Berita telus dan seimbang..

Monthly archive

April 2011

Anwar:Wajib untuk dedahkan kebenaran,Taib Azamudin

in PKR by

Transkrip perbualan diantara Taib dan rani mangsa liwat Anwar.

Hairani : Satu lagi.., saya membukak keaiban orang lain, kesannya mungkin kepada zuriat-zuriat saya. Bukan saja zuriat saya, zuriat dia juga, kan. Pandangan diaorang pada saya dan sebagainya. Nasihat Ustaz macam mana? Saya buka keaiban.. tak berapa elok ni.

Taib : Tak. Dia benda ni lebih terjawab mudah kalau nak rujuk.. kalau nak refer tolong refer kepada buku Imam al-Ghazali, Mau’izatul-mukminin, kalau tak salah ingat saya dalam jilid kedua. Sebab dalam translate Melayu, bahasa Malaysia ni dia ada dua jilid. Jilid yang pertama mengenai hukum-hakam feqah sedikit sebanyaknya. Tapi kalau jilid dua tu jelas mana mengumpat yang boleh. Mana mengumpat yang tak boleh, mana keaiban yang boleh dibukak, mana keaiban yang tak boleh didedah. Itu refer cara panjang. Tapi untuk daripada apa yang saya faham dari situ, kita tengok keaiban yang membina boleh kita bukak, kalau keaiban yang tak anu, tak boleh. Tapi tidaklah keaiban itu sehingga menimbulkan, .. apa.. bukan menyelesaikan masalah.. itu tak betullah.. macam kata contoh.. seorang hamba datang meminang anak saya, katakanlah.., ni masalah besar, masalah rumahtangga. Katakanlah orang datang meminang anak saya.. sebab saya berani cakap sebab saya saya tak ada anak perempuan.. Haa.., katakanlah orang datang meminang anak saya, tiba-tiba, apa ni.. Encik Rani, kata Encik Rani lah ya. Encik Rani tahu latar belakang yang juru meminang ni. Boleh jadi dia ni tak sesuailah dengan.. sebagai seorang mukmin Muslim katakan. Dengan banyak mungkar dia.. dengan banyak fahsyaknya banyak dengan keji buruk perangai kawan tu, tidak dikatakan Encik Rani tu membuka keaiban dia atau mengumpat terhadap dia sekiranya Encik Rani bagitau kat

kat saya tentang latar belakang kawan tu. Ustaz, aa.. saya tau benar orang yang datang meminang anak Ustaz ni orang yang begini..begini.. Jadi kalau Ustaz nak setuju ke tak setuju meminang tu bagi pendapat saya, eloklah Ustaz tolak.. misal katalah kan. Itu betul.. tak dak salah makna for example, makna tindakan Encik Rani tu tidak dikatakan mengumpat orang ni. Tak. Cuma apa yang kalau tak salah ingat saya disebut, dalam Mau’izatul-mukminin Imam al-Ghazali tu apabila orang tu ternyata masyhur, makna diketahui oleh orang ramai memang dia gitu, tapi kalaulah tidak makna mungkin tersilap sekali sekala ataupun apa semua.. hak tu tak boleh laa. Hak tu tak termasuk dalam erti kata masyhur tadi tu. Ini dah clear orang tu masyhur macam tu.. makna masyhur ni diketahui oleh banyak orang. Dan kalau Encik Rani tak cerita tu maknanya anak saya yang jadi mangsa. Haa.., dalam kata kes tadi, kan. Encik Rani tak jelaskan, anak saya jadi mangsa. Dan mudarat lebih dari yang munafaat.

Hairani : Tak berdosa saya cerita?

Taib : Tak berdosa. Ni katakanlah dalam kes yang sedang kita bercakap sekarang ni. Ini pun defend kepada kebenaranlah. Kalau apa.. sebab saya macam saya cakap awal tadilah. Tidak nak boleh hukumkan.. ini defend pada Encik Rani sendiri. Kalau Encik Rani kata satu kebenaran, dan keyakinan yang hakikinya, yang hakikinya, demi untuk menyelamatkan keadaan, menyelamatkan orang lain kan.., dan sebagainya. Tak jadi salah dan tak dosa kepada Encik Rani. Encik Rani sekarang ni ceritakan benda ni kepada saya.

Hairani : .. Cuma saya runsing itulah.

Taib : Haa.., Encik Rani cerita benda ni kepada saya sekarang ni. Dia tak jadi mengumpat, dia tak jadi mengaibkan, membukak keaiban orang. Tidak. Sebab masalah ialah kalau tak cerita, saya nak beri pandangan macam mana? Katalah dia ambil simple macam tu pun, macam mana saya nak.., katalah Encik Rani nak minta pandangan, minta nasihat saya, saya nak cerita macam mana, kan? Dia bentuk macam tu, tapi itulah saya kata tadi di atas asas membina, tapi kalau di atas asas meruntuh tak bolehlah kita lapor kat polis, kita cerita kat polis kata orang ni sekian..sekian. Dia merompak ini..ini. Perangai ini apa semua, lapor. Beri laporan maklumat kat polis, bermakna kita mengumpat kawan tu. Tapi kita bertindak supaya orang lain selamat dengan maklumat polis terima, polis boleh bertindak terhadap perompak ni, penyamun ni ka, hapa ka, sebagainya. Haa dia ada close itu.

Hairani : Tapi hakikatnya ramai orang cakap saya buat-buat cerita, kan. Tapi hakikatnya saya lebih ramai musuh daripada kawan sekarang, kan. Kerana perkara ini…

Taib : Tapi, itu soal.. soal aa.. kita kena pegang beginilah..Allah tegaskan apabila kebenaran itu datang kebatilan akan pergi, kerana kebatilan memang pun tak dapat tempat. Jadi sementara kita boleh letak kebenaran di tempat kebenaran tu memanglah pengorbanan, ujian, jihad itu banyak. Hak tu dah tentu. Memanglah teruk. Teruk-teruklah. Boleh jadi dalam keadaan macam kata tadi kita lebih banyak musuh daripada kawan tapi demi untuk kebenaran dan kita.-sumber transkrip AidcBekas Imam Besar Masjid Negara Percaya Anwar Meliwat.. | AIDC

Kalangan juak hapkrak pakatan mempersoalkan mengapa harus mendedahkan video lucah perlakuan seks individu seperti Anwar. Kita sebagai rakyat Malaysia berhak untuk mengetahui kebenaran.

Juak haprak tidak pernah walau sedikit pun apabila video Dr Chua Soi Lek didedahkan,walaupun ketika itu video tersebut kurang jelas berbanding video Anwar.

Anda bayangkan jika video tersebut adalah salah seorang pemimpin Umno.Apa tindakan mereka?

Pisau kata “yang hak pasti berdiri,yang batil pasti rebah.”

Published with Blogger-droid v1.6.8

CSL checkmate PKR

in BN by

Ramai yang melihat kenyataan Chua Soi Lek yang mencabar PKR agar menghapuskan hak istimewa orang melayu sebagai satu ancaman.

Bolehkah anda percaya Malaysiakini yang terkenal dengan putar belit. Usah terperangkap!

Realitinya,ia adalah satu pengiktirafan MCA kepada perjuangan Umno mempertahankan hak orang melayu.Kerana sebagai orang lama didalam parti dan kerajaan sudah pasti Dr Chua tahu hak keistimewaan orang melayu tidak akan sama sekali dapat diubah dalam perlembagaan negara.

Mencabar PKR untuk bercakap mengenai hak keistimewaan orang melayu ternyata telah terbuka pekung PKR kerana jawapan dari Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi yang kurang cerdik dan bebal menyatakan PKR hanya memperjuangkan hak kesamarataan dan ketuanan rakyat bukan untuk hak dan kepentingan orang melayu dan bumiputra.Kemudian Nik Nazmi secara bebal menjawap didalam buku jingga ada menyatakan kepentingan raja melayu dijaga sedangkan semua orang tahu haprak pakatan yang banyak memperlekehkan raja raja melayu.

Manakala kita dapat melihat bagaimana tindakan kerajaan negeri pakatan menghapuskan DEB dan Wan Azizah dalam ucapan beliau semasa kongres mempersentankan hak istimewa orang melayu.

Presiden MCA lebih tahu dan faham mana yang hak tetap berhak.Mana yang tidak ada dan tidak boleh ditunaikan usahlah menjadi retorik politik semata mata memperbodohkan bukan melayu untuk meraih undi seperti mana yang tercatat didalam buku jinGay. Ternyata PKR dijual sekupang dua oleh Chua Soi Lek.

Dalam pada itu dasar 1Malaysia banyak meraih sokongan golongan non partisan bukan melayu.

Pisau kata “ada jugak yang kena jual sekupang dua oleh malaysiakini,sekali sudah kena spin daaa”

Published with Blogger-droid v1.6.8

Anwar rancang adakan rusuhan!

in PKR by

Mat king leather atau lebih mesra dikenali sebagai Ds Omega Ibrahim yang semua orang tahu menjadi dalang dalam banyak perancangan menimbulkan rusuhan dan kacau dinegara ini.

Sejarah membuktikan Anwar sewaktu zaman pelajar menjadi salah seorang dalang dan pemimpin demo dan rusuhan di Baling.

Kemudian semasa zaman era reformasi 98.Setelah itu pada 2007-2008 apabila kebangkitan hindraf,yang menjadi perancang dan strategis untuk menarik sokongan orang india adalah Anwar.

Setelah kebangkitan hindraf gagal,apabila kaum india menyedari tertipu dengan kelentong Anwar ,gerakan itu menjadi tidak releven dan orang india telah kembali menyokong BN.

Kemudian Anwar melihat peluang sekali lagi untuk menghangatkan momentum 2008 apabila timbul isu Interlok,yang menjadi dalang utama untuk menghasut kaum india adalah Anwar,beliau bersama beberapa pemimpin hindraf merancang untuk mengadakan rusuhan yang berjaya dipatahkan oleh pihak polis di KLCC baru baru.

Brengset banjingan keparat sialan ini sekali dikesan merancang untuk menimbulkan huru hara sekali lagi dinegara ini bertujuan ubtuk mendiversi isu liwat dan video lucahnya.

Anwar telah mengarahkan rakan rakan beliau dari pergerakan Polo pejuang selatan thai untuk mengumpulkan orang orang patani untuk menyokong beliau dan turut mengarahkan beberapa orang kepercayaanya di Malaysia agar bersatu bersama pejuang polo bertujuan untuk menimbulkan huru hara dinegara ini seperti mana berlakunya di Mesir dan Tunisia.

Sumber maklumat ini menyatakan perancangan ini bertujuan untuk mengulingkan kerajaan melalui jalan keganasan.Itu sajalah peluang Anwar untuk menjadi PM dan menjadi talian hayat politik beliau agar tidak dihantar merengkok ke River Bamboo Resort & Spa.

Pisau kata ” pemimpin kanan pas ramai yang mendiamkan diri untuk tidak masuk campur kes video anwar,tanda mereka sudah muak dan tidak mahu lagi bersekongkol dengan Anwar”


Lagi Pengampunan Zina oleh Wali Selipar

in PKR by

Semalam,di Pasir Mas semasa ceramah pakatan haprak,Nik Aziz telah mengarahkan agar juak haprak PKR Sentul agar turun ke masjid Amru Al-As Bandar Baru Sentul untuk menghalang Datuk Eskay daripada bersumpah selepas solat Jumaat nanti.

Seruan seperti ini mengambarkan Nik Aziz sekali lagi cuba bersubahat dan seolah mengabaikan perselingkohan haram Anwar aljub sama seperti mana beliau menghalalkan Mat sabu ,adun selinsing dan adun perupok berzina dengan isteri orang.

Apa jenis manusia Nik Aziz.Bertopengkan sebagai ularmak dan menjadikan agama sebagai perkakas sebagai alat untuk menyelamatkan rakan poliyik yang sehaluan dengan beliau.

Kita semu sedia maklum,jika menyertai pakatan pasti kesemua dosa akan diampun malah mendapat lesen besar untuk melakukan apa saja.

Pisau sebenarnya tidak mengemari dan teruja dengan pendedahan video seks Anwar,kerana sebagai umat Islam kita tidak harus mengaibkan sesiapa hingga ketahap ini.Namun atas nama agama bangsa dan negara,kejahatan dan banjingan seperti Anwar harus didedahkan .Beliau harus dihapuskan dari politik negara.

Haprak seperti Anwar tidak layak untuk menjadi pemimpin.Moral beliau yang tidak mengenal jantan betina ,tidak mengenal depan belakang ,semua dibelasah.Perselingkoham haram beliau dikhabarkan bukan saja dirakamkan dinegara ini,malah pihak negara asing turut menyimpan video beliau menutuh jantan betina.Adakah pemimpin seperti ini yang juak haprak mahu?Video beliau bakal dijadikan taruhan untuk mengadai kepentingan negara.

Haprak seperti Anwar mengila dengan pelbagai tuduhan terhadap lawan,dia yang dapat sedap orang lain pula dituduh.Kontol Anwar Umno kontrol pakai remote ka?

Pisau kata “patutlah depa bantai ikut suka hati,semuanya halal”

Published with Blogger-droid v1.6.8

Gelabah,Diversi & Pengampunan

in PKR by

Semalam jam 1 pagi rakan blogger mendedahkan rakaman penuh video perlakuan seks Ds Omega Ibrahim,

Dalam masa tidak sampai 24 jam setelah video kedua didedahkan satu rakaman penuh didedahkan mencetuskan kegawatan kepada Ds Omega Ibrahim,seperti biasa belaiu yang terkenal dengan tembelang dn temberang cuba mengalihkan perhatian dan cuba meraih simpati.

Kita pernah dikejutkan dengan pembohongan isu arsenik,suntikan aids dan insiden lari ke kedutaan Turki.

Kononnya nyawa beliau terancam,tetapi sebaliknya hanya taktik untuk meraih simpati dan cuba untuk berdalih.

Terkini Anwar mengarahkan balacinya untuk membuat laporan polis kononnya ada cubaan sabotaj kenderaan mercedes. Kononnya salah satu skru dibahagian tayar telah dilonggarkan supaya kemalangan akan berlaku dan seterusnya mencedera atau membunuh beliau.

Kebarangkalian Anwar mengarahkan ketua AMK cicak mengkarong Syamsul Iskandar,Sani,Ibrahim Yaakob atau pun ekmal.

Pisau kata ‘lebih teruk dari biawak gelabah’

Published with Blogger-droid v1.6.8

Sumpah sesumpah!

in Berita Utama by

Hari ini dikhabarkan Datuk Eskay akan melakukan sumpah laknat untuk membuktikan bahawa sipelaku seks didalam video yang didedahkan adalah Ds omega ibrahim.

Sebelum itu Ds omega dalam kenyataannya beliau mempersoalkan latarbelakang Datuk Eskay yang tidak menepati syarak untuk melakukan sumpah.

Jika itulah telahan beliau,mengapa cabaran Dr Maza menyuruhnya bersumpah laknat agar dapat mengelak dari terus difitnah tidak disahut.

Apa perlunya bersumpah,itulah alasan beliau,dan begitulah seterusnya juak juak pakatan menjaja kononnya sumpah laknat menjadi bahan mainan.

Berani kerana benar.Takut kerana salah. Anwar tidak menjawap kepada persoalan.sebaliknya soalan dijawap dengan soalan.

Putar belit!

Published with Blogger-droid v1.6.8

Haram Baca Suara Keadilan

in PAS by


Hari ini, Utusan Malaysia menyiarkan penafian keras Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr. Haron Din bahawa beliau telah menghukum pembacaan akhbar tersebut sebagai haram sebagaimana yang disiarkan oleh akhbar Suara Keadilan 26 April 2011.


Menurut beliau, wartawan Suara Keadilan menghubunginya meminta mengulas hukum terhadap berita berbentuk fitnah dan beliau telah kemudiannya menyatakan bahawa mana-mana media yang menghalalkan amalan fitnah dan cuba mengaibkan orang lain serta menggalakkan berlakunya perpecahan umat Islam dan perpaduan kaum adalah haram. Beliau menegaskan bahawa wartawan tersebut langsung tidak merujuk kepada Utusan Malaysia dan beliau juga langsung tidak menyebut mana-mana akhbar, sebaliknya hanya mengulas secara umum.


Namun, apa yang dilaporkan oleh Suara Keadilan dengan tajuk besar ialah “Haram baca Utusan – Ulama” dengan memaparkan gambar dan ulasan Datuk Harun Din.


Dengan penafian Datuk Haron ini maka terbuktilah bahawa akhbar Suara Keadilan telah memfitnah beliau dan sekali gus jatuhlah hukum haram membaca akhbar tersebut.

Jika ulasan Datuk Haron perlu diambilkira, maka bukan sahaja Suara Keadilan haram, malah Harakah juga haram dibaca. Kedua-dua akhbar milik pembangkang ini bukan sahaja menyajikan fitnah secara intensif tetapi juga tidak memberi ruang langsung bagi pihak yang diberitakan itu membela diri atau memberi penjelasan. Ini amat berbeza dengan akhbar Utusan Malaysia yang sentiasa membuka ruang untuk pembangkang menyatakan komen balas atas setiap laporan negatif yang membabitkan mereka.

Contohnya, Haron Din telah diberi ruang untuk menjelaskan keadaan sebenar dalam akhbar Utusan sendiri. Contoh lain ialah apabila kenyataan Anwar menafikan terlibat dalam video seks serta hujah-hujah perut buncitnya juga disiarkan bagi membolehkan pembaca Utusan menilai sendiri. Dan lagi, serangan UMNO terhadap Nik Aziz yang disiarkan oleh Utusan juga boleh dibalas oleh Nik Aziz melalui akhbar yang sama.

Ini adalah etika persuratkhabaran di mana ia hanya melapor apa yang dikata dan penjelasan dari yang terlibat, dan setiap yang dikata atau penjelasan tersebut pula akan dipastikan sumber dan faktanya agar tidak tersalah lapor.

Namun, Harakah dan Suara Keadilan tidak pernah berpegang kepada apa-apa etika kewartawanan atau persuratkhabaran. Wartawan kedua-dua akhbar ini tidak perlu mengharungi cabaran terkejar-kejar mencari berita untuk dilaporkan. Cukup dengan duduk memerah otak mencari idea bagai menulis cerita fiksyen.

Ketiadaan etika, moral mahupun prinsip dalam menulis amatlah lazim di dalam pembangkang. Hakikat ini dikukuhkan dengan pengakuan blogger ‘tersohor’ mereka, Raja Petra Kamaruddin bahawa dia hanya menulis berdasarkan apa yang didengar siap ditokok-tambah dengan rekaan sendiri berdasarkan matlamat parti politik yang didokongnya.

Utusan Malaysia adalah jauh lebih berwibawa kerana ia adalah akhbar yang membawa aspirasi kerajaan. Oleh itu, matlamat Utusan Malaysia adalah perpaduan kaum dan menentang perpecahan yang dibawa oleh DAP, PAS dan PKR.

Jika seruan 1Melayu, 1Bumi dijadikan ukuran niat Utusan Malaysia untuk memecahbelahkan kaum, ia adalah tidak tepat. Ini kerana seruan tersebut merupakan refleks semulajadi untuk mempertahankan diri apabila diserang, diprovokasi, dicabar dan dihina keterlaluan. Hanya sang dayus dan manusia tidak bermaruah sahaja yang sanggup menerima serangan, provokasi, cabaran dan hinaan yang berterusan tanpa menyerang balas.MI

Pisau kata “” setuju,Utusan jauh lebih berwibawa dari haprak daily dan suara keldaian”

Terima Kasih,AMK Akui Anwar Pelakon Video

in PKR by


AMK yang terkenal taraf cicak mengkarong kelmarin mengadu hal kepada portal rasis Malaysiakini dan SKMM mendakwa video perlakuan seks ketua umumnya ditayangkan oleh blog seluruh angkatan blogger anti pakatan.

Secara tidak langsung Rozan Azen mengakui video tersebut si pelakonnya adalah boss kesayangan beliau si Anwar.Jika benar bukan Anwar si pelaku seks didalam video tersebut apahal si Rozan Azen melatah serupa biawak kapur.

Tak apalah biawak dan cicak tak jauh bezanya,mereka menafikan hak rakyat Malaysia untuk mengetahui kebenaran bahawa ketua mereka melakukan selingkohan haram .

Pisau kata ” doa PAS dimakbulkan,alhamdulilah”

Gempar Eksklusif! Video Pemimpin Pakatan Rakyat Part 2

in PKR by

Penafian,penafian,penafian! pembohongan,pembohongan,pembohongan! Tak usah berdalih lagi,Rakyat Malaysia berhak untuk mengetahui kebenaran!Rakyat Malaysia berhak untuk tahu siapakah Anwar sebenarnya! Jangan nafikan hak rakyat untuk menutup segala perlakuan tidak bermoral seorang pemimpin yang kononnya ‘anugerah tuhan’

AMK Mengkarong kamu usah cuba menafikan yang hak,yang batil harus rebah!

Anwar! kamu harus bersumpah laknat! Bersumpah atas nama Allah dalam video ini bukan diri kamu!

Datuk Eskay! kamu harus bersumpah menafikan video ini bukan fitnah!

Demi agama,bangsa dan negara! Anwar tidak layak untuk menjadi pemimpin!

Pisau kata ” Anwar bohong seluruh rakyat Malaysia,perbodohkan orang kampung,perbodohkan ilmuan agama,perbodohkan seluruh pengikutnya!”

Penang:Pekerja Islam Terpaksa Jayakan Sambutan Wesak

in Pulau Pinang by

Email dari pembaca blog ,rungutan mengenai sambutan hari wesak yang membabitkan pekerja beragama islam. Pisau berharap agar pihak MPPP memberi perhatian diatas rungutan dan keluhan dari petugas yang beragama Islam.

Adalah lebih baik pihak MPPP mengarahkan petugas bukan Islam dan pihak penganjur menyediakan petugas mereka sendiri.

Email:Shahril,

Salam,

“The Triple celebration of Wesak Day, Mother’s Day and Global Tzu Chi
Day will be on Sunday, 8th May 2011, This auspicious 3 in 1 occasion
allow us to display our gratitude to the buddha our parents and all
sentient being. Let us cherish our blessing and wisdow” Petikan dari
pamphlet

Saya telah menemui satu phamplet berkaitan dengan satu festival bersar-besaran perayaan sempena hari Wesak,Hari ibu dan Global Tzu Chi day. Perayaan ini rasanya julung-julung kalinya diadakan besar-besaran di Pulau Pinang. Apa yang membanggakan ia nya di adakan secara gilang gemilang di STADIUM BANDARAYA PULAU PINANG.

Namun teradapat kemuskilan dan rasa ketidak puasan hati saya,Mengapa ? dan kenapa? Semenjak pemerintahan rejim DAP di bawah Khalifah Guan Eng perkara ini sewenang- sewenangnya di adakan di vanue yang lebih besar dan terbuka sebesar stadium bandaraya.

Lebih menyedihkan tidakkah mereka sedar sentiviti agama yang cuba ditimbulkan. Lebih malang,untuk makluman semua Kakitangan Jabatan Khidmat Masyarakat MPPP di Stadium Bandaraya majoritinya adalah MELAYU beragama ISLAM.

Tidakah akan timbul kejanggalan di pihak pekerja orang islam yang terpaksa berkerja untuk menjayakan satu festival Buddha dan terpaksa melakukan persiapan dan menyediakan peralatan keagamaan bagi saya adalah satu tindakan yang salah disisi agama. Secara tidak langsung pekerja beragama islam terpaksa melibatkan diri.Kita tahu kebebasan beragama di Malaysia tapi kebebasan itu biarlah berpada-pada.

Saya kesal jika perkara ini dibiarkan apalah nasib umat Melayu/Islam di bumi Pulau
Pinang. Mungkin lebih dari itu mereka mengkotak katikkan agama islam.

Lebih malangya dimana YDP Ar. Hajah Patahiyah Bt. Ismail seorang yang bergelar Hajah sewenangnya memperkenan dan meluluskan festival semacam ini “ Hang tak tau ka anak buah hang kat sadium tuh pekerja melayu”.Hebat sungguh sehingga dengar cerita EXCO Wanita Penang YB Ong Kok Fooi punya proposal sampai perayaan ini tidak dikena kan sewa FOC untuk menggunakan segala kemudahan di stadium wah!!! mangkin hebat puak mata sepet nih bermaharajalela di Pulau Pinang .

Saya masih ingat lagi isu perarakan Maulidur Rasul yang dibatalkan disaat-2 akhir mengapa perayaan penganut agama islam di layan secara second class walhal agama rasmi kita di Malaysia adalah Islam. Semakin licik pergerakan mereka menghina agama Islam dengan mengagungkan agama lain.

.Dimana Exco portfolio agama Pulau Pinang YB Malik Itik, disaat pekerja islam terpaksa menjayakan festival ini gunakanlah kuasa exco jangan libatkan perkerja beragama islam kalau nak buat pun buat lah di lokasi lain yang tidak terbuka.

Pelik sungguh festival nih apa agenda mereka kita tak tahu..tapi mengapa perlu publisiti yang meluas,mengapa sampai menggunakan Stadium, mungkin sampai menggunakan scoreboard stadium secara tak langsung akan melibatkan pekerja Beragama Islam… RENUNGKAN LAH …

SELAMATKAN MARUAH BANGSA DAN AGAMA KITA ALLAHUAKBAR!!!!!

Pisau kata ” yang jadi mangsa kakitangan kerajaan beragama islam,Hidup DAP!”

Anwar! Tik Tok Tik Tok!

in PKR by

AMK Cicak mengkarong,apa standart kamu mau berlawan dengan blogger.! Lawan kami Anwar ! Apa standart AMK yang kencing dalam seluar mau berdepan dengan blogger!

PKR kamu bertuhankan syaitan ! Syaitan anugerahkan kamu seorang munafik,Inilah anugerah tuhan kamu!

Buat pembaca…. sama sama tengok jam… tik tok tik tok!

Pisau kata ” 2 hari tak buat artikel apahal pisau..hehe”

Keluar parti.Pkr makin hancur

in PKR by

PKR diambang kemusnahan.semenjak dua menjak ini lebih ramai ahli dan penyokong prk bertindak keluar dari parti.

Terkini 60 orang ahli pkr cabang Sendayan keluar parti dan menyertai umno dan parti komponen BN.

Majlis yang dihadiri lebih 120 orang turut serta adalah Menteri besar Negeri Sembilan

Seramai 28 orang menyertai Umno manakala selebihnya menyertai MIC dan MCA.

Kesemua mereka dari cabang Sendayan yang terletak di dun Rantau dimana mb menjadi adun disana

Kita bakal menyaksikan lebih ramai ahli PKR akan keluar parti.Makin ramai yang sedar segala yang diperjuangkan adalah sia sia hanya semata mata atas kepentingan politik keluarga puaka Anwar Ibrahim dan Azmin.

Pisau kata “ada perkara besar nak berlaku sehari dua ni”

Guan Eng Masih Tak Jawap Projek 74juta Runding Terus

in Pulau Pinang by

Sejak Desember 2010 sehingga sekarang,Lim Guan Eng masih gagal untuk menjawap mengapa runding terus projek tambun tanah yang diberikan kepada ECK Sdn Bhd masih belum dijawap.

Pisau siarkan sekali lagi artikel yang disiarkan pada 23 Desember yang lepas.Si celaka ini cukup berbangga dengan kucing kurapnya.Berkurap dengan runding terus ,rasuah dan putar belit.Dengan kucing kurap ini juga sicelaka ini menjaja keseluruh pelusok negeri Sarawak berbohong rakyat disana.


Cheap Minister mengeluarkan kata kata kesat dalam pada itu berani berbohong kepada rakyat. CAT?

Jawapan daripada Cheap Minister yang berbohong,tidak telus dan berniat memperbodohkan orang melayu. Inilah kerja rasis chauvanist ultra kiasu . Petikan daripada artikel blog Cheap Minister:-

Kontraktor Melayu Dapat 100% Daripada Projek Jabatan Pengairan & Saliran(JPS) Dan 98% Nilai Projek Jabatan Kerja Negeri(JKR) Yang Di bawah Peruntukan Kerajaan Negeri Pulau Pinang

TENDER YANG TELAH DILULUSKAN OLEH JAWATANKUASA TENDER JKR DARI 1 JANUARI 2008 HINGGA 30 NOVEMBER 2010 (KERAJAAN NEGERI)


Ini dengan sekaligus mematahkan fitnah jahat pemimpin UMNO dan juga sekutu UMNO seperti Presiden Persatuan Kontraktor Melayu Pulau Pinang (PKMM), Datuk Mohamed Fadzill Hassan. Datuk Mohamad telah mendakwa kenyataan saya bahawa 70 peratus bidaan kontrak kerajaan negeri dimenangi kontraktor bumiputera tidak benar dan tidak mencerminkan realiti sebenar pengagihan projek secara adil..Datuk Mohamad Fadzill telah mencabar saya mendedahkan secara nilai tender yang dianugerahkan kepada kontraktor bumiputera kerana nilainya mungkin jauh lebih rendah jika dibandingkan dengan habuan kontrak yang diterima kontraktor bukan bumiputera.- selanjutnya klik sini

Sudah hampir seminggu Pisau dedahkan pembohongan fakta :klik sini malah projek kepada ECK SDN BHD milik Khor Ing Choon yang dirunding terus oleh Guan Eng sendiri bernilai 74juta tidak didedahkan kepada umum. Nilainya melebihi jumlah kepada 34 projek yang diberikan kepada kontraktor melayu.

Sebenarnya kontraktor melayu bukan dayus,tetapi ditipu oleh ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri.Kerjanya hanya berbohong,angkuh,maki hamun ,kurang ajar dan paling istimewa adalah sifat pembelitnya.

Inilah membuktikan Lim Guan Eng seorang yang rasis,jika benar beliau tidak rasis mengapa menyorokkan pemberian kontrak menambun tanah di Batu Kawan dari pengetahuan umum.Adakah Guan Eng atau DAP mendapat habuan daripada projek tersebut?

Memperbodohkan melayu dengan membela kontraktor cina.Baguslah ternyata Lim Guan Eng memang RASIS dan sentiasa bermuka muka.Adalah tidak mengejutkan beliau menuduh orang melayu yang tidak menyokong pakatan adalah bukan rakyat Malaysia.

Pisau kata ” sedap dia maki hamun kontraktor,mulut maki hamun,bawah meja kawtim dengan kroni DAP,yang melalak melayu jugak haha”

DAP Terlibat Dengan Judi Haram?

in DAP/Pulau Pinang by

Sebelum ini Khalifah sosialis ultra kiasu DAP memerangkap ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri Pulau Pinang mendabik dada kerana kononnya negeri pertama yang menolak agar judi boleh dilesenkan .

Pisau sememangnya bersetuju dan menyokong penuh apabila pihak kerajaan menangguhkan niat untuk memberi lesen judi bola kepada Berjaya Group melalui Ascot Sport.

Hari ini laporan daripada akhbar Utusan mengenai tangkapan sindiket judi bola membabitkan puluhan juta di Pulau Pinang,Adakah DAP dan Guan Eng cepat cepat menyuarakan bantahan mengapa tidak perlu dilesenkan perjudian bola punyai kaitan dengan sindiket ini?


Pulau Pinang Lubuk Judi?


DUA wanita yang disyaki terlibat dengan kegiatan judi bola haram ditahan polis dalam serbuan di Jelutong, Pulau


  • Aktiviti judi didapati semakin menjadi-jadi di Pulau Pinang apabila kian banyak tangkapan dilakukan, terbaru polis berjaya menumpaskan satu sindiket judi bola haram membabitkan taruhan sehingga jutaan ringgit.
  • Sindiket yang beroperasi di sebuah pangsapuri di Jelutong itu tumpas setelah polis berjaya menahan tujuh lelaki dan dua wanita ketika mereka leka mengambil pertaruhan dalam talian.
  • Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng berkata, dalam serbuan awal pagi semalam, polis merampas tiga buah komputer riba, kerusi serta meja ala kasino.
  • Pada Khamis dan Jumaat lepas, polis berjaya menahan 50 orang yang sedang berjudi di Tokong Batu, Jelutong dan Tanjung Jaya, Jalan Raja Tun Uda, Pulau Pinang.
  • PULAU PINANG 24 April – Bermodalkan komputer riba dan talian Internet di sebuah pangsapuri sebagai pusat operasi judi bola haram, satu sindiket di Jelutong di sini mampu memperoleh nilai pertaruhan mencecah jutaan ringgit sehari.

    Namun, sindiket itu yang dipercayai beroperasi sejak tahun lalu tumpas apabila diserbu sepasukan anggota polis dari Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Timur Laut awal tengah malam tadi.

    Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, pertaruhan dijalankan dengan pembelian cip melalui akaun bank penjudi.

    “Setiap pemain dibenarkan bertaruh hingga RM10,000 dalam setiap pertaruhan.

    “Pertaruhan boleh mencecah RM300,000 dalam satu permainan atau hampir RM1 juta apabila terdapat tiga permainan dalam sehari,” katanya di sini hari ini.-utusan

    Adakah kalangan tauke tauke judi yang terlibat adalah ahli ahli DAP sendiri? Adakah mereka menjadi penyumbang besar kepada dana parti tersebut?Mengapa Guan Eng menghalang agar judi bola dilesenkan?Ada kaitankah judi bola haram dengan DAP ?

    Ada Adun DAP yang kuat berjudi,dengar cerita yang kaki judi pelaga ayam pun ada..cuba pi check di Jalan raja uda…

    Pisau kata “tahniah kepada pasukan Polis,tangkap lagi kaki judi,!”

    PAS:Syukur Hutang Tak Perlu Bayar!

    in berita pisau by


    Mazlan Aliman pengerusi ANAK (persatuan haram) menghasut kepada semua peneroka Felda jika berhutang tidak perlu bayar. Khawarij PAS yang tak sedar diri sebelum ini turut bercita cita untuk menutup Felda Plantation jika pakatan memerintah.:klik sini

    Didikan yang diberikan oleh ANAK yang dipengerusikan Mazlan kepada peneroka bererti beliau mengajar agar jangan membayar hutang jika mendapat wang pinjaman.Tindakan beliau menuntut agar hutang berjumlah 500 juta dilupuskan semata mata mahu meraih sokongan Menghalalkan cara walaupun menyedari Islam menyuruh penganutnya membayar hutang.

    Kemudahan untuk meminjam wang yang diberikan oleh Felda kepada peneroka adalah untuk membantu kehidupan anak beranak peneroka .Bayangkan pihak yang memberi bantuan untuk meringankan beban dipersalahkan kerana memberi hutang.Apa jenis manusia khawarij PAS?

    Barang kali Isle PAS mendidik ahlinya agar tidak membayar hutang jika meminjam dari mana mana pihak. Buat pembaca,kalau nak bagi hutang pada mana mana pihak elok periksa dulu.Takut yang berhutang tu puak PAS nanti sampai kiamat pun dia tak bayar.

    Adalah tidak mengejutkan jika puak khawarij ini otaknya sebesar kacang!Dah tak boleh nak fikir dah….

    Pisau kata ” untung masuk PAS,sudahlah dapat syurga free,hutang pun boleh settle free”

    Melayu Suruh Melayu Bersatu Kena Tuduh Rasis?

    in melayu rasis by


    Seruan penyatuan orang melayu yang di sarankan oleh Datuk Zaini Hassan dari Utusan seperti yang dijangka akan dilihat sebagai satu dosa besar untuk orang melayu dan pribumi untuk berbicara untung nasib sendiri.

    Walaupun pada dasarnya nampak tidak selari dengan semangat 1Malaysia,tetapi yang menjadi persoalan mengapa seruan itu meresahkan DAP? Malah MCA turut melatah. Menyeru perpaduan sesama melayu dan pribumi tidak pula timbul isu menyeru untuk bermusuh dengan kaum cina.Sebaliknya hanya seruan dari melayu kepada melayu agar bersatu padu itu saja.

    Perbezaan melayu bersatu dengan cina bersatu cukup besar,melayu bergaduh sesama sendiri didalam politik terpecah kepada 4 kumpulan,tidak kenal siang atau malam,pagi atau petang,malah tidak mengenal istilah ‘tarik hand brake’, sebolehnya biar bergaduh sampai jadi abu.Makanya seruan untuk bersatu diibaratkan tiupan wisel penamat atau pun siren amaran agar sudah sudahlah bergaduh,tak kemana pun.

    Orang melayu yang menganut agama Islam sebenarnya tidak menerima istilah orang Islam itu bersaudara,ini kerana ada dikalangan mereka tidak menganut Islam dalam erti kata sebenar, sebaliknya menganut satu agama politik yang mirip kepada Islam.Sebab itulah tiada langsung istilah persaudaraan.

    Orang melayu lebih gemar membeli belah dikedai milik bukan melayu,Kita semua setuju dalam hal ini membuktikan orang melayu tidak rasis dalam hal urusan jual beli,tetapi orang cina?Berbicara mengenai totok melayu dan rasis memang cukup panjang justeru sila silalah baca 15 siri melayu rasis hasil nukilan Pisau:klik sini

    Orang cina sesama mereka punyai sefahaman dalam ertikata menang dan menang,yang berada didalam parti pro kerajaan akan terus membantu kelompok mereka.Yang menyokong pakatan tetap mendapat bantuan hasil perjuangan pemimpin parti yang pro BN.Yang membezakan kaum cina yang pro BN dan pakatan hanyalah disebabkan sikap ultra kiasu rasis cauvanis seperti DAP.

    Tindakan MCA menyelar Utusan membuktikan mereka gagal untuk menghayati 1Malaysia,jika mereka benar benar mengikut aspirasi Najib mengapa mereka gagal untuk melawan politik rasis chauvanist ultrakiasu DAP? Ketakutan MCA terhadap seruan melayu bersatu tidak ada asas.Selama ini terancamkah masyarakat cina jika kaum melayu bersatu?

    Hanya pihak yang mengamalkan rasis,chauvanist dan ultrakiasu seperti DAP akan berasa terancam.Pisau berkeyakinan MCA,Gerakan dan SUPP dan parti komponen cina yang ada didalam BN tidak harus melatah. Biarlah melayu dengan politik melayu. Urusan politik sejagat barulah dibincangkan diatas semangat kekeluargaan BN dan 1Malaysia.

    Hari ini satu demo akan diadakan didepan bangunan MCA,bantahan terhadap MCA kerana menyeru agar Utusan diboikot. Apa masaalahnya jika Utusan bercakap mengenai kepentingan bangsa melayu.Utusan adalah suara orang melayu sejak dari dulu lagi.Kwong Wah Yit Poh,Sin Chew dan banyak lagi akhbar bahasa cina penuh dengan pelbagai artikel yang rasis.Tidak ada pula seruan dari mana mana pemimpin melayu menyuruh agar diboikot.

    Sekarang ini Kit Siang dan Guan Eng anak beranak ultra kiasu cauvanis rasis negara sedang memerhatikan dengan senang hati dari jauh melihat gelagat melayu.1Malaysia jika berjaya di hancurkan,maka hancurlah Najib dan BN.

    Pisau kata “pernahkah anda dengar bangla pujuk bangla kena tuduh rasis?”

    Penang:Silap Kerajaan Bagi 300 Pada Warga Mas

    in Pulau Pinang by


    Seharusnya kerajaan dan kesemua pemimpin Umno dan BN harus mengwarwarkan bantuan sebulan RM300 kepada warga mas SETIAP BULAN yang dijamin tanpa was was.

    Dalam setiap kempen pilihanraya pemimpin BN sepatutnya mempopularkan bantuan kerajaan ini.Wajib untuk mempopularkan dalam manifesto kepada setiap pengundi warga mas tawaran RM300 di seluruh negara.

    Mengapa semua ini tidak dilakukan oleh menteri dan pemimpin BN? Sedangkan Guan Eng dan seluruh pemimpin haprak pakatan Pulau Pinang dengan bermodalkan RM100 membeli undi dan memperbodohkan warga mas.

    Guan Eng mendabik dada dengan RM100 dia sudah mendapat beribu profile pengundi warga mas sedangkan kerajaan BN yang menghabiskan berbillion dengan memberi bantuan bulanan melalui jabatan kebajikan masyarakat tidak pula mengunakan peluang ini sebaik mungkin.

    Guan Eng boleh main bangsat dan populis dengan RM100 ,apa BN Umno tak boleh buat jugakkah?Malah lebih dari itu,tetapi memandangkan kerajaan BN UMNO lebih banyak buat kerja daripada bercakap makanya kita dapat melihat bagaimana angkuh dan bodoh sombong LIM GUAN ENG dan kerajaan sosialis DAP Pulau Pinang .

    Pisau kata ” a dividen of anti coruption? khaakk ptuih!”

    PAS:Apabila Ayam Jantan Bukak Mulut

    in PAS by

    Perumpamaan yang di berikan kepada pemimpin Umno sebenarnya adalah satu pengiktirafan terhadap UMNO dan kerajaan BN. Apa yang di perkatakan oleh Mohd Nor Hamzah,Adun Bukit Payong yang baru baru ini terkenal dengan pegawai khasnya yang ditangkap berzina dengan perempuan Indonesia:klik zip seluar terbuka ,

    Sebenarnya ibarat memperlekehkan Nik Aziz dan dalam masa yang sama turut menyindir sikap populis khalifah PAS Lim Guan Eng.

    HaprakDaily

    Pemimpin Umno hanya berkokok di tepi jalan

    Aziz Muda

    KUALA LUMPUR, 23 April: Sikap para pemimpin Umno BN, tidak keterlaluan jika diumpamakan seperti ayam jantan yang berkokok di tepi-tepi jalan setiap hari, semata-mata hanya untuk mempamerkan kehebatan mereka kepada pihak lain.

    Namun dalam masa yang sama tanpa disedari, sikap seperti itu bukanlah boleh mendatangkan perasaan hormat orang lain kepada mereka, sebaliknya hanya akan lebih membuktikan lagi sikap buruk mereka kepada orang ramai.

    Adun Bukit Payong, Marang, Mohd Nor Hamzah berkata, perlakuan ayam jantan dan sikap para pemimpin Umno BN itu antara lain boleh dirujuk daripada tindakan mereka yang selalu menunjuk-nunjukkan kepada orang ramai konon merekalah pihak yang berjasa kepada pelbagai pihak, setelah melaksanakan pelbagai projek pembangunan di dalam negara.

    Menurut beliau, antara yang dihebohkan oleh mereka termasuklah tindakan dan kejayaan mereka melaksanakan rangkaian jalan raya yang cantik di seluruh negara.

    Katanya, dengan itu itu, mereka mendabik dada bersuara lantang setiap hari mengatakan merekalah sahaja pihak yang hebat yang berkemampuan melakukan semua itu, manakala pembangkang dikatakan hanya sekadar pandai bercakap tetapi tidak tahu melaksanakannya.

    “Pada hal semua orang tahu, pembinaan jalan raya itu merupakan satu tanggungjawab asas bagi pihak pemerintah. Disebabkan mereka yang memerintah, merekalah yang bertanggungjawab membina jalan raya. Lainlah kalau parti pembangkang yang memerintah.

    Bercakap soal tanggungjawab,sudah semestinya kerajaan yang memerintah akan memberitahu bahawa kerajaan yang dipilih melalui undi pilihanraya secara demokrasi telah mengkotakan kata dan melaksanakan janji.Berapa banyak janji dalam manifesto kerajaan pakatan ditunaikan?Berapa banyak janji sehingga sekarang masih belum dikotakan?

    Malah dalam masa yang sama mengingatkan kepada penyokong pakatan agar jangan buta hati dan buta perut bahawa selama ini kerajaan yang dipilih telah melaksanakan terlalu banyak perubahan kepada negara yang masih muda dalam ertikata masih baru lagi merdeka.

    Cuba anda perhatikan Kelantan,sehingga sekarang sejak menteri besar yang diangkat menjadi wali selipar masih punyai masaalah air. Manakala Pulau Pinang pemimpinnya berkokok atas hasil “Ayam Jantan” UMNO!

    Pisau sifatkan perangai pemimpin khawarij PAS dan DAP ini seperti binatang yang sukar bagi kita takrifkan jenis dan jantinanya. Nak dikatakan ayam jantan sudah pastilah UMNO,nak dikatakan betina tidak juga sebab yang membina negara ini adalah ayam jantan Umno juga.

    Anda sendiri takrifkan jenis apa puak ini…


    Pisau kata ” tak payah lah perpaduan dengan PAS,biar melayu bergaduh sampai semua mampus.apa macam? ok ka?”

    Guan Eng Kena Tembak Di Padang Tembak

    in Pulau Pinang by

    Video pembohongan Anwar dan Guan Eng di Pulau Pinang disiarkan oleh TV3 semasa kehangatan pilihanraya Sarawak,realitinya rakyat di Pulau Pinang dibohongi.Malangnya pengundi di Sarawak masih ada yang sanggup mengundi mereka.

    Bukan sikit punya tipu tapi banyak punya auta…

    “Saya sudah cakap tipu 5 tahun saja,dia tak boleh lama punya,tinggal lagi 2 tahun dia mesti habis,hantar dia balik kampung(Melaka)”

    Jangan ikut jejak langkah rakyat Pulau Pinang yang kini cukup menyesal mengundi DAP,PKR dan PAS. Lebih banyak berbohong dan berjanji daripada membantu rakyat.

    Pisau kata ” berapa banyak dia bohong daa”

    DAP:Tak Bantu , Satu Lagi Cara Menghapuskan Orang Miskin?

    in Pulau Pinang by

    Ini adalah petikan daripada blog ketua menteri yang terkenal dengan putar belit,pembohongan dan populis.Siapa yang dia mahu bohong?

    PULAU PINANG, 30 Mac (Bernama) — Pulau Pinang berjaya mencapai sasaran miskin tegar sifar apabila 728 keluarga miskin tegar di negeri ini memperoleh pendapatan sekurang-kurangnya RM500 sebulan.

    Ketua Menteri Lim Guan Eng berkata di bawah program pembasmian kemiskinan tegar, kerajaan negeri akan membantu setiap keluarga yang berpendapatan kurang daripada RM500 sebulan.

    “Jika satu keluarga itu memperoleh pendapatan bulanan sebanyak RM200, kerajaan negeri akan membantu sebanyak RM300 bagi membolehkan keluarga itu mempunyai pendapatan sekurang-kurangnya RM500 sebulan,” katanya kepada pemberita selepas majlis pengumuman Pulau Pinang mencapai status miskin tegar sifar di sini, hari ini.-blog rasmi CM berlidah biawak

    Miskin tegar dihapuskan?Hayati video ini.Di tengah bandaraya Georgetown masih ramai miskin tegar tidak dibantu,sebaliknya hanya mendapat bantuan daripada kerajaan pusat melalui jabatan kebajikan masyarakat.

    Berbohong adalah memang kerja Lim Guan Eng,setiap ceramah beliau tidak pernah lekang daripada berbohong dan putar belit. Malangnya kencing Guan Eng dijadikan juadah oleh juak haprak pakatan untuk menjulang banjingan ini menjadi khalifah mereka.

    Ketika kempen di pilihanraya negeri Sarawak ,Lim Guan Eng turut memperbodohkan rakyat Sarawak apabila memberitahu mereka kononnya kerajaan pimpinannya berjaya menghapuskan miskin tegar.

    Gambar dibawah adalah rumah di Jalan Sg Nyior,bersebelahan kilang F & N, di dalam kawasan Parlimen Bagan .Rumah orang miskin ini didirikan dengan hanya mengunakan papan lapis dan bahan buangan .




    Miskin tegar dihapuskan?

    Pisau kata ” Guan Eng lu pi sana sini tipu orang,rakyat penang tak sanggup tengok Melaka reject bodohkan mereka”

    Konsert Rock Ke Syurga PAS

    in Pulau Pinang by



    photo:sabri

    Setiap kali ada anjuran konsert atau pun apa apa majlis persembahan pasti gerembolan khawarij PAS akan membantah,dengan sepanduk dan puluhan dari mereka akan berketayap berdemo berhampiran kawasan konsert diadakan.Anda boleh cari didalam google puluhan bantahan yang dibuat oleh mereka sebelum ini.

    Tapi kini zaman sudah berubah,khawarij PAS pun sudah berubah,dahulu menganjurkan konsert nasyid berunsur keagamaan,kini sejak berkahwin secara sumbang marham bersama DAP mereka menghalalkan apa saja asalkan mahu menarik minat pengundi.

    Yusni Mat Piah ketua pemuda gerembolan khawarij PAS Pulau Pinang berganding bahu bersama cicak mengkarong AMK menganjurkan konsert otai rock dalam aktiviti pemuda pakatan. Endorsement daripada abang besar DAP diguna sebaik mungkin untuk menarik golongan muda.

    Konsert yang kurang mendapat sambutan ini bukan saja memperlihatkan cara khawarij melacurkan prinsip mereka,malah Allah pun turut tidak mengizinkan kerana sepanjang konsert berlangsung hujan turun dengan lebat,dikhabarkan hingga otai rock melalak pun tidak kedengaran disebabkan bunyi hujan lebih kuat daripada sistem bunyi.

    Adalah tidak mengejutkan mengapa mantan ketua pemuda PAS Ustaz Hafiz meletak jawatan kerana tahu PAS Pulau Pinang sudah hilang pegangan dan prinsip .

    Pisau kata ” orang buat tak boleh,depa buat halal saja”

    Anwar Hentam China Doll Lebih Muda Dari Nurul

    in PKR by

    Dia sakit belakang pulak? Sejak balik dari Osaka tulang belakang lari aligment?Dengan siapa dia nak bohong sebenarnya?

    Ini semua drama Anwar untuk menagih simpati.Percayalah selepas ini dia sanggup berkerusi roda kononnya makin kronik. Kita semua tahu Anwar sanggup berlakon untuk memperbodohkan seluruh penyokongnya.

    Download Video Anwar 3gp: sini

    ADAKAH WAJAH DI BAWAH BUKAN ANWAR IBRAHIM ?



    Kita mengalu alukan tindakan terhadap Datuk T,selepas ini segalanya akan didedahkan di makhamah,Kawat Cam akan dilakukan,malah Anwar dan china doll turut akan menjadi saksi polis setelah disahkan sebagai pelakon video tersebut.

    KUALA LUMPUR 7 April – Selepas menimbulkan keraguan berhubung isu jam tangan Omega, Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Aziah Wan Ismail sekali lagi mencetuskan pertanyaan dan kali ini berhubung isu sakit belakang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Wan Azizah pada sidang akhbar di rumahnya kelmarin mendakwa susuk tubuh badan Anwar lebih tegap kerana suaminya itu sering bersenam ketika dalam penjara selama lebih enam tahun.

    Namun apa yang menjadi persoalan, sepanjang Anwar ditahan dari 1998 sehinggalah dibebaskan pada 2004 sering dikatakan menderita pelbagai penyakit termasuk mempunyai masalah sakit pinggang yang kronik.

    Malah, Penasihat PKR itu juga sering dilihat memakai bengkung pinggang dan penyokong leher selain mendakwa hanya memakan buah kurma yang dibekal keluarga dan minum air zam-zam kerana tidak menjamah makanan penjara.

    Keadaan Anwar yang turut dipertontonkan kepada seluruh dunia ketika beliau ke luar negara sebaik sahaja dibebaskan bertentangan dengan apa yang disebut Wan Azizah bahawa suaminya sering bersenam di dalam penjara sehingga ototnya kuat.

    Wan Azizah membuat kenyataan itu ketika menyangkal suaminya ialah individu di dalam rakaman video seks yang didakwa melibatkan seorang pemimpin kanan pembangkang.

    Percanggahan kenyataan Wan Azizah dengan situasi sebenar Anwar semasa di penjara itu menjadi topik hangat dalam kalangan beberapa blog antaranya Ekstrem Tolak PKR (x-pkr) di http://x-pkr.blogspot.com.

    Blog ini turut mempersoalkan apakah mustahil amalan minum madu asli dapat mengekalkan otot-otot badan Anwar agar kelihatan tegap walaupun sudah menjangkau umur 64 tahun – utusan

    Pisau kata “kalau bab nak menipu dan berlakon serah kat Anwar,dia boleh buat apa saja”

    Selingkohan Anwar Halal Pulak?

    in PKR by


    Shamsul Iskandar ketua AMK cicak mengkarong hari ini berasa lega dan puas hati apabila tiada sabitan dalam apa apa kesalahan dalam perlakuan selingkohan aksi seks Ds Omega Ibrahim.

    Yang membuatkan beliau berasa lega kerana tidak ada peruntukan undang undang bagi sipelaku yang dirakamkan dalam video yang didedahkan baru baru ini.

    Malah beliau turut berasakan video tersebut walau pun disahkan tulen,si pelakon pun dikenal pasti tetapi jika tiada peruntukan undang undag untuk menghukum si pelaku makanya Ds Omega Ibrahim halal dari segi undang undang melancarkan peluru berpandu darat ke udara terhadap pelacur China Doll.

    SHAH ALAM 21 APRIL: Di sebalik kesungguhan polis menyiasat ketulenan rakaman video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, anehnya, tiada satu pun laporan polis dibuat mengenainya.

    Dan sekali lagi, jika pun benar pelakunya adalah Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia itu, tiada peruntukan mahupun kanun keseksaan untuk mendakwa Anwar melakukan sebarang kesalahan jenayah, kata Ketua AMK, Shamsul Iskandar Md Akin.

    Walhal katanya, ketiga-tiga individu yang jelas berdepan dengan kesalahan di bawah Seksyen 292 Kanun Keseksaan itu masih bebas sehingga kini.

    “Dalam kes ini, tidak ada satu laporan pun yang dibuat mana-mana pihak untuk mensabitkan Datuk Seri Anwar dengan apa-apa kes jenayah. Hanya laporan yang dibuat di seluruh negara menjurus secara khusus kepada Seksyen 292.-Syamsul Iskandar

    Maka kita sebagai rakyat Malaysia haruslah memperakui dan mengangkat pemimpin tanpa mengira sabitan masaalah moral untuk dijadikan pemimpin negara. Negara Malaysia sebuah negara yang unik.Untuk menjadi pemimpin negara tidak perlu mengambil kira latar belakang moral asalkan sahsiah beliau berasal daripada pakatan maka kesemuanya pasti akan dihalalkan.

    Tafsiran dangkal separuh masak oleh Syamsul bererti kita turut menghalalkan selingkohan haram yang dilakukan oleh Adun Perupok dan Adun Selingsing ,dua YB dari PAS yang punyai rekod membajak diatas ladang milik orang lain secara haram.

    Justeru,buat mana mana pemimpin usahlah bimbang jika aksi hebat anda dirakamkan,kesemuanya sudah tidak menjadi Hal kerana kita boleh memaafkan kamu asalkan kamu jangan mengaku walau pun dalam rakaman terbukti benar.

    Download Video Anwar 3gp: sini

    video

    Apa yang dapat kita simpulkan dengan kenyataan Syamsul kemetot ini? Ini bererti seluruh bank bank dinegara ini tak payah berhabis jutaan ringgit memasang kamera,bayangkan imej perompak dirakam ketika merompak.

    Jika didakwa dalam makhamah si perompak mengambil pendekatan seperti Anwar menafikan sekeras kerasnya sudah pasti rakyat akan membela si perompak. Tak gitu?

    Dah ramai tengok video tu, budak sekolah tengok pun tau Ds Omega Ibrahim yang lenjan ahmoi tu.. apa ada hal..

    Pisau kata ” Syamsul punyai sejarah terkencing didalam seluar apabila disergah oleh pemuda Umno pada 2009 di Melaka”

    Apahal Dengan 1 Melayu

    in melayu rasis by




    Niat dan bersangka baik,bertoleransi,menghormati,tiada prasangka buruk.Kesemua ini adalah sikap orang melayu yang selama ini diamalkan.Dalam pentadbiran negara 1Malaysia yang menjadi dasar kerajaan adalah bertujuan untuk menyatu padukan kepelbagaian kaum,harmoni dan bersatu pada dalam memacu negara ke arah 2020.

    Kerosakan perpaduan,berprasangka buruk selama ini dibajai dengan subur apabila benih benih kebencian yang ditabur oleh ultra kiasu chauvanist rasis DAP.Di tambah dengan Anwar yang menghalalkan apa saja asalkan matlamatnya tercapai.Atas percaturan politik PAS turut sama mengambil peluang apabila selama ini mereka sering keterbelakangan dalam meraih sokongan politik makanya agenda nasionalis kemelayuan ditolak dan digantikan atas jenama Islam.

    Parti parti komponen didalam BN selama ini menjaga sensitiviti dan hak sesama kaum bagaikan menatang minyak yang penuh agar tidak berlaku perkara yang tidak diingini.Sebarang pertikaian dilakukan secara dalaman.Pemimpin memainkan peranan dalam menegakkan hak masing masing dan diselesaikan secara harmoni tanpa menyakiti hati sesiapa pun.

    Usaha Ds Najib untuk menyatu padukan rakyat dinegara ini diancam dengan teruk oleh pakatan rakyat.Menjahanamkan 1Malaysia adalah agenda utama untuk meruntuhkan kerajaan.Serangan demi serangan yang dilakukan chauvanist ulrat kiasu DAP,PKR dan PAS telah membuat rakyat dinegara ini didalam dilema.

    Pihak yang berasa terancam seperti kaum Melayu/bumi,apabila bercakap mengenai hak dan kepentingan mereka dilihat sebagai rasis. Yang mendesak,menekan dan mencabar kesabaran orang lain pula mahu dilihat sebagai pembela keadilan. Yang menarik sesetengah melayu/bumi tidak berasa apa apa jauh sekali berasa terancam.


    Ini disebabkan melayu/bumi ini hanya nampak apa yang ada didepan mata dan tidak nampak apa yang bakal berlaku kelak. Sekarang ini mereka hanya diam,teruskan kehidupan selagi tidak terhantuk batang hidung sendiri.Maka tidak menjadi hal buat mereka.

    Melaungkan 1melayu 1 bumi,mungkin juak PAS tolak,apa kata wujudkan 1 Islam,kerana sekarang ini umat Islam dinegara ini terbahagi kepada 2 ,satu Islam PAS dan satu lagi Islam bukan PAS,teringin untuk melihat bagaimana PAS akan berdepan dengan ekstremis kristian DAP dalam menegakkan hak dan kepentingan mereka.Berjaya? atau hanya dimomokkan oleh Kit Siang dan Karpal.

    Laungan 1melayu,1 bumi mencerminkan kaum majoriti dinegara ini berasa terancam atas permainan politik rasis yang dimainkan oleh DAP.Hayatilah pepatah ini,

    Untuk menutup kerja jahat dan rasis DAP ,bak kata Pepatah Arab “Dia pukul orang dia mengadu bahawa orang lain pukul dia, dia memaki orang, dia mengadu orang lain memaki dia”



    Pisau kata “khawarij akan stim kalau kita angkat Guan Eng jadi PM,boleh? “

    Pakar Korea Sahkan Pelaku Seks Sepadan Dengan Omega Ibrahim

    in PKR by
    Download Video Anwar 3gp: sini


    Agensi penyiaran Korea Selatan guna proses biometrik analisis video seks

    KUALA LUMPUR: Sebuah agensi penyiaran terkemuka Korea Selatan yang menganalisis rakaman video seks seorang lelaki didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan wanita dipercayai warga asing, mendapati pelaku dalam rakaman itu sepadan dengan Ketua Pembangkang berkenaan berdasarkan perincian saiz tubuh beliau dalam rekod polis.

    Keputusan analisis visual dan teknikal video berkenaan diperoleh oleh pasukan penyiasat khas yang diketuai Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani pada 10 April lalu selepas menghantar sampel rakaman berkenaan kepada agensi itu pada 4 April. – BHarian

    Pakar telah sahkan sipelaku adalah sepadan,semangkuk dan sepesen dengan Ds Omega Ibrahim,nafi macam mana pun orang dah tau yang melepaskan peluru berpandu darat ke udara adalah Ds Omega Ibrahim.

    Geng geng pemimpin PAS pun ramai dah mengakui si pelaku adalah orang yang pernah mereka bersalam,bertemu dan berjemaah bersama.Kata salah seorang dari mereka ‘ana tak sangka dia punya berlakon sampai macam tu sekali’ habis semua terkena dengan pembohongan dia.

    Pisau kata ” Zee Enterprise,Impian Ceria Enterprise,Helang Damai Automation etc etc.. orang itu banyak sangkut woo..tak apa kita diam dulu”

    Ali Baba,Antara Punca Teoh Beng Hock Di Bunuh?

    in berita pisau by

    KUALA LUMPUR 20 April – Suruhanjaya yang menyiasat kematian Teoh Beng Hock hari ini diberitahu bahawa mendiang adalah perantara dan terlibat dalam menentukan sebut harga bagi projek yang diluluskan oleh Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah.

    Ahli perniagaan Lee Wye Wing, 52, berkata, Beng Hock mengetahui setiap jumlah tuntutan yang dipohon daripadanya dan dia akan menyampaikan maklumat (jumlah tuntutan) kepada Hian Wah yang merupakan ketuanya.

    Wye Wing berkata, sebelum jumlah tuntutan itu dipersetujui, beliau akan menghantar e-mel kepada Beng Hock dan pindaan akan dibuat sekiranya Hian Wah tidak bersetuju dengan harga yang ditetapkan.

    “Sebarang pindaan yang dibuat oleh Hian Wah akan dimaklumkan kepada saya melalui Beng Hock dan saya kemudiannya akan meminda harga yang telah ditetapkan oleh Hian Wah,” katanya ketika disoal peguam Datuk Seri Muhammed Shafee Abdullah yang mewakili Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam siasatan oleh suruhanjaya itu.

    Wye Wing berkata, salinan sebut harga itu yang telah ditandatangani oleh pemilik syarikat telah dihantar kepada Hian Wah untuk simpanan.

    Beliau menafikan dakwaan Muhammed Shafee bahawa syarikat milik isterinya iaitu WSK Services, dibiayai oleh ahli DAP dan menafikan beliau menggunakan syarikat Bumiputera untuk memperoleh projek bagi kontraktor Kelas F.

    Syarikat bumiputera itu adalah MKMN Enterprise, MA Bina Melur Enterprise, Fizami Construction dan Aris Enterprise. Wye Wing bersetuju dengan Muhammed Shafee bahawa syarikat-syarikat berkenaan mendapat wang pendahuluan daripada DAP sebelum mendapat bayaran balik daripada Pejabat Tanah dan Daerah.

    Beliau juga bersetuju dengan cadangan Muhammed Shafee bahawa isterinya dan seorang anak saudaranya mempunyai hubungan dengan pemimpin tertinggi DAP. – Bernama

    Pisau kata ” ni semua pasal rasuah,kroni dan salah guna kuasa,pasal tu DAP cukup takut kes ni terbongkar,cepat cepat divert isu hentam SPRM”

    Penang:Masjid Itu Merupakan Jasa Busuk Barisan Nasional

    in Pulau Pinang by

    Penyokong kuat pakatan rakyat mengesa agar masjid di lebuh raya Batu Lanchang dipindahkan.Dalam pengetahuan Pisau,tidak wujud masjid sebaliknya adalah sebuah surau terletak di lokasi yang dimaksudkan.

    Sokongan diberikan kepada kerajaan sosialis ultra kiasu DAP tak berbelah bahagi kerana tidak memberi muka kepada umat Islam dan melayu.Begitulah maksud tersirat didalam surat tersebut.

    Apa yang anda dapat tafsirkan melalui surat aduan sebegini? Di republik sosialis Pulau Pinang selepas PRU12 terlalu banyak aduan yang dilakukan oleh chauvanist ultra kiasu pakatan terhadap masjid masjid . Sebelum ini kita digemparkan dengan takbir raya di halang:klik sini

    Ingat! Teresa Kok,Nga Khor Meng,Ngeh Khor Ham,Lim Guan Eng,Kit Siang dan semua pimpinan DAP adalah ekstremis kristian.Mereka mereka ini terlibat dalam merosakkan perpaduan dan keharmonian negara.

    Kalangan yang chauvanist ultra kiasu rasis ini adalah dari DAP,mereka tanpa berasa hormat terhadap bangsa dan agama lain.Jauh sekali untuk bertoleransi.Ini semua hasil didikan doktrin DAP yang disemai sejak sekian lama.

    Tak pelik kah mengapa PAS suka sangat berselingkoh dengan DAP?

    Pisau kata ” hagemoni DAP memang berjaya,pecah dan perintah”

    Awas, Jauhi Ahli Politik Split Personality

    in PKR by

    Oleh NUR HIKMIE : Ingatkah anda pada sebuah novel fiksyen berjudul Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde? Ya, novel yang ditulis oleh Robert Louis Stevenson dan diterbitkan di United Kingdom pada 1886. Ia adalah sebuah novel masterpiece mengenai seorang doktor bernama Dr. Jekyll yang tubuhnya dihuni oleh `seorang’ lagi personaliti pembunuh bernama Mr. Hyde. Mr. Hyde muncul selepas Dr. Jekyll meminum bahan kimia ujikajinya.


    Novel berkenaan adalah sebuah fiksyen Split personality (Personaliti berpecah), iaitu seorang manusia yang mempunyai dua personaliti berbeza, baik dan jahat. Ertinya, pada satu masa, Dr. Jekyll hidup sebagai manusia yang baik dan suka membantu masyarakat, tetapi pada masa yang lain, watak Mr. Hyde pula menguasai dirinya. Jekyll akhirnya tidak mampu mengawal Mr. Hyde lagi, sampailah `si pembunuh’ itu membunuh dirinya sendiri.


    Dari sudut perubatan jiwa, Split personality disebut juga Dissociative identity disorder (kecelaruan jati diri/identiti disociatif – DID). Split personality atau DID ini adalah sejenis masalah psikiatrik yang menyebabkan seseorang individu itu menampilkan satu lagi atau lebih personaliti (alte ego) dalam dirinya. Personaliti itu muncul akibat individu berkenaan berada dalam keadaan tertekan. Ketika itulah, semasa dia dalam keadaan seperti bermimpi dan separuh sedar, watak/personaliti berkenaan muncul dan melakukan apa yang dikehendakinya.


    Individu terbabit tidak menyedari apa yang berlaku. Mereka hanya sedar selepas alte ego terbabit `pergi’, tekanannya berakhir, dan identiti/personaliti asalnya kembali ke dalam diri.


    Satu lagi masalah psikiatrik/jiwa yang hampir serupa dengan Split personality adalah Multiple Personality Disorder (Kecelaruan personaliti berganda –MPD). Berbeza dengan Split personality, MPD berlaku terhadap seseorang individu yang terlampau trauma akibat penderaan fizikal, emosi serta seksual yang dialami pada zaman kecilnya.


    Trauma keterlaluan itu membuatkan individu berkenaan mencipta personaliti-personaliti tertentu berdasarkan umur-umur tertentu. Antara contoh klasik penghidap MPD ini ialah seorang wanita Chicago, Amerika Syarikat (AS) bernama Karen Overhill. Ketika usianya baru 29 tahun, Karen mempunyai 17 personaliti lain di dalam dirinya. Personaliti-personaliti itu berusia dua hingga 34 tahun, lelaki dan wanita, kulit putih dan hitam, serta berbagai watak, kebolehan, hobi dan pekerjaan.


    Apabila tertekan, personaliti-personaliti berbeza itu akan menguasai dirinya dan Karen tidak sedar apa yang berlaku. Ketika itulah Karen bertindak mengikut sifat personaliti-personaliti terbabit. Setiap personaliti itu pula mempunyai sifat dan watak mereka yang berbeza antara satu sama lain. Doktor terpaksa mengambil masa selama 20 tahun untuk merawatnya.


    Satu lagi contoh ialah seorang perogol bersiri di Ohio, AS, bernama Billy Milligan. Akibat semasa kecilnya sering didera secara seksual oleh bapa tirinya, Billy hidup dalam keadaan trauma. Keadaan jiwa yang bercelaru serta trauma itu menyebabkan Billy mencipta sekurang-kurangnya 22 personaliti lain di dalam dirinya bagi menangani tekanan tersebut.


    Antara personaliti-personaliti halusinasinya itu ialah pelukis bernama Tommy yang baru berusia 16 tahun, remaja lelaki berusia 14 tahun bernama David, lelaki Inggeris berusia 22 tahun bernama Arthur yang mampu bertutur bahasa Arab dengan lancar, pencuri Serb-Croat bernama Regan dan gadis lesbian berusia 19 tahun bernama Adalana.


    Personaliti-personaliti seperti Phil, Kevin, Walter serta April pula adalah `personaliti halusinasinya’ yang bertanggung jawab melakukan jenayah seperti mencuri, rogol, mendera serta membunuh, hinggalah dia ditahan polis pada 1978 dan kemudian dimasukkan ke hospital mental.


    Di atas tadi adalah contoh-contoh tulen mereka yang menghidap Split personality dan MPD. Tetapi, ada juga manusia yang berpura-pura menghidap gejala tersebut untuk menutup segala kejahatan, kezaliman dan jenayah yang dilakukannya. Salah seorang daripada mereka ialah John Wayne Gacy.


    Pada siang hari, Gacy menampilkan dirinya sebagai anggota masyarakat kelas menengah yang sopan, suka tersenyum serta peramah. Beliau adalah seorang ahli perniagaan yang berjaya, juga pengurus cawangan restoran Kentucky Fried Chicken di Waterloo, Iowa. Kepada penduduk sekitar, Gacy merupakan contoh lelaki yang dihormati dan berhemah. Gacy juga disayangi kerana sering menjalankan kerja-kerja sukarela serta menghiburkan kanak-kanak yang terlantar di hospital dengan pakaian badutnya.


    Tetapi pada malamnya, Gacy adalah Mr. Hyde si raksasa pembunuh. Dia memikat budak-budak lelaki, kemudian meliwat serta membunuh mereka. Jenayah yang dilakukan itu akhirnya memakan diri dan Gacy dipenjarakan. Setelah dibebaskan 18 bulan kemudian, Gacy berkahwin, mempunyai anak dan aktif dalam bidang politik pula. Dia dianggap antara bintang muda politik yang mempunyai karisma tersendiri.


    Bagaimanapun, itu semua pura-pura sahaja. Di sebalik perwatakannya yang ramah, sopan serta suka membantu, Gacy sebenarnya adalah penjenayah merbahaya. Seorang demi seorang lelaki dan wanita dijadikannya mangsa, diliwat, dirogol, kemudian dibunuh dengan kejam.


    Apabila ditangkap pada 1978, polis menemui hampir 30 mayat di dalam bilik rahsia dan juga sekitar rumahnya. Sewaktu dibicarakan di mahkamah, Gacy memberitahu hakim bahawa dia menghidap Split personality. Kata Gacy, semua kes penderaan dan pembunuhan yang dihadapkan kepadanya itu sebenarnya dilakukan oleh Jack, personaliti yang sering menguasai dirinya.


    Bagaimanapun, mahkamah dan para doktor tahu, itu cuma helah dan temberang Gacy saja, untuk melepaskan dirinya. Pada 1984, Gacy si lelaki peramah, suka membantu dan mempunyai karisma dalam bidang politik itu akhirnya mati selepas menjalani hukuman suntikan beracun.


    Pembaca sekalian, sebenarnya ramai lagi penjenayah yang cuba menipu dengan mengatakan diri mereka menghidap Split personality. Antaranya ialah William Heirens yang digelar Pembunuh Gincu, yang mendakwa semua tuduhan bunuh yang dihadapkan kepadanya sebenarnya dilakukan oleh alte agonya yang bernama George Murman.


    Ted Bundy, pembunuh bersiri yang dihukum mati di kerusi elektrik adalah satu lagi contoh Dr. Jekyll dan Mr. Hyde yang paling klasik. Lelaki ini mempunyai penampilan diri yang menarik, sopan dan terpelajar. Tiada siapa menyangka, bekas penuntut University of Utah dalam jurusan undang-undang dan menjadi bintang baru untuk Parti Republikan itu sebenarnya telah membunuh hampir 100 orang mangsa!


    Ringkasnya di sini, individu yang mempunyai masalah Split personality dan Multiple personality Disorder adalah individu yang merbahaya. Watak serta personaliti mereka boleh bertukar dalam sekelip mata, mengikut keadaan dan kehendak mereka.


    Paling merbahaya lagi adalah manusia yang tidak menghidap Split personality atau MPD, tetapi berwatak seperti orang yang menghidap kecelaruan psikiatrik tersebut. Mereka ini bijak berpura-pura dan berlakon. Ada waktunya, mereka mempamerkan diri sebagai orang yang baik, tetapi pada waktu yang lain, mereka bertindak sebagai manusia kotor.


    Pada suatu ketika, individu yang mempunyai sifat Split personality dan MPD ini berlakon sebagai seorang yang jujur, ikhlas serta tulus, tetapi pada waktu yang berbeza, di persekitaran yang berbeza dan ketika berada di hadapan kelompok yang berbeza, mereka bertukar watak menjadi manusia hipokrit, khianat serta pembohong.


    Manusia ini juga kalau memerlukan dirinya berlagak alim, mereka mampu melakukannya dengan baik sekali. Mereka akan tampil dengan watak zuhud, takutkan Ilahi dan memetik ayat-ayat al-Quran serta hadis dengan fasih sekali. Mereka boleh berdiri sebagai imam dan memberi tazkirah dengan tawaduk.


    Tetapi keluar sahaja dari premis ibadat, mereka boleh menukar watak kepada individu yang seolah-olah tidak beragama. Mereka melakukan maksiat, rasuah dan berseronok-seronok seperti semalam ketika mereka menjadi manusia warak, tidak pernah berlaku dan tuhan itu tidak wujud sama sekali.


    Individu yang bersifat seperti manusia Split personality ini sangat bijak memainkan perasaan orang. Mereka mampu menguasai jiwa dan psikologi manusia lain melalui kebolehan bertutur serta bahasa badan yang memukau. Mereka juga mampu memanipulasi keadaan dan bijak pula melepaskan diri dengan licik.


    Manusia yang bersifat seperti penghidap Split personality dan MPD ini memang berbahaya. Lebih berbahaya lagi kalau mereka menjadi ahli politik kerana ahli politik seperti ini sanggup melakukan apa sahaja. Siang hari, mereka akan menuturkan kata-kata tulus, jujur dan sanggup berkorban demi agama, bangsa dan negara. Tetapi pada malam hari, mereka bertukar menjadi manusia hipokrit yang sanggup menggadai dan menjual agama, bangsa dan negara demi mencapai cita-cita politiknya.


    Tolong jauhi ahli politik Split personality dan MPD ini. Mereka bijak menipu dan memangsakan orang lain, hatta terhadap orang-orang yang menyayangi diri mereka sendiri. Awas, ahli politik jenis ini adalah Dr. Jekyll dan Mr. Hyde yang sebenar-benarnya – ummatanwasatan.net


    Pisau kata ” 2 alam?”

    Aziz Bari Langgar Hadi

    in PAS by

    Aziz Bari Anwarista telah bertindak untuk melangar Hj Hadi Presiden khawarij PAS,ini adalah berpunca menjelang pemilihan pada muktamar yang akan tiba nanti.

    Kritik Hadi : Pemuda PAS ‘jangan naik minyak’ – Aziz Bari

    KUALA LUMPUR, 20 April — Prof Abdul Aziz Bari menasihatkan Dewan Pemuda PAS supaya tidak “mengamuk dan naik minyak” ekoran pandangannya bahawa Presiden mereka Datuk Seri Abdul Hadi Awang kini dilihat sebagai liabiliti kepada parti komponen Pakatan Rakyat itu.

    Justeru tegas penganalisis politik ini, Dewan Pemuda PAS khususnya kepimpinan Wilayah Persekutuan seharusnya memastikan kemenangan pemimpin yang mereka fikir baik.

    “Dewan Pemuda PAS Wilayah (Persektuuan) tak perlu melenting. Mereka kena faham konsep dan implikasi kepemimpinan dalam politik moden berperlembagaan hari ini,” kata ahli akademik ini.-Malaysian insider

    Pelbagai alasan digunakan untuk memperlekehkan Hj Hadi,ada yang menyokong kritikan Aziz Bari,tetapi yang menyokong terdiri daripada Erdorgan yang begitu kuat pengaruh liberal hasil doktrin Anwar kepada PAS.

    Perancang sudah dibuat,sebelum ini semasa muktamar yang lepas ramai kelompok Erdorgan tumbang.Namun sekarang ini dikhabarkan persediaan yang telah diambil selama sepenggal kalangan Erdorgan telah bersedia sekali lagi untuk melanggar Hj Hadi.

    Ada dikalangan ahli PAS yang memusuhi kelompok Erdorgan, sejauh manakah mereka akan menjatuhkan kelompok ini kita akan dapat lihat semasa muktamar nanti.Seperti didedahkan sebelum ini,seorang pemimpin kanan PAS telah berkata,kalangan yang mempertahankan Anwar didalam PAS pasti akan tumbang.

    Pisau kata ” depa bergaduh,kita tengok sudah lah”

    Butuh Hang !Mazlan Nak Bubar Felda

    in berita pisau by

    Pisau tengok makin lama makin menggila Mazlan Aliman salah satu produk reject Felda yang tak sedar diri.Dia kononnya mahu tunjuk sebagai hero dan pembela kepada generasi kedua anak anak Felda yang dikatakan tidak mendapat tanah .

    Mazlan Aliman berjanji mahu bubarkan Felda Plantation Sdn Bhd dan mahu mengagihkan tanah seluas 367,00 hektar milik Felda kepada sekurang kurangnya 79 ribu anak anak generasi kedua dibawah ANAK.

    Hoi Mazlan,ingat tanah Felda harta mak bapak hang saja kah? Pasal apa hanya 79 ribu orang yang hang nak bagi tanah pasal apa tak mau bagi pada seluruh rakyat Malaysia,Aku pun nak tanah Felda juga,cuba pi tanya gerembolan pakatan yang tak ada tanah awat tak bagi kat semua orang. Ramai lagi yang nak tanah ,apa hebat sangat dengan generasi kedua,sudahlah hidup senang lenang dengan hasil Felda apa orang lain yang pegang Mykad biru takda hak?

    Mulut serupa puki ayam itu lah Mazlan Aliman cakap tak pakai otak ,akal letak kat lutut,bodoh piang!

    Kalau perjuangan pakatan sama rata,awat tak bagi saja tanah kepada semua bangsa? Cina pun nak jugak,India pun nak jugak! Apa yang istimewa sangat dengan 79 ribu generasi kedua?

    Pakatan Rakyat akan membuktikan keseriusan mereka bagi memenuhi ikrar Buku Jingga bahawa Felda Plantations Sdn Bhd akan dibubarkan dalam tempoh 100 hari Pakatan mengambil alih Putrajaya.

    Sebagai gantinya tanah perladangan seluas 367,000 hektar milik Felda akan diagihkan kepada sekurang-kurang 79,000 anak-anak generasi kedua bawah Persatuan Anak-anak Peneroka Felda (ANAK).

    NONEPengerusinya, Mazlan Aliman (tengah) berkata NGO itu bersedia menjalankan pendaftaran bulan depan bagi menyaring permohonan anggotanya untuk mendapatkan tanah.

    “Kami sedar proses saringan mungkin mengambil masa, jadi kami akan edarkan borang permohonan pada perhimpunan kami 28 Mei ini dan membuat saringan selepas itu.-mkini

    Tapi kerana apa peserta rancangan Felda hanya untuk bumiputra? Ya kerajaan selama ini menjaga hak bumiputra membantu membasmi kemiskinan melalui Felda. Tapi haram jadah macam Mazlan Aliman punyai akal singkat nak bubar Felda pirah mabuk!

    Pisau kata ” sekali sekala kena maki juga paria pakatan ni”

    Najib Buat Hal Lagi!

    in UMNO by

    Orang lain dalam pakatan sibuk dengan Altantuya,Taib Mahmud,fitnah sana sini,hasut pecah belah masyarakat si Najib pula sibuk dengan program kayakan ekonomi negara,Apahal Najib ni?Kan bagus kalau duduk relek tak buat kerja,baru saja habis pilihanraya Sarawak dah menang patutnya berehat lah main dengan kucing kat rumah.


    Najib Tun Razak bersama sebahagian pemimpin korporat pada Majlis Pengumuman Program Transformasi Ekonomi di Pusat Konvensyen Antarabangsa di Putrajaya, semalam.


    PUTRAJAYA 19 April – Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan 23 inisiatif bagi mewujudkan kekayaan baru dan membangunkan ekosistem negara yang mampu menarik pelaburan berbilion ringgit.

    Inisiatif baru itu yang melibatkan kerjasama pelbagai pihak dengan Unit Inovasi Khas (Unik) di bawah Pejabat Perdana Menteri juga mampu menggali kekayaan intelektual negara.

    Perdana Menteri ketika melancarkan Inisiatif Penjanaan Kekayaan Baru dan Pembangunan Ekosistem Negara itu berkata, ia akan menjadi hala tuju baharu yang memberi impak positif kepada penjanaan kekayaan negara.

    Menurut Najib, projek berkenaan antaranya meliputi:

    * Menukar sisa buangan kelapa sawit kepada produk bermargin tinggi.

    * Menghasilkan perisian yang mampu memantau corak penggunaan tenaga sekali gus membantu menjimatkannya.

    * Penghasilan ubat semula jadi kanser serviks oleh Universiti Putra Malaysia (UPM).

    * Penghasilan kit diagnostik oleh Universiti Malaya (UM) yang boleh mengesahkan penyakit denggi dalam empat jam.

    * Menghasilkan teknologi terkini dalam industri diod pancaran cahaya (LED).

    * Kerjasama dengan Universiti Sains Malaysia (USM) untuk menghasilkan enjin carian Internet yang sangat tepat.

    Kata Perdana Menteri, pasaran global untuk sektor-sektor itu dianggarkan bernilai RM1.46 trilion yang sangat menguntungkan Malaysia walaupun hanya sedikit penglibatan dalam segmen berkenaan.

    ‘‘Kesan limpahannya sangat jauh dan akan mempertingkatkan kemahiran teknikal dan perniagaan seluruh rangkaian bekalan, tidak seperti inisiatif penyelidikan dan pembangunan (R&D), projek berinovasi ini berjaya menarik pelanggan antarabangsa sebelum pelancarannya lagi,” katanya di sini hari ini.

    Hadir sama Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed, Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Ketua Pegawai Eksekutif Unik, Datuk Kamal Jit Singh.

    Pada majlis yang sama, Najib turut menyaksikan pemeteraian hubungan strategik antara rakan usahasama Unik bagi mengkomersialkan projek berkaitan yang dibahagikan kepada tiga kategori iaitu pewujudan kekayaan baharu, hak harta intelek daripada universiti dan institusi penyelidikan awam serta inisiatif ekosistem.

    Menurutnya, lebih 1,000 projek telah diteliti dengan 113 dikenal pasti mempunyai potensi dikomersialkan yang dianggarkan bernilai RM316 bilion.

    ‘‘Kita harus menembusi pasaran global bagi menawan sebahagian daripada nilai ini dan hasilnya akan dapat kita lihat sebelum suku kedua 2012,” katanya.-Utusan

    Ds Najib dan BN sibuk membangunkan negara,dengan tranformasinya,dengan NKRAnya dan macam macam lagi ,tapi pakatan haprak begitu sibuk dengan isu isu meremehkan minda rakyat.Tidak ada satu kebaikkan yang benar benar untuk kesejahteraan rakyat yang dilakukan oleh pakatan haprak melainkan menyelamatkan talian hayat Anwar dan gerembolan ahli politik dinosour seperti Nik Aziz,Kit Siang dan Karpal.

    Pisau kata “kalut juga mesyuarat PAS kawasan,hehe depa pun pandai politik wang juga noo”

    PAS Ikut Jejak Guan Eng Roboh Halau Melayu?

    in Pulau Pinang by


    Sejak pemerintahan kerajaan sosialis dibawah ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri.Guan Eng telah mendidik anjing anjing suruhannya mengikut jejak langkah beliau yang rasis,chauvanist,zalim dan tidak berhati perut.

    Khalifah rasis yang diangkat oleh wali selipar ini mahukan segala tindakan yang dilakukan haruslah mencerminkan dasar kerajaan sosialis rasis DAP.Kita tidak terkejut dengan kelakuan khawarij PAS yang menjadi tukang salak dan tunggangan DAP dalam setiap isu,malah anjing anjing ini bertindak sebagai badan pelaksana dalam mendisplinkan bangsa melayu Pulau Pinang.

    Sejak pemerintahan chauvanist rasis DAP Pulau Pinang,kita digemparkan dengan ratusan rumah dari kampung kampung melayu dirobohkan. Menghalau melayu keluar dari Pulau Pinang adalah agenda utama.Atas hasil didikan seorang khalifah ,Khawarij PAS turut melakukan perkara yang sama sepertimana didedahkan oleh blogger mat kilau.

    Bayangkan kariah masjid khawarij PAS melakukan kerja menghalau penduduk kampung dan berperanan dalam merobohkan rumah rumah melayu.Begitulah mudahnya Guan Eng hanya memetik jari segala arahan akan terlaksana.Hinggakan kariah masjid yang terdiri daripada khawarij turut menjadikan segala tindakan Guan Eng sebagai pedoman untuk menunjukkan ketuanan DAP.



    Zarolnizam Talib,36 adalah Ketua Pemuda UMNO Cawangan Kebun Lama,Bahagian Jelutong yang tinggal bersebelahan masjid masjid kebun lama menerima panggilan sehari sebelum rumahnya bakal dirobohkan atas arahan kariah masjid berkenaan,untuk makluman rumah tersebut adalah rumah pusaka milik keluarganya lebih 50 tahun,Pada kesokan harinya beliau mendapati lori yang diupah oleh kariah untuk memunggah barang dari rumahnya sebelum dirobohkan.

    Berikutan kejadian yang menghayat hati tersebut beliau telah membuat laporan polis dibalai Datok Keramat.Menurutnya “jika mereka ambil tanah turun temurun yang pun telah diwakafkan ini pasti hidup saya bersama isteri dan juga 4anaknya tidak tahu masa depan mereka”.-klik sini

    Hanya kerana mangsa seorang ahli Umno maka rumahnya harus dirobohkan,begitulah sikap paria dan anjing politik seperti khawarij PAS.

    Pisau kata ” anjing kalau tak berlesen elok ditembak jer,mengotorkan alam”

    Skandal Yayasan Selangor- Kerugian Terbesar Di Dedahkan.

    in berita pisau by
    Yayasan Selangor Properties atau YS Properties telah menandatangani perjanjian usaha sama dengan TNB Engineering Corporation Sdn Bhd pada 31 Disember 1999 untuk menguruskan tanah Lesen Menduduki Sementara (TOL) di seksyen 26 Petaling Jaya untuk dijadikan tempat letak kereta.Tempoh perjanjian untuk penyewaan ini adalah selama 10 tahun dan telah tamat pada 31 Disember 2009 ketika era pemerintahan PKR aka Khalid Gagap. Untuk pengetahuan tanah ini berkeluasan 7334 meter persegi yang boleh menempatkan 270 petak letak kereta.

    Pada tahun 2009, jumlah kutipan kasar keseluruhan adalah sebanyak RM1,953,316. Yayasan Selangor memperolehi 34% dari kutipan tersebut sebanyak RM666,862.18. Baki 66% sebanyak RM1,286,454 adalah menjadi hak milik TNB Engineering. Rekod kutipan kasar setiap bulan sepanjang tahun 2009 adalah seperti berikut

    Bulan

    Jutipan Kasar keseluruhan (RM) berdasarkan rekod Secured Parking dan TNEC

    Perolehan YS (RM) berdasarkan perjanjian usahasama dengan TNEC

    Januari 2009

    148,573

    51,043.45

    Februari 2009

    149,070

    48,068.21

    Mac 2009

    160,194

    55,747.18

    April 2009

    151,458

    51,913.11

    May 2009

    163,666

    57,424.54

    Jun 2009

    162,421

    56,648.59

    Julai 2009

    167,232

    58,087.84

    Ogos 2009

    162,896

    56,271.92

    September 2009

    151,000

    52025.80

    Oktober 2009

    166,164

    57,861.21

    November 2009

    181,408

    52,279.80

    Disember 2009

    189,207

    69,490.53

    Jumlah

    1,953,316

    666,862.18

    Purata

    162,776.33

    55,571.85


    Yayasan Selangor telah mendapat kelulusan dari Pejabat Tanah Daerah Petaling (PTD) untuk melanjutkan tempoh TOL untuk 3 tahun bermula 16 November 2009 sehingga 31 Disember 2012. PTD Petaling telah melantik syarikat Secured Parking Sdn Bhd secara ‘direct offer’ untuk menguruskan tempat letak kereta tersebut melalui surat tawaran bertarikh 17 Februari 2010. Untuk maklumat Khalid Gagap pernah mengeluarkan kenyataan bahawa kerajaan negeri akan mengamalkan konsep tender terbuka untuk setiap projek yang ingin dilaksanakan. KLIK SINI, SINI dan SINI. Merujuk kepada tarikh kenyataan beliau, jelas beliau telah berbohong kepada rakyat kerana tender direct offer ini telah dibuat pada 17 Februari 2010.-Selanjutnya klik sini

    Pisau kata ” pakatan bukan main promote Selangor masa kempen di Sarawak,nampak sangat puak tu penipu,nasib baik ramai yang tak termakan dengan dakyah pakatan”

    Video Anwar Ori,Orang Tak Ori Pulak?

    in PKR by

    Suara Keldaian,suara rasmi kencing PKR sekali lagi memperbodohkan gerembolan pakatan,melompat kegirangan blog blog pencacai terutamanya dari khawarij PAS penjilat tegar Ds Omega Ibrahim apabila melihat spinning suara keldiaan yang menyatakan Bukan Omega Ibrahim terlibat melancarkan scud darat ke udara terhadap China Doll.

    Download Video Anwar 3gp: sini

    “Video: Polis sahkan bukan Anwar”

    KUALA LUMPUR: Polis mengesahkan bahawa lelaki di dalam video BUKAN Datuk’ Seri Anwar Ibrahim seperti yang didakwa oleh BN dan media milik mereka.

    Bernama melaporkan kenyataan Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani yang berkata bahawa siasatan mengenai video seks itu telah siap dan siasatan kini menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah.

    “Bagi pihak kami (polis), siasatan telah lengkap dari setiap sudut menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan (kerana kesalahan mengedar bahan lucah).

    “Terpulang kepada Peguam Negara untuk mengambil sebarang tindakan susulan terhadap kes ini dan sekiranya ada mana-mana perkara yang perlu disiasat semula (atas arahan Peguam Negara), kita akan siasatlah,” kata Acryl seperti yang dipetik Bernama. Pengedar dan pemilik video lucah itu ialah bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim.

    Dengan kenyataan ini, polis dengan sendirinya mengesahkan bahawa pelakon dalam video tersebut bukan Anwar.- KeadilanDaily

    Tak percaya klik Link di sebelah : SuaraKeldaian ,

    Jumpa artikel tu? eh dah hilang? dah terkantoi terus padam,itulah Suara Keldaian yang disaman 200juta oleh Dr Zambry kerana membuat fitnah dan cukup pandai berbohong.

    Terima kasih pada pembaca blog pisau yang tinggalkan komen ,terbukti PKR sudah terkencing,blogger pakatan terminum sudah,eloklah yang sekor tu pembohong yang sekor lagi penjilat,dua dua haram sekupang pun tak bleh pakai.

    Ingatlah video yang didedahkan baru 1minit 47 saat,ada lagi 20 minit,ada lagi 3 sudut daripada 4 kamera!

    Pisau kata ” pihak polis akan ambil tindakan terhadap Datuk T,bagus,lepas ni kita bleh tengok kat makhamah hehe tayangan pelancaran scud darat ke udara”

    Ketuanan DAP ,Wajib Di Perangi!,Bunuh DAP!

    in DAP by


    HARAM SYARIE PAKOH BN,HALAL SYARIE PAKOH DAP!

    Kempen DAP yang terkenal dengan hasutan,pembohongan,putar belit,sentimen agama dan rasis bagaikan mendapat imuniti ,mengapa?

    Apabila rasis chauvanist ultra kiasu DAP Lim Kit Siang,Lim Guan Eng dan barisan kepimpinan ekstremis mempersoalkan hak bangsa lain,siapa yang berani mempertikaikan? Melayu PKR? Melayu khawarij PAS? tidak ada seorang pun pencacai tunggangan DAP berani membuka mulut.

    Apa saja kehendak DAP didalam pakatan akan dituruti, DAP sebagai abang besar didalam pakatan menjadikan Anwar dan pemimpin khawarij seperti Hj Hadi,Nik Aziz,Nizar,Khalid Samad,Mahfuz dan ramai lagi pemimpin melayu haprak pakatan bercakap bagi pihak mereka.

    Berselindung dibelakang melayu melayu haprak ini untuk meneruskan agenda mereka meliberalkan Malaysia,kalangan penjilat tegar ini yang menjadi pencacai meneruskan agenda Middle Malaysia atau Malaysian Malaysia yang kuat diperjuangkan oleh Kit Siang dan Guan Eng.

    Jika ada mana mana pihak mengkritik DAP,pasti akan ada anjing anjing ini akan menyalak mempertahankan tuan mereka. Menghalalkan segala tindakan DAP adalah ibarat membenarkan mereka lebih besar kepala.

    Kempen DAP dilihat amat berjaya apabila mendapat sokongan yang tinggi daripada kaum tionghua,apabila melihat imej ularmak didalam PAS pun naik ke pentas DAP,maka pada pendapat masyarakat kaum tionghua “wah itu haji pun ada sokong DAP’ maka sudah dikira amat baik,sedangkan yang dikatakan haji itu adalah spesis hybrid Isle khawarij munafiqeen yang mengunakan Islam sebagai pakaian mereka.

    Ketuanan DAP yang semua orang tahu ekstremis kristian menguasai hampir kesemua pucuk pimpinan DAP.Isu Al-kitab walau rakyat sedia maklum sudah diselesaikan oleh kerajaan namun DAP ultra kiasu ini tetap menghasut dan membakar sentimen kebencian terhadap kerajaan. Langkah menghasut ini adalah satu perbuatan merbahaya apabila memainkan sentimen agama sebagai alat untuk meraih undi.

    Ketuanan DAP turut memainkan peranan penting apabila mengunakan gerembolan khawarij PAS sebagai paria suruhan mereka,rata rata media khawarij PAS terutamanya Harakah atau dengan nama manjanya Haprak Daily lebih sudu dari kuah begitu menyanjungi Lim Guan Eng sebagai khalifah mereka. Ya! sebuah akhbar yang kononnya suara Isle menggankat seorang ekstremis kristian sebagai khalifah mereka.Dalam masa yang sama Khalid Samad turut menyertai majlis berdoa kepada tuhan Yesus untuk kemenangan DAP di Sarawak:klik sini

    Jika mana mana pihak mempersoalkan DAP sebagai rasis,chauvanist dan ultra kiasu,orang yang mengkritik itu akan dituduh sebaliknya. Untuk menutup kerja jahat dan rasis mereka ibarat pepatah arab Pepatah Arab “Dia pukul orang dia mengadu bahawa orang lain pukul dia, dia memaki orang, dia mengadu orang lain memaki dia”

    Lim Guan Eng menuduh akhbar Utusan sebagai rasis,tetapi tahukah anda hampir setiap hari akhbar akhbar Cina menghentam kaum melayu pagi,tengahhari,petang,siang,malam? Tidak ada pula mana mana pemimpin khawarij PAS atau melayu haprak PKR menegur.

    Apa saja yang dilakukan oleh DAP semuanya dibolehkan hatta pijak dan kencing diatas kepala melayu pun dibenarkan. Pisau berika satu contoh bagai mana Ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri Pulau Pinang mengherdik anjing suruhannya YB Malik Kassim Exco agama hanya kerana meluluskan peng-gazetan nama nama khas Islam yang di terima daripada Mufti Pulau Pinang atas titah YDP Agung.(YDP Agung adalah ketua agama Islam di negeri Selat)

    Tahu apa yang terjadi selepas itu? Ya! Kuasa Lim Guan Eng sebagai ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri Pulau Pinang mengatasi titah tuanku YDP Agung,mengatasi Mufti malah mengatasi exco agama Islam Yb Malik Kassim,selepas membantah dan mengherdik YB Malik didalam MMK(majlis mesyuarat kerajaan negeri) YB Malik tergesa gesa membuat surat dan terus menghentam mufti dan menolak surat titah Tuanku YDP Agung.

    Siapa lebih besar? Ketua agama Islam atau tuan DAP? siapa lebih besar? YDP Agung atau tuan DAP? Siapa lebih besar? mufti,exco agama atau tuan DAP? Kesemuanya yang paling besar paling berkuasa adalah TUAN BESAR DAP.Ketuanan ini berlaku di Pulau Pinang,syukur alhamdulilah di Perak hanya sempat bertapak selama 9 bulan.

    Ketuanan DAP yang mengikut ketuan PAP dari Singapura dalam proses hagemoni politik pecah dan perintah. Selagi ada pencacai jalangan politik seperti khawarij PAS dan melayu haprak PKR,maka selagi itulah Ketuanan DAP makin menyubur dan mekar di negara ini.

    Video ini membuktikan Pulau Pinang sebenarnya dibawah pengaruh PAP Singapura .Lim Guan Eng memang bercita cita besar untuk memisahkan negeri Pulau Pinang paling tidak pun untuk mendapatkan hak autonomi untuk mentadbir tanpa ada kaitan dan ikatan dengan kerajaan persekutuan tanah melayu.


    Ceramah ini dirakam di Jalan Pahlawan semasa PRK Merlimau,Boo Cheng Hau Pengerusi DAP Johor memerangkap Adun Skudai mengesahkan Lee Kwan Yew sebenarnya berada di belakang Lim Guan Eng dalam mencorakkan hagemoni politik Pulau Pinang.


    Pisau yakin akan ada anjing anjing terutamanya spesis melayu hybrid DAP hasil kacukan khawarij PAS dan PKR akan menyalak kemarahan apabila tuan besar rasis ultra kiasu chauvanist Lim Guan Eng dan DAP dihentam

    Anda sokong ketuanan DAP? dipersilakan….

    Pisau kata ” wajib bunuh DAP”

    Sarawak Mu Kapir Tak Undi PAS!

    in PAS/pilihanraya by

    Tak masuk PAS mu Kapir,tak undi PAS mu kapir,tak pakoh PAS mu jahil .,Haram syarie pako BN,Halal Syarie pakoh DAP! Begitulah pandangan khawarij PAS terhadap umat Islam Sarawak . Artikel Pisau sebelum ini mendedahkan pandangan muslimah khawarij terhadap Umat Islam Sarawak yang kononnya tidak menerima Islam:klik sini

    Hari ini dibuktikan lagi apabila Exco kerajaan negeri Kedah yang juga Yang Dipertua PAS Jerlun, Ustaz Abdul Ghani Ahmad memandang hina dan memperlekeh umat Islam seolah olah terawang awangan tidak mengenal Islam hanya kerana tidak mengundi khawarij PAS.

    “Masyarakat Melayu masih tidak celik berbanding masyarakat Cina termasuk Iban yang lebih matang berpolitik. Bila sesuatu isu terpampang di TV mereka terus terima tanpa berfikir panjang, ” terangnya.

    Jentera PAS sendiri tambahnya, usah murung dengan kekalahan tersebut sebaliknya kena perkuatkan semangat di samping berkeyakinan tinggi ia adalah sebahagian daripada kerja dakwah seiring dengan konsep PAS sendiri yang berperanan dua hala iaitu politik dan dakwah.

    “Nyata kita kalah dari segi politik tetapi kita menang dari segi dakwah yang selama ini tidak sampai ke serata pelusuk kampung yang rata-ratanya masih terawang-awang keislamanya,” katanya.-HaprakDaily

    Syukur alhamdulilah umat Islam Sarawak tidak termakan dengan dakyah politik jalangan yang dibawa oleh khawarij munafiqeen PAS semenanjung. Yang mengotorkan Islam adalah manusia banjingan yang bertopengkan agama seperti khawarij PAS,mereka mereka inilah menjadi penjilat tegar dan tunggangan ekstremis kristian DAP.

    Kononnya politik itu adalah sebahagian agama,kata mereka lah,begitulah jadinya agama mereka mengajar membuat fitnah,memaki hamun,menghalalkan perbuatan keganasan dan kerosakan.

    Malah politik yang kononnya sebahagian agama khawarij PAS juga menghalalkan cara mengadai segalanya atas percaturan politik hatta sanggup menjadi jalang dan paria kepada DAP.

    Politik itu agama kata mereka,maka dihalalkan mengkafirkan umat Islam lain,malah turut dihalalkan darah umat Islam seperti mana mereka mencederakan ramai orang pada setiap kali pilihanraya kecil ,Khawarij PAS ini juga berpolitik dengan laungan jihad fisabililah menentang umat Islam yang tidak menyokong mereka.

    Politik itu agama khawarij PAS apabila turut bersekongkol bersama Anwar yang menghalalkan agama dilacurkan dan diletakkan martabat serendah rendahnya.Penghinaan yang dilakukan oleh khawarij munafiqeen ini hinggakan yahudi sendiri tidak pernah mengadai agama mereka sebaliknya khawarij PAS di Malaysia lebih teruk daripada yahudi.

    Khawarij PAS turut mengamalkan moral songsang,menutuh isteri orang,membuntingkan anak dara orang malah turut menyokong pencerobohan stor kunyit lelaki muda yang dipelopori oleh Ds Omega Ibrahim.

    Justeru ayuh rakyat Sarawak,pulihkan kembali umat Islam Sarawak yang sudah terjebak dan yang telah memeluk Isle khawarij.

    Bersegeralah berdakwah terhadap ahli PAS Sarawak pulihkan mereka daripada segala kekotoran yang dibawa oleh khawarij munafiqeen PAS semenanjung.

    Sudah sudahlah khawarij PAS mengotori semenanjung,jangan dikotori bumi kenyalangan dengan politik gampangan khawarij PAS dan pakatan haprak.

    Pisau kata ” patut dihantar ke pusat pemulihan agar dapat diputihkan kembali hati mana mana anak Sarawak yang dihitamkan oleh khawarij PAS semenanjung”


    Hit Counter provided by Curio cabinets
    Pergi ke Atas