Berita telus dan seimbang..

Monthly archive

December 2010

Selamat Tinggal 2010,Selamat Datang 2011

in berita pisau by


Sepanjang 2010,terlalu banyak peristiwa dan isu dibangkitkan. Politik negara menuju kearah lebaran yang baru.Episod 2010 banyak suka dan duka.Turun dan naik ,pemimpin datang dan pergi.

Politik adalah pandangan,pendapat dan ideologi.Politik bukanlah agama seperti mana kawan kawan kita diseberang sana yang sanggup bermati matian mempertahankan hingga bertindak ganas dan sanggup mencederakan lawan.

Sepanjang tahun blogger bertungkus lumus siang dan malam,turut ke medan perang tinggalkan keluarga.Tinggalkan kerja, tinggalkan perniagaan demi mempertahankan Barisan Nasional. Suka duka rakan rakan blogger dijadikan teladan dan semangat.

Pisau percaya gerakan blogger blogger dan para pejuang pejuang siber tetap konsisten dan bersemangat .2011 menjanjikan tentangan lebih hebat.

Kepada media cetak & elektronik,penyokong,pembaca blog Pisau.net,saya di sini mengucapkan ribuan terima kasih kerena memberi liputan dan sokongan terhadap blog yang tidak seberapa ini.

Selamat menyambut tahun baru 2011.
Pisau.net

Pisau kata ” Selamat bercuti.”

Melayu Pakatan Sanggup Mati Pertahankan Karpal King

in Pakatan Rakyat by

Sing is King,Itulah gelaran kepada Karpal King apabila menyanggah dan mengugut untuk menyaman Sultan . Karpal yang terkenal dengan kalam “over my dead body” kerana menyanggah khawarij PAS yang perjuangkan Kerajaan/Pemerintahan Islam(Islamic State/Rule).

Kelicikan Karpal bermain dengan kata kata berjaya menaikkan syahwat Nik Aziz:klik sini
Kita harus tahu perbezaan negara Islam(Islamic Country) dan Kerajaan/Pemerintahan Islam(Islamic State/Rule).Adalah bijak buat Karpal untuk mengunakan “Islam Agama Rasmi” sedangkan perjuangan khawarij PAS adalah “Kerajaan/Pemerintahan Islam”.

Khawarij PAS dan melayu PKR bukan saja menitiskan air mata mendengar ucapan Karpal,malah sudah ada yang sanggup mati mempertahankan Karpal.Begitulah bebal dan hapraknya melayu didalam pakatan. Video di bawah ucapan Cikgu Rahim yang sanggup mati mempertahankan Karpal yang semua orang tahu anti kepada perjuangan khawair PAS.

video:minaq jinggo
Mengapa Islam dan maruah melayu mudah diperkotak katikkan?Jawapannya muda,melayu melayu seperti Cikgu Rahim inilah yang memberi muka hingga kalangan pemimpin DAP dan PKR bukan Islam bagaikan kaduk naik junjung.Mereka bebas memperkatakan apa saja hatta menjatuhkan maruah dan kesucian Islam .

Tindakan sebegini sudah pasti satu hari nanti wali besaq khawarij akan mengeluarkan fatwa adalah syahid jika mati mempertahankan DAP..

Video diatas juga membuktikan mereka mereka yang berada didalam pakatan menjadi tunggangan DAP menghalalkan cara demi tercapai matlamat.

Kepada umat Islam Pakatan,jangan sampai satu hari nanti anak cucu kamu akan kencing diatas kubur kamu atas hasil perbuatan dan tindakan kamu yang melacurkan agama.

Pisau kata ” produk pakatan melacurkan agama dan bangsa, Anda sokong?”

Yang Nak Masuk Sangat Dalam Masjid Kenapa?

in berita pisau/DAP/PAS by



Teo Ni Ching,kali ini lebih daring pakaiannya masuk kedalam kawasan masjid.Sebelum ini isu tidak menutup aurat dan memberi ucapan diruangan solat ditimbulkan.Namun setelah diberi endorsement oleh Nik Aziz segalanya sudah dihalalkan. Tak ada masaalah katanya noktah! Ini kerana fatwa Nik Aziz lebih ‘muktabar’ dan mengatasi daripada majlis fatwa kebangsaan:klik sini

Beriadah bersama rakyat tidak menjadi masaalah buat seorang wakil rakyat,beriadah ketika Maal Hijrah pun tidak menjadi soal. Yang menjadi persoalan mengapa benak sangat melayu ISLAM pakatan hingga tidak berani menegur YB Teo mana boleh dan mana tidak boleh?

Kononnya mahu tunjukkan toleransi dan keterbukaan,malangnya keterbukaan kalangan penganut Isle pakatan sudah tidak mengenal batas.

Soal kepentingan menjaga kesucian di kawasan masjid sudah tentu Yb Teo tidak tahu,tetapi sudah menjadi tanggungjawab buat penganut Isle pakatan memberi teguran .Apakah apabila menjadi penganut Isle pakatan kesemuanya diliberalkan?

Isu penganut Isle pakatan satu hal,yang satu lagi si Yb Teo yang nak sangat masuk dalam kawasan masjid ni kenapa? Nak masuk Islam? Atau nak raih undi melayu ?

“Sama ada orang bukan Muslim boleh masuk surau? Sama ada orang bukan Muslim boleh masuk perkarangan masjid? Sama ada orang bukan Muslim boleh baca Quran? Sama ada orang bukan Muslim boleh guna Kalimah Allah?” soalnya bertalu-talu. “Sekiranya Datuk Seri Najib (Razak) dan pemimpin-pemimpin Umno yang lain cannot be bothered untuk menjawab soalan-soalan saya, mungkin pemimpin-pemimpin MCA, GERAKAN ataupun MIC boleh mengeluarkan satu senarai ‘OK Tak OK’ untuk semua warga bukan Muslim negara ini?” tegasnya.-Msiakini

Cara beliau mempersoalkan larangan dan pantang larang mengenai sensitiviti Islam seolah olah begitu terdesak,seolah olah pantang larang ini mengganggu kerjanya untuk berkempen terhadap umat Islam.

Apa kena mengena Ds Najib dan Umno dalam hal ini? Ini isu sensitiviti umat Islam ,cara Yb Teo mempersoalkan isu ini hingga membabitkan Ds Najib dan Umno memperlihatkan sikap biadap dan kurang ajar. Inilah contoh Ultra kiasu chauvanist rasis bercakap. Jika melayu bercakap soal dan hak bangsa sendiri di tuduh rasis.Jika umat Islam bercakap soal hak dan kepentingan agama sendiri turut dituduh sebagai berniat jahat.

Sebelum ini tidak pernah dan tidak ada sesiapa yang berani mempersoalkan hak,batas dan kesucian agama Islam.Sekarang ini?Ada melayu berani angkat muka apabila dipersoalkan sebegitu rupa. Telahan YB Teo yang kurang ajar seolah olah umat Islam pula yang bersalah kerana mempersoalkan tindakan beliau.

Kita sedia maklum bagaimana Guan Eng sekarang ini lebih islamik daripada Khalid Samad,hinggakan habis kesemua masjid di seluruh Pulau Pinang dikunjungi disertakan dengan hamper dan kotak kurma. Guan Eng cuba menonjolkan beliau begitu Islamik daripada PAS hinggakan pemerintahannya diiktiraf setaraf khalifah Umar Abdul Aziz wali besaq khawarij PAS.

Masihkan anda ingat semasa bulan ramadhan yang lepas,DAP melancarkan kempen masuk masjid di Selangor dan Pulau Pinang.KEMPEN beli hati melayu,itulah matlamatnya.

Kemudian Ngeh Khor Ham dengan ayat “aura” nya yang mendapat teriakan takbir oleh khawarij PAS.Teresa Kok masuk kedalam masjid berskirt dan baru baru ini masjid negara dijadikan ibarat pasar awam oleh haprak pakatan terutamanya DAP.Mereka mereka ini dibela dan dihalalkan oleh khawarij PAS.DAP mendapat lesen besar dan ditauliah halal apa saja untuk melanggar Islam diberikan oleh khawarij PAS .

Kesemua ini adalah taktik yang diguna pakai oleh Lee Kuan Yew semasa berkempen di Kg Tani,Singapura pada 1965.

Apa yang dipraktikkan oleh DAP sekarang ini adalah sama modus operandinya dengan parti PAP.

Apabila bangsat seperti khawarij PAS membela dan menghalalkan segala tindakan pemimpin DAP ,maka segala tindakan mereka ibarat kaduk naik junjung.Mereka sudah berani mempersoalkan tindakan umat Islam yang mempertahankan hak kepentingan sendiri.

Selepas ini apa lagi yang melayu dan Islam ada? maruah di lanyak dan dihina sebegitu rupa.Terima kasih PAS!

Pisau kata “hoi PAS ingat Islam tu harta mak bapak hang ka “

Kedah:Hub Sex Bebas

in berita pisau by

Sebelum ini Pisau mendedahkan bidang keberhasilan masaalah sosial di negeri pakatan apabila Pulau Pinang telah dinobatkan sebagai hub penagih dadah,manakala Selangor berjaya meraih tempat pertama sebagai hub perogol ,manakala serambi Mekah dibawah pemerintahan Isle PAS berjaya meraih sebagai Hub Hiv. :klik sini

Tidak ketinggalan Kedah turut mahu bersaing didalam bidang keberhasilan masaalah sosial apabila berjaya menjadi hub kepada Sex Bebas.

Man lets friend have sex with sister

A brother allowed his friend to sleep with his younger sister in a cheap hotel in Alor Star while he did the same with the sister’s friend in another room during the Christmas holiday.
Their action came to light when their rooms were raided by the Kedah Religious Department (Jaik) on Saturday afternoon, reported Berita Harian.
Investigations showed that both couples had only known each other the day before they were arrested.
Head of the raiding party Md Nasir Md Dali said the they first checked the room occupied by the brother and found him clad only in a pair of jeans while his 22-year-old partner was only wearing a nightgown.
He said the sister was found together with her partner and both admitted that they were not married.-TheStar

Berdasarkan prestasi ini, melalui pendedahan akhbar The Star,Pisau berasakan Kedah sememangnya layak menjadi hub sex bebas kerana kaedah abang dan adik berzina bersama pasangan masing masing menunjukkan keterbukaan dan hasil daripada persefahaman diantara adik beradik.

Ada juga pasangan yang ditangkap berkhalwat di tengah sawah padi,ada yang ditangkap di pusat peranginan terutamanya Langkawi.Malah Kedah turut menyediakan pintu ke syurga dunia yang terletak di pintu sempadan Bukit Kayu Hitam.

Pisau kata ” macam macam hub “

N5 Tenang: Mazlan Aliman Bohong Isu Kemahang 3

in berita pisau/pilihanraya by

Penjelasan dan penerangan oleh Datuk Ahmad Maslan Tim Menteri di Jabatan Perdana Menter mengenai isu FELDA di arah membayar ganti rugi kepada peserta FELDA Kemahang 3.Penerangan dan pendedahan ini jelas membuka pekung dan kerja jahat Mazlan Aliman dan gerembolan PAS.

PRK Tenang menjadi medan pembohongan yang sekarang ini dilakukan oleh Mazlan Aliman dan jentera kempen khawarij PAS

Walaupun diberi amaran tidak boleh berkempen di Tenang,tetapi khawarij PAS sudah turun kesana menghasut peserta FELDA dengan pembohongan dan fitnah.

Pisau kata “Mazlan sendiri serah balik kebun untuk diuruskan oleh felda,tak sedaq diri”

Ekstremis Kristian Serang Najib

in DAP/UMNO by

Tiba tiba Ds Najib diserang kononnya ada pegawai dari pejabat beliau tidak sensitif terhadap agama kristian.Sambutan hari krismas yang dihadiri oleh PM di rumah ketua biskop gereja katolik di Kuala Lumpur.

Ds Najib diserang pula kononnya tidak menghayati semangat 1Malaysia oleh Teresa Kok,Khalid Gereja dan Nik Nazmi.

Mengapa dakwaan ini diperbesarkan sedangkan majlis tersebut mendapat sambutan oleh rakyat dan sudah 5 hari berlalu, tindakan Teresa Kok seolah olah cuba membangkitkan sentimen kononnya Ds Najib dan pentadbirannya anti kepada Kristian.

Adakah Ds Najib dan pentadbirannya dikatakan anti kepada Kristian sedangkan ketika kebakaran gereja Wangsa Maju beliaulah yang pertama memberi sumbangan RM500 ribu,malah gereja gereja di Sibu turut diberi bantuan jutaan ringgit. Adakah ini dikatakan pentadiran anti kepada Kristian?

Teresa Kok yang terkenal dengan imej ekstrimis kristian banyak menghentam kerajaan didalam gereja,manakala Khalid Gereja pula dikenali mempertahankan agar nama Allah boleh dipakai oleh golongan kristian dan Nik Nazmi menyerang perjuangan PAS yang mahukan pemerintahan Islam dan Hudud.

Teresa Kok yang terkenal dengan imej anti azan,malah Koks ini lah yang menuduh kononnya wanita cina dibogelkan Polis .Rasis ini terus mendiamkan diri apabila wanita tersebut didapati adalah seorang melayu.

Dakwaan mereka terhadap Najib bertujuan untuk menjatuhkan imej dan semangat 1Malaysia yang amat ditekankan oleh PM. Mereka kelihatan sudah terdesak hingga kembali terpaksa memainkan sentimen agama untuk menyerang Najib dan BN.

Politik rasis,membakar sentimen agama adalah taktik biasa yang diamalkan oleh gerembolan pakatan.Modus operandinya adalah politik benci. Mereka mahu rakyat berasa benci barulah senang ditohmah dan menimbulkan keresahan.

Negara yang tidak harmoni menjadi modal untuk menjatuhkan kerajaan,semahu mahunya mereka mahu negara ini berlaku konflik perkauman agar memudahkan pereka pecah dan perintah.

Menyerang Najib dengan menyatakan beliau tidak menghayati 1Malaysia bermakna mereka sendiri mengiktiraf 1Malaysia?

Pisau kata ” teresa kok tak hormat Islam,masjid negara dijadikan macam tandas awam”

Penang:Akauntabiliti Guan Eng Style,Defisit!

in DAP/Pulau Pinang by

Urustadbir yang baik? Akauntabiliti kononnya diamalkan oleh Lim Guan Eng dibawah CAT sebenarnya banyak memperbodohkan rakyat.Melayu pakatan keterlaluan mempercayai apa yang dikatakan oleh Guan Eng.

Apa saja butir yang keluar dari Cheap Minister pasti akan dijadikan pedoman dan panduan hidup mereka.Bagaikan wahyu,kesemuanya dipercayai bulat bulat oleh khawarij yang terkenal dengan tahap kebebalannya.

Petikan daripada portal My Sinchew-i.com bertarikh 28Oktober membuktikan pentadbiran dibawah ketua menteri sosialis ini lebih banyak retorik dan bohong .Guan Eng berbohong semata mata mahu menunjukkan dirinya amat hebat pada pandangan khawarij PAS .

credit to translator-Siti

Pulau Pinang Lancarkan Projek Mesra Rakyat Tahun Depan Dijangka Difisit 72.99 Juta Ringgit

27hb Pulau Pinang, rancangan Majlis Perbandaran Pulau Pinang lancarkan skim mesra rakyat Pulau Pinang, bajet kewangan sehingga 2011 kelihatan difisit sebanyak 72.99 juta ringgit.

Ini adalah pemerintahan Pakatan Rakyat sejak tiga tahun difisit yang paling tinggi, dimana pada thun 2010 difisit sebanyak 39.959013 juta ringgit, dan pada tahun 2009 sepanjang beberapa tahun hanya “sifar difisit” dari segi pendapatan kewangan.

Difisit sebanyak 72.99 juta ringgit, kos bina sebuah bangunan pusat pameran (PICC) sahaja sudah memakan 30 juta ringgit, dan lingkaran bulatan di jalan Masjid sudah menelan belanja sebanyak 27 juta ringgit, dengan itu projek-projek telah menelan perbalanjaan yang banyak.

Yang dipertua majlis perbandaran Pulau Pinang Hajah Patahiyah Binti Ismail pertama kali mengumumkan bajet itu pada hari Rabu dalam mesyuarat bajet kewangan Perbandaran itu, dan mendapat kelulusan sebulat suara.

Lebihan Perbelanjaan Terpaka Keluarkan Dari Tabung Simpanan

Hajah Patahiyah berkata, hasil pendapatan majlis Perbandaran Pulau Pinang sebanyak 251.08 juta ringgit, dan perbelanjaan sebanyak 324.07 juta ringgit, sebab itu dalam bajet terpapar difisit sebanyak 72.99 juta ringgit.

“walaupun bajet itu kelihatan difisit, tetapi majlis perbandaran Pulau Pinang tidak membebankan rakyat dan itu bukannya berita yang buruk, kerana jika pengeluran perbelanjaan berlebihan, majlis akan keluarkan wang dari tabung simpanan majlis.

Beliau berkata dalam angka sebanyak 251.08 juta ringgit itu termasuk pendapatan dari cukai sebanyak 154.77 juta ringgit, iaitu sebanyak 61.6 peratus daripada pendapatan keseluruahan majlis perbandaran pulau pinang, berbanding tahun 2010 dijangka hasil pendapatan MPPP untuk tahun depan akan meningkat kepada 2.75 juta ringgit.

Dalam bajet MPPP, akan peroleh pulangan sebanyak 76.87 juta ringgit bukan dari cukai, dengan keseluruhannya sebanyak 30.6 peratus, lain-lain cukai dan pulangan perolehan hasil lain-lain pendapatan termasuk dari agensi-agensi kerajaan dijangkan akan peroleh 19.43 juta ringgit.

Dari segi perbelanjaan MPPP pula dianggarkan sebanyak 229.47 juta ringgit, dan perbelanjaan untuk pembangunan sebanyak 41.13 juta ringgit.

Kenyataan daripada Hajah Patahiyah membuktikan kata kata Guan Eng kononnya sejak pakatan mengambil alih berjaya menghapuskan defisit pada perbelanjaan MPSP dan MPPP.Malah tindakan Guan Eng mengarahkan MPPP mengunakan dana sendiri untuk membina PICC banyak menimbulkan keraguan.:klik sini

Projek yang mengunakan wang daripada MPPP dilihat Guan Eng punyai kepentingan kerana beliau sendiri terus mengarahkan agar diberikan projek tersebut kepada satu syarikat tanpa membuat kajian fisibiliti .Runding terus? Memang berlaku,tidak ada tender terbuka sepertimana yang diwar warkan.

Tidak ada pula kedengaran mana mana pemimpin khawarij PAS bercakap mengenai isu ini?Jika benar telus mengapa tidak didedahkan saja kepada rakyat.?

Mana mungkin dapat di dedahkan kerana ini berlawanan dengan konsep CAT seperti gambar di atas yang diamalkan oleh kerajaan negeri terutamanya Guan Eng dan koncu koncunya.

Agak menarik,dalam ketiadaan Guan Eng yang sedang bercuti,Ada 2-3 kerat melayu yang benak menjadi tukang jawap dan memaki hamun didalam blog ini  .

Mengkritik Guan Eng bererti mengkritik Nik Aziz.Justeru barang siapa yang cuba mempertikaikan tindakan Guan Eng bererti melawan cakap tok guru khawarij.

Pisau kata Ada lagi…”

Piala SPRM,Ariffahmi Mengungguli Carta

in PAS by

Blog Gelombang Merah mempersoalkan mengenai pelantikan Arif Fahmi Menantu Nik Aziz yang dilakukan secara tidak sah.Hingga mencetuskan suasana kelam kabut di pejabat Menteri Besar ketika mula mula kes itu meletup.

Petikan dari gelombang merah :-
Sekarang kami tampilkan minit mesyuarat yang di maksudkan.








Pada mukasurat terakhir minit yang bertulis tangan ini menunjukkan mesyuarat tamat jam 12 tengahari. Selepas tamat mesyuarat, MB membuat pengumuman ‘upgrade jawatan COO ke CEO dengan elaun ikut skim dan bermula 1 Syawal 1430H’

Bukti diatas sudah cukup untuk membuktikan apa yang kami catatkan dalam tulisan yang lepas bukannya satu omongan kosong.

Berita tentang perlantikan haram ini telah sampai ke SPRM. Keadaan menjadi kelam kabut selepas penulis blog, Kickdefella dipecat dari PMBK. Semasa hari Kickdefella mengadakan sidang media berhubung pemecatannya, 11 November 2009, exco-exco Kelantan telah bermesyuarat bagi membincangkan bagaimana cara untuk menyelamatkan Nik Aziz dari SPRM kerana telah melantik menantunya secara haram.Selanjutnya klik sini

Pisau kata ” pusingan pertama kes belum habis lagi,takkan dah nak masuk pusingan kedua?”

AFF Public Holiday:Malaysia Juara,Pemain MU Akui Skuad Malaysia Hebat

in berita pisau by

update:Perdana Menteri Ds Najib baru saja mengumumkan Jumaat 31/12 ini adalah cuti sempena menyambut kemenangan pasukan negera menjuarai Piala Suzuki AFF 2010.

photo AFP/bharian.

Alhamdulilah penantian selama 14 tahun berakhir pada malam bersejarah ini apabila Skuad bolasepak negara berjaya mengalahkan Indonesia dengan agregat 4-2.

Keangkuhan Indonesia ditundukan oleh anak muda Malaysia, ternyata kemenangan ini menenggelamkan keramat gelora bung karno.Garuda harus akui mereka hanyalah jaguh kampung.Sekali pun menjadi tuan rumah masih tidak mampu menjuarai Piala Suzuki AFF 2010.

Skuad negara turut diakui hebat oleh pemain Manchester United,Rio Ferdinand didalam tweetnya turut mengucapkan tahniah buat skuad bolasepak Malaysia.

Buat penyokong Malaysia yang terpaksa berkurung di kedutaan akibat di sabotaj oleh pihak pengurusan stadium GBK kehadiran anda ke Jakarta tetap memberi makna buat negara.Sekalung Tahniah atas semangat anda.


Pisau kata ” jersi Malaysia laris dijual,petanda baik sokongan dan semangat nasional meningkat”

bajet defesit

in Berita Utama by

Sinchew-i.com
Perkara: bajet Majlis Perbandaran Pulau Pinang
Ruangan: Sinchew-i.com
Tarikh: 28 Oktober 2010

Tajuk:

Pulau Pinang Lancarkan Projek Mesra Rakyat Tahun Depan Dijangka Difisit 72.99 Juta Ringgit

27hb Pulau Pinang, rancangan Majlis Perbandaran Pulau Pinang lancarkan skim mesra rakyat Pulau Pinang, bajet kewangan sehingga 2011 kelihatan difisit sebanyak 72.99 juta ringgit.

Ini adalah pemerintahan Pakatan Rakyat sejak tiga tahun difisit yang paling tinggi, dimana pada thun 2010 difisit sebanyak 39.959013 juta ringgit, dan pada tahun 2009 sepanjang beberapa tahun hanya “sifar difisit” dari segi pendapatan kewangan.

Difisit sebanyak 72.99 juta ringgit, kos bina sebuah bangunan pusat pameran (PICC) sahaja sudah memakan 30 juta ringgit, dan lingkaran bulatan di jalan Masjid sudah menelan belanja sebanyak 27 juta ringgit, dengan itu projek-projek telah menelan perbalanjaan yang banyak.

Yang dipertua majlis perbandaran Pulau Pinang Hajah Patahiyah Binti Ismail pertama kali mengumumkan bajet itu pada hari Rabu dalam mesyuarat bajet kewangan Perbandaran itu, dan mendapat kelulusan sebulat suara.

Lebihan Perbelanjaan Terpaka Keluarkan Dari Tabung Simpanan

Hajah Patahiyah berkata, hasil pendapatan majlis Perbandaran Pulau Pinang sebanyak 251.08 juta ringgit, dan perbelanjaan sebanyak 324.07 juta ringgit, sebab itu dalam bajet terpapar difisit sebanyak 72.99 juta ringgit.

“walaupun bajet itu kelihatan difisit, tetapi majlis perbandaran Pulau Pinang tidak membebankan rakyat dan itu bukannya berita yang buruk, kerana jika pengeluran perbelanjaan berlebihan, majlis akan keluarkan wang dari tabung simpanan majlis.

Beliau berkata dalam angka sebanyak 251.08 juta ringgit itu termasuk pendapatan dari cukai sebanyak 154.77 juta ringgit, iaitu sebanyak 61.6 peratus daripada pendapatan keseluruahan majlis perbandaran pulau pinang, berbanding tahun 2010 dijangka hasil pendapatan MPPP untuk tahun depan akan meningkat kepada 2.75 juta ringgit.

Dalam bajet MPPP, akan peroleh pulangan sebanyak 76.87 juta ringgit bukan dari cukai, dengan keseluruhannya sebanyak 30.6 peratus, lain-lain cukai dan pulangan perolehan hasil lain-lain pendapatan termasuk dari agensi-agensi kerajaan dijangkan akan peroleh 19.43 juta ringgit.

Dari segi perbelanjaan MPPP pula dianggarkan sebanyak 229.47 juta ringgit, dan perbelanjaan untuk pembangunan sebanyak 41.13 juta ringgit.

Beliau berkata, MPPP akan ambil dari pendapatan lain-lain seperti mempercepatakan kutipan cukai, tinggkatkan keberkesanan dalam penggunaan dan penilaian hartanah, bekerjasama dengan pihak swasta, mengkaji penerokaan pasar awam, rumah awam, percukaian dan lain-lain.

Bagi mengatasi kesesakan lalulintas di lorong-lorong, membahagian jalan di litar lingkaran ke Air Hitam dan ke Jalan Masjid, semua lampu isyarat akan dimansuhkan, dan boleh pandu terus ke penghujung jalan. Hajah Patahiyah berkata, selepas lampu-lampu isyarat dimansuhkan, jalan tersebut akan dijadikan jalan yang boleh buat pusingan U, pada masa yang sama ada dua lorong jalan, supaya dapat memudahkan kendaraan masuk ke kewasan perumahan, beliau berkata pembesaran jalan ini akan boleh ke jalan Skotland, tetapi pembinaan tersebut akan berperingkat-peringkat, pihak MPPP akan keluarkan peruntukan sebanyak 27 juta ringgit untuk tujuan itu itu pada tahun depan.

Beliau berkata kajian ubahsuai jalan sudah diperingkat akhir, megikut perancangan, kerja-kerja itu akan dimulakan pada bulan November (CYL)

Sebanyak 1 Juta Ringgit Untuk Orang Kurang Upaya

Kerajaan pulau pinang ilah kerajaan yang pertama memberi perhatian terhadap orang-orang kurang upaya, meyalurkan 1 juta ringgit untuk tingkatkan keperluan asas orang kurang upaya. Hajah Patahiyah berkata, sebelum ini keperluan asas untuk orang kurang upaya dilakukan oleh pihak swasta, ini adalah kali pertama kerajaan tempatan sendiri yang tingkatkan keperluan asas untuk orang-orang kurang upaya. Selian dari itu Hajah Patahiyah berkata, dalam bajet kewangan untuk tahun depan, mencadangakan bina sebuah pusat pameran antarabangsa, yang menelan belanja sebanyak 30 juta ringgit, pada masa yang sama perlu bayar pendahuluan sebanyak 270 ribu ringgit, bagi wang bayaran ansuran di tingkat 11 Komtar. MPPP juga akan keluarkan peruntukan sebanyak 900 ribu ringgit melaintik penasihat bagi mengkaji pelan blue print pembinaan jalan.

Pembaharuan 10 Buah Pasar Basah Di Pulau Pinang Dengan Perbalanjaan Sebanyak 8 Juta Ringgit.

Majlis perbandaran Pulau Pinang akan belanjakan 8 juta ringgit untuk pembaharuan sepuluh buah pasar awam dan akan bina pasar awam 3 tingkat.

Dalam 10 buah daripada pasar-pasar itu, sebnayak 5 buah telah diluluskan pada bajet tahun 2010, tetapi projek tersebut ditangguhkan sehingga tahun 2011, selebihnya 5 buah pasar lagi akan dimasukkan ke dalam bajet tahun 2011.

Peniaga-peniaga gerai di pasar yang akan mendapat manfaat nanti adalah di Pulau Tikus, Jelutung, Air Hitam, Batu Maung,Padang Tembak, Batu Lancang dan sebagainya.

Penang:Strategi Licik Merampas Tanah Orang Melayu

in Pulau Pinang by


Kerajaan DAP ternyata mempermainkan dan memperbodohkan rakan rakan pakatan berbangsa melayu,Adalah tidak mengejutkan jika penubuhan Chief Minister Inc, Bukit Bendera Inc dan Lembaga Perumahan Negeri langsung tidak dibantah oleh melayu melayu bebal didalam pakatan.

Tujuan penubuhan 3 entiti ini bertujuan untuk mempercepatkan proses orang melayu agar keluar daripada Pulau Pinang.Kesemua agensi ini di pengerusikan sendiri oleh rasis chauvanist ultrakiasu Guan Eng khalifah sosialis kesayangan khawarij PAS.Inilah salah satu bukti mengapa Guan Eng digelar sebagai diktaktor dan mengamalkan undang undang draconian.

Malah segala tindakan yang diamalkan adalah bertujuan menghalalkan cara demi matlamat.Tujuan si rasis ultra kiasu ini menjadi pengerusi agar memudahkan beliau mengawal selia,merancang projek negeri dan setiap pembangunan yang bakal dibangunkan di negeri ini.Contohnya pembinaan Hub Pendidikan yang merampas tanah orang melayu di Balik Pulau.

Guan Eng menjadi penentu siapakah yang layak dan siapakah yang tidak layak untuk memiliki rumah,beliau juga menjadi penentu siapakah yang layak mendapatkan projek pembangunan kerajaan negeri.

Pisau ambil satu contoh,satu projek perumahan di Jelutong,pembeli yang mendapat sokongan tandatangan daripada YB DAP mereka layak membeli rumah dengan harga RM72ribu,jika tidak mendapat sokongan daripada YB DAP harga rumah hanya boleh dibeli dengan harga RM140ribu.

Bayangkan berapa ramai pembeli bumiputra yang ditolak permohonan untuk mendapatkan sokongan tandatangan pemimpin DAP?Jika melayu mahu memiliki rumah mereka harus membeli dengan harga yang mahal 2 kali ganda daripada kalangan penyokong DAP .Ini adalah salah satu cara untuk menghalang daripada bumiputra memilik rumah yang dilakukan secara terancang di Pulau Pinang.

Realitinya apa yang terjadi sekarang,Guan Eng menjadikan Makhamah sebagai alat untuk menghalau orang melayu dan dari segi luarannya rakyat dikaburi segala tindakan menghalau orang melayu diatas perintah makhamah dan bukannya kerajaan negeri.

Banyak kenyataan Lim Guan Eng yang memberi alasan kes merobohkan kampung kampung melayu disebabkan diatas perintah makhamah dan beliau sendiri berkata ketua menteri tiada kuasa untuk melawan perintah makhamah.Dengan tindakan tersebut Lim Guan Eng dilihat bersih dan tidak terlibat walhal realitinya beliaulah dalang disebalik kejadian merobohkan kampung dan pengambilan tanah tanah hak milik melayu melalui proses undang undang.

Begitulah liciknya Lim Guan Eng ,pemimpin melayu haprak gagal melihat realiti sebenar apa yang sedang berlaku dek kerana kebebalan dan sudah menjadi tunggangan rasmi kepada DAP terutamanya Lim Guan Eng

Strategi ini dirancang oleh DAP dan dibuat secara halus untuk menghancurkan geopolitik Melayu di Pulau Pinang.Hagemoni dan menghancurkan geopolitik orang melayu dirancang begitu rapi melalui pembabitan Lee Kuan Yew dan strategis asing yang menjadi badan penasihat kepada DAP dinegeri ini .

Dalam pada kita asyik menegur Lim Guan Eng yang terbukti menjadi agen penghalau melayu,GLC seperti UDA turut tidak membantu orang melayu di Pulau Pinang terutamanya isu rumah di tanjung tokong, mereka ini lebih melihat kepada keuntungan daripada membela orang melayu.Apa perlunya membina rumah mewah yang tidak mampu dibeli oleh orang melayu?

Apa gunanya ada GLC seperti ini? Pemimpin Umno Pulau Pinang jangan hanya retorik bercakap mengenai isu tanah,nah GLC seperti UDA didepan mata,ambillah tindakan.Buktikan rakyat didahulukan bukannya keuntungan GLC menjadi keutamaan.

Datuk Zainol dan Datuk Musa menjadi tonggak perhubungan negeri Pulau Pinang bersama Datuk Azhar yang menjadi ketua pembangkang gunalah kedudukan dan kuasa anda untuk menyelesaikan masaalah rumah orang melayu terutamanya di sebelah pulau.

Pisau sedar ada YB dan pemimpin Umno Pulau Pinang banyak membela orang melayu,tetapi usaha itu masih tidak cukup untuk menyelesaikan kemelut ini.Ultra kiasu chauvanist seperti Guan Eng mementingkan survival bangsanya sendiri hingga menggunakan sepenuh kuasa yang ada hingga menindas kaum lain.

Umno punyai kuasa dan kemampuan untuk membantu orang melayu,bukannya seperti PKR dan PAS yang hanya lebih berminat memperbodohkan orang melayu walaupun berkuasa di negeri Pulau Pinang.Justeru pihak Umno gunalah peluang ini sebaik mungkin untuk membantu rakyat.

Pisau kata ” orang yang marah,selalunya tak dapat berfikir secara terbuka,itulah jadinya seperti juak aparat pakatan”

Anugerah Tuhan Perlekeh Anugerah Sultan

in PKR by


Siapa lebih hebat yang menjadi “anugerah tuhan” atau pun yang diberikan anugerah sultan?Sudah pasti manusia yang digelar sebagai anugerah tuhan lebih hebat. Disebabkan itu beliau sanggup menghina sultan.:klik sini,


Malah anugerah tuhan ini berasakan dirinya lebih hebat berasa bangga apabila berada bersama kelompok yang menghina agama dan rasul:klik sini

Sombong dan angkuh.Sombong dengan penguasa negeri ,sombong kepada penguasa di langit.Manusia jenis apa Anwar ni…

Pisau kata ” dah tau Anwar tu pembohong,hangpa tunggu apa lagi..blah la”

Penang:DAP Rasuah Lagi,Guan Eng Tak Berani Jawap

in Pulau Pinang by


CAT yang kononnya diamalkan oleh DAP dan pakatan haprak Pulau Pinang sebenarnya sampah dan retorik politik yang meremehkan minda rakyat.

Satu demi satu bukti didedahkan betapa mereka ini mengamalkan rasuah,kronisme,malah tidak transperance seperti mana yang dilaung laungkan.Amalan runding terus turut dilakukan oleh pemimpin pakatan terutamanya Lim Guan Eng.

Sebelum ini dakwaan oleh ahli DAP terhadap P.Ramasamy TKM2 mengenai pemberian projek kepada kroni kroninya hanya dibakul sampahkan oleh Guan Eng.Tidak ada apa apa tindakan yang dilakukan.

Tiada amalan telus dilakukan oleh pentadbiran Guan Eng,malah dakwaan oleh ahli DAP mengenai salah laku Ramasamy tidak di siasat langsung.

Kontrak yang diberikan kepada kroni kroni Ramasamy terdiri daripada pembangunan sekolah tamil,pembekalan komputer.Malah kontrak dari PBA dan Penang Hindu Endiwments Board turut diberikan kepada 16 orang kroni termasuklah Jayabalan dan M Satees rakan baik P Ramasamy.,

Inilah amalan yang dibanggakan oleh ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri Pulau Pinang.Kerana dirinya dibuang oleh rakyat Melaka,maka beliau berasakan sudah menjadi raja,diktaktor dan Khalifah hingga mampu membuat apa saja asalkan menepati kehendak diri beliau.

Dikhabarkan khawarij PAS dan PKR turut mendapat laba hasil projek projek runding terus yang dikaitkan untuk mengisi tabung pilihanraya mereka.

Pisau kata ” kaut selagi sempat,nanti PRU13 hampa nak tumbang dah”

AFF:Indon Butuh Menang

in berita pisau by
Bukti kekalahan Indonesia apabila penjaga gol Indon difire oleh laser ultraman

Indonesia terlalu yakin mereka akan membutuh kemenangan jika berjaya menjaringkan gol pertama didalam perlawan akhir kedua esok di Stadium GBK,Jakarta.

Malah jurulatih Indonesia Alfred Riedl berkata jika mereka berjaya menjaringkan gol pertama peluang untuk menambahkan gol amat tinggi.

JAKARTA, KOMPAS.com — Pelatih tim nasional Indonesia, Alfred Riedl, menegaskan, kunci untuk dapat membalas kekalahan dari Malaysia adalah gol pertama. Riedl yakin jika timnya sanggup mendapatkan gol pertama maka moral dan semangat timnya akan berapi-api untuk mempermalukan Malaysia.

Tim “Merah Putih” dan Malaysia bakal bentrok pada leg kedua final Piala AFF 2010 di Stadion Utama Gelora Bung Karno, Rabu (29/12/2010). Firman Utina dan kawan-kawan butuh menang dengan selisih empat gol jika ingin memutarbalikkan keadaan.

Di Indonesia,setiap pelusuk negara telah mempertikaikan kemenangan Malaysia kerana dikatakan turut mengunakan khidmat bomoh.

Pasukan negara menggalas harapan seluruh rakyat Malaysia,moga skuad harimau beroleh kejayaan merangkul Piala AFF dan menundukkan keegoan timnas Indonesia yang menjadi kesayangan Anwar Ibrahim.

Pisau kata “macam macam puak Indon ni sebijik macam khawarij PAS,bila dah kalah macam maca bagi alasan”

Gobala Hilang Kasih Anwar

in PKR by

Gobala bagaikan kehilangan kasih sayang Anwar,merungut dan meracau sana sini.Bagaikan orang putus cinta.Sebelum ini Gobala bagaikan dibutakan cinta hingga tidak nampak betapa pembohong dan pembelitnya Anwar.

Apabila berasakan dipinggirkan,merasakan cinta sudah tidak berbalas.Baru sekarang Gobala nampak betapa busuk dan hapraknya Anwar.Episod Gobala menghentam bermula lebih awal lagi sejak Azmin menghina beliau dengan panggilan paria.

Sekarang Gobala membuka pekung Anwar dalam masa yang sama turut menghentam naib presiden N.Surendran yang dilantik bukanlah ahli PKR.

Gobalakrishnan mendakwa, Anwar bertindak demikian dengan alasan kuil tersebut “tidak mempunyai ciri-ciri India.”
“Masalah ini wujud ketika pentadbiran BN di Selangor tetapi mereka tidak bertindak sehingga menutup kuil berkenaan,” katanya lagi dalam satu kenyataan hari ini.
Anwar amal ‘pecah dan perintah’
Tambahnya, Anwar juga telah memperkuatkan kepemimpinan Melayu dan Cina di dalam PKR tetapi masyarakat India diabaikan dan jauh diketepikan sejak 12 tahun lalu.
NONE“Hanya orang yang dekat dengan (Anwar) dilantik ke jawatan parti. Seharusnya pertimbangan diberikan kepada masyarakat India dalam parti kerana mereka membentuk kira-kira 40 peratus daripada jumlah ahli.
“Ini merupakan amalan pecah dan perintah yang jelas daripada Anwar,” kata Gobalakrishnan lagi yang merupakan salah seorang calon naib presiden yang tewas dalam pemilihan parti bulan lalu.

Jelasnya, beliau berkata demikian kerana telah tiba masanya untuk menjelaskan “ketidakadilan” yang didakwa berlaku.-Msiakini

Pisau berpendapat Gobala mahu dirinya dipecat sepertimana YB Zulkifli MP Kulim agar memudahkan beliau menyertai parti Kita yang sekarang ini diketuai oleh Zaid.Parti KITA akan dilancarkan 19 Januari 2011.

Zaid dikatakan sedang sibuk berkempen dikalangan ahli PKR agar menyertai beliau didalam parti baru ini .

Pisau kata ” pkr dah tak lama,tunggu masa nak karam”

Penang:Rasuah Kerajaan Negeri Pulau Pinang

in DAP/Pulau Pinang by

Prinsip Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT) yang menjadi amalan kerajaan negeri terbukti telah melahirkan perasuah dan mengamalkan penipuan dalam urus tadbir kerajaan negeri yang amat dibanggakan oleh ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri Pulau Pinang.

SPRM menahan seorang pengarah bomba dan seorang pengurus kanan PDC yang dilantik oleh DAP kerana dipercayai terlibat dalam rasuah.Pengurus kanan terbabit dinaikkan pangkat sejak 2008 kerajaan negeri sosialis DAP dibawah ketua menteri yang mengamalkan prinsip penipu,pembohong dan pembelit sepertimana menjadi amalam hakiki pemimpin DAP dan pakatan di Pulau Pinang.


Pengarah terbabit disyaki meminta menerima rasuah dari seorang kontraktor pada tahun 2008 dan 2009,manakala seorang lagi didakwa kerana memalsukan dokumen untuk membuat tuntutan palsu dalam perolehan aset.

3 ekor kucing yang menjadi logo kebanggaan Guan Eng melambangkan realiti sebenar kononnya kerajaan negeri bebas rasuah oleh satu badan antarabangsa. Transparency International yang di gembar gemburkan oleh Guan Eng kononnya mengiktiraf CAT sebenarnya menjadi modal politik memperbodohkan rakyat .

Badan antarabangsa yang kononnya memberi pengiktirafan kepada kerajaan negeri Pulau Pinang turut diragui kredibilitinya.Sejauh manakah mereka memantau urustadbir kerajaan negeri? Hinggakan berlaku salahguna kuasa,runding terus penganugerahan projek dan rasuah berleluasa berlaku didalam kerajaan negeri.

Bagaimana satu badan yang memantau boleh terlepas pandang apabila Guan Eng sendiri terlibat didalam proses runding terus terhadap ECK Sdn Bhd dalam projek bernilai 74juta menambun tanah di Batu Kawan?

Kucing kebanggaan dan kesayangan Guan Eng mengidap penyakit bohong,tipu dan pembelit.Penyakit ini dipercayai dijangkiti dari Guan Eng sendiri yang menjadi pembawa virus hingga wabak CAT menular kepada seluruh kepimpinan pakatan haprak.

Guan Eng ketika ini sedang bersuka ria bersama keluarganya di Peking,China walaupun ketika ini kerajaan negeri mempunyai masaalah rasuah dan salahguna kuasa.Kita semua sedia maklum setiap kali beliau melakukan kesilapan dan kesalahan,beliau akan cepat cepat melarikan diri dengan alasan urusan atau pun bercuti diluar negara.

Pisau kata ” kalau bukan pembohong,jangan panggil mamat brylcream tu Guan Eng”

N5 Tenang:DAP Dapatkan Bantuan PAP Berkempen

in DAP/pilihanraya/Pulau Pinang by


Bagaikan sudah dijangka,kaitan DAP dan PAP amat kuat dalam merancang dalam hagemoni politik dinegara ini.PKR dan PAS hanyalah bertindak sebagai suruhan skrip ciptaan DAP dalam melaksanakan cita cita mereka.

Rasis ultra kiasu chauvanist Guan Eng hampir setiap bulan terbang ke Temasik dan bertemu pemimpin PAP ,Tunjuk ajar dan nasihat dari Lim Kuan Yew bapak kepada segala rasis turut diberikan bagaimana untuk menambat hati orang melayu , taktik memainkan politik pecah dan perintah kaum melayu adalah kesemuanya hasil garapan Singapura.

Agen PAP di kesan di Tenang ternyata DAP sememangnya mendapat kerja sama strategik Klik sini manakala Yb Gobala yang terkenal dengan bagaikan pelakon filem Tamil turut dikaitkan bakal menyertai parti KITA :klik sini

Pisau kata ” PAP dah lama hantar agen buat kerja di Penang,baru nak tau ka?”

N5 Tenang:Mazlan Perbodohkan Peneroka,Felda Tunaikan Tanggungjawab.

in berita pisau/pilihanraya by
 

Ds Najib telah mengumumkan pemberian bonus insentif produktiviti kepada peneroka tanah rancangan berjumlah RM100,916,600

Pembayaran bonus dibayar minimun RM400 dan maksimun RM1200 bergantung kepada penghantaran hasil.

Pembayaran ini melibatkan seramai 94,281 atau 83.70 daripada 112,635 peneroka Felda dari seluruh negara.Tetapi hanya seorang yang mempertikaikan pemberian bonus tersebut.Manusia yang pernah Pisau ibaratkan bagaikan menolong anjing tersepit adalah Mazlan Aliman:klik sini.

Mazlan mempertikaikan pemberian bonus tersebut dalam kenyataan nya di Haprak Daily

Tindakan Felda yang enggan membayar bonus insentif kepada peneroka yang menguruskan sendiri kebun mereka disifatkan sebagai tidak adil.

Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman berkata, tindakan membezakan peneroka yang mengurus kebun sendiri dengan mereka yang mengikuti program tanam semula Felda itu tidak wajar.

Ini kerana peneroka yang menguruskan sendiri kebun mereka juga menghantar hasil mereka ke kilang Felda.

“Saya ingin mempersoal proses pengagihan insentif hasil ini. Memang insentif hasil ini diberi tiap-tiap tahun berdasarkan jumlah tan hasil yang dikeluarkan dan dihantar ke kilang Felda.

“Tetapi yang menjadi persoalan utama ialah insentif itu berdasarkan sama ada mereka mengikut Felda atau pun tidak.

“Sedangkan mereka yang tak ikut Felda pun menghantar hasil ke kilang Felda. Jadi kalau peneroka yang tidak bersama Felda dianaktirikan dalam pemberian insentif itu tidak betul sebab mereka bukan menjual di kilang swasta tapi mereka jual di kilang Felda,” kata Mazlan ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.-Harakah

Mazlan barangkali tidak sedar diri,beliau adalah salah seorang yang pernah keluar daripada program tanaman semula kerana tamak dan berasakan beliau pandai hingga menyebabkan ladang sawitnya mengalami kerugian yang besar.Menyedari sudah tidak mampu meraih keuntungan beliau kembali semula menyertai program Felda hingga meraih keuntungan mencecah RM1500 sebulan.

Persoalan ini mudah saja,jika dah keluar daripada program Felda apa kejadah mahukan bonus daripada Felda. Mazlan seolah olah  cuba memperbodohkan rakyat mengenai isu Felda. Sedangkan beliau dan keluarganya sendiri meraih laba setiap bulan daripada Felda.


Pisau kata ” Mazlan,nanti kita jumpa di Tenang”

Penang AMK:Expo Bohong Orang Muda

in PKR/Pulau Pinang by

AMK Pulau Pinang menganjurkan Expo Muda di Seberang Jaya bertujuan untuk memperbodohkan anak muda menyemai politik benci dengan ceramah ceramah pembohongan mereka.

Expo bertempat di Padang Awam Taman Sembilang Seberang Jaya dengan kerjasama Solidarati Anak Muda Malaysia turut di serikan konsert dengan hiburan.

25/12 Penceramah tipu dan bohong diserikan oleh Yunus b Jamhari Adun Perak,Ng Wei Aik Adun Rasis Chauvanist dari Komtar bersama tunggangan rasmi DAP Amir Ghazali Ketua AMK Pulau Pinang

Sekadar menyedapkan hati Amir Ghazali dalam ucapanya menyifatkan ekspo mereka berjaya walaupun kehadiran pengunjung amat kurang sepertimana yang diharapkan.

Manakala Ng Wei Aik didalam ucapan yang penuh hasutan dan pembohongan jelas meremehkan minda rakyat.

Beliau berbohong kononnya pembinaan Menara Warisan 100 tingkat kos nya diambil daripada cukai 1% yang dinaikkan dalam kenaikkan cukai perkhidmatan yang jelas tidak sama sekali berlaku.Sedangkan kos pembinaan menara warisan tidak menggunakan dana kerajaan kerana ia ditanggung sepenuhnya oleh PNB.

Pembohongan Ng Wei Aik tidak berhenti di situ saja malah YB rasis chauvanist ultra kiasu ini turut berjanji kononnya mereka akan memberi kenaikan gaji 500 kepada para guru sedangkan mereka kerajaan negeri berpeluang melaksanakan janji tersebut kepada guru KAFA tetapi ini tidak sama sekali berlaku.

Ng Wei Aik turut berbohong kononnya jika pakatan memerintah negara mereka akan mansuhkan tol lebuh raya, Ini satu lagi pembohongan dan memperbodohkan rakyat.Tol Sg Nyior apa cerita?Dah nak masuk 3 tahun sampai sekarang masih dikenakan tol.Mansuhkan dulu tol Jambatan Pulau Pinang dan tol Sg Nyior.Baru boleh cerita pasal nak mansuhkan tol seluruh negara.

Pembohongan oleh si bangsat ini tidak habis disitu saja malah beliau berkata konsep 1Malaysia meniru konsep 1Israel.Agak pelik apabila Ng Wei Aik berkata 1 Malaysia memesongkan rakyat untuk bersatu padu. Adakah rasis bangsat ini tidak setuju dengan semangat perpaduan rakyat Malaysia?Inilah salah satu contoh bagai mana mereka amat takut konsep 1Malaysia yang di ilhamkan oleh Ds Najib.Perpaduan dan keharamonian kaum menjadi ancaman buat pakatan dalam politik pecah dan perintah.

Selepas sesi pembohongan oleh Yb Rasis Ng Wei Aik,majlis bersambung dengan Chegu Bard ,beliau lebih berselera dengan isu altantuyanya yang semua orang tahu satu pembohongan besar yang dilakukan oleh gerembolan pakatan.

Chegu Bard tidak terlepas untuk mengambil peluang menambahkan lagi ramuan pembohongan apabila berkata yuran sekolah naik walhal tidak ada kenaikan yuran sekolah malah dikurangkan dan ada sesetengah itu dimansuhkan.

Chegu Bard turut mengaitkan kemenangan Shamsul Iskandar didalam pemilihan parti adalah satu yang mengecewakan apabila berkata semangat reformasi sudah berkubur sambil menyindir Sam masih mampu menang walau pun menipu didalam pemilihan parti.

Ekspo anjuran AMK ini turut mencetuskan pergaduhan sesama AMK yang pro Chegu Bard dan pro Shamsul hingga Setiausaha AMKPP Syed Mikael meletak jawatan serta merta kerana pro Shamsul tetap mahukan Ketua AMK Pusat berucap didalam Ekspo Muda walaupun tidak disenaraikan didalam aturcara.

Hari ini jam 11 pagi Chegu Bard akan mengadakan satu sidang akhbar untuk menolak jawatan sebagai timbalan setiausaha agung PKR sebagai tanda protes pembohongan dan manipulasi undi oleh Anwar.

Pisau berharap agar Umno dan BN pergiatkan usaha untuk menganjurkan lebih banyak ceramah diseluruh pelosok negeri,pembohongan dari pakatan sekarang ini amat berleluasa.Umno negeri harus mengambil inisatif ,proaktif dan agresif untuk melawan dan mendedahkan pembohongan yang dilakukan oleh pemimpin pakatan.


Pisau kata ” ada MP dan Adun pakatan nak keluar parti?”

AFF:Bukti Indon Kalah Di Sebabkan Laser?

in berita pisau by

Media Indonesia memberikan alasan kononnya kekalahan pasukan mereka berpunca daripada gangguan cahaya laser.

Agak menarik apabila penyokong Indonesia menyalahkan penjaga gol mereka yang keterlaluan walhal masaalah pancaran laser tidaklah menggangu konsentrasi.Malah jurulatih Indonesia dalam kenyataannya, isu laser hanyalah alasan untuk menyalahkan Malaysia walhal pasukannya tidak bermain dengan baik.

Riedl: Ini Bukan Soal Laser

Pelatih Indonesia, Alfred Riedl, protes atas gangguan suporter Malaysia

Kuala Lumpur, (tvOne)

Kekalahan menyakitkan Tim Indonesia di leg pertama final Piala AFF 2010 karena buruknya pertahanan tim. Kesalahan individu salah satu pemain menjadi malapetaka. Demikian ditegaskan pelatih timnas Indonesia, Alfred Riedl, usai pertandingan di Stadion Bukit Jalil, Minggu (26/12).

Riedl juga menegaskan kemenangan Malaysia atas Indonesia bukan karena gangguan laser. “Ini bukan soal laser, tetapi kesalahan individual dari satu pemain. Saya tidak tahu apa yang terjadi dengan pemain setelah gol pertama, tetapi itu titik baliknya. Saya akan mendiskusikan itu dengan pemain besok,” tambahny

Jika alasan kekalahan Indonesia disebabkan pancaran laser,Bagaimana pula dengan pancaran laser yang mengganggu penjaga gol Malaysia semasa perlawanan yang menyaksikan negara tewas 5-1 kepada Indonesia.

Perhatikan video dibawah pada minit 4.05,secara jelas pancaran laser dihalakan kepada penjaga gol Malaysia.

Ada kalangan penyokong Indonesia menyalahkan pemain Indonesia yang terlalu over confident dan berlagak mengalahkan artis.Hingga pemain menjadi besar kepala dan tidak berdisplin.Contohnya seperti Kapten pasukan Indonesia penjaga gol Markus Harison yang dilihat agak keterlaluan didalam isu laser.

Kesimpulannya Malaysia bermain lebih baik dan berjaya menguasai perlawanan.Tidak timbul isu mengenai pancaran laser seperti mana yang didakwa oleh media Indonesia yang mengganggu penjaga gol mereka.

Tahniah Malaysia!

Pisau kata ” Media Indon sama macam Anwar Ibrahim,pembelit dan pembohong,dah kalah mengaku sudah lah”

Penang:AMK Tak Rela Berketuakan Sam Ketot,Anwar Di Ludah Chegu Bard

in PKR/Pulau Pinang by

Kita semua sedia maklum kemenangan luar biasa Shamsul Iskandar didalam pemilihan AMK tempoh hari banyak menimbulkan kontroversi.Bantahan turut dibuat diseluruh negara oleh ahli ahli AMK kerana berasakan wujud penipuan dan politik wang hingga menyebabkan Chegu Bard tewas.




Rentetan daripada itu berlaku pergeseran diantara AMK Pulau Pinang apabila penganjur Expo Muda tetap menjemput Shamsul didalam program itu walaupun dibantah oleh kalangan AMK Pulau Pinang.Syed Mikael Setiausaha AMK Pulau Pinang telah meletak jawatan berkuat kuasa hari ini 26 Desember dan akan menyerahkan surat peletakan jawatan pada esok hari kerana pihak jawatankuasa EXPO Muda tetap maju menjemput Shamsul Iskandar untuk berucap pada malam ini walau pun nama Shamsul tidak tersenarai didalam aturcara.




Bantahan tersebut menandakan Shamsul Iskandar tidak diiktiraf sebagai Ketua AMK Pusat kerana masih didalam siasatan oleh pihak JPP kerana kemenangan luar biasa di Sabah.




Chegu Bard pula akan mengadakan satu sidang akhbar di rumah Din Binjai(blogger sharpshooter) di Bukit Mertajam pada esok hari 27 Desember jam 11pagi .Beliau akan mengumumkan untuk menolak tawaran Anwar sebagai Tim Setiausaha Agung.Tindakan Chegu Bard ibarat meludah ke muka “anugerah tuhan” dek kerana pembohongan dan manipulasi kertas undi semasa pemilihan parti baru baru ini.



Ternyata Chegu Bard tidak rela berketuakan Sam yang terkenal dengan insiden terkencing didalam seluar,malah menolak tawaran Anwar bererti beliau sudah tidak tahan dengan pembohongan dan tipu helah Anwar .




PKR sebuat parti bukan saja berbohong rakyat malah kepada ahlinya juga turut dibohongi.Inilah anugerah tuhan kepada PKR kerana sering kali melacurkan bangsa dan agama.PKR bakal rebah dan tenggelam,protes dan keluar parti dijangka akan berlaku di seluruh pelusok negara tidak lama lagi.




Pisau kata ” Tahniah Skuad Harimau  kerana berjaya menundukkan Indonesia 3:0″

Berikan Sokongan Kepada Pasukan Negara,Jom turun beramai ramai

in berita pisau by

update: Malaysia 3 : Indonesia 0
Syukur Alhamdulilah Kita berjaya menganyang Indonesia.

Moga pasukan negara beroleh kejayaan.Yang berkesempatan untuk turun ke Stadium Bukit Jalil berilah sokongan padu kepada anak muda kita .14 tahun menantikan saat ini.semoga pasukan muda negara berjaya membawa pulang piala AFF ke tanah air.

Video  kemenangan Malaysia menundukkan Vietnam :Separuh Akhir Bukit Jalil

Pisau kata ” ada jugak pengkhianat jual tiket kepada penyokong indon,ni mesti puak pas cari untung lebih jual maruah negara”

Pakatan Istihar Perang Terhadap 1Malaysia

in berita pisau by

Setelah Lim Guan Eng,rasis chauvanist ultra kiasu melucutkan kewarganegaraan melayu yang membaca Utusan dan penyokong BN.DAP sebagai abang besar didalam pakatan telah mengarahkan kepada seluruh jenteranya agar perang habis habisan untuk meruntuhkan semangat perpaduan kaum.

Adalah menjadi masaalah besar buat pakatan jika semangat 1Malaysia menjadi popular,pakatan mahukan perpecahan kaum kerana mereka sentiasa konsisten membakar api perkauman agar rakyat benci membenci diantara satu sama lain.

Lebih 50 tahun negara merdeka,tidak pernah keharmonian dan semangat perpaduan kaum begitu tergugat selepas PRU12. DAP konsisten membakar api perkauman sejak sebelum 13Mei lagi,manakala haprak seperti Anwar melihat inilah acuan dan resepi terbaik untuk pecah dan perintah agar matlamat si bangsat ini menjadi PM.

1Malaysia merosakkan rancangan pakatan,aspirasi dan dasar daripada Ds Najib menyesakkan dada pemimpin pakatan hinggakan Anwar kali ini benar benar nampak kebodohan dalam memainkan isu APCO.

Selangor sudah mengistiharkan perang terhadap 1Malaysia mengikuti jejak langkah kerajaan negeri Pulau Pinang apabila Lim Guan Eng mengharamkan logo 1Malaysia dipakai oleh kakitangan kerajaan negeri pada pertengahan tahun lepas.

Membunuh 1Malaysia bermakna membunuh perpaduan kaum di negara ini.Pengkhianat banjingan pakatan harus ditentang.Mereka tidak berasa puas selagi tidak dapat melihat negara ini hancur dan berpecah belah.

Anda harus ingat,kelakuan,tindakan dan tuduhan yang dilakukan oleh pemimpin pakatan ibarat pepatah arab

“Dia pukul orang dia mengadu bahawa orang lain pukul dia, dia memaki orang, dia mengadu orang lain memaki dia”

Amati dan perhalusi disebalik pepatah arab diatas,kesemua tindakan tuduhan yang dilakukan oleh pemimpin pakatan hanyalah untuk mengaburi tindakan mereka membuat onar dinegara ini.

Kesimpulannya 10 yang keluar dari mulut pemimpin pakatan 11 tak boleh dipakai langsung.Bermakna sebelum dia buka mulut tengok muka pun kita dah tau mereka mereka ini penipu dan pembelit besar.

Selamatkan negara Malaysia dari pakatan haprak.Anda harus bertindak.

Pisau kata ” kalau boleh kerajaan haramkan semua logo pakatan haprak termasuk lambang parti dap,pas dan pkr,amacam boleh?”

Penang PAS:Kuda Jadi Kaldai

in DAP/PAS/Pulau Pinang by

Walaupun sudah seminggu konvensyen pakatan berakhir di Kepala Batas,Pisau melihat ada beberapa tindakan yang agak lain macam daripada DAP Pulau Pinang terhadap PAS terutamanya PAS Pulau Pinang.

Semua orang sudah maklum bagaimana Karpal Singh dan DAP memperbodohkan PAS kononnya beliau memberi pengiktirafan terhadap perjuangan khawarij PAS hinggakan menaikkan syahwat politik Nik Aziz:klik sini

Konvensyen pakatan sudah selesai,PAS semakin bodoh DAP/PKR semakin pandai,dulu kuda sekarang sudah menjadi kaldai.Itulah PAS,apabila didalam buku jingga/manifesto PR yang diagung agungkan hanyalah “anugerah tuhan” si Anwar dan pemimpin pemimpin lain.Nama nama Adun pakatan dari Pulau Pinang turut disenaraikan.

Menariknya nama Salleh Man sebagai pesuruhjaya PAS negeri dan sebagai Adun Permatang Pasir tidak disenaraikan .Begitulah rendahnya martabat kaldai didalam kerajaan negeri sosialis Pulau Pinang.

Macam mana agaknya DAP nak faham bahasa kaldai,sebab tu dakwah khawarij tak sampai.

Pisau kata “limau purut,tiga serangkai,buta perut,takdak akai”

Blogger Pro BN, Perkemaskan Saf

in berita pisau by


Sejak pasca PRU12,blog blog pro BN tumbuh bagai cendawan.Sehingga mampu mengugat politik gampangan pakatan.Blogger turut sama berganding bahu berkempen didalam setiap pilihanraya dan menjadi salah satu benteng kepada BN menyerang dan mempertahankan kerajaan.

Sejarah penglibatan Pisau turun ke setiap pilihanraya bermula di Bukit Gantang.Ketika itu Pisau mengambil inisiatif sendiri untuk turun tanpa mengenali sesiapa pun atas semangat untuk mendedahkan kejahatan pakatan haprak.

Itulah pertama kali blogger pro bn berganding bahu turun ke medan perang dan memberi liputan dan melawan perang persepsi dalam kempen pilihanraya. Pisau turun ke Bukit Gantang bersama Parpukari,RBF dan berkesempatan bertemu dengan TaipingMali,Sahabat Gunung, Abang Tuah,Apai Ngelai dan termasuklah saudara SekupangDua.

Pisau bersama sahabat blogger parpukari dan rbf berhempas pulas siang dan malam berperang di alam maya, ketika itu kami serba serbi kekurangan, namun atas inisiatif sendiri kami berjaya memberi liputan semasa PRK Bukit Gantang.

Bertitik tolak daripada prk Bukit Gantang,Di setiap pilihanraya blogger pro BN turun membantu didalam kempen pilihanraya.Alhamdulilah sekarang ini berpuluh blogger baru muncul atas kesedaran untuk mempertahankan kebenaran dan menegakkan hak.

Pisau mengalu alukan mana mana blog yang belum dilistkan didalam blog Pisau.net agar memberikan link anda diruangan komen.Ayuh kita sama sama mendedahkan kebobrokan pakatan haprak dan pembohongan besar yang dilakukan oleh Anwar dan koncu koncunya.

Salam perjuangan daripada Pisau.net

Ustaz Azizan DiKafirkan PAS

in PAS by


Kewangan Islam bangunkan negara

Azizan Abdul Razak menyampaikan Anugerah Penaung Tetap LIFE dan Anugerah Insaniah-IRTI LIFE 2010 kepada Dr. Mahathir Mohamad di Langkawi, semalam. – BERNAMA

Apabila ahli PAS melihat gambar Ustaz Azizan mengalungkan anugerah kepada Tun M,MB Kedah diserang hingga ada gerembolan pakatan menuduh beliau kafir,ada yang menyarankan agar beliau dihadapkan ke lembaga displin,ada yang desak di bincangkan dalam majlis Syura PAS.-Selanjutnya klik sini

Juak haprak khawarij sanggup mengkafirkan pemimpin mereka sendiri kerana memberi pengiktirafan kepada Tun Mahathir. Inilah sebahagian daripada ajaran Hj Hadi.Mana mana batang tubuh manusia yang dikaitkan dengan pemimpin negara,Umno mahu pun BN akan terus dihukum sebagai kafir.

Amanat Hj Hadi turut menghalalkan darah hingga sanggup mengistiharkan jihad fisabillilah berperang terhadap kerajaan hingga tecetusnya titik hitam dalam sejarah berdarah Memali.

Pisau kata ” dah teruk sangat puak ni,siapa nabi puak ni?Hj Hadi?”

Balik Pulau:YB Kurang Ajar ,Herdik Kakitangan Awam

in PKR/Pulau Pinang by

Seharian berada di Komtar,sambil lepak minum minum bersama budak budak PAS dan PKR,mulalah timbul satu cerita yang menarik perhatian Pisau mengenai YB Yusmadi Ahli Parlimen Balik Pulau.

Yusmadi yang dikenali sebagai penjilat tegar Anwar Mat King Leather tidak disukai oleh kalangan AMK Pulau Pinang.Budak baru ini tiba tiba mahu mahu berlagak hero hingga mengatasi otai otai lama dari kalangan AMK pejuang didalam PKR.

Kalangan AMK sendiri berkata Yusmadi boleh naik hanya kerana bersandarkan dahi lincin yang menjadi kegemaran Anwar pada ketika itu. Almaklumlah. cute ,putih dan jambu ,itulah kata kata seorang pemimpin AMK kepada Pisau.

Berbalik kepada isu Yusmadi,beliau dikatakan menyewa sebuah rumah milik kerajaan negeri untuk dijadikan pejabat pusat khidmat pada masa yang sama beliau turut menjalankan perniagaan firma guamannya.

Sejak membuka pusat khidmat dan perniagaan beliau,dikhabarkan beliau tidak membayar sewa kepada kerajaan negeri. Hutang tertunggak mencecah ribuan ringgit.Beliau menggunakan kedudukannya sebagai Ahli parlimen pakatan untuk salah guna kuasa apabila bertindak tidak membayar sewa yang menjadi hasil kepada kerajaan negeri.

Kakitangan kerajaan negeri diherdik oleh Yusmadi apabila cuba mendapatkan tunggakan bayaran.Malah dengan kurang ajarnya Yusmadi memperlekehkan kakitangan kerajaan yang menjalankan yang menjalankan tugas .Beginikah akhlak seorang pemimpin?Beliau sendiri menunjukkan sikap yang tidak memberi tauladan yang baik kepada rakyat.

Sudahlah tidak membayar sewa,Yusmadi membuat untung dengan hasil urusan pejabat guamannya,malah dikhabar gerai berger dihadapan pejabatnya juga diambil sewa.Begitulah hapraknya “Maufakat” Yusmadi di Balik Pulau.

Yusmadi menjadi buah mulut rakyat Balik Pulau kerana tidak menjalankan tugas beliau sebagai wakil rakyat.Hinggakan batang hidung pun tak nampak. Surat terbuka kepada Yusmadi:klik sini

Yusmadi melutut kepada DAP dan pernah diherdik dan diperlekehkan oleh DAPSY :klik sini

Cerita Yusmadi ini sebenarnya banyak,cuma belum sampai masanya lagi untuk Pisau didedahkan kepada umum.

Pisau kata “hari tu Yb kata dia nak pi spa,nak buang ayaq bisa katanya,kaki spa rupanya mamat ni”

Penang:Cheap Minister Cabut Lari?

in DAP/Pulau Pinang by


Selepas menuduh seluruh rakyat yang tidak menyokong pakatan bukan warganegara Malaysia ,kemudian berbohong kepada rakyat Pulau Pinang mengenai tender bumiputra.Guan Eng berlepas ke Kuala Lumpur dan terus cabut lari ke Peking China bersama ahli keluarganya.

Guan Eng memang dasar pengecut dan bacul,setiap kali menimbulkan kontraversi hanya balaci dan hamba suruhan saja yang mengambil tugas untuk menjawab kembali pembohongan dan putar belit beliau.

Adalah tidak mengejutkan apabila isu menuduh bangsa melayu bukan warga negara Malaysia ketika kongres menjadi panas hanya setiausaha akhbar beliau yang menjawap kembali bagi pihak beliau.

Mahu tidak mahu,Chew Ying Fan terpaksa berbohong untuk menyelamatkan ketuanya rasis chauvanist ultra kiasu Guan Eng.Hinggakan memberi penjelasan yang memperbodohkan rakyat Malaysia.:klik sini

Guan Eng bersama Bettey Chew dan 4 orang anaknya berlepas ke Peking,China pada Rabu 22/12/2010 untuk bercuti sakan selepas berhempas pulas memperbodohkan seluruh rakyat Pulau Pinang.

Sebelum itu,3 bulan yang lalu Guan Eng turut membawa seluruh ahli keluarga termasuk dinosour tua pakatan Uncle Kit dan kroni kroni bercuti menghabiskan wang rakyat Pulau Pinang di Shanghai:klik sini .Hari ini sekali lagi pergi bersama keluarganya bersuka ria di Peking China.

Adakah ini yang dikatakan Ketua menteri rakyat,bermuka muka kepada rakyat kononnya tidak boros ,cakap tak serupa bikin.

Pisau kata “Silap haribulan bercuti pun kontraktor yang sponsor…yer ker ??”

Penang:Tanah Rizab Melayu,Khawarij Seleweng Fakta

in berita pisau by

Pembohongan dan putar belit Harakah akhbar lidah bercabang khawarij PAS dan blogger pria malaya dijawap,apabila rakan blogger Gomo menerima email dari pembaca yang memberikan jawapan dan fakta yang menjelaskan mengenai tuduhan dan fitnah PAS terhadap Umno .

Saya ingin mengulas sedikit tentang fakta yang mengelirukan oleh Paria Malaya di atas issue pemilikan tanah rizab melayu di Pulau Pinang yang di wawarkan hanya tinggal 1.16% di daerah timur laut Pulau Pinang(George Town).Fakta ini,tidak di sokong oleh rujukan sumber.

LATAR BELAKANG

Undang-undang Tanah Rizab Melayu (selepas ini ERM) mula diperkenalkan pada 1 Januari 1914 apabila Enakmen Rizab Melayu 1913 (ERM 1913) dikuatkuasakan di negeri-negeri yang dahulunya dikenali dengan nama Negeri-negeri Melayu Bersekutu (NMB) iaitu Perak, Selangor, Negeri Sembilan dan Pahang. Enakmen Rizab Melayu 1913 ini telah dimansuhkan mulai daripada 15.12.1933 dan digantikan dengan ERM 1933. Pada tahun 1935 ERM 1933 ini telah disemak dan diterbitkan semula sebagai ERM (NMB Bab 142) dan digunakan hingga ke hari ini.

Negeri-negeri lain kemudiannya turut mengwujudkan ERM mereka masing-masing iaitu
  • ERM Kelantan 1930
  • ERM Kedah 1931
  • ERM Perlis 1935
  • ERM Johor 1936
  • ERM Terengganu 1941

British tidak mengadakan apa-apa ERM di Pulau Pinang, Singapura dan Melaka – Negeri – negeri Selat.

SYARTA-SYARAT PENGISYTIHARAN

  • Tanah yang belum dimajukan (not developed) atau dicucuk tanam (cultivated) sahaja yang boleh diisytiharkan sebagai kawasan Rizab Melayu. [Perkara 89(2) Perlembagan Persekutuan

  • Jika 100 hektar tanah kawasan baru diisytiharkan maka satu kawasan lain yang belum dimajukan atau dicucuk tanam seluas 100 hektar juga hendaklah disediakan untuk diberikn hak milik pada orang ramai termasuk Melayu. [Perkara 89(2)Perlembagan Persekutuan]

  • Jika mana-mana kawasan Rizab Melayu itu dibatalkan sama ada keseluruhan atau sebahagian daripadanya sahaja maka satu kawasan lain di dalam negeri itu yang sama jenis (similar in character) dan sama luasnya dengan kawasan yang dibatalkan itu hendaklah serta merta diisytiharkan sebagai ganti. Tanpa gantian, pembatalan itu adalah tidak sah. [ Rujuk Perkara 89 (3) Perlembagaan Persekutuan]

  • Mana-mana tanah yang dimiliki atau diduduki oleh orang bukan Melayu, atau orang bukan Melayu mempunyai hak atau kepentingan, tidak boleh diisytiharkan sebagai Rizab Melayu. [Rujuk Perkara 89(4) Perelembagan Persekutuan]

  • Bagi maksud Enakmen Rizab Melayu Kedah, tanah bandar atau tanah yang termasuk dalam kawasan “Sanitary Board” tidak boleh diisytiharkan sebagai Rizab Melayu [Sek.3(1)ERM Kedah]

  • Dibawah Enakmen Rizab Melayu Terengganu pula hanya tanah bandar atau tanah pekan sahaja yang boleh diisytiharkan sebagai Rizab Melayu. [Lihat tafsiran (d) ‘Malay Holding’]

** Sumber: Portal Pengarah Tanah dan Galian

Bermula dari Captain Francis light mendarat di Pulau Pinang pada 11th Aug 1786,Pulau Pinang di tukar nama kepada Prince of Wales Island.Francis light kemudian membuka Pulau Pinang sebagai pelabuhan bebas cukai bertujuan untuk menarik perdagang-pedagang belanda dan pendagang asing berurus niaga dengan syarikat British yang di kenali sebagai East Hindia Trading Company,pelabuhan bebas cukai tersebut bukan sahaja menarik pedagang belanda, pedagang dari tanah besar Cina juga datang berurus niaga dan bermastautin di situ,bermula lah kebanjiran pedatang dari Tanah besar Cina yang lebih tertumpu di Bandar George town, yang terletak berdekatan dengan Port Cornwalis.Bermula dari episod ini lah mereka meneroka dan membeli tanah dari orang-orang melayu. Jual- beli tanah tanpa sekatan adalah disebabkan ketika itu, pemilikan tanah hanya berasas kan adat istiadat jual beli. Malangnya, tiada rizab melayu diperkenalkan oleh British sehinggalah hampir 200 tahun kemudian. Pada tahun 1963, Enakmen rizab melayu di buat setelah Tanah Melayu merdeka dari penjajah British. Akta tersebut hanya dikuatkuasakan pada tahun 1965.

Pada ketika itu,mereka telah pun menguasai sebahagian besar tanah-tanah di kawasan tersebut,apa tidaknya mereka telah menduduki kawasan tersebut hampir 2 abad lamanya.

Disebabkan fakta sejarah inilah, UMNO mengatakan Francis light orang yang bertanggungjawab ke atas penguasaan tanah-tanah di Pulau Pinang terutama di bahagian Timur laut P.Pinang.

Apabila enakmen rizab melayu dikuatkuasakan pada tahun 1965, pengistiharaan rizab melayu masih tertakluk kepada syarat-syarat pengisytiharan. Perengan 4 mengahalang pengistiharan di buat keatas mana mana tanah yang telah di duduki telebih dulu oleh orang bukan Melayu.

Sudah tentu lah pada ketika itu majority tanah di kawasan tersebut telah jauh di kuasai oleh orang bukan melayu,sudah tentu lah bangsa asing mempunyai nisbah yang terbesar di dalam wilayah tersebut….Itu lah periksa dulu jangan hentam kromo macam orang mati bini.Dah lah jahil taknak belajar pulak tu…akai takdaq kot.

Jelas tiada RIZAB MELAYU di Pulau Pinang sehingga Kanun Tanah Negara(KTN)di perbuat dalam tahun 1963.Negeri negeri Selat ketika itu masih menguna pakai FMS Land Code 1926 untuk enakmen tanah di negeri-negeri Selat yang diperkenalkan oleh British.(Pulau Pinang,Melaka dan Singapura)

Berdasar kan FAKTA! Rizab Melayu di Pulau Pinang hanya di wartakan pada tahun 1963 dan hanya dikuatkuasakan pada tahun 1965,bukan 1957 seperti yang saudara katakan itu…

OK lah sekurang kurang nya tolong beri jawapan kepada soalan ini, berapakah luas tanah melayu yang diwartakan pada waktu itu,1963?dan berapakah keluasan sebenar-benarnya pemilik pesendirian rizab melayu,dan adakah 1.16% melibatkan tanah-tanah kerajaan,hutan simpan,tanah milik awam?sebab tanah-tanah ini boleh di wartakan sebagai Rizab Melayu juga.Tolong buat pecahan tidak terkecuali juga keluasan milik tanah bukan melayu ketika itu.

Perlu di ingat Akta kanun Negara dan KTN hanya di kuasa kan pada 1996 (Akta yang diperkenalkan untuk membolehkan pengambilan tanah-tanah milik dengan pampasan dan juga tanah Rizab Melayu diganti dengan tanah yang serupa atau standing dengan nya)

Sekiranya benar perkara pelupusan tanah rizab melayu berlaku berapa peratus kah tanah milik melayu yang di ambil itu tidak di ganti balik?

Sekarang DAP memerintah,Universiti Nanyang dari Singapore mahu di dirikan di Balik Pulau di dalam daerah Barat Daya Pulau Pinang,akibat nya 4 lot tanah melayu dan 2 lot tanah cina Ingin di ambil dengan bayaran pampasan.Tidak lama lagi Kerajaan negeri (DAP) akan mengistiharkan pelupusan 4 lot tanah rezab melayu tersebut, sebab itu lah kita lihat demonstrasi ketidakpuasan hati penduduk Pulau Pinang diadakan di depan Dewan undangan negeri tempoh hari.

Mana ada semasa pemerintahan BN sebelum-sebelum ini mengistiharkan pelupusan tanah rizab melayu……tolong jawab.

Di Balik Pulau,Melayu Pulau Pinang terasa terpinggir dan terhimpit oleh kebanjiran orang Cina yang telah mulai masuk kedalam satu-satunya kawasan Melayu yang di duduki secara turun-temurun dan mempunyai jumlah melayu teramai,apatah lagi dengan terdirinya pusat pengajian tinggi tersebut bertambah ramai lah bangsa Cina berhijrah kekawasan mereka.Kerajaan BN telah pun menyediakan satu tempat di Bertam untuk di jadikan pusat pengajian tinggi,kenapa tidak di gunakan kemudahan tersebut?kenapa harus pilih di Balik Pulau tempat banyaknya orang Melayu?

Akhir sekali saya mintak saudara Paria Malaya…mengumpul bukti-bukti tanah rizab melayu yang telah di lupus kan di negeri-negeri lain sebelum menyalak tak tentu pasal.

Pada kebiasaannya orang PAS akan memutarbelitkan sesuatu issu, semata-mata untuk kepentingan politik sempit mereka,mereka mengunakan Islam untuk berpolitik…saya ada satu soalan sehingga kini orang orang yang taksub kepada PAS tidak boleh menjawab…

PAS mengizin kan penghapusan ketuanan Melayu dan juga menyokong penghapusan hak-hak istimewa orang melayu…alangkah bodoh nya mereka ini.

Yang pelik nya parti PAS ini pun bersekongkol dengan DAP menunjukan sokongan padu….seolah2 dengan penghapusan ketuanan Melayu boleh mempercepat kan perlaksanaan Hukum Hudud! Gelap mata ke pa? sekarang ni pun bila di sanggah oleh karpal Singh dan Lim Kiat Siang..dah terduduk…sepatut nya PAS kena bergabung dengan parti melayu..untuk mendapatkan kuasa dulu baru lah boleh laksanakan Hudud…ini tak.. bergabung dengan bangsa lain untuk jalan kan Hudud …tak dapat di terima akai langsung!

Pas…semasa nak mencapai kemerdekaan duduk dalam BN….bersetuju malah memuji pembentukan BN..dasar dan pembahagian kuasa kepada parti gerakan kepada P.Pinang,

Sekarang jelas Pas adalah sebuah parti politk..bukan parti ulamak….mereka mempergunakan Islam untuk mencapai impian politik mereka..sebab tu lah dalam perbalahan berebut kuasa PAS keluar dari BN dan mencari gabungan lain untuk memperkukuh kan kuasa mereka…tak kira la dari parti mana pun asal dapat kuasa…malang nya PAS tidak sedar yang mereka hanya lah di peralat kan sebagai kuda kayu untuk tungangan parti lain saja.

سلام مسرا,
محمد نظام بن اسماعيل

Pisau kata ” kalau ada sebarang maklumat untuk didedahkan sila email kepada pisau.”

Penang Guan Eng:Tambun Tanah 74juta Tak Jawap

in DAP/Pulau Pinang by


Cheap Minister mengeluarkan kata kata kesat dalam pada itu berani berbohong kepada rakyat. CAT?

Jawapan daripada Cheap Minister yang berbohong,tidak telus dan berniat memperbodohkan orang melayu. Inilah kerja rasis chauvanist ultra kiasu . Petikan daripada artikel blog Cheap Minister:-

Kontraktor Melayu Dapat 100% Daripada Projek Jabatan Pengairan & Saliran(JPS) Dan 98% Nilai Projek Jabatan Kerja Negeri(JKR) Yang Di bawah Peruntukan Kerajaan Negeri Pulau Pinang

TENDER YANG TELAH DILULUSKAN OLEH JAWATANKUASA TENDER JKR DARI 1 JANUARI 2008 HINGGA 30 NOVEMBER 2010 (KERAJAAN NEGERI)


Ini dengan sekaligus mematahkan fitnah jahat pemimpin UMNO dan juga sekutu UMNO seperti Presiden Persatuan Kontraktor Melayu Pulau Pinang (PKMM), Datuk Mohamed Fadzill Hassan. Datuk Mohamad telah mendakwa kenyataan saya bahawa 70 peratus bidaan kontrak kerajaan negeri dimenangi kontraktor bumiputera tidak benar dan tidak mencerminkan realiti sebenar pengagihan projek secara adil..Datuk Mohamad Fadzill telah mencabar saya mendedahkan secara nilai tender yang dianugerahkan kepada kontraktor bumiputera kerana nilainya mungkin jauh lebih rendah jika dibandingkan dengan habuan kontrak yang diterima kontraktor bukan bumiputera.- selanjutnya klik sini

Sudah hampir seminggu Pisau dedahkan pembohongan fakta :klik sini malah projek kepada ECK SDN BHD milik Khor Ing Choon yang dirunding terus oleh Guan Eng sendiri bernilai 74juta tidak didedahkan kepada umum. Nilainya melebihi jumlah kepada 34 projek yang diberikan kepada kontraktor melayu.

Sebenarnya kontraktor melayu bukan dayus,tetapi ditipu oleh ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri.Kerjanya hanya berbohong,angkuh,maki hamun ,kurang ajar dan paling istimewa adalah sifat pembelitnya.

Inilah membuktikan Lim Guan Eng seorang yang rasis,jika benar beliau tidak rasis mengapa menyorokkan pemberian kontrak menambun tanah di Batu Kawan dari pengetahuan umum.Adakah Guan Eng atau DAP mendapat habuan daripada projek tersebut?

Memperbodohkan melayu dengan membela kontraktor cina.Baguslah ternyata Lim Guan Eng memang RASIS dan sentiasa bermuka muka.Adalah tidak mengejutkan beliau menuduh orang melayu yang tidak menyokong pakatan adalah bukan rakyat Malaysia.

Pisau menyeru seluruh rakyat Pulau Pinang berkerjasama berilah maklumat dedahkan betapa kurang ajarnya ketua menteri buangan dari Melaka ini. Orang luar menjadi ketua menteri berlagak sombong dan angkuh.

Ada apa dengan Penang Global Tourism Sdn Bhd?Nantikan pendedahan daripada Pisau…

Pisau kata ” dengar cerita ada orang sudah kelam kabut dalam PDC,sorok file pun ada,buang dokumen pun ada,betul ka?”

Pakatan Takut 1Malaysia

in berita pisau by


Setelah mengistiharkan bukan penyokong pakatan sebagai ‘bukan’ rakyat Malaysia,tindakan terhadap mereka yang dikatakan ‘bukan’ rakyat Malaysia sedang diambil oleh kerajaan pakatan Selangor.

Kerajaan negeri Selangor dibawah pakatan sememangnya jahat dan zalim.Apalah sangat dengan lambang 1Malaysia hinggakan diharamkan.Semangat perpaduan rakyat menerusi 1Malaysia sudah dilihat sebagai satu ancaman buat pakatan.

Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL) mengarahkan sebuah premis perniagaan menanggalkan logo 1Malaysia pada papan tanda pemis itu.

Yang Dipertua MDKL, Abdul Razak Jaafar arahan mengenai peraturan itu telah dikeluarkan kepada semua PBT di Selangor, selepas diputuskan pada mesyuarat Exco kerajaan negeri akhir September lepas. Arahan itu juga melibatkan kain rentang dan papan iklan.

Adalah tidak mengejutkan 1Malaysia dipandang sebagai musuh kepada mainan politik pakatan yang mahu melihat rakyat berpecah belah.Menjadi satu masaalah besar buat pakatan jika rakyat dinegara ini menikmati keharmonian kaum.

Berpecah belah dan tidak harmoni adalah resepi terbaik buat pakatan untuk menimbulkan keresahan agar rakyat tidak menyokong kerajaan BN.

Maka 1Malaysia diserang sejak awal awal lagi oleh Anwar hingga menuduh ada kaitan dengan Israel.Menyerang 1Malaysia membuktikan DAP,PKR dan PAS adalah dalang dan agen perpecahan masyarakat berbilang kaum dinegara ini.Sudah acap kali kelihatan mereka membakar sentimen perkauman.

Pisau kata ” 1Malaysia dah tau Anwar pembohong”

Pandai,Bodoh,Alpa

in PKR/UMNO by


1Malaysia diserang oleh Anwar dan gerembolannya,dakwaan palsu penuh dengan pembohongan dijadikan modal untuk memburukkan kerajaan BN hingga difitnah punyai kaitan dengan Israel.

Alhamdulilah satu persatu fitnah gerembolan pakatan jahat berjaya dipatahkan.Namun ketua penyamun dan penyangak Anwar Ibrahim cuba meloloskan diri melalui tindakan pengantungan didewan rakyat.

Anwar begitu licik hinggakan rakyat menghalalkan segala pembohongannya. Itulah Anwar,pandai berbohong dan membuat fitnah .Tetapi anugerah tuhan kepada PKR dan pakatan haprak ini juga dilihat amat bodoh kerana membuat dakwaan tanpa bukti.

Sekarang ini apabila pihak APCO sendiri mengeluarkan afidavit menafikan kaitannya dengan 1Malaysia malah menyatakan idea 1Malaysia adalah dari Ds Najib membuatkan Anwar dan gerembolannya kelihatan bodoh dan bebal.

Anwar mahu dilihat sebagai mangsa politik.Anwar mahu dilihat sebagai mangsa kekejaman,Anwar mahu simpati dari rakyat. Semuanya dirancang sebegitu rupa. Kalangan penyokong dan pemimpin BN berasa lega apabila melihat rakyat sudah kembali menyokong kerajaan.

Namun harus diingat haprak seperti Anwar sanggup melakukan apa saja demi tercapai matlamat.Janganlah alpa ,segala tindakan harus dibuat secara berhati hati.Jagalah sensitiviti rakyat kerana dibalik sana ada gerembolan penipu,pengfitnah,pengkhianat yang sanggup melakukan perkara perkara diluar dugaan kita.

Harapan Pisau kepada kepimpinan UMNO,janganlah alpa .Musuh diluar sana tidak pernah tidor untuk menjatuhkan parti keramat ini.

Pisau kata ” ada 2 jenis pemimpin yang pemalas,1 yang terlalu kenyang jadi dia berasakan dia tak perlu buat apa apa sebab dah selesa dan 1 lagi jenis pemimpin yang tidak dapat apa apa,jadi dia berasakan tak perlu buat kerja, 2 jenis pemimpin ini tak layak jadi pemimpin”

Penang: TKM2 Ramasamy Kroni

in Pulau Pinang by

By Athi Shankar
GEORGE TOWN: DAP’s top leadership will investigate allegations of nepotism and cronism lodged by three party members against Deputy Chief Minister II P Ramasamy.
National chairman Karpal Singh said the allegations raised by the trio in a letter dated Nov 25 were serious enough to warrant a thorough probe by the party leadership.
“We cannot ignore the allegations. We must investigate them and clear the air once and for all.
“Otherwise, it will tarnish the party’s image and credibility,” he told FMT.

DAP sama sekali tidak dapat lari daripada amalan nepotisme dan kronisme.Sekadar melaporkan tidak menjadi masaalah buat pemimpin atasan DAP.Semuanya bisa diatur dan dihalalkan. Inilah prinsip dan amalan demokrasi didalam parti parti pakatan haprak.

Pemimpin atasan mereka sememangnya menguruskan parti bagaikan syarikat anak beranak. Kit Siang,Karpal dan anak menantunya. Mereka mereka inilah yang dikatakan mengamalkan politik “bersih” .

Amalan nepotisme dan kronisme bukan saja didalam DAP. Nik Aziz bersama anak menantunya.Manakala lebih hebat PKR dengan 3 A yang terkenal dengan penuh taktik pembohongan dan penipuan.

Pisau kata ” apa cerita dengan Penang Global Tourism Sdn. Bhd? “

Utusan Tak Payah Promo Resort Rasis

in DAP by

Pisau tertarik dengan entri RBF mengenai sebuah resort yang nampaknya rasis chauvanist dan ultra kiasu.

Saya turut mendapat berita perkara berkenaan melalui e mel yang dikirimkan oleh seorang pembaca.

Resort yang dimaksudkan itu adalah Sekeping Serendah Retreat. Sini

Dibawah ini adalah e mel yang dijawab oleh tauke cina yang menguruskan resort terbabit kepada wartawan Utusan Malaysia yang meminta dengannya untuk membuat liputan tentang resort berkenaan.

sorry i have a very bad impression of utusan malaysia.it is a newpaper that spread racial hatred.unfortunately i cannot allow sekeping serendah to be associated with that. apologise i have to give this a miss for the meantime

thank u

cheers – selanjutnya klik sini

Dengan sombongnya menolak Utusan daripada membuat liputan dengan kata kata yang sama sepertimana dengan Lim guan Eng. Pisau menyeru agar seluruh GLC dan kementerian kerajaan agar memboikot resort ini.

Sebenarnya banyak syarikat tauke cina yang rasis ultra kiasu dan chauvanist,mereka bermuka muka untuk mendapatkan pelanggan terutamanya melayu. Pekerja yang ditemuduga adakalanya dimestikan berkemahiran bertutur didalam bahasa mandarin.Tujuannya mudah untuk menghalang agar tiada bangsa lain selain daripada kaum cina saja yang diambil bekerja.

Inilah dia rasis ultra kiasu, tak mengapalah Utusan,tak payah promosi syarikat yang rasis.Adalah lebih molek selidik terlebih dahulu mana mana syarikat yang menyokong pakatan agar disenarai hitamkan.

Pisau kata ” banyak syarikat chauvanist yang hanya bermuka muka mahukan duit melayu”

Ketepikan Ideology Habuan Untuk DAP Doggie

in Pulau Pinang by




Khawarij PAS sedaya upaya cuba menyakinkan diri mereka bahawa ucapan Karpal bukanlah madah berhelah.

Entri Pisau sebelum ini mendedahkan realiti sebenar betapa khawarij totok terpengaruh dengan bait bait yang dilafazkan oleh Karpal si peguam pembelit:klik sini

Sebenarnya totok khawarij sudah jatuh cinta dan mazjuk dek kalam cinta yang dilafazkan oleh Karpal ,hinggakan Harakah suara lidah bercabang khawarij begitu terkesima dan berpendapat harus mengenepikan ideologi masing masing habuan untuk perselingkohan politik gampangan mereka.

Haprak Daily

Konvensyen di Kepala Batas tempoh hari juga telah menunjukkan satu perkembangan positif hubungan PAS dengan DAP, dua parti yang paling cenderung untuk berselisih dalam hal ideologi.

Ucapan pemimpin kanan DAP Karpal Singh yang menyatakan perjuangan negara Islam PAS “perlu dirundingkan segera” menunjukkan ada ruang untuk isu ini ditangani dengan baik oleh kedua-dua parti, yakni dengan cara yang tidak membawa kepada pergeseran atau perpecahan dalam Pakatan.

Walaupun dalam kenyataannya Karpal jelas menyatakan hanya menerima Islam sebagai agama rasmi Malaysia dan tidak lebih daripada itu, sikap Karpal itu menunjukkan kesediaannya menerima realiti berhubung Islam di Malaysia.

Haprak daily turut bersetuju bahawa Karpal sebenarnya tidak menyebut apatah lagi menyokong perjuangan totok khawarij PAS.Malah Haprak daily turut memperakui Karpal hanya bersetuju mengenai negara Islam sepertimana yang termaktub didalam perlembagaan negara .

Realitinya Khawarij PAS bersetuju untuk meninggalkan ideologi politiknya semata mata mahu memenuhi kehendak sosialis DAP merencanakan Middle Malaysia.Khawarij PAS atas dasar sebagai jalangan politik rela ditunggang dan didatangi oleh DAP dengan pelbagai cara maka tidak menjadi masaalah buat mereka menghalalkan cara demi tercapai matlamat.

Pisau bersyukur atas tindakan khawarij PAS yang meninggalkan perjuangan mereka,kerana khawarij PAS lah agama Islam tercemar ,Kerana Khawarij PAS lah agama dilacurkan. Adalah lebih dan sesuai khawarij PAS memperjuangkan ideologi Middle Malaysia agar mudah melayu Islam menguburkan mereka secepat mungkin.

Pisau kata ” apa cerita dengan Penang Global Tourism Sdn. Bhd.?? “

2 Tahun Pun Tak Tunai Janji,Inikan Pula 100 hari

in Pakatan Rakyat by


2 tahun perintah 4 negeri,kesemuanya masih gagal melaksanakan janji janji PRU12 kepada rakyat.Sekarang ini pakatan gampangan berjanji lagi.Buku tipu janji yang dilancarkan semasa kongres di Kepala Batas baru baru ini katanya mahu dipenuhi jika menang PRU13 dalam tempoh 100 hari.

Mungkir janji,berbohong dan memperbodohkan rakyat . Itulah yang dijadikan modal mereka untuk melariskan pembohongan kepada rakyat. Janji mereka ada yang tidak munasabah dan tidak masuk akal. Malah ada yang meniru kerajaan BN.

Tindakan melancarkan buku jingga adalah satu lagi usaha terdesak mereka untuk mendapatkan sokongan rakyat. Mereka sudah kehilangan banyak sokongan kerana terdedahnya temberang dan tembelang.

Makin lama makin banyak terdedah,makin busuk pekungnya. Maka janji janji kosong harus dijadikan sandaran untuk mencuri hati rakyat.Ingatlah rakyat tidak sebodoh itu untuk membiarkan banjingan haprak terus terusan berbohong.

Akibat kehabisan modal pembohongan,maka mereka terpaksa kitar semula janji janji dan diupgrade dalam bentuk buku jingga. Nasihat Pisau kepada pakatan haprak,laksanakan dulu segala janji mereka kepada rakyat.Usahlah berbohong kononnya mereka berjaya menunaikan janji janji pilihanraya walhal lebih banyak pembohongan daripada kebenaran.

16 September pun tipu,inikan sekadar buku dengan janji kosong dan retorik,lebih baik buku tu buat dijadikan kertas tandas.

Pisau kata “hooii cheap minister,lu manyak langsi aaa, apa celita itu plojek tambun tanah 74 juta? takmau jawapka? takut ka? lagi mau tipu olang ka”

Al- Fatihah

in Berita Utama by


Blog ini ingin merakamkan ucapan takziah kepada Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang, Dato Zainal Abidin Osman di atas pemergian isteri beliau ke rahmatullah. Semoga Allah SWT melimpahi rahmat ke atas roh beliau dan mudah-mudahan beliau ditempatkan bersama-sama roh para solehah dengan izin Allah SWT.

Mereka Ini DiJanjikan Syurga

in PAS by

Video ini membuktikan bahawa ajaran Isle Khawarij mengajar akhlak penganutnya sebegitu rupa. Bayangkan bagaimana rupa keadaan ‘syurga’ khawarij PAS seperti mana yang dijanjikan oleh wali selipar mereka si Nik Aziz?

Adakah syurga khawarij di sediakan kandang kandang? Adakah ‘syurga’ khawarij disediakan tempat untuk bergayut?

Peluang untuk menjadi ahli ‘syurga’ khawarij PAS masih terbuka,dikhabarkan hanya perlukan tandatangan menjadi ahli seumur hidup sebagai ahli parti maka layak secara otomatik untuk mendapat tempat di ‘syurga’ seperti yang dijanjikan.

Pisau kata “jauhi dari beruk khawarij,hidup anda aman tanpa PAS”

Penang: Guan Eng & DAP Tetap Anti Islam

in DAP by


Kenyataan pemimpin DAP kononnya bersetuju Islam adalah agama rasmi negara Malaysia ternyata memperbodohkan khawarij PAS.

Kita semua sedia maklum agama rasmi di negara ini adalah Islam,sejak sekian lama khawarij PAS menuduh Umno tidak mengamalkan pemerintahan Islam . Apa yang khawarij PAS gagal nampak adalah kenyataan Karpal seolah olah menyokong perjuangan mereka,walhal hanya mengulangi apa yang termaktub didalam perlembagaan yang sekarang ini kerajaan BN amalkan.

Khawarij PAS begitu mudah diperbodohkan,adalah tidak mengejutkan mereka bagaikan kerasukan hingga ada yang menitiskan air mata apabila berjaya memujuk DAP kononnya kejayaan tarbiah mereka.

Dek kerana kebebalan mereka ,Allah telah menutup hati mereka untuk melihat kelicikan DAP untuk membeli sokongan khawarij dengan hanya bermain dengan kata kata.

8 Desember 1999,Akhbar The Sun melaporkan Lim Guan Eng mendesak agar Barisan Nasional mengunakan 2/3 undi majoriti agar menghalang kerajaan PAS Terengganu daripada melaksanakan polisi Islamik.

Tidak ada mana mana pemimpin DAP yang secara terbuka menyokong pelaksanaan polisi Islamik baik di negeri negeri atau pun negara Malaysia. Karpal tidak menyebut menyokong akan perjuangan khawarij PAS,sebaliknya hanya bersetuju apa yang termaktub didalam perlembagaan.

Jika pemimpin DAP secara terang terangan berkata mereka menyokong agar khawarij PAS melaksanakan polisi Islamik seperti hudud dan qisas barulah boleh dikatakan DAP benar benar menyokong perjuangan khawarij PAS.

Melayu melayu pakatan mudah saja dibeli oleh DAP dengan menabur wang sebanyak mungkin,yang penting mereka tetap menyokong perjuangan DAP.

Pisau kata “Siapa yang dakwah siapa??Begitulah mudahnya DAP mengajar khawarij PAS”


Hit Counter provided by Curio cabinets
Pergi ke Atas