Berita telus dan seimbang..

Monthly archive

February 2012

Lepas Makan 10billion Guan Eng Hina Melayu Penang!

in Pulau Pinang by

Lim Guan Eng,baru baru ini membuat laporan polis kononnya beliau berasa takut semasa berada di Speaker Corner kononnya diancam oleh 20 pemuda melayu walaupun dikepung dengan 500 orang penyokong tegar ultra kiasu DAP.

Guan Eng sendiri dalam ucapan beliau semasa di Speaker Corner berkata beliau tidak takut dengan melayu sambil membuat provokasi dan menghina kumpulan pemuda melayu yang mempersoalkan skandal 10billion yang diseleweng oleh beliau, sebaliknya menyalahkan Umno sedangkan yang hadir ada juga ahli PAS dan NGO yang bukan ahli Umno.

Melihat tindakan ganas mereka, saya masih berasa terancam oleh ahli-ahli UMNO dan Perkasa walaupun sudah 2 hari selepas kejadian tersebut.


Saya terkejut bahawa BN, khususnya UMNO Pulau Pinang dan Gerakan (Dato’ Musa Sheikh Fadzir dan Dato’ Seri Teng Hock Nan) masih lagi menyokong tindakan ganas ahli-ahli UMNO dan Perkasa terhadap wartawan-wartawan Kwong Wah Jit Poh dan golongan anti-Lynas. Daripada meminta maaf atas tindakan ganas ahli-ahli UMNO dan Perkasa, BN pula ingin menyalahkan saya . KLIK DI SINi

Ini bukti pembohongan ketua menteri regim DAP lidah bercabang


Guan Eng menghasut penyokong DAP

Lim Guan Eng telah membuat laporan palsu kepada pihak polis kononnya terancam,beliau sengaja membuat provokasi dan menghina kemudian menyalahkan pemuda melayu apabila mereka bangkit meluahkan kemarahan.

Apakah selepas dihina oleh Guan Eng,pemuda melayu tidak boleh buka mulut dan diam?

Program Anti Lynas tidak meminta kebenaran polis,kawasan Speaker Corner yang diadakan di Padang Kota oleh DAP adalah untuk hak kebebasan bersuara.Kenapa ini pukimak ketua menteri hina dan marah rakyat apabila mereka meluahkan kritikan terhadap beliau.

Walk the talk la CM,dont talking cocks!

Pemuda Umno Pulau Pinang kecewa dengan tindakan Ketua Menteri Lim Guan Eng yang membuat laporan polis berhubung dakwaan ancaman yang diterimanya semasa kekecohan Himpunan Hijau di Padang Kota, Pulau Pinang pada Ahad lalu.

Menurut ketuanya, Shaik Hussein Mydin, Lim menyalahkan Umno bagi apa yang berlaku terhadap dirinya pada hari berkenaan.

“Tindakan Lim ibarat orang tua nyanyuk yang cuba berebut botol susu dengan kanak-kanak,” katanya.

Namun, Shaik Hussein mendakwa beliau mengalu-alukan siasatan segera dan menyeluruh terhadap pihak yang bertanggungjawab mencetuskan huru-hara selepas ucapan ringkas Lim pada perhimpunan tersebut.

Menurut Shaik Hussein, beliau yakin hasil siasatan akan membuktikan bahawa Lim yang sebenarnya mencetuskan ketegangan kerana semasa di atas pentas beliau mengarahkan ahli Umno supaya diam.

“Kenyataan Lim menyimpang daripada tujuan sebenar Sudut Pidato diadakan, ia sepatutnya menjadi ruang atau tempat untuk kebebasan bersuara.”

Beliau kemudian mencadangkan kepada Lim agar mempelajari daripada bekas Ketua Menteri Tan Sri Koh Tsu Koon mengenai cara-cara menerajui pentadbiran negeri.

Dakwanya, Koh yang menjadi ketua menteri selama 18 tahun, sentiasa tenang dan sabar walaupun dibidas oleh kawan-kawan dan juga seterunya.

“(Lim) tidak perlu belajar dari bapanya (Lim Kit Siang) yang hanya tahu menimbulkan kemarahan di kalangan rakyat,” katanya dalam nada menyindir.

Pisau kata “speaker corner diadakan oleh DAP untuk kebebasan bersuara,apabila rakyat bersuara mereka dihina,inilah sikap ultrakiasu rasis chauvanis DAP”

AMK Cabar Berdebat Dengan Guan Eng Isu Tol Sg Nyior?

in berita pisau by

AMK cicak mengkarong yang terkenal dengan politik tepi jalan dan penjilat tegar kepada Anwar Israel mengesahkan mereka mencapai makam bebal tahap tertinggi apabila berani mencabar Lim Guan Eng untuk berdebat mengenai isu memansuhkan Tol.

Malam ini AMK Permatang Pauh menganjurkan debat , digantung banner kononnya Lim Guan Eng akan berdebat bersama Tan Sri Nor Mohammad Yaakop.Debat syok sendiri AMK memerangkap anjing Guan Eng tak lebih kepada tindakan kebudak budakan sedangkan di pihak Tan Sri Nor tak memberi apa apa jawapan mengenai debat tersebut.Ini diakui sendiri oleh Syed Mikael.

Pihak kami juga sudah menempah dewan, menyediakan 2 rostrum (untuk pemidato) dan sebuah meja moderator (pimpinan NGO/konsultan non-partisan) untuk memastikan kelancaran debat berkenaan. Sistem pembesar suara terbaik dan skrin layar putih gergasi juga akan disediakan untuk memastikan tahap audio-visual berada pada tahap yang memuaskan hati semua hadirin pada hari tersebut.

Setakat hari ini, pihak PEMUDA PAKATAN PENANG telah menerima surat maklumbalas daripada pejabat Ketua Menteri yang telah mengesahkan kehadiran YAB Tuan Lim Guan Eng untuk menyahut seruan debat ini. Bagi pihak YB TS Nor Mohamed Yakcop pula, tiada maklum balas yang diterima selepas tamat tempoh maklumbalas pada 7 Februari lalu. Kami beranggapan mudah, beliau berkemungkinan besar akan hadir memandangkan debat ini diadakan di kubunya sendiri.

Yang menariknya haprak pakatan nak berdebat isu tol,adalah lebih baik korang berdebat sendiri dengan ketua menteri regim DAP paling celaka dalam sejarah sebab dia tak tunai janji pilihanraya hingga sekarang,katanya nak mansuh Tol Sg Nyior. Selesaikan dulu janji PRU12 sebelum nak bercakap soal tol diseluruh negara.

Kesian tengok anak muda melayu menjadi bangsat kepada DAP ,muka muka malang dibawah ini hanya tak lebih kepada tukang sorak dan penjilat tegar DAP Pulau Pinang.Dah sedar Tol Sg Nyior Guan Eng tak mansuh tapi disebabkan kebebalan mereka tetap nak berbicara soal tol. Apa bangang punya AMK.

AMK mengkarong haprak kata politik harus lawan fakta dengan fakta dan bukan dengan politik longkang,apa kata AMK berdebat dengan Lim Guan Eng tanya kenapa Tol Sg Nyior,Jambatan Pulau Pinang masih tak dimansuhkan,debat dengan Guan Eng macam mana beliau boleh kaut untung dalam skandal 10billion bersama Ivory Sdn Bhd,debat dengan Guan Eng isu sPICE,Tan Hak Ju dan banyak lagi skandal yang mencecah ratusan juta ringgit.


Pisau kata” apakan daya,sudah menjadi sifat hakiki anjing suruhan sudah pasti tidak akan berani melawan tuan yang saban hari memberi makan tulang kepada mereka.”

AMK Urut Body To Body,Kecewa Dengan Nurul Izzah

in berita pisau by

Sempat duduk dengan ramai AMK Lembah Pantai malam semalam di Telawi memang menyeronokkan. Macam-macam cerita keluar. Nak tahu cerita daripada budak-budak AMK PKR ni senang sahaja. Senang sangat. Banyak cara. 1) Belanja mereka minum air setan. Lepas dua tiga gelas, mereka akan membebel benda yang tak patut mereka cerita pun. 2) Belanja mereka urut body to body. Sambil urut, ajak mereka berbual. Habis cerita dalam kain semua mereka cerita.

Ramai AMK Lembah Pantai kecewa kerana memang Nurul Izzah akan ABANDON Lembah Pantai dan pindah ke kawasan lain. Banyak dana yang pada asalnya dirancang untuk diguna di Lembah Pantai, sudah dihentikan secara berkala. Banyak program Izzah sudah dihalakan ke Kelana Jaya. Menarik? Memang menarik.

Budak-budak AMK yang mabuk malam tadi sempat menceritakan – mereka kecewa dengan tindakan Izzah. Sebabnya, mereka anggap Izzah boleh menang walaupun berdepan dengan Raja Nong. Walaupun mereka tahu, Raja Nong menggunakan banyak sumber kewangan dalam mencari sokongan rakyat; tapi ini tidak ada kena mengena dengan dana. Izzah masih dianggap calon favourite di Lembah Pantai.

Kata budak-budak AMK, Anwar mahukan Izzah bertanding di kerusi selamat. Gwo Burne yang bengap itupun boleh menang di Kelana Jaya, takkan Izzah boleh kalah. Lagipun Anwar sudah baca mentaliti orang Kelana Jaya. Dia orang memang main ikut-ikut sahaja. Tak ada pendirian. Izzah boleh menang selesa di Kelana Jaya.

Anwar anggap kerusi ini kerusi mudah untuk Izzah. 38.72 % pengundi Cina memang satu bonus untuk Izzah. Anwar yakin, Izzah akan menang dengan lebih besar, sesuai dengan kedudukannya sebagai Naib Presiden parti.

Orang lain? Anwar peduli apa…janji Izzah menang.-

sumber GelagatAnwar

Pisau kata ” kuat pembohong serupa macam papa dia jugak,kerja tak buat,gila ceramah saja”

Bergabung?DAP Cadangkan PAS Bubar

in PAS by

PAS meniti kearah liberal dan keterbukaan yang tak kurang beza dengan PKR dan DAP apabila sudah bercadang untuk memberi jawatan Timbalan Presiden kepada bukan Islam didalam parti mereka.

Kesediaan PAS mempunyai Timbalan Presiden bermakna mereka turut bersedia menerima bukan Islam menjadi Presiden parti sekiranya presiden parti meninggal dunia Apa beza PAS dengan DAP dan PKR?

Tak ada bezanya,agama pun di lacurkan,keterbukaan mereka sudah mencapai ke tahap yang tidak pernah difikirkan oleh kita semua.Mereka menghalalkan LGBT kerana Ambiga menjadi penaungnya.Khawarij ini juga menghentam pemimpin yang mahu membela akidah umat Islam tak ubah seperti suara DAP dan PKR.

Cadangan seperti ini juga membuktikan dakwah DAP cukup berjaya keatas parti khawarij ini.Dari mempunyai dewan himpunan penyokong hinggalah kepada cadangan untuk mengambil Timbalan Presiden bukan Islam. Parti khawarij ini lebih baik tukar saja perlembagaannya buang terus perjuangan memartabatkan Islam kerana selama ini mereka lebih memurtabakkan agama hingga menjadi cacar marba.

Sebelum ini parti khawarij PAS turut dinamakan sebagai Parti Adat & Sukan,memang cukup bertepatan apabila peranan mereka dalam menjaga hal ehwal agama Islam di negeri Selangor dan Pulau Pinang telah dinafikan.Dua negeri pakatan ini exco agamanya bukan dari khawarij PAS .Bayangkan DAP dan PKR sendiri tidak percaya jalang politik seperti khawarij PAS untuk menjaga hal ehwal umat Islam apatah lagi untuk membiarkan PAS menjadi pemerintah dinegara ini.

Politik khawarij PAS tarafnya hanya sekadar politik kampung,low class dan hanya hebat dimata khawarij semata mata,Bayangkan majoriti dinegara ini adalah Umat Islam tetapi kenapa majoriti umat Islam dinegara ini tidak menyertai parti khawarij ini?

Bukti yang amat jelas umat Islam dinegara ini sendiri menolak khawarij PAS jauh kebelakang kerana mereka tidak releven langsung untuk menjadi pemimpin didalam soal kepentingan agama Islam.

Bayangkan nanti Karpal diangkat menjadi Mursidul Am,Guan Eng diangkat menjadi ketua majlis syura …haih..lebih baik bubar saja parti PAS

SHAH ALAM – Pas bersedia menerima seorang Timbalan Presiden daripada kalangan bukan Islam sekiranya ia satu keperluan dan ada tuntutan seperti yang dilakukan parti Ikhwanul Muslimin di Mesir.

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad berkata, dalam Islam, terdapat dua perkara iaitu perkara tetap dan perkara yang boleh berubah, contoh yang boleh berubah adalah perkara politik.

Menurutnya, Pas tidak terlalu taksub dengan berkeras mengatakan orang bukan Islam tidak boleh memegang jawatan tertinggi parti.

Namun jelas Ahli Parlimen Kuala Selangor ini, kata putus akhir hanya akan ditentukan oleh Majlis Syura dan Muktamar Pas.

“Itu kelebihan Islam kerana mampu menangani perubahan-perubahan zaman sehingga hari kiamat, maknanya Islam memberi izin kepada kita (untuk menerima Timbalan Presiden) dari bukan Islam,” katanya pada Wacana Sinar Siri Ke-11

Pada pilihan raya umum Mesir baru-baru ini, Parti Kebebasan dan Keadilan yang ditubuhkan Ikhwanul Muslimin telah memenangi pilihan raya itu. Parti tersebut diterajui Dr Mohd Mursi yang juga Pimpinan Pusat Ikhwanul Muslimin.

Antara pimpinan tertinggi Parti Kebebasan dan Keadilan adalah seorang Kristian, Dr Rafiq al-Habib yang memegang jawatan Timbalan Presiden II.

Ditanya adakah perubahan itu bermula dengan penubuhan Dewan Himpunan Penyokong Pas, Dzulkefly berkata, ia adalah salah satu transformasi yang sentiasa dibawa Pas.

“Dalam Islam, perkara urus tadbir amat terbuka, apapun kami bersedia menerima perubahan ini mengikut keperluan dan kepentingan,” katanya.

Pisau kata ” Dah selalu sangat puak khawarij bertakbir bila pemimpin DAP caci maki melayu”

Sah! 20 Ekor Jin Telah Serang Ostad PKR

in PKR by

Menurut Ostad Badrul pujaan PKR yang mengentot isteri orang,beliau telah dipukul oleh 20 orang samseng yang dibawa oleh suami Zati Wani.Memandangkan status Badrul sebagai Ostad PKR sudah pasti beliau tidak pernah bercakap bohong .Sebab itulah juak haprak pakatan telah menuduh media ,blogger dan Umno telah berbohong dan fitnah terhadap beliau.

CCTV yang canggih gagal mengesan kelibat 20 orang yang dikatakan memukul Badrul.Sudah pasti ini satu lagi konspirasi yang boleh dikaitkan pula dengan pihak hotel.Adakah pihak hotel turut terlibat? Atau Suami Zati Wani telah bersekongkol dengan 20ekor jin yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar mahupun CCTV.

Atau pun Ostad Badrul sendiri adalah Jin atau kita diselubungi oleh “misteri nusantara” hehehe…

Tiada rakaman Badrulamin dipukul kumpulan samseng

KUANTAN – Persoalan mengapa Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Badrulamin Bahron enggan membuat laporan polis walaupun mendakwa 20 orang membelasahnya ketika ditangkap khalwat di sebuah hotel di Pantai Balok di sini kelmarin terjawab apabila siasatan pihak hotel itu mendapati dakwaan dia dipukul tidak benar.

Perkara itu disahkan sendiri oleh pengurus keselamatan hotel tersebut yang berkata, rakaman sistem kamera litar tertutup (CCTV) hotel itu mendapati tidak ada kelibat sekumpulan lelaki seramai 20 orang memasuki hotel itu antara pukul 2 hingga 3 pagi Sabtu lalu.

Beliau turut menegaskan, tiada seorang pun pekerja hotel yang ternampak begitu ramai lelaki bagaikan samseng memasuki hotel dan seterusnya menuju ke bilik penginapan Dr. Badrulamin sebagaimana didakwa.

Menurutnya, hotel tersebut mempunyai CCTV di setiap laluan di tangga dan lif, bukannya di laluan menuju ke bilik penginapan.

“Namun, rakaman CCTV yang kami lihat kembali mendapati tidak ada rakaman yang membuktikan ada orang masuk beramai-ramai ke hotel kami pada waktu tersebut.

“Kenyataan bahawa hotel ini boleh dimasuki kumpulan samseng sewenang-wenangnya untuk membelasah pelanggan adalah sangat mencemarkan imej hotel ini,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

KUANTAN – Persoalan mengapa Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Badrulamin Bahron enggan membuat laporan polis walaupun mendakwa 20 orang membelasahnya ketika ditangkap khalwat di sebuah hotel di Pantai Balok di sini kelmarin terjawab apabila siasatan pihak hotel itu mendapati dakwaan dia dipukul tidak benar.

Perkara itu disahkan sendiri oleh pengurus keselamatan hotel tersebut yang berkata, rakaman sistem kamera litar tertutup (CCTV) hotel itu mendapati tidak ada kelibat sekumpulan lelaki seramai 20 orang memasuki hotel itu antara pukul 2 hingga 3 pagi Sabtu lalu.

Beliau turut menegaskan, tiada seorang pun pekerja hotel yang ternampak begitu ramai lelaki bagaikan samseng memasuki hotel dan seterusnya menuju ke bilik penginapan Dr. Badrulamin sebagaimana didakwa.

Menurutnya, hotel tersebut mempunyai CCTV di setiap laluan di tangga dan lif, bukannya di laluan menuju ke bilik penginapan.

“Namun, rakaman CCTV yang kami lihat kembali mendapati tidak ada rakaman yang membuktikan ada orang masuk beramai-ramai ke hotel kami pada waktu tersebut.

“Kenyataan bahawa hotel ini boleh dimasuki kumpulan samseng sewenang-wenangnya untuk membelasah pelanggan adalah sangat mencemarkan imej hotel ini,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.-kosmo

Pisau kata ” 20 orang tibai ostad,sikit pun tak cedera..hebat jugak dia bertaichi…”

Skandal 10billion,Guan Eng Gagal Jawap Persoalan Sebab Dah Makan Besar?

in Pulau Pinang by


” Saya tidak mahu rakyat Pulau Pinang tertipu dengan janji Guan Eng ke atas pembangunan Bayan Mutiara seperti mana beliau menipu memansuhkan tol Sungai Nyior pada Pilihan Raya Umum Ke-12 dahulu.


Bayan Mutiara tidak menyebut langsung pembinaan rumah kos rendah dan kos sederhana rendah dan seakan-akan ada rancangan hendak mengeluarkan orang miskin keluar dari bahagian pulau,”
Ir Shaik Hussein

ISU pembangunan Bayan Mutiara di Pulau Pinang timbul baru-baru ini apabila tanah tebus guna yang luas itu tidak dimajukan oleh Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) yang merupakan pemilik tanah itu. Tanah itu kemudiannya dijual kepada syarikat swasta untuk dibangunkan sedangkan PDC mempunyai kepakaran serta pengalaman dan menjalankan banyak projek pembangunan untuk kepentingan rakyat.

Tanah yang dianggap sebagai bernilai amat tinggi di Bayan Mutiara adalah kawasan paling strategik kerana berdekatan dengan Jambatan Pulau Pinang, Zon Perdagangan Bebas dan Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang.

Dalam memperkatakan isu ini, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang, Ir. Shaik Hussein Mydin, 39, menyuarakan rasa kecewa dengan dasar Ketua Menteri, Lim Guan Eng untuk tidak menyelesaikan masalah yang timbul dalam pembangunan Bayan Mutiara. Sebaliknya, Setiausaha Agung DAP itu berterusan mempolitikkannya dengan melibatkan pemimpin UMNO.

“Pembangunan Bayan Mutiara bukan masalah UMNO tetapi masalah rakyat Pulau Pinang tidak kira dari apa golongan sama ada miskin atau kaya, kolar biru atau kolar putih” katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di Pulau Pinang, Khamis lalu.

Shaik Hussein yang juga Ketua UMNO Bahagian Bagan, iaitu kawasan Parlimen yang diterajui Guan Eng membangkitkan mengenai pelan pembangunan asal Bayan Mutiara yang direka bentuk oleh PDC Properties dan PDC Consultancy yang rata-ratanya diketuai rakyat Pulau Pinang.

Kata beliau, pelan kebenaran merancang keseluruhan Bayan Mutiara telah diluluskan pada 2008/2009 yang mana kepakaran perunding yang digunakan adalah daripada PDC Properties dan PDC Consultancy. Malahan pelan bangunan bagi satu blok kondominium telah lulus.

Pelan pembangunan asal Bayan Mutiara juga mengandungi lima blok kondominium, kawasan komersial, tapak sekolah dan tapak masjid. Di samping kepakaran dan pengalaman PDC Properties dan PDC Consultancy, kerja-kerja pembinaan juga boleh dilaksanakan oleh PDC Nusabina yang juga merupakan anak syarikat PDC yang amat berpengalaman dalam melaksanakan siri pembangunan PDC selama ini.

“Semua hasil kerja dan kepakaran yang dicurahkan oleh PDC Properties dan PDC Consultancy telah musnah sebegitu sahaja apabila keseluruhan pembangunan diberikan kepada Tropicana Ivory yakni syarikat usahasama pemaju Ivory Properties Group Berhad dan Dijaya Corporation Bhd.

“Tidakkah Guan Eng nampak tidak akan ada penambaikan pengalaman dan kepakaran kepada kakitangan profesional PDC. Tahukah Guan Eng jika nilai pembangunan kasar Bayan Mutiara adalah RM10 bilion, maka pemaju akan membuat keuntungan sekurang-kurangnya 30peratus (%) yakni RM3 bilion. Hakikatnya kerajaan negeri rugi sebanyak RM2 bilion apabila hanya mendapat keuntungan RM1 bilion sahaja. Itupun setelah 5 tahun,” kata Shaik Hussein.

Beliau berkata, keuntungan sekurang-kurangnya RM3 bilion boleh diperoleh PDC jika pembangunannya dilaksanakan sendiri oleh PDC memandangkan pelan pembangunannya telah lulus.

Dalam hal ini, Shaik Hussein mempersoalkan mengapa hanya dua pemaju mengambil bahagian dalam proses tender Bayan Mutiara. Adakah pemaju lain tidak mampu atau sudah tahu tiada peluang.

Kata beliau: “Pemuda tidak pernah mempertikaikan proses panggilan tender yang dibuat secara tender terbuka, yang dipertikaikan adalah proses selepas itu sehingga ditawarkan kepada pemaju, mengapa tidak telus?

Dalam konteks ini, kata Shaik Hussein, pihaknya mahu jawapan konkrit di manakah tapak masjid dan tapak sekolah dalam pembangunan keseluruhan Queensbay yang diluluskan dahulu, adakah bukan dalam pembangunan Bayan Mutiara. Begitupun, kata beliau, Pemuda mengalu-alukan kenyataan Guan Eng mengenai pembinaan tapak masjid/rumah ibadat dan sekolah dalam pembangunan Bayan Mutiara.

“Namun, yang lebih penting lagi dalam pembangunan Bayan Mutiara ini ialah Pemuda masih ingin laporan teknikal mengenai kadar harga tanah yang dijual pada harga 240 sekaki persegi yang dirasakan rendah. Ini kerana pada Mei 2011, Business Times melaporkan bahawa pemaju asal Queensbay, CP Land menjual 40 hektar tanah miliknya di Queensbay pada kadar harga 420 sekaki persegi.

“Untuk makluman, turut dilaporkan bahawa Quenssbay Mall juga dijual kepada Capitamalls Asia pada harga RM657 juta, satu harga yang amat tinggi. Pemuda hanya ingin melihat laporan teknikal penilaian tanah dan kaedah penilaiannya. Teluskah Guan Eng untuk mempamerkannya dalam semua akhbar tempatan?,” katanya.

Shaik Hussein turut menarik perhatian Guan Eng mengenai persoalan yang ditimbulkan pihaknya dalam isu pembangunan Bayan Mutiara, antaranya:

l Mengapakah penilaian yang dilakukan pada 14/9/2009 digunakan untuk justifikasi harga yang ditawarkan kepada Ivory.

l Tidakkah Guan Eng tahu bahawa penilaian JPPH hanya sah untuk 6 bulan daripada tarikh penilaian yakni 14/3/2010.

l Bagaimanakah harga RM200 sekaki persegi digunakan sedangkan tarikh penilaian telah lupus?

l Bukankah penilaian baru harus dibuat pada tarikh tutup tender yakni 31/12/2010.

l Guan Eng memaklumkan pemaju perlu membina rumah mampu milik di bahagian pulau tetapi bukan Bayan Mutiara. Kenyataan ini mengelirukan rakyat, boleh dia jelaskan? Mampukah Guan Eng memastikan rumah mampu milik dibina dalam pembangunan Bayan Mutiara dan menentukan berapa harga dan bilangannya?

Secara anggaran kasar, jika nilai pembangunan kasar adalah RM10 bilion, maka 30% daripadanya untuk rumah mampu milik adalah RM3 bilion. Jika sebuah rumah mampu milik berharga RM100,000, maka Guan Eng perlu memastikan sekurang-kurangnya 30,000 unit rumah mampu milik dibina di situ. Benarkah pemaju bersetuju dan mampu melaksanakannya?

l Guan Eng masih belum menjawab mengapakah PDC tidak membangunkan tanah tersebut dengan kepakaran dan pengalaman yang ada. Apa gunanya PDC Properties yang melaksanakan banyak pembangunan PDC sebelum ini.

l Mengapakah perunding Singapura dilantik bagi projek perumahan di Batu Kawan? Apa gunanya PDC Consultancy yang pakar.

Shaik Hussein turut menegaskan bahawa pihaknya boleh membuktikan proses tender berdasarkan RFP (Request For Proposal) yang dibuat oleh kerajaan Pulau Pinang untuk projek penswastaan Bayan Mutiara bukan tender terbuka. Berikut antara dakwaan beliau:

1. Tender terbuka bermaksud proses tender satu peringkat sahaja yakni kadar harga yang ditawarkan oleh kontraktor adalah muktamad dan tiada rundingan seterusnya yang akan dibuat.


2. Kaedah tender RFP pula adalah tender berperingkat “pelawaan untuk mengemukakan cadangan”. Yakni, pemaju perlu mengemukakan skop kerja, spesifikasi, terma, cadangan teknikal dan kewangan dan lain-lain perkara yang dilihat dapat memberikan cadangan yang terbaik termasuk harga yang ditawarkan. Kaedah pemanggilan tender boleh dibuat secara tender terbuka tetapi tertakluk kepada rundingan terhadap semua keperluan teknikal dan kewangan yang diprasyaratkan oleh pemilik.


3. Berdasarkan penerangan dua kaedah tender di atas, maka boleh dikatakan proses tender RFP yang digunakan bukan tender terbuka. Ini kerana hanya proses pemanggilan tender dibuat secara terbuka dan proses seterusnya tidak.


4. Untuk memenuhi kriteria tender terbuka, semua proses seperti mempamerkan keputusan tender serta penilaian terperinci tender perlu dikendalikan oleh panel penilaian berdasarkan julat kadar harga tetap secara telus dan pemaju yang terbaik ditawarkan pada harga tender tanpa sebarang proses rundingan harga.


5. Dalam hal tender Bayan Mutiara, Guan Eng memaklumkan beberapa perkara teknikal dan kewangan dirundingkan bersama pemaju untuk mendapat harga terbaik.Hakikatnya, proses tender RFP yang dilaksanakan hanya merupakan ‘terbuka’ semasa “proses panggilan tender”. Proses lain semua adalah secara rundingan.


“Saya tidak mahu rakyat Pulau Pinang tertipu dengan janji Guan Eng ke atas pembangunan Bayan Mutiara seperti mana beliau menipu memansuhkan tol Sungai Nyior pada Pilihan Raya Umum Ke-12 dahulu. Bayan Mutiara tidak menyebut langsung pembinaan rumah kos rendah dan kos sederhana rendah dan seakan-akan ada rancangan hendak mengeluarkan orang miskin keluar dari bahagian pulau,” kata Shaik Hussein


Utusan Malaysia 28 Feb 2012

Suami Merayu Supaya Isteri Pulang,Tapi Isteri Mintak Bantuan Ostad Nak Lari Jam 2 pagi?

in berita pisau by

Pengakuan saksi bernama Syukur yang dipetik daripada blog pembangkang cerita lain.

Saya pekerja hotel tersebut malah saya tahu cerita tersebut dari hari pertama sehingga hari ketiga (hari penangkapan tu)…tapi saya xnak bising2 kat sini…sehingga jika ada yang cuba memfitnah orang lain dengan mengatakan ini konspirasi…

kami tahu juga dan lihat dengan mata kepala sendiri bagaimana hari ke dua suami wanita tersebut merayu isterinya supaya pulang ke rumah…apa2 pun kita tunggu lah…

yang pasti 20 orang yg di dakwa tu TIADA..yang ada hanya suami isteri tersebut..dan saya nampak dengan mata kepala saya sendiri Badrul Amin di tampar oleh suami perempuan itu…20 orang yg di dakwa adalah fitnah Badrul Amin

Kat bawah cerita lain..korner baring ker?apa macam?

Sinar Harian berjaya menjejak wanita didakwa berkhalwat dengan Badrolamin itu. Apa sebenarnya kisah di sebalik kejadian?

Walau enggan namanya disiarkan, namun wanita itu tidak keberatan berkongsi cerita dan menerangkan kedudukan sebenar kepada pembaca Sinar Harian khasnya. Ikuti pengakuan eksklusif daripada beliau.

“Fitnah! Saya tidak berkhalwat. Saya tidak lakukan perbuatan itu!”

“Saya tidak berada dalam satu bilik dengan ustaz (Badrolamin). Orang fitnah saya berniat jahat. Tidak bertanggungjawab!”

“Saya berada di luar bilik hotel. Bukan bersama ustaz dalam sebuah bilik seperti dakwaan.”

“Namun kerana tindakan khianat itu, ustaz kena kurung dan dibelasah dalam biliknya.”

“Saya pergi menemui ustaz Badrolamin atas tujuan mahu melarikan diri daripada suami, bersama anak saya yang berusia dua tahun. Saya bimbang keselamatan kami terancam.”

“Saya sudah puas berusaha dan tidak mampu lagi menanggung segala bebanan ini.”

“Saya memang kenal rapat ustaz dan isterinya sejak mengikuti rombongan umrah pada 1 Mei tahun lalu dan kami sering berhubung antara satu sama lain.”

“Ustaz pun ada datang ke sini (Rompin) dan saya juga mengenali rapat isteri beliau. Malah isterinya juga menasihatkan saya supaya bersabar menghadapi kes fitnah ini.”

“Saya juga kesal dengan sikap segelintir masyarakat yang menuding jari tanpa beri kami peluang untuk bela diri, sedangkan kes ini belum diputuskan di mahkamah.”

“Tambah kesal kerana ada pihak menabur fitnah dengan meletakkan gambar palsu dan wajah yang tersebar di Internet bukan saya,” katanya.

Kakitangan di Kolej Komuniti Rompin berusia 28 tahun itu ke mahkamah semalam, bagi sebutan kesnya di hadapan Hakim Syarie, Abu Kasim Pilus, kira-kira jam 11.15 pagi, sebelum keluar semula kira-kira 10 minit selepas memberi keterangan.

Beliau hadir seorang diri di Mahkamah Rendah Syariah Rompin pada jam 9 pagi semalam. Beliau ke sana bagi proses tuntutan penceraian terhadap suaminya.

“Saya nekad mengemukakan tuntutan cerai memandangkan pelbagai usaha dilakukan untuk menyelesaikan kemelut rumah tangga gagal.”

“Itulah jalan penyelesaian terbaik bagi memastikan keselamatan dan masa depan saya serta anak terbela,” katanya.

Ketika ditanya adakah punca dia menuntut cerai disebabkan sikap suaminya, wanita itu enggan mengulas dan mahu isu berkenaan diselesaikan di mahkamah nanti.-sinar

Awat tak report polis kenal pukul ostad oii..

Pisau kata ” tolong bini orang jam 3 pagi?”

Nak Selamatkan Diri,Ostad PKR Kenakan Tengku Mahkota

in berita pisau by


Malaysiakini & PKR yang terkenal dengan spin dan putar belit berganding bahu dengan Badrul apabila telah mengheret Tengku Mahkota Pahang didalam kes khalwat beliau dengan isteri orang.

Inilah yang dikatakan bangsat,Pembohongan yang dilakukan terbukti apabila Tengku Mahkota Pahang berada di Korea.Badrul dan PKR kelihatan amat terdesak didalam isu ini hingga sanggup berbohong didalam ceramah beliau kononnya JAIP telah berkonspirasi dan bakal diambil tindakan oleh Tengku Mahkota Pahang.

Sejak dari awal sudah berlaku pembohongan dan putar belit,sekarang mereka akan sanggup melakukan apa saja demi menyelamatkan kaki ngentot bini orang asalkan terlepas daripada mahkamah dunia.

Tengku Mahkota Pahang hanya nak tahu siapa pemimpin PKR yang ditangkap

Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah yang kini menjalani rawatan di Korea Selatan, murka terhadap pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) Badrolamin yang ditangkap kerana berkhalwat.

Menurut sumber, Tengku Mahkota Pahang murka kerana pemimpin PKR tersebut menganggap Jabatan Agama Islam Pahang merancang untuk penangkapannya bersama isteri orang yang bernama Watiwani.


Menurut sumber berkenaan, pada malam 25 Feb lepas, Tengku Abdullah yang berada di Kuala Lumpur sebelum berlepas ke Seoul, telah menitahkan seorang pegawainya untuk bertanyakan siapakah pemimpin PKR terbabit.

“Pegawai berkenaan telah menghantar pesanan khidmat ringkas (sms) kepada saya: “Titah u check sape pemimpin PKR yg kena khalwat di Phg..tq”,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Menurut sumber berkenaan, beliau telah menghubungi Pengerusi Perhubungan PKR Pahang Datuk Fauzi Abdul Rahman untuk bertanyakan perkara berkenaan sebelum memaklumkan kepada Tengku Mahkota.

Semalam, Pengarah Penerangan Kerajaan Selangor, Dr Badrulamin Bahron mendakwa beliau dimaklumkan bahawa Tengku Mahkota Pahang mungkin mencemar duli dan campur tangan dalam isu tuduhan khalwat yang dilemparkan terhadap dirinya.

Beliau berkata kes berkenaan mendapat perhatian Tengku Mahkota kerana perbuatan itu berlaku dinegeri Pahang.


Tengku Mahkota juga murka kerana baginda dikaitkan akan membantu Badrolamin dalam kes khalwat.


JAIP pada Sabtu lalu dilaporkan menahan seorang pemimpin PKR kerana disyaki berkhalwat dengan wanita berstatus isteri orang bernama Watiwani di sebuah hotel di Kuantan.

Bagaimanapun, Timbalan Pengarah JAIP, Datuk Mohd Gazali Abd Aziz menafikan dakwaan Badrulamin bahwa tangkapan itu adalah ‘komplot terancang’ daripada pejabat agama itu.

Sebaliknya, beliau menegaskan tindakan itu dibuat atas aduan daripada suami wanita itu sendiri yang menghubungi penguat kuasa JAIP supaya datang ke hotel itu kerana didapati isterinya bersama dengan lelaki lain.Bernama

Pisau kata ” lepas ni Badrol nak tipu apa pulak”

Kwong Wah Reporter at Anti-Lynas Demo in Penang was a Participant, Not as a Newsman!

in Pulau Pinang by

Speaker corner di Padang Kota adalah kawasan terbuka dan Guan Eng sendiri mahukan kebebasan bersuara. Di sana sesiapa saja boleh menyuarakan pendapat dan kritikan seperti mana yang dikehendaki oleh DAP. Kenapa perlu melenting apabila kredibilit beliau sebagai ketua menteri dipersoalkan.

Apabila rakyat menyuarakan tidak puas hati tentang skandal 10billion Bayan Mutiara di maki hamunnya rakyat.

Provokasi olah rasis chauvanis ultrakiasu DAP memang mahukan pergaduhan,masakan tidak mereka berani membuat provokasi kepada sekumpulan anak melayu yang tak sampai 20 orang berbanding gerembolan DAP yang mencecah lebih 500 orang.


Kwong Wah Jit Poh reporter Adam Chew found himself becoming a news item instead of covering news. He was at the Speakers Corner in Penang attending the anti-Lynas protest when a scuffle broke out.

There was a commotion between pro-Lynas and anti-Lynas groups when Adam Chew ended up being walloped.

This portal does not condone any form of violence but participants who join demonstrations must know there are always elements of risks.

Those who are against the Lynas project must also accept that there are also those who are supportive. They have as much right to express their stand.

That is why pro-Lynas supporters are warned that they should not bring their children along as human shields. Even if that is not their intention, they should not bring them because protests are not picnics. There are elements of politics.

The scuffle that broke out in Penang is a clear example of why children should stay clear.

Back to Adam Chew. He was off duty and dressed in a green T-shirt – it clearly shows that he was a participant.

He was hardly objective. He is also known to be a hardcore supporter of the DAP.

In fact, Kwong Wah has openly pledged its allegiance to the DAP by devoting eight pages of pictures to the Lynas issue on Saturday including a page one with mostly pictures of DAP supporters.

There was even a centre spread of anti-Lynas pictures.

When pro-Lynas supporters blocked Lim Guan Eng’s car, Adam Chew was among those who tried to stop and challenged the pro-Lynas supporters.

He has also quickly blamed Umno when he has no evidence, basing his allegations on hearsay.

Our advice to Kwong Wah Jit Poh, the Penang-based newspaper, is to stay neutral and not take sides.

source:Stopthelies

Gambar dibawah bukti bahawa rasis chauvanis ultrakiasu ini yang memulakan pergaduhan.


Penyokong DAP turut membaling kerusi kepada kumpulan lelaki melayu .Siapa yang sebenarnya yang menyerang,sebaliknya kumpulan lelaki melayu tersebut hanya mempertahankan diri.

Apa yang dapat kita lihat,inilah realiti sebenar DAP yang cuba mencetuskan rusuhan kaum.Mereka bertindak sedemikian untuk meraih sokongan dan simpati malah menurut seorang pemimpin DAP,ini adalah peluang untuk pakatan meraih sokongan daripada pengundi kaum Cina dengan membangkitkan sentimen kebencian kaum dengan cara yang paling kotor dan jahat.

Pepatah arab “Dia pukul orang dia mengadu bahawa orang lain pukul dia, dia memaki orang, dia mengadu orang lain memaki dia”


Pisau kata ” rasis chauvanis ultrakiasu DAP tunggu peluang cari pasal nak raih sokongan”

Breaking News: Adun DAP Di Hentam Motosikal Salahkan Umno

in DAP/Pulau Pinang by


Ng Wei Aik,satu nama yang sinonim dengan sikap kurang ajar,angkuh,chauvanis,rasis dan ultrakiasu di Pulau Pinang. Adun Komtar ini terlibat dengan pelbagai kegiatan menghalau melayu dan Islam di Pulau Pinang.

Anjing kesayangan Lim Guan Eng ini telah banyak kali dilaporkan melakukan salah laku,namun seperti biasa dinegeri yang mengamalkan gengsterism dan ultakiasu,kesemua tindakan beliau dihalalkan.

Kita pernah lihat video insiden Ng Wei Aik menghalau dan mengkasari peniaga hingga menyebabkan kerugian yang besar kepada pemilik restoran:klik sini.Kita juga pernah mendengar gengster DAP ini menghalau orang melayu dan India agar keluar dari Pulau Pinang:klik sini.

Sebentar tadi Pisau bersama orang kuat DAP Penang,bertanyakan kenapa Ng Wei Aik tidak kelihatan semasa demo anti Lynas Ahad lepas, jawap orang DAP pada Pisau ” aiyo ..YB eksiden la..lu tak tau ka, motor sudah hantam sama dia, sana Perak Road dekat office Yb Lau Heng Kiang.”

“Aiya kawan, lu bukan tak tau itu YB,dulu dia bikin jalan serupa dia punya apak punya jalan,tahan Bas,tahan lori bikin serupa road block,sekarang motor sudah kasi hantam sama dia la”kata Pisau pada kawan DAP..hingga dia terdiam sambil tersenyum…

“Abis apa jadi sama YB?” Pisau tanya sama orang kuat DAP, jawabnya ” Yb khann(maki) sama itu orang la,apa pasal hantam YB “”Itu melayu mesti Umno punya orang,tadak kenal sama kita punya YB”

Kalau korang nak tau,Ng Wei Aik memang berlagak samseng,dia buat jalan raya seperti hak mak bapak sendiri,lintas jalan pun dah tak tengok kiri kanan,bila dilanggar terus salahkan orang dengan maki hamun.Inilah sikap ultrakiasu DAP yang PAS cukup sayang.

Akibat kejahatan beliau menzalimi rakyat ,Adun gengster ini telah cedera dilanggar oleh penunggang motorsikal ,beliau telah dimasukkan ke Island Hospital pada hari kejadian dan telah keluar dari hospital kelmarin.

Jom flashback video Yb superhero tong gas yang samun dan mengganas di Pulau Pinang.

Pisau kata ” Ng Wei Aik Adun gengster kesayangan PAS”

Video Ostad Yang Di Tuduh Khalwat!

in berita pisau by


Korang pun dah faham sangat dengan kaki putar belit hasil pentauliahan daripada parti kencing rakyat.Sekarang ini ceritanya dah ditukar.katanya Umno,media dan blogger berkonspirasi mengfitnah.Tapi berdasarkan rakaman dibawah kita boleh tengok bagaimana Badrol dah tukar kenyataan.

Siapa yang fitnah siapa sebenarnya? Persoalkan tangkapan dibuat hari Sabtu sebab pejabat kerajaan ditutup?Kerja tangkap orang buat maksiat tak tunggu hari bekerja saja bang..apa jenis alasan dan tuduhan yang dibuat ni?

Ostad ni kata dia pemaaf? Dia tak persoal pulak kenapa Anwar tak undur diri dan bercuti bila disabitkan dengan dakwaan ngentot Saiful dan China Doll..

Peguam ostad ni pun satu hal,kenapa nak salahkan staff hotel..kenapa Badrol sehingga sekarang tak buat laporan polis?

Pisau kata ” dalam ceramah bukan main maki orang sana sini..”

Penemuan Saintifik Disebalik Khalwat Pasangan Bukan Mahram

in berita pisau by

Penemuan saintifik disebalik kejadian Ustaz Badrol ngentot isteri orang di sebuah bilik jam 3 pagi.Sebab itulah Nabi Muhammad S.A.W mengharamkan khalwat.

Larangan untuk tidak berkhalwat (berdua-duaan) antara seorang lelaki dan wanita yang bukan mahram selama ini dipatuhi seorang mukmin sebagai ketaatan kepada Allah dan Rasul-Nya. Tapi, jarang dari kita yang mengetahui sebab ilmiah disebalik perintah itu.
Kenapa hal tersebut dilarang dan dianggap berbahaya oleh syariat Islam? Bahagian tubuh kita yang mana yang ternyata berpengaruh terhadap keadaan khalwat itu?Baru-baru ini, satu kajian membuktikan bahaya berkhalwat tersebut.Para penyelidik di Universiti Valencia menegaskan bahawa seorang yang berkhalwat dengan wanita menjadi daya tarikan yang akan menyebabkan kenaikan sekresi hormon kortisol. Kortisol adalah hormon yang bertanggung jawab terjadinya stres dalam badan. .
“Cukuplah anda duduk selama lima minit dengan seorang wanita. Anda akan mempunyai perkadaran tinggi dalam peningkatan hormon tersebut,” inilah penemuan kajian saintifik baru-baru ini yang disiarkan di dalam Daily Telegraph!
Para saintis mengatakan bahawa hormon kortisol sangat penting bagi tubuh dan berguna untuk prestasi tubuh tetapi dengan syarat mampu meningkatkan perkadaran yang rendah, tetapi jika meningkat hormon dalam tubuh dan berulang terus proses tersebut, maka yang demikian boleh menyebabkan penyakit serius seperti penyakit jantung dan tekanan darah tinggi dan mengakibatkan diabetes dan penyakit lain yang mungkin meningkatkan nafsu seksual.

Bentuk yang menyerupai alat proses hormon kajian tersebut berkata bahawa stres yang tinggi hanya berlaku ketika seorang lelaki berkhalwat dengan wanita asing (bukan mahram), dan stres tersebut akan terus meningkat pada masa wanitanya memiliki daya tarikan lebih besar! . Tetapi hanya berlaku ketika bersendirian dengan seorang lelaki dan seorang wanita bukan mahram.
Para penyelidik mengatakan bahawa lelaki ketika ada perempuan asing disisinya, dirinya dapat membayangkan bagaimana membina hubungan dengannya (jika tidak emosional).-badarkhubro

Mamu Penang kata ” ni la yang dikatakan ayaq tendang kepala”

Kopitiam Hak Mutlak Indon?

in berita pisau by


Pengusaha kedai makan yang menggunakan nama Kopitiam selepas ini terpaksalah menukar nama kedai masing masing,apatah lagi kedai yang mempunyai rangkaian diseluruh negara seperti Old Town Kopitiam .

Bagaikan satu trend sekarang ini apabila kedai berjenamakan “Kopitiam”,langkah yang diambil oleh seorang rakyat Indonesia mendaftar nama tersebut sebagai harta intilek sudah pasti bakal memeningkan kepala seluruh pengusaha kopitiam di seluruh Malaysia.

Pendapat Pisau,mudah saja apahal nak berjenamakan “kopitiam” bahasa Malaysia kan ada,guna saja “Kedai Kopi” biar berbahasa Malaysia kan bagus….

JAKARTA 27 Feb. – Pengusaha kopitiam di Malaysia, Indonesia dan Singapura mempunyai sebab untuk berasa terkejut apabila membaca berita ini.

Seorang pengusaha restoran yang berpusat di Jakarta mendakwa beliau memiliki hak cipta terpelihara ke atas perkataan kopitiam.

Pengusaha berkenaan, Abdul Alek Soelystio mendakwa perkataan kopitiam telah didaftarkan sebagai harta inteleknya pada tahun 1996.

Justeru, Abdul Alek tidak teragak-agak untuk menyaman mana-mana pihak yang berani mengguna pakai perkataan kopitiam pada kedai kopi mereka.

Hal ini sudah dibuktikan oleh Abdul Alek yang telah memfailkan saman ke atas Kopitiam Kok Tong di Medan dua tahun lalu kerana menggunakan kopitiam pada kedainya.

Apa yang mengejutkan, Mahkamah Daerah Medan memberi kemenangan itu pada Abdul Alek sehingga menyebabkan pengusaha Kopitiam Kok Tong, Paimin Halim membuat rayuan di Mahkamah Agung bagi menyemak semula keputusan itu pada tahun lalu.

Namun, Paimim terpaksa akur apabila Mahkamah Agung mengesahkan keputusan yang dibuat oleh Mahkamah Daerah Medan itu.

Kemenangan yang diperoleh oleh Abdul Alek menyebabkan beliau memberi amaran kepada pengusaha pesaing lain agar menggugurkan perkataan kopitiam serta-merta.

Amaran itu dibuat dalam satu siaran iklan di akhbar tempatan pada 6 Februari lalu.

Menurut peguam Abdul Alek, sesiapa yang gagal berbuat demikian boleh didakwa atas kesalahan cetak rompak.

Undang-undang di Indonesia menetapkan hukuman penjara sehingga tujuh tahun kepada mana-mana individu yang didapati bersalah menggunakan harta intelek.

Sementara itu, keputusan mahkamah yang memberi kemenangan kepada Abdul Alek disifatkan Pengerusi Persatuan Kopitiam Indonesia, Mulyadi Praminta sebagai tidak masuk akal.

“Terdapat kes hampir sama berlaku di Singapura. Sebuah syarikat cuba mendaftar kopitiam menjadi milik mereka. Bagaimanapun, permohonan itu ditolak oleh kerajaan Singapura. Justeru, situasi yang berlaku di Indonesia sangat berbeza dan mengejutkan,” tegas beliau.

Menurut Mulyadi, pemerintah Indonesia seharusnya menyokong perniagaan restoran, bukannya memberi layanan istimewa kepada pihak tertentu.

“Industri makanan tempatan memerlukan sokongan daripada pemerintah. Kami menggajikan ramai pekerja, menggunakan bahan mentah tempatan termasuk biji kopi,” jelas Mulyadi.

Pengusaha jenama Kopitiam Oey, Bondan Winarno pula menegaskan, tidak ada mana-mana individu yang seharusnya diberi kebenaran untuk mendaftar kopitiam sebagai harta intelek mereka.

“Kopitiam bukannya diilhamkan oleh Indonesia. Perkataan kopitiam bukan milik kita sebaliknya milik generasi terdahulu sebelum kita,” jelas Bondan.

Kopitiam pada hakikatnya berasal daripada kata gabungan antara kopi (bahasa Melayu) dan tiam yang bermaksud kedai dalam bahasa Hokkien.

Perkataan kopitiam juga sudah lama digunakan secara meluas di kedai kopi di negara serantau termasuk Indonesia, Singapura dan Malaysia. – Utusan

Pisau kata ” Old town white coffe katanya Ngeh Khor Ham ada share..DAP punya tu…”

Khalwat Kena Undur,Liwat Tak Payah!

in berita pisau by

Hanya yang ditangkap khalwat sahaja akan disuruh bercuti dan dipaksa berundur daripada politik.Ini kerana perlakuan berkhalwat tidak sama seperti meliwat,ngentot tak ikut cara “Anugerah Tuhan” yang tak mengenal jantan betina sudah pasti akan dapat pembelaan dari seluruh penyokong pakatan dan akan dibantu oleh barisan peguam yang handal handal.

Time susah pandai dia cari bini tua.

Ostad Badrul yang ditangkap khalwat,sebelum ini berkata beliau difitnah dan konspirasi oleh JAIP,Umno,Media dan blogger.

Kelmarin Ostad Badrul telah disoal soal siasat dan kelibat pasangan beliau Zati Iwani iaitu isteri orang turut kelihatan di pejabat agama.

Yang menariknya,bila dah ada masaalah bini tua juga yang dicarinya,belum dapat bini muda di sepak terajang hingga cedera.Inilah ostad PKR yang banyak mengangkat Anwar sebagai Mahdi pakatan.

Isu ostad ngentot bini orang memang panas beb,tapi korang jangan lupa skandal Guan Eng & DAP seleweng dalam skandal 10billion Bayan Mutiara.DAP makan besar tu : Klik sini

KUANTAN 27 Feb. – Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Badrulamin Bahron menyuarakan kesediaan berundur sekalipun didapati tidak bersalah sekiranya dengan langkah itu dapat menyelamatkan perjuangan parti yang jauh lebih besar.


Pengarah Komunikasi Pejabat Menteri Besar Selangor itu yang ditemui di pekarangan bangunan Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) di sini hari ini berkata, perkara itu telah difikirkannya sebelum arahan daripada kerajaan negeri semalam supaya beliau berehat kerana tidak mahu melibatkan sesiapa dalam hal ini.

”Biar saya tanggung sendiri tak apa. Pilihan saya begini, kita masyarakat bertamadun dan bagi saya sekiranya ada perkara yang boleh memudaratkan jemaah atau institusi yang kita wakili, janganlah mereka mudarat, biar saya mudarat seorang.

”Dan ini mungkin tak pernah berlaku di Malaysia tapi di Barat kalau ada skandal seperti ini mereka (pemimpin) tidak teragak-agak untuk meletak jawatan, saya tidak sampai ke situ lagi, sekadar berehat satu atau dua bulan,” katanya.

Ditanya mengenai ada pemimpin tertentu yang diketahui turut dikaitkan dengan skandal moral tetapi tidak pernah mengambil keputusan berehat atau meletak jawatan seperti yang ingin dilakukannya, Badrulamin, 52, berkata;

”Itu masing-masing punya pendirian. Tapi saya sayang sangat perjuangan ini, biarlah saya tanggung sendirian.”

Diminta mengulas lanjut mengenai nadanya yang agak berlainan hari ini, Badrulamin menafikan ia ada kaitan dengan perpecahan dalaman PKR atau rasa kecewa dengan layanan pemimpin parti dalam kes beliau itu.

Terdahulu, Badrulamin yang tiba di pekarangan bangunan JAIP pada pukul 2.50 petang diiringi isteri pertamanya, Zumrah Husni dilihat berada dalam bilik siasatan selama lebih dua jam.

Ketua Cabang PKR Sabak Bernam itu turut ditemani barisan peguamnya diketuai Mohamed Sazali Abdul Aziz manakala beberapa pemimpin PKR tempatan hanya dilihat hadir kira-kira 20 minit kemudian.

Mereka bagaimanapun tidak menunggu sehingga Badrulamin selesai memberi siasatan yang berakhir kira-kira pukul 5.20 petang.

Mengulas proses memberi siasatan hari ini, Badrulamin, yang mempunyai dua orang isteri dan 10 anak berkata, beliau berpuas hati dengan proses tersebut yang dianggapnya berjalan secara profesional walaupun pada masa sama kecewa dikaitkan dengan laporan ditangkap khalwat oleh JAIP.

Berhubung sama ada masih mengekalkan pendirian tentang diri beliau diperangkap, Badrulamin berkata, kemungkinan tersebut tidak dapat ditolak walaupun pada masa ini tidak dapat mengaitkan mana-mana pihak.

”Namun belum masanya untuk saya buat laporan polis,” katanya yang turut enggan membuat laporan polis mengenai dakwaannya yang beliau dipukul oleh hampir 20 lelaki ketika malam kejadian.

Beliau dalam sidang akhbar itu sekali lagi menegaskan tidak bersalah dalam kes khalwat yang dikaitkan dengannya dan mempertimbangkan dengan serius untuk menyaman pihak yang telah mengaibkannya.

Sementara itu, wanita yang dikaitkan dengan Badrulamin tiba di bangunan JAIP kira-kira pukul 3.05 petang ditemani beberapa anggota keluarganya dan difahamkan suami beliau tidak berada bersamanya.

Wanita yang bertugas di sebuah institut kemahiran di Rompin itu kelihatan tenang ketika selesai memberi keterangan di bahagian penguatkuasaan JAIP.

Beliau yang berumur 28 tahun mengenakan baju kurung berwarna kuning turut diwakili peguam yang sama mewakili Badrulamin.

Selepas selesai memberi keterangan, wanita itu yang ditemui pemberita mendakwa dia diperangkap sambil enggan mengulas apabila ditanya mengenai suaminya.

Beliau turut berpuas hati dengan siasatan yang dilakukan sambil bergegas meninggalkan pekarangan bangunan JAIP pada pukul 6.20 petang.

Sementara itu, Timbalan Pengarah JAIP, Datuk Mohd. Ghazali Abd. Aziz ketika dihubungi enggan mengulas lanjut mengenai siasatan yang dijalankan ke atas Badrulamin di bawah Seksyen 145 Enakmen Pentadbiran Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982 hari ini.

“Saya tidak tahu apa-apa mengenai perkara ini sebab saya sekarang sedang mengikuti kursus di Putrajaya,” katanya yang enggan mengulas mengenai bilakah suami wanita terbabit akan dipanggil untuk membantu siasatan.-utusan

Pisau kata ” hebat,dia pakai skrip drama tamil plak”

Punca Khawarij PAS Tak Sertai Demo Lynas

in berita pisau by


Patutlah khawarij PAS tak sertai Demo Anti Lynas,rupanya diaorang dah tahu ini semua kerja bodoh dan pembohongan daripada PKR.

Ikuti pendedahan dari blog JomoMalaya

Kenyataan Hj Hadi Bapak Presiden Khawarij PAS:-

“Saya hendak menarik perhatian tentang isu lynas yang dibangkitkan perwakilan. Saya minta isu ini dirujuk kepada pakar. Kita ada pakar Nuklear, Dr Rosli Che Mat, Ahli Parlimen Hulu Langat. Dia PhD dalam bidang Nuklear, Dr Dzulkefly Ahmad, bahagian keracunan. Jangan rujuk kepada orang lain. Nak tahu pasal kelapa sawit, jangan tanya pakar getah. Sebelum buat keputusan, rujuk pakar kita. Saya tidak mahu ulas panjang, saya minta supaya dengar taklimat Dr Rosli tentang itu….”

“Patutlah yang datang kebanyakannya orang Luar dan ramai dikalangan mereka adalag orang cina… persoalan lain, kenapa Orang Cina yang begitu taksub menentang Kilang Lynas ini…? Adakah perkara ‘lain’ yang menyebabkan mereka menjadi Anti-Lynas? Apatah lagi ianya melibatkan soal perniagaan… Cuba kita fikirkan!”

Ini kenyataan Dr Rosli Che Mat….

“Yang membawa isu ni PKR. Jadi saya bersabar lama dan saya pernah dapat warning daripada Penerangan PAS mengatakan YB jangan buat komen apa-apa. Saya terima. Saya tidak bercakap. Tapi tidak adil. Mereka buat komen setiap keluaran Harakah dengan bahasa yang kita kurang senang lah. Adakah Lynas itu sebagai loji nuklear? Pernah Dr Mitzi nampak sebagai loji radiation lah apa semua macam-macam. Dia spin.”
“Saya pun malu. Saya orang PAS juga. Jadi akhirnya saya buat keputusan saya sebagai saintis nuklear, saya datang hari ini. Apa dia orang nak kata, kata lah.” (Dr. Che Rosli Che Mat, Ahli Parlimen Pas Hulu Langat, Selangor)”

Selanjutnya klik JomoMalaya

Pisau kata “DAP guna demo Anti Lynas untuk main politik perkauman”

JAIP Nafi Tangkapan Badrulamin Dirancang,Blogger Berkonspirasi

in berita pisau by

SHAH ALAM,27 FEB : Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) menafikan dakwaan penangkapan Dr Badrulamin Bahrom sengaja dirancang penguatkuasanya.
Menurut Timbalan Pengarahnya, Datuk Mohd Ghazali Abd Aziz, tangakap berkenaan dibuat atas laporan yang diperoleh badan itu.
“Jaip mengikut prosedur yang ditetapkan dan tidak pernah berlaku perkara yang dirancang atau atau berkomplot,” katanya.
Menurutnya, tindakan itu dibuat atas aduan daripada suami wanita terbabit yang menghubungi penguatkuasa Jaip supaya datang ke hotel itu kerana didapati isterinya bersama lelaki lain.
Badrulamin dijangka tiba untuk memberi keterangan di pejabat Bahagian Penguatkuasa Jaip kira-kira jam 3 petang ini.
Adalah difahamkan Jaip juga akan merakam kenyataan suami isteri yang terbabit dalam kes itu.
Kes Badrulamin disiasat mengikut Seksyen 145 Enakmen Pentadbiran Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982.
Menurut Ghazali, selepas siasatan selesai, kertas siasatan akan diserahkan kepada pihak pendakwaan untuk tindakan lanjut.
“Ia merupakan satu prosedur biasa dalam kes seperti itu,” katanya-Antarapos

Tuduhan Badrul itu turut dilaporkan FMT yang mendakwa suami wanita itu, samseng, polis, pejabat agama, dan blogger-blogger UMNO turut terlibat dalam konspirasi itu.

“Peristiwa yang berlaku mungkin dirancang oleh suami wanita tersebut dan Umno membuat persiapan yang cukup lengkap membabitkan (samseng, polis dan pejabat agama). Perkara ini kemudiannya dimainkan secara sensasi oleh blogger-blogger Umno.

“Laporan akhbar turut berniat jahat dan wujud unsur penganiayaan ke atas saya oleh suami wanita berkenaan.
“Saya tidak fikir kawan-kawan di dalam PKR terlibat. Mereka adalah sahabat seperjuangan saya. Saya akan jawab selanjutnya berhubung hal ini selepas bertemu dengan JAIP pada petang ini,” katanya-AIDC

Pisau kata “Badrul tuduh blogger dan Umno konspirasi jatuhkan dia plak? “

Tuala Lembab Jadi Bukti?!Kempen Selamatkan Ustad Badrol Di Lancarkan!

in berita pisau by

Hanya kerana mengadakan khidmat masyarakat bersama bini orang didalam bilik,Ostad Badrul Burit Al-khalwati telah ditangkap oleh pihak JAIP.

Tahukah anda Badrul burit ini membantu isteri orang menyelesaikan bill air yang tertunggak.Mengenangkan kerajaan Selangor yang memberi air percuma maka adalah tidak menjadi hal jika Badrul menghantar air dari Selangor ke Kuantan secara percuma.Bukankah ini satu khidmat masyarakat yang dipandang mulia oleh PKR dan Pakatan?

Atas hak kebebasan hak asasi manusia yang diperjuangkan oleh PKR dan Pakatan,tindakan oleh JAIP menangkap Badrul adalah satu pencerobohan hak beliau sebagai lelaki yang berkeinginan mengentot seorang wanita hatta isteri orang sekali pun.

Kempen selamatkan Badrol Burit at all cost telah dilancarkan,keratan dari blog pakatan dibawah membuktikan walaupun ditangkap mengentot dengan isteri orang,asalkan member diaorang mesti dipertahankan at all cost.Ini seperti mana yang dilakukan oleh puak haprak dalam mempertahankan Anwar dan Mat Sabu.


Sama ada Ustaz ni benar atau Salah, adalah menjadi tanggungjawab kite untuk pertahankan die.

Sebab apa? Kerana die member kite, kalau dia tercemar bukan PKR sahaja tercemar tapi seluruh PAKATAN akan turut sama.

Sebelum cerita ini menjadi sahih. Apa perlu kita buat?

1. Cemarkan imej JAIP.
2. Cemarkan imej suami wanita tersebut.
3. Cemarkan imej saksi (jika ada).

Sebelum apa2 terjadi kita mesti mulakan dulu… pre emptive strike!”

Pisau kata ” seperti biasa,puak haprak pakatan akan menghalalkan yang haram”

Speaker Corner:Ahli PAS Hentam Guan Eng,Skandal 10Billion ,Cuci Muka 70Ribu?

in Pulau Pinang by

Pembohongan,putar belit dan penyelewengan kerajaan regim DAP Pulau Pinang sudah banyak membuka mata ramai pihak.
Isu skandal 10billion penyelewengan Guan Eng bersama syarikat kroni Ivory Sdn Bhd langsung tidak berani dijawap oleh Guan Eng dan seluruh kepimpinan pakatan.

Media pakatan diarahkan blackout cerita isu skandal 10billion ini.Jika diperhatikan tidak ada mana mana blog atau portal haprak pakatan bercakap soal isu ini.
Dikhabarkan skandal 10 billion membabitkan ramai pihak terutamanya kalangan pemimpin DAP. Lim Guan Eng dan DAP dikaitkan dengan imbuhan yang banyak,ini termasuklah percutian mewah ke Italy,dikhabarkan isteri Guan Eng mendapatkan khidmat facial treatment mencecah 70ribu ketika bercuti di Italy.Semua ini dibayar oleh pihak pemaju .

Kenapa sehingga sekarang 25 soalan mengenai Bayan Mutiara langsung tidak dijawap oleh Lim Guan Eng dan DAP?Sebaliknya chauvanis ultrakiasu rasis DAP menyerang dengan kenyataan rasis dan beremosi.

Pisau kata “baik pulih muka betty cecah 70ribu sekarang dah serupa Lisa Surihani plak..hik hik..”

DAP Cuba Cetuskan Rusuhan Kaum Di Padang Kota

in Pulau Pinang by

“Guan Eng tengok muka melayu terus tuduh itu orang Umno,sedangkan yang bantah ahli PAS.Siapa yang rasis?”

Politik DAP tidak pernah lari daripada politik perkauman yang sempit,rasis,chauvanis dan ultrakiasu.Kebencian yang dibakar oleh para pemimpin DAP punyai sejarah hingga mencetuskan rusuhan kaum 13Mei.Sikap baling batu sembunyi tangan oleh chauvanis ultrakiasu rasis DAP ini ditutup dengan berlagak suci apabila didepan orang melayu.

Apabila mereka berkumpul sesama mereka,laungan rasis sambil menghina penonton melayu mula kedengaran.Kelmarin berlangsung satu himpunan Hijau Anti Lynas,kehadiran lebih kurang 500 orang yang hampir 99% adalah penyokong DAP.Dalam ucapan Lim Guan Eng beliau mengapi apikan pengikut beliau dengan sentimen perkauman dan rasis.

Dalam laporan portal dan akhbar pro pakatan,mereka menuduh sekumpulan lelaki 50 melayu mengganggu program Anti Lynas yang dihadiri oleh lebih 500 orang. Jumlah sebenar kumpulan lelaki melayu tersebut hanyalah 20 orang. Jika benar sekali pun 50 orang lelaki melayu berbanding 500 orang yang hadir ,siapa yang lebih berani membuat provokasi?

Adalah tidak munasabah 50 orang ini berani berhadapan dengan 500 orang sambil membuat provokasi,telah Pisau katakan sebelum ini sikap DAP yang cukup kurang ajar dan baling batu sembunyi tangan seperti pepatah arab “Dia pukul orang dia mengadu bahawa orang lain pukul dia, dia memaki orang, dia mengadu orang lain memaki dia”

Provokasi dimulakan oleh Lim Guan Eng,apabila beliau menuduh kelompok pemuda melayu yang hadir adalah orang Umno,sedangkan terdapat bukti rakaman yang berada dikawasan tersebut adalah pemuda PAS.Apa yang dimaksudkan oleh Guan Eng beliau membakar sentimen kononnya yang membuat kacau adalah daripada Melayu Umno hingga membangkitkan kemarahan kumpulan pemuda tersebut.


Menurut saksi yang dikatakan wartawan ini tidak bertugas pun sebagai wartawan sebaliknya menyertai himpunan Hijau Anti Lynas.
Sebaliknya laporan berita berniat jahat ini kononnya wartawan bertugas diserang.

Wartawan akhbar harian Cina, Kwong Wah Jit Poh – Adam Chew, 29 – yang dibelasah semasa membuat liputan Himpunan Hijau 2.0 di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade, Pulau Pinang, semalam, terpaksa memerlukan lapan jahitan akibat kecederaan di tangannya itu.

Seorang lagi petugas Kwong Wah – Lee Hong Chun, 25, pula dilaporkan dipukul dengan topi keledar semasa bertugas. Beliau hanya mengalami kecederaan kecil dengan kesan lebam di kepalanya.

Chew (kanan), bagaimanapun, terpaksa mendapatkan rawatan perubatan di wad kecemasan Hospital Pulau Pinang pada kira-kira jam 8 malam selepas perhimpunan yang diadakan di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade itu disuraikan oleh pihak polis selepas diganggu oleh kira-kira 50 orang, termasuk pemimpin tempatan dari Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA.

Gambar dibawah bukti bahawa rasis chauvanis ultrakiasu ini yang memulakan pergaduhan.



Penyokong DAP turut membaling kerusi kepada kumpulan lelaki melayu .Siapa yang sebenarnya yang menyerang,sebaliknya kumpulan lelaki melayu tersebut hanya mempertahankan diri.

Apa yang dapat kita lihat,inilah realiti sebenar DAP yang cuba mencetuskan rusuhan kaum.Mereka bertindak sedemikian untuk meraih sokongan dan simpati malah menurut seorang pemimpin DAP,ini adalah peluang untuk pakatan meraih sokongan daripada pengundi kaum Cina dengan membangkitkan sentimen kebencian kaum dengan cara yang paling kotor dan jahat.


Banyak video rakaman yang diambil pada hari kejadian sebagai bukti,terdapat juga rakaman bagaimana Lim Guan Eng berkereta melanggar pemuda melayu hingga cedera .Pihak polis harus ambil tindakan terhadap Lim Guan Eng dan DAP kerana cuba mencetuskan rusuhan kerana menghasut dan membuat tuduhan jahat.Sedangkan yang hadir ketika itu adalah pemuda PAS dan bukan ahli Umno.

Pisau kata ” Guan Eng pukimak ni tengok muka melayu dia salahkan Umno.Walaupun yang hadir adalah PAS,tak rasis lagikah?”

Ostat PKR Khalwat 3 Hari?Saksi Mula Buka Mulut Dedah Badrol Bohong

in berita pisau by

Ustaz Badrol Amin dalam pengakuan beliau,bukan saja berbohong malah telah membuat fitnah demi menyelamatkan diri beliau.Hari ini pembohongan Badrol terdedah apabila sudah ada saksi yang buka mulut menceritakan hal yang sebenar.

http://4.bp.blogspot.com/-ldjxmpF4zcg/T0nh2p16zuI/AAAAAAAAG4o/5tqgo_eWy1U/s1600/badrul%2Bamin%2Bkhalwat.jpg

Berikut adalah pengakuan saksi bernama Syukur yang dipetik dari ruangan komen blog pakatan.Jika diperhatikan kenyataan dibawah,Badrol telah bersama perempuan tersebut sejak hari beliau tiba di Kuantan lagi hinggalah hari ketiga beliau ditangkap. 3 hari beri kaunseling dalam bilik ka bhai?

Takkan tolong isteri orang dalam bilik hingga 3 hari?

Saya pekerja hotel tersebut malah saya tahu cerita tersebut dari hari pertama sehingga hari ketiga (hari penangkapan tu)…tapi saya xnak bising2 kat sini…sehingga jika ada yang cuba memfitnah orang lain dengan mengatakan ini konspirasi…

kami tahu juga dan lihat dengan mata kepala sendiri bagaimana hari ke dua suami wanita tersebut merayu isterinya supaya pulang ke rumah…apa2 pun kita tunggu lah…

yang pasti 20 orang yg di dakwa tu TIADA..yang ada hanya suami isteri tersebut..dan saya nampak dengan mata kepala saya sendiri Badrul Amin di tampar oleh suami perempuan itu…20 orang yg di dakwa adalah fitnah Badrul Amin

Petikan daripada kenyataan Jabatan Agama Pahang.

Timbalan Pengarahnya, Datuk Mohd Ghazali Abd Aziz berkata, tangkapan berkenaan dibuat berdasarkan aduan orang ramai. “Jaip mengikut prosedur yang ditetapkan dan tidak pernah berlaku perkara yang dirancang atau atau berkomplot,” katanya.

Menurutnya, tindakan itu dibuat atas aduan daripada suami wanita terbabit yang menghubungi penguatkuasa Jaip supaya datang ke hotel itu kerana didapati isterinya bersama lelaki lain.

Ekoran penangkapan itu, Badrolamin dipanggil memberikan keterangan hari ini bersama wanita berkenaan bagi melengkapkan siasatan.

Mohd Ghazali berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 145 Enakmen Pentadbiran Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982.

Menurutnya, selepas siasatan selesai, kertas siasatan akan diserahkan kepada pihak pendakwaan untuk tindakan lanjut.
“Ia merupakan satu prosedur biasa dalam kes seperti itu,” katanya.

Pisau kata ” banyak kerja boleh buat dalam masa 3 hari “

Sisa Elektronik Di China

in berita pisau by

China adalah negara penghasil Sisa-Elektronik (E-Waste) kedua terbesar di dunia dengan kira-kira 1 juta tan sisa elektronik dihasilkan setahun. Selain itu, China juga merupakan pengimportterbesar sisa elektronik dari seluruh dunia. Ia mengumpul sekitar 70% sisa elektronik setahun(20-25 juta tan).










Pisau kata “untung kaum cina di Malaysia,mereka hidup aman damai,harmoni dan mewah”

Skandal 10Billion: Guan Eng & Co Kaut Untung?Open Tender Hanya Untuk Kroni

in berita pisau by


Lim Guan Eng yang dikaitkan dengan skandal 10billion dengan sebuah syarikat kroni menggunakan Tony Pua untuk mengalihkan isu.

Kenapa tidak ada seorang pun pemimpin DAP bercakap soal dakwaan skandal 10billion ini.Menurut sumber dalaman,DAP mengarahkan ahli mereka tutup mulut untuk tidak membicarakan isu skandal ini. Malah pihak media pakatan sama ada blog mahu pun portal diarahkan agar blackout isu skandal rasuah 10billion ini.

Ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP ini tidak berani buka mulut apabila ramai orang mempersoalkan tender cara Guan Eng.

Dalam suratkhabar The Star hari ni, aset Ananda Krishnan dalam bidang janakuasa menarik minat 12 syarikat pembida dari luar dan tempatan. Dari laporan akhbar , antara syarikat tempatan yang membuat bidaan ialaah IMalaysia Development Berhad (IMDB) dan kerjasama CIMB/EPF . Walau bagaimanapun, dilaporkan syarikat dari Timur Tengah iaitu Saudi Water and Electricity membuat bidaan tertinggi iaitu sebanyak RM 10.85 billion.

Berbeza dengan Ketua Menteri Pulau Pinang yang terus membuat keputusan untuk memilih pembida tertinggi, Ananda Krishnan sebaliknya tidak terus gelap mata dengan tawaran paling tinggi yang dibuat oleh Saudi Water and Electricity itu , sebaliknya beliau mengikut prosedur dengan membuat bidaan pusingan kedua yang membabitkan 3 syarikat disenarai pendek berdasarkan angka jualan yang beliau inginkan iaitu antara RM9.92 billion hingga RM11.16 billion.

Prosedur bidaaan pusingan kedua juga memerlukan pembida menunjukkan bukti kemampuan kewangan mereka dalam membiayai pembelian .

Walau bagaimanapun, berbeza dengan projek Bayan Mutiara , Lim Guan Eng mungkin tidak mengambilkira faktor2 di atas , terutamanya dalam aspek kemampuan dalam biayaan pembelian tanah.

Akibatnya, sehingga kini Ivory Tower hanya membuat bayaran deposit sebanyak 2% berbanding 10% seperti yang dipaparkan dalam laman web bursa Malaysia (sumber) .

sumber:Bidaman

Tak sampai sepenggal dah berpuluh billion,kalau korang biar dia perintah lagi 2 penggal boleh la satu pulau dia jual. Tak semua orang pandai menyamun disiang hari,Hanya Guan Eng dan kroni sahaja yang cukup mahir .

Pisau kata ” Bini mu bini ku juga kata Badrol Amin to Guan Eng & Co”

Gambar Ostat Di Tangkap Bersama Bini Orang

in berita pisau by

Beberapa orang juak PKR melahirkan rasa syukur apabila mendengar Badrul ditangkap khalwat bersama seorang wanita. Pisau hairan kenapa diaorang rasa syukur,rupanya nasib baiklah tak ditangkap dengan budak laki..keh keh keh tak apa lah..hanya Anwar dan mangsanya saja yang tahu..

Sekarang Ustaz kaki ngentot ni sedang bersilat ..bertaichi ..dan berkuntau kononnya beliau difitnah. Dah orang tangkap hang dalam bilik awal pagi dengan bini orang nak fitnah apa kejadah lagi.

Paling best mengadu kena pukul,mau tak kena tibai dengan laki orang bila kantoi,apa dia harap laki orang tu dayuskah tengok hang balun bini dia sambil senyum?

PKR dipenuhi dengan pemimpin rendah moralnya tak tumpah seperti khawarij PAS juga yang pemimpinnya pernah ditangkap mengentot dengan bini orang.

Gambar kat bawah Pisau cilok dari housePk,katanya dirakamkan saat Badrul ditangkap.
Pisau kata ” senang banyak..lepas ni kaki ngentot kalau kena tangkap boleh saman penguatkuasa dan jabatan agama sebab berkonspirasi”

KP Umno Seputeh Puji Teresa Kok?

in berita pisau by

Berbicara bersama Saudara Mohd Razlan Muhammad Rafii, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Seputeh merangkap Naib Pengerusi Unit Media Baru (UMB) Nasional mengenai persekitaran kawasan Parlimen Seputeh.

Bercerita mengenai perihal Ahli Parlimen, Teresa Kok yang juga menjawat pelbagai jawatan di negeri Selangor. Beliau telah gagal sama sekali menjaga kawasan Parlimen ini.

Turut berbicara mengenai masa depan Barisan Nasional di Parlimen 122 untuk Pilihanraya Umum ke 13 akan datang.

Pisau kata ” DAP mana ada masa bantu rakyat”

Pejabat Agama Berkonspirasi Fitnah Mat Indon PKR

in berita pisau by


Modus operandinya sama,sekarang satu dunia dituduh berkonspirasi memfitnah Badrol Amin.Kita pernah dengar bagaimana Mat Sabu terlepas daripada dakwaan khalwat di bilik 121 walaupun kejadian ngentot bersama isteri orang tetap berlaku,beliau ditangkap dalam keadaan berseluar pendek,hanya kesilapan teknikal yang disengajakan apabila Nik Aziz mengarahkan orang pejabat agama mengubah fakta.

Tangkapan sudah dibuat dan kenyataan pengesahan daripada timbalan pengarah jabatan agama pun disiarkan di portal berita.Sekarang jom baca pula penjelasan dan penafian Badrol Amin.

Penjelasan Tuduhan Berniat Jahat Terhadap Dr Badrulamin Baharon


Saya menafikan dengan sekeras-kerasnya dakwaan media bahawa saya ditangkap khalwat oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) di Kuantan.


Saya ke Kuantan untuk menghadiri Temurapat Pemimpin Parti Keadilan Rakyat pada 24 Februari sehingga 26 Februari 2012. Saya mengambil peranan aktif di dalam Temurapat ini.


Pada petang 24 Februari 2012, wanita tersebut telah menghubungi saya dengan nada cemas dan menyatakan hasrat beliau untuk melarikan diri daripada rumah kerana bimbangkan keselamatan diri beliau. Saya dengan tegas menasihatkan beliau untuk tidak berbuat demikian.


Walau bagaimanapun pada jam 2.00 pagi 25 Februari 2012, beliau telah menghubungi saya memaklumkan bahawa beliau sudah tiba di lokasi Temurapat Pemimpin Keadilan.


Saya telah mengenali pasangan suami isteri ini sejak lebih setahun lalu semasa wanita itu bersama keluarganya mengikuti rombongan umrah saya. Pasangan suami isteri ini sering berhubung dengan saya bagi mendapatkan nasihat mengenai masalah keluarga yang mereka hadapi termasuk kes keganasan rumah tangga. Di dalam usaha membantu pasangan ini, saya dan isteri pernah menziarahi keluarga ini di Rompin.


Di atas rasa tanggungjawab melihat wanita tersebut bersama anaknya di awal pagi, saya membantu beliau mendapatkan bilik penginapan. Pada jam 2.30 pagi suami wanita tersebut bersama lebih kurang 20 orang yang tidak dikenali menyerbu dan menyerang saya. Suami wanita tersebut kemudiannya telah membawa isteri dan anaknya pergi secara paksa.


Lelaki-lelaki bersikap ala samseng ini berhenti memukul saya apabila pihak keselamatan tiba dan menghalang mereka. Namun mereka masih tidak membenarkan saya keluar dari bilik. Hanya setelah 20 minit dikurung oleh samseng tersebut, pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tiba dan menahan saya yang berseorangan di dalam bilik.


Kenyataan Timbalan Pengarah JAIP bahawa saya ditahan oleh pegawai JAIP ketika berkhalwat adalah tidak benar sama sekali. Saya beranggapan bahawa kejadian ini merupakan satu tindakan terancang untuk memerangkap dan mengaibkan saya. Saya hanya dipanggil untuk membantu siasatan JAIP pada 27 Februari 2012. Saya akan hadir bersama peguam untuk memberi kerjasama penuh kepada siasatan ini.


Dengan penjelasan ini, saya berharap semua pihak menghentikan tohmahan dan fitnah terhadap saya. Saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang membuat tuduhan dan fitnah terhadap saya.


Dr. Badrulamin Bahron

Pergh! Konspirasi lagi bhai..apahal la korang susah susah nak berkonspirasi nak jatuhkan mat indon ni..dia dah kata dia tak buat,pejabat agama memang berniat jahat cuba malukan dia.

Satu lagi pengajaran jika isteri anda ditangkap berkhalwat dengan mana mana lelaki,anda dinasihatkan jangan melakukan kekasaran dan jangan pukul lelaki tersebut.Lelaki yang berkhalwat dengan isteri anda mempunyai hak kebebasan manusia.Harap maklum!

Pisau kata ” betui la dia pembantu imam mahdi,tengah malam pun orang pi mintak tolong kat hotel”

Regim DAP PP Sahkan Khawarij PAS Pelacur Agama,Jawatan YDP MAIPP Milik PKR!

in Pulau Pinang by

Khawarij PAS Pulau Pinang selama 4 tahun berturut turut mengesahkan mereka adalah anjing suruhan DAP dan PKR.

Taraf khawarij PAS Pulau Pinang tak lebih kepada abdi kepada kerajaan regim DAP,bayangkan tugas untuk menjaga hal ehwal umat Islam diberikan kepada PKR parti yang menyokong Israel.

Yb Malik Itik disahkan dilantik untuk menjadi YDP Majlis Agama Islam yang baru menggantikan Ustaz Elias Zakaria. Sebelum ini Anwar Ibrahim menjanjikan untuk memberi jawatan YDP MAIPP kepada Salleh Man semasa kempen pilihanraya Permatang Pasir. Nah khawarij PAS dah kena kencing bukan sekali tetapi berkali kali.

Khawarij PAS di Pulau Pinang sama tarafnya di Selangor apabila diberikan tugas menjaga Sukan sahaja.

Sebenarnya Pisau melihat situasi ini mengambarkan khawarij PAS tidak layak untuk menjaga hal ehwal agama Islam,memandangkan mereka sendiri tidak diberi pengiktirafan didalam pakatan dek kerana sikap munafik ,pembohong dan tarafnya hanya sebagai pelacur agama.

Pisau kata ” dah sampai masa khawarij PAS dibubarkan,alang alang dah jadi anjing ,lebih baik sertai DAP”

Gambar Pasangan Badrul Amin Di Tangkap Bertuala!?

in berita pisau by

Dakwah Badrul Amin hingga ke dalam kain isteri orang,begitulah hebatnya berdasarkan maklumat khabarnya Badrul bersama pasangannya ditangkap jam 3 pagi di sebuah bilik di Swiss Garden,Balok Kuantan oleh suami kepada pasangan khalwat Badrul.

Badrul Amin hadir di Kuantan untuk menyertai Temurapat Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR di Swiss Garden And Spa, Kuantan yg dijadualkan pada 24-25 Feb 2012. Badrul Amin kini menjawat jawatan sebagai Ketua Penerangan PR Selangor bertaraf Exco Kerajaan Negeri.

Menurut sumber,Pasangan Badrul bernama Zati Iwani 28 tahun isteri kepada Fazli Pungut,Zati bertugas sebagai juruteknik Kolej Komuniti Rompin.

Berdasarkan maklumat dikhabarkan daripada saksi, Jabatan Agama Islam Pahang terpaksa menunggu hampir setengah jam sebelum pintu bilik dibuka.

Pihak Jabatan Agama Islam membuat pemeriksaan berdasarkan laporan oleh suami Zati Iwani,berlaku sedikit kekecohan apabila beberapa pemimpin PKR cuba merasuah pegawai penguatkuasa agar kes khalwat ini didiamkan agar kes ini disorokkan dari pengetahuan umum demi menyelamatkan maruah parti mereka.

Pegawai penguatkuasa tidak gelap mata dengan tawaran rasuah yang mahu diberikan oleh pemimpin PKR sebaliknya terus mengambil tindakan terhadap pasangan tersebut.Berita penangkapan Badrul Amin dan isteri orang turut disahkan oleh Timbalan Pengarah Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), Datuk Mohd. Ghazali Abd. Aziz.

Tindakan Badrul Amin tidak mengejutkan,kerana berdasarkan perjuangan PKR,berkhalwat adalah salah satu hak asasi manusia seperti mana yang diperjuangkan oleh Anwar dan seluruh penyokong pakatan.

Badrul Amin mendapat penghargaan daripada pemimpin tertinggi khawarij PAS apabila telah menyertai kelab tibai isteri orang ,Presiden Kelab Tibai Isteri Orang Mat Sabu mengalu alukan penyertaan pemimpin PKR itu kerana sedikit sebanyak akan menaikkan reputasi PAS dan PKR dimata rakyat.

Pisau kata suami sendiri yang buat laporan,nak kata apa lagi…kantoi beb”

Breaking News:Ustaz Badrul Amin Di Tangkap Khalwat

in berita pisau by


Terkini :
Ustaz Badrul Amin Bahrum ditangkap khalwat di Pahang oleh Jabatan Agama Islam Pahang .

Badrul Amin yang terkenal dengan ceramah mencarut,maki hamun dan fitnah ini di tangkap bersama pasangannya disebuah bilik di Swiss Garden Hotel semasa retreat parti PKR.

Berdasarkan maklumat,Pasangannya adalah isteri orang bernama zatiwani yang bekerja sebagai juruteknik di kolej komuniti rompin . Suami wanita tersebut bernama fazli pungut.

Sekarang ini dikatakan sedang kecoh dikalangan ahli PKR Pahang,mereka cuba menutup kes khalwat bersama isteri orang ini tetapi berjaya didedahkan.

Beliau terkenal apabila menggelar mantan mufti Perlis sebagai bapak setan dan Anwar Ibrahim sebagai Imam Mahdi.

Berita selanjutnya akan menyusul.

Pisau kata “memang di berimamkan Anwar,ngentot sana sini”

Kongres Anjing DAP Cabar Berdebat Umno PP.

in Pulau Pinang by

Kongres Melayu Pulau Pinang salah satu NGO penjilat tegar DAP dan Lim Guan Eng telah mencabar agar Umno Pulau Pinang berdebat dengan Melayu DAP.

Kongres Melayu Pulau Pinang,NGO ini terkenal dengan teknik jilatan missionary terhadap DAP dan Lim Guan Eng,Kalangan melayu didalam kongres ini kesemuanya pendokong kepada Malaysian Malaysia.

Tidak pernah kedengaran apa apa bantahan oleh kongres ini apabila berlaku berpuluh kes penyelewengan ,penindasan,double standart dan ketidak adilan terhadap bangsa melayu di negeri Pulau Pinang oleh regim DAP,nah sekarang presiden kongres anjing DAP ini mahu pula mengajak Umno berdebat dengan melayu anjing suruhan DAP.

Banyak kes merobohkan rumah dan kampung orang melayu,menghalau peniaga melayu,double standart dalam segala tindakan terhadap kaum melayu,malah paling teruk ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP perbodohkan melayu dengan imbuhan sekupang dua kemudian DAP kaut berpuluh billion hasil kerajaan negeri.

Taraf ahli kongres dan melayu DAP hanya sebagai anjing DAP,apa perlunya berdebat dengan binatang suruhan,adalah lebih baik Lim Guan Eng sendiri berdebat dengan Pengerusi Perhubungan Umno Negeri Datuk Zainol mengenai penyelewengan skandal tanah 10Billion yang sedang panas sekarang ini.

Mengapa Rahamad Isahak tidak berani bercakap soal penyelewengan tanah 10billion yang didalangi oleh DAP? Mengapa Rahamad Isahak tidak bercakap soal projek runding terus 76juta ECK Sdn Bhd yang didalangi oleh Lim Guan Eng dan DAP?runding terus projek sPICE 500juta?tapak letak kereta Bukit Bendera 5.7juta?Projek terowong yang merentasi selat menelan belanja berpuluh billion juga runding terus kenapa tak cakap?

Guan Eng sering kali arahkan retender setiap projek selagi kroninya tak dapat,kenapa tak tegur?Kongres anjing ini hanya akan menyalak apabila melihat tuan besarnya terancam.Tugasnya mempertahankan ketuanan DAP.

Kongres Melayu Pulau Pinang harus ditukar kongres anjing DAP,tak layak NGO ini mengguna pakai nama MELAYU didalam pertubuhan mereka.

Pisau kata “tangan kiri dia bagi peruntukan kepada Umat Islam untuk tutup mulut,tangan kanan dia menyamun berpuluh billion,siapa pandai?”

Jurucakap Evengelis DAP Persoalkan Siapa Taja Hasan Ali

in PAS by


Khalid Gereja sudah mula menggerakkan serangan terhadap Hasan Ali.Tuduhan pihak korporat menyokong Hasan Ali memperlihatkan PAS sudah terancam.Apa salahnya korporat atau mana mana pihak menyokong perjuangan JATI,Memperjuangkan demi bangsa,agama dan raja sudah dilihat satu dosa oleh PAS.

Kenyataan Khalid Gereja seolah olah beliau berasa terancam jika umat Islam bangkit mempertahankan hak mereka.Khalid seolah menyuarakan kehendak pihak gereja dan DAP.Lebih sudu dari kuah.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor Khalid Samad hari ini mendesak bekas exco negeri Datuk Hasan Ali menjelaskan sama ada benar dakwaan NGO barunya Jalur Tiga (JATI) ditaja dua syarikat besar.

Sambil menafikan membuat tuduhan, Khalid (kiri) yang juga anggota parlimen Shah Alam berkata, beliau melontarkan perkara itu supaya Hasan dapat menafikannya, jika tidak benar.

Khalid mengutarakan kemungkinan syarikat-syarikat itu akan mendapat faedah kewangan sekiranya BN berjaya menawan Selangor dalam pilihan raya depan.

Hasan sebelum ini menubuhkan JATI untuk memperjuangkan Islam, Melayu dan Raja-raja atau apa yang digelarnya sebagai IMR.

Pisau kata ” anjing DAP menyalak,sebab Hasan Ali gugat tuan DAP”

Pelacur Agama Berdemo Bantah Quran Di Bakar!

in PAS by

Apabila melihat khawarij PAS berdemo membantah Al-quran dibakar dihadapan kedutaan Amerika,ia tak lebih memperlihatkan betapa munafiknya puak khawarij ini . Kita memang tidak bersetuju apabila kitab suci Al-Quran dibakar.Tetapi tukang demo dan bantah tu tak kurangnya juga menghina agama,alquran dan Allah pagi petang siang dan malam.

Apa bezanya khawarij PAS dengan askar AS dan NATO yang membakar Al-Quran,Kurang kurang askar AS dan NATO tak tahu membaca Al-Quran,sebaliknya puak khawarij PAS bukan saja tahu baca Quran mereka turut menjadikan Agama dan Al-Quran sebagai barang dagangan untuk meraih sokongan politik.

Disebabkan oleh puak khawarijlah Alquran sekarang ini halal digunakan oleh DAP untuk menghina umat Islam yang lain. Di sebabkan khawarij PAS lah hak umat Islam sudah boleh dipersoalkan oleh Evengelis DAP.

Tak perlu bantah berdemo ditengah panas,pandang diri sendiri dulu wahai puak khawarij.Sedarlah kaum puak khawarij ini lebih bangsat dan celaka kerana berfatwa mengkafirkan umat Islam yang lain.

Pemuda khawarij PAS melahirkan rasa kesal kerana Amerika terbabit bersama askar NATO membakar Al-Quran,tetapi penjilat tegar DAP ini langsung tidak berani berdemo didepan ibu pejabat DAP apabila Karpal,Kit Siang dan Lim Guan Eng terang terangan menghina Islam.

Apabila Karpal menghina Islam dengan memperlekehkan PAS mengenai isu sambutan hari Valentine,tidak ada seekor pun puak khawarij berani angkat muka. Apabila Guan Eng menyindir Nik Aziz dengan menyambut hari Valentine tidak ada seekor pun barua khawarij pertikaikan tindakan Guan Eng.

Ada mana mana khawarij PAS berani pertikaikan Karpal,Kit Siang dan Guan Eng apabila otai DAP ini memperlekehkan hudud ? Ada mana mana khawarij yang berani angkat muka apabila Karpal dan Guan Eng kata sambut Valentine adalah hak asasi manusia?

Ada mana mana pemimpin khawarij pertikaikan pluralisme Anwar?Ambiga dengan LGBT? Ini semua penghinaan secara terang terangan didepan batang hidung.Kesemua ini dipeluk cium tidor satu selimut sebantal bersama khawarij PAS.

Ini jalang politik munafiknya sudah sampai ke tahap tertinggi,khawarij PAS sudah mencapai maqam dewa munafik yang sukar ditandingi .

Dewan Pemuda Pas hari ini menyerahkan memorandum di Kedutaan Amerika Syarikat di sini bagi membantah tindakan tentera negara tersebut membakar al-Quran di Afghanistan.

Penyerahan itu diketuai Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan diiringi kira-kira 200 penyokong yang berarak dari Masjid Tabung Haji selepas solat Jumaat pukul 2.45 petang.

Para penyokong membawa beberapa kain rentang tertulis al-Quran adalah Jiwa dan Maruah Kami, Hancur Yahudi, Kami Tolak Pengkhianat al-Quran, Jahanam Amerika dan Respect Our Quran.

Puluhan anggota keselamatan termasuk Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) dilihat berkawal di pekarangan kedutaan tersebut bagi mengelak sebarang insiden buruk berlaku.

Memorandum dua muka surat yang ditujukan kepada Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama itu diterima pegawai kedutaan tersebut.

Ia mendesak supaya pihak terbabit mengambil tindakan undang-undang terhadap tentera yang bertanggungjawab selain mencari penyelesaian bagi meredakan kemarahan umat Islam seluruh dunia berhubung insiden tersebut.

Menurut Nasruddin, Dewan Pemuda Pas mengutuk tindakan biadap tentera Amerika Syarikat yang membuang dan membakar al-Quran yang diambil dari perpustakaan Pangkalan Udara Afghanistan.

“Tindakan itu dilihat satu penghinaan terhadap penganut agama Islam yang dilakukan kerana puak tentera tersebut menafsir al-Quran itu jahat dan menganjurkan pengikutnya bersifat ganas dan radikal.

“Insiden tersebut dilihat cuba menimbulkan sentimen permusuhan terhadap penganut Islam yang secara tidak langsung menjadikan suasana negara-negara Islam tidak kondusif.

“Minta maaf sahaja tidak mencukupi untuk mententeramkan isu ini, kerajaan Amerika Syarikat perlu berjanji kepada seluruh umat Islam insiden tersebut tidak boleh berulang lagi,” katanya pada satu sidang akhbar di sini hari ini.

Kerajaan AS dan komander tentera AS yang memimpin tentera NATO sebelum ini telah meminta maaf di atas insiden yang mereka anggap tidak disengajakan itu, selepas rakyat Afghanistan menemui cebisan sejumlah al-Quran terbakar ketika mengutip sampah di Pangkalan Udara Bagram di utara Kabul.-Utusan

Pisau kata ” khawarij PAS sahkan status munafik tahap tertinggi”

Video Ini Heret Mat Sabu Ke Mahkamah

in PAS by

PULAU PINANG 22 Feb. – Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu hari ini gagal dalam permohonannya untuk mengetepikan pertuduhan di Mahkamah Sesyen Butterworth atas dakwaan membuat tohmahan memburukkan nama baik anggota polis dan keluarga mereka yang terlibat dalam tragedi serangan pengganas komunis di Balai Polis Bukit Kepong.

Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi di sini, Mohd. Amin Firdaus Abdullah membuat keputusan tersebut atas alasan ia tidak melibatkan isu pokok bagi menentukan sama ada kes boleh didakwa di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan kerana ia melibatkan isu sejarah.

Menurutnya, kedua-dua pertuduhan yang dikenakan terhadap Mohamad boleh dihukum mengikut seksyen tersebut semata-mata berdasarkan intipati kesalahan dan tidak berasaskan fakta sejarah.

Selain itu, beliau memaklumkan bahawa hak membuat pendakwaan adalah terletak di tangan pendakwa raya, justeru hanya pihak pendakwaan boleh menarik balik, menolak atau mengetepikan pendakwaan.

Mohd. Amin memutuskan demikian selepas mendengar hujahan peguam-peguam, Mohamed Hanipa Maidin dan Aminuddin Zulkifli yang mewakili Mohamad serta Timbalan Pendakwa Raya, Suhaimi Ibrahim bagi pihak pendakwaan.

Mohamad yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu didakwa memfitnah anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan pengganas komunis di Balai Polis Bukit Kepong pada 23 Februari 1950 dengan membuat tohmahan yang boleh merosakkan nama baik mereka.

Ahli politik pembangkang itu didakwa melakukan perbuatan tersebut dalam ceramahnya di Pusat Asuhan Tadika Islam (Pasti) Al Fahmi, Markas Tarbiyah Pas Padang Menora, Tasek Gelugor antara pukul 10 malam dan 12 tengah malam, 21 Ogos tahun lalu.

Mohamed Hanipa kemudian memohon mahkamah membenarkan penangguhan perbicaraan kes tersebut di Mahkamah Sesyen sehingga rayuan didengar di Mahkamah Rayuan namun dibantah oleh Suhaimi yang menjelaskan permohonan peguam terbabit tidak berasas sama sekali.

Mohd. Amin Firdaus bagaimanapun menolak permohonan penangguhan tersebut dan memerintahkan kes itu diteruskan oleh Mahkamah Sesyen.

Dalam pada itu, di Mahkamah Sesyen Butterworth dekat sini, Hakim Ikmal Hishan Mohd. Tajuddin menetapkan 26 Mac ini bagi sebutan semula kes tersebut… .

Mohamad mengaku tidak bersalah atas tuduhan di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. – UTUSAN

Pisau kata ” ada seorang ahli parlimen saksi kawannya ngentot isteri kawan”

Skandal Pasir Selangor:Gagal Rahsiakan Rasuah Pakatan,Akhirnya Di Pecat

in berita pisau by

Jika sebuah kerajaan yang baik,jikalau pekerjanya mendedahkan perbuatan salah laku dan penyelewengan seharusnya pihak kerajaan negeri akan memberi imbuhan dan penghargaan.

Itulah yang diamalkan oleh kerajaan Selangor,penghargaan mendedahkan kes skandal pasir yang mencecah ratusan juta ringgit ialah memecat mereka.Tahniah!


PETALING JAYA: Sembilan pekerja syarikat konsesi tunggal perlombongan pasir Selangor tunggal mendakwa mereka dipecat kerana bercakap mengenai penyelewengan yang didakwa berlaku dalam operasi firma.

Kakitangan Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) mendakwa bahawa mereka telah dipecat atau dipaksa meletak jawatan dalam tempoh lima bulan bermula Ogos tahun lepas.

Ada yang telah membuat laporan polis atas dakwaan diugut oleh pihak pengurusan, manakala yang lain membawa kes mereka ke mahkamah perindustrian di atas pemecatan konstruktif.

Kontroversi tercetus berikutan dakwaan kecurian pasir dan rasuah bernilai beratus-ratus juta ringgit, mengikut laporan akhbar The Star pada tahun lepas.

Pengarah KSSB Shuhaimi Shafiei yang juga ahli parlimen Sri Muda berkata beliau hanya menyedari bahawa hanya dua pekerja telah dipecat atas isu disiplin.

“Saya telah menerima surat daripada pengadu lain dan akan membawa perkara ini ke mesyuarat lembaga pengarah,” katanya, sambil menambah isu pentadbiran terletak di bawah bidang kuasa ketua pegawai eksekutif.

Pengurus sekuriti KSSB yang dipecat, Azmi Mohd Isa berkata dia telah memfailkan aduan kepada pengurusan terhadap kontraktor yang mengorek pasir di luar zon yang ditetapkan.

“Selain mengambil tindakan, syarikat memberikan alasan kerugian,” katanya.

“Mereka kata saya gagal memeriksa status sah syarikat sekuriti yang dilantik KSSB.

Syarikat tersebut untuk mengawasi perlombongan pasir dan kemudahan milik KSSB.

“Syarikat sekuriti mempunyai isu dengan Kementerian Dalam Negeri tahun lepas dan diselesaikan dengan pantas,” sambil manmbah dia dipecat selepas siasatan domestik.

Seorang lagi yang dipecat, Ng telah diberi ‘waktu yang sukar’ apabila dia memaklumkan kepada pengurusan KSSB mengenai sesetengah kontraktor yang tidak mengisytiharkan jumlah sebenar pasir yang diambil dari kawasan lombong

Pisau kata “Guan Eng tengah lawan dengan Khalid,siapa lebih banyak sakau duit kerajaan negeri”

Jepun Harus Belajar Dari PAS Cara Ke Bulan Percuma!

in berita pisau by

Jepun sedang merancang untuk menggunakan lif untuk ke angkasa lepas,dengan teknologi canggih dan sudah tentu memerlukan perbelanjaan yang besar.Perancangan ini sudah pasti hanya akan dipandang sinis dan diperlekehkan oleh kaum puak khawarij PAS.

Apa perlunya menggunakan teknologi canggih untuk ke angkasa,cuba anda tiru seperti khawarij PAS.Mereka hanya perlu menjadi ahli khawarij PAS dan penjilat DAP,bukan saja dapat naik roket malah ke bulan dan syurga pun anda mampu,free jer beb.Yang penting anda perlu isi borang khawarij PAS selebihnya akan dikawtim oleh Nik Ajis.

Jepun kena belajar teknologi jilatan dan teknik menjadi tunggangan DAP dari PAS.


Petikan dari KOSMO.

Sebuah firma pembinaan Jepun mendakwa semalam ia mampu melaksanakan rancangan luar biasa untuk meletakkan pelancong di angkasa lepas dalam tempoh 40 tahun dengan membina sebuah lif setinggi 96,000 km atau suku jarak Bumi ke bulan.

Firma Obayashi Corp mendakwa lif itu boleh dibina dengan menggunakan teknologi karbon nanotube yang lebih 20 kali ganda lebih kuat daripada besi. Lif itu dapat membawa sehingga 30 penumpang pada sesuatu masa dan bergerak pada kelajuan 200 km/j selama seminggu sebelum berhenti di sebuah stesen pada jarak 36,000km.

Ketua projek itu berkata, pelancong akan tinggal di stesen berkenaan manakala kumpulan penyelidik dan pakar akan meneruskan perjalanan.

“Manusia sejak dahulu lagi kagum dengan menara tinggi. Kami akan membina lif ini dari angkasa lepas dan bukan Bumi,”

Walaupun beliau yakin pelan tersebut akan berjaya, beliau belum menetapkan anggaran kos, lokasi dan pembiaya bagi membina struktur berkenaan. Firma itu membina bangunan tertinggi di Jepun, Tokyo Sky Tree, yang setinggi 634 meter.

Antara penglibatan syarikat itu dalam pembinaan bangunan ialah Dubai Metro di Emiriyah Arab Bersatu (UAE), Studio Universal Osaka, Jepun dan Stadium Australia yang digunakan untuk Sukan Olimpik Sydney.

Sebodoh bodoh orang PAS diaorang dapat naik roket tau…

Frank Sinatra said ” fly me to the moon,let me swing among those stars,let me see what spring is like,on jupiter and mars. In other words,hold my hand,in other words,baby kiss me”

Skandal 10billion:Orang Dalam Ivory Akui Guan Eng Terlibat?

in berita pisau by

Skandal RM10billion yang membabitkan Lim Guan Eng dan Ivory Sdn Bhd semakin menyesakkan.Sehingga sekarang Guan Eng masih tidak mampu menjawap segala persoalan yang dibangkitkan .

Seluruh pemimpin DAP diarahkan tutup mulut,malah media haprak pakatan juga tidak menyiarkan skandal 10billion ini. Kesemuanya semata mata untuk menyelamatkan Guan Eng.

Berikut adalah soalan yang masih tidak dijawap oleh Guan Eng,menurut sumber Guan Eng sudah mengambil pendekatan mendiamkan diri memandangkan isu ini benar benar membabitkan ramai kroni kroni DAP. Malah dikhabarkan komisen daripada penjualan tanah ini dikhabarkan mencecah ratusan juta ringgit.

Menjadi persoalan mengapa tanah yang dijual kepada Ivory Sdn Bhd yang di nilai oleh regim DAP ditetapkan hanya RM200 kaki persegi. Bilakah kali terakhir tanah tersebut dinilai oleh jurunilai bertauliah?

Seperti biasa Guan Eng yang terkenal dengan putar belit,bohong dan perasuah sudah terperangkap apabila beliau sendiri gagal membuktikan kenapa tanah tersebut tidak dinilai semula seperti mana perlu dibuat setiap 6 bulan.
Lim Guan Eng,kenapa lu diam? Jawap la..sudah takut ka? Kenapa sekarang banyak dokumen sudah dikeluarkan dari PDC? Jawap la!

Pisau kata “kalipah ada sebut.. Sabah Negeri Di Bawah Buy U”

Umno Cabar DAP Debat Skandal RM10billion-Guan Eng

in Pulau Pinang by


Kes skandal 10billion semakin panas, orang kampung dah mula bukak mata, apahal jual tanah murah sangat,RM10billion Ivory untung patutnya dah boleh bantu buat rumah murah untuk rakyat. Tapi kawasan tu dah jadi tempat orang kaya dan elitis yang rata ratanya para kroni DAP akan dapat imbuhan.

DAP makan besaq,untung beratus juta.10 Billion boleh kasi DAP kenyang sampai 10 kali PRU tau..

Ketua Menteri , Lim Guan Eng didesak supaya tidak terus berdolak-dalik menjawab persoalan berkaitan isu tanah Bayan Mutiara seperti dikemukakan Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang.

Pengerusinya, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, Guan Eng perlu bersikap gentleman untuk menjawab 25 soalan yang dikemukakan melalui twitter beliau mengenai tindakan kerajaan negeri menjual tanah seluas 41.6 hektar di Bayan Mutiara dengan harga RM1.1 bilion yang didakwa tidak dilakukan secara tender terbuka.

Menurutnya, selepas tiga minggu, Guan Eng hanya menjawab lima daripada soalan-soalan terbabit namun ia dijawab secara berbelit-belit serta tidak menjawab persoalan utama yang dikemukakan.

“Saya harap Guan Eng lebih gentleman dan terbuka untuk menjawab 25 soalan yang kami kemukakan melalui twitter serta surat dan bukannya memberi jawapan yang berbelit-belit serta merendahkan martabat orang lain.

“Lain soalan yang ditanya lain pula jawapannya malah beliau mendakwa saya tak faham bahasa Inggeris, minta saya letak jawatan serta menyindir UMNO supaya membeli tanah itu sekiranya tidak setuju dengan harga yang ditetapkan,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melancarkan projek perumahan Seri Putra di Permatang Tok Mahat di sini hari ini.

Isu tanah Bayan Mutiara timbul apabila tanah tebus guna yang luas itu tidak dimajukan oleh Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) yang merupakan pemilik tanah itu.

Tanah itu kemudiannya dijual kepada syarikat swasta untuk dibangunkan sedangkan PDC mempunyai kepakaran serta pengalaman dan telah menjalankan banyak projek pembangunan untuk kepentingan rakyat.

Tambah Zainal Abidin, pihaknya memiliki bukti bahawa tanah terbabit dijual secara rundingan terus dan bukannya tender terbuka seperti dilaporkan kepada Bursa Malaysia.

Selain itu, katanya, laporan itu juga menyebut tanah itu dibeli selepas syarikat terbabit mengadakan rundingan bersama pihak Ketua Menteri Diperbadankan (CMI) dan PDC.

“Cara tender terbabit diiklankan juga menimbulkan kekeliruan kerana ia cuma dikeluarkan di dalam akhbar The Edge dan bukan akhbar utama lain,” katanya.

“Saya sedia berdebat dengan Guan Eng mengenai isu tanah ini tapi dengan syarat beliau menjawab semua soalan yang diberikan terlebih dahulu kerana saya yakin di pihak yang benar,” ujarnya-utusan

Kenapa Guan Eng takut jawap? Kalau takut jawap kasi sama itu lu punya anjing jawap la..Mansor,Salleh Man,Malik Itik. Apa pasal semua anjing pakatan diam? tolong jawap la!

Pisau kata “Guan Eng arah cybertrooper DAP serang Umno sebab dia dah tak boleh jawap rasuah 10billion “

Ayam Menyamar Jadi Jantan?

in berita pisau by


Pelik, ayam jantan milik Huang li (47), tak pasal- pasal boleh bertelur, setelah tujuh ayam betina “temannya” dipotong untuk dimakan.

Huang yang memiliki peternakan di Desa Chumiao, Mengcheng, provinsi Anhui mengaku memelihara satu ayam jantan unik itu bersama sejumlah ayam betina. Ketujuh ayam betina sudah habis dimakan dan hanya tinggal seekor ayam jantan.

Berita keunikan ayam itu akhirnya tersebar luas dan mendapat perhatian ilmuwan setempat. “Mereka ingin mengetahui apakah memang sejak awal ayam betina tapi penampilannya seperti ayam jantan atau benar-benar berubah menjadi betina ketika semua ayam betina habis,” tambahnya.

Yang jelas, kata Huang, ayam itu membantu membangunkannya setiap pagi, dan boleh saja ayam betina yang diperlakukan sebagai ayam jantan.


Pisau kata ” ayam tomboy? geng LGBT ?”

Makan Pasir Pun Kaya-Raja Pasir

in berita pisau by

Selepas Pulau Pinang dengan skandal RM10Billion,Skandal Pasir di Selangor makin panas.Tapi inilah Selangor pimpinan pakatan makan pasir sampai jadi kaya.

SELCAT dengan CAT sama saja,penipu,pembohong dan penyamun!



SELCAT bermaksud Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan adalah satu jawatankuasa yang ditubuhkan oleh kerajaan negeri Selangor untuk memantau sebarang salah laku ataupun penyelewengan yang dilakukan oleh mana-mana pihak yang melibatkan kerajaan negeri Selangor. Anggota Selcat ini terdiri daripada Azmin Ali, Haniza Talha, Saari Sungib, Edward Lee Poh Lin, Sulaiman Razak dan Ismail Sani keduanya daripada BN

Selcat juga pernah digunakan oleh kerajaan Selangor untuk mengadili kes BALKIS yang melibatkan perbelanjaan yang mencecah ratusan ribu ringgit yang diadakwa sebagai penyelewengan.Selcat juga pernah dikatakan akan menyiasat perbelanjaan boros 56 wakil rakyat BN ketika zaman pemerintahan Barisan Nasional.

Semalam Faekah Husin mengeluarkan kenyataan bahawa kerajaan negeri menjemput Noh Omar untuk hadir memberi keterangan ketika prosiding berkenaan isu pasir dijalankan oleh Selcat.

Agaknya Selcat dah lupa beberapa perkara. Pertama Selcat harus menjemput 9 orang kakitangan yang dipecat kerana merekalah first level yang patut dipanggil kerana dipecat selepas mengadu berlakunya penyelewengan di dalam KSSB. Betul kata Suhaimie Kota Raja bahawa mereka dipecat atas alasan disiplin tetapi itu semua hanya satu strategi untuk membuatkan mereka terkeluar daripada KSSB.

Kedua adalah krebiliti SELCAT itu sendiri, Hasan Ali ketika menjadi Pesuruhjaya PAS Selangor pernah mempertikaikan kreabiliti SELCAT. KLIK SINI

Ketiga apakah yang mampu dibuat oleh SELCAT sekiranya terbukti ada penyelewengan berlaku? Selcat ini wujud hanya untuk menjaga kepentingan kerajaan negeri Selangor dan juga mencari kesilapan orang lain. Natijahnya mereka sendiri tidak mempunyai kuasa untuk menjatuhkan hukuman terhadap sebarang dakwaan.

Keempat adalah Khalid Gagap masih belum menjawap apa bentuk tindakan yang akan diambil oleh beliau andai terbukti wujud penyelewengan di dalam KSSB. Noh Omar memberi 3 tindakan yang perlu diambil.Pertama MB akan letak jawatan, Keduanya memecat Exco dan Adun yang terlibat dan ketiga membubarkan dun Selangor.

Aku yakin Noh Omar tidak takut untuk memberi kenyataan tetapi apa yang penting adalah kreabiliti badan induk tersebut untuk menjatuhkan hukuman. Noh Omar mahu Selcat diteruskan bukan bermakna dia mengakui kreabiliti Selcat tetapi mahu supaya rakyat tahu bahawa Selcat hanyalah satu jawatankuasa menjaga kepentingan kerajaan PKR Selangor. Walaupun ada 2 wakil BN didalam Selcat tetapi sebarang keputusan akan dibincang terlebih dahulu sebelum di bentangkan ketika prosiding Selcat.

Apa yang lebih afdal adalah penubuhan satu jawatankuasa diraja supaya semua pihak boleh memberi keterangan dan sebarang hukuman diakui oleh semua pihak, Andai Selcat membuat keputusan ianya akan dipertikaikan kerana penubuhan Selcat jelas menunjukkan mereka akan mempertahankan kerajaan Selangor.

Satu soalan yang mash belum terjawap- Kenapa MB tak beri kenyataan. Kenapa perlu Yaakob Sapari dan juga Faekah yang bagi kenyataan. MB Gagap dah takut nak keluar kenyataan ke atau dah kene sound dengan DAP?

Lihat video dibawah pada minit ke 11 hingga ke 14 tentang apa tindakan yang MB Gagap kena ambil.

sumber:KGC

Pisau kata ” pakatan Selangor makan pasir sampai muntah jugak”

Hit Counter provided by Curio cabinets
Pergi ke Atas