Berita telus dan seimbang..

Monthly archive

February 2014

Orang yang fasih berbahasa Arab dan mengenal diri sendiri sebagai ulama Islam dan mursyid telah berkata ia sanggup bekerjasama dengan syaitan jika syaitan menyokongnya. – Tun M

in Berita Nasional by
1.      Saya tahu tulisan saya ini tidak akan dibaca oleh orang yang menghukum saya sebagai anti-hadis. Orang lain juga akan dilarang membaca tulisan ini. Mereka yang menghukum saya takut kalau-kalau hukuman mereka dipersoal. Mereka hendak segala-gala yang diperkatakan oleh mereka diterima bulat-bulat sebagai fatwa yang wajib diterima seperti firman Allah s.w.t. dalam Al-Quran.
2.      Orang yang benar, berani. Orang yang takut, takut kerana salah atau mungkin didapati salah.
3.      Memberi label dan mengecap orang apabila kita tidak bersetuju dengannya memanglah satu cara orang yang tidak sanggup berhujah. Terima sahajalah apa yang didakwa oleh mereka tanpa berfikir. Jangan guna akal fikiran yang dikurniakan oleh Allah s.w.t. kerana ini kononnya  dilarang oleh agama Islam.
4.      Saya sekarang dilabel, iaitu diberi gelaran atau dicap anti-hadis kerana kononnya saya sudah jadi penyokong Kassim Ahmad yang telah diberi gelaran yang sama.
5.      Saya juga diberitahu bahawa sebagai seorang yang tidak tahu bahasa Arab maka saya tidak berhak bercakap berkenaan agama Islam.
6.      Hari ini kita lihat ummat Islam berpecah, bermusuh sesama mereka, berperang dan membuat kerja orang Yahudi dan Nasrani. Siapakah yang membawa malapetaka ini kepada orang Islam dan Negara-negara mereka. Bukankah mereka fasih dalam bahasa Arab bahkan penasihat dan pemimpin mereka terpelajar dengan dalamnya ajaran Islam dalam Al-Quran dan hadis Nabi. Saya sendiri sering mendengar mereka dari kedua-dua belah, mengeluarkan ayat Quran dan hadis bagi menghalalkan perbuatan mereka.
7.      Ya, saya tak tahu bahasa Arab. Justeru itu saya terpaksa terima apa sahaja yang diajar kepada saya dalam bahasa Melayu sebagai ajaran Islam. Apakah kerana saya menerima Islam dalam bahasa Melayu maka ia bukan Islam. Apakah saya tidak Islam. Apakah lafaz dua kalimah syahadat oleh saya tidak boleh diterima.
8.      Selain dari khatam Quran semasa umur belasan tahun, saya baca terjemahan Quran dalam bahasa Melayu dan Inggeris. Ya, memang terjemahan Quran bukan Quran. Tetapi bolehkah kita kata terjemahan ajaran Islam yang diajar kepada kita dalam bahasa Melayu bukan Islam? Jika apa yang disampaikan dlam bahasa Melayu berkenaan agama Islam bukan Islam, majoriti orang Melayu bukanlah Islam.
9.      Saya dan rakan-rakan saya pernah dihukum kafir kerana sebagai ahli parti tertentu telah bekerjasama dengan orang kafir. Tidak ada siapa yang fasih berbahasa Arab dan mendalami ajaran Islam yang mempertahankan saya apabila dituduh kafir. Mungkin sebabnya ialah mereka bersetuju saya kafir.
10.    Kemudian orang yang mengkafirkan saya bekerjasama dan berpeluk-peluk dengan orang kafir. Tetapi tidak ada orang yang mendalami agama Islam yang fasih berbahasa Arab mendakwa mereka ini kafir. Saya tertanya-tanya apakah kelebihan mereka? Apakah mereka maksum?
11.    Orang yang fasih berbahasa Arab dan mengenal diri sendiri  sebagai ulama Islam dan mursyid telah berkata ia sanggup bekerjasama dengan syaitan jika syaitan menyokongnya. Orang yang fasih berbahasa Arab dan tahu larangan dalam Al-Quran terhadap bekerjasama dengan syaitan, tidak membuat tuduhan apa-apa, jauh sekali dari memberi apa-apa label kepadanya. Kenapa?
12.    Bukan sahaja orang Arab yang fasih bahasa Arab yang berpecah dan bermusuh sesama Islam, tetapi di Malaysia juga perpecahan berlaku apabila orang yang digelar ulama dan fasih dalam bahasa Arab memisahkan diri dan memecahkan perpaduan orang Islam kerana tidak dapat tempat di dunia, tidak dipilih jadi Yang Berhormat. Sehingga sekarang perpecahan ini berlaku. Maka lemahlah orang Islam dan terpaksalah mereka mengemis untuk mendapat sokongan orang bukan Islam. Maka berpeluk-peluklah mereka. Tidak ada ulama yang berkecuali yang mendesak supaya semua orang Islam bersatupadu dan bersaudara semula.
13.    Orang yang sama juga mendakwa bahawa Allah s.w.t. mencarut. Tiada siapa dari orang yang fasih berbahasa Arab dan tahu secara mendalam ajaran Islam yang menyangkal dakwaan ini. Mungkin ada hadis yang berkata demikian. Saya belum jumpa. Sila tunjuk kepada saya hadis yang berkata Tuhan mencarut.
14.    Dalam ajaran Islam, ada yang wajib dan ada yang sunnat. Kita diberitahu yang sunnat boleh kita terima dan tunaikan tetapi tidaklah kita bersalah jika kita tidak tunaikan. Tetapi ada gesaan bahawa yang sunnat itu wajib dan mesti diterima dan diamalkan walaupun bercanggah dengan firman Tuhan dalam Al-Quran.
15.    Hadis adalah sunnah Nabi. Saya ingin tahu samada hadis wajib dan mesti diterima. Betulkan saya.
16.    Apa pula dengan orang yang utamakan hadis dari firman Allah s.w.t. yang terdapat dalam Al-Quran yang kita terima sebagai wahyu dari Allah s.w.t. Berkenaan dengan zina, apakah hukum yang terdapat dalam Al-Quran. Dan apakah yang terdapat dalam hadis. Yang manakah lebih utama, wahyu dan firman Allah s.w.t. atau hadis yang diriwayatkan oleh beberapa keturunan manusia biasa, yang dikaji, disah atau ditolak oleh pakar hadis yang juga manusia biasa 200 tahun kemudian. Salahkah jika kita pilih Al-Quran yang jelas dan satu yang tidak berbeza-beza dan oleh itu tidak merejam dan menembak mati dengan mesingun perempuan yang dituduh berzina.
17.    Bukankah Allah s.w.t. telah berpesan berpuluh kali bahawa “apabila kamu hukum, hukumlah dengan adil”. Allah s.w.t. juga sebut sebagai tidak suka akan kezaliman.
18.    Apakah melabel iaitu menghukum seseorang selepas membaca akhbar atau mendengar lapuran T.V. mencerminkan keadilan yang dituntut dalam Islam. Apakah tanpa memberi peluang kepada yang tertuduh untuk mempertahankan diri, adil di sisi agama Islam. Apakah tanpa membincang dan membahas oleh badan yang dipertanggungjawabkan seperti mahkamah, yang terdiri dari orang yang tidak berkepentingan, adalah cara Islam mengadil.
19.    Kita lihat akan betapa buruknya keadaan umat Islam sekarang. Apakah ini kerana sudah ditakdirkan bahawa orang Islam akan ditindas dan agama Islam dihina.
20.    Tidakkah Allah s.w.t. berfirman dalam Al-Quran bahawa Allah tidak akan menukar nasib sesiapa jika ia tidak berusaha menukar nasibnya sendiri.
21.    Jika kita ingin menukar nasib dan kita berusaha sehingga terselamat diri kita, bolehkah kita kata ini bukan takdir, atau ini bertentangan dengan kehendak Allah s.w.t.
22.    Kita tahu adanya hadis yang sahih dan yang lemah Apabila hadis berbeza atau bertentangan dengan firman Allah s.w.t. dalam Al-Quran, yang mana satukah yang kita harus terima? Jika kita pegang kepada Al-Quran, apakah ini salah.
23.    Apakah kita wajib terima apa saja yang disampaikan oleh orang yang berbahasa Arab yang mempelajari agama walaupun jelas bertentangan dengan ajaran Islam dalam Al-Quran dan hadis. Apakah kita mesti iktiraf siapa sahaja yang mendakwa dirinya sebagai ulama. Apakah semua ahli persatuan ulama benar-benar ulama.
24.    Amatlah merbahaya dan mengelirukan apabila sesiapa sahaja, hanya kerana fasih dalam bahasa Arab dan mendapat ijazah sarjana dalam bidang agama Islam, diberi gelaran ulama.
25.    Perpecahan umat Islam kepada berbagai mazhab adalah disebabkan oleh orang seperti ini. Pengikut mereka turun temurun bermusuh dan membunuh. Tidak ada toleransi di kalangan mereka sedangkan Al-Quran tidak suruh kita bermusuh walaupun dengan penganut agama lain, melainkan mereka bermusuh dengan kita.
Kepada mereka agama mereka. Lemahnya umat Islam dan terhinanya agama Islam ialah kerana ajaran mereka yang tidak boleh ditegur, yang tuntut kesetiaan yang tidak berbelah-bahagi hanya kepada mereka.
26.    Saya tahu bahawa jawapan kepada tulisan saya ini ialah saya anti-hadis, anti Al-Quran bahkan kafir.
27.    Saya tidak lama lagi akan pergi menemui Tuhan saya, Allah s.w.t. Saya akan diadili oleh Kadzi Rabbul Jalil. Saya tidak tahu apakah akan disahkan segala tuduhan terhadap saya atau tidak. Tetapi yang saya tahu dan yakin ialah pengadilan oleh Allah s.w.t. tetap adil. Dan saya terima apa sahaja hukum yang dijatuhkan ke atas saya.

Bukan Soal Wang Tapi Soal Maruah Presiden PAS Dah Di Malukan PKR,Inilah Semangat Setiakawan PKR Yang Mereka Ikuti Dari DAP.

in Berita Nasional by
Yang Dipertua PAS Gombak, Ustaz Salehuddin Nasir melahirkan rasa kekecewaan terhadap insiden keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu yang mengarahkan Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membayar saman berjumlah RM2 juta berikutan penghakiman ingkar yang diperoleh calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi, Mohd. Shamsul Mat Amin pada Ahad lalu.
Menurutnya bukan soal wang saman yang berjumlah RM2 juta, sebaliknya soal maruah Presiden PAS telah diperkotak katikkan oleh rakan daripada parti kompenan sendiri.
Ini menyebabkan beliau hilang mood untuk turun ke Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang bagi membantu Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang bertanding di situ.
“Masalah dua juta boleh settle insya Allah. Satu seruan jihad je dibuat melimpah duit datang.
“Tapi bukan soal wang…soal maruah tuan guru aku. Tak ada mood langsung nak ke Kajang kepas ni,” katanya dalam laman sosial peribadi, salehhuddin.mohdnasir.
Laman sosial pro ulama PAS, El Haraki turut menyokong kenyataan Yang Dipertua PAS Gombak itu.
“Kami selaku pendokong jemaah yang kita cintai ini menyokong kenyataan YDP PAS Gombak, Ustaz Salehuddin Nasir.
“Ia bukan soal duit, tetapi soal maruah. Sekarang ini siapa yang tak setia kawan?,” katanya.
Bekas Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Datuk Zaid Ibrahim berkata isu saman yang dikemukakan calon PKR Mohd. Shamsul ke atas Abdul Hadi boleh dielakkan dan dapat diselesaikan di luar mahkamah jika Penasihat PKR, Anwar Ibrahim bersungguh-sungguh mahu menyelesaikannya.
Zaid melahirkan kehairanan mengapa Anwar yang diangkat sebagai Ketua Pembangkang bertindak mendiamkan diri dan tidak mengarahkan Mohd. Shamsul menarik balik saman terbabit sehingga maruah Presiden PAS tercalar apabila diperintah mahkamah membayar saman berjumlah RM2 juta kepada calon PKR itu.
Isu ini tidak harus dilihat secara sempit. Ini lebih besar iaitu menunjukkan seolah-olah ada sesuatu yang tidak kena, yang boleh memberi persepsi wujudnya permusuhan yang serius di antara PKR dengan PAS. Dari segi moral tindakan wakil PKR di Terengganu menyaman Presiden PAS hanya menunjukkan kecelaruan dalam pakatan.
“Mengapa Anwar hanya berdiam diri dalam isu ini yang sudah berlaku sejak pilihan raya umum lalu? Mengapa Anwar membiarkan ahli partinya mengemukakan saman terhadap rakan karibnya sendiri? Tidakkah ini mengelirukan rakyat dan penyokong pakatan,” katanya dalam satu kenyataan semalam, dilaporkan Utusan Malaysia.

Saya Syak Umno Keringkan Empangan Di Selangor!

in Berita Nasional by

Apa lah nasib Umno, di Kedah puak Pas salahkan Umno punca hujan tak turun..

Kemudian air di Selangor kena catu dan empangan kering pun Umno di persalahkan..

Haprak pakatan dah habis modal dah tu kemaruk dengan blame game yang perlekehkan pemikiran manusia yang normal..

Hanya yang kurang akal dan otak selut saja yang akan percaya dakyah haprak pakatan nih !

20140226-030631.jpg

KUALA LUMPUR – Pelan catuan bekalan air di Hulu Langat, Kuala Langat dan Sepang akan bermula dari 27 Februari hingga 31 Mac ini, kata Pengarah Eksekutif Pembangunan Teknikal Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas), V. Subramaniam.

Beliau berkata pelan itu dilaksanakan kerana Loji Rawatan Air (LRA) di Cheras Batu 11 dan Bukit Tampoi masih ditutup akibat pencemaran amonia di Sungai Langat sejak 28 Januari lepas.

“Untuk makluman, pelan itu telah mendapat kelulusan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) semalam (24 Februari). Ia melibatkan lebih 60,000 pengguna di 71 kawasan terjejas,” katanya pada sidang media khas di ibu pejabat Syabas di sini hari ini.

Menurutnya, air akan diambil dari loji Semenyih, Sungai Labu dan Langat bagi menampung keperluan pengguna berkenaan.

Sehubungan dengan pelaksanaan pelan itu, Syabas menafikan dakwaan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim kononnya syarikat berkenaan tidak menyediakan pelan pengagihan air berjadual dan catuan bekalan air.

Sumber

Presiden PAS Diperintah Bayar RM2 Juta

in Berita Nasional by

KUALA TERENGGANU – Mahkamah Tinggi di sini hari ini mengarahkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membayar saman berjumlah RM2 juta berikutan penghakiman ingkar yang diperoleh calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi, Mohd. Shamsul Mat Amin.

Dalam masa sama, Abdul Hadi juga diarahkan membayar lima peratus faedah daripada writ difailkan sehingga penyelesaian penuh dan kos tindakan sebanyak RM1,500 setelah kegagalan memfailkan pembelaan terhadap saman yang dikemukakan oleh Mohd. Shamsul sebelum ini.

Prosiding berlangsung hampir 30 minit di hadapan Timbalan Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu, Mohamad Nasrudin Mohamed.

Menurut wakil peguam plaintif, V. Saravanan, penghakiman itu dibuat selepas pihaknya menyerahkan writ saman dan pernyataan tuntutan yang telah diterima oleh pihak defendan pada 16 Januari lalu.

Sehubungan itu katanya, plaintif telah memfailkan afidavit penyampaian dan perakuan ketidakhadiran defendan ke mahkamah sehari kemudian yang telah diluluskan oleh pihak mahkamah pada hari yang sama.

“Sekiranya defendan ingin membantah atau menentang penghakiman itu, maka, dia kena failkan permohonan kepada mahkamah. Itu terpulang kepada peguam dia.

“Jika tidak ada maklum balas daripada defendan, kami akan hantar salinan termeterai penghakiman yang meminta pembayaran saman plaintif iaitu sebanyak RM2 juta bersama faedahnya sekali.

“Sekiranya masih tidak ada apa-apa jawapan, kami akan teruskan dengan pelaksanaan saman. Kami akan failkan penghakiman ini secepat mungkin dan sebaik sahaja mahkamah telah keluarkan salinan termeterai, kami akan serahkan kepada defendan untuk tuntut jumlah penghakiman,” katanya ketika ditemui.

Plaintif melalui firma guaman Tetuan Vasudevan A & Co., pada 5 Disember lalu telah memfailkan saman ke atas Abdul Hadi di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini selepas beliau mendakwa difitnah oleh pemimpin Pas itu semasa kempen Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), April lalu.

Dalam pernyataan tuntutannya, plaintif yang juga Ketua Angkatan Muda PKR Dungun mendakwa, ucapan Abdul Hadi dalam satu ceramah di Kampung Tebakang Alor Limbat, Marang pada 22 April lalu telah menjatuhkan maruahnya dan keluarga serta menjejaskan reputasinya sebagai calon dan ahli perniagaan.

Plaintif yang merupakan pemaju perumahan juga mendakwa berdepan dengan tekanan emosi dan mental yang berpanjangan setelah menerima cemuhan dan penghinaan serta dipandang serong oleh masyarakat -Utusan

#prkkajang Cina Mudah Lupa.. Siapakah Anwar..

in Berita Nasional by

Juhaidi Yean Abdullah – Peranan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Tragedi 13 Mei 1969 kurang diketahui umum. Menurut Judith Nagata, Anwar mengambil bahagian dalam perarakan besar-besaran membantah penghinaan orang Cina terhadap Melayu sehari sebelum itu.

Perarakan pelampau Cina sambil mengeluarkan kata-kata kesat terhadap orang Melayu turut memberi kesan kepada Anwar. Sehingga malam 13 Mei, kira-kira 200 orang terbunuh. Tidak berhenti di situ, Anwar turut berdemonstrasi bersama 1,500 pelajar Melayu di Universiti Malaya (UM) pada Julai tahun itu, seterusnya pada Ogos dan Oktober. Ratusan pelajar merosakkan dan menumbangkan semua papan tanda bertulis dalam bahasa Inggeris.

Mereka berarak ke kediaman Naib Canselor UM dan menuntut penggunaan bahasa Melayu dilaksanakan serta-merta di universiti itu.

Krisis berterusan hingga 1980-an
 
‘Krisis’ Anwar dengan masyarakat Cina berterusan hingga pertengahan 1980-an ketika banyak kepentingan Cina dalam koperasi yang mengambil deposit mengalami kerugian besar, dianggarkan RM3.6 bilion.

Pertubuhan, syarikat dan parti politik Cina mendesak kerajaan menyelamatkan koperasi yang rugi dan membantu pelabur Cina, tetapi Anwar bertegas. Beliau juga enggan menemui wakil pertubuhan guru-guru sekolah Cina yang mahu menyekat kuasa Menteri Pelajaran.

Sebaliknya, beliau menempatkan 100 pengetua dan guru kanan yang tidak berbahasa Mandarin ke sekolah rendah Cina. Tindakan Anwar menimbulkan kemarahan masyarakat Cina, lalu mendorong DAP dan MCA mengadakan demonstrasi membabitkan 2,000 orang. Penyokong Anwar membalas dengan mengadakan demonstrasi 15,000 orang di Chow Kit, lokasi peristiwa berdarah 13 Mei.

Kegawatan ekonomi sekitar 1985-86 menyebabkan orang Cina sekali lagi mempertikai asas Dasar Ekonomi Baru yang dilihat pro-Melayu. Keadaan yang tegang dan kritikal menggugat keharmonian antara kaum dan menggugat keselamatan dalam negeri sehingga kerajaan terpaksa melancarkan ‘Operasi Lalang’ pada 1987 bagi meredakan suasana.

Baca sepenuhnya di AIDC SINI

Selepas Nabi Muhammad Wafat, Comango Dakwa Umat Islam Bebas Amal Seks Bebas

in Berita Nasional by

Patutlah tak menjadi isu jika pemimpin haprak pakatan seperti Anwar dengan China Doll, Stopa Spender atau Badrul Amin berkaunseling dengan bini orang.. semuanya halal..

Ini yang korang semua mahu gamaknya?

Salah seorang pemimpin pertubuhan Gabungan NGO-NGO Hak Asasi Manusia (Comango) mendakwa amalan LGBT (lesbian, gay, biseksual dan transgender) tidak bercanggah dengan Islam.

Dakwaan itu dibuat oleh Angela M. Kuga Thas, pengasas KRYSS (Knowledge and Rights with Young People through Safer Spaces) yang merupakan salah satu NGO LGBT dalam Comango.

Menurutnya, selepas kewafatan Nabi Muhammad SAW, umat Islam sudah bebas berfikir berpandukan akal mereka untuk melakukan apa sahaja yang difikirkan sesuai.

“Islam tidak lagi mempunyai pemimpin selepas Nabi Muhammad sedangkan kami penganut Katolik mempunyai Paus.

“Memandangkan anda tidak lagi mempunyai pemimpin selepas Nabi Muhammad, ia bermakna anda boleh berfikir secara bebas,” katanya dalam sidang akhbar Comango di pejabat Dignity International, Petaling Jaya semalam.

Ketika ditanya tentang tuntutan Comango termasuk pengiktirafan hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender yang bercanggah dengan hukum Islam seperti yang terkandung di dalam al-Quran, Angela memberitahu, terdapat perbezaan antara dosa dan jenayah.

“Apa yang salah dari segi moral tidak bermakna salah dari segi jenayah,” ujarnya.

Beliau turut mempertahankan laporan Comango yang dibentangkan pada proses semakan berkala sejagat (UPR) ke atas Malaysia di hadapan Majlis Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) sebagai selari dengan Islam.

Angela menurut laman PowerShiftMsia merupakan pejuang feminis hak asasi manusia yang pernah melakukan penyelidikan tentang lesbian di Malaysia.

PowerShiftMsia adalah perkumpulan NGO hak asasi manusia yang dipercayai digerakkan oleh Elizabeth Wong, Exco Pelancongan, Hal Ehwal pengguna dan Alam Sekitar, Kerajaan Negeri Selangor.

Selain Angela, beberapa orang aktivis Comango lain lagi hadir dalam sidang media termasuk Yap Swee Seng (SUARAM), Jerald Joseph (KOMAS) dan Irene Fernandez (TENAGANITA).

Jurucakap Comango, Honey Tan Lay Ean berkata pihaknya menolak tuntutan Comango dilihat dari sudut agama, sebaliknya ia harus dinilai dari sudut hak asasi manusia.

Sidang media itu diadakan sebagai respon terhadap keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam yang menegaskan tuntutan yang dibuat Comango bertentangan dengan syariat Islam dan bakal menghancurkan negara.

Pengerusinya Prof Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin dalam satu kenyataan berkata jawatankuasa fatwa menentang tuntutan itu kerana selain bercanggah dengan syariat Islam, ia juga bertentangan dengan undang-undang dan Perlembagaan negara serta norma-norma antarabangsa.

“(Tuntutan itu) akan mencetuskan huru-hara kepada masyarakat dan negara serta mampu meruntuhkan pegangan dan cara hidup umat Islam di Malaysia”, katanya.

Justeru, jawatankuasa fatwa berkenaan menggesa kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap Comango yang dilihat satu gerakan yang cuba menghancurkan kedaulatan Islam di negara ini.

“(Tuntutan itu) akan mencetuskan huru-hara kepada masyarakat dan negara serta mampu meruntuhkan pegangan dan cara hidup umat Islam di Malaysia”, katanya.

Comango sebelum ini menuntut beberapa perkara merangkumi hak kebebasan orientasi seks, lesbian, gay, biseksual dan transgender.

Selain menyentuh isu hak asasi manusia, pertubuhan itu turut menuntut hak kebebasan murtad bagi orang Islam, hak kesamarataan agama serta mempersoal kes penggunaan kalimah Allah dan ajaran Syiah.

Abdul Shukor turut mengingatkan umat Islam di negara ini untuk bersatu padu dalam menangani isu berkenaan tanpa memikirkan fahaman politik masing-masing demi mempertahankan kesucian agama Islam dan meminta umat Islam yang terlibat dalam pertubuhan itu untuk kembali kepada ajaran Islam sebenar.

Comango yang ditubuhkan pada 8 September 2008 telah menghantar laporan pertamanya kepada Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu dengan mendakwa Malaysia mendisriminasi kumpulan LGBT dengan mengenakan tindakan undang-undang berkaitan dengan aktiviti liwat dan tidak senonoh.

Selengkapnya, sila baca, “Laporan Khas : Dokongan Pakatan Faktor Kebangkitan COMANGO.”

COMANGO : Apa Itu KRYSS ?

Membuka Tabir COMANGO

sumber:AIDC

20140222-135841.jpg

Haprak Pakatan Mula Serang Umno Apabila Mei Fun calon Barisan Nasional #PRKKajang

in Berita Nasional by

Sebaik saja nama calon BN untuk PRK Kajang di umumkan,haprak pakatan sudah mula memainkan sentimen perkauman kononnya Umno mempergunakan kaum cina untuk menjatuhkan  calon melayu.

Dah terkena batang hidung.. nah sekarang di Kajang pasti akan wujud kempen rasis oleh haprak pakatan kepada pengundi melayu..

chew mei fun5 chew mei fun4

 

Barisan Nasional (BN) mempertaruhkan Naib Presiden MCA, Datuk Chew Mei Fun bagi merampas kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) kawasan itu pada 23 Mac ini.

Pemilihan Mei Fun, 50, yang juga bekas Timbalan Menteri Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat diumumkan Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam sidang akhbar mengenai PRK berkenaan di Menara Datuk Onn di sini hari ini.

Muhyiddin berkata, Mei Fun merupakan calon paling sesuai untuk menggalas cabaran BN di kerusi itu berdasarkan kewibawaan dan pengalamannya termasuk pernah berkhidmat dalam kerajaan.

Beliau berkata, BN yakin Mei Fun yang juga bekas Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara dapat memberi sepenuh tumpuan dan masa untuk membela nasib pengundi di DUN Kajang jika diberi kepercayaan menjadi wakil rakyat di situ.

“Tradisi BN adalah membela rakyat dan memberi perkhidmatan sepanjang masa. Kita yakin calon yang dipilih ini adalah paling sesuai untuk bertanding di DUN Kajang,” katanya.

Yang turut hadir, pemimpin parti komponen BN termasuk Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan timbalannya, Datuk Dr. Wee Ka Siong; Presiden Gerakan, Datuk Mah Siew Keong; Presiden MIC, Datuk Seri G. Palanivel; Presiden PPP, Datuk Seri M. Kayveas serta Ketua Wanita BN, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Parti rakan BN seperti Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MIUP), Senator Datuk Seri S. Nallakaruppan yang sebelum ini menawarkan diri untuk bertanding mewakili parti itu turut hadir.

 

Pisau kata ” hipokrit..”

 

Hot! Bakar Pejabat DAP Dan Misteri Potong Ayam, Simbah Cat Pejabat Teresa Kok Ada Kaitan?

in Berita Nasional by

Seperti yang kita semua sedia maklum,DAP memang cukup mahir baling batu sembunyi tangan.Provokasi memang menjadi makanan harian mereka.Membangkitkan sentimen rasis,kebencian kaum dan juga agama sudah sebati .

Video Teresa Kok katanya sebagai gurauan, tetapi diluar sana tidak menerimanya sebagai gurauan. Mudah saja jika dah orang ramai tak terima sebagai gurauan apa perlunya mahu dipaksa tak gitu..

Pisau tahu benar dengan Ops gelap haprak ultrakiasu rasis chauvanis DAP.Memang wujud MO(modus operandi) yang dirancang.. Seperti juga sebelum ini kes Pejabat DAP kononnya dibakar di Pulau Pinang,bertujuan untuk meraih simpati kononnya DAP dizalimi.Sebaik saja pejabat lama DAP terbakar Lim Guan Eng dengan segera menuduh Umno terlibat. Sedangkan saksi melaporkan terdapat kelibat seorang lelaki cina yang membakar longokan kertas didalam pagar pejabat tersebut.

Pisau pernah menulis bahawa sebenarnya DAP lah yang sendiri membakar pejabat mereka di Jalan Telepon:Klik sini.DAP penuh dengan tipu daya awal awal lagi telah menuduh Umno dan ekstremis Islam telah membakar “ibu pejabat DAP Penang”


Kemudian di seluruh negara DAP telah menyebarkan api kebencian kononnya mereka teranaiya oleh tentangan ekstremis melayu Yang Rasis!

Setelah didedahkan ,kes itu menjadi senyap begitu saja..DAP sedar mereka terkantoi dan taktik meraih simpati gagal pada ketika itu..

Cubaan menutup kerja jahat mereka barangkali sama seperti apa yang berlaku di Pejabat Teresa Kok. Cuba perhatikan gambar dibawah..

 

Adakah ayam tersebut diupah untuk mencurah minyak dan membunuh diri?  Siapakah dalang yang mengupah ayam tersebut? Persoalan ini harus dijawap dan diteliti kerana tindakan ayam tersebut yang masuk ke dalam pagar berkunci dan mati dihadapan tangga menurut sumber DAP seolah diupah oleh Umno…

Hish..misteri sungguh…haha..

1653819_429393300525719_795128840_n

Pisau kata ” Untung Teresa Kok Sebab Ada anjing unit amal sanggup berjihad pertahankan dirinya”

Abu Hanifah VS SiKafir

in Berita Nasional by

Imam Abu Hanifah pernah bercerita : 

Ada seorang ilmuwan besar dari kalangan bangsa Romawi, tapi ia orang kafir. Pada suatu hari, orang-orang berkumpul di masjid, lalu orang kafir itu naik mimbar untuk bertukar fikiran dengan sesiapa saja, dia hendak menyerang ulama-ulama Islam. 

Di antara saf-saf masjid bangun seorang lelaki muda, dialah Abu Hanifah, dan ketika sudah berada di depan mimbar, dia berkata :”Inilah saya, hendak bertukar fikiran dengan tuan”.

Mata Abu Hanifah berusaha untuk menguasai suasana, namun dia tetap merendahkan diri kerana umurnya masih muda. Namun dia pun mula berbicara :”Katakan pendapat tuan!”. Ilmuwan kafir itu hairan akan keberanian Abu Hanifah, lalu bertanya :


Ilmuan Kafir: Masuk akalkah bila dikatakan bahwa ada pertama yang tidak apa-apanya sebelumnya?

Abu Hanifah: Benar, tahukah tuan tentang hitungan?

Ilmuan Kafir: Ya. 

Abu Hanifah: Apa itu sebelum angka satu?

Ilmuan Kafir: Ia adalah pertama, dan yang paling pertama. Tak ada angka lain sebelum angka satu.

Abu Hanifah: Demikian pula Allah Swt!! 

Ilmuan Kafir: Di mana Dia sekarang? Sesuatu yang ada mesti ada tempatnya..

Abu Hanifah: Tahukah tuan bagaimana bentuk susu? 

Ilmuan Kafir: Ya. 

Abu Hanifah: Adakah di dalam susu itu keju?

Ilmuan Kafir: Ya. 

Abu Hanifah: Di mana, di sebelah mana tempatnya keju itu sekarang? 

Ilmuan Kafir: Tak ada tempat yang khusus. Keju itu menyeluruh meliputi dan bercampur dengan susu!

Abu Hanifah: Begitu pulalah Allah, tidak bertempat dan tidak ditempatkan.

Ilmuan Kafir: Ke arah manakah Allah sekarang menghadap? Sebab segala sesuatu pasti punya arah?

Abu Hanifah: Jika tuan menyalakan lampu, ke arah manakah sinar lampu itu menghadap?

Ilmuan Kafir: Sinarnya menghadap ke semua arah.

Abu Hanifah: Begitu pulalah Allah Pencipta langit dan bumi. 

Ilmuan Kafir: Ya! Apa yang sedang Allah kerjakan sekarang?. \

Abu Hanifah: Tuan menjawab pertanyaan-pertanyaan saya dari atas mimbar, sedangkan saya menjawabnya dari atas lantai. Maka untuk menjawab pertanyaan tuan, saya mohon tuan turun dari atas mimbar dan saya akan menjawabnya di tempat tuan.

 Ilmuwan kafir itu turun dari mimbarnya, dan Abu Hanifah naik di atas. 

Abu Hanifah: Baiklah, sekarang saya akan menjawab pertanyaan tuan. Tuan bertanya apa pekerjaan Allah sekarang? 

Ilmuwan kafir mengangguk. 

Abu Hanifah: Pekerjaan-Nya sekarang, ialah bahwa apabila di atas mimbar sedang berdiri seorang kafir seperti tuan, Dia akan menurunkannya seperti sekarang, sedangkan apabila ada seorang mu`min di lantai, dengan segera itu pula Dia akan mengangkatnya ke atas mimbar, demikian pekerjaan Allah setiap waktu. 

Para hadirin puas dan begitu pula orang kafir itu.

sumber:sekadarfikrah

PKR Liwat Demokrasi Gagal, Bagan Datoh Kekal Milik BN.

in Berita Utama by

Banyak kes membabitkan pempetisyen yang cuba menyangah keputusan pilihanraya, Apa yang Pisau faham mengenai petisyen ini mana mungkin seorang individu atau beberapa kerat orang mempertikaikan keputusan pilihanraya sedangkan yang membabitkan puluhan ribu orang. Adalah tidak adil jika keputusan pilihanraya dibatalkan hanya kerana protes dari seorang pengundi.

Banyak kes petisyen pilihanraya tidak berjaya kerana bantahan yang dibuat amat lemah dan apatah lagi sesetangah pempetisyen sendiri ada yang di bayar oleh pihak pakatan.Ada juga kes pempetisyen sendiri tidak tahu menahu apa yang dibantah..

Kejayaan hari ini membuktikan pihak pakatan haprak gagal meliwat proses demokrasi yang mereke sendiri kononya perjuangkan. Dah kalah kalahlah…

Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi kekal sebagai wakil rakyat bagi penduduk Bagan Datoh, Perak apabila Mahkamah Pilihan Raya pada Selasa menolak petisyen PKR untuk membatalkan keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) bagi kawasan Parlimen berkenaan.

Hakim Mahkamah Pilihan Raya, Datuk Hasnah Mohamed Hashim membuat keputusan itu selepas membenarkan bantahan awal yang dikemukakan Ahmad Zahid, calon Barisan Nasional (BN) yang memenangi kerusi Parlimen itu. Petisyen bagi memohon membatalkan kemenangan Ahmad Zahid dikemukakan oleh calon PKR, Madhi Hasan dan seorang pengundi, Azmi Sulaiman.

Hakim Hasnah juga memerintahkan kedua-dua pempetisyen masing-masing membayar kos RM25,000 kepada responden.

 

Pisau kata ” banyak lagi kes pestisyen bakal berlangsung lepas ni..”

Ini Bukti Kerja BN Tadbir & Urus Kerajaan Lebih Banyak Daripada Berpolitiking.

in Berita Nasional by

Malaysia menerima pelaburan tertinggi dalam sejarah negara apabila mencatat RM38.7 bilion sepanjang tahun lepas.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, pelaburan itu bukan sahaja daripada pelabur asing, tetapi juga pelabur tempatan.

“Kita tidak bergantung kepada pelabur luar semata-mata, tetapi dari pelabur dalam negara sendiri.

“Sebab itu kerajaan memberi penekanan yang sama agar pelabur asing dan tempatan melabur di negara ini,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika mengunjungi Kompleks Petronas di sini malam tadi. Turut hadir Pengurus Petronas Wilayah Timur, Wan Mohd Hawsnan Abdullah.

Mustapa berkata, pelabur asing membawa teknologi tinggi yang lebih canggih dan lengkap di mana kadang kala tidak ada di negara ini, kebanyakannya dalam bidang perkhidmatan dan teknologi tinggi.

Manakala pelabur tempatan pula menceburi bidang hartanah, pembinaan, perladangan, pelancongan dan sebagainya.

“Jadi di sini, ia ada pengasingan antara pelabur asing dan tempatan yang kedua-duanya sangat penting. Tetapi pelabur asing lebih penting sedikit dari segi teknologi canggih dengan mewujudkan peluang pekerjaan tenaga mahir seperti di bidang teknologi maklumat (IT),” katanya.

Mustapa berharap negara mampu mengekalkan momentum pertumbuhan tahun lepas dan dengan keadaan ekonomi yang masih kukuh, pelaburan dapat dipertingkatkan lagi berbanding tahun lepas.

Beliau mahu kerjasama lebih rapat dijalinkan antara Petronas, Mida dan Miti untuk mengembangkan lagi industri petrokimia di negara ini.

“Kita bangga sejak Petronas mula beroperasi di Terengganu pada 1984, ia berjaya mewujudkan banyak peluang pekerjaan di samping memberi sumbangan besar di bidang pendidikan,” katanya.

Menurutnya, syarikat kebanggaan negara itu bukan sahaja terkenal di Malaysia tetapi juga di luar negara.

“Semua rakyat Malaysia berhutang budi dan bergantung kepada Petronas, bukan sahaja dari segi hasil, tetapi juga peluang pekerjaan yang diwujudkan di negara ini dan juga di luar negara.

“Kita akan teruskan kerjasama yang erat ini untuk membangunkan lagi sektor petrokimia di negara ini,” katanya.

WOOOII ! TOKONG GUAN ENG JUAL TANAH PEJABAT PDC PULAK DAHHH… SPRM Tunggu Apa Lagi..!!

in Berita Nasional by

 

Apa nak jadi dengan Tokong niiii….dah gila apa, sebab tu YB Datuk Mansor kata Tokong Guan Eng ni Hipokrit Angkuh dan Sombong. Ada kaaaa patut suruh PDC cari tempat baru untuk pindah dalam masa 3 bulan kononnya nak bangunkan kawasan pejabat PDC yang jumlah berbilion ringgit. Bagi pula syarikat Singapore buat….ini nampak macam ada kira-kira komisyen saja niii….

SPRM tunggu apa lagi. Syarikat yang Tokong Guan Eng bagi projek nii…bukannya ada duit pun, dengar cerita duit untuk

bangunkan di ambil dari pendeposit yang berminat nak beli rumah tuuu…..

AIIYAAAA TOKONG GUAN ENG LUUU SUDAH GILAAAAA.

 

Tokong Guan Eng sangat rasis, dia tahu yang pekerja PDC, 90% orang Melayu jadi dia nak peduli apa, dia buat PDC tuu macam mak bapak dia punya.

Sedihnya ada juga Melayu BARUA macam Suzana dan sekor lagi Lawyer PDC tuu (nak sebut nama pun nak termuntah).

Kesian kat Suzana kerja siang malam untuk dapat perhatian Tokong Guan Eng, Last-Last Miss Phan pulak jadi BOSS Besar dia.

Tuu laa Suzana ooiiii jangan dok naya kawan-kawan yang lain, hang dok percaya sangat kat Cina gila tuu dan

hang pandang rendah kat staf-staf Melayu….

Tengok apa dah jadi, Tuhan balas CASH……….
INGAT SUZANA HARI NI KITA BUAT KAT ORANG…

ESOK-ESOK NII…ORANG LAIN PULAK BUAT KAT KITA ATAU ANAK-ANAK KITA….TAUBAT LAAAAA…SUZANA.

 

Pasal Miss Phan pulak (masih anak dara lawa pulak tuu….
tak ada lelaki PDC berminat ke….), dia nii pun gilaa juga,

dulu kerja bank kemudian Bank suruh berhenti….paham-paham laa..pasal apa Bank suruh dia berhenti kerja.

Tapi tak semena-mena PDC lantik dia jadi Chief Financial Officer….Semua Staf PDC tau tak dia kata…

Semua Staf Kerajaan Bodoh-Bodoh (termasuk dia sekali bodoh)…Semua latihan perlu dihentikan nak jimat duit….

Habis tuuu..yang Tokong Guan Eng habiskan duit PDC kat semua syarikat Singapore…awat hang diam…

Bodoh Punya Maknya Tuaaaa…..Semua Melayu-Melayu PDC bangkitlah dan bersatulah menentang Cina-Cina HIPOKRIT niii….

Nak harap TKM kita yang Melayu tuu…Jangan Harap laaaa…sampai orang Pulau Pinang panggil dia TKM BANNER…..

Sumber : Economic Development Innovation Singapore

 

Pisau kata “ada lagi cerita menarik, tungguuuuuuu……. “

Guan Eng Dakwa Edar Bible Tak Berlaku,Lempar Daging Babi Ke Masjid Kerja Jahat. Wayang Apa Nih?

in Berita Nasional by

Lim Guan Eng dan Evengelist Kristian memang cakap putar belit, semua orang tahu biawak lidah bercabang ini tidak pernah lupa untuk berbohong. Kenyataan terbaru ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP negeri menuduh kononnya cerita mengedar kitab bible dihadapan sekolah seolah diadakan adakan .

 

Guan Eng dengan niat kononnya kristian menjadi mangsa dan ada pihak seolah sedang memporak perandakan hubungan harmoni sesama kaum.Regim DAP berlagak suci dan cuba menyampaikan mesej kononnya ada pihak yang cuba menganggu gugat keharmonian sedangkan Lim Guan Eng sendiri mendesak agar nama Allah digunakan nama dalam Bible untuk semenanjung.

Kenyataan Media Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng di Komtar, George Town Pada 17.2.2014.

Mari Bersama Melawan Anasir Perosak Yang Mendalangi Penodaan Masjid Cheruk Tok Kun Di Bukit Mertajam Dengan Meraikan Keunikan Dan Perbezaan Kita Bagi Memelihara Keharmonian Sosial Dan Keamanan.

Kerajaan negeri Pulau Pinang sentiasa percaya bahawa saling menghormati, keharmonian dan keamanan dalam masyarakat yang pelbagai ini hanya boleh dicapai apabila kita meraikan keunikan dan perbezaan. Walau bagaimanapun, pendekatan terhadap keharmonian sosial dan keamanan telah dicabar secara berterusan oleh pelbagai insiden seperti bom api di sebuah gereja bulan lalu, bom api di balai polis awal bulan ini dan penodaan terbaru di masjid semalam, apabila daging dipercayai daging babi telah dibuang ke dalam kawasan masjid.

Jelas kumpulan perosak yang terlibat dalam penodaan terhadap tempat ibadat ini tidak berputus asa dalam usaha melemahkan dan menggugat kerajaan negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang. Walaupun kerajaan negeri akan berpegang teguh kepada mandat yang diberikan oleh rakyat melalui sokongan 68% undi popular dalam pilihan raya umum lalu, terdapat kebimbangan berasas bahawa kumpulan perosak ini tidak akan berhenti sehingga mereka mencapai tujuan mereka.

Laporan tidak berasas berkenaan tiga orang lelaki mengedarkan Bible dalam Bahasa Melayu kepada anak-anak Melayu di luar sebuah sekolah di George Town yang telah disebarkan secara meluas, hanya menambah kepada ketidakpastian dan kekeliruan. Walaupun diterbitkan oleh akhbar, tidak ada laporan polis yang dibuat dan tiada sesiapa melihat kelibat tiga orang lelaki ini, supaya pihak polis boleh mengambil tindakan.

 

Lim Guan Eng menuduh pihak media membuat laporan tidak berasas dan fitnah sedangkan terbukti memang berlakunya pengedaran kitab bible dihadapan sekolah..

Lihat Gambar dibawah..

IMG-20130118-WA001

IMG-20130118-WA000

IMG-20130118-WA0000

IMG-20130118-WA0001 (1)

Katanya tak ada laporan polis? Di bawah ni apa?

edar bible report polis

Sudahlah masjid dilempar babi..sekarang Guan Eng mahu membela kononnya ada pihak cuba buat fitnah seolah pengedaran kitab bible tidak berlaku… Dia nak bela siapa dan tuduh siapa sebenarnya?

Telah Pisau katakan sebelum ini sikap DAP yang cukup kurang ajar dan baling batu sembunyi tangan seperti pepatah arab “Dia pukul orang dia mengadu bahawa orang lain pukul dia, dia memaki orang, dia mengadu orang lain memaki dia”

Lim Guan Eng memang batu api dan cukup jahat..tengok bagaimana dia cuba mempermainkan umat Islam dan dalam masa yang sama mendesak agar nama Allah digunakan dalam Alkitab..

Lepas baling batu sembunyi tangan…

Pisau kata ” kononnya dialah pembela…ptuii!…main kotoq..”

 

Provokasi Melampau, Daging Babi Di Masjid

in Berita Utama by

Provokasi terhadap umat Islam semakin hari semakin melampau,

Politik kebencian menjadi resepi penting buat haprak pakatan sejak dari dulu lagi.

Jika berlaku pergaduhan dan negara tidak aman amat mudah buat petualang untuk menyalahkan kerajaan.

Pelbagai macam ancaman dan juga serangan terhadap bangsa Melayu, Islam dan kepentinganan bagai tiada kesudahan.

Ada pihak yang mahu umat Islam membalas provokasi, ada pihak yang cuba memainkan sentimen kebencian agama apatah lagi institusi masjid di hina sebegitu rupa.

image

SEMAKIN BIADAP DAN KURANG AJAQ – AGAMA ISLAM DIHINA LAGI,
DAGING BABI DILETAKKAN DI HADAPAN PINTU MASUK MASJID.

Bukit Mertajam, 16 feb 2014 – Awal pagi ini sebelum subuh seawal jam 5.30 pagi, seorang jemaah yang tiba di Masjid Cherok Tok Kun Atas di sini untuk menunaikan solat subuh terkejut besar apabila hendak memasuki masjid itu mendapati seketul daging diletakkan di hadapan pintu masjid berkenaan.

Apabila ditelitinya, jemaah berkenaan mendapati bahawa ianya adalah seketul daging babi yang sengaja diletakkan oleh pihak tidak bertanggungjawab. Berikutan itu, jemaah berusia 78 tahun itu telah membuat satu laporan polis agar perkara itu disiasat.

Walaupun tidak diketahui pihak sebenarnya yang bertanggungjawab melakukan perbuatan tersebut, namun ianya bertujuan untuk menghina agama dan umat Islam selain berupa satu lagi provokasi terhadap umat Islam di Pulau Pinang khususnya bahawa “apa yang orang Islam boleh buat terhadap “kami”?”. Ini bukanlah kali pertama kejadian meletakkan daging babi di masjid dikesan di negara ini. Sebelum ini beberapa kejadian yang serupa pernah dikesan berlaku di beberapa masjid di beberapa buah negeri.

Cuma yang dikesalkan sikap kurang prihatin masyarakat Islam sendiri dengan tahap kesedaran yang rendah malahan ada yang lebih menjaga kepentingan politik daripada mempertahankan kesucian agama Islam telah menyebabkan kejadian-kejadian seumpama ini dipandang remeh. Persoalannya apakah akan jadi kepada agama Islam di negara ini apabila para penganutnya semakin leka dan alpa ?

Pisau kata ” ada yang kata sanggup makan babi dengan DAP”

Kalau Anwar betul, hari ini dia jadi Perdana Menteri- Tun Dr Mahathir

in Berita Nasional by
Presiden MCA Datuk Liow Tiong Lai mendakwa bahawa OPS Lalang pada tahun 1987, sebenarnya berpunca daripada tindakan Anwar yang menghantar guru-guru yang tidak mahir bercakap cina ke sekolah cina. Tindakan beliau itu, menyebabkan bantahan besar-besar persatuan cina yang mendukung sekolah jenis venakular itu.

Sementara itu Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Datuk Seri Anwar Ibrahim turut memainkan peranan penting menjayakan Ops Lalang pada 1987 menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Sambil menafikan tuduhan Anwar bahawa beliau bertanggungjawab sepenuhnya dalam operasi yang menyaksikan 108 pemimpin politik dan aktivis ditahan, Dr Mahathir berkata sebagai seorang anggota Kabinet ketika itu, Anwar perlu bertanggungjawab.  “..kecuali kalau beliau berkata, saya meletak jawatan kerana tidak bersetuju. Dia tidak pernah berkata seperti itu. Beliau setuju, sokong semua termasuk ISA,”

Dr Mahathir juga menyifatkan Ketua Umum PKR itu sebagai ‘ahli putar belit’ dan bukan pemikir ideal, dan PKR ditubuhkan semata-mata untuk mencapai cita-citanya.

Katanya, Anwar sentiasa mempotretkan dirinya sebagai manusia yang tidak pernah bersalah dan berdosa, demi kepentingan peribadi dan karier politik.

“Dia punya parti itu bukan Parti Keadilan tetapi Parti KeAnwaran, semuanya untuk Anwar dan keluarga dia, bukan untuk bangsa, agama dan lain-lain. Malah bukan untuk ideologi.

“Dia memang ahli putar belit, ahli (parti) menafikan apa yang dia kata dulu dan memberi imej baharu seolah-olah dia ini tak pernah berdosa, tak pernah salah dan selalunya betul. Kalau Anwar betul, hari ini dia jadi Perdana Menteri,” kata Dr Mahathir.

Beliau berkata Anwar mempunyai kemahiran untuk mempengaruhi orang ramai dengan cara berilmiah, tetapi pada hakikatnya beliau bukan seorang pemikir atau pemimpin yang boleh memimpin negara ini.

“Dia bukan pemikir, tetapi dia pandai berpidato. Dia pandai bercakap untuk meyakinkan orang tentang kebenaran dirinya. Orang yang menggunakan perkataan untuk kepentingan, bukan menggunakan perkataan untuk kebenaran. Inilah Anwar.

“Bila dia cakap, bunyi cukup baik. Sehingga saya pun yakin. Dia menggunakan akal fikirannya untuk memutar belit dengan cara berilmiah,” demikian menurut mantan Perdana Menteri itu seperti yang dipetik BERNAMA.

Merayu hingga melutut,Impian DAP Tercapai..

in Berita Nasional by

2 kali pertemuan diantara syarikat pemaju dengan kerajaan negeri Pulau Pinang, akhirnya membuahkan hasil apabila kenaikkan harga rumah dari $72ribu dinaikan $162ribu.

Kerajaan Negeri sekali lagi memanggil pemaju Centrio Aveneu untuk memberi penjelasan mengenai rungutan kira-kira 20 pembeli yang terpaksa membayar antara RM160,000 hingga RM180,000 bagi seunit rumah kos sederhana rendah di dua blok pangsapuri 31 tingkat dekat Bukit Gambir, Batu Uban.

Exco Perancangan Bandar & Desa dan Perumahan, Jagdeep Singh Deo (gambar) berkata, rumah-rumah kos sederhana rendah itu sepatutnya dijual dengan harga RM72,500 seunit, sebagaimana digariskan oleh Kerajaan Negeri….

…. Jagdeep berkata, isu tersebut sepatutnya tidak berbangkit lagi kerana pemaju sebelum ini telahpun bersetuju dengan pendirian Kerajaan Negeri dalam pertemuan tertutupkedua-dua pihak pada 6 dan 12 Januari lepas.

CAT yang dilaungkan oleh regim DAP hanya retorik dan sepatutnya ditongsampahkan dah lama dulu.. Kenapa 2  kali pertemuan dilakukan harga rumah dinaikkan,barangkali kerajaan negeri menerima penjelasan pihak pemaju hingga membenarkan mereka menaikkan harga rumah ..yang menjadi mangsa adalah rakyat marhain..

top land broker

Pisau kata ” melutut lah kamu…dah habuan menyokong regim DAP”

Dari RM72ribu Meningkat RM160Ribu,Rumah Murah Jadi Rumah Mewah,Sekali Lagi Rakyat Di Tipu DAP..

in Berita Nasional by

top land broker

Negeri dibawah regim DAP tak pernah lupa kepada orang orang kaya dan rakyat asing dengan membina rumah mewah dengan harga tak patut untuk penduduk Penang.

Dalam sidang dewan hinggalah kepada ceramah di seluruh negara sebelum PRU13.Bermula dengan Lim Guan Eng hinggalah kepada Lee Man Chor(Dr Mansor mantan TKM1) .Kata kepala regim dan gembalanya mereka berjaya membina rumah murah sebaik saja memerintah di Pulau Pinang.
Selepas berkoyan koyan pembohongan,putar belit,cetak risalah tipu dan edar ke seluruh negeri.Kesemuanya mendapat sambutan hangat dengan sorakan dan sokongan padu daripada yang berotak kacang.

Jom kita flashback artikel Pisau pada 2011:



Buletin lidah bercabang yang memperbodohkan rakyat Pulau Pinang ternyata terlalu banyak berbohong. Inilah yang dikatakan Cekap putar belit,Auta Sana Sini dan Terus Berbohong .

Pisau percaya dengan buletin ini seluruh rakyat Pulau Pinang tertanya tanya dimanakah lokasi 11 ribu rumah murah yang dikatakan dibina oleh regim DAP.

Taman Sungai Duri Permai dan Taman Sungai Duri Indah dirancang dan diluluskan oleh kerajaan BN. Jadi dimanakah yang dikatakan rumah murah yang dibina oleh regim DAP?

Guan Eng kata telah bina 11,596 rumah berharga kos rendah dan sederhana berharga antara RM42 ribu hingga ke RM72 ribu dan daripada jumlah tersebut, 3,421 buah rumah sahaja yang telah dibina oleh kerajaan dan selebihnya oleh pihak swasta.

Tapi pembaca nampak dan tau tak kat mana lokasi? Guan Eng tak pernah bagi tau di manakah perumahan terbabit dibina.

Satu lagi persoalan rumah murah di Daerah Timur Laut,berapa peratuskah rumah murah yang diperuntukkan kepada bumiputra?

GuanEng lu punya taichi sudah basi,lu punya tipu semua orang sudah tau.Sekadar memaklumkan rumah murah yang diLULUSKAN tetapi tidak pula menyatakan berapa banyak yang SIAP DIBINA ternyata fakta retorik Guan Eng menjadi bahawa ketawa rakyat Pulau Pinang.

BN Pulau Pinang harus berterima kasih kepada regim DAP yang bersusah payah menghantar Buletin Mutiara ke setiap rumah di seluruh negeri Pulau Pinang,sekurang kurangnya dapat menyedarkan rakyat bahawa regim DAP sebenarnya lebih banyak berbohong daripada membuat kerja.

Tiada rumah murah:klik sini

Tetapi malangnya ketika itu Lim Guan Eng dan regim DAP dimalukan apabila temberang mereka didedahkan oleh Dr Mansor..

Tapi bak kata orang tua tua,pembohong selalunya pelupa,hari tu dia cakap lain,hari ni dia cakap lain.Dr Mansor memang ada niat nak jatuhkan Guan Eng kah?

GEORGETOWN: Pulau Pinang muncul negeri pertama memperuntukkan jumlah terbesar bagi pembinaan rumah mampu milik untuk tahun 2012.

Peruntukan sebanyak RM500 juta khusus bagi Dana Perumahan Mampu Milik itu adalah membabitkan semua kaum di negeri berkenaan.

Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman, berkata peruntukan itu membabitkan 15,000 unit rumah mampu milik yang akan dilaksanakan di Bandar Batu Kawan.

“Ia berharga antara RM72,000 hingga RM220,000 seunit di lokasi terbabit yang berkeluasan 200 ekar. Projek ini membuktikan lagi kerajaan negeri prihatin mewujudkan institusi keluarga yang sempurna.

“Sejak mengambil-alih pentadbiran Pulau Pinang pada 2008, kerajaan negeri sudah mewujudkan lebih 1,500 unit rumah mampu milik di seluruh Pulau Pinang dengan kerjasama Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC),” katanya.-blog Mansor Othman

GuanEng kata 3,421 rumah murah dibina oleh pihak swasta dan selebihnya dibina oleh regim DAP daripada jumlah 11,596.

Dr Mansor kata hanya bina 1,500, jauh beza tu,mana pi rumah murah yang lain?

Itu bab pembinaan rumah yang kononnya murah..sudahlah jumlah unit pun rakyat ditipu ,yang terkini yang kena tipu pun belilah rumah ..Sebagai menepati janji maka regim DAP menipu lagi.. janji untuk tipu dan bohong tidak pernah dilupakan..itulah sebab regim DAP amat disayangi oleh para pengundi majoriti di Pulau Pinang.

Kelmarin 25 pembeli rumah Taman Centrio Avenue,Jalan Bukit Gambir mendedahkan mereka tertipu dengan harga rumah yang dibeli di hadapan pintu masuk utama MPPP,Komtar Tingkat 3.

Bayangkan harga yang ditawarkan sebelum PRU13 adalah $72ribu..selepas PRU13 rumah pun belum siap harganya meningkat naik hingga $160ribu..2 kali ganda kenaikkan dan paling malang mereka yang telah membeli rumah tersebut terpaksa membayar 2 kali ganda daripada harga yang ditawarkan sebelum ini.
Seperti biasa penyamun dan penyangak ini mendapat lesen besar untuk menipu rakyat kerana kerajaan negerinya amat merestui perbuatan “mulia” itu. Ini kerana ia menepati dasar regim DAP negeri yang berbohong setiap masa dan ketika..
Dalam himpunan pagi kelmarin, Jamaliah Abd Rahman yang mewakili pembeli terlibat telah menyerahkan surat aduan serta bantahan berhubung kenaikan kos harga rumah kos sederhana rendah Taman Centrio Avenue kepada Marziah Mohd Mukhtar, Pegawai Khas kepada Ketua Menteri Paling Celaka Dalam Sejarah Regim DAP.
Pisau ucapkan tahniah kepada regim DAP kerana menepati sasaran KPI mereka untuk sentiasa mengekalkan momentum berbohong setiap masa.
bullshit
Pisau kata ” Kerajaan Pusat,BN beri subsidi $30 ribu untuk rumah mampu milik…apa macam..?”

Kerana Guan Eng Dan Kit Siang Menipu,DAP Bakal Di Haramkan?

in Berita Nasional by

DAP telah memfailkan semakan kehakiman di Mahkamah Tinggi memohon perintah bagi membatalkan keputusan Pendaftar Pertubuhan ( ROS ) untuk menahan pengiktirafan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC ) yangtelah dipilih semula pada 29 September 2013.Pilihanraya semula ini sebenarnya telah diadakan kerana ROS tidak akan mengiktiraf pilihanraya pertama parti ituyang dibuat pada 15 Disember 2012.

Dalam permohonan yang difailkan oleh Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng pada 22 Januari baru-baru ini, parti itu juga memohon bagi suatu perisytiharan bahawa keputusan ROS adalah tidak sah di sisi undang-undang. Perkara ini ditetapkan untuk sebut kes dihadapan Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Zaleha Yusof pada 11 Mac.

” Kami mengatakan bahawa ROS tidak mempunyai kuasa di bawah Akta Pertubuhan untuk menahan pengiktirafan CEC yang dipilih secara sah ,” kata Pengerusi Biro Guaman Kebangsaan DAP , AhliParlimen Gobind Singh Deo, di ibu pejabat parti itu diJalan Pudu.

Sebab mengapa ROS menahan pengiktirafan CEC DAP adalah kerana lebih dari satu dozen surat aduan yang dihantar kepada ROS daripada anggota DAP sendiri dan juga pemimpin-pemimpin parti itu.

Aduan-aduan yang diterima oleh RoS adalah seperti berikut:

1. ​Tempoh notis yang tidak mencukupi (tempoh yang sepatutnya adalah 10 ​minggu , seperti yang diakui oleh Karpal Singh sendiri ).

2. ​851 perwakilan yang tidak hadir atau tidak dijemput untuk pemilihan ​semula apabila mereka layak untuk hadir dan mengundi pada mesyuarat ​itu.

3. ​Terdapat 985 cawangan bila hanya 865 cawangan yang sepatutnya ​terlibat dalam pilihan raya semula .

4. ​Senarai perwakilan yang bertarikh 15 Dis 2012 tidak digunakan seperti ​yang sepatutnya.

5. ​Notis mesyuarat yang sebenar gagal dikeluarkan .

6. ​Pilihan raya tidak telus.

7. ​Mengesyaki terdapat elemen penipuan .

8. ​Keputusan pilihan raya yang mencurigakan.

9. ​Manipulasi undi.

Semua tuduhan-tuduhan ini telah dibangkitkan oleh ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin DAP sendiri.

Lim Kit Siang perlu menangani isu-isu ini dan menerangkan bagaimana ianya berlaku dan mengapati ada apa yang telah dilakukan untuk membetulkan kesilapan ini walaupun telah diminta berbuat demikianberulang kali oleh ROS .

DAP cuba menampakkan bahawa mereka adalah mangsa dalam persengketaan dengan ROS ini sedangkan dariahli-ahli sehingga kepada pemimpin-pemimpin parti DAP adalah sebenarnya penyebab kepada semua ini,bukan sahaja mereka melanggar undang-undang tetapiberdegil enggan untuk membetulkan kesilapan mereka .

Adakah DAP sengaja mencipta senario yang membolehkan ROS mengambil tindakan terhadap mereka supaya DAP boleh menggunakan simpati masyarakat dan berpura-pura menjadi mangsa penganiayaan danketidakadilan ?

DAP menuduh ROS sengaja menzalimi parti tersebut.Namun DAP perlu ingat bahawa Umno sendiri tidak dikecualikan daripada mengikuti peraturan, seperti yang berlaku dalam Krisis Umno 1988. Dan apa yang lebih teruk adalah, DAP tidak hanya melanggar peraturan ROS tetapi sebenarnya melanggar perlembagaan parti sendiri.

Salleh Said Keruak
Timbalan Pengerusi Umno Sabah

Terpaksa Beli MC?Anwar Lemah Lesu Apabila Terpaksa Berhadapan Dengan Shafee Abdulah.

in Berita Nasional by

Mungkin Anwar  punyai sejarah lama dengan rakan sekolahnya Tan Sri Muhammad Shafee hinggakan didapati begitu tertekan .

“Selagi tiada kepentingan kehendak, saya akan pertimbangkan, bahkan saya lebih mengenali Datuk Seri Anwar Ibrahim berbanding Tun Dr Mahathir, Datuk Seri Najib, Abdullah Badawi.

Saya mengenali Anwar daripada tingkatan enam,” – TS Dr Muhammad Shafee Abdullah

Pisau amat yakin Bang Non terpaksa keluarkan skrip lama hingga terpaksa beli MC untuk mengelak dari hadir ke mahkamah. Berikut adalah laporan menyatakan Bang Non telah pergi ke Hospital Pantai di Cheras.

Dato Sri Anwar Ibrahim dilaporkan bergegas ke Hospital Pantai Cheras petang tadi akibat kesihatan yang tidak berapa baik.

Anwar telah mendapat nasihat doktor untuk berehat bagi menjaga kesihatannya. Satu surat Cuti Sakit telah dikeluarkan kepada beliau.

Cuti sakit selama dua hari bermula esok sehingga lusa.

Anwar yang dilihat keluar dari hospital Pantai Cheras terus menaiki kenderaan dengan keadaan lemah dan lesu dan enggan di temubual wartawan.

IMG-20140120-WA025.jpg-718447

Pisau kata ” dia rasa tergugat bila terpaksa berhadapan dengan mamak kot..”

Wow!!! #prkkajang Punya Pasal, Anwar Pamer Kebolehan Baca Akhbar Tamil..

in Berita Utama by

Bila dah kemaruk mahukan undi, Anwar Ibrahim sanggup lakukan apa saja..

Gelagat meniru aksi aktor Kollywood MGR hingga terkinja kinja diatas pentas.. Sanggup menari gelek semata mata mahu sokongan kaum India sedangkan di masjid Bandar Perda,Permatang Pauh pondan tua ini berlakon sakit pinggang.

Mungkin gambar ini bakal dijadikan modal untuk menarik sokongan kaum India.. surat khabar bahasa Tamil pun Anwar dah “pandai baca”

20140211-120844.jpg

Pisau kata ” salah satu sebab Anwar akan menang besar nih!!”

Orang tak hormat undang-undang tak ada hak jadi pemimpin – Tun M

in Berita Nasional by

Bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad berkata beliau berharap pengundi Dewan Undangan Negeri Kajang sudah cukup bosan dengan sandiwara sebuah parti yang sengaja hendak mengadakan pilihan raya kecil walaupun ia tidak ada halangan dari segi undang-undang.

Beliau berkata Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dinamakan sebagai calon pilihan raya kecil itu baru-baru ini, sebenarnya tidak menghormati undang-undang apabila terus memperkatakan dalam ceramahnya soal perbicaraan kes yang sedang dihadapinya di mahkamah.

“Orang tak hormat undang-undang tak ada hak jadi pemimpin. Pemimpin mesti orang yang pegang kepada undang-undang dan peraturan, barulah negara aman. Kalau kita dapat seseorang yang tidak hormati undang-undang sebagai pemimpin, negara akan rosak,” katanya.

Dr Mahathir ditemui pemberita selepas menerima kunjungan pengayuh basikal solo, Wan Hashim Wan Mahmood, 68, di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini hari ini.

Pilihan raya kecil Dun Kajang akan diadakan pada 23 Mac ini ekoran peletakan jawatan secara mengejut wakil rakyat PKR Lee Chin Cheh pada 27 Januari lepas. – Bernama

The world’s best healthcare is in…

in Berita Nasional by

Tahniah kepada kerajaan BN yang menjadikan negara diantara terbaik didunia dalam menyediakan kemudahan kesihatan. Hanya RM1 yang perlu dibayar oleh rakyat Malaysia untuk mendapatkan perkhidmatan di hospital kerajaan,malah hospital swasta juga diantara yang terbaik dan termurah diseluruh dunia.

Peranan kerajaan BN menjadikan negara sebagai medical-tourism amat tepat,idea inovatif ini telah menarik jutaan pelawat untuk mendapatkan rawatan dinegara Malaysia.

A recent report finds France, Uruguay and Malaysia rank as the top three countries that provide the best and most affordable healthcare in the world.

Read: Help clients dissect the healthcare sector

France comes in first, finds InternationalLiving.com’s annual Global Retirement Index. This is because many French healthcare professionals in major cities speak English, and France has both public and private-sector healthcare. The public healthcare system is available to those who pay, or used to pay, into France’s Social Security system. This system offers excellent benefits, paying the bulk of the cost for a range of medical services that includes doctor’s visits, hospital stays and prescription medications.

Read: Canadians don’t get public vs. private healthcare

The private healthcare industry in Uruguay, which comes in second, consists of a number of independently operated healthcare organizations. They vary in size from a single clinic to networks of hospitals and clinics.

“The most popular private healthcare option in Uruguay is a ‘hospital plan,’ whereby you make monthly payments directly to an individual hospital or network that provides your care; everything from routine check ups to major surgery. The cost is extremely low compared to private healthcare options in the U.S.,” says David Hammond, InternationalLiving.com’s Uruguay correspondent.

In addition to hospital plans, there are private health insurance companies, including Blue Cross and Blue Shield of Uruguay, that provide a broad range of insurance plans.

Read: U.S. healthcare debate confuses Canadians

Malaysia placed third. It has gained fame as a medical-tourism destination as its healthcare is among the best and cheapest in the world. Medical expertise here is equal to or better than what it is in most Western countries.

“At this time, foreigners cannot access the public healthcare system here, but the low cost of healthcare and the range of health insurance options, means that paying for healthcare is no hardship,” says InternationalLiving.com’s Asia correspondent, Keith Hockton.

“Healthcare costs are so low that you can pay out of pocket for many standard procedures. A regular doctor’s visit costs $16 and a dental check-up costs $9,” he adds.

source : Advisor Ca

Ada Yang Gelabah Apabila Ismail Sabri Istihar Perang dan Jihad.

in Berita Nasional by

Sejak menjadi Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani,Ds Ismail Sabri  masih meneruskan agenda beliau memerangi penyangak ekonomi yang menaikkan harga barang sesuka hati. Sebelum ini semasa beliau berada di Kementerian Pengguna dasar yang diperkenalkan banyak membantu rakyat. Contohnya Kedai Rakyat 1 Malaysia dan Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia. Kesemua ini adalah agenda memerangi kenaikan harga barang yang tidak munasabah.

Pisau ada menulis mengenai penyalahgunaan subsidi minyak dan kenaikan harga ikan yang tidak munasabah sebelum ini..

Contoh klasik yang dapat kita lihat apabila golongan nelayan laut dalam yang mogok tidak lama dahulu kerana kerajaan telah menarik balik subsidi super diesel. 30% harga ikan melambung naik. Apa relevennya dengan kenaikkan harga ikan?Bukannya mereka menternak ikan ,mereka hanya pergi ke tengah laut dan tangkap ikan.

Tarik subsidi melibatkan pengusaha bot pukat tunda C2,mereka ini terlibat dengan menjual minyak diesel di tengah laut. Mereka ini juga menangkap ikan untuk pasaran luar negara. – Selanjutnya KLIK SINI

Apa yang diharapkan dari pihak kementerian adalah tindakan yang tegas dan alhamdulilah  Ds Ismail Sabri Menteri Pertanian mengambil langkah yang amat tepat dalam memerangi orang tengah. Beliau telah lancarkan jihad memerangi orang tengah yang menjadi dalang kepada kenaikkan harga barang yang tidak munasabah.

Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani hari ini melancarkan jihad memerangi orang tengah bagi sub-sektor perikanan dalam usaha meningkatkan pendapatan nelayan di negara ini.

Menterinya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, usaha ini akan memberi peluang kepada golongan nelayan dalam memasarkan terus hasil mereka kepada pelanggan tanpa melibatkan orang tengah.

Menurut beliau, kementerian melalui beberapa agensi dibawahnya akan membantu supaya hasil yang dijual itu dapat mengubah kehidupan nelayan ke arah lebih baik. – UTUSAN

Bukan sekadar berjihad perangi orang tengah, Menteri Pertanian ini juga sedang mengkaji untuk menarik subsidi minyak daripada nelayan laut dalam.Nelayan kelas C1 dan C2 cukup banyak menyeleweng bantuan yang diberikan .Mereka ini ambil subsidi kerajaan kemudian ditengah laut ada yang menjual minyak subsidi dan paling banyak menjual hasil tangkapan kepada nelayan luar negara.

Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani akan mengkaji semula pemberian diesel bersubsidi kepada nelayan laut dalam kelas C1 dan C2 susulan banyak kes penyelewengan bantuan itu membabitkan mereka.

Menterinya Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata langkah itu juga seiring dengan objektif subsidi iaitu hanya untuk meringankan beban nelayan yang berpendapatan rendah.

“Kita lihat kebanyakan bot nelayan laut dalam yang ambil bantuan ini walaupun pemiliknya orang tempatan, kapten dan anak kapalnya orang asing, tidak jual pun ikan di pantai tetapi jual ke negara asing.

“Jadi ini sudah tidak menepati konsep subsidi yang dikehendaki. Sepatutnya nelayan pantai zon A dan B sahaja layak menerima, manakala nelayan Zon C yang ada kapal nelayan 10 buah tidak patut diberikan bantuan dan ini kita akan perhalusi,” katanya kepada pemberita di Kuantan hari ini.

Beliau berkata pihaknya akan membuat cadangan kepada Kementerian Kewangan yang bertanggungjawab dalam pemberian subsidi, sebaik kajian itu selesai.

Mengulas laporan sindiket penyelewengan diesel bersubsidi di Kuala Besut, Terengganu awal bulan ini, Ismail Sabri berkata kementeriannya akan menyiasat dakwaan nelayan di situ berhubung penglibatan nelayan laut dalam.

“Ada kebenaran kata-kata mereka sebab nelayan laut dalam ini berada jauh di tengah laut dan Maritim Malaysia (Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia) tidak mampu memantau kegiatan yang dilakukan. Jadi saya akan siasat kesahihan laporan itu,” katanya.

Terdahulu Ismail Sabri melancarkan jihad memerangi orang tengah dalam sektor perikanan di Kompleks Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM), di sini yang turut dihadiri oleh Pengerusi LKIM Datuk Irmohizam Ibrahim, Ketua Pengarah Perikanan Malaysia Datuk Ahamad Sabki Mahmod dan Ketua Pengarah LKIM Datuk Mohad Khazin Hamzah.

-Bernama

Pisau amat berharap menteri pengguna Hasan Malik turut ambil perhatian dan selesaikan masaalah barangan yang naik,kenali punca dan hapuskan penyangak ekonomi..Rakyat diluar sana  mahukan tindakan dan langkah penyelesaian yang total..

Tahniah kepada Ds Ismail Sabri kerana berterusan memerangi penyangak ekonomi.

Pisau kata ” banyak sangat kenaikan harga barang yang tak munasabah”

 

Jihad Fisabillah Di Lancarkan,Unit Amal PAS Akan Pertahankan Teresa Kok Dan DAP- Mat Sabu

in Berita Nasional by

Kebelankangan ini DAP dilihat berseorangan buat kerja dalam menghentam Islam dan bangsa melayu. Agak menghairankan mana pergi balaci balacinya yang lain kerana kerja salak menyalak tidak kedengaran seminggu dua ini.

Apabila video serangan Teresa Kok sempena Tahun Baru Cina,ramai melayu diluar sana yang marah marah,melayu melayu ini dikategorikan tidak bertuan dan tidak menjadi hamba kepada DAP. Maka kemarahan itu diterjemahkan kepada laporan polis,sembelih ayam hinggalah kepada tawaran menampar muka Teresa Kok.

Pisau agak risau dengan keselamatan Teresa Kok yang dilihat berseorangan didalam isu ini,walau pun ada 2-3 kerat pemimpin ultrakiasu rasis chauvanis DAP pertahankan beliau namun tidak mampun untuk memadam kemarahan majoriti melayu diluar sana yang dihina.

Syukur alhamdulilah,PAS sudah bangkit dari tidor. Hibrid DAP ini melalui Mat Sabu adik kesayangan Lim Guan Eng sudah mengerahkan anjing anjing suruhan unit Anal PAS turun mempertahankan Teresa.

 

1606908_773104599369014_342039168_n

Setiausaha Agung parti Dap Lim Guan Eng mengucapkan terima kasih kepada Pas kerana memberi kerjasama yang padu terhadap keselamatan ahli parlimen Seputeh Teresa Kok.
Sebelum itu Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu yang juga ahli lembaga pengarah Lembaga air Pulau Pinang mengerahkan unit amal Pas diseluruh negara memberi kawalan keselamatan sepenuhnya kepada Teresa Kok kerana dikhuatiri akan ditampar oleh pihak yang ingin mendapatkan wang RM1200.00
Sehubungan dengan itu semua ahli unit amal pas dalam keadaan berjaga-jaga demi untuk menjaga harta yang tidak bernilai bagi orang Melayu iaitu Teresa Kok.

Selepas ini kita tak perlu berasa risau sangat mengenai keselamatan Teresa kerana anjing anjing ini bersedia 24jam sehari 7 hari seminggu untuk mempertahankan Teresa dalam apa jua keadaan.

Menurut sumber PAS,mempertahankan Teresa adalah salah satu jihad seperti melawan yahudi. Jika terkorban mereka mereka ini dijanjikan syurga PAS.

Pisau kata ” Lagi naik tocang betina nih”

Polis, SKMM mula siasat klip video biadap Teresa Kok

in Berita Nasional by

Sarikata-Video-Terasa-Cork-769x1024

Polis serta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) telah mengumpul semua laporan polis dan memulakan siasatan berhubung isu klip video berbaur sindiran yang dikaitkan dengan Anggota Parlimen DAP Seputeh Teresa Kok.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, pihaknya menerima 300 laporan polis berhubung perkara itu daripada pelbagai pihak.

“Siasatan telah kita mulakan dan SKMM juga beri kerjasama bukan sahaja untuk muat turun (video), malah beberapa maklumat lain telah kita peroleh,” kata Zahid dalam sidang media selepas merasmikan Seminar Penjara Sejahtera di Kajang, Sabtu.

Klip video sepanjang hampir 12 minit itu memaparkan Kok selaku pengacara dan tetamu undangannya mengeluarkan kenyataan menyindir kerajaan dalam pelbagai isu termasuk isu keselamatan membabitkan lanun di Sabah.

Kenyataan Zahid disambut baik, Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin namun Kementerian Dalam Negeri (KDN) digesa segera memaklumkan keputusan siasatan kepada rakyat.

“Kita mahu tahu…kalau tak ada tindakan pun, kena beri penjelasan sama ada terdapat unsur hasutan atau tidak. Jangan sampai berlarutan,” kata Khairy ketika ditemui pemberita pada Simposium Aspirasi dan Kepimpinan Negara Kedua di Kuala Lumpur.

Manakala di Kota Baharu, Ketua Penerangan UMNO Kelantan, Datuk Md Alwi Che Ahmad berkata pemimpin wanita DAP itu memang patut menerima kecaman hebat daripada rakyat negara ini kerana kebiadapannya.

“Ini perlu Teresa hadapi. Dia yang mulakan dahulu dan ini bukan kali pertama dia buat. Dia melukakan hati banyak pihak,” katanya.

Md Alwi ditemui ketika mengetuai kira-kira 500 orang terdiri darippada anggota UMNO serta sebuah NGO, Barisan Darul Naim (Badar) mengadakan bantahan secara aman berhubung video biadap Kok di Taman Hijau, tengah hari tadi.

Penngerusi Badar Kamaruddin Kassim berkata penerbitan klip video Kok itu diibaratkan “bermain api” dan dikhuatiri mencetuskan keadaan tidak baik di negara ini.-bnbbc.my

Surah Al- Baqarah Telah Menghina DAP dan PKR.. Demi Menghormati Kit Siang & DAP ,Perlukah Ia Di Ubah?

in Berita Nasional by

Sekarang ini apabila umat Islam pertahankan maruah sendiri akan dituduh sebagai rasis. Menghina,momokkan dan juga memperlekehkan bangsa melayu dan Islam kesemua ini adalah hak eksklusif pakatan haprak . Telah Pisau katakan sebelum ini,pelawaan haprak pakatan kononnya mahu berdamai kepada BN hanyalah taktik penipuan setelah mereka sendiri membuat provokasi membangkitkan kemarahan rakyat.

Dalam kehangatan isu video Teresa Kok menghina bangsa melayu dan mangsa tragedi Lahad Datu, semua orang terlupa serangan DAP terhadap agama Islam tidak pernah padam.

Baru baru ini Lim Kit Siang sebagai mursidul am pakatan telah mengkritik khutbah Jumaat. Seperti biasa para melayu kaldai dan anjing haprak pakatan tidak berani angkat muka. Semua ini dihalalkan..

azan1Kemudian dari PKR juga pertikaikan ayat quran..mana perginya haprak pakatan yang kononnya pejuang agama?

azan2

Paderi kristian pro pakatan pun berani persoalkan khutbah dan ayat quran.. Demi rakyat dan memenuhi kehendak DAP dan PKR..perlukan kita ubah ayat quran ?

azan3

Kita takkan terkejut satu hari nanti jika haprak pakatan memerintah negara, Jakim akan dipantau sepenuhnya oleh DAP dan majlis agama Islam setiap negeri pasti akan dilarang menggunakan ayat quran sebelum mendapat kebenaran DAP dan PKR…

Pisau kata ” Puak PAS mesti sanggup ubah sebab takut Kit Siang berdehem..betul tak?”

Cara Regim DAP jaga peniaga Cina Di Pulau Pinang!

in Berita Utama by

Regim DAP Pulau Pinang memang cukup baik! Ya cukup bail dalam menjaga kesejahteraan para peniaga cina.

Kita semua sedia maklum saban hari kedengaran peniaga melayu ditindas,kedai diroboh dan barang dirampas.

Kawasan perniagaan melayu seperti Uptown Bandar Perda diarahkan tutup. Kesemua tindakan majlis perbandaran banyak membabitkan peniaga melayu.

Pisau banyak kali dedahkan tindakan double standart regim DAP. Bagi mereka yang berdemo dan bertindakan balas atas ketidakadilan akan dituduh sebagai rasis.

Dibawah sebagai bukti bagaimana para peniaga cina ditatang dan dijaga oleh regim DAP. Pisau ucapkan tahniah kepada regim DAP kerana bijak menggunakan kuasa yang diberikan oleh rakyat dan disokong oleh melayu aparat pakatan.

Hari ini di Pasar Basah Bukit Mertajam ,sepanjang jalan Bunga Raya pihak kontraktor MPSP terpaksa membuat semula tapak tapak gerai haram yang sekarang ini dihalalkan oleh MPSP.

20140206-172950.jpg

20140206-172943.jpg

20140206-172958.jpg

Kenapa terpaksa dibuat semula? Apabila diselidiki rupanya semalam tapak tersebut dibuat tidak mengikut Feng Shui!

Bantahan dibuat semalam oleh para peniaga cina dan pihak MPSP akur dan menurut perintah maka Sebanyak 270 ruang tapak gerai yang berukuran 8’x6′ telah dicat semula sepanjang jalan tersebut.

Esok jam 3 petang akan diadakan cabutan undi di Pejabat MPSP
Bertuah sungguh para peniaga ini hingga dilayan seperti anak mas.

Kenapa dilayan seperti anak mas. Asalnya gerai haram.. kemudian jalan sesak menggangu lalu lintas.. Apa tindakan MPSP? Gerai gerai ini dihalalkan malah jalan pun ditutup.

Salah para peniaga melayu yang dilayan seperti pendatang kerana mereka MELAYU!

Pisau kata ” melayu tak boleh kata apa, tak boleh bertindak apa apa nanti dituduh rasis !”

Pakatan Dakwa Umno Punca Kakitangan PKNS Di Pecat!

in Berita Nasional by

Ptuii!!… Gulai recycle lagi beb.. bila terkena batang hidung sendiri dituduhnya orang lain.. Skrip basi haprak pakatan tak habis habis menuduh Umno menjadi punca kakitangan PKNS dipecat.

Diluar sana semua orang tahu kerajaan PKR Selangor yang bertanggungjawab sepenuhnya terhadap PKNS,apa kena mengena dengan Umno. Azmin lawan Khalid salah Umno…Ptuii!!.. Anwar tutuh chinadoll pun dituduhnya Umno,Stopa Spender pun tuduh Umno.. Guan Eng tibai Raibow pun tuduh Umno..

Sendiri mau ingatlah takkan taik sendiri pun tak tahu busuk ke tidak..dituduhnya taik orang lain..Nah..Selangor dah jadi serupa negara “kunta kinte”..Baguslah apabila kerajaan RAKYAT la kononnya memerintah..ambik habuan !

Kami Semua Bukan Binatang! – Bekas Pengurus Kanan Pemasaran PKNS

Bekas pengurus kanan pemasaran Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor Holdings Sdn Bhd (PHSB), Dr Aliff Aiman menyifatkan tindakan menamatkan kontrak 20 Kakitangan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) sebagai tidak adil dan menganiaya golongan profesional di negeri itu.

” Siapa bertanggungjawab kepada kami? Adakah ini cara kamu melayan kami?

” Kita semua bukan binatang! kita manusia lagipun kami semua orang Islam. Itu syarikat-syarikat kafir pun tidak akan buat begini,” kata Dr Aliff dengan wajah yang amat kecewa dilaporkan mynewshub yang memetik sumber Malaysiakini.

Beliau berkata demikian di hadapan media selepas mengadakan pertemuan bersama Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia MTUC dan Kementerian Sumber Manusia bagi mengkaji tindakan undang-undang yang boleh diambil terhadap PKNS.

Semalam PHSB dilapor memecat 30 kakitangannya tanpa sebarang sebab munasabah dengan notis 24 jam berkuat kuasa serta-merta.

Kesemua kakitangan PHSB – anak syarikat PKNS – menerima surat pemecatan itu dalam satu pertemuan dengan pihak pengurusan selepas hadir bekerja seperti biasa. Surat itu ditandatangani Pengerusi PHSB, Datin Paduka Norazlina Zakaria.

Sementara itu, ketika dihubungi, bekas Ketua bahagian sumber manusia kumpulan PKNS, Rina Sarif yang turut ditamatkan kontrak berkata, 19 pekerja PHSB telah menerima notis semalam manakala baki 19 yang lain bakal menerima nasib sama tidak lama lagi.

Rina berkata kesemua mereka masih mempunyai kontrak antara enam bulan hingga dua tahun yang ditamatkan begitu sahaja.

“Saya jadi HR (Sumber Manusia) selama 18 tahun. Mana ada kontrak yang ditamatkan macam ni. Ini bukan notis pemecatan (termination) 24 jam. Ini serta-merta.

“Kontrak sepatutnya jaga hidup (livelihood) pekerja. Mana ada kontrak begini,” katanya kepada Malaysiakini.

Khalid ketika ditemui semalam menafikan penglibatan beliau dalam pemecatan tersebut dan berkata keputusan itu dilakukan sendiri pihak pengurusan PHSB.

Sementara itu, Timbalan Presiden MTUC, Abdullah Sani Abdul Hamid menganggap tindakan menamatkan kontrak pekerja terbabit sebagai tindakan zalim ibarat negara ‘kunta-kinte’.

Beliau berkata Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) telah melanggar Akta Pekerja kerana tidak memberi justifikasi penamatan kontrak justeru melanggar kontrak yang ditandatangani sendiri oleh syarikat dan pekerja.

“Saya difahamkan ada perjanjian kontrak bersamaan seksyen 10 (Akta Pekerja) yang wajib diikuti tak kira siapa pun.

“Pihak PKNS telah melanggari Seksyen 12 iaitu pelanggaran kontrak,” katanya yang juga MP Kuala Langat.

“Ini bukan negara ‘kunta-kinte’. Perlu ada undang-undang sebelum berbuat sesuatu,” kata beliau lagi di hadapan pejabat Kementerian Sumer Manusia hari ini.

Sementara itu PKNS dalam kenyataan hari ini menafikan memecat sebaliknya hanya ‘memulangkan’ semula sejumlah 20 anggota PKNS Holdings kembali kepada anak syarikat perbadanan itu.

Ia hanya satu operasi penyusunan semula organisasi sumber manusia bagi mengelakkan pertindihan tugas selaras dengan polisi tadbir urus PKNS yang mengutamakan perkhidmatan cekap.- AIDC

Pisau kata ” Anwar nak buat kejutan di Kajang… haha..jangan kejang sudah lah!”

Video Malai Si Teresa Kok Sekadar Bukti Melayu & Mangsa Lahad Datu Tak Berapa Kisah Bila Di Hina..

in Berita Nasional by

Kita semua dah tahu siapakah DAP dan PKR,mereka ini juga dalang dan agen politik kebencian antara kaum.2 parti ini juga terlibat secara langsung menghasut rakyat berbilang kaum agar berprasangka buruk diantara satu sama lain.

Satu persatu asakan dan provokasi dilakukan,hingga mencetuskan kemarahan terutamanya kepada majoriti Melayu,mereka juga menghasut agar bangsa cina dan juga India berprasangka buruk terhadap bangsa melayu.

Mereka tahu jika perkara yang membabitkan perihal kepentingan bangsa melayu dan juga Islam disentuh pasti bangsa melayu bangkit mempertahankan. Kemudian apabila kemarahan bangsa malu diluahkan mereka ini akan dituduh sebagai rasis.

Sehingga sekarang rata ratanya ramai yang memendam rasa,diam dan menunggu masa…

Tak perlu Pisau ulas satu persatu isu isu rasis yang menjadikan bangsa melayu mangsa kepada keadaan kerana kesemuanya didepan mata.

Sedarkan anda kenapa secara tiba tiba Anwar,Kit Siang dan Lim Guan Eng menyuarakan agar ada perbincangan dan perdamaian diantara haprak pakatan dengan BN.Sebenarnya ini semua satu perancangan kononnya Pakatan hapraklah pencetus kepada perdamaian dan hero keharmonian antara bangsa dan agama di Malaysia.

Skrip mereka mahu menjadikan “The bad guys ” adalah Umno dan BN..

Mereka yang membuat onar,mereka yang menghasut,mereka yang membangkitkan kemarahan bangsa melayu,mereka juga membangkitkan kemarahan bangsa cina,mereka juga membangkitkan kemarahan umat Kristian.. sekarang mereka juga mahu berdamai seolah sedang berperang dengan BN hingga tercetusnya perbalahan dan ketidak harmonian sedangkan yang menjadi pencetus adalah mereka sendiri.

 

Kepura-puraan haprak pakatan terjawap apabila video Teresa Kok mula menjadi buah mulut komuniti media sosial.  Sekarang ini Teresa Kok punyai imuniti untuk berkata apa saja terhadap bangsa melayu kerana status beliau sebagai seorang “haprak pakatan”

Teresa Kok boleh memberi apa saja alasan,beliau juga boleh kata golongan yang membantah terlalu emosional,beliau juga boleh kata kenapa hanya sekelompok melayu saja yang terasa..melayu pakatan bukan melayukah..

Paling tidak isu video ini akan senyap kemudian akan dilupakan, paling teruk pun Umno dan kerajaan akan maafkan..begitulah jadinya…

Pisau lihat jika dikumpul segala penghinaan,asakan dan juga hasutan haprak pakatan sejak dari dulu lagi..kesemuanya bakal meletup.. kedengaran diluar sana ramai yang “menunggu masa”..

Kepada haprak pakatan disebelah sana..mereka ini tidak akan berhenti selagi tidak berlakunya rusuhan besar besaran,mereka juga tidak akan berhenti selagi tidak ada tindakan tegas dari pihak kerajaan secara total..

Provokasi..provokasi..provokasi.. teruskan…

Pisau kata ” DAP patut diharamkan…kenapa sehingga sekarang ROS tak ambil tindakan…”

 

Hot! Konspirasi Luar Tabie, PELAN DAMAI NASIONAL MEMERANGKAP UMNO

in Berita Nasional by

Pendedahan menarik oleh Zul Nordin,konflik ,perpecahan PKR dan tipu daya Anwar..

Salam 2 all.

Selepas sah di umum yang Anwar Ibrahim dipilih menjadi calon PKR untuk Pilihanraya Kecil DUN N.25 Kajang (walaupun SPR belum pun buat pengumuman kekosongan kerusi); barulah saya faham mengapa isu PKNS tercetus, mengapa Khalid Ibrahim diserang bertubi-tubi oleh partinya sendiri tanpa belas-ihsan; kenapa kes cerai fasakh Nurul Izzah didedahkan; mengapa kerusi DUN Kajang dikosongkan tanpa sebab dan kenapa UMNO/ BN didendangkan dengan Pelan Damai Nasional!

Ada kopi disebalik karipap rupanya yop!

SEJARAH BERULANG – KES SAIFUL BUKHARI MENGHANTUI ANWAR

Teringat saya selepas PRU-12 tahun 2008 dahulu. Setelah memenangi kerusi Kulim Bandar-Baharu pada 08.03.2008, berlaku satu insiden yang sangat menakutkan Anwar. Pada 28.06.2008, Saiful Bukhari Azlan, pembantu peribadi Anwar membuat lapuran polis dia diliwat oleh Anwar pada 26.06.2008.

Anwar baru sahaja bebas daripada penjara pada 02.09.2004 setelah menjalani hukuman 6 tahun penjara di Penjara Sg. Buloh setelah disabitkan pada 14.04.1999 dengan kesalahan menyalahgunakan kuasa sebagai TPM mengarahkan Cawangan Khas PDRM mendapatkan Akuan Bersumpah palsu daripada Umi Hafilda dan Azizan Abu Bakar (pemandunya) yang mendakwa diliwat oleh Anwar pada bulan Mac 1993 di Tivolli Villa.

Anwar tahu kalau dia diheret ke Mahkamah dan dikenakan pertuduhan dan disabitkan kesalahan meliwat Saiful, hukuman penjara melebihi 6 tahun menanti beliau. Segala harapan dia nak menjadi PM akan hancur berkecai; malah pada umur senja, dia mungkin reput dalam penjara!

Salah satu strategi yang dirangka pada masa itu ialah untuk memastikan Anwar menjadi Ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang; dan dicanangkan kemungkinan Anwar akan menjadi PM melalui konspirasi 16.09.2008. Dengan 81 Ahli Parlimen dibelakang beliau, dengan jawatan sebagai Ketua Pembangkang, kemungkinan untuk Anwar disabitkan kesalahan meliwat Saiful agak tipis.

Mana mungkin Anwar akan dihukum penjara. Satu dunia akan bising. Amerika akan bising. Turki akan bising. IPU akan bising. UNHRC akan bising. Amnesty International akan bising. Dan kita ada Kerajaan yang takut dengan bunyi bising diluar!

Jadi perancangan untuk melaksanakan agenda itu dimulakan dengan mengenal pasti kerusi mana Anwar hendak bertanding. Teman yang pada masa itu penuh dengan semangat dan ketaatan mengkhinzir buta telah menawarkan kerusi Parlimen Kulim Bandar-Baharu. Namun kerja Allah tidak siapa dapat mengatasinya. Petisyen pilihanraya yang difailkan di Mahkamah Tinggi Alor Setar terhadap kerusi Parlimen Kulim Bandar Baharu menyebabkan kerusi itu tidak dapat dikosongkan mengikut perancangan.

Lalu Wan Azizah isteri tercinta, Presiden PKR merangkap Ahli Parlimen Permatang Pauh terpaksa mengorbankan kerusinya demi ‘kesejahteraan PKR’. Dan Anwar memenangi PRK P-044 Permatang Pauh pada 26.08.2008. Setelah mengangkat sumpah pada 28.08.2008, Anwar dilantik menjadi Ketua Pembangkang.

Setelah melalui proses perbicaraan yang meleret-leret dengan jumlah penangguhan yang melayakkan kes dimasukkan kedalam Malaysia Book of Record, pada 10.01.2012, Mahkamah membebaskan Anwar daripada dakwaan meliwat Saiful!***

Sekarang Anwar berdepan dengan rayuan kes Saiful. Mahkamah Rayuan telah menetapkan tarikh perbicaraan dalam masa terdekat ini (iaitu 11, 12 & 13 Februari); dan sekali lagi Anwar berdepan dengan risiko hukuman penjara yang panjang jika Mahkamah menerima rayuan Pendakwaraya.

Dan kali ini Pendakwaraya diwakili peguam veteran terkemuka Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah, seorang peguam no-nonsense yang diperakui kehebatan guamannya!

Risiko dipenjarakan menjadi real; risiko impian menjadi PM ke 7 hancur lebur menjadi real; dikala umur 67 tahun dan sudah masuk waktu kubor kata mari, Anwar tidak mungkin boleh menerima hukuman penjara yang panjang. Ianya mesti dipintas at all cost!

Siapa yang berani mahu menghukum penjara seorang Menteri Besar yang berpengaruh atas tuduhan meliwat? Siapa yang berani berdepan dengan masyarakat dunia liberal barat sebagai pemimpin negara yang menghukum MB Selangor dengan tuduhan meliwat? Siapa yang berani nak berdepan dengan kuasa besar Amerika Syarikat? Siapa mahu berdepan dengan Erdogan dan Turki? Siapa nak berdepan dengan Amnesty International, Human Rights Commission dan negara liberal Eropah yang lain – yang mengamalkan seks bebas terbuka termasuk membenarkan homoseksual!

Matlamatnya – Anwar mesti jadi MB Selangor at all cost untuk memastikan Penjara Sg. Buloh bukan destinasi terakhir Anwar dimuka bumi ini!

TAN SRI KHALID PENGHALANG

Tapi Tan Sri Khalid Ibrahim ada disana sebagai MB. Beliau mendapat sokongan penuh DAP; masyarakat peniaga dan korporat Cina dikatakan menyukai cara pentadbirannya yang dikatakan business-friendly, efficient & corrupt free Menteri Besar!

PAS pula tidak senang dengan pendirian Anwar yang liberal, yang menyokong penggunaan kalimah Allah oleh kristian yang bercanggah dengan ketetapan Majlis Syura’ PAS.

Dan Khalid bukan jenis yang akan tunduk na’am kepada semua kehendak Anwar. Walaupun beliau diketepikan sebagai Ketua Perhubungan PKR Negeri Selangor, beliau masih lagi berpengaruh. Bila Anwar menghantar Saifudin Nasution sebagai Liason Director antara pejabat MB dengan PKR, Khalid memperlekehkan perlantikan tersebut dengan menyumbat Saifudin di Tingkat 5 dan ‘kami boleh berhubung dengan email’ – begitu Khalid memperlekeh duta Anwar ke pejabat MB.

Khalid tahu kekuatannya terletak kepada perlindungan dan pengaruh Presiden, Datin Seri Wan Azizah. Selagi Wan Azizah menyokongnya, Anwar dan konco-konconya tidak akan berani melakukan sesuatu terhadap Khalid. Sebab itu Faekah Hussein, panglima kanan Wan Azizah, wanita besi yang paling dibenci oleh segelintir kumpulan anti-Khalid didalam PKR dilantik memegang beberapa portfolio berpengaruh dan berkuasa didalam pejabat MB. Beliau bukan sahaja Setiausaha Politik dan Pegawai Khas MB, beliau juga Pengerusi MBI, badan korporat paling bepengaruh dalam negeri Selangor dengan kekuatan dana yang besar!

Saya kenal Faekah Hussin ini. Beliau adik bekas Ketua Pengarah BPR Datuk Zaki Hussin. Beliau jenis no-nonsense; dan saya cukup yakin beliau tidak akan berkompromi dengan mana-mana pihak yang cuba menyundal dan merampok khazanah Negeri Selangor. Dan Faekah ini jenis tidak gentar dengan sesiapa – almaklumlah dia seorang peguam! Ini antara punca saya percaya Faekah menjadi begitu tidak terkenal, malah dibenci oleh segelintir mereka dalam PKR yang anti Tan Sri Khalid!

Lalu bagaimana nak pastikan Wan Azizah, dan Faekah, tidak lagi melindungi Khalid?

CHECK-MATE TERHADAP WAN AZIZAH & NURUL IZZAH

Tiba-tiba terbongkar kisah juicy permohonan perceraian fasakh oleh Nurul Izzah, anak sulong Wan Azizah dengan suaminya Raja Ahmad Syahrir. Sebenarnya permohonan sudah difailkan lama, dan tiada sesiapa pun mengetahuinya kecuali peguam, Mahkamah dan beberapa inner-circle dalam PKR.

Tiba-tiba Ahad 26 Jan lepas, berita permohonan perceraian itu terbongkar. Ada sumber dalaman PKR telah mendedahkannya kepada para blogger dan media arus perdana. malah ada yang menerima transkrip terperinci sebab-sebab permohonan perceraian itu dimohon oleh Nurul Izzah, termasuk gambar seorang jejaka yang agak ‘jambu’ turut disebarkan.

Nurul Izzah adalah Naib Presiden PKR, Ahli Parlimen Lembah Pantai dan rising star didalam PKR. Malah beliau pernah menyatakan hasrat menentang orang kanan Anwar Ibrahim untuk jawatan Timbalan Presiden dalam pemilihan lalu. Beliau penyokong kuat ibunya Wan Azizah dan Khalid Ibrahim.

Sebarang sokongan terbuka daripada Nurul Izzah, disertai sokongan terbuka ibunya Wan Azizah terhadap kepimpinan Khalid sebagai MB akan menyukarkan sebarang cubaan untuk menjatuhkan Khalid.

Jadi Wan Azizah dan Nurul Izzah harus dikekang!

Pembongkaran kes permohonan cerai fasakh oleh Nurul Izzah dengan segala kisah sensasinya menjadi check-mate terhadap Wan Azizah dan Nurul Izzah. Bagaimana mungkin sekarang Wan Azizah dan Nurul Izzah mahu memberikan sokongan terbuka kepada Khalid – pasti mereka akan dicemuh supaya pergi urus hal rumahtangga engkau sendiri lah!

Lalu Khalid terkonteng-konteng keseorangan, tanpa sokongan Presiden dan Naib Presiden, tanpa sebarang jawatan dalam parti. Hanya tinggal DAP dan PAS menjadi sandaran akhir Khalid!

STRATEGI MENGGUSARKAN DAP-PAS

Tiba-tiba muncul pula isu tuntutan untuk terus mengguna-pakai kalimah Allah dalam upacara keagamaan kristian digereja-gereja mereka di Selangor. Pelik! Hanya di gereja-gereja di Selangor, tidak di Pulau Pinang! Dalam keadaan mereka sudah pasti tahu Selangor mempunyai Enakmen Pengawalan Pengembangan Agama Bukan Islam 1988 yang melarang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam.

Bila isu rampasan bible versi Bahasa Melayu yang menyalah-terjemahkan kalimah Allah tercetus dan JAIS melaksanakan tugasnya mengikut undang-undang dan merampas bible-bible tersebut, ruang terbuka luas untuk Khalid diserang.

Kesempatan ini diambil untuk menakutkan DAP. Sikap Khalid tiba-tiba membuat kenyataan menyokong titah Tuanku Sultan Selangor melarang penggunaan kalimah Allah dan akan terus akur dengan titah itu sudah pasti menggusarkan parti cauvinis DAP ini. Sikap ini sudah pasti akan mengendurkan sokongan DAP kepada Khalid.

Diwaktu yang sama, tindakan Khalid mengarahkan JAIS mengembalikan bible yang dirampas menyebabkan ada penentangan daripada PAS. Kenyataan Exco Hal Ehwal Islam daripada PAS, YB Solehin Mukhyi dilihat tidak senada dengan kenyataan Khalid.

Saya cukup pasti faktor ini akan digunakan sepenuhnya untuk menakutkan elemen-elemen didalam PAS Selangor. Kononnya kalau dibiarkan Khalid terus menajdi MB, PAS akan hilang lebih banyak kerusi dalam PRU nanti, sebab orang Melayu benci! Ini akan pasti menyebabkan PAS berfikir dua tiga kali untuk terus menyokong Khalid!

Akhirnya dengan strategi yang cukup licik dan holistik, Khalid terkonteng-konteng keseorangan. Kali ini Khalid benar-benar terjebak. Dia sudah tidak boleh lari.

Perletakkan jawatan YB Lee Chin Cheh dan pengosongan kerusi DUN Kajang sekadar pelengkap kepada konspirasi menjatuhkan Khalid dan menobatkan Anwar Ibrahim sebagai MB. Malah kemungkinan YB Lee sendiri tidak menyedari permainan politik puak-puak ini!

PELAN DAMAI NASIONAL MEMERANGKAP UMNO

Dan untuk memastikan semuanya berjalan lancar mengikut perancangan, maka ditawarkan kepada UMNO dan Barisan Nasional ‘Pelan Damai Nasional’! Ini lawak senario abad ini. Bagaimana mungkin parti yang cacamerba penuh dengan percakaran dalaman dengan begitu sardin mengemukakan ‘Pelan Damai Nasional’. Saya ingat Saiful Apek boleh mati ketawa tertelan gigi palsu mendengar berita ini.

Jika UMNO/BN menerima pelan ini, saya cukup yakin nanti akan timbul desakan supaya UMNO/BN membuktikan keikhlasan dengan tidak meletakkan calon bagi PRK N.25 DUN Kajang ini. Sekaligus memberikan Anwar laluan-percuma untuk menjadi ADUN Kajang dan selayaknya ditabalkan sebagai MB Selangor yang baru menggantikan Tan Sri Khalid.

Kalau UMNO/ BN termakan dengan taktik ini, saya kira tidak ada ayat lagi nak diberi kepada UMNO/ BN selain daripada melafazkan innalillah hiwa inna ilai hiro ji’un kepada UMNO/ BN. Nampak sangat UMNO/ BN bekerja keras untuk menjadi pembangkang dalam PRU-14 nanti.

Dan jika ditakdirkan berlaku PRK N.25 Kajang, saya menasihatkan UMNO meletakkan calon UMNO disitu. Saya percaya dengan calon UMNO yang berkaliber dan punya integriti dan kewibawaan, UMNO punya peluang cerah memenangi kerusi DUN Kajang. Jangan dibiar hak demokrasi rakyat Selangor diliwat dengan begitu mudah oleh para peliwat democrazy ini.

TAKTIK AKHIRUL KALAM – VIDEOKLIP

Saya menerima maklumat jika semua perancangan ini gagal, atau pun jika rancangan ini memerlukan satu water-tight ending, maka sebuah videoklip yang diambil daripada sebuah sudut yang agak tinggi disebuah kediaman akan disebarkan. Apa video itu…tunggu dan lihat!

RUMUSAN & OPSYEN BUAT TAN SRI KHALID

Persoalan cepumas sekarang ialah: adakah riwayat Khalid sudah berakhir!

Belum. Jangan write-off Khalid cepat sangat. Beliau seorang tokoh korporat, beliau sudah biasa dengan taktik dan maneouvre seperti ini.

Khalid sekarang ada beberapa opsyen:

1. Khalid boleh buat keras kepala dan terus kekal sebagai MB. Tiada sesiapa pun boleh menggugat kedudukannya. Kalau Khalid memilih opsyen ini, Anwar tidak ada pilihan selain meminta DUN Selangor memanggil sidang tergempar membuat usul undi tidak percaya kepada Khalid. Untuk itu Anwar memerlukan sokongan penuh ADUN DAP dan PAS selain ADUN PKR sendiri. Atau dalam keadaan ekstrim, Anwar boleh mengarahkan semua ADUN PKR tidak menyokong Khalid. Ini akan menjadikan satu suasana DUN tergantung. Tetapi ini semua belum tentu berjaya; dan kalau berjaya pun Anwar akan dilihat sebagai aggressor yang tamak mahukan jawatan sehingga menganiaya dan mengkhianati MB sendiri!

2. Khalid boleh mempengaruhi kesemua ADUN PKR, DAP dan PAS untuk terus menyokong beliau dengan mengadakan undi kepercayaan dalam Dewan. Tetapi ini juga mempunyai risiko kerana tidak mungkin ADUN PKR akan menyebelahi beliau;

3. Khalid boleh membuat pakatan dengan ADUN BN, dengan syarat dia boleh membawa jumlah ADUN yang cukup menyokongnya untuk membentuk sebuah Kerajaan Perpaduan, dan dia terus menjadi MB. Ini juga opsyen yang mempunyai risiko yang tinggi kerana Khalid akan sentiasa duduk dibawah ugutan dan tekanan ADUN-ADUN ini;

4. Atau Khalid boleh mengambil opsyen menelan sahaja apa yang berlaku. Terima sahaja takdir masanya dah berlalu, dah tak ada rezeki. Lantak pi lah siapa pun nak jadi MB. Elok pencen jaga cucu dudok kat masjid bilang buah tasbih; cari pahala sikit; atau

5. Opsyen terakhir dan paling realistik untuk Khalid sekarang ialah membubarkan DUN Selangor. Sebagai MB, hanya beliau, dan tidak ada orang lain dalam dunia ini, yang mempunyai hak legal dan politikal untuk menasihatkan Tuanku Sultan Selangor untuk membubarkan DUN Selangor. Beliau boleh menggunakan alasan bahawa hak demokrasi rakyat Selangor untuk menentukan kepimpinan Kerajaan Selangor yang baru harus dihormati.

Sekiranya beliau digulingkan dengan cara democrazy pintu nelakang luar tabi’e ini, maka apa yang terjadi sebenarnya ialah hak demokrasi rakyat Selangor telah diliwat melalui kaedah politiking pintu belakang akibat mainan politik luar tabi’e pihak tertentu!

Dan jika Tuanku Sultan Selangor memperkenankan sembahan beliau, DUN Selangor boleh dibubarkan dan Pilihanraya Negeri Selangor wajib diadakan dalam tempoh 60 hari. Khalid boleh mengadakan kerjasama-strategik dengan UMNO-BN untuk menawan semula Selangor dengan syarat beliau kekal menjadi MB.

Saya percaya UMNO/BN terbuka dalam menimbang kerjasama-strategik ini. Apa yang penting ialah hak demokrasi rakyat Selangor tidak dicabul sewenang-wenangnya oleh golongan yang tidak bertanggungjawab!

Apa pun, hayat-politik Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor sudah hampir ke penghujungnya. Malaikat sakarat-politik sedang menunggu di pintu Bukit Malawati. Tetapi Khalid boleh menukar destinasi politiknya jika bijak mengatur langkah.

Nasihat saya kepada Tan Sri Khalid, baca dan perhalusi sejarah bagaimana Allahyarham Tun Gafar Baba jatuh terkangkang akibat mainan politik luar tabi’e ini.

Pisau ditangan Tan Sri, timun pun ditangan Tan Sri. Buat apa yang Tan Sri patut buat untuk memastikan hak demokrasi rakyat Selangor terus terpelihara, dan maruah Tan Sri dipertahankan!

Wallahua’alam dan Wassalam.

Adios amigos, grasias.

Zulkifli Bin Noordin
Sabtu
01 Rabi’ul Akhir 1435
01 Februari 2014

***Kenyataan ini tidak bermaksud dan tidak sepatutnya difahami yang Mahkamah membebaskan Anwar kerana beliau Ketua Pembangkang atau Ahli Parlimen, atau kerana Mahkamah takut kepada tekanan dalam dan luar negara.

Mahkamah Tinggi telah membuat keputusan berdasarkan kepada pertimbangan undang-undang, fakta dan keterangan yang telah dikemukakan kepada Mahkamah dan merumuskan keputusan sewajarnya.

Samada penghakiman Mahkamah Tinggi itu wajar atau tidak kita tunggu keputusan Mahkamah Rayuan nanti insyallah. Untuk penjelasan lanjut, sila baca keputusan bertulis Mahkamah Tinggi itu didalam mana-mana jurnal perundangan dan kehakiman.

zul4kulim.blogspot.com/


Hit Counter provided by Curio cabinets
Pergi ke Atas