Berita telus dan seimbang..

Monthly archive

April 2009

N12:PAS Pmtg Pauh Bekukan Jentera PRK

in Pakatan Rakyat/PAS/pilihanraya by

1.Ini adalah kali kedua PAS memboikot selepas prk Pmtg Pauh semasa Ds Anwar bertanding.

2.Kenapa PAS Pmtg Pauh tidak mahu membantu PKR? malah isu ini di umum secara terbuka di media.

3. Pisau bertemu & berbual dengan seorang ketua bahagian PKR,dari gaya bahasa & cerita nya memang nampak PKR ada masaalah dengan PAS sejak dari mula lagi di Pulau Pinang.Kenapa PKR P.Pinang membenci PAS? Kenapa PAS tidak menyokong PKR.Di sini kita dapat melihat kenapa Anwar mahu mengawal PAS dari dalam.

4.Hubungan yang kurang erat antara PR di Pulau Pinang memang nampak ketara,terutama nya di kalangan akar umbi, namun di tutup dengan baik oleh kalangan pemimpin atasan, di mana Pakatan nya ? Adakah mereka cuma bermain wayang di pentas politik agar penonton marhain percaya perkahwinan mereka ini ternyata bahagia.

4.Umum juga tahu akan pergolakan yang berlaku di dalam PAS berikutan timbul nya anwarisme atau pun Erdogan yang liberal membelakangi ulamak. Pertembungan ini ada yang sanggup menolak prinsip perjuangan ,kerana menganut anwarisme.

5.Di Penanti, terlalu banyak di perkata kan, Pisau berkesempatan berbual bersama kawan kawan yang kuat PAS & PKR. Di kalangan orang muda PKR ada yang marah dengan anwar selepas mendengar rakaman perbualan antara Anwar & Fairus.Ada yang memaki hamun Anwar Ibrahim junjungan besar Pmtg Pauh,rata rata sudah hilang kepercayaan kepada anwar & PKR.Butir perbualan rakaman itu ,dengan jelas Anwar memaksa Fairus meletak jawatan.
Fairus di perbodohkan secara terang terangan, sudah lah kehilangan jawatan & kerusi DUN , tambah menghadirkan diri semasa pengumuman calon PKR di Yayasan Aman,sambil mendabik dada mengatakan tetap menyokong PKR demi perjuangan.
Entah apa yang di gula gulakan oleh Anwar pada si Fairus ini.Anwar begitu licik mengatur strategi,kerana dia tahu,jika Fairus mendedahkan rahsia PKR di P.Pinang,ia bakal meranapkan kepercayaan rakyat di Pmtg Pauh.

Demi Anwar,Fairus Khianat kepada pengundi Penanti


Fairus kehilangan jawatan ketika dia tidak bersalah,Eli cuma hilang kemaluan tetapi tetap memegang jawatan nya. Ternyata konsep yang di bawa oleh Partai Keadilan Rakyat ternyata saksama & “adil”

PAS kehilangan suara di P.Pinang , sebelum ini semasa PRU12 seolah olah PAS di kategorikan sebagai zombie yang hanya menurut kata PKR ,Jentera PAS dikategorikan sebagai buruh pilihanraya,suara mereka jelas di pandang remeh.

Apa pendapat anda?


sumber gambar dari:Desprado

N12:Saifudin Di cabar agar saman jika pendedahan ini tidak betul:CIA salur 3.7 Juta kepada PKR untuk PRK PENANTI

in Pakatan Rakyat/PKR by

Update:N12 Penanti

Setelah hampir sebulan membuat pendedahan mengenai artikel di bawah tidak ada langsung penafian oleh saudara Saifudin berkenanan artikel di bawah, yang terbaru Saifudin di cabar agar menyaman blog :Klik sini yang membuat pendedahan ini agar membuktikan perkara ini tidak berlaku.


Pertemuan yb saifuddin dan walter chia first seceretary high commision of the republic of singapore. Pertemuan di adakan di kelab cinta sayang sungai pertani kedah pertemuan hampir 2 jam bermula jam 9am -11am dan kami percaya pertemuan ini berhubung pilihanraya dun bukit selambau dan menghairankan kami kenapa pemimpin parti keadilan seperti yb saifuddin perlu melibatkan singapore dalam pilihanraya di malaysia yang rata rata rakyat malaysia tahu singapore adalah dalang pada yahudi dan kami yakin ini melibatkan kewangan dari pihak yahudi atau pihak cia .
sumber:GAP

Sebahagain Artikel di atas di siarkan semasa kehangatan PRK 2 bukit 1 batang awal bulan april lalu,
namun tambah mengemparkan apabila kaitan pertemuan itu bukan nya perancangan untuk prk 2 bkt 1 batang, rupanya pihak PKR telah mempunyai rancangan awal untuk mengadakan pilihanraya di Penanti.

rentetan dari pendedahan awal oleh GAP,penantian telah membuah hasil, terjawap nya butir pertemuan itu selepas hampir sebulan berikutan pendedahan orang dalam PKR sendiri .

petikan dari:darulehsan

Aku baru dapat info ni lepas aku balik dari jalan-jalan, sampai je rumah aku terus buka email rupanya email dari seorang informer aku dalam PKR, mamat ni aku memang kenal lama dah… dia ni berkerja di pejabat wan azizah sewaktu makcik tu jadi MP Permatang Pauh, so sekarang bila makcik tu dah tak jadi MP dia ni pun kerja di pejabat pusat PKR di Tropikana, antara ayat-ayat yang dia hantar kat aku ialah…

16/mac
larat lagi ka parti hang nak lawan anwaq? duit untuk PRK (pilihanraya kecil) Penanti masuk minggu depan, banyak ooo… anwar akan hantar door to door kepada pengundi kat sana. harap-harap aku boleh jumpa hang kat sana, kita pi makan nasik kandaq ok.

so aku pun balas la email dia pada 17/mac 10 pagi.

agak-agak hang la berapa bajet untuk penanti, hang ngan aku pun takan nak sorok kut..

informer aku balas dalam jam 4.15 ptg hari yang sama.

aku tak pasti yang arange benda ni saifuddin (saifuddin nasution) dengan kawan anwaq.

macam tu punya jawapan mak bapak pun menyampah nak dengar, so aku call la dia, dalam aku bersembang tu terkeluar juga la jumlah dana yang bakal PKR dapat, lebih kurang 3.7 juta, datang dari seorang mat salleh warga us kawan baik anwar. so aku pun tanya la soalan cepu emas kat dia, cina yang saifuddin jumpa kat sg petani tu ka yang transfer duit bagi kat korang, dia jawap ‘yepp’…

dari pada email dan perbualan tadi, memang compom la pertemuan saifuddin dan walter chia setiausaha kanan pesuruhjaya tinggi republik singapura ada kaitan dengan pinjaman duit tapi kebetulan perkara tu berlaku di bukit selambau so kita ingat PKR nak pakai duit untuk PRK di sana la , tapi kita silap, anwar sebenarnya dah susun strategi akan berlakunya satu lagi PRK, so Dun Penanti la tempat yang paling sesuai untuk 3.7 juta itu di laburkan.

UMNO/BN pandai-padai la plan macam mane nak rampas semula Dun Penanti tu, ingat dalam tangan PKR diorang dah ada duit banyak untuk beli pengundi, walaupun Dun Penanti tu dalam Parlimen Permatang Pauh tapi PKR tetap juga standby duit sebegitu banyak untuk sebarang kemungkinan yang akan berlaku nanti.

Posted by masco .

Ini adalah salah satu pendedahan kaitan anwar,PKR & CIA . Namun walau pun telah banyak kali pendedahan telah di buat,penyokong totok PR masih in denial ,menolak dan mengatakan fitnah.

Orang Penanti,harus sedar ini lah kelakuan pimpinan agung PR yang harus di tolak,bersekongkol dengan Yahudi CIA,mengadai bangsa & negara.Apa perlunya mendapat bantuan daripada Singapura? ini bukan yang pertama,malah pertemuan sebelum PRU12 turut berlaku di Pulau Pinang,dengan sejumlah besar wang di salurkan oleh CIA & Singapura.


Ekslusif :Pendedahan Oleh Pemimpin PAS kepada blogger BPN

in Pakatan Rakyat/PAS by

Selama menulis blog politik,ini lah kali pertama Pisau & kawan kawan menerima jemputan dari pemimpin PAS, agak mengejutkan apabila menerima jemputan dari mereka,walhal sebelum ini PISAU banyak menghentam Pimpinan & Dasar PAS.
Kenapa menjemput blogger yang betul2 anti pada PAS,itu yang timbul di benak hati PISAU.Kenapa tidak menjemput blogger PR.Hairan.
Apabila persoalan ini timbul ,Dengan rasa rendah diri,Pisau menghadirkan diri bersama kawan kawan blogger untuk perjumpaan tertutup di sebuah restoran.

Pisau rasa teruja apabila di hadapan kami adalah pemimpin PAS yang cukup di kenali,tanpa di rancang pada mulanya cuma seorang tetapi dituruti oleh 2 orang lagi pemimpin PAS.

Perbualan kami berkisar politik dalaman PAS yang begitu mengejutkan,namun atas dasar hormat & kepercayaan yang di berikan, hasil perbualan itu tidak dapat didedahkan butir nya.Perkara sulit yang didedahkan di hadapan kami cukup mengemparkan.

Pertemuan yang hingga beberapa jam bersama Pemimpin Tertinggi PAS berlarutan hingga banyak pendedahan yang di ceritakan apa yang sebenarnya berlaku didalam PAS.

Isu bagai mana Pengunaan Nama Allah,Isu YB Ngeh menjual ayat quran,Isu babi,isu rasuah , pertelagahan peringkat tertinggi pimpinan PAS & pertelagahan antara PAS dan PKR.

Selepas di jelaskan secara terperinci,maka PISAU berpendapat PAS sedang mengalami penyakit sawan babi,yang sukar di ubat,vaksin nya hanya dapat diubati jika golongan erdogan di hapuskan semasa muktamar nanti, PAS sekarang lebih liberal hasil air tangan anwar ibrahim bapak liberalisasi & kesamarataan malaysia. Patut lah isu Nama Allah ada percangahan pendapat didalam PAS, golongan liberal yang berpaksi Anwar lebih vokal mengatasi suara ulamak.di sambut & disokong pula oleh blogger PR.

Malang sekali apabila golongan erdogan bermain dengan isu ini telah merosak intipati perjuangan PAS.
Keterbukaan PAS boleh dilihat ketika pilihanraya Bkt Gantang apabila YB Ngeh membaca petikan ayat quran.

Bercakap soal Bkt Gantang, timbul pula nama Mantan MB Nizar. sebetulnya kedegilan nizar betul betul membawa rebah,apabila nasihat & teguran oleh ulamak PAS di tolak mentah mentah,apabila terjadi nya krisis perlembagaan Nizar kembali terhegeh hegeh merujuk kepada ulamak PAS.Namun apabila kematian MP PAS Bkt Gantang nada suara Nizar kembali berubah apabila mendapat saranan daripada YB Nga agar nama Nizar dicalonkan.Di sini kita boleh melihat sombong & riak nya nizar terhadap pemipinan ulamak.

Sebenarnya Siapa yang berkuasa untuk menentukan calon kerusi PAS di Bkt Gantang? PAS Atau DAP?
Nizar mengambil keputusan untuk menolak saranan ulamak didalam PAS dan berpaling kepada Erdogan & DAP.

Selepas itu timbul pula soal kerajaan campuran, cerita ini ketika itu pada dasar nya PAS bersetuju akan tawaran Umno, Umno sanggup memberi kerusi MB & beberapa kerusi exco kepada PAS,asal kan tidak bersekongkol dengan DAP. pada hekmat PISAU,alangkah bagus nya jika kerajaan campuran itu berlaku, walau pun perkiraan kerusi DUN UMNO lebih banyak,namun UMNO sanggup berkorban kerusi MB & exco semata mata kerajaan perpaduan terlaksana.

Namun apakan daya,apabila puak erdogan di Perak menolak mentah mentah saranan itu,mereka lebih rela bersekongkol bersama DAP & PKR untuk memerintah. tawaran menarik Umno di tong sampahkan.

Tuhan maha adil , apabila terjadi nya krisis perlembagaan Perak,banyak perkara sulit & rahsia terdedah, yang pasti nya Nizar tidak mendapat restu daripada golongan ulamak PAS sendiri,jawatan MB hanyalah restu daripada Ngeh & Ngah bersaudara.

Pemimpin PAS yang seorang lagi bercerita tentang muktamar yang akan datang, kempen & politik cantas mencantas sedang berlaku didalam PAS,tak ubah seperti Perhimpunan UMNO. Pelbagai peristiwa berlaku yang di sorok oleh akhbar Harakah untuk tatapan umum, katanya Hakarah sebagai lidah rasmi PAS yang melaporkan hal sebenar, tapi sayang nya Harakah lebih kepada erdogan.

Kebetulan pula pendedahan oleh Nik Abduh tempoh hari ,menambahkan bukti betapa perpecahan didalam PAS adalah benar. golongan Erdogan betul betul menganas didalam PAS, PAS bakal berdepan leberalisasi yang secara total bakal menolak suara ulamak.

Selepas itu timbul soal isu rasuah & skandal balak oleh pemimpin PAS, agak mengejutkan, selama ini PISAU hanya mendapat maklumat dari orang dalam PAS,kali ini Pemimpin PAS sendiri menceritakan betapa kotor nya sebilangan pemimpin PAS yang terpalit dengan najis rasuah.Kes Balak berlaku di Perak & Kelantan,jelas yang terbabit adalah pemimpin PAS sendiri.

Penyokong PAS,janganlah terlalu membenci UMNO , ayat yang sering di laung laungkan UMNO RASUAH betul betul terkena pada batang hidung sendiri. Kali ini nampak nya boleh la UMNO membuat banner PAS RASUAH. PAS KORUP,PAS ANTI ESTABLISHED.PAS SESAT.

Penyokong PAS,terimalah dengan rasa rendah hati dan berlapang dada,pendedahan oleh pemimpin PAS sendiri begitu mengejutkan,
Namun pembaca boleh merujuk akan pededahan skandal oleh Mat Sabu sendiri :klik sini
pendedahan itu adalah sebahagian sahaja, masih banyak yang tidak dapat di dedahkan

Akan ada ahli PAS sendiri akan meminta kami tunjukkan bukti,tapi sayang nya atas rasa hormat & berpegang pada janji kami tidak dpt mendedahkan.

PISAU tidak mahu mengulas secara panjang lebar namun pembaca boleh mengikuti di blog rakan rakan Pisau yang turut serta semasa perjumpaan itu.

Parpukari
Gomo
RBF

PAS & PR :Jual Nama Allah

in berita pisau/melayu rasis/PAS/PKR by

Pisau Ingin menjawab beberapa komen konon nya bijak pandai PAS yang dangkal & sempit pemikiran kenapa mereka begitu menyokong pengunaan nama Allah oleh kristian(klik sini).Bermacam hujah & dalil dalil lemah di gunakan semata mata untuk menghalalkan cara.
Pisau mendapat salah satu jawapan yang menarik daripada penganut kristian sendiri.
Sila baca petikan di bawah.

tamerlane said…

One of the Christans commandments is Thou shall not take your your Lords name in vain or You shall not make wrongful use of your Lords name. The name of the christian God is Yahweh. Then they added Jesus as His son.(Who is also God in another form). Why is there the need to use Allah? The word God in Malay is Tuhan. Allah was never used in the old testament or the greek bible. Their motive is political and transcends the need or translation of the word God but also reveal a hidden missionary agenda through the use of trickery and deceit. The only unforgivable sin in Islam is to associate Allah with other partners. Clearly Jesus is not God in Islam. And to use Allah and Jesus to refer to God is a transgression.This trickery and camouflage tactic is the only way they can confuse the masses as their whole trinity doctrine would fall apart in any debate with a muslim scholar.

Jika di teliti maksud Yahweh adalah nama didalam bible, kata penulis ,apa perlunya mengunakan nama Allah. Jesus adalah anak tuhan,didalam bahasa melayu maksud god itu tuhan,Nama Allah tidak pernah digunakan didalam old testament atau pun didalam injil greek,Malah di dalam bible ada mengatakan tidak boleh mempermainkan nama tuhan yahweh.Malah penulis di atas sendiri tahu Islam melarang Allah di sekutukan .

Melihat dari pandangan jujur penulis di atas, sebagai penganut ugama kristian mereka sendiri menolak pengunaan nama allah. Melainkan pihak Herald Tribune mempunyai niat lain,dan jelas tujuan nya hanyalah semata mata untuk proses dakwah & murtad kan melayu islam.

Takkan hal yang sebegitu besar masih tidak nampak,Atau pun semata mata bermatlamat politik menghalalkan cara.

Pisau lebih suka kata kan Isu pengunaan nama Allah ada lebih kepada matlamat politik Anwar Ibrahim & PR .Setuju?

Nampak nya bijak pandai Islam PAS lebih Kristian daripada Kristian, sedangkan saudara Tamerlane sendiri tidak setuju pengunaan nama Allah di dalam bible, kenapa nak di pertahankan agar nama Allah di gunakan didalam bible.

Nampak betapa bodoh & singkat pemikiran penyokong penyokong PAS Liberal, kamu begitu memalukan Bangsa & Agama Islam dan PAS sendiri.

Penyokong ini aku gelarkan puak liberal erdogan yang lebih sudu dari kuah,yang lebih islam dari islam ,yang lebih hebat dari kristian.

DI MANA MARUAH KAMU PAS?

Dasar liberalisasi berugama yang di perkenal kan oleh Anwar Ibrahim & PR ternyata bakal merosak kan akidah umat islam di malaysia,

Sedarlah Anwar Ibrahim benar benar memporak perandakan umat islam & Bangsa melayu di malaysia ini, sedar lah, ini semua permainan politik sesat oleh anwar ibrahim.

Nasihat Pisau kepada PAS,jangan lah terlalu terpesona dengan Anwar Ibrahim , Intan yang PAS sangka kan sebenarnya kaca yang penuh dengan tipu helah.Buanglah status pelacur politik dari PAS. Jangan di perbodohkan oleh Anwar & DAP

Kepada penyokong golongan ulamak PAS, kamu harus bangun menentang golongan Puak liberal erdogan yang ternyata menyesatkan dan memperbodohkan umat islam lain semata mata demi kuasa & tahta.

PR Bakal Berjaya Menjual Nama Allah

in Berita Utama by

Bermula hari ini, PISAU menyeru agar semua umat Islam di Malaysia bangun membantah tuntutan pengunaan nama Allah oleh Herald Tribune.

Tuntutan yang di dokong oleh Anwar Ibrahim & PR menandakan titik tolak dasar liberalisasi agama di negara kita.

Jika mereka berjaya didalam tuntutan ini,maka usaha dakwah mubaligh Kristian akan bertambah mudah dan bakal mengelirukan umat Islam.

Kita umat Islam MALAYSIA , jangan samakan kita dengan Indonesia,jangan sama kan kita dengan arab lebanon atau mesir yang benarkan nama allah di pakai gereja.

Jangan biarkan perkara ini berlaku di negara kita.

Ayuh Bangun menentang pengkhianat agama.
Ayuh suarakan bantahan .

Petikan dari malaysiakini:

Catholics oppose new non-‘Allah’ Bible
Apr 26, 09 11:08am
A Malay-language Bible that does not use the word ‘Allah’ has caused controversy among Malaysian Catholics, as the church here fights a court case to guarantee its right to use the word.
Opposition wants ‘Allah’ ban to be revoked
Court to decide on issue on May 28

Mahkamah beri kebenaran semak perkataan Allah dalam Herald
Apr 24, 09 6:03pm
Ketua Biskop Gereja Katolik Kuala Lumpur diberi kebenaran oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini untuk memohon membatalkan keputusan Kementerian Dalam Negeri (KDN) melarang penggunaan kalimah Allah dalam majalah ‘Herald Catholic Weekly’.

Ketua Biskop Datuk Murphy Nicholas Xavier Pakiam juga diberi kebenaran untuk memohon mendapatkan sembilan deklarasi termasuk mengisytiharkan bahawa keputusan KDN dan kerajaan Malaysia adalah tidak sah dan di luar bidang kuasa (ultra vires) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984.

Peguamnya S Selvarajah memberitahu pemberita bahawa Hakim Lau Bee Lan memberi kebenaran tersebut di kamar mengikut Perintah 53 Peraturan-Peraturan Mahkamah Tinggi, lapor Bernama.

Peguam Kanan Persekutuan Suzana Atan yang bertindak bagi pihak responden iaitu KDN dan kerajaan Malaysia tidak membantah kebenaran permohonan tersebut.

Lau juga menetapkan 28 Mei ini untuk mendengar permohonan menangguhkan keputusan larangan KDN itu.

Pada 16 Februari lalu, Murphy, sebagai penerbit Herald, memfailkan permohonan semakan kehakiman (undang-undang) bagi membatalkan keputusan responden bertarikh 7 Januari 2009 dan permit penerbitan pemohon bagi tempoh 1 Januari 2009 hingga 31 Disembrer 2009 tertakluk kepada syarat bahawa beliau dilarang menggunakan perkataan Allah dalam Herald.

Tujuh deklarasi

Tujuh deklarasi lain yang dituntut ialah:

1. Pemohon mempunyai hak berperlembagaan untuk menggunakan perkataan Allah dalam Herald dalam melaksanakan haknya bahawa agama lain selain agama Islam mungkin mengamalkan ajaran agama secara aman.

2. Bahawa Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan tidak memberi kuasa kepada responden untuk melarang pemohon daripada menggunakan perkataan Allah dalam Herald.

3. Bahawa pemohon mempunyai hak berperlembagaan untuk menggunakan perkataan Allah dalam penerbitan mingguan itu dalam menunaikan haknya kepada kebebasan bersuara dan meluangkan pandangan.

4. Bahawa pemohon mempunyai hak berperlembagaan untuk menggunakan perkataan Allah dalam Herald dengan melaksanakan hak kebebasan beragama termasuk hak mengurus hal ehwal agama sendiri.

5. Bahawa pemohon mempunyai hak berperlembagaan untuk menggunakan perkataan Allah dalam Herald dengan melaksanakan haknya berkaitan pendidikan penganut Katolik dalam agama Kristian.

6. Bahawa Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 tidak memberi kuasa kepada responden untuk melarang pemohon daripada menggunakan perkataan Allah dalam Herald.

7. Bahawa perkataan Allah bukan eksklusif kepada agama Islam.

Marilah kita bersatu hati menentang pengunaan nama Allah oleh orang kristian.


PISAU Menyeru Semua Blogger Agar Bersama sama suarakan bantahan kita.

Sila Klik Link DI Bawah Untuk Penjelasan Mengapa Kita Menentang

Penjelasan Isu Nama Allah Dalam Bible : Klik Sini

PAS KURANG AJAR : Klik Sini

Qari Cemerlang : Klik Sini

Mursyid Nga Kafirkan melayu islam : klik sini

Ayat Quran & Allah for sale : klik sini

Melayu Rasis : Klik Sini

Melayu Rasis 2 : Klik Sini

BN & UMNO Celaka Dan Sial : Klik Sini

Benggali Royals : Klik Sini

Update:
Allah Kristian oleh YB Zul Kulim :Klik Sini

BUKTI: BLOG FITNAH & PEMIKIRAN JUMUD PR

in melayu rasis/Pakatan Rakyat/PAS/PKR by

Jawapan Pisau kepada perisik rakyat

Koh Tsu Koon Lebih Mufti Dari Mufti

Hari tu bila YB Ngeh Ko Ham ambil potongan ayat suci Al-Qur’an dan tafsirnya maka berkokok-kokoklah tukang-tukang kokok-kokok dan jugak tukang-tukang salak-salak dari UMNO. kononnya DAP mempermainkan ayat Al-Qur’an dan yang paling bestnya ada pulak tukang-tukang kokok-kokok dan jugak tukang-tukang salak-salak dari UMNO berkokok-kokok sini dan jugak menyalak-nyalak sumbang kununnya YB Ngeh dianggap Ustad dalam Pakatan Rakyat.

Cuma yang tukang-tukang kokok-kokok dan jugak tukang-tukang salak-salak ni sembunyikan dari pengetahuan umum ialah bahawasanya YB Ngeh masa tu mengajak rakyat Bukit Gantang kearah kebaikan sejajar dengan apa yang ada didalam Al-Qur’an. itu yang ayam-ayam dan anjing-anjing tu sorokkan…

Ayat di atas bukti betapa jumud nya pemikiran & cetek akal blogger PR,

Yang hang sembunyikan Mursyid Ngeh celaka tu mengatakan orang melayu BN sesat kenapa!, NAMPAK SANGAT HATI HANG HITAM DAH !APA HAK DIA MENGATA ORANG ISLAM LAIN SESAT? MANUSIA MACAM HANG LA MENJUAL AYAT QURAN HABUAN MODAL POLITIK

Hari ni pulak aku heran kemana pergi tukang-tukang kokok-kokok dan jugak tukang-tukang salak-salak bila kabinet memutuskan bahawa anak kepada pasangan yang menukar agama yang masih di bawah umur hendaklah dibesarkan mengikut agama asal ibu bapa mereka semasa melangsungkan perkahwinan.

Terlalu gopoh membuat tohmahan walhal keputusan belum di muktamadkan lagi



Yang aku paling heran ialah kemana pergi Mufti Teragung Perak Pak Harus Sana Sini..? kalau dalam kes haritu, antara yang terawal keluarkan kenyataan ialah Pak Mufti Harus Sana Sini.

Dalam hal ni senyap-sunyi pulak… ok… tutup kes Mufti Harus Sana Sini… aku anggap taraf mufti ni tahap Tong Sampah je… buat simpan sampah boleh la… kalau nak rujuk pasal sampah, boleh refer dekat Harus Sana Sini…



INI LAH PERANGAI KURANG AJAR PR,BUKTI MEREKA NI LANGSUNG TAK HORMAT MUFTI,BUDAYA KURANG AJAR DI TERAPKAN DALAM DOKTRIN PR

Kalau nak refer bab-bab agama ni, mulai hari ni aku syorkan dekat korang supaya rujuk kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Perpaduan Nasional dan Pengurusan Prestasi), Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon dan jugak kepada Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr. S. Subramaniam.

Kenapa aku cakap macam tu?

Sebab Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz pun rujuk pada mereka-mereka yang aku sebut dekat atas tu untuk hal-hal berkaitan agama. buat keputusan pun rujuk pada mereka… korang nak kata apa?



Tak percaya?

Baca petikan berita dekat bawah ni yang aku ambik dari [sini]

  • Kata Mohamed Nazri, keputusan itu adalah berdasarkan pandangan jawatankuasa khas yang ditubuhkan bagi menyelesaikan kes Pathmanaban atau nama Islam, Mohd. Ridzuan Abdullah, 40.

  • Jawatankuasa yang dipengerusikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Perpaduan Nasional dan Pengurusan Prestasi) Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon turut disertai Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr. S. Subramaniam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Mejar Jeneral (B) Datuk Jamil Khir Baharom; dan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

KALAU DI LIHAT AYAT2 DI ATAS TERNYATA BARUA PR INI HANYA SEKADAR CUT & PASTE,SELEPAS TU TERUS MENGHENTAM & MENIPU RAKYAT,WALHAL KENYATAAN DARI ARTIKEL ITU TIDAK DI PAPARKAN SEPENUH NYA,SAMBUNGAN DARI ARTIKEL DI ATAS LIHAT DI BAWAH:

Tiga kanak-kanak berkenaan iaitu Tevi Darsiny, 12; Karan Dinesh, 11 dan Prasana Diksa, setahun, yang dibawa memeluk Islam oleh Mohd. Ridzuan pada 12 April lalu dengan hanya menggunakan bukti sijil kelahiran.

Beliau juga telah membuat permohonan untuk mendapatkan hak penjagaan terhadap tiga kanak-kanak terbabit di Mahkamah Syariah.

Bagaimanapun, tindakan Mohd. Ridzuan itu dibantah oleh ibu kanak-kanak berkenaan, M. Indira Ghandi, 35, yang mahukan anak- anaknya kekal dengan agama Hindu.

Dalam pada itu, Mohamed Nazri berkata, walaupun Kabinet telah membuat keputusan, kerajaan tetap bersedia mendengar pandangan rakyat sekiranya mereka berpendapat langkah terbaru itu mempunyai kelemahan.

Sila baca ayat yang berwarna merah, kerajaan bersedia mendengar pandangan rakyat sekiranya langkah itu mempunyai kelemahan.belum di muktamadkan lagi!

KALAU TAK PUAS HATI,BAGI PENDAPAT LA,JANGAN FITNAH KELUAR AYAT MACAM BUDAK TAK ABIS NGAJI,NI LA BODOH NYA PR,HENTAM & FITNAH ,KELUAR STATEMENT TAK PAKAI AKAL.


Malaysia nak jadi apa..? fikirlah korang-korang… hal-hal berkaitan agama Islam diserahkan kepada jawatankuasa khas yang dianggotai oleh mereka-mereka yang SANGAT-SANGAT ARIF dalam hal yang dipertanggung jawabkan…

Siapa yang tak kenal Al-Fadhil Ustaz Koh Tsu Koon??? mungkin UMNO akan melantik Al-Fadhil Ustaz Koh Tsu Koon sebagai Mufti lepas ni..? mana kita tau kan… mungkin jugak ini cabaran pertama kepada Al-Fadhil Ustaz Koh Tsu Koon sebelum dilantik sebagai Mufti…

Siapa yang taak kenal Al-Fadhil Ustaz S. Subramaniam??? yang ni pun aku agak bakal dilantik sebagai Mufti jugak tak lama lagi… ini taak mustahil sebab aku tengok Mufti yang ada sekarang dah tak boleh pakai langsung…


PENULIS DI ATAS SEKALI LAGI MENGHINA MUFTI, MUFTI TAK GUNA,ULAMAK DALAM PAS LAGI HEBAT & MAKSUM KONONYA LAH, ITU LAH MAKSUD NYA.

JUMUD & HUJAH DANGKAL



Ni bukan aku tuduh… ni kenyataan… buktinya ialah kalau Mufti yang ada sekarang tu boleh pakai, kenapa UMNO tak letakkan dia dalam jawatankuasa tu? dan ternyata Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil lebih berwibawa dari Mufti yang ada sebab Syarizat dilantik untuk menganggotai jawatankuasa tu tapi Mufti yang ada tak dilantik pun…





Kalau dulu bila ada yang sebarkan cerita kununnya Najib ada simpan Tok Kong dekat rumah dia dan buat upacara mandi susu apebenda semua tu aku taak percaya… sikit pun aku tak percaya dan aku tak pernah siarkan pun dalam blog aku sebab aku berpendirian bahawa itu adalah fitnah yang paling bodoh pernah direka untu memburukkan Najib.

Tapi bila berlaku hal-hal yang pelik sejak akhir-ahir ni contohnya kembalinya konsert Jom Heboh di Perak aku jadi goyang… berlaku lagi hal yang aku sebut dekat atas ni masih jugak aku goyang macam goyang yang tadi.

NIK AZIZ LAYAN AMY SEARCH BOLEH PULAK?

KONSERT TUNJUK PUNGGUNG BOLEH?

Jom heboh di buat dalam TLDM,Kerajaan negeri takda kuasa.

Tapi bila aku cari balik siapa yang bertanggung jawab dalam membuat keputusan berkenaan kesulitan yang timbul macam dalam kes dekat atas ni dan aku tengok keanggotaan jawatan kuasa tu terus dalam kepala aku teringat balik cerita yang aku pernah baca berkenaan dengan Najib… mandi susu dan jugak upacara-upacara toghut yang pernah diceritakan dalam beberapa blog dulu…







Aku terfikir… mungkin ada benarnya jugak cerita tu… (ni pikiran jahat aku laaa…) sebab aku tak nampak Najib serious dalam hal agama Islam…



MEMANG DAH AKAL & HATI PENUH BUSUK,MEMANG JAHAT LA



Jadi tak salah tekaan aku… bila korang pilih selain Pakatan Rakyat, Islam makin jauh, makin terpinggir…


PILIHAN HANG MEMANG TERNYATA SALAH,PR & PAS TERNYATA SESAT MELALUI ARTIKEL DI ATAS TERNYATA INI LA CARA NYA MEREKA MENABUR FITNAH & MENGHINA MUFTI,BETAPA FITNAH ADALAH MENJADI MAKANAN HATI & SEMPITNYA AKAL FIKIRAN GOLONGAN PEMAKAN NAJIS FITNAH

Isu yang belum di muktamadkan harus di perhalusi lebih mendalam dan Pisau berharap agar Perkara 121 (1) (A) Perlembagaan Persekutuan telah jelas memartabatkan Mahkamah Syariah di perhatian, Kabinet harus merujuk kepada Majlis Fatwa Kebangsaan dan mufti.


Dilema:Liberalisasi & 30% Syarat kuota

in BN/melayu rasis/UMNO by

Yang diperjuangkan Anwar IBRAHIM adalah ‘REFORMASI PALSU’. Yang diperjuangkan sebenarnya adalah ‘LIBERALISASI’ – sama seperti yang telah berlaku di Indonesia. Liberalisasi Sosio-Ekonomi (Penghapusan DEB), Liberalisasi Beragama (IFC). Sekiranya konsep fundamental negara Malaysia berubah menjadi sistem liberal, yang akan beruntung adalah para PEMODAL BESAR baik asing mahupun tempatan. Adakah Melayu sudah BERSEDIA?
(MatahatiBangsa)

Setelah membaca petikan MataHati Bangsa , membuat Pisau terfikir akan perihal nya tentang isu liberalisasi perdagangan & isu 30 % peratus kouta bumi.

soal isu artikel yang terdahulu ada pro & kontra nya melibatkan pemansuhan syarat 30% pemilikan bumi.

Sekali lagi kita di letakkan didalam dilema ,
Ada komentar pertahankan hak & istimewa bumiputra, ada yang setuju & ada yang tidak setuju
namun pemansuhan itu berlaku didalam keadaan melayu lemah & tertekan ekonominya.

Di dalam artikel sebelum ini,Pisau mengatakan DS Najib telah checkmate PR,namun apabila di teliti kenyataan dari MataHati Bangsa nampak nya DS Najib terikut dengan rentak PR.
PR,Anwar atau non bumi checkmate DS Najib?

Pisau tidak mahu “bias” soal ini,namun masih bersangka baik segala tindakan DS Najib & kabinet sudah pasti telah meneliti secara menyeluruh soal sensitif ini.

Ds Najib & Kabinet membuat keputusan ketika kita dalam keadaan tertekan dari dalam dan luar, sama ada mengikut acuan 1Malaysia atau pun terikut dengan rentak PR.

Dari pihak di sebelah sana,memang ini yang di perjuangkan, apabila DS Najib membuat keputusan sebegini telah menimbulkan keresahan bumiputra tetapi di sambut baik oleh bukan bumi.
Pihak PR mendiamkan diri dalam hal ini,adakah mereka bersetuju? tidak ada kritikan tentang soal ini,kalau mereka bersetuju ini menandakan mereka menyokong tindakan DS Najib.

Namun kedengaran nyamuk nyamuk PR membuat bising mengatakan DS Najib & Umno mengadaikan hak bumiputra.Hairan, kenapa mereka bising? kan ini yang di perjuangkan oleh juak juak PR.

Kalau penyokong PR tidak bersetuju,maka konsep Malaysia Malaysian(kesamarataan) & 1Malaysia hapuskan saja, biar orang melayu sama ada dari PR & BN bersatu padu tentukan untung nasib bangsa sendiri.

Semalam, Setiausaha Agung MCA, Senator Datuk Wong Foon Meng berkata, terdapat sembilan lagi sektor yang masih mengguna pakai syarat peruntukan ekuiti yang perlu dihapuskan selaras dengan semangat Satu Malaysia.

Sektor tersebut ialah hartanah, pertahanan dan penyediaan keselamatan negara, pembekalan utiliti, agensi pelaburan kerajaan, lapangan terbang, penerbitan serta percetakan dan penerbitan semula. (utusan)




Dah beri betis nak paha, tuntutan MCA telah melampaui batas, ini lah jawapan nya apabila melayu lemah.

Kalau DAP meminta perkara yang sama jika PR memerintah negara,agak nya apa akan berlaku?


“UMNO mesti diperukuhkan bukan kerana kita ghairah dengan kekuatan. UMNO mesti diperkukuhkan kerana hanya UMNO yang kukuh sahaja yang boleh menunaikan segala janjinya. Inilah tanggungjawab kita. Inilah ikrar kita.” (YAB Tun Dr. Mahathir Mohamad, 30hb. November 1990)

30 % Ekuiti Bumiputra di hapuskan? jawapan & pendapat PISAU.

in BN/melayu rasis/UMNO by

1. Kerajaan telah menghapuskan 30% syarat ekuiti bumiputra untuk 27 jenis perkhidmatan sub-sektor dengan serta merta selaras liberalsasi perdagangan Asean untuk merancakkan lagi industri sektor perkhidmatan.Ini adalah salah satu strategi menarik lebih ramai pelabur untuk membuat FDI ke dalam pasaran negara kita.

2.Antara sektor perkhidmatan yang terlibat antaranya kesihatan & perkhidmatan sosial,perkhidmatan pelancongan,perkhidmatan pengankutan,perkhidmatan perniagaan ,perkhidmatan consultant komputer dsb.

3. Sub sektor kebanyakkan nya terdiri daripada perniagaan kecil,setengahnya di kuasai majoritinya oleh bumiputra dan sebahagian lagi bumiputra hanyalah sebagai sleeping partner yang tidak aktif.

4. Apakah yang di maksud kan 30 % ekuiti bumiputra? contoh nya jika syarikat Tesco atau pun Jusco ingin melabur di Malaysia,sebelum ini mereka perlu memenuhi syarat pemilikan bumiputra sebanyakan 30% sebagai syarat sebelum membuat pelaburan.

Ini tidak termasuk syarikat yang terlibat dengan kontrak kontrak atau tender kerajaan( yang harus ada bumi status) atau pun perkhidmatan yang mempunyai sensitiviti politik seperti perkhidmatan penerbangan, utiliti & peruncitan.

(WSJ) Mr. Najib Wednesday told reporters in Malaysia’s administrative capital Putrajaya that foreigners investing in parts of the service sector would no longer be required to take ethnic-Malay partners, who currently must own 30% of any joint venture. The newly opened sectors include health, tourism, and business and technology services, but don’t include areas in which there is heavy state-involvement or which are politically sensitive, such as air travel, utilities and retail, where companies such as France’s Carrefour SA and Britain’s Tesco PLC have pushed for more access.

Syarat untuk bumi status masih kekal untuk mana mana syarikat yang ingin menyertai tender kerajaan

(Reuters-March 12)Deputy Prime Minister Najib Razak, who is slated to become premier on March 31, told the Financial Times that Malaysia could embrace some reforms such as liberalising the services sector but was not able to dismantle policies favouring ethnic Malays.

“We cannot have too drastic a move until people are ready for it,” Najib said in an interview published on Thursday

Manakah yang dikatakan hak bumiputra digadai?

“SYARAT

5. Yang di hapuskan hanyalah syarat 30 % bumiputra, bukannya hak bumiputra, kita harus jelas tentang isu ini, jangan lah membabi buta terus menyerang tanpa usul periksa.rata rata dari ruangan blog & komen kebanyakan hanya melaungkan UMNO & DS Najib mengadaikan hak bumiputra.

6.Adalah tidak adil membuat tuduhan secara melulu seolah olah DS Najib telah membuat satu dosa besar.Barangkali rakyat tertanya tanya akan perihal nya isu ini tanpa penjelasan mengikut bahasa orang kebanyakan,yang ada cuma petikan penjelasan dari akhbar2 yang bahasa nya terlalu ilmiah hingga ada yang tersalah faham.

7. Salah satu tujuannya adalah didalam kerangka 1Malaysia yang menjadi moto DS Najib, ini menunjukkan DS Najib merealisasikan rancangan nya,cakap serupa bikin.

8.Kita harus tahu DS Najib sekali lagi telah checkmate PR melalui konsep kesamarataan Malaysia Malaysian,dengan tidak sama sekali mengadaikan hak bumiputra.

9.Pisau berharap rakyat berlapang dada dan jelas akan isu ini,kita tidak kehilangan apa apa cuma selepas ini syarat pemilikan 30% tidak ada,dan ini adalah salah satu faktor untuk merancakkan ekonomi & FDI.

Penjelasan DS Najib 23APR09,(utusan)

JAKARTA 23 April – Perdana Menteri memberi jaminan kaum bumiputera tidak akan terjejas berikutan dasar liberalisasi sektor perkhidmatan yang dilaksanakan kerajaan.

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kaum bumiputera boleh mengambil bahagian dalam persaingan terbuka dan beliau yakin golongan berkenaan mampu melakukannya.

“Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri telah mengadakan perbincangan dengan kumpulan berkenaan (pengusaha bumiputera). Mereka telah dan boleh mengambil bahagian dalam persaingan lebih terbuka. Bumiputera ada kemampuan dan tidak rasa bimbang mereka akan pupus dan kalah dalam persaingan,” tegasnya.

Beliau berkata demikian kepada wartawan Malaysia selepas mengadakan perbincangan dua hala dengan Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono di Istana Merdeka di sini hari ini.

Semalam kerajaan memutuskan untuk meliberalisasikan 27 subsektor perkhidmatan berkuat kuasa serta-merta tanpa sebarang syarat ekuiti dikenakan.

Ini bermakna syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan tidak lagi terpakai.

Keputusan berkenaan juga tegas beliau, bukan dibuat secara terburu-buru, tetapi dilakukan selepas kajian yang lama, selaras komitmen Malaysia terhadap perjanjian dengan ASEAN.

Berbanding negara lain, ujar beliau, Malaysia terbelakang dalam melaksanakan komitmen itu dan liberalisasi sektor perkhidmatan akan meletakkan Malaysia setanding dengan negara ASEAN lain kerana ia bukan hanya sehala, tetapi pelbagai hala.

“ASEAN pun akan buka, Malaysia ke belakang, Indonesia lagi terbuka, Indonesia boleh bersaing, apa yang tidak kena dengan Malaysia,” katanya.

P/S
SETELAH BEBERAPA TAHUN LAUNGAN OLEH PEMIMPIN SUPAYA MELAYU BERSEDIA ERA GLOBALISASI,MASA NYA TELAH TIBA,SAMA ADA BERSEDIA ATAU TIDAK KITA HARUS BANGUN & BERUBAH UNTUK BERSAING DIDALAM EKONOMI YANG LEBIH TERBUKA.

Dalam isu ini ada pro dan kontra nya,Pisau berharap kita dapat sama sama memberi pandangan yang membina.

sebahagian sumber artikel di terjemah dari: turtle investor.

Gelombang Kebangkitan Rakyat?Polimik Palsu

in DAP/Pakatan Rakyat/PAS/pilihanraya/PKR by


1.Sering kali kita mendengar bait bait gelombang kebangkitan rakyat di main kan oleh pihak PR.

2.Manakah yang di katakan gelombang? Persepsi ini sering kali di main kan oleh para pemimpin PR agar tertanam di dalam fikiran masyarakat bahawa PR bakal mengalahkan BN pada PRU13.

3. Setiap kali prk ,apa bila kemenangan di pihak PR maka hebohlah tagg line “GELOMBANG KEBANGKITAN RAKYAT” yang menolak BN.Harus di ingat,PR hanya menang di kawasan yang mereka menjadi penyandang kerusi yang di pertandingkan. Kalau di katakan kebangkitan rakyat,mengapa tidak berlaku di Btg Air?

GELOMBANG HASIL FITNAH,CACI MAKIAN,MENABUR JANJI PALSU,MENGADAI PRESTIGE BUMIPUTRA,MEMBANGKITKAN KEMARAHAN SERTA PEMBOHONGAN FAKTA DI SEMAI DAN DI TANAM DIDALAM PEMIKIRAN MASYARAKAT,TERNYATA RAMAI YANG TERMAKAN DENGAN PEMBOHONGAN BESAR OLEH PR DI TUNJANGI OLEH ANWAR IBRAHIM.

Gelombang palsu ini adalah pertikaian moral yang cukup serius sehinggakan ia membentuk ancaman gangguan masyarakat

4. PISAU percaya di kalangan penyokong & pemimpin BN jugak terpengaruh dengan psy war yang di mainkan oleh PR, mereka begitu berjaya memainkan isu bahawa rakyat menolak kerajaan BN,walhal ternyata BN berjaya memerintah kerajaan Pusat.

5. Dengan hanya menidakkan 2/3 kemenangan BN di Parlimen bukan tandanya rakyat keseluruhan menolak BN, Jadi di manakah gelombang nya? kononnya berlaku Tsunami politik yang sering di sebut, tetapi harus di kira beberapa faktor.

6. Undi protes & pelbagai isu sebelum & semasa PRU12 hanya lah bersifat sementara, rakyat telah sedar betapa PR tidak mampu memerintah kerajaan, masakan tidak dengan hanya memerintah kerajaan negeri yang baru setahun mengundang pelbagai masaalah dan isu yang memualkan rakyat.

7. Undi percubaan dari rakyat kepada PR ternyata menunjukkan rekod yang kurang baik, kalau di bandingkan kemenangan Nizar di Bkt Gantang baru baru ini,fakta menunjukkan para pengundi yang dahulu nya mengundi PAS telah kembali menyokong BN, ternyata Gelombang Palsu PR hanyalah bermain retorik yang penuh dengan persepsi serta tipu daya.

8. Faktor barang & minyak naik adalah salah satu faktor utama yang menyebabkan undi protes oleh rakyat, faktor Perutism harus di ambil kira, rakyat pada waktu itu begitu tertekan .

9. Hari ini penyokong PR rasa nya telah lupa,selepas PRU12 heboh satu negara berikutan janji palsu Anwar Ibrahim tentang MP bakal melompat, kemudian timbul semula semasa kempen Prk Pmtg Pauh, dengan moto “Road to Putrajaya”.Ternyata gagal bukan?


10.Penyokong PR begitu bersemangat ,malah mengoncang pentadbiran BN,persepsi rakyat semasa itu mengatakan 16 Sept pasti akan berlaku, Nah! muslihat & tipu daya Anwar Ibrahim berjaya memporak peranda negara.

11. Kaedah persepsi kononnya kebangkitan rakyat di laung laungkan, word of mouth(menyampai dari mulut ke mulut),laungan di ceramah di ulang berkali kali,seolah olah seluruh rakyat di negara ini menyokong PR.Walhal perkara itu tak berlaku pun,tapi minda masyarakat di tipu secara halus.

YA MEREKA BERCAKAP KEBANGKITAN RAKYAT DI RUANG LINGKUP(WITHIN THIER CIRCLE) SESAMA PR SAHAJA,MAKA SEBAHAGIAN PERSEPSI ANTARA MEREKA TERTUMPAH SEDIKIT DEMI SEDIKIT KEPADA PRO BN.

12. Pernahkah anda membaca di mana mana media atau pun pemimpin BN menidakkan konon nya kebangkitan rakyat?

13. Jika tidak ada ini bermakna didalam tidak sedar secara halus mereka percaya akan persepsi konon nya rakyat bangun menentang BN.

14. Ya,barang kali ada yang bangkit & menentang, tetapi adakah yang bangkit itu majoriti? kalau hanya minoriti atau pun hanya segelintir penyokong PR,boleh SIMPAN SAJA LAH KEBANGKITAN TU.

Semasa pilihanraya kecil berbondong bondong penyokong PR dari luar kawasan datang menyesak kan jalan raya,memenuhi ceramah,berkempen di tiap UPU,mengibarkan bendera di kereta kereta,kononnya seluruh rakyat di kawasan yang bertanding bangkit menentang BN.

GELOMBANG PALSU INI JIKA TIDAK DI AMATI BETUL BETUL ,MEMANG NAMPAK SENTIMEN SOKONGAN KE ARAH PR MEMANG HEBAT, TETAPI JIKA DI TELITI TAK LAH SEHEBAT MANA PUN.

Sentimen Kebangkitan Rakyat yang konon nya hebat secara realiti nya hanyalah pembohongan psychology war yang di main kan oleh strategist PR.Ramai yang tertipu & terpengaruh.


TIDAK ADA KEBANGKITAN RAKYAT,SEMATA MATA RETORIK PALSU.PENYOKONG PR DI PERBODOHKAN SEKALI LAGI. TELAN BULAT BULAT KONONNYA KEBANGKITAN DARI RAKYAT,TERNYATA MASYARAKAT DAH MUAK & BENCI POLITIK KOTOR & SAMPAH PR.

PR JANGAN HANYA PANDAI MENDABIK DADA YANG KONON NYA RAKYAT BANGKIT MENENTANG BN,

RAKYAT YANG MENYOKONG BN AKAN BANGUN, BANGKIT MENENTANG PR DAN BAKAL MELUDAH PENUH DENGAN KAHAK KEJI TANDA BENCINYA PADA KESOMBONGAN APARAT ANWAR IBRAHIM

TERNYATA,YANG ADA HANYA KERAJAAN BN YANG BANGKIT, TAWADHUK DAN PENUH KESEDARAN,DITUNJANGI OLEH RAKYAT MARHAIN YANG MENYOKONG BN SECARA MAJORITI MUTLAK.DI BARISI KEPIMPINAN 1MALAYSIA,YANG PASTI MERUBAH SEGALANYA.

Bukti Fahaman Songsang PAS

in melayu rasis/Pakatan Rakyat/PAS by

Petikan Artikel di bawah ini adalah bukti betapa terpesong nya minda golongan muda apabila tarbiah sesat PAS bermula sejak di sekolah pondok lagi.Mereka ini sanggup mengkafirkan Ibu Bapa sendiri.

Aku asalnya dari keluarga yang berfahaman UMNO. Sewaktu umurku 12 tahun, aku belajar di Institut Pendidikan Al-Balagul Mubin, Pasir Mas Kelantan. Pada masa itu, bapaku sering berpesan, belajar agama, tapi jangan jadi macam Nik Aziz. Aku pelik dengan pesanan itu. apa yang dimaksudkan oleh bapaku itu.
(pesanan ayah nya agar tidak terpengaruh dengan nik aziz)

Di asrama, kawan-kawan dari pelajar kelantan selalu nyanyi lagu;

”alhamdulillah syukur nikmat, UMNO mampus rakyat selamat”

(bermula proses penerapan membenci umno)

Aku pelik dengan nyanyian lagu itu. selalunya, di TV kedengaran lagunya seperti berikut;

”Alhamdulillah syukur nikmat, malaysia maju rakyat selamat”

Aku tanya kawan-kawan yang nyanyi lagu itu. kenapa sebut macam tu?? Mereka jawab, UMNO jahat. Sebab UMNOlah kita di kelantan di tekan dan ditindas. Tok Guru Nik Abdul Aziz yang baik pun dikatakan jahat.

Aku bingung. Bapaku kata, kalau ngaji agama jangan jadi macam Nik Aziz. Kawan-kawan kata, nik aziz ini orang baik. Mana satu ni????

Pelik.. memang pelik…

Selepas itu, aku belajar di Pondok Lubuk Tapah Pasir Mas Kelantan atas nasihat Tuan Guru Haji Abdur Rahman Awang, seorang Tuan Guru dari Fatani, Thailand.

Guruku di Pondok Lubuk Tapah adalah, Tuan Guru Haji Abdullah bin Haji Abdur Rahman, yang meninggaldunia seminggu selepas pilihanraya umum baru-baru ini.

Dari beliaulah, aku berjaya menguasai ilmu nahu. Ilmu asas fiqh. Ilmu sorof. Dan banyak lagi.

Tuan Guru Haji Abdullah adalah kawan rapat dengan Tuan Guru Haji Abdul Aziz bin Nikmat. Justeru, beliau selalu adakan pertemuan di Pondok, iaitu di sesi ziarah dan lawatan Tuan Guru Nik Abdul Aziz bin Nikmat.

Tuan Guru Haji Abdullah sangat memuji Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Rapatnya antara Tok Guru nik abdul Aziz dengan Tuan Guru Haji Abdullah sehinggakan Tuan Guru Nik Abdul Aziz bin Nikmat dijemput oleh Tuan Guru Haji Abdullah untuk hadiri majlis kenduri kawin anak perempuan beliau.

Aku masih ingat, ketika itu aku ditugaskan sebagai ”juru kako” untuk menyiapkan hidangan makanan Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Aku belum pernah melihat Tuan Guru Nik abdul Aziz secara live, maka inilah peluang aku mahu melihat Tuan Guru nik Abdul Aziz dengan live, disamping ingin melihat seorang tokoh yang sangat-sangat mencontohi Rasulullah SAW itu.

Semasa makan, aku melihat di keliling Tok Guru Nik Abdul Aziz ada beberapa tokoh yang agak terkenal, seperti Abdur Razak Abbas, Dr Muhammad bin Daud dan Fatah harun (kalau tak silap, masa tu ADUN Rantau Panjang). Itu dua tokoh sahaja yang aku kenal ketika itu. adapun yang lain, aku tidak kenal langsung.

Aku melihat. Tok guru nik abdul aziz semasa makan, tidak bercakap panjang. Hanya memfokuskan kepada makan sahaja. Tapi yang sedang rancak berbual adalah Abdur Razak Abbas. Kedengaranlah bait-bait ayat:

”Hambo tok guru… bla.. bla.. bla… hambo tok guru.. bla…bla..bla”

Sejak dari itu, aku mula mengambil tahu tentang dunia politik. Lebih-lebih lagi, budak-budak pondok adalah golongan yang ekstrem membenci UMNO.

Aku di pondok ditanam doktrin UMNO adalah kafir. Aku berpegang dengan doktrin ini sehingga kini. Kami budak-budak pondok, apabila mengetahui sesuatu kedai makan itu adalah kepunyaan orang UMNO, pasti kami akan boikot, walaupun masakannya sedap macam mana pun. Pada kami, orang UMNO adalah orang yang mengkhianati islam. Makan kedai mereka, bermakna redha Islam dikhianati.
(ahli keluarga nya umno,maka semua nya menjadi kafir apabila doktrin sesat PAS menyerap didalam jiwa)

Malam-malam ceramah, walaupun jauh mencecah Kuala Krai, kami anak-anak pondok sanggup pergi mendengar ceramah, walaupun naik motosikal tanpa memakai topi, tetapi memakai serban. Apabila pulang dari ceramah, sudah pasti dalam pukul 3 pagi baru sampai di pondok. Tapi apakan daya, itu adalah minat kami ketika itu.

Aku masih ingat, penceramah yang aku minat ketika itu adalah Tuan Guru Nik Abdul Aziz, Ustaz Bunyamin Yaaqub, Ustaz Nasaruddin Daud, Mat Sabu, Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, Abdur Razak Abbas dan sebagainya.

Aku masing ingat lagi pantun yang selalu diungkap oleh ustaz Bunyamin Yaaqub;

”Anuar Musa, Brehem Ali;;
Gi ceramah pulau melaka;
Sekor buta, sekor tuli;
Tak nampak orang buat jasa”

Dan aku juga masih ingat, hujjah Ustaz Bunyamin Yaaqub mengapa mesti main politik atas masjid dengan hujjah beliau;

”mengapa masa kita azan, kita sebut ”Asy-hadu alla ilaha illallah” atas masjid. Dan kenapa kita sebut ”Asy-hadu anna muhammad rasulullah” atas masjid juga. Sedangkan, Allah maha suci. Dan nabi muhammad ini adalah manusia yang sama jenis dengan kita kencing dan berak??”
(Hujang dangkal )

Dan aku masih ingat lagi, Hujjah Tok guru Nik Abdul Aziz yang menyebut undi PAS adalah wajib dengan kata Tok guru;

”kalau kita nak ambil air sembahyang, mesti ada air. Lalu air tak leh ada melainkan dengan gali telaga, maka gali telaga hukumnya adalah wajib. Begitujuga Undi PAS. Sebab, malaysia tak leh laksana islam melainkan kena ada parti, maka ada parti adalah wajib. Banyak-banyak parti, parti PAS sahaja nak kepada Islam, maka undi PAS adalah wajib. Oleh itu, undi UMNO adalah haram”

(wahyu nik aziz,yang menyesatkan)

Dan aku masih ingat lagi, dikebanyakkan majlis-majlis ceramah, pengerusi yang disukai ramai adalah ayahda Pok Su Pi. Kalau orang lain jadi pengerusi, ceramah hari tu tidak semeriah mana.

Semakin hari, kebencian aku terhadap UMNO semakin menjadi-jadi. Lebih-lebih lagi, apabila media selalu sangat ratibkan kejadian memali di TV dan dikepilkan dengan ”amanat Tok guru Haji Abdul hadi” dengan menyatakan;

”kalau kita mati lawan UMNO, maka kita mati syahid”.

(amanat sesat)

Padaku, UMNO memang jahat. Sehingga kini, aku tanam doktrin kepada dua orang anak aku, UMNO adalah parti kafir. Masuk UMNO, seperti masuk kafir.

(mendidik anak sejak kecil agar mengkafirkan orang)

Sejak belajar di Pondok itulah, aku selalu ”berperang dingin” dengan bapaku tentang PAS dan UMNO. ketika itu, bapaku amat kuat dengan UMNOnya. Beliau selalu menyebut, kalau PAS memerintah, nanti Malaysia tak maju. Beliau pegang dengan kata-kata Mahathir yang selalu ratib ayat sial itu.

Aku selalu bangkang. Dan dibangkang balik oleh bapaku. Tidak semena-mena, bapanya berubah, malah ibuku turut sama berubah. Bertukar parti, dari UMNO kepada PAS.
(berjaya menyesatkan ahli keluarga)

Kini, semua adik beradikku adalah ahli PAS. Cumanya, aku belum berjaya mengPASkan sebilangan besar bapa saudaraku. Pun begitu, walaupun dulu mereka kuat maki PAS, tetapi kini agak kendur, bahkan mengakui PAS adalah parti betul, cumanya mereka berat untuk tinggalkan UMNO kerana ”fulus”.
(IKUT PAS MULIA,IKUT UMNO KERANA DUIT)LIHAT BETAPA BODOH & JUMUD NYA FAHAMAN SEORANG PAS TOTOK

Kebencian aku terhadap UMNO semakin menjadi-jadi, apabila aku lihat susahnya para ustaz di Selangor nak berceramah agama di masjid dan surau. Ketika itu, aku amat berminat dengan ceramah agama. Antara ustaz-ustaz yang aku minat adalah, Ustaz Ghazali Hasbullah, Ustaz salahuddin Nasir, Ustaz Dahlan Masjid Airport, ustaz Ismail Mahmod, ustaz Ismail Kamus, ustaz Siddiq Nor dan banyak lagi.

Masjid tempat aku selalu lepak dengar ceramah adalah masjid Bandar Baru Sungai Buloh yang kini, aku sendiri mempunyai jadual kuliah mingguan di situ.

Bertambah membenci aku kepada UMNO, apabila dengan kejadian pemecatan Dato’ ishaq Baharum dari mufti disebabkan kes ratu cantik. Memang dasar UMNO ini parti kafir, sampai Dato’ Mufti ishak baharum laksanakan amar makruf nahi mungkar pun, mereka pecat.

(HUJAH TANPA BUKTI DAN DANGKAL ,MENUDUH MUFTI DI PECAT DISEBAB KAN KES RATU CANTIK) INI ADALAH FITNAH!

Tambah-tambah lagi, di kampung aku sendiri. Aku dihalang oleh orang UMNO dari menjadi Imam dan Khatib di surau berhampiran dengan rumahku sendiri.
(riak & sombong)

Sejak dahulu sehingga sekarang, aku tetap meletakkan satu keyakinan bahawa solat dibelakang Imam UMNO adalah tak sah. Pernah aku pergi solat jumaat, dalam khutbah, imam itu puji Islam hadhari ciptaan UMNO. Sejak dari itu, aku akan tengok jadual khatib masjid tersebut, apakah imam itu atau tidak. Jika imam itu, aku akan cari masjid lain. Aku tak akan solat di belakang Imam UMNO. padaku, solat belakang Imam UMNO, bermakna solat di belakang najis.

(Islam UMNO KAFIR,SOLAT TAK SAH,SOLAT BERIMAN KAN ORG UMNO IBARAT BERSOLAT DI BELAKANG NAJIS!)

Padaku, UMNO memang jahat.. UMNO jijik dan kotor… sebab itu, UMNO adalah jijik dan kotor….hari ini kedengaran nak gabung dengan UMNO.. padaku, itu memang kerja gila…. orang yang seru gabung dengan UMNO, atau yang tulis kertas kerja nak gabung dengan UMNO. aku tak akan respek orang itu, walaupun dia belajar agama sampai PHD sekalipun….

Sekian

p/s : UMNO adalah jijik dan kotor !!!

Wallahu ’Alam
Al-Bakistani
http://g-82.blogspot.com

ustaz_bakistani@yahoo.com

– Sri Indah (B), Sg Buloh
16 april 2009 * 2:02 pagi

MELALUI ARTIKEL DI ATAS JELAS INI LAH FAHAMAN ORANG ORANG PAS YANG TERLALU EKSTRIM SEHINGGA MENGKAFIRKAN ORANG LAIN,SOLAT DI BELAKANG ORANG UMNO IBARAT NAJIS,MENGAKU PERJALANAN AGAMA TOK GURU SAJA YANG BETUL,FAHAMAN YANG MENYESATKAN BERCAMBAH MEMBERI IMPLIKASI BURUK KEPADA ISLAM.

AKU BERDOA AGAR SUATU HARI NANTI PARTI SESAT INI DI HARAMKAN.
MARILAH KITA MENENTANG PAS AGAR SAUDARA MARA KITA TIDAK TERJERUMUS KE LEMBAH KESESATAN.

Ayat Quran For Sale Lagi-Mursyid Nga

in berita pisau/DAP/Pakatan Rakyat/PAS by

Ini lah di kata PAS menghalalkan cara,Selama ini mereka selalu mengunakan ayat ayat quran untuk modal politik, sekarang ini telah melebarkan sayap dengan memberi endorse kepada mursyid Nga untuk menguna kan ayat quran sebagai modal politik.

PAS semakin giat mengetengahkan ideologi PAS untuk semua,maknanya nya Islam versi PAS untuk semua,nama Allah versi PAS untuk semua,
semua nya boleh asal kan berpihak & sehaluan dengan mereka.

Matlamat menghalalkan cara oleh PAS semakin terserlah betapa resmi jalang politik semua di bolehkan asal kan mereka mendapat sokongan .

Bersorak & bertakbir tanda bangga oleh mereka.seronok benar mereka melihat keletah mursyid Nga membaca ayat quran.TAKBIR! itu lah sambutan di berikan dengan tepukan dengan bersemangat.

AYAT QURAN DI JADI KAN MODAL POLITIK AKAN BERTERUSAN ,SELAGI ADA NAS NAS QURAN YANG BOLEH DI EKSPLOTASI MENGIKUT ACUAN & RAMUAN PAS. MAKIN JAUH & MAKIN SESAT PAS.


Sebelum ini semasa Prk bkt gantang,mursyid nga di hentam teruk hingga meminta maaf di akhbar ekoran mengunakan ayat quran, namun maaf hanya sekadar maaf,apabila nik aziz & pimpinan PAS sendiri pula mengalakkan Nga mengunakan ayat quran sebagai modal politik.

PAS KURANG AJAR : Klik Sini

Qari Cemerlang : Klik Sini

Mursyid Nga Kafirkan melayu islam : klik sini

Ayat Quran & Allah for sale : klik sini

Melayu Rasis : Klik Sini

Melayu Rasis 2 : Klik Sini

BN & UMNO Celaka Dan Sial : Klik Sini

Benggali Royals : Klik Sini

CIA salur 3.7 Juta kepada PKR untuk PRK PENANTI

in Pakatan Rakyat/pilihanraya/PKR by

Pertemuan yb saifuddin dan walter chia first seceretary high commision of the republic of singapore. Pertemuan di adakan di kelab cinta sayang sungai pertani kedah pertemuan hampir 2 jam bermula jam 9am -11am dan kami percaya pertemuan ini berhubung pilihanraya dun bukit selambau dan menghairankan kami kenapa pemimpin parti keadilan seperti yb saifuddin perlu melibatkan singapore dalam pilihanraya di malaysia yang rata rata rakyat malaysia tahu singapore adalah dalang pada yahudi dan kami yakin ini melibatkan kewangan dari pihak yahudi atau pihak cia .
sumber:GAP

Sebahagain Artikel di atas di siarkan semasa kehangatan PRK 2 bukit 1 batang awal bulan april lalu,
namun tambah mengemparkan apabila kaitan pertemuan itu bukan nya perancangan untuk prk 2 bkt 1 batang, rupanya pihak PKR telah mempunyai rancangan awal untuk mengadakan pilihanraya di Penanti.

rentetan dari pendedahan awal oleh GAP,penantian telah membuah hasil, terjawap nya butir pertemuan itu selepas hampir sebulan berikutan pendedahan orang dalam PKR sendiri .

petikan dari:darulehsan

Aku baru dapat info ni lepas aku balik dari jalan-jalan, sampai je rumah aku terus buka email rupanya email dari seorang informer aku dalam PKR, mamat ni aku memang kenal lama dah… dia ni berkerja di pejabat wan azizah sewaktu makcik tu jadi MP Permatang Pauh, so sekarang bila makcik tu dah tak jadi MP dia ni pun kerja di pejabat pusat PKR di Tropikana, antara ayat-ayat yang dia hantar kat aku ialah…

16/mac
larat lagi ka parti hang nak lawan anwaq? duit untuk PRK (pilihanraya kecil) Penanti masuk minggu depan, banyak ooo… anwar akan hantar door to door kepada pengundi kat sana. harap-harap aku boleh jumpa hang kat sana, kita pi makan nasik kandaq ok.

so aku pun balas la email dia pada 17/mac 10 pagi.

agak-agak hang la berapa bajet untuk penanti, hang ngan aku pun takan nak sorok kut..

informer aku balas dalam jam 4.15 ptg hari yang sama.

aku tak pasti yang arange benda ni saifuddin (saifuddin nasution) dengan kawan anwaq.

macam tu punya jawapan mak bapak pun menyampah nak dengar, so aku call la dia, dalam aku bersembang tu terkeluar juga la jumlah dana yang bakal PKR dapat, lebih kurang 3.7 juta, datang dari seorang mat salleh warga us kawan baik anwar. so aku pun tanya la soalan cepu emas kat dia, cina yang saifuddin jumpa kat sg petani tu ka yang transfer duit bagi kat korang, dia jawap ‘yepp’…

dari pada email dan perbualan tadi, memang compom la pertemuan saifuddin dan walter chia setiausaha kanan pesuruhjaya tinggi republik singapura ada kaitan dengan pinjaman duit tapi kebetulan perkara tu berlaku di bukit selambau so kita ingat PKR nak pakai duit untuk PRK di sana la , tapi kita silap, anwar sebenarnya dah susun strategi akan berlakunya satu lagi PRK, so Dun Penanti la tempat yang paling sesuai untuk 3.7 juta itu di laburkan.

UMNO/BN pandai-padai la plan macam mane nak rampas semula Dun Penanti tu, ingat dalam tangan PKR diorang dah ada duit banyak untuk beli pengundi, walaupun Dun Penanti tu dalam Parlimen Permatang Pauh tapi PKR tetap juga standby duit sebegitu banyak untuk sebarang kemungkinan yang akan berlaku nanti.

Posted by masco .

Ini adalah salah satu pendedahan kaitan anwar,PKR & CIA . Namun walau pun telah banyak kali pendedahan telah di buat,penyokong totok PR masih in denial ,menolak dan mengatakan fitnah.

Orang Penanti,harus sedar ini lah kelakuan pimpinan agung PR yang harus di tolak,bersekongkol dengan Yahudi CIA,mengadai bangsa & negara.Apa perlunya mendapat bantuan daripada Singapura? ini bukan yang pertama,malah pertemuan sebelum PRU12 turut berlaku di Pulau Pinang,dengan sejumlah besar wang di salurkan oleh CIA & Singapura.


Tun M: Standing Ovation for you in London

in BN/melayu rasis/UMNO by

“A STANDING OVATION FOR YOU IN LONDON”

Sunday April 5, 2009

Blinding humour
EUROFILE
By CHOI TUCK WO

Tun Dr Mahathir Mohamad, in a speech in London, took to task crooked bankers for “creating money out of nothing” and causing the financial crisis.

It was a day of spectacular contrasts, so to speak. While the world’s leaders wrangled over a new deal to save the planet from economic meltdown, the moral-biting tale of seven blind men and an elephant brought chuckles all round.

For it was at the Royal Commonwealth Society headquarters that the story unfolded – away from the razzmatazz of what British premier Gordon Brown billed as London’s G20 “fairness summit”.

Let it be known that this is not meant to make light of the worst global financial down turn in decades; the city was rocked by recession-fuelled riots throughout the summit.

Prolonged unemployment provided the spark. And fat cat bankers who awarded themselves obscene bonuses and state bailouts were naturally singled out.

Yes, it’s time to get tough on banking robbers. These are mainly rogue bankers who indulged in reckless bonus-driven borrowing and lending that landed the world in its current crisis.

There is little doubt that the global system for regulating markets and for prosecuting market crime had completely broken down.

As former British public prosecutions director Sir Ken Macdonald aptly puts it: “Mugging someone in the street can land you in prison but mug their savings, and you can buy a yacht.”

This, in turn, brings us back to the ancient tale related by the society’s Malaysian branch president Datuk Muhammad Feisol Hassan about certain leaders behaving like the blind men.

He spoke about how “those in the dark” decided what an elephant was like based on touching certain parts, such as the body, thinking it was a wall, leg (tree), ear (fan) and tusk (spear).

“Some are not just blind but deaf as well. Why don’t these people listen and talk to leaders like Tun Dr Mahathir Mohamad who can see and hear very clearly?” he said in his vote of thanks for the former prime minister who had given a talk earlier.

The audience, numbering over 200, gave Dr Mahathir a standing ovation after his thought-provocative speech on the challenging subject The Alternative G20 Agenda: Real Financial Fairness on the eve of the summit in London.

Verbal bricks

In his talk spiced with witty remarks and anecdotes, the former premier took crooked bankers to task for “creating money out of nothing” and causing the financial crisis.

“Today, I am told that bankers have been advised that if they go to central London, they have to wear jeans and not drive around in their Rolls Royce. Otherwise, they are going to be stoned,” he said to laughter from the floor.

Dr Mahathir also slammed hedge funds for their involvement in huge sums of money which did not exist, to the tune of US$620tril, which was far bigger than the total United States budget.

“Obviously, they don’t have that kind of money. But they can create money in other forms, such as travellers cheques which can run into millions of dollars,” he said.

Unfair world

He also said poor countries must learn to behave like the poor without resorting to borrowings.

“Otherwise, you’re going to place yourself under obligation to the lenders,” he said, citing Malaysia as an example of a country which tried to live within its means without borrowing much money.

During the 1997-98 financial crisis, he said, Malaysia was not under pressure to pay off its debts because it did not have much borrowings.

He related Malaysia’s experience with the World Bank and International Monetary Fund, which offered loans with conditions attached.

“When they give gifts like the Greeks, we need to examine them. If we had borrowed from them, I think we would have gone bankrupt because their idea of saving us is to bankrupt us,” he quipped.

He also took a dig at what he called the unfair world, saying the English language is peculiar as “you say something but mean a different thing”.

“You have, for example, (during the colonial days) the sultans (rulers) but they are not allowed to rule. And we have British advisers whose advice, when given, must be accepted.That is a command, not an advice. So when you say advisers, you mean commanders. They have more power than the rulers,” he said.

In Parliament and state legislative councils, he said, you would have a Mr Speaker, who is not allowed to speak.

“And finally, of course, we have the Commonwealth, where the wealth is one thing that is not common,” he said to roars of laughter.

The humour belied what was intrinsically a sober, down-to-earth analysis of a severe crisis affecting almost everyone.

And the 84-year-old Malaysian statesman appeared to have succeeded in addressing the emotions and worries of the ordinary people who don’t quite understand the complexities of the economic jargon.

“He was trying to articulate some of those concerns and distrust of complicated money and credit,” said society chairman Sir Michael McWilliam of the speech.

He noted that Dr Mahathir drove home the message that there had been a lot of wealth destruction and that people would be poorer worldwide.

London Chinese Information and Advice Centre chairman Edmond Yeo said he was proud to be a Malaysian, saying “Gordon Brown would have sulked today if he had listened to Dr Mahathir’s speech”.

“When you don’t have money, you behave like a poor person. You don’t go out and borrow and spend,” he said in apparent reference to Britain’s economic model of spending money it did not have.

Indeed, as one participant commented, Dr Mahathir had thrown some excellent verbal bricks through the windows of the fat-cat bankers who very much deserved them.

Choi Tuck Wo is Editor, European Union Bureau, based in London

INI LAH KEHEBATAN MANTAN PM KITA , YANG MASIH RELEVAN SEANTERO DUNIA, MEREKA MENANTIKAN SETIAP LONTARAN IDEA & BUAH FIKIRAN SEORANG MELAYU YANG BEGITU BERNAS .

Luahan Hati Melayu Singapore.

in melayu rasis by

Dear Malaysian Malays

I am interested to write about the Malays of Singapore in comparison to the Malaysian Malays now. By the way, we still have our Sultan in Singapore, but, he had been reduced to just a mere citizen, nothing more. It is sad, isn’t it? No doubt Raffles bought over Singapore (at just a pittance mind you) from the then Sultan and now, looking at the predicament of the real Tuan Tanahs of Singapore, one wonders if the same fate is going to befall to our fellow brothers and sisters in Malaysia. Wake up please, MELAYU!

Isn’t it enough that you lost Singapore? Batu Puteh? Even right now, our brothers and sisters in Patani are fighting to get their homeland back. There is a lot of bloodshed there, do you all want the same thing to happen in your own Tanah Air Tercinta? To those Malays who have not woken up yet, do you want other people from faraway lands to take control of your Tanah Tumpah Darah and having places like Tamil Nadu and Beijing as their ‘kiblat’? Where is your Malay dignity?

For us in Singapore, the day Malaysia falls to other people other than the Malays, then it is going to be the saddest day for us. Melayu Nusantara akan menangis hiba. No Tanah Melayu means No Melayu. Hilang lah Melayu untuk selamanya. The Chinese have China, the Indians have India, what about the Malays? Bukankah Tanah Melayu ini untuk orang Melayu?

Looking at the brouhaha in Perak whereby a DAP politician recited a Quranic verse, I was not surprised at all. This political party, which is also an arm of PAP in Malaysia used this tactic not without purpose. In fact this is an intelligent way of getting votes from gullible Malay brethrens. Ladies and Gentlemen of Malaysia, Lee Kuan Yew was no different. He speaks fluent Malay and he can write in Jawi better than the Malays themselves. All his children learnt Jawi. It is just that to get to your ‘enemies’, you must camouflage yourself in order to blind them. As I said earlier, some Malays are gullible, easy to “goreng”, maybe due to their lack of education or too much education, they will follow whatever is being told to them by their unscrupulous politicians (of their choice of course). The stupid Malays follow because they want to please their ‘masters’ whereas the ‘clever’ Malays follow because they want to appear liberal and progressive,
others are just ‘Pak Turuts’ because they are actually fence sitters without any clear direction.

Yes, I am ‘anak asli Singapura’. I have no attachments with the peninsular as my ‘kampong’ was in Singapore proper. My Malay ancestors used to reside at the mouth of the Kallang River, Singapore, then they went inland, finally they settled at a Malay village at the junction of Geylang Serai/Paya Lebar area. We lived there for awhile till the PAP government decided to develop our ‘kampong’. Then, we had to move to a HDB flat in a self-contained Housing Development Board estate. It was an open secret that this was one of the ways to separate the Malays, so as not to let them to be too strong politically if they were to be grouped together.

Also, I understood later on, at other Malay occupied areas, the dwellers were told that if they would like to stay at the same place, they should have the same kind of dwellings/designs as what the government had so as to “uniformise” the whole area. Get my drift everybody? Naturally, the Malay ‘kampong’ folks were not able to come up with millions of dollars to develop their area. They were not rich. They had no choice but to leave their ‘kampongs’. Once the areas had been developed by the government (or sub contracted to private sectors), the prices would definitely be real sky high and that prevented the Malays to come back to their ‘kampongs’, so wasn’t it like ethnic cleansing, but done in a subtle way? I was told that the Israeli government used this kind of tactic to cleanse its Palestinian population in certain areas of Israel/Palestine. Go figure yourselves Malaysians, who do you think the PAP government asked for advice?

Sorry, I have to stop now ….the clock has struck 12 times already.

Salam.

Erniceda

sumber: paneh

Luahan hati & rintihan seorang melayu singapura, perkara ini sedang berlaku secara halus di Pulau Pinang, secara halus melayu di sisihkan & pindahkan ke tanah besar seberang perai.
perkara yang hampir sama telah dan sedang berlaku, melayu masih tidor,mimpi basah nikmat berpolitik langsung tidak menyedarkan mereka.

AYUH BANGKIT BANGSA KU,SEDAR LAH KITA HARUS SEDAR PERMAINAN POLITIK DAP & PKR MELACURKAN PAS MENGHANCURKAN NEGARA.

Alahai.. BODOH SEORANG PR

in melayu rasis/Pakatan Rakyat by

Aku sharil piang,
Tiap kali pilihanraya aku sokong PR,tak kisah la PAS,PKR atau pun DAP, yang penting aku tak pangkah BN.

BN atau UMNO tak mampu membawa wadah perjuangan aku, yang penting anwar ibrahim suatu hari nanti bakal menjadi PM.

Hak sama rata rakyat harus di perjuangkan,pegi mampos dengan DEB.pegi mampos dengan projek rakyat,semua tu tak penting, tarak DEB pun boleh hidup la.

apa yang BN mampu buat? aku dan kawan kawan akan terus perjuangkan menentang kerajaan yang kejam & zalim.

ada kah patut nama allah agama kristian tak boleh pakai, salah ker? biar la .. nama allah bukan hak orang islam jer , biar la orang kristian atau agama lain nak pakai.itu pun nak menjadi isu besar.

apa salah nya kalau nizar nak beri tanah 999 tahun pada penduduk kg baru,itu pun nak menjadi soal politik,dah byk kali penerangan di buat,masih di tentang. orang melayu tak sedar diri.dorang tu cuma di kg baru,salah ker bekas komunis nak tanah?

perjuangan aku menentang kekufuran umno membuat aku lebih bersemangat, Yb Nga menjadi idola aku, tidak ada ayat quran yang pernah di sebut oleh mana2 pemimpin kompenan BN sebelum ini, ini la pendekatan yang baik, mana tau satu hari nanti dia peluk islam.

umno bakal musnah,satu hari nanti bn bakal menjadi pembangkang, nah.. senang la anwar nak bertindak menentang umnoputra.

awal tahun lega sikit pasal yuran sekolah anak anak di mansuhkan,lepas la aku nak tukar sport rim kereta,baki duit tu boleh la simpan untuk derma mana mana ceramah PR nanti.

tusyen anak anak pun free di sekolah, selamat lagi duit aku,tak payah nak bayar,boleh la ambik full package astro boleh layan bola tak pun tengok mtv.
dulu duit poket sekolah anak anak seorang rm 2,la ni lega anak anak aku dah dapat pprt,kat kantin sekolah makan free, buku pun dah free.

nampak gaya tahun ni sakan la,habuan nak tukar sound sistem dalam kereta dengan ekzos paip baru

minyak dah murah sekarang ni,lega duit poket aku senang lah aku isi full tank 3 hari sekali, bulan lepas dah jimat duit insurance habuan claim subsidi di pjbt pos.

sejak tahun lepas aku tengok kawan kawan cina aku lain macam jer di offis, pantang umno sebut pasal hak orang melayu mesti dorang kutuk habis haha, padan muka,dah tu sultan pun kena haha, apa boleh buat tu la sapa suruh tak mau dengar cakap PR kan dah susah.

tapi tak apa lah boss aku simon chang ni baik orang nya dah bertahun aku kerja tak pernah dia marah, baru baru ni alex siow naik pangkat baru 2 tahun kerja,bagus la macam tu rezeki dia, prakash pun dah naik pangkat jugak ,mamat ni baru kerja 6 bulan, heran jugak kenapa aku tak naik pangkat,gaji pun dah 3 tahun tak naik naik. ntah la mungkin boss aku nak bagi jawatan head dept kot,pasal tu dia asyik tegur itu ini pada aku ,walhal kecik punya isu jer.

ramai jugak la kawan aku kat office ni, cuma aku sorang jer melayu , production operator semua melayu, payroll & hr semua cina, bagus lah semua cina jaga admin.

baru baru ni aku aku melawat ibu aku di hospital, hebat jugak sekarang ni , semua baru,nurse pun lawa lawa, lega la cuma kena bayar rm1 jer, tak sangka ramai nya orang cina kat hospital kerajaan, ingatkan dorang ni semua suka pi hospital swasta. selidik punya selidik ,rupa rupanya hospital kerajaan sekarang ni sama hebat berbanding swasta. masa aku pergi ambil ubat ,wah bukan main banyak ubat ,satu beg plastik penuh siap ada yg berkotak, RM1 jer, berbaloi la mcm ni.

tak sangka baru baru ni aku mohon perumahan PPRT berjaya haha, sebulan RM120 jer untuk rumah sewa beli, untung dapat rumah ala apartment ni, habuan aku la mcm ni.bagi sewa paling kurang rm300 untung lagi. lega.. boleh la aku suruh semua saudara mara aku mohon,biar semua keluarga aku dok kawasan tu.

baru ni aku lalu Sg Nyior,isk.. kenapa tol ni kena bayar 50sen, Guan Eng dah janji nak mansuh,takpa lah nanti nanti la kot dia mansuh.

pagi ahad selalu aku pergi pasar dengan wife, macam macam ada, ramai orang jugak, harga barang boleh tahan mahal la, apa la dorang ni, ikan pun mahal lagi ker? dah lah minyak bot pun dapat subsidi,duit poket subsidi tapi mahal jugak ikan tu, ni mesti kerja umno nih perabih duit.

sayur pun mahal,daging pun mahal,telur pun mahal, ni semua mesti kerja umno , pendek kata semua mahal lah. apa dorang ni buat? takde ker kerajaan control ? takkan nak biar peniaga & pemborong cina jer control harga, dah bagi subsidi & bantuan pun mahal jugak ker?
minyak dah turun pun barang mahal jugak ker? ni mesti kerja pemborong cina yang main harga.

tapi apa apa pun aku tetap sokong PR.

sharil piang.

KALAU HATI DAH JUMUD,DAH HITAM,DAH TOTOK,DALAM TAK SEDAR ORANG YANG MACAM SHARIL PIANG NI MEMANG BANYAK DI KALANGAN MARHAIN.
DALAM TAK SEDAR MEREKA BEGITU TAKSUB MENONGKAH ARUS,MENJADI REBEL DALAM PERJUANGAN,MEGAH DENGAN PERJUANGAN,NAMUN LONGLAI SECARA HALUS.
MASING MASING HEBAT DENGAN HUJAH HUJAH HASIL HALWA TELINGA SEMASA CERAMAH, IA BAGAI KAN SIARAN ULANGAN TETAPI BERPINDAH DARI MULUT KE MULUT, TAK KIRA FITNAH ATAU PUN PERSEPSI, SEMUA NYA DI TERIMA BAGAI KAN WAHYU YANG TIDAK BOLEH DI SANGKAL.

WATAK SHARIL PIANG ADA DI MANA MANA,MUNGKIN YANG TENGAH MEMBACA INI SAMA SEPERTI SHARIL PIANG.

DALAM TAK SEDAR DIRI SENDIRI YANG MENGALIR DARAH MELAYU & ANUTAN ISLAM MENELAN BULAT BULAT FAHAMAN SONGSANG,WALAU PUN DIRI SECARA TOTAL TERTINDAS,NAMUN TERTUTUP OLEH MINDSET YANG MENYANGAH KEBENARAN, YANG BENAR MENJADI SALAH,YANG SALAH MENJADI BENAR.

YANG BOLEH DI PERBAIKI NAMUN MENJADI ROSAK SECARA TOTAL HASIL NUKILAN MENGHALALKAN CARA.PRODUK PRODUK PR BAKAL MEMUSNAHKAN JATI BANGSA & AGAMA APABILA SEMUA NYA DI GADAIKAN ASALKAN MATLAMAT BERJAYA DI CAPAI.

umno & bn memang celaka dan sial: klik sini

Komen menarik dari rahman,ahchong,muniandy

in Berita Utama by


Agama dipolitikkan, inilah jadinya. Yang salah diagungkan, yang tak bersalah difitnah semahu-mahunya hingga membawa masuk wartawan asing dan menyogok orang asing dgn berita2 dan gambar2 yg diada2kan, semuanya DENGARCAKAP sahaja. Sumpah muhabalah sebut nama Allah SWT, tak nak terima. Surat akuan bersumpah RM5 senang2 diterima. Mengaku orang ISLAM apa begini? Kata tak percaya mahkamah, tak percaya hakim2 Malaysia tp surat akuan bersumpah cap mahkamah Malaysia , boleh pulak terima????

‘Double standard’ mainan pembangkang jelas terserlah terutamanya bila keputusan mahkamah tidak menyebelahi mereka. Kalau mereka menang, mereka benar, kalau kalah semua orang lain salah, hakim salah, pendakwaraya salah, polis salah, orang tu salah, orang ni salah…susahnya hidup mereka di bumi Allah ni kerana mereka sendiri menyulitkan keadaan…kerana ada orang yg tutup dua2 belah mata mereka.

Memang benar perbuatan beberapa kerat ahli UMNO di T’ganu menderhaka kpd Sultan TIDAK mendapat sokongan ahli UMNO di akarumbi. Kami juga terkejut melihat kebiadapan sesetengah orang UMNO ni tetapi kami tidak terikut dan merestui mereka. Bagi ahli UMNO yg masih waras, kami menyuarakan rasa kesal dgn perlakuan melampau mereka itu. Bukan semua ahli UMNO buta hati!!

Mengenai pengundi hantu pula, ia adalah ciptaan pembangkang yang dari dulu suka menuduh orang lain. Tidak ada istilah itu dalam SPR dan pilihanraya yang dulu2, yg ada cuma nama2 pengundi yg meninggal atau berhijrah ke luar negara tetapi ahli keluarga mereka tidak memberi maklumat untuk membatalkan nama2 mereka. Masalahnya, perayu undi pun jadi pengundi hantu bagi pembangkang!!! Kalau dah hidup penuh syak wasangka…

Pasal rasuah ni, sama saja dlm PR. Mungkin ada pengikutnya yg tak dapat bahagiannya sebab tu lah ada yg dok teriak2 dlm blog Tun ni!!! Kalau dapat laba, takkan nak bising2 di sini? Pemimpin2 PR ramai yg bila jumpa pemimpin2 kerajaan bertukar2 senyum ada makna, bersalam2 mesra makan semeja, tetapi pengikut2 mereka di bawah mereka api2kan membenci pemimpin kerajaan. HIPOKRIT!!! Sumbangan2, derma2 dari luar negara terutamanya dari US yg mendokong parti mata dajal tu, lumayan sekali dan org2 atasan PKR selama ni dpt duit raya tak kira musim. Bila ke kampung2, mereka minta derma dari ahli2 yg tak teragak2 menderma lagi biarpun anak2 tak berapa cukup nak beli buku…Semakla senarai pemberian dari badan2 amal US nun…

Tuduhan tanpa bukti adalah fitnah. Kalau kerajaan bertindak seperti yg didakwa menggunakan unit khas membunuh orang yg kerajaan tak suka, dah lama pemimpin pembangkang tu tak wujud!!! Tapi sepatutnya dah lama tak wujud sebab kerajaan masa tu dah racun dia dgn arsenik??? Lamanya kesan arsenik tu berjalan ye??? Cakap pakai lutut!

Tindakan Tun menahan bantuan sekolah agama dulu mungkin ada baiknya kerana apa guna memberi kepada yg tak reti menghargai dan bersyukur, berterima kasih kepada yg memberi?? Anak2 kecil di pasti dan sekolah agama mereka diajar menghina pemimpin2 kerajaan terutamnya Tun sebagai PM, menggelarnya dgn gelaran2 yg terlalu kesat, gambar2 Tun diconteng2, dikoyak2 dan dipijak2 dan Tun dimakihamun semahu2nya. Saya pernah melihat gambar2 Tun diperbuat begitu kerana saya dah lama bertugas di Pantai Timur, dan lebih 26 tahun. Anak2 mereka ini bila naik sekolah menengah, otak mereka dipasak lg dgn fitnah2 dan mereka ditegah mengikuti berita arus perdana, tv haram dan akhbar arus perdana haram. Yg halal berita2 fitnah yg mereka sendiri ada2kan. Kalau kerajaan dianggap taghut, zalim, kejam, tidak Islamik, mengapa terhegeh2 meminta bantuan dari kerajaan? Nak makan share duit dari kerajaan taghut, zalim dan kejam?? Baik jangan subahat saudara saudari.

PR lagi teruk. Bukan setakat cedok bagi, mereka sendiri yang pergi kaut guna jentolak. Bekas TimbKM PP juga ada bahagian dlm kuari…tu yg diberitahu. yg kita tak tahu??? Sama2la kita lihat apa lg yg pembangkang terutamanya pemimpin no1 mereka yg semakin kuat temberang, berbohong, berangan tak sudah…Hingga hari ini gagal membuktikan dirinya suci, tak bersalah walhal member2 dia di MCKK dulu semua tahu benar siapa dia di kalangan mereka…

Mereka kata PR telus? Terlalu telus hingga aksi di bilik tidur pun dihidangkan, hubungan dengan suami orang beragama Islam pun dihalalkan ‘my dedicated boyafriend’ kunun!. Ramai yang berjuang untuk terus menikmati gaji lumayan menjadi MP, MB, EXCO dan sebagainya. Apa jadi dgn MB Selangor? Kenapa hanya isytihar gajinya saja tp tidak kesemua aset yg lain termasuk apa yg isterinya ada? Ingat saham2nya dlm Guthrie shj beratus juta RM. Apa dah jadi dgn beberapa MP dan ADUN PR yg lain? Kes2 mereka pun mencerminkan nafsu lbh besar dari perjuangan untuk rakyat . Yg bersekedudukan dgn perempuan lain sedangkan isterinya ada, yang main gila dgn suami orang dari lain bangsa dan agama, yg dah pasang lebih isteri sedangkan dulu mereka marahkan pemimpin2 UMNO bila ini berlaku? Dan ada yg rakus menghambat persen2 dari ahli2 perniagaan disekeliling mereka. Tolonglah celik2 mata tengok orang2 PR jugak. Kalau rajin memeriksa orang2 kerajaan, sila periksa juga dibelakang tabir org2 PR ni sebab mereka bukan MAKSUM, tak pernah buat salah, tak ada nafsu atau tak terliur dgn duit senang dapat???

Dah lupa ker?!

in Berita Utama by


Isu 1
Selepas kehangatan PRK di 2 bukit 1 batang,nampak nya orang melayu dah lupa akan serangan Karpal Singh kepada Tuanku Sultan Azlan Shah,

Dimana tekanan dan sangahan tempoh hari nampak sudah sejuk dan tenggelam dalam pelbagai isu.

BENGGALI ROYAL! klik sini

kita dapat melihat diversion oleh politik PR untuk melupakan akan hal penghinaan kepada sultan.

ya nanti akan ada perbicaraan mengenai kes karpal singh,namun harus di ingat tekanan harus di beri tanpa mengira hari dan masa untuk si mulut celupar ini.

Di mana gah nya Pekida?Pemuda Umno? kata orang penang ,depa ni hangat sat jer, suam suam kuku,lepas tu lupa dah.

Untuk Pekida , perjuangan harus konsisten.jangan tenggelam timbul,jangan hanya terlibat tentang isu yang remeh temeh,byk lagi hal agama & bangsa harus di lihat & di ambil perhatian.
tunjukkan PEKIDA itu ADA dalam wadah perjuangan.

Untuk Pemuda UMNO , dah lama tidor,10 tahun kamu tidor,sekarang ini masa untuk bangun dan bukti pemuda umno mampu menjadi kumpulan pendesak melayu & Islam, harus agresif , terjemahkan perubahan dengan segera ,jangan hanya bermain dengan retorik kosong yang ntah kemana.

Isu 2.

Eli nampak nya tak jadi letak jawatan sebagai Adun Bkt Lenjan, maksud nya bukan tak jadi tapi di tangguhkan buat sementara,biar lepas PRK Penanti tamat kita akan menyaksikan satu lagi PRK di Selangor.
Momentum PRK akan berlarutan sehingga PRU 13,politiking & diversion isu akan terus dimain kan agar rakyat sentiasa sibuk berpolitik,BN sibuk berpolitik hingga tidak ada masa untuk mentadbir negara.

Isu 3

Perpecahan yang besar akan berlaku di kalangan PR,PAS bergolak,PKR bergolak namun DAP tetap dengan prinsip & perjuangan mereka.
kerana apa? sebab DAP tidak ada melayu ,barangkali parti DAP adalah tunjang perjuangan kaum cina untuk menjadi pendesak diluar kerajaan.

HARUS DI INGAT, DIDALAM ATAU PUN DI LUAR BN GOLONGAN CHAUVANIS CINA INI BERSATU HATI DALAM PERJUANGAN AKAN HAK MEREKA,KITA DAPAT MELIHAT MEREKA BERSATU HATI DI TERJEMAHKAN MELALUI UNDI DI PILIHANRAYA.

TAK KIRA DI DALAM ATAU PUN DI LUAR,MEREKA TETAP MENANG.
BARANGKALI TELAHAN DATUK AHMAD ISMAIL BENAR,MEREKA INI IBARAT YAHUDI DI MALAYSIA.

BUNYI NYA AGAK KASAR & BOLEH DIKATAKAN PERKAUMAN,NAMUN INI ADALAH REALITI TIDAK DAPAT DI NAFIKAN TELAH BERLAKU.

Isu 4

Jual Nama Allah, sehingga kini tidak ada seorang pun kalangan melayu islam dalam PR yang secara konsisten menentang, kalau yang membangkang,hanya sekadar mendiamkan diri.
Penakut & pengkhianat bangsa & agama ini boleh dikategorikan sebagai ‘jambu’ didalam PR.
Zulkifli Nordin barangkali hanya berseorangan dalam hal ini, sayang seribu kali sayang, dalam ramai ramai MP PR,hanya Yb Zul yang lebih jantan nya dari jambu jambu pink PR.

ALLAH & Quran FOR SALE! klik Sini

Penjelasan Nama Allah ! Klik Sini

Isu 5

Anwar masih lagi bermain dengan isu yang sama, apabila berkempen.
serata dunia dia membusukkan nama negara dengan tag line ‘ kerajaan korup,rasuah & kroni’

diversion isu oleh anwar konsisten, agar persepsi masyarakat dunia kepada Malaysia terpahat yang kerajaan yang beliau sendiri pernah merompak adalah kerajaan yang korup.

tidak dinafikan rasuah memang berlaku di dalam kerajaan,namun adakah dia menyebut tentangan penubuhan SPRM & ketelusan Tun Pak Lah dalam membeteras rasuah.

DEWA RASUAH ini ibarat kecing merata tempat, kalau boleh di masukan dalam malaysia book of record , boleh memegang rekod orang yang paling banyak kencing di merata dunia.

Isu 6

Semasa PRK di Bkt Gantang ,
isu skandal balak,klik sini oleh PAS tengelam dalam kesucian perjuangan suci PAS,
Parti yang Maksum & mempunyai ramai alim ulamak ini jelas tidak pernah melakukan dosa ,terlalu suci dan bersih,terhindar dari najis najis korupsi.

Isu 7

Lim Guang Eng & kerajaan PR bertekad mahu memansuhkan DEB di Pulau Pinang,
mana pergi nya pejuang PPSMI? DEB nak di mansuhkan kenapa isu ini tidak di perjuangkan di Pulau Pinang?

Isu 8
Minyak Naik, seluruh negara membantah dengan terjemahan undi mengalahkan BN di beberapa negeri,sekarang ni minyak dah turun dah lupa?

Isu 9
Anwar Berjanji semasa di PRK Bkt Selambau,pendedahan mengemparkan, mana dia? oh lupa dia kuat kencing

Isu 10

Nizar mengaku PAS tidak perjuangkan negara Islam , klik sini

Isu 11

Khalid Samad jual nama allah di gereja selepas PRU 12 , dah lupa?

Isu 12

Lim Guang Eng janji nak beri bantuan kepada fakir miskin di pulau pinang, ramai miskin tegar kalangan melayu di pulau pinang, khalifah ni pandai bermain dengat ayat ayat cinta. kena buang kerja ada la,ramai pulak tu.

Isu 13

KEMPEN DAP DI PULAU PINANG
VOTE
BN=UMNO=MALAY=ISLAM

Isu 14

Kerajaan Korup P.Pinang , Klik Sini

Isu 15

Anwar & PAS perlecehkan Nama Allah

Klik Sini

MELAYU RASIS ! KLIK SINI

UMNO & BN SIAL! KLIK SINI

PAS:kurang ajar !

in PAS by

Dalam artikel di malaysiakini mengenai mursyid Nga mengunakan al quran sebagai modal politik & menuduh melayu Islam BN sesat,malah bersetuju Nga mengunakan ayat quran adalah satu kenyataan kurang ajar dari nik aziz.

Orang tua nyanyuk ini sekali lagi tak sedar yang Nga mempermainkan al quran & menuduh melayu islam lain yang tidak sehaluan dengan PR sebagai sesat.

Apa hak dia sebagai kristian menuduh orang islam lain sesat? boleh jadi hasil didikan PAS SESAT melahirkan kristian & hindu yang berkemampuan mengatakan apa yang dia suka.

Tidak ada bahasa lain yang lebih kasar untuk PAS selain dari menjadi Paria dalam masyarakat melayu islam pada am nya,

Kenyataan Nik aziz yang dangkal walau pun berbunyi niat baik ,tetapi disebalik itu seolah olah memberikan lesen besar kepada bangsa lain yang bukan beragama islam untuk mengunakan al quran untuk menghentam melayu islam yang tidak sehaluan dengan PAS SESAT.

YA! kalau nga nak sangat mengaji & mendalami islam jangan babitkan dengan soal politik, kamu orang PAS Sesat amat dangkal dan dungu dalam pemikiran,semua nya dibolehkan malah menyokong,konon nya sangat baik untuk mendalami islam ,sebaliknya mencuri beberapa patah ayat quran untuk menghentam umat islam lain.

Kalau ikhlas berdakwah lebih baik ikut pada cara yang betul,bukan mengunakan quran sebagai modal politik,bukan menjual nama Allah untuk memancing undi.

Nik Aziz ,sekali lagi melalui kenyataan nya terbukti nyanyok, heboh satu negara akan wahyu nik aziz ,akan menjadi perbualan hangat di kalangan PAS SESAT yang begitu berbangga dengan mursyid Nga yang seorang ini.

2 Qari Cemerlang Terpilih mewakili Malaysia

in PAS by

Majlis Tilawah Al Quran Peringkat Antarabangsa

MALAYSIA AKAN MENGHANTAR 2 WAKIL QARI TERBAIK NEGARA UNTUK MENYERTAI MAJLIS TILAWAH AL QURAN PERINGKAT ANTARBANGSA 2009.

WAKIL PERTAMA Ustaz GOBALA KRISNAN.

WAKIL KEDUA MURSHIDUL NGA KOR MING

Dengan penyertaan 2 qari yang berwibawa ini.diharap malaysia akan dapat menjuarai sekali lagi majlis tilawah al quran untuk 2009.

di harap kaum puak PAS SESAT dapat memberi sokongan sepenuhnya ketika majlis berlangsung,jangan lupa bawak bendera PAS SESAT & Gambar tok guru,beri sokongan moral kepada mereka semoga beroleh kejayaan.

sila baca: mursyidul nga

sila baca : al quran & allah for sale

sila baca: islam wajib undi pas

Gempar:Esklusif dari Anwar Ibrahim

in PKR by
Seperti yang dijanjikan semasa kempen di bukit selambau,anwar ibrahim akan mengumumkan selepas Pilihanraya kecil ialah…

1…………………………
2……………………….
3………………………
4……………………..
5………………………..
6……………………….
7……………………….
8………………………
9………………………
10………………………

WAH BANYAK TU..SAMPAI SEPULUH PENDEDAHAN, SAPA TAK NAMPAK MEMANG TANDA NAK MAMPUS,TAPI AKU BAU HANCING LA,SIAPA YANG KENCING MERATA TEMPAT NI?

Bukit Gantang ‘mohon derhaka’

in pilihanraya by

Nizar Mohon Derhaka:21,860

Ismail Safian Mohon Restu: 19,071

Ini lah jawapan 21,860 rakyat bukit gantang hasil usaha mohon derhaka & fitnah yang berjaya di capai oleh PAS DAP.

Kemenangan PAS seperti dijangka , membuktikan DAP berjaya mengikat rantai yang lebih besar di leher Nizar, kemenangan adalah semata mata hasil undi dari cina dan india, ini membuktikan,PAS bukan popular & suci di mata orang melayu Bkt Gantang.
PAS berjaya, Ya berjaya tetapi orang melayu Islam menolak Mazhab SESAT PAS.

Disamping itu,kemenangan PAS atas usaha FITNAH yang menyerang calon BN, super impose gambar calon BN byk memberi kesan, orang kampung mana la tau sangat teknik cangih cangih ni,makcik makcik,pakcik pakcik bila dah nampak gambar macam tu,comfirm tolak tak mau undi.

FITNAH,PENIPU & KURANG AJAR ADALAH SEBAHAGIAN DARI PAS YANG MAHA SUCI & MAKSUM INI.
ALHAMDULILAH FITNAH YANG MENJADI MAKANAN RUJI PAS BAKAL MEROSAKKAN MEREKA SEDIKIT DEMI SEDIKIT.MAKIN LAMA MAKIN SESAT.

KEPADA 19,071 YANG MOHON RESTU,PISAU UCAP KAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA, MASIH ADA 19,071 DI BUMI BUKIT GANTANG MENYOKONG
.

Update:N29

in pilihanraya by

Subject: RM0 7/4: Voting in tri-elections…RM0 7/4: Voting in tri-elections closed at 5pm. Counting began 5.30pm. Batang Ai started counting at 3pm, BN said leading by 1,000 votes

Tidak rasmi. BN menang di Batang Ai dengan majoriti lebih besar.

Penipu & Fitnah PAS

in PAS by

Di Bukit Gantang heboh diperkata kan soal gambar superimpose calon Ismail Safian bersama wanita .
orang yang bodoh & cetek akal yang akan percaya gambar super impose ini, jangan letak kan diri anda setaraf lembu & babi yang takda akal dan fikiran akan fitnah murahan ini.

fitnah ini di heboh kan kepada penduduk kampung dan rakyat Bukit Gantang agar menolak Ismail Safian.

Betapa kotor nya permainan politik PAS, bertunjangkan syaitan & berpaksikan mazhab DAP.

Ini contoh gambar super impose yang digunakan. Jika kita mengunakan muka nizar bagaimana?


YA NIZAR KAKI DANOK!

Ekslusif: PKR LEBIH KEJAM DARI ISRAEL Kenyataan Media oleh Bekas Calon PKR Parlimen Batu Pahat P150 – MALAYSIAKINI

in PKR by
Kenyataan Media



Saya Muhammad Abdullah calon PKR P150 Batu Pahat ketua Penaja Bahagian Batu Pahat,Bekas Ketua Penerangan Negeri,Ketua Penerangan Angkatan Muda,Setelah berkerja keras dalam pilihanraya ke 12 dan tidak ada seorang pun ahli PKR lama yang membantu saya.

Berpuluh ribu saya habiskan untuk perjuangan parti akhirnya ,segala perjuangan sia sia PKR memang pembohong,mana ada keadilan dalam parti,saya hantar surat bantahan kepada PKR Pusat kenapa Timbalan Presiden Syed Husin melantik adik beliau menjadi Ketua bahagian.Sedangkan saya ketika itu sudah ada jawatankuasa penyelaras, dan lebih menyedihkan mereka tidak menjemput ke mesyuarat bahagian.Apabila saya ke PKR Pusat ,pihak PKR telah memperdayakan saya,difahamkan bahawa setiausaha agung membuat semakan keahlian saya baru didaftarkan bulan 6 2008,sedangkan saya telah hantar borang 2005,bermakna saya bertanding tidak sebagai ahli PKR.

Katanya Parti Keadilan tetapi kalau keadilan dalaman parti untuk ahli tidak dapat dilaksanakan.
Bagaimana nak adil dengan rakyat,Dasar yang dibawa oleh PKR tidak betul,pentadbiran lemah,bagaimana nak takbir Negara ?sedangkan didalam parti sendiri tiada keadilan.

Kalau parti berhaluan kiri,yang mengamalkan sosialis DAP,yang menentang Islam,bolehkah Dato Seri Anwar katakan berjuang untuk islam,sedangkan PAS yang dikatakan memperjuangkan Islam membuat kesilapan besar bergabung didalam PR yang ada golongan yang menentang Islam.

Dalam PKR sendiri mengamalkan perkauman,Orang India dan Cina ditipu,Saya tahu apa yang berlaku dalam pemilihan MPT di Kongress Nasional di Seramban,kenapa Xavier dan Sivarasa tidak dipilih,sehingga mereka dilantik.

PKR hanya memperkudakan rakyat untuk kepentingan DS Anwar,tapi DS Anwar cakap ibarat tin kosong menipu rakyat Malaysia mengenai 16 Sept akan menduduki kerajaan pada bulan puasa pun nak menipu ,taubatlah Dato Seri.

Dato Seri hanya mengejar jawatan PM,tetapi Datuk Seri tidak nampak di bawah sana ramai ahli yang menghabiskan wang ringgit demi perjuangan,Ada yang hidup merempat, ada yang dahulunya mempunyai 6 kedai tetapi kini hanya tinggal 2 kedai,ada yang bangkrap terus.

Dato Seri mengatakan mahu membela orang orang melayu,hari ini ramai orang melayu merempat dalam parti.Beginikah Perjuangan Parti Keadilan?

Saya begitu sedih melihat Pakatan rakyat sering mengadakan demonstrasi jalanan sehingga mengaku Islam tetapi tidak berakhlak sehingga menderhaka kepada Sultan,baring atas jalan,maki hamun sultan,Apakah Islam mengajar begini?
Wahai saudara saudara Islam belajarlah Kisah nabi nabi,jadikan tauladan,Islam itu cantik,jangan tunjukkan Islam itu ganas.

Kepada orang melayu,saya mengingatkan jangan pisang berbuah 2 kali , kerajaan Melaka jatuh kerana Tengku Bendahara,hari ini jangan bangsa melayu terpinggir dan merempat di negara sendiri akibat manusia rakus yang berlumba mengejar nak jadi PM,termasuk orang orang cina dan india saya merasakan demokrasi negara hampir dimusnahkan.kembalilah bersatu untuk negara tercinta.Bukan berpecah belah jadikanlah Malaysia harmoni dan dihormati kembali.

Mohammad Abdullah.

P/s
PKR DI AMBANG PERPECAHAN,BERDASARKAN MAKLUMAT DITERIMA BANYAK LAGI KEJUTAN BAKAL BERLAKU SELEPAS PRK INI.

PAS Hilang Kepercayaan Pengundi Melayu-P059 BKT GANTANG

in PAS by


Bukit Gantang P059
1.Setelah hampir seminggu pemantauan,sembang sembang dengan penduduk tempatan,nampak nya sokongan melayu kepada BN sangat memberangsangkan,malah ini diakui oleh PAS yang mereka bakal kehilangan pengundi melayu.

2. Ini menunjukkan betapa perjuangan PAS melampaui batas Agama,adat & tatasusila orang melayu,dan jelas penolakan orang melayu Bukit Gantang ada sebab nya betapa sombong,ujub,riak & munafik PAS bakal dihukum oleh kaum melayu pada am nya.

3.Sokongan orang melayu pada PAS makin berkurangan , Ya Pas bakal mendapat undi yang tinggi dari penyokong DAP & Hindraf.Kebimbangan pemimpin erdogan di Bkt Gantang amat ketara,melalui sumber orang dalam mereka agak tidak selesa dengan jumlah sokongan orang melayu di Bkt Gantang.

4.Pendedahan yang dibuat sebelum ini ,banyak membuka mata orang melayu tempatan, PAS juga mengamalkan rasuah.

5.Malam ini kita bakal menyaksikan pengakuan Ekslusif Nizar di TV3 & RTM yang PAS TIDAK MEMPERJUANGKAN ISLAM semasa soal jawab di sidang dewan negeri Perak.

PENYOKONG PENYOKONG PAS,PERJUANGAN KAMU MEMANG SUCI,MEMPERJUANGKAN ISLAM DAN MENEGAKKAN YANG HAK,TETAPI KAMU TERTIPU DENGAN DAKYAH & TAMAK KUASA OLEH PEMIMPIN KAMU. JANGAN TUTUPKAN HATI ANDA DENGAN SEGALA PENDEDAHAN DAN KRITIKAN.TERIMALAH DENGAN HATI TERBUKA,PERJUANGAN PAS SUDAH BANYAK TERSASAR DARI MATLAMAT SEBENAR. YA ANDA MARAH,BENCI & JIJIK KEPADA BN,TIDAK KAH ANDA SEDAR SEGALA TOHMAHAN DAN FITNAH DILAUNGKAN SABAN HARI ITU SEMATA MATA PENIPUAN BESAR OLEH PEMIMPIN PAS & ANWAR IBRAHIM. JANGAN SEMPITKAN HATI UNTUK MENCARI KENAPA ORANG MELAYU DISINI MEMBENCI PAS,SEDANGKAN PAS KONONNYA PERJUANGKAN ISLAM,DIMANA SILAP NYA?

KENAPA AHLI PAS SENDIRI YANG MENDEDAHKAN ISU SKANDAL BALAK? DIMANA SILAP NYA?TANYA LAH DIRI SENDIRI DIMANAKAH KEPINCANGAN & NIPIS NYA NILAI ISLAM PAS ITU SENDIRI

UNDI ORANG MELAYU BAKAL DITERJEMAHKAN PENOLAKAN KEPADA PAS.

Bersorak lah anda,bertakbir lah anda,berdoa lah anda ,membenci lah anda,mencarut lah anda,menghalalkan yang haram,mengharamkan yang halal.

PAS BAKAL DITOLAK & DIHUKUM

ALLAH bakal menghukum PAS !

update:Bkt Selambau N25 ANWAR KENCING MELELEH -malaysiakini

in pilihanraya by

TERTIPU

TERTIPU-Lebih 7,000 orang yang ingin dengar DS Anwar dedah ‘sesuatu yang gempar’ di Bukit Selambau malam ini nyata kena goreng.Setelah PKR bikin heboh kononnya ada cerita besar nak tarik orang datang ceramah,Anwar kata hanya nak dedah lepas pembangkang menang 3 p/raya kecil
7000 KENA KENCING , habis la sabun di kedah malam ni,hancing !

update:Bkt Selambau N25 -malaysiakini

in pilihanraya by

SATURDAY, APRIL 4, 2009

Adun keadilan boikot pilihanraya dun Bkt Selambau


Di dun Bkt selambau semua yb keadilan kedah sehinga sekarang masih belum turun ke padang .

Anuar ibrahim sudah terdesak

Anuar ibrahim mohon pertolongan mb kedah dato sri azizan razak degan jentera pas di kedah kerana di katakan jentera pas mula boikot kerana ada percangahan berkaitan isu deb yang cuba anuar ibrahim hapuskan dan isu ini menyebabkan jentera pilihanraya di bukit selambau mula huru hara dan dilaporkan 6bilik gerakan pas tutup

Detik detik perpecahan PKR DI KEDAH sudah menunjukkan tanda tanda keretakan ketara hanya menanti belah.

 AYUH BANGKIT DAN SEDAR LAH PENIPUAN ANWAR IBRAHIM!

TINGGALKAN SEMANGAT PERJUANGAN PALSU PKR

Gempar & Terkini:Bkt Gantang p059 – MALAYSIAKINI

in pilihanraya by

8 bilik gerakan pas tutup 

Sehingga malam ini 8 bilik gerakan jentera pilhanraya pas tutup di bukit selambau dan di khabarkan ada bilik jentera akan di tutup lagi.
KEBANGKITAN SOKONGAN & KESEDARAN AKAN PENIPUAN NIZAR & PAS MENYEBABKAN BEBERAPA BILIK GERAKAN PAS DITUTUP,BLOGGER PR BEGITU BERSUNGGUH SUNGGUH MEMAPARKAN BERITA PR MENDAPAT SOKONGAN YANG TINGGI NAMUN HAKIKAT NYA RAKYAT TEMPATAN JELAS MENOLAK PAS & PR.

CERAMAH CERAMAH PAS YANG HEBOH DENGAN KEHADIRAN BERIBU RIBU PENGUNJUNG HANYALAH RETORIK SEMATA MATA,YA MEMANG RAMAI ORANG LUAR TETAPI RAKYAT BUKIT GANTANG SUDAH MUAK SARKAS PR YANG KETERLALUAN .

CERAMAH PR HANYALAH IBARAT KAN PASAR MALAM SAMBIL MEMBELI SAMBIL MENJAMU HALWA TELINGA .

Kenapa nizar bohong??!! BKT GANTANG p059 -MALAYSIAKINI

in PAS/pilihanraya by

Kenapa nizar bohong

4/4/o9
“Pada jam 5 ptg tadi di peti DUN Kuala Sepetang,Parlimen Bkt Gantang, Nizar berkata kepada pengundi pengundi cina juga akan diberi hak untuk menjadi yang dipertua daerah ,termasuk berjanji untuk memberi jawatan sebagai ketua & kuasa di anak syarikat kepunyaan kerajaan negeri ini lah janji beliau kepada 100 kaum cina semasa hadir untuk lawatan ke bilik gerakan DAP”.

Kenapa harus memberi janji yang semestinya tidak dapat dipenuhi?walhal beliau bertanding kerusi PARLIMEN,
kenapa harus berbohong untuk mendapatkan undi? terdesak kah nizar?sedangkan kerajaan negeri sekarang di bawah pemerintahan BN.

MIMPI LAGI KAH TAN AH CHONG YANG WAHID INI?

Hit Counter provided by Curio cabinets
Pergi ke Atas