau sememangnya terlibat dalam aktiviti jenayah adalah merupakan satu proses biasa yang mana turut dilakukan secara intra-kementerian, jabatan dan agensi.

 

Yang harus kita persoalkan dalam isu ini sebenarnya mengenai Anwar Ibrahim yang menggunakan pengaruh tokoh tokoh besar di Amerika dan Australia hingga menghantar surat campur tangan sistem kehakiman negara mendesak agar Anwar Ibrahim dibebaskan dari tuduhan liwat.Adakah tindakan ini betul??


Hit Counter provided by Curio cabinets
Pergi ke Atas