Berita telus dan seimbang..

Monthly archive

July 2014

Selepas Pas Di Tuduh Rasis Dan Pengkhianat, Sekarang Bersih Tuduh Pas Sebagai Pencabul Pula..

in Berita Utama by

Hari raya tahun ini Pas dihentak kiri dan kanan oleh rakan rakan didalam pakatan hanya kerana mereka bersuara untuk tidak mahu menjadi pelacur politik kepada Anwar.

Rentetan daripada itu Hj Hadi ,Nik Aziz dan ramai pimpinan Pas dihentam siang dan malam dengan pelbagai tuduhan. DAP mendakwa Pas sebagai rasis perkauman hanya kerana Pas menyuarakan akan hak agama Islam dan bangsa Melayu.

Harga yang harus dibayar oleh Pas kerana tidak mahu dilihat sebagai kaldai tungangan adalah caci maki dan penghinaan.

Adakah selepas ini Pas akan tunduk melutut memohon maaf kepada puak ultrakiasu rasis chauvanis Dap dan liberal PKR atau mereka bangun untuk menentang? Namun semua orang tahu Pas pasti akan tunduk menjilat kembali ludah mereka kerana tahaluf siyasi mereka menjadi keutamaan.

Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih (Bersih) 2.0 menggesa PAS supaya berhenti bersikap perkauman dan mengenepikan hak masyarakat lain demi mencapai cita-cita politik mereka, merujuk kepada perbualan pemimpin parti itu dalam WhatsApp yang didedahkan kepada umum.

Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah berkata, sifat perkauman itu langsung tidak mencerminkan slogan “PAS For All” yang digunakan semasa pilihan raya.

“PAS mengkhianati idea mereka sendiri apabila menyentuh isu perkauman. Parti itu nampaknya lupa kepentingan rakyat yang telah mengundi mereka,” katanya dalam kenyataan bersama hari ini.

Turut menyatakan pendirian sama timbalan pengerusi Bersih 2.0 Dr Ahmad Farouk Musa, bendahari Masjaliza Hamzah dan ahli jawatankuasa (AJK) badan bukan kerajaan (NGO) itu yang lain.

Katanya, sifat perkauman juga mencabuli Perlembagaan Persekutuan yang menetapkan syarat pemisahan antara kaum demi memastikan pentadbiran berjalan lancar dan mengekalkan hubungan antara masyarakat tanpa menyebut mana-mana kaum.

NGO itu turut mengutuk pemisahan kaum yang bertentangan dengan semangat Perlembagaan yang menekankan keharmonian dan keamanan antara semua rakyat Malaysia.

“Rakyat Malaysia dikenali sebagai satu bangsa dan bukan dibezakan melalui warna kulit.

“PAS dan parti politik lain yang berasaskan perkauman perlu segera berhenti bersikap perkauman hanya untuk meneruskan agenda politik masing-masing,” katanya.

Perbualan kumpulan AJK PAS Pusat dalam WhatsApp tersebar luas apabila pengarah operasi pusat penyelidikan Dr Mohd Zuhdi Marzuki mengemukakan cadangan supaya PAS terus kekal di Selangor tanpa Pakatan.

“Lepas ni kalau DAP, gereja dan non-Muslim melalak isu serbuan, kalimah Allah, kita boleh jentik sahaja mereka. Hujung tahun ini ubah sempadan kembalikan semula kuasa politik Melayu Islam. So mana-mana suara non-Muslim, gereja, kita boleh sergah macam sebelum ini,” mesej itu berbunyi.

Mesej itu kemudian menimbulkan ketegangan antara parti lain dalam Pakatan Rakyat apabila DAP dan PKR menganggap PAS cuba membelakangi perjuangan Pakatan walaupun Zuhdi menjelaskan ia hanya satu senario analisis dan tidak melibatkan pendirian PAS.

Pengarah strategi PKR Mohd Rafizi Ramli berkata, pendapat Zuhdi bertentangan dan melanggari prinsip Pakatan Rakyat termasuk manifesto Buku Jingga.

Setiausaha publisiti DAP Tony Pua pula menggesa Zuhdi memohon maaf secara terbuka kepada penyokong Pakatan kerana mengeluarkan pandangan bersifat rasis dan ekstremis.

Pua juga hari ini meramalkan PAS akan hilang lebih banyak kerusi jika pilihan raya mengejut diadakan sekaligus menyebabkan kejatuhan Pakatan dan mengembalikan semula kuasa kerajaan Selangor kepada Umno.

PKR dan DAP juga mendesak agar PAS mengenakan tindakan disiplin terhadap Zuhdi lapor The Malaysian Insider.

Pelancaran Tabung Kemanusiaan #Gaza #Palestine anjuran UMNO P.Pinang #SavePalestine #PrayForGaza #PrayForPalestine @dzainalabidin

in Berita Utama by

image

image

image

image

image

Umno Negeri Pulau Pinang hari ini melancarkan tabung kemanusiaan Gaza semasa majlis rumah terbuka di Nibong Tebal.

Turut menyerikan majlis adalah pengerusi perhubungan Umno negeri Datuk Zainol,Ketua Bahagian Bukit Mertajam Datuk Musa, Ketua Bahagian Permatang Pauh Cikgu Zaidi,Datuk Jahara dan Ketua Pemuda Umno Negeri Pulau Pinang saudara Rafizal dan juga Exco Pemuda Umno Malaysia saudars Ibdilah.

image
Turut sama menyerikan majlis pengerusi BN negeri Pulau Pinang.

Sambutan majlis rumah terbuka ini sederhana namun dihadiri lebih 5 ribu orang bersama sama meraikan Aidilfitri.

Pisau kata ” sama sama membantu rakyat Palestin..”

DAP sokong Singapura Caj Rm129 Kepada Rakyat Malaysia,Caj Pada Rakyat Singapura Rm16.50 Dap Bantah!

in Berita Utama by

image

DAP dan Pakatan Rakyat sedang bersungguh-sungguh untuk mengecam kerajaan kerana menaikkan tol di CIQ Senai. Ramai yang tidak tahu, turut marah-marah walaupun mereka yang menggunakan lebuhraya penyuraian di kawasan terbabit tidak terlibat langsung dengan kenaikan kadar tol.

Kenaikan besar tol di Johor Causeway sebenarnya adalah reaksi kepada tindakan Singapura menaikan kadar VEP mereka untuk kenderaan-kenderaan Malaysia yang memasuki Singapura, dari S$20 menjadi S$35 atau lebih kurang RM89.50 bermula 1 Ogos.

Sepatutnya tindakan kerajaan itu dilihat sebagai ‘pembelaan’ ke atas rakyat Malaysia yang dikenakan bayaran berlebihan kerajaan yang kuat menyokong Zionis itu.

Tidakkah kaum pecacai Pakatan itu melihat kenaikan besar kadar tol secara tiba-tiba itu dan tempoh pemberitahuan yang singkat tersebut hampir ‘kebetulan’ dengan tarikh 1 Ogos yang Singapura isytiharkan kenaikan VEP untuk rakyat Malaysia?

Bukankah kenaikan besar-besaran dan bersifat tergesa-gesa itu, bukanna karektoristik Kerajaan Malaysia? Tidakkah anda dapat melihatnya?

Mungkin para pecacai Pakatan Rakyat yang tidak begitu pandai, tidak tahu bahawa ini adalah ‘respons diplomatik’ dan tindakan Kerajaan Malaysia menaikkan kadar tol secara besar-besaran, sebenarnya menggambarkan ketidakpuasan hati Malaysia kepada negara penyokong kuat Zionis itu.

Kenaikan tol tersebut BUKANNYA perkara besar berbanding permit kemasukan kenderaan Singapura yang telah dinaikkan kepada RM90 yang bakal dikenakan pada hari yang sama tol di Johor Causeway dinaikkan.

Justeru.. sekiranya anda bekerja di Singapura, anda perlu ke negara tersebut menggunakan kenderaan awam berbanding menggunakan kenderan sendiri bagi mengelakkan Singapura mendapat RM90 daripada anda sahaja, sekaligus membiarkan wang negara mengalir ke negara yang kuat menyokong Zionis itu.

Kenaikan kadar tol dan VEP akan memberi kesan kepada rakyat Malaysia yang melakukan perjalanan ke Singapura namun pada masa yang sama, mengembalkan wang kita ke dalam negara berbanding memberi faedah kepada Singapura sahaja. Malah kesan yang lebih terpaksa ditanggung oleh rakyat Singapura yang masuk ke Malaysia.

Perlu diingat, pada setiap hujung minggu atau musim perayaan, rakyat Singapura berpusu-pusu masuk ke Malaysia dengan sebahagian besar daripada mereka menjadikan Malaysia sebagai destinasi utama. Dan kalaupun mereka hendak ke Thailand dengan menggunakan lebuhraya, mereka tetap terpaksa membayar kepada Malaysia.

Sepatutnya para pecacai Pakatan turut bertanya memandangkan mereka tidak berpuas hati, mengapa Kerajaan Singapura menaikkan kadar VEP untuk kenderaan dari Malaysia sebegitu banyak, bukannya mempersoalkan tindakan Kerajaan Malaysia mempertahankan kepentingan rakyat Malaysia.- sumber

Dek Celupar Tuduh Pas Khianat,Pas Dedah Pekung Betapa Busuknya PKR

in Berita Nasional by

Saya tak berhasrat membuka pekung atau mengungkit. Tapi bila Saifudin dan Rafizi mula mengungkitkan stand mulia PKR di Kedah tentang kerusi MB, saya terpanggil untuk menyatakan bahawa perbandingan situasi Selangor- Kedah itu tidak wajar. PKR tidak berada dalam kondisi yang wajar untuk berbicara siapa patut jadi MB pada masa itu atas banyak faktor, bukan kerana mereka gentleman, mulia atau baik hati.

Hari-hari dalam tahun 2008-2010 di Kedah selepas PRU-12 dulu adalah hari membilang kerusi. MB akan bertanya hampir setiap hari dan dia turut mengepak jari jemarinya satu persatu… Berapa lagilah kerusi DUN yang PR ada?

Di mana Rafizi, Saifuddin dan tokoh-tokoh besar PKR yang minta PAS contohi sikap PKR di Kedah dalam isu MB Selangor sekarang, pada masa kerusi kena dibilang setiap hari pada masa itu itu?

Tempoh itu adalah waktu-waktu getir PAS Kedah menghadapi karenah PKR, menjaga maruah PKR, maruah PR dan maruah kerajaan supaya jangan tumbang di tengah jalan. Adun-adun PKR Kedah melompat, merancang melompat, menjual diri dan kerusi, memakan cengkeram untuk menyeberang.

Kerusi DUN PKR asalnya 5 tinggal 3, itupun setelah berjaya melepasi cabaran PRK Bukit Selambau. Kerusi Parlimen hilang dua, Padang Serai dan Kulim. Masa itu Rafizi dan Saifuddin ada di mana?

Sorang Adun yang kuat menahan diri daripada memakan umpan supaya melompat, menghadapi kes kahwin kali kedua tidak register pulak…lalu jadi senjata musuh untuk mengugutnya supaya menukar kem. Akhirnya DSAI arahkan dia meletak semua jawatan, walaupun Ustaz Azizan berpendapat cukuplah kalau lepaskan jawatan exco sahaja.

DSAI tetap mahukan dia letak semua jawatan, hilangkan diri seketika, menyebabkan PR terpaksa hadapi PRK Bukit Selambau. Daripada hari pertama melarikan dia daripada satu komplot BN yang bersiap membawanya ke Putrajaya, hinggalah dia pulang dari India, saya terpaksa menguruskan segala-galanya – memujuknya, menguruskan proses penyediaan dokumen sumpah, surat perletakan jawatan, menenangkan anak isterinya, hotel persembunyiannya, makan minum dalam persembunyian, membayar ganti rugi kerosakan rumah sewanya, menguruskan makan pakai dan tempat tinggal, sekolah dan keselamatan anak isterinya. Berpuluh ribu belanja untuk itu, semuanya PAS tanggung!

PAS Kedah berhabis beratus ribu pula untuk PRK Bukit Selambau atas kehendak PKR. Habis berpuluh ribu lagi nak jaga baki Adun PKR yang belum melompat…

PAS Kedah terpaksa membayar hutang lama seorang Adun PKR yang telah keluar iklan insolvensi (kebankrapan) di akhbar hampir seratus ribu. MB terpaksa diam saja bila dapat tahu dia telah arahkan GLC beri kebenaran kepada sebuah syarikat pengusaha kuari pasir yang kebetulan melalui tanah milik agensi itu- untuk menampung perbelanjaannya. Ada PKR peduli kesukaran Adun-adunnya ?

Sepanjang waktu-waktu getir, setelah mendapat maklumat tawaran lumayan semakin meningkat untuk mereka melompat menumbangkan kerajaan, saya kerahkan anggota unit keselamatan PAS bertugas 24 jam mengiring dan memantau pergerakan semua ADUN PR Kedah secara senyap dan terbuka. Tugasan ini tidak perlu dilakukan pun jika Adun-Adun PKR tidak membuat honar dan bertemu berunding dengan broker di Kelab Cinta Sayang! Sebulan lebih mereka ke hulu ke hilir meninggalkan keluarga dan kerja, PKR di mana?

PAS terpaksa merangkak untuk mencari dana beratus ribu lagi untuk menjaga bekas Adun yang Anwar arahkan meletak jawatan selepas dia balik dari persembunyian di India, atas janji mereka kepada pengorbanannya.

Uruskan belanja dan keperluan bulanannya sehingga habis penggal, termasuk penyediaan tempat tinggal (rumah) dan hutang piutangnya! Bukan sedikit, beratus ribu! PKR di mana masa itu? Bukanlah dia orang PKR?

Saya tidak bermaksud mengecilkan pengorbanannya, saya salute kesanggupannya, tapi sayang! PKR di semua peringkat telah mengabaikan nasibnya yang telah berkorban untuk partinya. Ada sesiapa dari PKR yang pernah bertanya khabar anak isterinya?

Selama dua bulan lebih dia dalam pelarian atas kehendak PKR di India, anak isterinya tinggal di mana? Kamilah yang menguruskannya!

Pernahkan Rafizi atau Saifuddin atau Anwar ambil sekeluarga India yang anak-anaknya sedang membesar, bapanya hilang entah ke mana, keselamatan tidak terjamin, budaya dan agama jauh berbeza, tinggal serumah, sedapur, sebilik mandi dengan mereka?

Pernahkan penganut hindu yang taat, berada dalam tekanan, dalam serba kepayahan, menempatkan ‘tokong’ dan bersembahyang di ruang tamu rumah Rafizi di depan anak dan isterinya? Saifuddin pernah basuh tilam dan lantai bekas kencing budak kaum India di rumahnya? Peduli pun tidak, apalagi bertanya!

Apa lagi PKR buat untuk Kedah?

Sepanjang sejarah PR jadi kerajaan di Kedah, ada kes tuntutan perjalanan bulanan sorang sorang Exco dari PKR jauh melebihi gaji dan elaunnya… Pegawai-pegawai kerajaan pun terkejut dan mengadu. Elaunnya sekitar RM17 ribu, tuntutan perjalanannya pernah mencecah RM23 ribu! Siapakah yang menutupi keaiban besar ini?

Lima Adun PKR yang asal dan seorang yg menang PRK Bukit Selambau, enam semuanya pernah menjadi Exco Kerajaan Negeri! Tidakkah ini pelik! Todak bertolak ansurkah PAS dengan PKR dalam hal sebesar ini? Siapakah yang mengizinkan tolak ansur ininkalau bukan Presiden PAS tempat tumpah kesetiaan dan kepatuhan MB Kedah masa itu.

Mungkin tak cukup kerusi Exco, berebut pulak hendakkan senator sampai seorang Ketua Cabang keluar parti sewaktu PRK Bkt Selambau. Mereka menuntut macam-macam keistimewaan untuk diri dan kaumnya yang belum dapat dipenuhi, MP Padang Serai keluar parti. MP yang jarang pedulikan kawasan, tidak pernah turut serta dalam program peringkat kawasan dan negeri, tapi meminta peruntukan itu dan ini, akhirnya melompat jugak…

Adakah Rafizi atau Saifuddin datang bertanya khabar tentang karenah orang-orangnya? Adakah Saifuddin atau Rafizi tampil meminta maaf di atas karenah yang dibuat oleh Adun-adun PKR yang PAS terpaksa tanggung di Kedah? Tak pernah walaupun sekali…!

Belanja program parti PKR pun minta daripada PAS, termasuk belanja kotinjen PKR Kedah ke PRN Sarawak. MB terpaksa secara diam-diam meluluskan kawasan balak kepada PKR melalui satu permohonan sebuah syarikat yang mewakilinya, atas alasan PKR tiada belanja nak uruskan parti. Bila lulus dengan harga yang sama dengan pihak lain (RM16 ribu sehektar), diulang lagi memohon pengurangan harga pula. PAS Kedah tidak pernah mengambil kesempatan jenis ini! PKR tidak malupun untuk mengulang meminta.

Ahli2 Majlis PBT PKR hampir sama ramai dengan PAS walaupun kerusi mereka hanya lima berbanding PAS 16, MKK pun begitu juga… Belum saya ceritakan gelagat ahli majlis PKR yang berniaga dan melindungi perniagaan atas kapasiti mereka di PBT.

Ustaz Azizan terpaksa menebal muka mempertahankan pencalonan Darjah Kebesaran (Dato’) untuk orang-orang besar PKR di hadapan Tuanku Sultan memandangkan belum ada jasa untuk disenaraikan. Hanya ada jawatan dalam parti yang jarang diambil kira oleh pihak istana. Saya boleh senaraikan penerimanya kalau mahu, termasuk yang bercakap pandai itu. Mereka meminta secara direct dan indirect…

Bintang-bintang dan pingat yang lebih kecil tak perlulah di sebutkan. Berebut-rebut dan merajuk kalau tak dapat, marah kalau orangnya tak lekat, mahunya pada pingat dan kebesaran bagai semut menghurung gula!

PKR seperti orang lumpuh daripada leher sampai ke kaki dengan semua karenah ini. Semuanya PAS yang kena jaga, kena bela, kena suap, terpaksa tanggung, terpaksa telan! Tetapi lagak pemimpinnya seperti raja. PAS buat macam-macam untuk menjaga maruah PKR, menjaga maruah kerajaan PR dalam keadaan mereka melompat dan menuntut segala macam…

Dengan karenah yang berbagai-bagai itu, patut saja mereka tidak ikut campur dalam krisis yang dicetuskan oleh seorang Adun PAS dan sekelompok pengikutnya tentang kedudukan MB!

Kalaulah PKR menyamakan situasi di Selangor sekarang sama seperti Kedah, cuba bilang kerusi PAS Selangor hari ini dan kira juga kerusi PKR di Kedah masa itu. Jangan lupa masukkan sekali yang melompat dan membuat onar!

Mengucap permohonan maaf dan terima kasih pun mereka tak mampu, masih ada hati mahu mengungkit mereka tidak campur tangan dalam isu siapa patut jadi MB Kedah masa tu?

Sebenarnya bukan mereka tak mahu ikut campur, tapi mereka lumpuh segala anggota dari banyak sudut untuk bercakap tentang kelayakan! Perlukah saya ceritakan semuanya?

Kekalahan PR Kedah – walaupun ada faktor lain- turut disumbangkan oleh faktor karenah Adun dan MP PKR yang melompat. Ia membangkitkan kebencian dan meluat.

Walaupun menang di kerusi mereka apabila mengemukakan semua muka baru, bekas-bekas Adun yang tidak dicalonkan melepaskan semua jawatan dalam parti. Pengundi melayu yang menyimpan geram dan muat dengan gelagat PKR menghukum calon-calon PR di kawasan-kawasan melayu, PAS lah yang menanggung akibatnya! Ada hati nak mengungkit? Tak malu?

Hari ini tokoh yang mengarahkan PAS Kedah terus bersabar, mengarahkan MB Kedah terus bertolak ansur untuk memelihara kukuh Pakatan Rakyat di Kedah pada waktu lalu sedang diberi kata dua, di suruh menjawab itu dan ini hanya kerana dia menyatakan keputusan partinya. Saya menanggung perit yang tersimpan selama ini hanya kerana susuk ini yang mengarahkan MB meraikan saja kelemahan, menutup kekurangan dan menampung apa yang kurang pada mereka. Itulah dakwah politik kita masa itu. Itulah toleransi Presiden PAS yang dipatuhi oleh Almarhum Ustaz Azizan.

Tak ada sedikit rasa malukah dengan kebaikannya selama ini mengarahkan segala kelemahan dan kekurangan malah kesialan kamu diraikan saja malah ditutup? Bila lemah meruntun bila rasa kuat mula jalannya mendongak!

Muhammad Sanusi Md Nor
Bekas Setpol Ust Azizan

Sumber : http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=16360

Pisau kata “banyak sungguh bukti seleweng dan salah guna kuasa.. Kotor sungguh haprak pakatan ni..”

Rafizi Dedah Pas Pengkhianat Pakatan..

in Berita Utama by

Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendakwa mesej kumpulan WhatsApp AJK Pas Pusat tentang senario yang dijangka berlaku sekiranya parti itu keluar daripada pakatan pembangkang menggambarkan kewujudan unsur-unsur khianat dalam kalangan pimpinan tertinggi parti tersebut.

Pengarah Strateginya, Rafizi Ramli berkata, pendapat dan sentimen yang dinyatakan oleh Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan Pas, Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki dalam mesej yang dipercayai dibocorkan oleh seorang pemimpin Pas itu bercanggah dengan janji-janji yang dimeterai parti tersebut dalam pakatan pembangkang.

Malah, menurut beliau, kenyataan perkauman songsang yang dibawa oleh Mohd. Zuhdi telah merosakkan pandangan bukan Islam terhadap mesej Islam membawa rahmat ke seluruh alam yang dibawa oleh Pas sendiri.

“Oleh yang demikian, saya memohon supaya Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan tindakan disiplin ke atas Mohd. Zuhdi yang akan diambil oleh Pas apabila beliau mengutarakan cadangan yang khianat kepada perjanjian yang Pas meterai dengan pakatan pembangkang.

20140730-214026-78026729.jpg

Tak Mahu Terlibat Skandal 2.5Billion Jadi Punca Anwar Mahu Jatuhkan Khalid.

in Berita Nasional by

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim diminta menjawab tuduhan mengatakan beliau telah mengarahkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim supaya membeli syarikat konsesi air, Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn. Bhd. (Splash) pada harga RM2.5 bilion berbanding tawaran asal sebanyak RM250 juta.

Ketua Pemuda Pakatan Anak Selangor Menyokong Menteri Besar (Pasmeb), Norizwan Mohamed berkata, Anwar perlu memberi penjelasan kerana tindakan tersebut adalah satu cubaan rasuah dan pecah amanah menggunakan duit rakyat dalam jumlah yang sangat besar.

Norizwan berkata, terdapat beberapa dakwaan yang turut mengaitkan keengganan Abdul Khalid memenuhi permintaan itu menyebabkan desakan daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk beliau berundur daripada jawatannya dan digantikan dengan Presiden parti, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail semakin kuat.

“Sebagai penyokong, kami mahu bersangka baik tetapi dakwaan ini terlalu berat apabila sebuah syarikat yang nilainya adalah RM250 juta dikatakan mahu dibeli pada harga RM2.5 bilion iaitu 10 kali ganda lebih tinggi.

“Khabar angin ini tidak boleh dibiarkan, jadi kami mendesak Anwar sendiri memberi penjelasan memandangkan dakwaan mengatakan beliau yang mengarahkan Abdul Khalid supaya membeli dengan nilai yang terlalu tinggi,” katanya dalam satu kenyataan kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Baru-baru ini, pengendali portal propembangkang, Raja Petra Kamarudin dalam pendedahannya mendakwa, Anwar menyokong supaya Splash dibeli dengan harga RM2.5 bilion dan telah mengatur satu pertemuan antara Tan Sri Wan Azmi Wan Hamzah (pemegang 30 peratus saham Splash) dengan Abdul Khalid untuk memastikan transaksi tersebut berjaya.

Raja Petra menerusi portal malaysia-today.net berkata, Abdul Khalid bagaimanapun enggan melakukannya menyebabkan kemarahan Anwar dan juga dikatakan menjadi sebab Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli mengeluarkan kenyataan Kerajaan PKR Selangor akan mengkaji semula perjanjian air di negeri itu selepas Wan Azizah dilantik Menteri Besar. (sumber)

Zuhdi Dedahkan Anwar Punca Perak Jatuh,Sekarang Selangor Bakal Terima Nasib Yang Sama.

in Berita Utama by

Perak jatuh ke tangan BN rupanya angkara Anwar,Sekali lagi di Selangor bakal terjadi perkara yang sama. Barangkali Pas sudah tidak tahan dengan politik gampang Anwar maka mereka tidak akan sesekali mengikut rancangan Kajang Move.

Ahli Majlis Tertinggi Pimpinan Pas pusat dedahkan Anwar menjadi punca pakatan kehilangan negeri Perak dan sekarang ini tindakan Anwar menjatuhkan Khalid Ibrahim sudah pasti akan dihalang oleh Pas yang tidak mahu perkara yang sama berulang..

20140730-033055-12655505.jpg

Pisau kata ” Anwar gagal jatuhkan 3 PM dari zaman Tun M,Pak Lah hinggalah Najib.. sekarang dia nak jatuhkan MB pula..”

Example of good comment on current situation of malaysia’s politic..

in Berita Utama by

“Today, on the second day of Hari Raya, our stock market is closed from trading. Coincidentally, so is some of other regional exchanges like Indonesia, Philippines, Sri Lanka, India, etc.

The ONE regional stock exchange that IS OPEN today is Singapura.

Kepada orang2 Melayu yang masih bersekongkol dengan DAP…..THAT is your future!!!!

MARGINALIZED LIKE THE MALAYS IN SINGAPURA AND TREATED LIKE DIRT.
YOU WILL BE ENJOYING YOUR TOKEN ONE DAY OFF FOR HARI RAYA WHILE HAVING TO ENDURE A ONE WEEK SHUT DOWN DURING CHINESE NEW YEAR.

You will sit quietly with your head down while Singapore proudly proclaims its support for Israel because you do NOT have a voice in decisions because Malays are deemed too lazy and too stupid in Singapore. The Malays do not have a chance to rise up in society in the first place because the good schools are too expensive and are skewered towards the chinese students under an alleged “meritocracy” system.

Anyway, I don’t want to drone on about how the Malays in Singapura are virtually an oppressed lot. They are just fed enough to make them stay but not too much as to enable them to leave. Singapura still needs low ranking and menial labour after all.

Sorry, back to my point….I merely want to mention that today is NOT a public holiday in Singapura and no matter how you try to justify this and sugar-coat it….it is plain and simple…MALAYS IN SINGAPURA ARE MARGINALIZED and DAP uses Singapura as it’s working model!!!!

To the Malays in PAS and PKR……Please, you are playing with fire when you dance with the devil. DAP may be treating you and “feeding” you well right now but that is just a means to an end. You are selling out your own race in the long run. This paragraph is dedicated to the likes of dyana and her mom, some of the other new malay kids in DAP, to the anwarinas in PAS and to the Juburians in PKR.

It is too late for the Malays in Singapura but it is not too late for us. Take back control of this beloved Tanah Melayu!!!”

Sumber:viral whatsapp cut n paste

Pisau kata “bila kita sebut hak dan kepentingan melayu akan dituduh sebagai rasis..”

Pas Sekadar Gertak Atau Main Wayang Opera Tolak Pilihan Anwar Jadi MB Selangor.

in Berita Utama by

Selepas Hj Hadi tolak Anwar sekarang giliran Nik Aziz pula persoal kenapa perlunya mengantikan Khalid Ibrahim.

image

image

Sekarang ini menurut maklumat dalaman Anwar menggunakan khidmat kumpulan Erdogan puak liberal didalam Pas untuk menekan pimpinan tertinggi Pas. Adakah mereka akan tunduk atau tetap dengan pendirian tolak Wan Azizah..

Namun buat masa “sekarang” kenyataan Nik Aziz menjadi pukulan KO kepada dinasti Anwar,serakah Anwar ditidakkan oleh pimpinan Pas yang sudah mula nampak kejahatan permainan politik kotor Anwar. Itu yang kita nampak lah..

Adakah ini permainan politik pakatan?Atau realitinya memang pimpinan Pas tolak cadangan Anwar..

Pisau ada sedikit ragu ragu dengan kenyataan 2 pemimpin tertinggi Pas kerana mereka ada rekod “U Turn” beberapa kali selepas telur mereka dijentik oleh Anwar dan Kit Siang dalam beberapa isu besar contohnya isu Hudud..

Sejauh manakah ketegasan pimpinan Pas hanya masa yang akan menentukan..sama ada mereka flip flop atau tegas..

Pisau kata “mungkin Anwar dah pasang strategi..Mat Sabu dah mula main jarum Hadi harus dilanggar..”

Ibarat Telur Di Hujung Tanduk,Pengalaman Getir Anggota Elit Bawa Keluar Kotak Hitam #MH17

in Berita Nasional by

SEPANG: Ibarat telur di hujung tanduk! Itu pengalaman yang dirasai seorang daripada 12 anggota dalam pasukan elit yang terlibat membawa kotak hitam dan mayat mangsa MH17 dari Donetsk ke Kharkiv, Rabu lepas.

Rosli Shaari, 50 yang merupakan Pengurus Besar Sapura Secured Technologies berkata, perjalanan selama sembilan jam dari sempadan Donetsk ke Karkhiv itu merupakan perjalanan penting dan berisiko tinggi kerana mereka terpaksa melalui perjalanan dalam wilayah yang sedang bergolak.

“Ia perjalanan paling getir, bayangkan barang berharga iaitu kotak hitam MH17 ada bersama kami, ia bukti penting mengapa MH17 terhempas dan ia menjadi tanggungjawab kami,” katanya kepada Bernama ketika ditemui di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini, sebaik pasukan penyiasat khas MH17 ke Ukraine selamat tiba di tanah air pagi ini.

Katanya, puak pemisah hanya mengiringi pasukan mereka sehingga sempadan Donetsk dan selepas itu nasib dan nyawa mereka terletak pada kuasa kerajaan Ukraine.

“Ia wilayah bergolak, jam 3 pagi (waktu Ukraine), apa sahaja boleh berlaku, perjalanan melalui gunung-ganang, hutan dan cuaca amat gelap, saya hanya berserah dan hanya terbayang wajah anak dan isteri,” katanya yang pernah terlibat dengan operasi bantuan taufan Haiyan Filipina.

Bagaimanapun beliau dan anggota pasukan yang diketuai Leftenan Kolonel Mohd Sakri Hussain lega apabila kotak hitam tersebut selamat dibawa dan kini berada dalam tangan pihak sepatutnya untuk disiasat.

Rosli juga merupakan satu-satunya orang awam yang terlibat dalam misi khas membawa kotak hitam tersebut ditugaskan sebagai pegawai komunikasi operasi khas tersebut.

Antara tugas beliau ialah memastikan komunikasi antara pasukan khas penyiasat MH17 ke Ukraine berjalan lancar tanpa sebarang masalah.

“Sistem yang saya bawa dan digunakan ialah GIRN (Rangkaian Radio Bersepadu Kerajaan) yang juga diguna pakai oleh 16 agensi kerajaan di Malaysia dan digunakan di bilik operasi di Ukraine,” katanya.

Mengulas layanan pihak pemisah semasa perbincangan penyerahan kotak hitam, Rosli berkata mereka memberi kerjasama yang amat baik.

“Walaupun bahasa menjadi penghalang namun dengan bantuan seorang jurubahasa dari puak pemisah yang menterjemah bahasa Rusia ke bahasa Inggeris ia berjalan lancar,” katanya.

Sebanyak 65 daripada 116 anggota pasukan khas penyiasat tragedi MH17 ke Ukraine telah selamat tiba dari Amsterdam ke KLIA pada 10.52 pagi tadi.

Pasukan tersebut berlepas ke sana 18 Julai setelah pesawat Malaysia Airlines (MAS) penerbangan MH17 dari Amsterdam ke Kuala Lumpur yang dipercayai ditembak jatuh terhempas di wilayah Donetsk 17 Julai.

Penerbangan tersebut membawa 298 penumpang termasuk 43 warga Malaysia. -BERNAMA

Anwar Omega Di Khianati , Majoriti Akar Umbi PAS Tolak Wan Omega Jadi MB Selangor.

in Berita Utama by

khalid-ibrahim-hadi-awang-mb

Beberapa rakan pemimpin PKR menyifatkan Presiden Pas telah berubah sejak pulang dari Turki. Kata mereka sejak dibantu menerima rawatan kelas pertama oleh Perdana Menteri ketika beliau sakit sikap Hadi ternyata jarang jarang sekali berhubung dengan Anwar dan Guan Eng.

Apatah lagi Hadi secara terbuka kritik calon Dap di Teluk Intan kerana membantah hudud. Apabila Hadi sebagai Presiden Pas tidak senada dan sepakat dengan Anwar maka ia adalah satu signal Pas bukan pak turut yang dengan maksud tunduk atas selera Anwar semata mata.

Khalid Ibrahim dikatakan amat disenangi oleh para pemimpin Pas Selangor ,tidak ada sebab untuk mereka menyokong agar Wan Azizah menjadi MB.

Ternyata istana Segambut sekarang tidak seceria mana kerana angan Anwar menjadikan Kak Wan sebagai boneka tidak menjadi kenyataan.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini mempertahankan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk kekal sebagai menteri besar Selangor berikutan beliau tidak pernah khianat dalam menjalankan amanah kepada rakyat.

“Insya-Allah itu sikap saya dan saya harap seluruh pimpinan PAS akan bersama dengan keputusan ini walaupun ada pandangan berbeza.

“Saya sudah dengar semua hujah, kumpulkan sebelum akhirnya saya dapati majoriti kalangan akar umbi PAS bersetuju Khalid dikekalkan atas konsep amanah yang ditunaikannya,” katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas kuliah Jumaat di rumahnya di Rusila di Terengganu, hari ini.

Hadi berkata, hasil penelitian dan kaji selidik dilakukan beliau sendiri melalui beberapa pihak sama ada dalam PAS mahupun pihak luar, didapati majoriti Selangor masih bersetuju Khalid dikekalkan sebagai menteri besar, namun bergantung kepada perkenan Sultan Selangor.

Katanya, kecemerlangan perkhidmatan Khalid dalam menerajui Selangor hingga ke tahap yang lebih baik termasuk mempertahankan Selangor pada Pilihan Raya Umum ke-13 tidak boleh dinafikan meskipun terdapat kecelaruan yang ditimbulkan dalam Pakatan Rakyat.

Sebelum ini, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat yang bermesyuarat Rabu lalu menerima cadangan PKR untuk menggantikan Khalid dan mencalonkan presidennya Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail untuk mengisi jawatan itu.

Hadi berkata, alasan pihak yang mahu menukar menteri besar Selangor tidak kukuh dan beliau secara peribadi tidak setuju kerana melihat Khalid tidak terlibat masalah besar.

“Kalau beliau (Khalid) terlibat dengan skandal, pecah amanah, salah guna duit Selangor, itu ya (sememangnya) kita boleh tukar. Tapi kalau alasan lain, itu kita boleh urus tetapi bukandengan cara tukar menteri besar dan biarlah dia habiskan tempoh penggal.

“Isunya adalah tunaikan amanah pemimpin. Kita dapati Khalid tidak sampai kepada peringkat khianat terhadap amanah ini, adalah salah sekiranya kita turunkan beliau,” katanya.

Ditanya sama ada keputusannya itu bakal melebarkan perpecahan dalam pakatan pembangkang, beliau berkata:”Itu perkara mendatang dan kita boleh berbincang dan berunding. PAS akan terus bersama Pakatan Rakyat dan pendapat berbeza itu sudah biasa sejak dulu lagi.”

Apabila diajukan soalan pendirian beliau itu dilihat seolah-olah PAS cuba menghalang apa yang didakwa sebagai jalan terakhir Anwar ke Putrajaya, Hadi menyangkalnya sambil berkata perjuangan pakatan pembangkang bukannya perjuangan peribadi tetapi untuk rakyat.

Berhubung adakah PAS berhasrat mengajak Khalid menyertai PAS, beliau berkata pihaknya tidak berhasrat berbuat sedemikian.

“Itu bukan cara kita dan sejak awal lagi walaupun kita (PAS) punyai 15 kerusi DUN, yang lebih daripada PKR, kita (PAS) beri kepada PKR (kerusi MB di Selangor) kerana kita sudah ada Kelantan (diperintah oleh PAS),” katanya sambil menyatakan kesihatannya kini semakin baik dan tetap mengikuti perkembangan politik semasa.

Hadi sebelum ini menjalani pemeriksaan perubatan susulan di Institut Jantung Negara (IJN) selepas tahap kesihatannya dilaporkan terjejas semasa menghadiri satu persidangan di Turki bulan lepas.

Ketika ini PAS mempunyai 15 kerusi dalam Dewan Undangan Negeri Selangor manakala PKR (14) dan DAP (15). – Bernama

Pesawat Air Algerie AH5017 sah terhempas

in Berita Utama by

Satu penerbangan Air Algerie yang dalam penerbangan dari Ouagadougou di Burkina Faso ke Algiers disahkan terhempas hari ini.

Laporan Reuters memetik kenyataan pihak berkuasa Algeria menyebut, pesawat membawa 110 orang penumpang itu disahkan terhempas.

“Saya boleh sahkan ia terhempas,” kata pihak berkuasa itu.

Terdahulu agensi itu yang memetik laporan agensi tempatan APS menyebut pihak berkuasa terputus hubungan dengan pesawat AH 5017 selepas ia berlepas dari Burkina Faso.

Syarikat penerbangan persendirian Sepanyol, Swiftair mengesahkan ia terputus hubungan dengan pesawat MD-83 yang dikendalikan Air Algerie, yang menurutnya membawa 110 penumpang dan enam anak kapal.

Syarikat tersebut dalam satu notis di laman webnya menyebut, pesawat tersebut berlepas dari Burkina Faso pada jam 0117 GMT (9.17pagi waktu Malaysia) dan sepatutnya mendarat di Algiers pada jam 0510 GMT (1.10petang waktu Malaysia) tetapi tidak kunjung tiba.

Seorang pegawai penerbangan Algeria berkata komunikasi terakhir antara pihaknya dengan pesawat Air Algerie membawa 116 orang dari Burkina Faso ke Algiers itu adalah pada jam 0155 GMT (9.55pagi waktu Malaysia) ketika ia terbang merentasi Gao, Mali.

Pihak berkuasa penerbangan di Burkina berkata mereka menyerahkan kawalan penerbangan itu kepada menara kawalan di Niamey, Niger, pada jam 1.38 pagi (9.38 pagi waktu Malaysia). Menurut mereka, komunikasi terakhir dengan pesawat itu sejurus selepas 4:30 pagi (11.30 pagi waktu Malaysia).

Pihak berkuasa Burkinabe menubuhkan unit krisis di lapangan terbang Ouagadougou untuk menyediakan maklumat kepada keluarga penumpang tersebut.

Seorang diplomat di Bamako, Mali berkata kawasan utara negara itu – dalam kawasan yang mungkin dilaluui pesawat tersebut – dilanda ribut pasir pada malam sebelumnya.

Issa Saly Maiga, ketua Agensi Penerbangan Awam Mali berkata pencarian sedang dijalankan untuk mengesan pesawat tersebut.

“Kita tidak tahu jika pesawat itu berada dalam wilayah Malu,” katanya kepada Reuters. “Pihak berkuasa penerbangan dikerahkan ke semua negara terlibat – Burkina Faso, Mali, Niger, Algeria dan juga Sepanyol.”

@awani501 ASTRO Guna Khidmat Syarikat Israel .Kesan Serius Yang Anda Perlu Tahu.

in Berita Utama by

image

Inilah hasilnya..apabila semua syarikat memonopoli sesuatu perkhidmatan dinegara ini.

Nah sekarang Astro pula dikaitkan dengan sebuah syarikat dari Israel negara pengganas yang membunuh rakyat Palestin yang tidak berdosa.

Apa yang merisaukan Pisau adalah kesan apabila Astro menggunakan khidmat syarikat dari Israel sudah pasti mereka akan dapat maklumat peribadi,credit card dan no telefon..kesemua data ini sudah pasti akan dapat dicapai dengan mudah kerana mereka adalah penyedia perisian kepada pihak Astro..

Apakah syarikat tempatan tidak mampu membina perisian hingga Astro memaksa yang berada di Cyberjaya menggunakan khidmat syarikat dari Israel.

Jika benar Astro terlibat dengan syarikat dari Israel..Adakah anda berterusan akan melanggan Astro ?

Pisau kata ” sistem Israel untuk pastikan anda bayar bill Astro..”

China Press : Tregedi #MH17

in Berita Utama by

image

Akhbar China Press semalam membangkitkan dua perkara besar yang berlaku dalam satu malam melibatkan Barisan Nasional (BN) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) – BN menemukan penyelesaian peringkat awal isu pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH17 tetapi PKR memilih untuk menyingkirkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Artikel bertajuk ‘Dalam satu malam, BN cemerlang pembangkang hilang markah’ yang merupakan pandangan Chee Kian Seng disiarkan dalam ruangan Kedai Kopi Orang Ramai halaman C15.

Sejak tragedi MH17 itu, Presiden Rusia hanya menghubungi negara-negara besar seperti England, Jerman, Australia dan Belanda tetapi tidak Malaysia, sedangkan pesawat itu milik negara ini serta mempunyai jumlah nahas kedua tertinggi. Situasi ini menunjukkan bahawa hubungan diplomatik Malaysia tidak dipandang oleh negara kuasa besar itu.

Segalanya nampak seperti ‘gelap’. Tidak melayan negara kecil adalah permainan biasa oleh mana-mana negara besar, namun Perdana Menteri tidak berputus asa dan tetap meneruskan rundingan. Akhirnya segala kekusutan terlerai, semua pihak terkejut dengan kejayaan Najib. Situasi gelap menjadi cerah.

Mengenai pembangkang, penulis menegur mereka yang sepatutnya turut membantu Perdana Menteri menyelesaikan masalah besar yang dihadapi negara, namun dalam semua pihak menangisi MH17, PKR pula memilih untuk mempromosikan krisis dalaman mereka kepada umum.

Tidak lama lagi umat Islam bakal menyambut Aidilfitri, bagaimanapun sempena bulan baik itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim memilih untuk ‘memancung’ orang, adakah ia sesuai dari segi kemanusiaan? Khalid telah menjadi Menteri Besar selama enam tahun, bagaimana parti itu mengetahui bahawa bekas tokoh korporat itu telah kehilangan sokongan rakyat yang memerlukannya diganti.

Bagaimana mereka boleh buktikan dengan penggantian Khalid itu menepati kehendak rakyat? Yang paling menyedihkan ialah Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail terpaksa menanggung rasa serba salah disebabkan jawatan itu bakal diserah kepadanya. Jika pada masa akan datang Wan Azizah gagal menyelesaikan isu air di Selangor, bermakna sekali lagi Khalid akan dijadikan sebagai puncanya.

Sementara itu, dalam akhbar sama bertarikh 21 Julai 2014 melalui tulisan Tan Guan Fong dalam ruangan Kedai Kopi Orang Ramai halaman C19, bertajuk ‘Pergolakan tidak jauh, hayati keamanan’ mempersoalkan keikhlasan ahli-ahli politik di negara ini yang mengutuk pelaku tragedi MH17. Sila lihat kembali diri sendiri, apakah sikap kamu selari dengan reaksi yang dibuat? Adakah kamu akan melepaskan mereka yang melakukan jenayah atau kesalahan?

Sesiapa sahaja tidak menjangkakan krisis yang berlaku jauh di Ukraine turut terkena tempiasnya ke negara ini. Perkara ini perlu diambil iktibar oleh semua pihak tentang kepentingan menjaga keamanan dan jangan sesekali cuba menjerat diri ke dalam permasalahan.

Penulis memberi contoh mengenai sikap segelintir pemimpin yang rakus memainkan isu sensitif seperti agama dan kaum. Mereka langsung tidak gentar apabila mengeluarkan kata-kata menghina antara satu sama lain.

Dalam pada itu, ‘Kenapa begitu malang buat MAS’ merupakan tajuk artikel yang ditulis oleh Datuk Dr. Cheah See Kian dalam ruangan Pendapat Yan Lum halaman W3, penulis menggesa kerajaan memainkan peranan sepenuhnya untuk mendesak Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu supaya mengheret penjenayah ke muka pengadilan.

Dalam dunia ini tiada pihak yang boleh melakukan sesuatu kejahatan dengan sewenang-wenangnya. Tragedi yang menimpa negara perlu menjadi contoh dan pengajaran kepada dunia, sekali gus menyedarkan pengganas.

Ketua Penyelamat #MH17 Kongsi Saat Tegang Sebelum Bertemu Ketua Pemisah Alexander Borodai

in Berita Utama by

Ketua Penolong Setiausaha Majlis Keselamatan Negara (MKN) Lt Kol Mohd Sukri Hussain Mohd Sukri hari ini menceritakan pengalamannya berunding dengan pasukan pemisah Ukraine bagi mengambil mayat dan kotak hitam MH17.

Katanya, beliau ke Donestk pada 4 petang Ahad bersama 11 anggota lain pasukan itu, dan terpaksa menempuh 12 pusat pemeriksaan, lapor Bernama.

Selepas lima jam perjalanan, beliau bertemu dengan ketua kumpulan pemisah Alexander Borodai dan mula berunding tentang 11 perkara.

“Tiga perkara dibincangkan iaitu urusan mengambil mayat mangsa, kotak hitam dan bangkai pesawat berkenaan.

“Borodai bersetuju memenuhi semua permintaan Malaysia, tanpa sebarang syarat,” beliau dipetik sebagai berkata.

image

Mohd Sukri juga dilaporkan menambah, pasukan itu amat mengagumi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak atas kejayaan tersebut, kerana ia adalah hasil tindakan beliau menghubungi kerajaan Ukraine dan Borodai.

Seorang lagi anggota pasukan perunding Malaysia, Rosli Shaari pula berkata dalam rundingan di pejabat Borodai itu, beliau melihat kumpulan pemisah menggantung sekeping gambar pesawat Malaysia di penjuru bilik, dengan beberapa pasu bunga diletakkan di atas meja di bawah gambar itu sebagai tanda ucapan takziah kepada mangsa.

Rundingan #MH17 Dengan Pemisah Di Pandang Sinis,Sebenarnya Produk Umno BN Fasih Berbahasa Russia Menjadi Wakil Kerajaan Malaysia.

in Berita Utama by

Kejayaan Ds Najib mengadakan rundingan dengan pemisah Ukraine dipandang sinis oleh pihak barat.

image

image

Namun sangkaan mereka ternyata silap ketika penyerahan kotak hitam MH17 kepada  Malaysia.

Wakil Malaysia biasa biasa saja bukan menteri bukan CEO tapi ex MRSM yang juga Letf Kolonel Medic/Engineering.

Fasih berbahasa Russia. Siapa kata kita tak mampu berunding dgn pengganas sebab tak ada org pandai cakap Russia.

Dia berdiri di tengah tengah dengan berani dikelingi pengganas berhadapan dgn ketua no 1nya.

Untuk rekod setiap tahun Kerjaan BN melalui biasiswa JPA dan Mara menghantar pelajar pelajar terbaik kita melanjutkan pelajaran ke peringkat ijazah pertama ke Russia, Perancis, Jerman, Belgium, Korea, Jepun dan beberapa buah negara bukan bahasa Inggeris yg lain.

Selain untuk para pelajar menuntut ilmu, teknologi, mempelajari budaya pendedahan dan  pengalaman….

Nampaknya pendekatan ini sememangnya berbaloi!!!

Pisau kata “produk  Umno lah inilah yang membawa anak bangsa ke persada antarabangsa..dasar ini harus dikekalkan”

Bendera Separuh Tiang Di Republik Dap Pulau Pinang.Tiada Bendera Malaysia.

in Berita Utama by

Memang tak dapat dinafikan betapa Dap memang berlakon dikhalayak kononnya begitu menyokong dan bersama kerajaan didalam trajedi #MH17.

Isteri ahli Parlimen Tanjong Gengster Tong Gas Ng Wei Aik..Nga Khor Meng dan beberapa pemimpin Dap perlekehkan negara.. Malah mereka bersama penyokong mengambil peluang menanguk diair yang keruh untuk mempolitikkan apa saja asalkan dapat meraih sokongan terhadap mereka dan menerbitkan rasa benci kepada negara.

Di republik Dap Pulau Pinang.. jajahan Dap membuktikan mereka tidak menghormati Malaysia kerana tidak mengibarkan bendera Malaysia sebagai kerajaan persekutuan.

image

Ibu pejabat Dap di Pulau Pinang hanya mengibarkan bendera parti dan bendera negeri Pulau Pinang.

Mereka boleh bermewah kereta besar rumah besar..takkan sehelai bendera Malaysia pun tak mampu beli?

Pisau kata “puak Dap hanya berlakon sokong dan bersama kerajaan sedangkan realitinya mereka semahunya mahu memburukkan negara..”

Kejayaan Diplomatik @najibrazak Dapat Pujian Pembangkang

in Berita Utama by

Apabila pihak pemisah Ukriane bersetuju untuk memenuhi 3 tuntutan oleh Perdana Menteri Malaysia ,ia merupakan kejayaan Ds Najib dan Kerajaan Malaysia malah mengejutkan kuasa besar dunia.

image

Media utama seluruh dunia memuji langkah yang diambil oleh Ds Najib Razak dalam diam memulakan rundingan pada ketika seluruh dunia menunding jari keatas Ukriane dan Russia.

Mengambil jalan tengah tanpa menyalahkan mana mana pihak selagi siasatan belum dimulakan amat dihargai oleh blok kuasa besar yang seangkatan dengan Russia.

Apabila negara menghadapi saat sukar Pisau lihat masih ada pemimpin pembangkang yang bersatu demi semangat nasional berbanding 2-3 kerat yang berotak selut.

Langkah yang diambil beberapa pemimpin pembangkang menyokong Najib amat tepat berbanding Anwar yang terus terusan menyalahkan Russia sedangkan siasatan masih belum dimulakan.

Kejayaan Malaysia menyebabkan Anwar hilang dan tenggelam malah tidak relevan sebagai salah seorang pemimpin dinegara ini.

Hishamuddin Rais MH17
Kuala Lumpur – Kejayaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berdiplomasi dengan kumpulan pemisah Ukraine mendapat pujian ramai pihak.

Antaranya, bekas pemimpin pelajar Universiti Malaya, Hishamuddin Rais yang sebelum ini sering mengkritik pentadbiran Najib dan Barisan Nasional (BN).

“Najib dilihat sebagai pemimpin dunia yang berjaya berunding dengan pemberontak,” katanya dalam satu SMS kepada Awani.

Hishamuddin turut mengkritik kenyataan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menuduh Rusia membantu pemberontak di ukraine menembak penerbangan MH17.

“Anwar tanpa sebarang bukti menuduh Rusia membantu pemberontak di Ukraine memembak MH17. Dia salah. China, India, Jerman, Belgium dan lain-lain tidak membuat sebarang kenyataan.

“Persoalannya, siapa nasihatkan Anwar?” katanya.

Pendekatan diplomatik yang digunakan Perdana Menteri turut menerima pujian dari parti pembangkang DAP dan menyifatkan langkah yang diambil Najib adalah terbaik bagi menyelesaikan percanggahan mengenai MH17.

“DAP bersetuju dengan Najib bahawa di kawasan konflik dengan pihak berkuasa bertelagah, menggunakan saluran diplomatik secara senyap adalah cara yang baik demi mencapai keputusan yang dikehendaki,” kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.- suaratv

image

Pisau kata “isu #MH17 dedahkan kelemahan Anwar menjadi pemimpin negara”

Khalid Tong Sampahkan Pilihan Anwar Untuk Jawatan MB Selangor.

in Berita Nasional by

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bertegas tidak akan berundur dari kedudukannya walaupun PKR mencalonkan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menggantikan dirinya.

Katanya, beliau berpegang teguh kepada Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri yang menetapkan tatacara khas pelantikan atau pengg‎antian menteri besar.

“Sehingga proses tersebut selesai, saya akan terus menjalankan tugas sebagai menteri besar dengan penuh tanggungjawab, tekun dan amanah seperti yang diamanahkan oleh rakyat Selangor yang memilih saya melalui proses pemilihan yang sah.

“Saya berharap rakyat Selangor tidak mudah terpengaruh dengan berita fitnah, bersifat provokasi dan kontroversi kerana Selangor mempunyai tatacara pelantikan menteri besar secara tertib dan beradab seperti yang termaktub dalam Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Difahamkan, Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah dijangka memberi titah berkaitan kemelut menteri besar dalam satu majlis berbuka puasa di Rawang, petang ini.

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam mengumumkan isterinya Dr Wan Azizah sebagai calon tunggal dalam meneruskan agenda “Langkah Kajang”.

Katanya, keputusan melalui mesyuarat tergempar Majlis Pimpinan Pusat (MPP) malam tadi juga menyifatkan Dr Wan Azizah mampu memberi kestabilan antara parti Pakatan Rakyat (PR) di Selangor.

Mengulas mengenainya, Khalid berkata pihaknya menghormati keputusan PKR namun akan tetap berpegang teguh kepada enakmen negeri mengenai proses lantikan atau penggantiannya.

“Saya percaya mereka yang terlibat dalam usaha ini perlu melalui proses tersebut untuk mencapai matlamat yang diingini,” katanya.

Beliau turut memberi jaminan kepada rakyat dan pelabur bahawa isu ini tidak sedikit pun menjejaskan sistem pentadbiran negeri. – 22 Julai, 2014.

Pisau kata ” saat negara bersedih Anwar sibuk letak isteri jadi MB.. puak pakatan mesti setuju sangat lah tu..”

hot! Wakil Malaysia Berjaya Perolehi Kotak Hitam #MH17 Setelah @najibrazak berjaya runding dengan pemisah. TAHNIAH!

in Berita Utama by

Selepas Ds Najib berjaya mengadakan runding dengan ketua pemisah Ukriane.Akhirnya 2 kotak hitam #MH17 berjaya diperolehi oleh wakil Malaysia.

Kejayaan PM Ds Najib mengejutkan negara negara kuasa besar apabila mereka gagal sama sekali untuk mencapai kata putus dengan ketua pemisah.

Media media utama dunia menyiarkan sebagai berita utama dan memberi penghormatan kepada Perdana Menteri Malaysia yang berjaya mencapai persetujuan untuk memperolehi kotak hitam dan mayat mangsa #MH17 untuk dibawa keluar .

image

image

image

Wakil pemisah dan juga wakil dari Malaysia menandatangani perjanjian sebelum kotak hitam diserahkan.

3 isi utama ucapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak jam 12.20mlm 22 Julai 2014.

Setelah berunding dengan Aleksander Borodai.

1. Kumpulan pemisah bersetuju untuk serahkan mayat nahas MH17 kpd Malaysia.
2. Kumpulan pemisah bersetuju utk serahkan 2 kotak hitam kepada Malaysia.
3. Kumpulan pemisah juga beri jaminan keselamatan utk penyiasat antarabangsa masuk ke kawasan nahas.

Sultan Selangor Tolak Permohonan Mengadap Khalid Samad.

in Berita Utama by

SULTAN SELANGOR tolak permohonan Khalid Samad PAS nak mengadap isu MAIS.SUS Sultan,Datuk Munir Bani kata tadi Tuanku enggan terima surat itu. Sultan tolak kerana ia surat nak  penjelasan bukan minta ampun.Tak ada sebab beri penjelasan pada Tuanku,baik dia jelaskan pada rakyat-Agendanews

Pisau kata “memang tak boleh layan dah Khalid Samad..patut dihumban dalam kandang babi”

image

Tauke Balak Dap Nga Kor Ming kena maki hamun keluarga mangsa MH17 kerana mulut jahat dan celupar

in Berita Utama by

image

image

image

image

image

image

image

Ada juga anjing suruhan Dap cuba pertahankan rasis chauvanis ultrakiasu ..

image

You want the truth YB…the truth is my family lost a woman who was a wife…mother….grandmother….sister….cousin to many of us. Shut the fuck up !! Why blame MAS…the entire world is not blaming MAS and you call yourself a Malaysian MP !!. Why not head to the Russian embassy and demand they allow us full excess to the crash site ? What bloody truth !?? The truth is our love one is gone and here you play politics !! Are you a baboon ? A wanker ? A damn fool with no heart for our pain that we and many like us are going through here and all over the world !!?? Do not make me curse you and your entire family for diluting the magnitude of this tragedy by asking questions which many here already know !!??

There is a time and place for you to dwell into MAS for your political gimmick…this is now the time for us the families and you the leaders to fight for us so that we get the remains and whatever belongings is left as a form of comfort. We have a love one only god knows in what senseless situation in a field and here you talk about MAS !!?? We will not forget how you are trying to hoodwink for political mileage our loss of a love one with your leading question !! The truth is…you have proven now to me and my family and many Malaysians you are not fit to represent us.

You are nothing but a fucking publicity whore !! WE HAVE A LOVE ONE WHO WE HAVE LOST YOU BLOODY BASTARD !! You are a disgrace to humanity !! I am sad and angry at those responsible for the senseless murder of our love one BUT I am disgusted by your lack of sensitivity towards we who had a love one on board !! If we lived in a world where laws did not exist and if I was not a better person…if I saw you…I would call you out and give you a beating your next 10 generations would feel. You have disgusted me to my very core !!

Pisau kata “memang patutlah jadi pembangkang..sebab bodoh!”

Alhamdulillah, a super cool app today called Buycott!!

in Berita Utama by

It’s easy to use and available for free for both android and iPhone. It allows you to choose a campaign that you support (Free Palestine, Boycott Israel, etc.) and next time you’re shopping, you can use the app to scan barcodes of products and it’ll instantly tell you if that particular manufacturer has any ties with, supports, donates to, or does business with Israel. Maybe this is all we need to make a little bit of a difference and affect major companies by hurting their sales.

I encourage you all to download and try to use it often. Try to spread the word. Maybe we can make a difference.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.buycott.android

https://itunes.apple.com/us/app/buycott/id585933440?ls=1&mt=8

Source:cut n paste whatsapp

Busuk Terlampau: Tidak Pernah Berlaku Zaman BN,Dap Banjirkan Komtar Dengan Air Najis..

in Berita Utama by

image

Komtar hari ini mendapat hadiah daripada regim Dap.

Para peniaga di sini dibanjiri oleh air kumbahan najis di yang memenuhi di tingkat 3 berhampiran pintu masuk utama

Cuba bayangkan betapa busuknya air najis ini bertakung diseluruh tingkat 3 dan mengalir turun ke tingkat bawah..hampir kesemua peniaga terpaksa tutup kedai dan membersih kedai masing masing..

Di tingkat atas Komtar.. Lim Guan Eng dan barisan exco regim Dap duduk dikerusi empuk berhawa dingin..tidak ada seorang pun wakil regim Dap turun untuk menghulurkan bantuan.

Menjadi sejarah buat pertama kali tidak pernah berlaku dizaman BN.. Dap menghadiahkan air taik kepada pengunjung dan peniaga Komtar.

Pisau kata “habuan sokong Dap..”

TRAGEDI #MH17 DAP AMBIL PELUANG HENTAM MALAYSIA! Ng Wei Aik Dan Isteri Patut Serah Kerakyatan Merambus Keluar Lagi Bagus..

in Berita Utama by

image

Siapa isteri gengster tong gas?klik link dibawah..

http://www.propertyguru.com.my/agent/yuki-tan-poh-see-190544

Suama isteri sama saja..dua dua patut merambus keluar dari Malaysia..apa perlunya 2 ekor ular ultrakiasu chauvanis rasis menjadi rakyat Malaysia jika negara ini tak sesuai untuk mereka..

Pisau kata “maaf kamu tidak boleh diterima..”

#MH17 : Full List Of Flight MH17 Passengers and Crew

in Berita Utama by

PETALING JAYA: Malaysia Airlines is appealing to the family members or friends of those on board MH17 to contact the airline.

The airline released a media statement at 7.30pm Saturday as follows:

IN THE the past 45 hours, the airline together with various foreign embassies have made every effort to establish contact with the next-of-kin but is still unable to identify many more family members.

They are advised to contact Malaysia Airlines’ Family Support Centre at +603 7884 1234 (in Malaysia).

Alternatively the family or friends may call the numbers below in their respective countries:

Netherlands (Malaysia Airlines Amsterdam office): +31 20 521 6252

Australia (Malaysia Airlines Sydney office): +61 2 9364 3534

Indonesia (Malaysia Airlines Jakarta office): +62 2 1522 9705

New Zealand (Malaysia Airlines Auckland office): +64 9 306 3930

United Kingdom (Malaysia Airlines London office): +44 20 7341 2060

Germany (Malaysia Airlines Frankfurt office): +49 69 1387 1980

Philippines (Malaysia Airlines Manila office): +63 2 889 1863

As of 19 July 2014, 5:00pm, the table below shows the latest number of passengers and their nationalities:-

Meanwhile, Malaysia Airlines deployed a ferry flight last night mobilizing 212 personnel from various government and media bodies and its staff to Kiev and Amsterdam in a special mission for MH17.

A total of 85 Malaysia Airlines’ ‘Go Team’ members have been deployed, of which five members will join Malaysia’s Special Disaster Assistance and Rescue Team (Smart) in the search-and-recovery mission at the crash site in the Donetsk region.

Eighty other members comprising care givers and the management team will be stationed in Amsterdam to assist the family members of the passengers.

MH5002 departed Kuala Lumpur at 9.30pm on 19 July 2014 and arrived in Kiev at 2.58am (local time) on 20 July 2014 with a two hour transit. The aircraft then continued its journey to Amsterdam at 4.50am (local time) on 20 July 2014 and arrived in Schipol Amsterdam Airport at 5.30am the same day.

The mission is also joined by Malaysia’s Ministry of Transport, the National Security Council, Special Disaster Assistance and Rescue Team (Smart), Malaysia’s Department of Information, the Royal Malaysian Police, Malaysian Special Air Service, the Royal Malaysian Air Force, Malaysian Armed Forces, Department of Civil Aviation, Chemistry Department, Department of Islamic Advancement of Malaysia and the Disaster Victim Identification (DVI) team as well as participating media.

Finally, Malaysia Airlines requests the cooperation of members of the media to respect the privacy of the grieving families. The airline’s top priority remains to provide care and assistance to the families of the passengers and crew and any information with regards to their movement will not be made public.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Perempuan Bangsat Ini Pakai Kain Baju Tulisan Quran Hingga Seluruh Badan Hina Umat Islam Cetus Kemarahan!

in Berita Utama by

image

image

Perempuan ini masih boleh tersenyum apabila ditegur oleh seorang lelaki Islam kerana kain bajunya tertulis ayat suci quran.

Ini semua ajaran haprak pakatan apabila mengajar Dap pergunakan Quran untuk dijadikan bahan momokan politik.Kesudahannya ayat quran tiada nilai dimata mereka..

Pisau berasa yakin jika isu ini menjadi panas..barangkali Dap akan mengarahkan Pas tampil kedepan untuk membela wanita cina ini.

Pisau kata ” tak lama lagi comfirm keluar detail perempuan ni..”

Isteri Ng Wei Aik Gengster Tong Gas DAP Kata Malaysia Negara Yang Tak Berguna !

in Berita Utama by

Ng Wei Aik sebelum ini cukup terkenal dengan sikap chauvanis ultrakiasu rasis dengan aksi gengster tong gas halau peniaga..

Ng Wei Aik juga berlagak bagaikan pihak berkuasa malah ketika himpunan Bersih beliau dakwa dipukul polis sedangkan Pisau berada bersama beliau didalam restoran A & W di Jalan TAR.

Sekarang timbul pula kenyataan rasis isteri gengster tong gas ini apabila menyifatkan Malaysia sebuah negera yang mengerunkan selepas #MH370 kemudian #MH17 pula terhempas.Maksud Yuki Tan beliau menyalahkan kerajaan BN kerana berlakunya tragedi ini seolah jika ultrakiasu rasis chauvanis Dap perintah negara akan selamat.

image

Sin Chew Daily, 19 JUL 2014, halaman 08,

Reaksi balas yg berbunyi cemuhan terhadap Malaysia oleh Tan Poh See @ Yuki Tan, isteri kepada NG Wei Aik – Ahli Parlimen DAP Kawasan Tanjung, Pulau Pinang di laman sosial FB telah menerima kritikan ramai. Semalam Yuki Tan telah menulis dlm FB, seperti berikut ” Malaysia begitu menggerunkan, apakah jenis negara yg tak berguna ini, selepas menerimakan berita tentang Tragedi pesawat MH17 yg ditembak jatuh di Ukraine. Kenyataan tersebut telah dimarahi oleh pengguna laman sosial sehinggakan NG Wei Aik terpaksa tampil dlm FB untuk memohon maaf atas ketelanjuran isterinya kepada pengguna laman sodial. Yuki Tan turut mengutuskan satu kenyataan lain untuk memohon maaf bagi hal tersebut.

Pisau kata ” kalau Malaysia negara tak guna..tunggu apa lagi..balik tongsan la angkat semua lu punya keturunan keluar dan jangan duduk Malaysia.. “

Penumpang #MH17 Jatuh Di Atas Bumbung Rumah.Hujan Mayat Di Ukraine

in Berita Utama by

Bermula dengan bunyi letupan kuat yang membuat bangunan bergegar; kemudian disusuli dengan hujan tubuh manusia.

Salah satu mayat jatuh mengenai bumbung rumah usang Irina Tipunova di sebuah perkampungan terpencil di timur Ukraine, seketika selepas pesawat penerbangan Malaysia Airlines MH17 meletup di udara di kawasan di mana pemisah pro Russia dan tentera kerajaan Ukraine sering bertempur.

image

“Ada bunyi lolongan dan segala-galanya mula bergegar. Kemudian objek mula jatuh dari langit,” kata pesara berusia 65 tahun di depan rumah beliau.

“Kemudian saya mendengar raungan dan dia (perempuan) jatuh di dapur, sehingga bumbung rosak,” katanya, menunjukkan lubang ternganga akibat tubuh manusia.

Tubuh terlanjang itu terbujur kaku di dalam rumahnya, berhampiran katil.

Kira-kira 100 meter dari rumah Tipunova ini, berdozen-dozen tubuh manusia jatuh di kawasan ladang gandum berselerakkan di antara serpihan pesawat malang tersebut.

Jelas masih terkejut dengan pengalaman beliau, Tipunova berkata: “Mayat masih di sini (rumah beliau) kerana mereka memberitahu saya perlu menunggu pakar untuk datang dan mengambilnya.”

Seorang pemuda awal 20-an yang enggan memberikan namanya berkata dia berlari keluar selepas mendengar pesawat itu meletup.

“Saya membuka pintu dan saya melihat orang jatuh. Satu jatuh di kebun sayur saya,” katanya.

Bukan sahaja tubuh manusia yang jatuh dari langit. Ketulan logam, bagasi dan serpihan lain bertaburan ke tanah di kawasan pertanian ini kira-kira 40 km dari sempadan dengan Rusia.

Bahagian hadapan pesawat itu jatuh dalam kebun bunga matahari kira-kira satu kilometer dari rumah Tipunova ini. Manakala serpihan, jasad dan bahagian-bahagian badan bertaburan di kawasan yang luas.

image

Penyelamat berkata, mereka telah mengumpulkan sebahagian besar mayat-mayat tersebut, sesetengah daripadanya adalah bahagian tubuh yang telah terpisah, ada yang remuk, ada yang bertimbun-timbun, yang mana telah dikenalpasti, ditandakan dengan kayu dan ditutup kain putih tanpa dialihkan.

Manakala beberapa mayat lagi, dibungkus beg plastik yang lut sinar, sepasang kaki terkeluar dari bungkusan.

Antara yang terkorban adalah wanita dan kanak-kanak, termasuk kanak-kanak lelaki kira-kira 10 tahun masih berbaring di sebelah kokpit, badan kecil beliau dilindungi oleh lembaran plastik.

Keadaan masih kelam-kabut di banyak tempat kejadian selepas 24 jam pesawat tersebut terhempas. Kasut tanpa tuan berada di merata-rata tempat, bersama kepingan ubat-ubatan yang terkeluar dari kotak ubat, bagasi kosong dan pakaian yang berselerak di kawasan ladang.

Dalam usaha untuk memadamkan kebakaran, ada jasad-jasad yang turut disiram air di tempat mereka jatuh ke bumi. Bersama-sama dengan serpihan pesawat dan sayap kapal terbang berwarna merah dan biru dengan logo Malaysia Airlines.

image

Petugas kecemasan, hanya beberapa orang pada hari Khamis, kini bertambah dengan jumlah yang besar pada Jumaat, telah membina pusat kawalan menggunakan dua khemah besar.

Wartawan dan penduduk tempatan merayau tanpa halangan melalui abu dan serpihan hangus.

Pejuang pemberontak dengan pakaian seragam menonton semua ini dengan cemas. 

Kiev telah menuduh mereka menembak jatuh pesawat itu, tetapi mereka menafikan dan berikrar untuk tidak akan menghalang siasatan antarabangsa yang akan dilakukan.

Bunyi berterusan serangan mortar dan tembakan pada jarak agak jauh kedengaran mungkin sebagai peringatan bahawa konflik antara pemisah dan kerajaan sejak tiga bulan lalu tidak akan padam. –19/7/2014

– SUMBER :AgendaDaily

#MH17 “Stupid Malay Muslim Pilot” – Sim Kwang

in Berita Utama by

image
image

image

image

Produk ultrakiasu rasis chauvanis Dap dah mula menyalahkan bangsa melayu menjadi punca #MH17 di tembak jatuh kerana berpuasa.

Menurut rasis ultrakiasu ini jika pilot tidak berpuasa sudah pasti #MH17 tidak akan ditembak jatuh.

Apa masaalahnya sehingga bangsa melayu dihina sebegitu rupa…negara sedang bersedih tetapi ultrakiasu chauvanis rasis ini cuba membuat provokasi jahat mencetuskan suasana tidak harmoni sesama kaum..

Pisau berharap pihak berkuasa ambil tindakan sewajarnya..

Pisau kata “satu hari nanti mereka akan tahu langit tinggi atau rendah..!”

‘Imam penjara’ Jadi Rebutan-Video

in Berita Nasional by

emaja yang mengalunkan hafalan surah al-Quran di sebalik tirai besi sejak awal Ramadhan lalu kini menjadi perhatian ramai pihak termasuk untuk menjadikannya sebagai anak angkat.

Remaja lelaki tersebut yang dikenali sebagai Muhammad Jamaluddin, 16, ditahan akhir Jun dan dihantar ke Penjara Machang selepas Mahkamah Majistret Kota Bharu menjatuhkan hukuman penjara enam bulan kerana kesalahan tinggal di negara ini melebihi tempoh sah.
Sejak viral rakaman berdurasi 2 minit 29 saat itu mula tersebar di laman-laman sosial terutamanya Youtube dan Facebook, pelbagai respons positif diterima dari masyarakat seluruh negara.
Malah, menurut sumber, kerajaan negeri juga tidak akan melepaskan peluang bagi memastikan remaja yang diibaratkan mutiara berharga itu tidak pulang ke negara asalnya dan membina kehidupan di sini.


Melalui viral yang dikongsi di laman sosial Facebook dan Youtube, seorang individu  sanggup bersusah payah mengesan Muhammad dan mahu menjadikan beliau sebagai anak angkat.

Antara lain beliau telah mendapatkan maklumat Muhamamd melalui polis Kota Bharu dan jabatan imigresen dan mencari prosedur mengeluarkan remaja itu dipenjara dengan membayar denda.

image

Difahamkan, Muhammad juga turut dikunjungi oleh Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri, Datuk Mohamad Khalid Shariff dan Ketua Pengarah Imigresen, Datuk Aloyah Mamat bagi mengetahui sendiri perkembangan Imam muda dari penjara itu.
Menurut sumber, rakaman tersebut dilakukan ketika dalam proses pemilihan imam untuk penjara di mana beliau ditahan, malah kini Muhammad dijadikan Imam untuk solat fardu dan terawih di penjara berkenaan.

Seterusnya

Nenek tiri Najib antara mangsa #MH17

in Berita Utama by

18 JUL : Tiada berita yang lebih menyedihkan apabila mengetahui salah seorang ahli keluarga berada di dalam pesawat MAS MH17 yang ditembak jatuh di Ukraine semalam dan itulah yang bakal dirasai jika berita ini benar.

Menurut sumber rapat, salah seorang ahli keluarga Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Huseein berada dalam pesawat itu iaitu nenek tiri kedua-dua pemimpin negara ini iaitu Puan Sri Siti Amirah Prawira Kusuma.

Puan Sri Siti Amirah bersama Tan Sri Mohd Noah

Dalam laporan terbaru, sumber rapat dengan keluarga melaporkan Puan Sri Siti Amirah adalah isteri kedua datuk Najib dan Hissamuddin,(kedua-duanya sepupu), Tan Sri Mohd Noah.

Tan Sri Mohd Noah adalah bapa kepada Tun Raha (ibu Najib) dan Tun Suhaila (ibu Hishammuddin).

Walau bagaimanapun, setakat ini belum ada pengesahan daripada kedua-dua pemimpin negara ini berhubung kesahihan berita itu. – bnbbc.my

#MH17 guna laluan betul-Hishammuddin

in Berita Utama by

image

KUALA LUMPUR 18 Julai – Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menegaskan dakwaan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH17 tidak menggunakan laluan yang betul adalah tidak benar sama sekali.

Beliau mengesahkan terdapat beberapa pesawat lain milik Thai Airways dan dari Turkmenistan melalui laluan sama sebelum MH17, malah selepas itu sebuah lagi pesawat MAS, MH3 turut melalui laluan tersebut.

“Saya boleh mengesahkan bahawa beberapa pesawat iaitu dari Thai Airways dan Turkimestan telah lalu kawasan itu sebelum (dilalui) pesawat kita, malah MH3, pesawat kita juga melalui selepas MH17.

“Jadi, spekulasi mengatakan bahawa pesawat berkenaan tidak melalui laluan ditetapkan adalah tidak benar,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri istiadat Sambutan Hari Pahlawan 2014 di Kem Perdana Sungai Besi di sini hari ini

Statement by Prime Minister Najib Razak: Malaysian Airlines flight #Mh17

in Berita Utama by

image

Yesterday evening, I was informed of the terrible and deeply shocking news that a Malaysia Airlines jet went down in eastern Ukraine.

 

Malaysia Airlines has confirmed that the jet was Malaysia Airlines flight 17, which was on a scheduled flight from Amsterdam to Kuala Lumpur.

 

The flight departed Amsterdam at 12.15pm, local time. It was scheduled to arrive in Kuala Lumpur at 6.10 am, local, Malaysian time.

 

The aircraft was a Boeing 777-200.

 

The aircraft’s flight route was declared safe by the International Civil Aviation Organisation.

 

And International Air Transportation Association has stated that the airspace the aircraft was traversing was not subject to restrictions.

 

Malaysia Airlines has confirmed that the aircraft did not make a distress call.

 

The flight was carrying a total number of 295 people – comprising 280 passengers and 15 crew members.

 

Malaysia Airlines is in the process of notifying the next-of-kin of the passengers and crew. All possible care will be provided to the next-of-kin.

 

The Government of Malaysia is dispatching a special flight to Kiev, carrying a Special Malaysia Disaster Assistance and Rescue Team, as well as a medical team.

 

According to information provided by Kiev Air Traffic Control, the location of the plane’s emergency locator beacon is 48 degrees 7 minutes and 23 seconds North; and 38 degrees 31 minutes and 33 seconds East.

 

The Ukrainian authorities believe that the plane was shot down.

 

At this early stage, however, Malaysia is unable to verify the cause of this tragedy. 

 

But we must – and we will – find out precisely what happened to this flight.

 

No stone can be left unturned.

 

If it transpires that the plane was indeed shot down, we insist that the perpetrators must swiftly be brought to justice.

 

Emergency operations centres have been established. In the last few hours, Malaysian officials have been in constant contact with their counterparts in Ukraine and elsewhere.

 

And I will be speaking to a number of world leaders over the coming hours.

 

I have had several conversations with the Prime Minister of the Netherlands.

 

I have also spoken to the President of Ukraine. He has pledged that there will be a full, thorough and independent investigation, and Malaysian officials will be invited to take part. 

 

The Ukrainian president also confirmed that his government will negotiate with rebels in the east of the country, in order to establish a humanitarian corridor to the crash site.

 

Just now, I received a call from President Obama.

 

He and I both agreed that the investigation must not be hindered in anyway.

 

An international team must have full access to the crash site.

 

And no one should interfere with the area, or move any debris, including the black box.

 

This is a tragic day, in what has already been a tragic year, for Malaysia.

 

As we work to understand what happened, our thoughts and prayers are with the family and friends of those onboard the flight.

 

I cannot imagine what they must be going through at this painful time.

 

The flight’s passengers and crew came from many different countries.

 

But today, regardless of nationality, we are all united in grief.

 

image

 

HOT Photo Flight #MH17 Shot Down Russia-Ukraine And The Message From The Militia

in Berita Utama by

image

image

image

image

image

image

image

The following was posted on Igor Stelkov’s Vkonakte page at 17:50 Moscow time, about an hour before news of the 777 crash broke:

“Message from the militia:

“In the district of Torez an An-26 was just shot down. It crashed somewhere near the Progress mine. We warned them not to fly in “our skies”. Here is video confirmation of the latest “fallen bird”. The bird landed outside the residential zone, no peaceful civilians were injured.”

There is also information of a second downed plane, probably an Su” [a Sukhoi combat jet].

Mr Strekov lated posted copy from an Interfax wire that quotes another rebel leader denying involvement in the 777 downing, saying the DNR does not have any weapons capably of bringing down an aircraft at 10,000 meters.

Torez lies 40 miles east of Donetsk, and appears to correspond to the location of the 777 crash, but this cannot be confirmed and it is unclear whether Mr Strelkov or the militia men who sent in the report mistook the 777 for an An-26 or whether two aircraft were downed in the same area.

Mr Strelkov, a Russian citizen who rose to prominence as the most powerful commander of the pro-Russian uprising, is a mysterious and controversial figure.

A veteran of both of Russia’s Chechen wars, the war in Transdnistria in the 1990s, and the war in Bosnia, he is a battle-hardened professional soldier.

The Ukrainian government says he is a serving officer in the GRU, Russia’s military intelligence agency. Mr Strelkov has admitted to being a former officer of the FSB, another Russian intelligence outfit, but claims to be fighting for a cause he believes in, rather than taking orders from Moscow. -TheTelegraph

Pisau kata “kenapa Anwar salahkan Najib sokong Hamas punca #Mh17 ditembak?”


Hit Counter provided by Curio cabinets
Pergi ke Atas