Berita telus dan seimbang..

Monthly archive

February 2011

AL Fatihah- Datuk Azizan Meninggal Dunia

in Berita Utama by

Blogger Melayurayadaily, Datuk Azizan Yakoob meninggal dunia jam 11.20pm.

Beliau adalah mantan Adun Pulau Tawar.

Pertemuan terakhir pisau bersama beliau rabu lepas banyak membangkitkan isu isu politik semasa.

Beliau diserang stroke pada malam sebelum penamaan calon di Temerloh.. Pisau berkesempatan melawat beliau di Hospital Temerloh. Keadaan beliau ketika itu masih lemah dan pada keesokan harinya dihantar ke HKL.untuk pembedahan mengeluarkan darah beku diotaknya.

Moga Allah mencucuri rahmat keatas arwah.

Takziah untuk ahli keluarga arwah.

Al fatihah.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kerdau:Doa Calon BN,Hasanudin Hilang Selera Makan

in pilihanraya by


Majlis Maulidur Rasul yang berlangsung di Kg Tekal dihadiri oleh Calon PAS Hasanudin dan Calon BN Ustaz Ibra,Adun Kuala Semantan YB PAS Syed Hamid dan Datuk Seri Ismail Sabri.:klik sini

Orang PAS sendiri kata calon mereka sombong dan tidak mesra,itulah kata kata seorang lelaki lingkungan 40an yang mengelar dirinya abang mat.Katanya kami dah kenal lama dengan calon PAS memang perangainya dari dulu tidak pernah ubah.

Sebaik saja tamat majlis maulidur rasul dan solat isyak,kesemua hadirin dijemput orang kampung menikmati jamuan yang disediakan.

Namun semalam keharmonian tersebut di cemar dengan sikap calon PAS hingga menyakitkan hati orang orang kampung apabila beliau menolak untuk turut makan bersama Calon BN Ustaz Ibra,YB PAS Syed Hamid dan Datuk Seri Ismail Sabri.

Hasanudin berasakan tercabar apabila beliau terpaksa mengaminkan doa calon BN malah beliau pula terpaksa duduk dibelakang hinggakan mukanya langsung tidak mampu untuk senyum.




Sebaik solat Isyak,Hasanudin terus beredar tidak mahu bersama sama penduduk kampung.Sombong dan angkuh!

Tindakan Hasanudin bertepatan dengan sikap wali selipar Nik Aziz yang akan memperlekehkan mana mana pihak yang tidak memeluk Isle PAS.Busuk punya olang…ptuiihh!

Pisau kata ” kalau dah hati hitam memang tak boleh buat apa dah,busuk perut”

Kerdau:Undi PAS Barang Turun?Bohong Lagi

in pilihanraya by




Undi BN Barang Naik,Undi PAS Barang turun begitulah mainan politik gampangan pakatan pada setiap pilihanraya kecil sejak akhir akhir ini.

Kali ini pendekatan khawarij PAS lebih advance apabila memainkan sentimen perutism dijadikan salah satu agenda untuk menarik perhatian pengundi.

PAS bertindak membuka satu kedai menjual barang kawalan seperti beras,gula dan susu dengan harga yang lebih rendah dari harga pasaran semata mata mahu menunjukkan mereka mampu menurunkan harga barang jika mereka menang pada pilihanraya Kerdau.

Begitulah cara PAS memperbodohkan pengundi ,khawarij PAS telah mempermainkan pengundi di Kerdau kononnya jika menang harga barang kawalan dapat diturunkan dan akan kekal murah selagi PAS memerintah.Apa yang cuba dibuktikan oleh PAS?

Jawapannya mudah,jika mereka mampu menurunkan harga barang kawalan di Kerdau mengapa tidak menurunkan harga barang kawalan di seluruh negeri negeri yang diperintah oleh kerajaan pakatan seperti Kelantan yang lebih 20 tahun diperintah oleh Wali Selipar Nik Aziz,Kedah ,Pulau Pinang atau pun Selangor.

Jika mereka benar benar mampu, hari ini juga subsidikan saja serendah mungkin harga barang kawalan di negeri pakatan buktikan cara pemerintahan mereka kononnya kerajaan berkebajikan. Apa perlunya dengan hanya mempermainkan pengundi di Kerdau.

Tindakan mempolitikkan harga barang kawalan ternyata memperlihatkan kebodohan mereka sendiri.Barang kawalan ada harga minimun dan harga maksimun. Ia disubsidi oleh kerajaan BN agar tidak terlalu mahal berbanding dengan harga pasaran luar.

Munafik seperti khawarij PAS ini sanggup melakukan apa saja,tidak kira menghabiskan wang ringgit membeli barang kawalan dan menjualnya dengan harga yang murah dari pasaran. Peruntukan wang yang banyak diberi agar PAS dapat menjualnya dengan harga yang murah di Kerdau.

Nampak gaya pengundi pakatan di Kedah,Kelantan,Pulau Pinang dan Selangor diperbodoh dan ditipu hidup hidup oleh permainan politik gampangan pakatan. Kononnya negeri yang diperintah oleh pakatan meraih laba yang tinggi,wang kerajaan negeri yang banyak tetapi mengapa tidak memberi subsidi agar harga barang kawalan jauh lebih rendah dari negeri lain.

Parti Isle khawarij PAS memang cukup licik dan amat hebat dalam seni berbohong.Penuh dengan tipu daya hasil daripada tarbiah ulamak akhir zaman yang bertopengkan agama.

Pembohong,penipu,kurang ajar,zalim,ganas dan kaki zina itulah khawarij PAS.

Pisau kata ” depa nak jual murah kita beli ,masa undi pastikan pangkah BN”

Ceciter Ceciter

in Berita Utama by
kalo BOB LOKMAN jadi calon PAS masa PRU13,
BN letak USOP (hantu kak limah) pun dah cukup…
tak payah cari calon al-azhar setakat nak lawan si bob tu!

“abang bob oiiiii… dah tak tengok
akademi fantasia keeeeee???
takkan tanak tengok ac mizal kottt!”

(tegur usin dgan penuh sopan-santun)
sumber:reformasin

Ustaz Syed Sentap Tuan Ibrahim

in pilihanraya by



Selepas pengumuman mengesahkan calon pilihanraya Kerdau,ternyata apa yang di bangkitkan didalam mesyuarat penyelarasan pilihanraya PAS menjadi kenyataan. Penolakan Tuan Ibrahim sebagai pengarah pilihanraya Merlimau sebenarnya atas niat asal beliau untuk bertanding di Kerdau.

Sidang mesyuarat menjadi medan pertengkaran apabila Tuan Ibrahim tiba tiba menarik diri daripada menjadi calon setelah mendapat tahu Uztaz Syed Ibrahim bertanding.Kalangan yang berada didalam mesyuarat tersebut terus menyindir Tuan Ibrahim Tuan Man kerana takut malah mempertikaikan mengapa sekali lagi mahu meletakkan Hasanuddin yang sudah 2 kali gagal bertanding.

Ada yang bingkas bangun dan terus keluar dari mesyuarat,ada yang tidak kurangnya berkata lebih baik tidak payah bertanding membuang masa terbukti Hasanuddin tidak mampu memberi tentangan kepada BN.

Ada yang pertikaikan apa perlunya kitar semula calon yang ditolak oleh jemaah sendiri. Adalah tidak mengejutkan jentera kempen khawarij PAS nampak tidak bersemangat untuk berkempen apabila Tuan Ibrahim Tuan Man membaculkan diri untuk tidak berhadapan dengan Uztaz Syed Ibrahim .

Kualiti dan perwatakan yang baik oleh Ustaz Syed Ibrahim menyebabkan Tuan Ibrahim Tuan Man Naib Presiden 1 PAS takut dan tidak rela tumbang demi menjaga imej diri beliau yang berjawatan tinggi didalam hieraki parti.


Pisau kata ” kemarin sembang sembang dengan Tuan Ibrahim, penakut juga orang tua ni”

Kerdau:Penghinaan Islam Terhadap Isle Khawarij

in pilihanraya by


Selepas puas membuat onar dan mengotori bumi Johor semasa PRK Tenang,Khawarij PAS sudah memulakan kempen mereka seperti biasa di Kerdau dan Merlimau serentak.

Semua orang tahu khawarij PAS pasti akan mengunakan khidmat junjungan besar mereka wali selipar Nik Aziz sebagai daya penarik ,bagaikan kaldai sarkis untuk menarik minat pengundi Nik Aziz mengunakan kuasa beliau sebagai wali selipar yang amat tinggi darjatnya untuk meraih keuntungan politik dengan menjanjikan syurga ekspress kepada umat Islam.

Kadi Bentong yang ditauliahkan oleh Sultan Pahang sebenarnya tidak layak membelakangkan seorang wali khawarij seperti Nik Aziz.

Mengapa menghalang wali selipar Nik Aziz daripada berkhutbah Jumaat pada 25 Feb yang lepas,usaha Imam dan Pengurusi Masjid agar Nik Aziz dapat naik ke mimbar tidak tercapai kerana Kadi Bentong yang di bantu oleh khatib telah menggagalkan usaha mereka.

Kita semua tahu kuasa besar wali selipar sebagai pemegang kunci syurga Isle Khawarij dan tunggangan rasmi DAP mengatasi kuasa Sultan Pahang sebagai ketua agama kerana Isle khawarij lebih tinggi darjatnya berbanding Islam .

Kadi Bentong harus bertaubat kerana wali selipar telah murka hingga kalam yang keluar dari Nik Aziz “Jangan hanya pandai baca Quran tapi tak faham.” terhadap kadi Bentong pasti membawa bencana dan tidak cium syurga.Tidak ada orang lain selain Nik Aziz di dunia ini punyai makam ilmu yang tinggi.

Majlis Agama Islam dan Sultan Pahang telah menghina darjat Nik Aziz sebagai seorang wali junjungan besar Isle Khawarij.Nik Aziz tidak perlu ditauliahkan oleh majlis agama Pahang kerana tidak perlu endorsement sultan memerangkap sebagai ketua agama di Pahang.

Pisau kata “perasan hebat,ujub dan takbur”

Harakah:Kitab Muktabar Isle Khawarij Khas Untuk Pelajar

in PAS by

Akibat tekanan dan bantahan kumpulan pendidikan Cina dan parti pembangkan, sebuah sekolah rendah Cina di Kuantan menukar keputusannya untuk menerima akhbar percuma Utusan Malaysia.

Menurut laporan Sin Chew Daily hari ini, keputusan tidak menerima akhbar tersebut dibuat oleh lembaga SRJK (C) Semambu selepas bermesyuarat malam semalam.

Pengerusi lembaga sekolah itu, Goh Kim Fah memberitahu Sin Chew Daily, sekolahnya pada asalnya memang mahu menerima akhbar percuma Utusan Malaysia yang disumbangkan oleh sebuah syarikat swasta yang bertujuan meningkatkan tahap penguasaan bahasa Melayu di kalangan pelajarnya.

“Diakui, kami memang lalai dalam isu ini. Kami tidak mengkaji impak keputusan (untuk menerima sumbangan itu),” katanya.

Menurut Goh, pelajar tidak seperti orang dewasa tidak akan dapat membezakan laporan Utusan Malaysia yang lazimnya menurut pengkritik adalah berat sebelah dan bersifat perkauman dengan berita sebenar.-Malaysiakini

Jika menolak Utusan kononnya atas tekanan pembangkang,adalah lebih baik pihak Harakah yang terkenal dengan lidah bercabang ,penghasut,bohong,pembelit diberikan kepada SRJKC.

Harakah tidak mengunakan bahasa ‘MELAYU’, parti Isle PAS tidak memperakui mereka adalah melayu justeru isu rasis pasti tidak timbul,PAS dikhabarkan sudah ada bahasa sendiri yang tidak diketahui apa jenis bangsanya,justeru adalah lebih baik untuk pembelajaran pelajar di sekolah cina untuk mendalami kitab muktabar khawarij PAS yang lebih menepati ciri ciri DAP .

Dengan mengedarkan suratkhabar Harakah maka tidak akan timbul isu rasis dan perkauman,Secara otomatik proses dakwah Isle PAS pasti akan berjaya dikalangan pelajar SRJKC.

Pisau kata ” kalau aku dari bagi suratkhabar lebih baik bagi toilet paper ja,senang calit”

Guan Eng Lantik Setpol Pun Nak Tipu Melayu

in DAP/Pulau Pinang by




Apabila diumumkan Zairil Khir Johari sebagai setiausaha politik setiausaha agung DAP yang baru,Ini bermakna Lim Guan Eng ultra kiasu chauvanist rasis DAP telah memecat Ng Wei Aik samseng Komtar sebagai setiausaha politiknya.

Tujuan yang pertama adalah untuk memulihkan kembali imej kerja jahat samseng rasis DAP daripada pandangan umum. Ini kerana Ng Wei Aik adalah hitman dalam melakukan segala arahan dan kerja jahat Guan Eng.

Seluruh negara tahu insiden bagaimana Ng Wei Aik rasis DAP menganas menzalimi peniaga di Pulau Pinang,sehingga sekarang perlakuan itu mahu ditutup sekemas kemasnya walaupun saat artikel ini ditulis peniaga yang dizalimi telah mengalami kerugian yang amat besar dan langsung tidak dibayar ganti rugi.

Memecat Ng Wei Aik tidak bermakna rakyat Pulau Pinang buta atau tidak nampak apa yang sedang berlaku ketika ini di Pulau Pinang,peniaga diambil tindakan secara selektif dan ada yang langsung tidak di ambil tindakan hanya kerana untuk menjaga survival politik DAP.

Imej pembohong,pembelit dan populis tidak dapat dibuang daripada Guan Eng,arahan letak jawatan semata mata mahu menyelamatkan Guan Eng,Ng Wei Aik dan DAP dengan melantik Zairil kononnya seorang MELAYU sebagai taruhan untuk memulihkan imej rasis chauvanist ultra kiasu.

Menarik sekali apabila Zairil dijadikan sebagai sandaran pula kononnya seorang Melayu,hinggakan akhbar suara rasmi lidah bercabang khawarij Harakah memuatkan sebagai berita utama.

Petikan dari Blogger PureShiite :-

Guan Eng appoints Malay political secretary
KUALA LUMPUR: Zairil Khir Johari has been appointed as political secretary to DAP secretary-general Lim Guan Eng with immediate effect.
Lim said Zairil, who is the son of the late Tan Sri Khir Johari, would be assisting him with political matters at both the party and national levels.
“I am confident that with his ability and experince in various fields, he will be a positive asset to our party,” he added in a statement on Wednesday. More here
Let us do some basic Mathematics….campur tolak aje …no partial differential integration I promise…
FACT 1
Born in Alor Star in 1923, the young Mohd Khir Johari had his early education at Malay schools in Jalan Bharu and Sungai Korok in his hometown. At nine and filled with trepidation, he entered the Sultan Abdul Hamid College in Alor Star to study English for the first time
In 1943, he married Puan Sri Kalsom Abdul Rahman, whom friends fondly remember as Che Tom, until her demise in 1994. They had seven children. The following year he married Christine. Go here
FACT 2
Zairil said he chose the DAP over Umno because the PR party shared “common goals” with what the late Khir had looked for in the “old” Umno.
My father’s Umno is a completely different Umno from today’s Umno. When he joined Umno it was during pre-independence, his struggle was to free our country from the oppression of the British government. Now after more than 50 years of BN rule, the situation is such that people are being colonised, oppressed by our own people, we do not have any freedom.
“There are no civil liberties, so the struggle is still the same. It’s the same struggle, I am just using a different platform, that’s why I chose the DAP over Umno,” said the 28 year old who runs his own chocolate business. More here
Is Zairil the Step Son of Khir Johari or the Son of Khir Johari?
If He is 28 Years Old

and Khir Johari married Christine in 1995
2011 – 1995 = 16


Can we assume that he is a “Constitutional Malay” by virtue of his mother’s conversion and his “underage” conversion at the age of 12 in 1995….

Siapa bapak dia?

Tak marah ke bapak dia anak dia convert masuk Islam? ….mana pergi semua pejuang Article 11????

So now why ‘marketing’ lebih on the Melayu part?

Hujah Selanjutnya klik sini

Pisau kata “Melantik Zairil hanyalah permainan politik untuk menutup chauvanisme dan rasisme DAP,melayu sekali lagi kena tipu”

Regim Guan Eng Guna Anjingnya Dari Umno Serang FAP

in berita pisau/Pulau Pinang by



Sebelum ini Pisau ada mendedahkan perancangan Guan Eng untuk menDAP kan persatuan bola sepak Pulau Pinang.:klik sini , Malah isu perancangan jahat Guan Eng turut disahkan oleh Setiausaha kehormat FAP.


Perancangan jahat ini bertujuan untuk menjatuhkan dan memalukan Ds Zahrain Hashim ,Ahli Parlimen Bebas Bayan Baru memerangkap Presiden Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang(FAP).

Ds Zahrain berusaha untuk menaikkan imej FAP yang dilihat amat teruk kebelakangan ini.Beliau merancang untuk mengadakan majlis makan malam bersama PM yang juga akan merasmikan majlis penjenamaan FAP pada 2/4/2011 di Hotel Equeltorial nanti.

Apabila melihat Ds Zahrain menjemput PM untuk merasmikan penjenamaan FAP,Guan Eng melihat ia adalah satu ancaman kerana selama ini regim DAP tidak pernah membantu FAP,maka usaha menghalang PM dan menjatuhkan Zahrain menjadi keutamaan.

Guan Eng telah mengarahkan balacinya YB Malik Itik dengan kerjasama 10 orang AJK FAP termasuk 4 orang ahli Umno Bahagian Tanjong berusaha mendapatkan tanda tangan undi tidak percaya terhadap Ds Zahrain sebagai presiden FAP.

Pada 22/2/2011 semasa taklimat latihan kepada pemain di padang USM,Roberst Scully Ketua jurulatih memaklumkan presiden baru akan di lantik dan presiden lama akan dibuang.Robert Scully menghasut pemain katanya presiden lama cuma tau cakap dan tak tau buat kerja,malah gaji pemain turut tidak dibayar. Regim DAP mengunakan YB Malik untuk membalas dendam terhadap Ds Zahrain yang sebelum ini mendedahkan kejahatan Guan Eng yang semua orang tahu seorang chauvanist ultra kiasu dan rasis.

Malangnya ada orang Umno sanggup belot kerana dijanjikan gelaran Datuk serta akan dikurniakan pingat kebesaran TYT atas sokongan Yb Malik yang sekarang ini dilihat mahu merampas kuasa FAP.Yb Malik mengunakan pengaruhnya sebagai bekas Ketua Pemua Umno dan AJK Bahagian Tanjong telah berjaya mempengaruhi beberapa ahli Umno Bahagian Tanjong untuk menyokong beliau.

Malang sekali ada ahli Umno sanggup belot dan sanggup menjadi anjing kepada regim DAP, Gulam Rasol dan Rahmatullah Jaja Mydin bersekongkol bersama Yb Malik sebagai balaci Guan Eng untuk hancurkan pimpinan FAP.

Yb Malik berjanji untuk memberikan anugerah Datuk kepada Gulam,dengan gelaran Datuk yang dijanjikan Gulam telah bersama Yb Malik sanggup untuk sabotaj FAP

Ameer Usop menjadi balaci membuat surat kononnya nak buat usul tak percaya kepada kepimpinan yang sedia ada.

Gulam dan Rahmatullah bukan saja pengkhianat kepada FAP dan orang bola Pulau Pinang,2 ekor anjing ini sanggup menjual bangsa sendiri semata mata mahukan pangkat dan wang ringgit.Yb Malik turut menyogok beberapa ribu ringgit sebagai habuan atas konspirasi ini.

Si kitol dari Umno bersekongkol bersama Yb Malik dan Guan Eng sanggup menjadi pengkhianat dan menjadi balaci regim DAP semata mata untuk menggagalkan kerajaan pusat untuk membantu FAP

Mereka sanggup bersekongkol bersama Guan Eng untuk menggagalkan usaha Ds Zahrain mendapatkan bantuan yang boleh membantu masaalah kewangan FAP.

Pisau kata ” keluar dari umno la kalau tergila sangat nak jadi datuk DAP”

Kerdau:Minta Syurga Pasti Di Tunaikan

in PAS by


Musim pilihanraya kecil sudah pasti khawarij PAS menjanjikan pelbagai tarikan untuk menjadi galang ganti undi buat mereka.

Khawarij PAS memperlekehkan usaha BN membantu rakyat setempat,sedangkan mereka hanya bermodalkan beberapa patah ayat quran dan menjanjikan syurga dan mengugut dengan neraka kepada pengundi.

Syurga yang dijanjikan buat pengundi bukan calang calang,kuncinya dipegang oleh mursyidol amnya si Nik Ajis ketetapan bahawa barang sesiapa yang memangkah khawarij PAS maka syurgalah untuk mereka.

Politik halal haram dimainkan,khawarij menggangap politik itu adalah agama,maka seberapa yang boleh agama harus dipolitikkan.Sebab itulah Isle khawarij amat berbeda dengan Islam anutan mereka mereka diluar sana.

Pisau kata ” pakej menarik ke syurga ditawarkan oleh khawarij PAS,berminat?sila hubungi wali selipar”

Gamis:Kat Sekolah Pun Dah Pandai Kencing

in DAP/PAS by


GAMIS tidak mahu kemenangan Pro-M dikait parti politik

Kejayaan pelajar Pro Mahasiswa menguasai lapan daripada 13 kampus dalam pilihanraya semalam memberikan petanda baik kepada gerak kerja anti Barisan Nasional.

Naib Presiden PKR, Fuziah Salleh dalam satu kenyataannya melalui twitter berkata, kemenangan itu adalah petanda baik (untuk Pakatan).

Sementara itu, Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS) tidak bersetuju dengan pandangan Fuziah yang didakwa cuba menunjukkan mereka berpihak kepada mana-mana parti politik.

Menurut Ketua Penerangan GAMIS, Mohd Yusof Hadhari, pihaknya berasa kesal dengan kenyataan yang dibuat oleh Naib Presiden PKR itu.-Haprak Daily

Inilah dia bakat pelapis pakatan,kononnya GAMIS tidak mahu dikaitkan dengan pakatan,walhal hamisnya sudah tidak dapat ditutup lagi. Semua orang tahu Gamis turun pada setiap pilihanraya berkempen untuk pakatan contohnya di Galas dan Tenang.Setiap pagi di Galas para pelajar diangkut bersama muslimah dan muslimat PAS berkempen dan mengedarkan risalah.

Produk produk pakatan ini sudah diasuh untuk pandai berbohong dan putar belit kononnya tidak mahu dikaitkan dengan mana mana parti politik.Kepada siapa budak Gamis ini nak bohong? Sedangkan merekalah yang turut berkempen bersama PAS dan pakatan pada setiap pilihanraya kecil.

DAP turut tidak ketinggalan membantu kempen ProM di kampus,contohnya pemilihan MPP di USM.

Kad ini ditemui tercicir oleh seseorang didalam dewan pengiraan undi pemilihan MPP USM pada 21Feb jam 9 malam.RSN Rayer menghantar pegawainya membantu calon Pro M,dikhabarkan banyak memberi bantuan kewangan kepada calon Pro DAP/ProM.


DAP sekarang ini begitu aktif menyusup masuk ke dalam IPTA/S meluaskan fahaman Malaysian Malaysia terutamanya di institusi pengajian di Pulau Pinang. Lim Guan Eng turut mengarahkan komrad komradnya turun mendekati pelajar menyebarkan fahaman sosialis secara halus tanpa disedari oleh pelajar pelajar yang begitu mentah tentang politik jahat DAP.

Pisau kata ” Kumaran dapat sponsor DAP”

USM:DAP Masuk Kampus

in Berita Utama by

Kad ini ditemui tercicir oleh seseorang didalam dewan pengiraan undi pemilihan MPP USM pada 21Feb jam 9 malam.

Kad ini d temui tercicir oleh seseorang d dalam dewan pengiraan undi pemilihan MPP USM semalam 21 Feb 2011 jam 9 malam.sangat menarik u d analisa.kenapa agaknya kad ini y menunjukkan lambang salah satu parti politik d temui semasa hari pengiraan undi d USM?apa perkaitan politik kampus dengan DAP?sama2 kita fikirkan.

PAS Di Ajar Macam Mana Nak Jadi Islam Oleh Bukan Islam

in PAS by

Isle khawarij PAS tidak releven dikalangan umat Islam di negara ini.Malah masyarakat melayu ternyata menolak parti PAS yang terang terangan menjadi tunggangan DAP.Ubat pahit Wong Chin Huat membuatkan khawarij PAS terkedu tak kala kebodohan mereka dipaparkan diatas pentas mereka sendiri.

PAS tidak sekuat mana seperti mana perasaan perasan kalangan pemimpinnya. Video ini menjelaskan betapa khawarij memang ditolak oleh umat Islam dinegara ini. Selama ini mereka berasakan mewakili suara umat Islam ternyata meleset. PAS lebih menjuarai suara chauvanist ultra kiasu rasis DAP sebab itulah mereka mampu memperolehi kemenangan di beberapa kerusi Dun dan parlimen.

Secara tidak langsung,ia ada pengiktirafan kepada Umno yang memperjuangkan hak agama dan bangsa melayu dinegara ini. Ternyata PAS terkedu dengan analisis yang di bentangkan bahawa pakaian Islam yang bawa PAS ditolak oleh Umat Islam di negara ini.

Pisau kata ” nampak sangat pas tak cukup islam,sampai bukan Islam kena tunjuk mana satu Islam yang betul”

1.2juta Dibayar Untuk Liwat NUJ

in berita pisau/PKR by


Hata Wahari temberang kononnya sanggup mengadai tanah sendiri untuk menjual akhbar bebas kini pekungnya terdedah .Pembohongan beliau kononnya tanah adalah milik keluarga bernilai 1.2juta dijual semata mata untuk menubuhkan sebuah syarikat akhbar yang bebas.

Jika begitu ini bermakna Hata Wari diberikan modal oleh PKR RM1.2juta untuk menubuhkan Utusan Rakyat kerana perbincangan dan perancangan mengenainya dibuat didalam satu forum 15 Feb yang lepas .

Sumber RBF

Untuk pengetahuan pembaca, sebenarnya rancangan penubuhan akhbar Utusan Rakyat adalah rancangan PKR. Untuk mengabui mata rakyat kononnya mereka tidak terlibat dalam penerbitan itu maka mereka gunakan si kitol Hata Wahari sebagai alat mereka.

Perkara ini telah dibincangkan dalam satu forum pada 15. Feb yang lepas yang mana dalam forum itu Hata Wahari yang kononnya bebas turut sama membentangkan kertas kerja bagaimana cara untuk menjatuhkan Kerajaan BN dan cara untuk menjahanamkan Utusan Malaysia.

Lihat di bawah,

Rumusan yang dibuat oleh seketeriat forum terhadap kertas kerja yang dibentangkan oleh Hata Wahari, seorang pekerja Utusan Malaysia.

Menarik sekali kesimpulan kertas kerja PKR, kononnya akhbar Utusan dan Berita Harian membina persepsi buruk kepada pakatan, walhal apa yang terjadi diluar sana adalah realiti.

Inilah contoh bagaimana mereka mengalami sindrom penafian bahawa tembelang dan temberang mereka banyak didedahkan oleh akhbar Utusan,Berita Harian dan bloggers.

Strategi jahat mereka berjaya didedahkan,Sudahlah berbohong,mengfitnah pulak tu, Blogger dibayar gaji sebulan 5 ribu? wow meniaga blog lebih untung dari meniaga untalah haha. Ini satu lagi pembohongan dan fitnah, Untunglah blogger dapat gaji 5 ribu setaraf manager & engineer haha.

Kalau dah ada gaji takla blogger jadi macam orang mintak sedekah,apalah banggang sangat Hata Wahari ni.

Aku cabar Hata Wahari namakan blogger mana yang dibayar sebulan RM5000 oleh pejabat PM, atau seluruh blogger pro BN turun cari Hata Wahari ,jangan sampai hinggap air kencing kat muka sudah.

Pisau kata “Awat tak cerita nik aziz bayar gaji aku jadi blogger hehe”

N.ajis:Isle Khawarij Percaya Kambing Terbang

in PAS by

Isle khawarij PAS mengajar agar penganutnya mengikuti sirah perjalanan hidup wali seliparnya Nik Ajis. Ciri ciri keutamaan yang harus diterapkan didalam hidup adalah kemahiran berbohong dan putar belit.

Menghina bangsa sendiri dan melacurkan agama menjadi aspek penting dalam perjalanan rohani Isle Khawarij PAS.Matlamat menghalalkan cara adalah salah satu perjalanan ke makam yang lebih tinggi apabila tahap Ainul Yakin telah naik ke makan Haqul Yakin.

Haqul yakin adalah keyakinan yang sudah bulat dihati tidak berubah ubah,justeru ramai aparat khawarij PAS telah mencapai makam ini. Setiap patah yang keluar dari mulut wali selipar pasti akan diangkat bagaikan fatwa yang tidak sama sekali boleh di sanggah.

Maka pada tahap keyakinan ini apabila wali selipar bersabda bahawa kambing boleh terbang maka juak juak khawarij pasti akan percaya kambing itu boleh terbang.Jika dikatanya halal syarie pangkah DAP maka jatuh Halal menyokong kafir harbi.Jahiliah bangsa itu kerana tidak menganut Isle khawarij PAS mak jatuhlah hukum yang sudah tidak boleh diubah ubah lagi.

Apabila si tua nyanyok ini menghina bangsa melayu, makanya kalangan khawarij turut sama menghina,memperlekeh bangsa sendiri.Kalangan khawarij turut memperakui bangsa melayu adalah pendatang.Begitulah tingginya makam penganut Isle khawarij PAS.

Nik Aziz tak bangga jadi bangsa Melayu?

KOTA BHARU 18 2010 Sept. – Ketika terdapat usaha cuba menghapuskan keistimewaan hak orang Melayu, Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pula menyatakan beliau tidak bangga berbangsa Melayu.

Ini kerana, katanya, bangsa itu datang secara automatik dan di dalam Islam tiada bangsa yang lebih dan jika ada pun, ia adalah bangsa Arab.

Malah, Mursyidul Am Pas itu menjelaskan, sekiranya beliau dijemput berceramah bukan kerana beliau berbangsa Melayu sebaliknya atas nama Islam.

“Bagi saya, kalau saya dijemput ceramah, saya bukan dengan nama Melayu, dengan nama Islam. Cuma kebetulan saya ini nama Melayu.

“Saya tidak berbangga bangsa Melayu. Bangsa ini datang secara automatik,” katanya pada majlis dialog bersama wartawan di sebuah hotel di sini, malam tadi.

Mengapa kalangan khawarij PAS begitu percayakan wali selipar,pernah dengar pengikut tegar ayah Pin minum air kaki untuk memperolehi barakah? Itulah amalan golongan khawarij PAS,memperolehi barakah dari Nik Aziz.

Kes klasik ,Dihidangkan teh tarik untuk diminum oleh Nik Aziz,beliau hanya minum sedikit sekadar mencecahkan bibirnya ,kemudian air dari gelas yang sama diambil dan diberi kepada pengikutnya,tujuannya untuk memperolehi barakah Nik Aziz.Begitulah dengan nasi atau pun lauk dari bekas Nik Aziz,berebut rebut haprak khawarij untuk merasa seorang sedikit sekurang kurangnya ilmu lacuran agama masuk kedalam hati mereka.

Sebab itulah terjadinya insiden mencuri selipar Nik aziz untuk dijadikan tangkal azimat .Maka tersebar seantero malaya gelaran wali selipar diberi nama.

Moral dari cerita ini,totok khawarij seperti Nik Aziz tetap bercakap bahasa melayu Kelantan yang dihinanya. Bangsat tak khawarij PAS hina bangsa sendiri tapi pertuturan guna bahasa melayu..?

Pernah dengar kalangan haiwan politik cina dan india menghina bangsa dan melacurkan agama sendiri?

Pisau kata “ dengan puak khawarij ni kalau mu tipu nik aziz terbang pun depa percaya”

JomMerusuh,Demokrasi Cara Pakatan

in PAS by

Sejak bermulanya rusuhan di Tunisia dan Mesir,2 negara ini berubah pucuk pimpinan kerana rakyat turun membantah dan merusuh.Nyawa menjadi taruhan hingga ratusan yang terbunuh.Kemudian merebak ke negara timur tengah yang lain seperti Libya dan Bahrain.

Pemimpin pakatan mengikuti secara dekat rusuhan ini hingga kalangan mereka mencapai inzal tak terhingga apabila melihat satu persatu kerajaan tumbang dengan keganasan dan rusuhan menjadi taruhan. Rusuhan sudah menjadi pilihan utama mereka .

Kalangan pemimpin aparat pakatan terutamanya dari PKR dan PAS bercita cita keadaan sebegitu kerana melihat sokongan terhadap mereka semakin pudar.Malah bangsa melayu sudah kenal siapakah sebenar PKR dan PAS .

Acap kali kebelakangan ini didalam ceramah pakatan sering kali menyebut akan rusuhan yang menumbangkan kerajaan Mesir. Khawarij aparat menyamakan kerajaan BN seperti Mubarak untuk menghalalkan cara.

Beberapa kali ugutan dan amaran oleh pemimpin khawarij terutamanya ketua Militan Khawarij Hj Hadi,Ketua militan pemuda khawarij Nasharudin Hassan,Zionis Anwar,Nizar komunis yang menyebut kononnya rakyat akan turun merusuh.

Tetapi semua orang tahu merekalah menjadi dalang disebalik perancangan ini.Memandangkan cara demokrasi tidak berjaya mendapat sokongan rakyat.Mereka berpendapat adalah lebih baik menghasut rakyat agar bangkit merusuh menimbulkan kekacauan agar negara tidak aman.

Haprak Daily-


PAS mengingatkan Umno agar mengambil iktibar dengan kejatuhan pemerintah Tunisia dan Mesir akibat kebangkitan rakyat yang ditindas pemerintah
.

Dengan nada memberi amaran, Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, rakyat Malaysia juga boleh bangkit sedemikian jika pemimpin Umno BN terus menindas rakyat.

Rakyat mana yang ditindas?rakyat mana yang tak cukup makan? negara ni ekonomi teruk sangat kah? Kerja takda?

Sudah sudahlah khawarij hoii..jangan bodohkan rakyat menghasut sana sini.Inilah satu contoh kerja jahat puak khawarij. Khawarij PAS terkenal dengan perangai binatang suka mencederakan orang ramai dan merosakkan harta benda.Kita lihat setiap pilihanraya pasti akan ada rakyat dicederakan,harta benda dirosakkan.

Syaitan yang ada didalam hati mereka pasti bergelojak mahu merusuh dan mencetuskan suasana tidak aman dinegara ini. Negara pasti rosak dengan anasir anasir pengkhianat seperti khawarij PAS,DAP dan PKR.

Pisau kata ” kononnya nak jihad,ekspress masuk syurga khawarij PAS”

Penang:Guna Wang Zakat Popularkan Guan Eng

in DAP/Pulau Pinang by


Ketua menteri regim DAP Pulau Pinang,seperti biasa dengan politik populis yang sentiasa meremehkan minda rakyat dengan aksi aksi primadona yang menaikkan syahwat aparat aparat khawarij PAS.

Baru baru ini berlaku pertemuan diantara ibu bapa ,pelajar mesir dan kerajaan negeri.Kerajaan negeri mempertimbangkan untuk memberi bantuan RM1 ribu manakala Dr Mansor turut mengesa agar pihak PUZ turut memberi bantuan RM 1 ribu. Sekurang kurangnya dengan RM2 ribu memudahkan belanja untuk pelajar pulang ke Mesir nanti.

Syukurlah,dapat kurangkan beban kerajaan pusat yang menghabiskan 50juta untuk membawa pulang kesemua pelajar dari Mesir.

Yang menariknya,dalam ceramah baru baru ini Guan Eng mendabik dada kononnya beliaulah yang membantu pelajar yang akan pulang ke Mesir dengan sumbangan 2ribu setiap seorang.Tidak pula beliau menyebut sumbangan besar dari kerajaan pusat.Seolah olah beliau lah pembela Islam nombor satu dinegara ini.

Dan tidak lama lagi beliau akan mengumumkan secara rasmi kononnya sumbangan RM2 ribu adalah dari regim DAP,walhal sebahagian wang yang disumbangkan datangnya dari PUZ Kemudian Guan Eng akan mengunakan skill taichi bohong nipu kononnya kerajaan Pusat tidak membuat apa apa untuk membantu pelajar Mesir,secara langsung bertujuan untuk menidakkan sumbangan besar kerajaan pusat terhadap pelajar.

Kita masih ingat bagaimana Guan Eng mengunakan wang zakat untuk mempopularkan dirinya di masjid masjid dan surau pada bulan ramadhan yang lalu di sekitar Pulau Pinang.Tabung wang zakat Pulau Pinang amat besar,adalah tidak mengejutkan sebelum ini Dr Mansor berebut untuk menjadi pengerusi atas arahan Guan Eng. Namun usaha itu dapat dihalang apabila Yang Dipertua Maipp, Ustaz Elias Zakaria secara otomatik mendapat jawatan tersebut.

Buat pembayar zakat di negeri Pulau Pinang,anda turut menjadi pemegang saham untuk mempopularkan khalifah sosialis ultra kiasu rasis Guan Eng.Tahniah!

Pisau kata “guan eng dah jadi dewa kesayangan khawarij pas”

Melayu Berperang Dengan Khawarij Kelantan & DAP

in DAP/PAS by


Nik Aziz memerangkap menteri besaq , memerangkap mursidol khawarij PAS mempertikaikan mengapa Umno nak memerangi Kelantan jika nak bela melayu.

Jika Umno bela Melayu kenapa perangi Kelantan
SHAH ALAM, 19 Feb: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan serangan mantan Presiden Umno, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai tindakan terdesak parti itu yang bimbang dengan pengaruh PAS terhadap rakyat.

Beliau mempersoal tindakan pemimpin Umno menyelar PAS yang berpakat dengan DAP demi kepentingan politik, sedangkan Umno sendiri memusuhi PAS sejak dahulu lagi

“Umno berusaha menjatuhkan PAS di Kelantan sejak hari pertama saya mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar lagi,” kata beliau ketika berucap merasmikan Konvensyen Nasional Pengupayaan Bangsa-Jaminan PAS, di Auditorium Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) hari ini.-haprakdaily

Siapa Nik Aziz yang mahu mempertikaikan Umno yang mahu memerangi khawarij PAS Kelantan,sedangkan beliau sendiri malu mengaku dirinya melayu,beliau sendiri memperlekehkan bangsa sendiri sekarang ini mahu bercakap soal bangsa.

Umno konsisten membela nasib bangsa melayu dan Islam ,sebab itulah khawarij PAS awal awal lagi memperlekehkan perjuangan Umno dengan memanggil assoybiah dan rasis. Sekarang ini apabila melihat terlalu ramai meninggalkan khawarij PAS Nik Aziz terhegeh hegeh mahukan sokongan melayu.

Khawarij nyanyok ini yang terkenal dengan sindrom hilang ingatan dan lupa diri sering kali cakap serupa rakyat bodoh bodoh belaka. Kita semua sedia maklum Nik Aziz bersama gerembolannya yang mengkafirkan kerajaan pusat. Adalah wajib buat Umno untuk menentang khawarij PAS sebuah parti yang menyesatkan dan mengkafirkan seluruh umat Islam yang tidak menyertai mereka.

Jika Umno itu melayu Islam mengapa pula khawarij PAS mahu memerangi dan mengkafirkan sebaliknya PAS yang perlu menyertai Umno .Umno dikafirkan,digelar jahiliah dan dengan pelbagai lagi gelaran.Kesemuanya ikut sedap mulut Nik Aziz yang semua orang tahu ibarat puki ayam.

Adakah Nik Aziz mempertikaikan Umno yang membela bangsa melayu dalam masa PAS pula berkata halal syarie memangkah DAP.

Negara ini dari Utara hingga ke Selatan setiap perhentian di lebuhraya pasti ada surau untuk umat Islam beribadat. Bandingkan leburaya diantara Madinah dan Makkah.Berapa banyak surau dan masjid yang anda jumpa semasa perjalanan pergi dan balik?Bandingkan Kelantan, berapa banyak masjid yang dibina sejak si tua nyanyok ini menjadi Menteri Besar,apa yang dapat kita lihat lebih banyak patung buddha daripada masjid,malah yang terbesar di Asia Tenggara terletak di Kelantan.

Wajib kita perangi khawarij seperti Nik Aziz dan gerembolannya.Nik Aziz meletakkan kepentingan politik lebih daripada agama dan bangsa.

Anda saksikan betapa celakanya khawarij PAS,Nik Aziz dan gerembolannya. Konvensyen Nasional Pengupayaan Bangsa dipentasnya Lim Guan Eng duduk dan bercakap mengenai untung nasib bangsa melayu,siapa bangsat ini untuk bercakap soal melayu.Semua orang tahu chauvanist ultra kiasu rasis ini bermuka muka.

Si tua nyanyok memerangkap wali selipar bercakap soal bangsa melayu yang pernah dihinanya,seorang lagi khalifah sosialis Lim Guan Eng yang sentiasa menindas,zalim dan rasis yang semua orang tahu sangat teruk berlaku di Pulau Pinang berada dipentas bercakap mengenai untung nasib melayu.Lim Guan Eng juga membentangkan kertas kerja “Melayu Pulau Pinang dalam era Pakatan Rakyat” menarik habis kesemua hadirin dibohong dan diperbodohkan.

Nah! buktinya nasib melayu hanya ditangan sosialis ultra kiasu rasis DAP jika pakatan memerintah. Untung nasib melayu pun dirujuk kepada DAP.Bukti betapa khawarij PAS adalah jalang politik habuan selingkohan politik gampangan pakatan.

Yang kita nak sangat perang bukan dengan melayu Kelantan,tetapi dengan khawarij PAS Kelantan ada fahamka khawarij?

Pisau kata ” dalam konvensyen melayu khawarij PAS suruh Guan Eng cakap,ceh manja sangat dengan TUAN depa,sikit sikit tailo,sikit sikit tailo”

Bob Lokman Serah Borang Ahli Syurga Khawarij,Anjing DAP Berkumpul Istihar Jihad

in berita pisau/PAS by



Bob menyerahkan borang masuk syurga kepada Ostat Zizan

Hari ini secara rasmi Bob Lokman telah mengistiharkan memeluk Isle Khawarij dihadapan 5 ribu pemuda khawarij di Kota Sarang Semut,Alor Setar.Barangkali Bob berasa terlebih Isle apabila memeluk agama anutan khawarij ini. Rata rata golongan khawarij berasa bangga kerana seorang lagi rakyat biasa menjadi tunggangan DAP.

Majlis himpunan 30k pemuda ternyata gagal menghimpunkan pemuda khawarij seluruh negara,menurut rakan Pisau yang turut serta sebentar tadi rungutan oleh penganjur kerana lebihan baju himpunan 30k masih berbaki hampir 25 ribu helai.Mengikut perkiraan penganjur mereka gagal mencapai sasaran.
Adalah tidak mengejutkan apabila kelmarin pihak penganjur merayu agar pemuda khawarij turun ke Alor Setar sepertimana yang disiarkan oleh portal lidah bercabang khawarij Harakah:klik sini.Menurut penganjur berdasarkan pendaftaran mereka cuma mampu mengumpulkan tidak sampai 10 ribu nama tetapi hari ini jumlah kehadiran tidak mencecah 10 ribu orang.

Seperti biasa blog pakatan dan portal berita haprak seperti Harakah Daily dan Malaysiakini melaporkan puluhan ribu yang hadir.Ternyata program ini gagal malah membuktikan anak muda tidak rela diperbodohkan oleh khawarij PAS.

Ketua Pemuda militan khawarij Nasarudin tantawi turut mengistiharkan pemuda yang berkumpul hari ini bukanlah tentera Allah atau pun tentera jihad,sebaliknya mereka adalah tentera tunggangan DAP.

Pisau kata ” cuba tanya ostat zizan,mesti dia tak tau”

DAP: Apabila Rasis Buka Mulut,Siapa Tak Kenal Siapa

in DAP by


Sejak kebelakangan ini,rasis chauvanist ultra kiasu DAP semakin lantang memainkan politik perkauman.Mereka tidak henti henti menyerang Umno dan BN kononnya begitu kuat rasis .

Regim DAP Pulau Pinang Lim Guan Eng dan Rasis Tegar Lim Kit Siang yang terkenal dengan dengan politik rasis dan perkauman setiap hari tidak pernah terlepas menyerang bangsa melayu.

Dalam bahasa mudah , rasis bermaksud satu bangsa lain yang dominan menindas dan menganaiya satu bangsa lain.Tetapi apa yang dimainkan oleh DAP sebenarnya merekalah yang menindas,zalim dan menyemai kebencian terhadap orang lain sepertimana berlaku di Pulau Pinang.

Kerja jahat ini dilakukan secara konsisten,setiap kali ultra kiasu chauvanist rasis ini membuka mulut pasti tidak lekang dengan serangan yang begitu dahsyat dan jahat.

Kita dapat melihat bagaimana ultra kiasu chauvanist seperti Guan Eng mengkritik Utusan dan Umno dalam setiap ceramah didepan penyokong mereka. Walaupun kita semua sedar secara terang terangan Guan Eng didalam dasar regimnya menindas bangsa melayu.Ini bukan persepsi ,ini realiti!

Utusan dan Umno mempertahankan bangsa melayu,adakah menjadi satu kesalahan apabila seorang melayu bercakap untung nasib bangsanya sendiri? Guan Eng dan gerembolan chauvanist DAP telah menimbulkan satu stigma adalah menjadi rasis apabila melayu mempersoalkan dan bercakap untung nasib bangsa mereka sendiri.

Hinggakan khawarij PAS dan melayu PKR sendiri takut bercakap soal untung nasib bangsa melayu. Adakah kaum melayu mempertikaikan kekayaan kaum lain?Sebaliknya melayu terkial kial mempertahankan miliknya yang masih tidak tercapai sasaran yang ditetapkan.

Guan Eng sering kali mahu kelihatan mendahului kononnya dalam kesaksamaan bangsa melayu tidak dimarginilisasi.Kononnya beliau begitu adil ,kononnya beliau mengamalkan sama rata.Yang peliknya mengapa harus disama ratakan sedangkan melayu adalah dominan.Keadilan dan pembahagian kepada kaum yang dominan sudah pasti melebihi daripada satu kaum yang majoriti.

Kesamarataan harus diletakkan pada tempat yang betul.Jika yang dominan disamakan dengan majoriti,sudah pasti berlaku ketidakadilan kepada yang dominan , majoriti mendapat sebahagian hak kaum yang dominan.Adakah ini yang dikatakan adil?

Adalah mustahil untuk melaksanakan sama rata dinegara ini melainkan komposisi kaum dinegara ini sama banyak dari segi jumlahnya.

Guan Eng seringkali membangkitkan kebencian dan rasis terhadap Umno,MIC,MCA,Gerakan yang semua orang tahu terdiri daripada pelbagai kaum didalam BN.Semua kaum bersatu padu membentuk kerajaan BN.

Adalah mustahil jika Umno sebuah parti yang dominan berlaku rasis apabila sanggup berkongsi kuasa bersama parti parti dari kaum minoriti.Nah bukti ini didepan mata.Tetapi masih lagi dibutakan dengan politik jumud yang dimainkan oleh Guan Eng dan gerembolan pakatan.

Lim Kit Siang konsisten lebih 40 tahun menyerang bangsa melayu dengan politik rasisnyaHaiwan politik jurasik ini turut terlibat didalam peristiwa 13Meia 1969.Sehingga sekarang beliau masih konsisten mempertikaikan hak orang melayu.

Hayatilah pepatah arab ini.

“Dia pukul orang dia mengadu bahawa orang lain pukul dia, dia memaki orang, dia mengadu orang lain memaki dia” .

Secara jelas jika apa yang dapat kita diperhatikan tindak tanduk chauvanist ultra kiasu DAP cukup berkait rapat dengan pepatah arab diatas.Kenal siapa yang sebenarnya RASIS..

Pisau kata ” terang terang Guan Eng tu pembohong,ada melayu pi peluk cium sampai melekat minyak brylcream kat pipi”

Bantu Anak Ini.

in berita pisau by


POHON JASA BAIK SEMUA RAKYAT MALAYSIA YANG PRIHATIN UNTUK MENGHEBAHKAN PENDERITAAN ADIK NUR UMAIRAH BINTI MOHD ZAIDI

Nama: Nur Umairah binti Mohd Zaidi

Umur: 1 tahun

Asal: Kampung Padang Kulim, Kedah

Penyakit: Hidrosefalus (kepala membesar)

Bantuan yang diperlukan:

1. Doktor pakar untuk tampil membantu

2. Hospital pakar tampil membantu dengan teknologi perubatan yang ada

3. Pengamal perubatan alternatif diminta tampil membantu

4. Pengamal perubatan tradisional juga dipelawa untuk tampil membantu

5. Bantuan kewangan

6. Semangat dan sokongan moral buat keluarga

7. Hebahan dalam online (Facebook, blog, forum dan lain-lain)

Sesiapa yang ingin membantu keluarga berkenaan boleh menyalurkan sumbangan melalui akaun Bank Simpanan Nasional (BSN) atas nama Norbaizura Dol (ibu adik Nur Umairah) yang bernombor 0711129000100633.

Doktor pakar, pihak hospital pakar swasta, pengamal perubatan alternatif dan tradisional yang ingin membantu boleh berhubung dengan saya seperti butiran di bawah:

Mohammad Rizan Hassan, Setiausaha ADUAN BELIA-MAJLIS BELIA MALAYSIA

+60137733676

Kerjasama semua amatlah kami hargai. Sama-sama kita berdoa agar ada jalan penyelesaian buat adik Nur Umairah. KEPADA ALLAH KITA BERSERAH !!!

sumber klik disini

Pisau kata ” sama samalah kita membantu golongan yang memerlukan”

Mu Kapir Kalau Tak Pangkah Paih

in PAS by

Apabila si tua nyanyok ini membuka mulut bolehkah anda percaya? Nik Aziz sekarang ini mencabar agar membuktikan beliau tidak pernah mengkafirkan Umno dan ahli ahlinya.

Tindakan Nik Aziz seolah olah cuba meremehkan minda rakyat.Apa yang beliau maksudkan seolah olah bau bangkai itu tetap wangi walaupun semua orang tahu ia sememangnya busuk.

Haprak Daily-
UMNO, dia tolak Islam automatik dia tolak roh, bila dia tolak Islam, Nabi Muhammad pun dia tolak, al-Quran pun dia tolak, Allah Taala pun dia tolak,” katanya dalam pidato sempena Ijtima’ Tarbawi Dewan Pemuda PAS Pusat di Masjid Rusila, malam tadi. Katanya, akibat itu perjuangan Umno hanya setakat dunia sahaja.

Orang orang kononnya kuat agama selalunya tidak pandai bercakap bohong,tetapi Nik Aziz ni jenis apa orangnya apabila bermuka muka kononnya beliau sendiri tidak pernah mengkafirkan orang lain.

Apa marhain semuanya tolol?pekak?bengap?pelupa? Tiap kali dinosour khawarij PAS ini buka mulut pasti akan berlaku bencana dan malapetaka buat khawarij PAS.

Baru saja di Tenang mursidol khawarij ini mengjahiliahkan seluruh penduduk Tenang kerana mengundi Umno. Apa lagi mahu dibuktikan? Pembohong ka apa orang tua ni?

Adalah lebih afdal tutup mulut atau pun lebih banyak menghabiskan masa berzikir daripada menghabiskan masa daripada menjilat kahak sendiri wahai Nik Aziz.

Pisau kata “jangan marah sangat kat dia nanti tak masuk syurga,kata depa la”

Anwar Liwat Macha Hindraf

in berita pisau/PKR by


Perbincangan sulit diantara Anwar bersama gerembolan Hindraf baru baru ini bertujuan untuk mengembalikan sokongan kaum India kepada pakatan terutamanya PKR.

Mesyuarat sulit yang dihadiri oleh Anwar, para pemimpin Hindraf,Sangkara Nair,Surendran turut membincangkan bagaimana untuk mencetuskan kekacauan diseluruh negara sepertimana berlakunya ketika 2008.

Anwar berkata beliau akan merancang satu kemalangan yang membabitkan diri beliau dan akan terus menuduh kerajaan berkonspirasi untuk membunuhnya.Dalam pada itu beliau turut menyarankan agar Hindraf bangkit membantah mengenai isu Interlok bertujuan untuk membakar sentimen kebencian terhadap Umno.

Anwar cukup mahir dalam menyemai politik benci apabila mengunakan sentimen perkauman sebagai alat untuk menghalalkan cara.

Mereka yang hadir didalam mesyuarat itu bersetuju sebulat suara untuk memainkan sentimen perkauman atas agenda untuk meraih kembali sokongan masyarakat India terhadap pakatan.Maka sasarannya adalah Umno walhal semua orang tahu Azmin Ali Naib Presiden PKR mengelar Gobalakrishnan paria tetapi tidak seorang pun kalangan Hindraf bangkit membantah.

Anda masih ingat lakonan Anwar kononnya ada cubaan untuk membunuhnya ketika didalam penjara kononnya disuntik dengan racun arsenik.Taktik yang sama akan digunakan kononnya ada cubaan untuk membunuh beliau dengan merancang satu kemalangan.Kesemua ini adalah drama yang digarap untuk meraih simpati dan untuk mengdiversi kes liwat beliau yang semakin hari terbuka pekungnya.

Kita akan melihat satu lagi episod garapan raja drama untuk memperbodohkan rakyat,mengganggu gugat ketenteraman dan keharmonian sesama kaum dinegara ini.

Pisau kata “rampas pasport anwar,dok tunggu apa lagi,dia dah rancang nak larikan diri,office di US,UK dan Australia dah ready untuk Anwar hancurkan negara dari luar”

Regim DAP:Melayu Banggang Kata Persepsi

in PKR/Pulau Pinang by

Ini kenyataan YB Balik Pulau kesayangan melayu Pulau Pinang.

Persepsi bahawa Pakatan Rakyat Pulau Pinang tidak menangani masalah yang dihadapi oleh masyarakat Melayu, telah membawa akibat yang tidak diingini terhadap pakatan itu yang membentuk kerajaan negeri.

yusmadi yusoff wangsa maju pkr pc on wee choo keong resignationAhli parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff (kanan) berkata, mereka yang kecewa, kini cenderung mempercayai propaganda Umno.

Katanya, walaupun ianya tidak benar dan palsu, tetapi propaganda tersebut memberi tanggapan bahawa Pakatan telah gagal untuk menjaga kepentingan orang Melayu.-msiakini

Malang buat melayu Pulau Pinang, realitinya ditindas dan diperlakukan seperti kelas kedua dikatakan permainan persepsi.

Malang tidak berhenti disitu saja,bagaikan ditimpa tangga Ahli Parlimen Balik Pulau Yusmadi cuba menafikan keadaan sebenar kononnya penindasan yang berlaku hanyalah propaganda BN Umno semata mata.

Kita disajikan dengan pelbagai bentuk penindasan,tindakan secara selektif dan ketidak adilan regim DAP.Tetapi malangnya melayu Pulau Pinang diberikan ahli parlimen melayu bebal lagi banggang.

Video dibawah persepsi atau realiti? Yusmadi buta mata atau buta perut?

Video ini persepsi atau realiti? Buka lagi mata luas luas hoi bangang

Apa orang Balik Pulau dah buat? Pilih ahli parlimen yang dah jadi bangsat DAP.Persepsi kepala otak hang , habis kedai orang melayu semua kena roboh!Melayu Balik Pulau tanah pun kena rampas ada tak barua celaka ni bela?Melayu kena hina dalam risalah ada tak celaka ni bela? semua tu persepsi atau benda dah jadi?

Satu lagi produk pakatan yang membela ketuanan Regim DAP Pulau Pinang.

Pisau kata “Persepsi kepala otak hang Yusmadi”

Wakil Rakyat Culas,PRK Lagi?

in UMNO by


Pisau perhatikan masih ada lagi wakil rakyat yang culas,walau pun sudah diberi peringatan dan nasihat oleh Perdana Menteri kepada semua wakil rakyat BN.

Ada yang tidak tahu berapa luas kawasan yang mereka wakili,ada yang tidak tahu berapa ramai jumlah pengundi dikawasan sendiri.Inilah jadinya wakil rakyat yang dijadikan calon tidak kompeten dan tidak berkelayakan.

Dulu jadi calon pun sebab Cable bukan faktor winable,sebab tu service kepada rakyat macam hampeh!

Ini cerita dari negeri selatan tanah air,kubu kuat Umno. Seorang wakil rakyat BN sudah beberapa kali tidak hadir ke Sidang DUN. Berdasarkan maklumat jika mengikut undang undang wakil rakyat tersebut sudah boleh dilucutkan hak sebagai wakil rakyat.Seperti mana Adun Port Klang dan Siputeh yang boleh dilucutkan hak sebagai wakil rakyat.

Apa dah jadi? Takkan pemimpin parti di sana kesemuanya tidor sampai kawan sendiri hilang tak hadir ke sidang DUN pun tak sedar. Tidor ka atau sama sama pakat blah tak pi DUN?

Kalau dah susah sangat tak mau hadir ke DUN,lebih baik letak jawatan,lebih baik lepas ni tak payah jadi calon. Inilah jadinya jika terlalu selesa dan angkuh.Hinggakan tidak menjalankan tanggung jawab sebagai wakil rakyat.

Adakah Johor mahukan satu lagi pilihanraya kecil selepas Tenang?

Pisau kata ” ada yang perasan baguih nak jadi YB tapi kerja tak buat”

IFC Subur Di Pulau Pinang,Siapa Yang Berani Bangkang?

in berita pisau/DAP/Pulau Pinang by

Genap setahun Pisau menulis mengenai bahaya IFC,Anwar,Ambiga dan DAP menjadi dalang disebalik memperjuangkan penubuhan Inter Faith Council.:klik sini

Dalam artikel Pisau sebelum ini menceritakan grand design Anwar Ibrahim bersama sekumpulan think tank beliau untuk menghancurkan dominasi BN di Sabah & Sarawak : klik sini dan kesinambungan road map grand design beliau adalah mempopularkan Islam yang lebih Liberal dan memperkenalkan pluralisme.

Intipati perjuangan pakatan salah satunya mahu menubuhkan IFC bertujuan menyamaratakan hak kebebasan beragama dinegara ini dalam masa yang sama memberi ancaman kepada agama Islam sebagai agama rasmi dinegara ini. Untuk mengetahui apa itu IFC dan perjuangan Anwar,Ambiga,Lim Guan Eng mengadai Islam: Klik sini dan sini

Pelaksanaan IFC kini sudah tercapai :-

Penang has become the first state in the country to establish a state executive council portfolio to handle religious matters relating to the non-Islamic religions like Buddhism, Christianity, Sikhism, Taoism and Hinduism.

The high-profile Exco Non-Islamic Religious Affairs Committee is headed by Chief Minister Lim Guan Eng himself, with Deputy Chief Minister (II) Prof Dr P. Ramasamy as the deputy chairman.

The proposal for the committee was tabled by Ramasamy at the recent weekly state executive council meeting and approved.-Mysinchew

Sudah ada seruan agar usaha Guan Eng dan regimnya diberi sokongan ,ramai yang gagal melihat ANCAMAN PENUBUHAN IFC DI MALAYSIA

Apa itu IFC(Inter Faith Commission)

IFC berasal dari IRC( Inter Religion Council ) yang merupakan Suruhanjaya Antara Kepercayaan yang dicadangkan sebagai sebuah badan berkanun yang mempunyai kuasa undang-undang yang boleh mengubah ajaran sesetengah agama(cth: Agama Islam) atas desakan penganut agama lain. IFC berfungsi seakan SUHAKAM yang turut menerima dan melayan aduan berkaitan agama.

IFC ditubuhkan oleh Malaysian Consultative Council Of Buddhism, Christianity, Hinduism dan Sikhism atau singkatannya MCCBCHS ataupun Majlis Perundingan Malaysia Agama Buddha, Kristian, Hindu dan Sikh melalui memorandum bertarikh 21 Ogos 2001 kepada Majlis Peguam Negara. Matlamat Penubuhan IFC

IFC ditubuhkan untuk membolehkan mereka meminda beberapa ajaran asas Islam yang boleh merosakkan akidah umat Islam serta lebih berpihak kepada orang bukan Islam.

Ancaman Daripada 14 Tuntutan IFC Terhadap Umat Islam

1.

Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibubapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.(kes siti hasnah vanggarama klik sini )


2.

Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka(murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.


3.

Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh mahkamah syariah tetapi dikendalikan oleh mahkamah sivil.


selanjutnya klik sini

Dalam masa bermuka muka kononnya begitu menghormati Islam hinggakan juak pakatan begitu terpesona apabila digula gulakan dengan pelbagai imbuhan dan peruntukan,Guan Eng dengan licik telah menarik keistimewaan agama Islam dinegeri ini.

Dia beri satu,dia ambik satu,Guan Eng tidak sebodoh itu apabila memperuntukkan jutaan ringgit kepada umat Islam dinegeri Pulau Pinang. Kesemua ini ada muslihat besar.Malangnya apabila nama Guan Eng disebut semasa ceramah khawarij PAS,pasti akan bertakbir seolah olah si ketua menteri buangan rakyat Melaka ini adalah pejuang Islam.

Lihatlah bagaimana Guan Eng,DAP dan Pakatan telah berjaya memperbodohkan Umat Islam secara terang terangan. Siapa disini berani membangkang? Siapa disini berani menyanggah?Siapa di sini berani menentang?

Apa yang kamu boleh buat?Diam?Tunduk?Setuju?

Pisau kata ” anak anak kita satu hari nanti nak bersunat pun kena mintak kebenaran Guan Eng”


Hit Counter provided by Curio cabinets
Pergi ke Atas