Berita telus dan seimbang..

Monthly archive

March 2009

Ayat Quran & ALLAH For Sale!

in PAS by

anak didik pas sedang berucap(bersorak sakan kerbau & lembu PR)

1. Sesiapa yang nak buat marketing boleh la belajar daripada PAS,mereka ini mahir untuk eksploitasi segala yang ada termasuk lah ayat quran & nama Allah.

2. Latihan & kursus di sediakan, tidak kira bangsa atau pun agama,tidak kira sosialis atau pun komunis boleh diterima.

3.modul kursus disediakan oleh alim ulamak PAS. latihan secara intensif disediakan oleh guru & ustaz PAS yang terlatih.

4. Modul ini terbukti berkesan , mendapat sambutan ramai oleh penyokong PR jumud PAS.contoh nya setiap ayat yang dijual akan menterjemahkan undi yang menjanjikan ke syurga.

5.Modul ini boleh diguna oleh gereja gereja untuk tujuan marketing dakwah .

6.PAS menjanjikan kepuasan maksimun kerana modul ini berjaya menpengaruhi orang ramai .

7.Modul ini sesuai untuk bukan beragama islam,menjanjikan audience yang ramai ketika berceramah.GERENTI KEDATANGAN LEBIH DARI 2 RIBU .

8. Modul untuk menjadi khalifah juga disediakan untuk bukan Islam,(sila rujuk khalifah umar di pp)

Modul ini terdiri daripada :
A: ayat quran & terjemahan
B:kemahiran membaca quran rumi
C:pengunaan nama allah dibenarkan untuk tujuan marketing.
D:Latihan intensif disediakan.

AYAT QURAN DI JUAL
NAMA ALLAH DIJUAL
BUKTI KESESATAN PAS

Musim Hantu & DAJAL PR Dah Datang

in pilihanraya by

Pilihanraya kembali lagi,maka bermula lah musim hantu ..

Sudah pasti pihak PR yang akan menuduh pengundi hantu yang menjadi penyebab kekalahan, tapi kalau menang hantu ini bertukar menjadi holy ghost yang menjadi penyelamat.

3.Apabila pilihanraya katanya hantu hantu banyak untuk mengundi maka tertubuh lah skuad ghostbuster yang ganas,menyekat bas bas perayu undi,membuat tindakan sendiri,membaling batu dan menyerang.

4.Ghost buster PR ini meroyan & menganas menyerang golongan tua muda tak kira walau pun makcik makcik pun diserang.


Skuad dajal PR menunggu mangsa untuk dibelasah

Ini Hasilnya


5. Selalunya ghost buster & balaci PR bertindak liar dengan menghalalkan segala tindakan,kononnya menentang kejahatan.walhal mereka ini lebih jahat dari setan.

6. Taktik meraih simpati selalunya di mainkan PR, kononnya teranaiya,mereka menunjukkan kerajaan begitu zalim & penipu,kempen kotor dijalan kan,bendera kempen dijatuh kan,bahan kempen yang provokasi ,konon nya BN mengunakan wang untuk membeli undi,mereka menipu pengundi dengan menyamar sebagai jentera BN,dan menabur janji akan memberi wang kepada pengundi,menyebarkan melalui sms menyatakan ada nya majlis memberi wang ,apabila sampai pada nya majlis itu tidak wujud dan orang nya pun takda,apabila pengundi berasa tertipu akan hal itu mereka merasakan BN yang menjadi dalang menabur janji kosong,walhal DAJAL PR yang membuat onar & fitnah memberi persepi yang buruk dan keji kepada BN.

7.Meraih undi dengan menabur fitnah & menipu untuk meraih simpati menjadi taktik PR yang selalu di gunakan.DAJAL DAJAL PR ini memainkan peranan dengan membuat segala poster dan membina pintu gerbang di kampung2 ,selepas itu merobohkan pada waktu malam ,dan menuduh & fitnah kepada rakyat itu adalah angkara BN.

8. Kempen ganas ghostbuster & dajal PR memang amat kotor,mereka sanggup membuat apa saja demi mencapai kemenangan,walau pun kotor tetapi di anggap perjuangan suci .Perjuangan Suci haram yang dilaungkan kononnya berjihad demi islam,walhal yang empunya diri tertipu dengan dakyah & pengaruh sentimen pemimpin mereka.

9. Dajal dajal PR akan menyamar sebagai jentera BN dan mengutip kad pengenalan konon nya untuk memeriksa senarai undi ,sebalik nya akan menyimpan mykad sehingga pilihanraya tamat,selepas itu timbul konon nya BN main taktik kotor.

10.Dajal dajal PR akan menakut kan pengundi supaya mereka ini tidak keluar,selepas itu mereka akan membuat laporan menyatakan BN punya angkara.

SESIAPA YANG PERNAH MENJADI JENTERA DAJAL PR TAHULAH AKAN HAL SEBENAR,PISAU MENDAPAT PENGAKUAN DAJAL DAJAL PR INI ,DIHARAP PENGUNDI TIDAK TERTIPU TAKTIK BACUL & PENIPU PR UNTUK MERAIH UNDI

Masyarakat Dayak halau Anwar di Batang Ai

in PKR by

Bukan sahaja penyokong kempen PKR yang dihalau dan tidak disenangi penduduk Batang Ai malah Pemimpin tertinggi mereka Datuk Seri Anwar Ibrahim juga menerima nasib yang sama. Hampir separuh daripada penghuni Rumah Lepang Gerang, Sayat, Engkilili bertindak meninggalkan rumah panjang mereka apabila Penasihat Umum PKR, Dato’ Seri Anwar Ibrahim mahu mengadakan pertemuan dengan penduduk di sana pada petang 23 Mac 2009.

Rata-rata penghuni Lepang, Sayat terbabit meninggalkan rumah panjang mereka kerana tidak mahu dianggap sebagai penyokong parti pembangkang terbabit. Seorang penghuni rumah panjang terbabit menjelaskan bahawa kebanyakan daripada mereka pergi ke pekan Lubok Antu dan Engkelili manakala selebihnya mendiamkan diri di rumah.

Ada di antara mereka bertindak menghadiri majlis rasmi yang diadakan pihak BN di Lubok Antu sebagai protes terhadap kehadiran Anwar bersama penyokong PKR di situ. Mereka menegaskan mereka adalah penyokong kuat BN selama ini.

Justeru, kehadiran Anwar di sini sememangnya tidak disukai sesetengah penghuni rumah panjang di sini. Ini juga menunjukkan bahawa majoriti penyokong kuat Jawah Gerang tidak menyokong kemasukan beliau ke PKR berdasarkan jumlah kehadiran penyokongnya yang berkurangan semalam.

Bayangkanlah, betapa kuatnya semangat BN di hati penduduk tempatan sehinggakan seorang penyokong setia PKR menerima nasib dihalau ketika cuba menganggu rombongan ahli BN dalam menyebar dasar pembangunan Kerajaan di rumah panjang terbabit tengah hari pada 21 Mac 2009 lepas oleh ketua rumah panjang berkenaan.

Kejadian ‘Halau PKR’ oleh penduduk setempat ini membuktikan bahawa orang Sarawak tidak mempunyai pemikiran taksub kepada pemimpin yang terkenal sebagai pencanang cerita-cerita burukkan orang lain. Sememangnya ia adalah satu kejutan budaya yang cuba disematkan oleh Anwar kepada orang Iban yang tidak menyenangi perbuatan tersebut.

Dalam cerita yang dinyatakan tadi, penyokong setia PKR berkenaan sebenarnya merupakan salah seorang daripada penduduk tempatan yang tinggal tidak jauh dari kawasan rumah panjang terbabit iaitu dari rumah panjang Munan, Ensawang, Lubok Antu .

Sumber juga menjelaskan ketika dalam perjalanan, kumpulan ahli BN ini telah diekori oleh seorang lelaki dengan menggunakan keretanya sendiri dan telah dikenalpasti sebagai salah seorang penyokong setia PKR di Lubok Antu.

Penyokong kuat PKR terbabit mengekori dan cuba untuk menyelinap ke dalam rombongan ahli BN sehingga ke rumah panjang berkenaan sebelum kehadirannya disedari oleh Tuai Rumah Munan yang bertindak mengusir penyokong setia PKR terbabit kerana tidak mahu sebarang gangguan terhadap rombongan BN di rumah panjang tersebut.

Dalam memperjuangkan parti dan memperjuangkan nasib rakyat setempat, tidak perlu berlakunya cerita fitnah dan hasut menghasut. Apa yang ingin didengarkan oleh penduduk adalah potensi dan harapan yang lebih tinggi kepada calon yang bertanding untuk memajukan kawasan mereka, bukannya mendengar cerita fitnah dan cerita burukkan orang lain

sumber – Rajahmas

Cerita-cerita di sebalik tabir Fairus ..

in PKR by

Cerita-cerita ini sudah berlegar di kalangan aktivis PKR, tetapi Anwar cuba tutup pekung, supaya tidak berbau kepada orang ramai. Malulah Anwar sebagai penceramah upahan Al Gore berceramah di seluruh dunia mengenai accountability (kebertanggungjawaban), tetapi ahli partinya sendiri tidak ada accountability.

Seluruh dunia tahu Anwar penceramah upahan Amerika. Dia berceramah mengenai rasuah, penyelewengan, penyalahgunaan kuasa, kecekapan tadbir urus dan kerajaan bersih. Itu ceramah Anwar di luar negara.

Di dalam negara macam mana? Dalam PKR macam mana ? Anwar, PKR dan ahli-ahlinya, tiada korupsi? Tiada nepotisme ? Tiada penyelewengan kuasa? Tiada skandal seks?

Kisah peletakan jawatan Fairus adalah contoh paling baik, kerana dia berstatus Timbalan Ketua Menteri 1 PKR Pulau Pinang. Dia pula berada di DUN Penanti, satu DUN di dalam Permatang Pauh, di mana ahli parlimennya adalah Anwar Ibrahim, Penasihat PKR.

Kira Fairus ni macam anak emas Anwar la. Kalau bukan anak emas, tidak diberi kerusi selamat dalam DUN Penanti. Kalau bukan anak emas, tidak diberi jawatan Timbalan Ketua Menteri 1, exco agama, Timbalan Pengerusi PKR Pulau Pinang dalam usia semudanya itu.

Fairus pula produk UIA sama seperti Shamsul Iskandar Mat Akin (ketua Angkatan Muda) ketika saat-saat akhir Anwar mengaut harta negara sebagai TPM dan Menteri Kewangan. Sebab itu dikhabarkan Shamsul Iskandar pun ada saham ke arah menjatuhkan Fairus, kerana Fairus pernah sebut dia juga berminat jawatan Ketua Angkatan Muda PKR.

Kira Fairus paling special kepada Anwar. Datang dari produk UIA, bertanding di kerusi tempat lubuk Anwar Ibrahim dan dapat jawatan-jawatan yang tinggi-tinggi.

Pengaruh siapa, Fairus dapat semua keistimewaan itu kalau bukan dari Anwar Ibrahim. Sebab itu apabila Ketua AMK Kepala Batas, Amizudin Ahmat hantar laporan kepada Presiden PKR, Wan Azizah tidak ambil apa-apa tindakan. Menyedari tiada pilihan lain, maka Amizuddin pun buat kenyataan media supaya heboh satu Malaya pada 26 Februari lalu.

Bila heboh satu Malaya, Pengerusi Perhubungan Negeri Pulau Pinang yang juga Ahli Parlimen Bayan Baru, Dato’ Mohd Zahrain Md Hashim pun kejar pula Amizudin minta bukti-buktinya.

Sebelum itu sempat juga Dato Zaharain balun Amizudin, kenapa buat pendedahan di media. Heboh satu Malaya. Malulah parti kita. Semua orang tahu penyelewengan parti kita. Tak bolehkah serah bukti diam-diam dan kita ambil tindakan.

Amizurdin sound semula kepada Dato Zaharain. Dah serah diam-diam dah. Dah sampai pun ke tangan Presiden PKR. Anwar pun dah tahu. Apa tindakannya? Semuanya nak sorok, semuanya nak main jalan selamat, saya kena fitnah macam mana? Saya kena tuduh makan duit kuari macam mana ? Kena tuduh main rasuah sebab berbini dua macam mana?

Yang saya paling panas hati, sudahlah kena fitnah macam-macam, kontrak saya sebagai ahli Majlis Perbandaran Seberang Prai (MPSP)tidak disambung semula, siapa punya kerja?

Siapa orang PKR paling berkuasa di Pulau Pinang, kalau bukan Fairus ? Kenapa dia dengki dengan saya, hingga kontrak pun nak ditamatkan. Nak tutup periuk nasi orang lain ka?

Habislah macam ni. Media dah main isu ni. Anwar pun dah marah-marah dengan tindakan awak bercerita di media ni, kata Dato Zaharain.

Habis saya nak buat macam mana? Serah laporan senyap.Saya dah serah laporan kepada kak Wan Presiden PKR, 8 Januari lalu. Senyap juga. Lebih baik saya beritahu orang media, supaya semua orang tahu.

Cukup..cukup..kata Dato Zaharain, kita buat siasatan dalaman. Tak payah kecoh-kecoh lagi kat media.

Tapi kena siasat betul-betul, warning Amizurdin. Saya boleh serahkan bukti-bukti, tetapi kena ada jawapan ke atas setiap bukti-bukti itu. Jangan jadi seperti laporan dulu, semua buang dalam tong sampah.

Okey..okey..kata Dato Zaharain. Saya akan bentuk badan siasatan. Kita kena bertindak cepat, sebelum SPRM siasat lebih detail. Kita kena halang kes ini jadi lebih besar.

Amizuddin pun bersetuju dengan janji Dato Zaharain. Satu Badan Khas Siasatan ditubuhkan diketuai oleh Abdul Halim (Speaker DUN), Tan Hock Leong (ADUN Machang Bubok), Sim Tze Tzin (ADUN Pantai Jerejak) dan VS Raveetharan (ADUN Batu Uban). Semuanya dari PKR.

Amizudin pun disoal siasat oleh badan siasatan PKR. Dia pun bercerita dia difitnah oleh Fairus dengan tuduhan dia terima wang sebanyak RM 5,000.00 setiap bulan daripada pengusaha kuari. Itu tidak betul. Semua tu fitnah. Fairus juga tuduh dia ada 4 buah kereta dan dua orang isteri. Jahat betul Fairus ni, kata Amizudin.

Itu bab pertama Amizuddin beritahu badan siasatan. Bab dia defend dirinya yang difitnah dan dipecat daripada menjadi ahli majlis MPSP.

Sekarang masuk bab kedua. Bab dia pula mendedahkan bukti-bukti penyalahgunaan Fairus sebagai Timbalan Ketua Menteri.

Saya ada bukti Fairus terlibat dengan rasuah dan salahguna kuasa selaku Timbalan Ketua Menteri. Fairus guna kuasanya sebagai Timbalan Menteri untuk bersekongkol dan melindungi beberapa buah kuari di Bukit Mertajam menjalankan kegiatan haram mereka serta menipu Kerajaan Negeri bahawa syarikat-syarikat itu tidak perlu membayar royalti di atas aktiviti haramnya itu.

Maknanya Fairus salah guna kuasa sebab syarikat-syarikat kuari itu telah bayar kepadanya. Saya ada bukti slip bank, bukti kemasukan duit syarikat kuari kepada akaun Fairus. Saya ada bukti rakaman perbualan saksi-saksi yang membuktikan Fairus terlibat.

Saya nak dedahkan bahawa tiga buah kuari di Seberang Perai sembunyi fakta sebenar pembayaran hasil royalti kepada kerajaan negeri. Siapa punya kerja? Siapa orang PKR yang paling berkuasa dalam kerajaan negeri ? Saya dah siasat penyelewengan ini semua, saya dah serah bukti, apa terjadi ? Bukankah tiga syarikat kuari itu dikenakan denda dan kena bayar denda kepada kerajaan negeri RM800,000.00?

Jadi sebelum ini, siapa yang melindungi syarikat-syarikat kuari itu ? Kalau syarikat-syarikat kuari itu tak bayar royalti kepada kerajaan negeri, ke mana syarikat itu salurkan duit ? Masuk dalam akaun peribadi Fairus ?

Sila semak akauan Fairus. Dari mana dia dapat duit banyak. Boleh beli kereta BMW 5 Sereis dan Mercedes C Class secara tunai. Dari mana sumber duit itu datang, dedah Amizuddin.

Tidak sampai seminggu Amizuddin mendedahkan bukti-bukti itu, secara diam-diam Anwar minta supaya Fairus bercuti dengan alasan sambung belajar ke luar negara. Lim Guan Eng sendiri mengakui permohonan cuti Fairus itu diminta sendiri oleh Anwar.

Jadi sudah tahu di mana bermulanya kes Fairus ? Siapa yang menjatuhkan Fairus dan kenapa dia dijatuhkan ?

Anwar hanya bertindak lewat, walaupun sudah tahu dari awal, tetapi berusaha melindungi, tetapi bila sudah kritikal sudah heboh satu Malaya, sudah jadi kes SPRM, barulah Anwar mula bertindak.

Anwar bertindak pun kerana nak halang SPRM korek dalam-dalam kes kuari itu. Nanti tidak pasal-pasal bukan setakat nama Fairus sahaja terkeluar, akan keluar lagi nama-nama lain. Jadi kena tutup cepat-cepat. Fairus kena letak jawatan, pergi sambung belajar. TUTUP KES!

Itulah kelemahan parti jika hanya dipimpin dengan SATU KEPALA. Boleh buka, tutup kes ikut SATU KEPALA. Tiada siapa boleh persoalkan.

Bertindak pun kerana terpaksa, setelah Amizuddin pilih kaedah dedah kepada umum. Kalau tidak pilih kaedah itu, sampai ke hari ini, Fairus masih Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang dan masih menikmati hasil rasuah bulanan dari duit haram!

Dan Anwar pula akan ketepikan kes-kes macam ini. Kes kecil katanya. Bila dia ketepikan bermakna tidak ada kes la. Jadi Anwar pun bebas berceramah di seluruh negara, Saya berjuang untuk sediakan pemimpin bersih, PKR parti bersih, tidak ada penyelewengan, salah guna kuasa dan seks.

Tuan-tuan sekalian, sabar..sabar..sabar, sedikit masa lagi kita akan rampas Putrajaya, kerana kitalah yang paling layak dan paling bersih, kata Anwar.

Sumber:Nt Anwar

PAU (perhimpunan Agung Umno)

in BN/UMNO by

1 .Saf baru kepimpinan UMNO bertukar wajah.pemimpin bertukar ganti. PISAU ucapkan tahniah kepada barisan kepimpinan baru UMNO.

2.Tahniah kepada DS Najib & TS Muhyidin , Naib Presiden DS Hisham, DS DR Zahid Hamidi , DS Mohd Shafie Apdal dan barisan MT.

3. Semasa Perhimpunan Agung,berbagai bagai cadangan di suarakan, ada yang bernada keras,ada yang bernada sindirin dan ada yang bernada lawak jenaka.

4.Tetapi adakah semua nya dapat di terima oleh ahli ahli umno pada am nya, adakah hanya sekadar berhimpun ,mendengar celoteh para pemimpin dapat membawa perubahan mindset para perwakilan. pada yang hadir tepuk dada tanya selera.

5. Sana sini menyebut akan reform pada roh UMNO, sekelumit di hati sejauh mana reform itu akan berlaku, apakah hanya panas 3 tahun sekali? atau benar benar pemimpin & ahli Umno mahu berubah?

6. Syukur jika ada yang sedar akan betapa perlu nya perubahan, sebaik sahaja tamat perhimpunan Umno, barisan kepimpinan baru harus sibuk,jangan di buai dengan retorik kosong,itu ini begitu begini, Terjemahkan kepada result yang benar benar berubah.

UMNO REFORM!
1 member = 1 vote

Melayu rasis

in melayu rasis by





Melayu Rasis



“I cannot but consider the Malayu nation as one people, speaking one language, though spread over so wide a space, preserving their character and customs, in all the maritime states lying between Sulu Seas and the Southern Oceans.” Stamford Raffles, ‘On the Malayu Nation’, Asiatic Researches, 12 (1816): 103

1. Dalam kehangatan kita melaungankan ketuanan melayu, sekarang ini jelas terlihat betapa apabila sebut akan hak hak melayu di tanah sendiri di pertikai kan.

2 Berbagai bagai telahan & sangahan di keluarkan tak kira parti dari dalam BN atau pun PR apa bila UMNO memperkatakan akan hak bangsa sendiri .

3.Kemuncak melayu rasis apabila Datuk Ahmad Ismail mengeluarkan kenyataan yang berdasarkan fakta di tuduh perkauman,hingga mendapat respon dari pemimpin bukan melayu didalam dan diluar BN,sehingga di gantung selama 3 tahun.

4.Pemimpin Umno di Pulau Pinang jelas akan taichi bangsa cina yang di pimpin oleh Dr Koh Tsu Koon hingga gambar nya di koyak di pejabat perhubungan UMNO negeri.

5. Kita akan di tuduh rasis apabila menyebut betapa kita ini dalam masyarakat majoriti di tindas dari segi ekonomi atau pun di tempat kerja.(ekonomi melayu teruk di tindas)

6.Rata rata yang berkerja di kilang kilang atau pun organisasi faham benar akan sifat perkauman oleh bangsa bukan melayu.

7. Jawatan di tertinggi di kilang kilang atau organisasi di kuasai oleh bangsa bukan melayu, melayu majoriti nya di bawah,di tekan, kerja bertahun tahun belum tentu dapat naik pangkat.

8. Di kilang kilang,kalau pengurus atau human resource berbangsa bukan melayu,yang pasti nya akan mengambil bukan melayu menduduki jawatan yang ekslusif seperti engineer,juruteknik atau pun di dalam pentadbiran syarikat. dalam 10 perkerja bukan melayu ada la sorang atau dua melayu yang di ambil ,hanya sekadar menyedapkan hati.

9.Kalau engineer berbangsa india & cina,dia akan mengambil seramai mungkin bangsa nya untuk berkerja di bawah nya, kalau melayu, yang pasti nya dia akan mengambil kesemua bangsa.(siapa yang rasis?)

10.Bayangkan sebuah kilang yang mempunyai 5ribu orang pekerja ,pihak pengurusan dikuasai oleh bangsa cina atau india, siapa yang di atas? siapa yang di bawah?( operator kilang ramai melayu,pernah kah anda jumpa operator kilang berbangsa cina? )

11.Hakikat nya ini lah realiti kalau berkerja swasta,ini berdasarkan fakta dan realiti yang berlaku sejak sekian lama,sama ada sedar atau dalam tidak sedar perkara ini memang benar benar berlaku.

12. Iklan temuduga di akhbar,sering kali kita lihat syarat untuk berbahasa cina di mestikan. maknanya sudah pasti bangsa bukan cina tidak akan ada peluang untuk mendapatkan kerja.

13. Dimana hak sama rata di laung laungkan oleh PR? kenapa ini boleh berlaku?atau memang sebenarnya PR memang pakatan yang hipokrit.

14.Hak sama rata hanya dilaungkan semata mata atas kuasa politik.PR ditunjangi oleh PKR & PAS yang pasti nya hendakkan kesamarataan,walhal bangsa sendiri digadaikan.

15.Mustahil perkara ini terlepas pandang,hal sekecil kecil BN semua nya nampak,tapi di badan sendiri yang mengalir konon nya darah BANGSA MELAYU dah bertukar warna.semata mata perbezaan pendapat bangsa di gadaikan.

16. Banyak contoh yang boleh di perkatakan,misal nya apabila Ketua Pemuda Umno Dato Hishamudin mengucup keris,dikatakan rasis.



17. Semasa perhimpunan PERKASA, Tun Mahathir juga dikatakan rasis apabila bercakap tentang soal bangsa sendiri.


MCA Youth Chief Datuk Dr Wee Ka Siong today condemned Tun Dr Mahathir Mohamad for saying the Malay community was under threat and for his attack on Chinese educationists.

Yesterday Dr Mahathir called the Chinese educationist group Dong Jiao Zong (DJZ) racists who practised apartheid.

“That is apartheid, not us. We proposed that everyone study together in one school then only can you have bangsa Malaysia.

“They did not want to mix with the other races especially the Malays. They did not want their children to mix with Malays and that is apartheid, not us,” Dr Mahathir had said.

Wee believes that Dr Mahathir’s statement was baseless and that he had ulterior motives when he made it.





18.Melayu dikatakan rasis apabila menyebut hak dan survival sendiri.yang pastinya PAS memang tidak mahu menyatakan akan sifat kebangsaan,kerana bangsa PAS lebih hebat dari melayu.bangsa PKR yang pastinya sudah hilang darah melayu bertukar warna menjadi biru ber ‘dna’ anwar & DAP

19.Melayu semakin layu , semakin di terajang dan di sepak , tetapi untuk PR, DEB semestinya di hapuskan.yang layu bertambah layu akhir nya reput.apa guna nya menentang PPSMI kononnya perjuangan bahasa bangsa sendiri tak terbela.

20. Tak guna berjuang soal bahasa kalau bangsa dah tak ada, Melayu yang layu!siapa lah sangat nak belajar bahasa bangsa yang layu ini.

21. Artikel ini akan dituduh sebagai rasis kerana menyatakan akan soal bangsa melayu,cakap salah,tak cakap salah.kalau aku cakap soal bangsa aku tak boleh,tambah nak cakap soal bangsa cina atau india lagi lah tak boleh.

Hoi melayu PR ,kalau kes Kuhan heboh satu negara ,keling penjenayah di angkat menjadi hero,kenapa kes seorang nelayan melayu johor yang di pukul oleh polis marin singapore tidak di perjuangkan!????? oh lupa.. melayu layu..

PAU Lagi! (perhimpunan agung umno)

in BN/UMNO by

1.Makin hari makin panas kempen perhimpunan agung umno.
masing masing membuat kempen ke seluruh negara,rata rata yang berkempen melaungkan agenda masing masing, bagi mereka yang masih baru ini lah peluang untuk selangkah ke peringkat yang lebih tinggi.

2.seluruh negara memberi perhatian PAU yg akan berlangsung tidak lama lagi.
Gelagat pemimpin UMNO akan diperhatikan,yang mana baik .yang mana kurang baik.semua akan timbul pada waktu ini.

3.Seperti yang di laung laung kan akan hal nya politik wang, ramai penyokong akar umbi menantikan saat pembersihan di kalangan kepimpinan UMNO .

4.Yang cuba cuba untuk membeli undi akan pasti terjebak didalam konflik tikam menikam.

5.penantian & harapan akar umbi untuk melihat UMNO bersih dari barah membusuk yang asal nya dari ANWAR di harap dapat di cuci.

6.Kejujuran lembaga displin untuk mengambil tindakan kepada yang perasuah harus di beri pujian.biar pun ubat itu pahit , perlu di telan UMNO

7.kita akan melihat nama nama besar yang konon nya hebat ,akhir nya layu di penghujung persaingan.

8.akar umbi umno mengharapkan perubahan yang total apa bila kepimpinan baru bertukar,barisan yang bersih dari rasuah. di harap DS Najib , DS Muhyidin & Mukhriz dapat memberi perubahan kepada stuktur budaya & gaya UMNO.

9.Pemilihan kepimpinan di dalam UMNO tidak harus di serah kepada perwakilan semata mata,Biar  akar umbi menentukan siapa yang layak.biar ada pilihanraya di dalam UMNO sendiri.

10.Undi perwakilan bukan mencerminkan kehendak total akar umbi,mereka ini datang 3 tahun sekali hanya untuk mengutip ufti dan menjual undi mereka.

11.Hapuskan undi melalui perwakilan biar setiap ahli umno yang tentukan siapa yang layak.

12.Kalau  sayangkan UMNO ,sayang kan perjuangan ini, UMNO HARUS RELEVAN.Buang yang kotor,bersihkan legasi rasuah anwar yang membusuk.

AMAR MUNKAR NAHI MAARUF , Skandal & Rasuah PR PULAU PINANG SELEPAS SETAHUN MEMERINTAH.

in Pulau Pinang by











Skandal & Rasuah PR PULAU PINANG SELEPAS SETAHUN MEMERINTAH.

Genap lah setahun PR menjadi pemerintah di negeri pulau pinang,semasa PRU12 berbagai janji keramat di saji kan dengan manifesto yang menimbulkan ghairah hingga di terjemahkan mimpi basah PR untuk golongan marhain memberi undi kemenangan semasa PRU12.

Seperti yang di laungkan oleh KM junjungan besar Lim Guang Eng melalui petikan akhbar

KOTA BHARU: Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata pentadbiran kerajaan negerinya dibuat berpaksikan konsep ‘amar maaruf, nahi munkar’ kerana tidak mahu dalam mengejar kemajuan amalan yang jahat terus dipraktis.



“Dalam pentadbiran kerajaan, kami berpandukan contoh pemerintahan dalam zaman sejarah Islam seperti Khalifah Umar Abdul Aziz. Kami tadbir berasaskan ‘amar maaruf’ dan ‘nahi munkar’ yang bermaksud mengamalkan kebaikan dan meninggalkan kejahatan. Apa guna jika negeri dipenuhi bangunan pencakar langit jika manusia semuanya jahat. Ia akan jadi seperti (kerajaan) Firaun di zaman jahiliah Mesir,” katanya

Sebahagian Skandal & rasuah yang berlaku selepas setahun oleh PR di Pulau Pinang .

Katanya tidak mengamalkan rasuah,tetapi kenapa menerima sponsor ratusan ribu ringgit untuk program rumah Terbuka Tahun Baru Cina,kemana duit itu disalurkan,jika di salurkan ke akaun kerajaan negeri bagaimana ia di belanjakan? Atas arahan apa yang boleh di gunakan atau bagaimana amaun ini di belanjakan, Akaun ini harus di beri nama apa? Akaun amanah DAP? atau Akaun Amanah Suka Suka nak belanja (AASNB), Tidakkah akauntan buruk(LGE) tahu yang akaun amanah tertakluk dibawah Arahan Perbendaharaan,Dimana segala bayaran hanya boleh di buat atas arahan amanah atau deed sahaja,Bolehkah SFO(state financial officer) meluluskan arahan amanah untuk bayaran sesuka hati?

INI LAH DI KATAKAN AMAR MUNKAR NAHI MAARUF

Kes dua pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) di negeri ini menerima rasuah daripada sebuah syarikat kuari di Seberang Perai,melibatkan habuan yang besar.seperti yang heboh di akhbar baru baru ini

Skandal YB Malik & TKM 1 Fairus yang terlibat didalam pemberian kontrak MAJALAH SUARA RAKYAT,iaitu pada mulanya kontrak itu di beri kepada kroni YB Fairus,tetapi YB Malik telah masuk campur dan diserahkan kepada kroni nya dikenali sebagai Mr X,walau pun di buat melalui proses sebut harga,namun ia hanya sebagai syarat semata mata mengaburi orang ramai,walhal telah melalui proses runding terus, adakah ini di benarkan?di mana ketelusan ?akibat daripada pelangaran proses yang tidak mengikut prosedur, kontrak ini di batalkan dan mengakibat kerajaan negeri terpaksa berbelanja 3 kali ganda lebih dari kos sebenar.

Skandal tapak warisan dunia iaitu Georgetown ,walau pun kerajaan Pulau Pinang di bawah pemerintahan DAP namun Kerajaan Pusat BN menyalurkan bantuan sebanyak 50 juta dan sebahagian nya di berikan kepada Melaka,

Apa yang kerajaan DAP buat setelah dana itu di salurkan oleh Pusat? Adakah orang ramai tahu akan hal ini?yang selalu kita dengar kerajaan BN tidak membantu kerajaan negeri di bawah PR,kenapa tidak menghebahkan kepada rakyat akan bantuan ini kepada mereka? HIPOKRIT DAN PEMBELIT,PENIPU!

Walau pun dana telah salurkan namun Lim guan eng enggan menyerahkan kepada MTPN( Majlis Tindakan Pelancongan Negeri), sebab apa? Ada kah Lim ingin sabotaj? Akibat perkara ini Pengarah MTPN terpaksa menghantar surat peringatan namun sehingga sekarang tidak di beri jawapan, yang menyedihkan dana itu perlu untuk pemuliharaan dan baik pulih tapak warisan dunia, SABOTAJ OLEH DAP!

Adakah mereka sedar akan tindakan bodoh ini memberi kesan kepada sektor pelancongan negeri, seperti yang sedia maklum hasil kerajaan negeri datang nya dari sektor perlancongan,pelabuhan & tanah

Di sini kita dapat melihat tindakan yang membuta tuli yang mengakibatkan kerajaan negeri kerugian yang besar akibat sikap tidak profesional PR di Pulau Pinang

Satu lagi tindakan bodoh kerajaan negeri apabila mengenakan cukai hiburan kepada penganjur World Jazz Festival ,adakah mereka sedar tujuan di adakan untuk mempromosi negeri pulau pinang kepada pelancong? Nak tahu sebab apa di kena kan cukai? Dengan alasan penganjur adalah dari kerajaan pusat iaitu Kementerian Pelancongan,wajib di kenakan cukai ,kesudahannya berjumlah RM$67ribu! Bodoh tak? Nak bantu industri pelancongan pun kena bayar cukai, konon nya ini adalah hasil kerajaan negeri ia harus di cukai kan, adakah ini saja hasil kerajaan negeri sehingga terdesak mengutip cukai.. akhir nya cukai pun dikena kan tiket free pun nak jugak.. CAYA LAH DAP KUAT PAU!

Hebat sekali apabila Lim Guan Eng mengheboh kan akan memberi WIFI PENANG NET percuma kepada rakyat pulau pinang, hoii penipu! Projek tu asal nya dari kerajaan BN la bodoh! Habis rakyat pulau pinang kau tipu, kempen punya kempen dah setahun wifi free pun tak timbul timbul jugak.(PISAU akan dedahkan betapa PR tidak buat kerja,manifesto di tong sampahkan apabila dapat memerintah)

Banyak Program kerajaan negeri di beri kepada pihak AUTOCITY(JURU), yang menghairankan apa yang istimewa sangat dengan pemilik AUTOCITY hingga banyak kontrak di beri , ada komisen ker?kenapa tidak di beri kepada bumiputra? Oh terlupa DEB kan takde di Pulau Pinang.

Skandal Penganjuran ACC oleh MATEX di tapak pesta pulau pinang, yang pasti nya orang ramai tidak tahu akan wujudnya skandal ini, betapa kerajaan negeri terpaksa menangung kerugian RM700 ribu termasuk sewa & utiliti,yang akhirnya kerajaan negeri terpaksa melupuskan hutang hutang tersebut,siapakah MATEX,ia hanya syarikat RM2 yang didaftarkan dan beralamat di Bukit Mertajam.bagaimana perkara ini boleh berlaku dan dilupuskan segala hutang oleh kerajaan negeri sedangkan penganjur KING OF TENNIS terpaksa mengeluarkan kos untuk membaik pulih padang di tambah dengan kerugian berjumlah USD5juta atau RM17.5 juta,kenapa harus ada double standart MATEX terlepas dan hutang dilupuskan tetapi penganjur KING OF TENNIS terpaksa membaik pulih atau berdepan dengan tindakan makhamah.

APA ISTIMEWA NYA MATEX SYARIKAT RM2 HINGGA HUTANG RM700 DILUPUSKAN?????



Konon nya berkonsep ‘amar maaruf, nahi munkar’. hah rakyat pulau pinang tahniah kerana berjaya memilih seorang khalifah DAP melaka.PKR menjadi amah atau bibik kepada DAP dan PAS! bersorak sakan di pulau pinang, kelantan ada tuan guru,kami ada khalifah umar..siapa lebih hebat?

katanya umno & bn keji,rasuah ,maka PR lebih keji kerana mengankat khalifah korup berpaksi SOSIALIS di Pulau Pinang.



Dilema PPSMI Selepas 6 tahun

in berita pisau by


Seperti yang kita sedia maklum,pelbagai artikel & nukilan didalam blog blog BPN & PR,berkenaan Isu PPSMI yang di politik oleh juak juak PR,hingga kemuncak penyerahan memorandom kepada YDP Agung baru baru ini yang mencetus perhimpunan yang melanggar permit polis.

Sedarkah mereka apa yang hendak di perjuangkan,hingga pembelajaran untuk anak anak di sekolah sanggup di politik kan.

Kenapa baru sekarang mahu membantah,kenapa tidak 6 tahun sebelum PPSMI dilancarkan.

1.Untuk melaksanakan PPSMI Kementerian Pelajaran telah membelanjakan ratusan juta ringgit dari segi

:-prasarana – laptop,pc,makmal & projektor

:-system pembelajaran- pengeluaran CD untuk aplikasi mata pelajaran

:-kursus kepada guru guru (di beri elaun )untuk pembelajaran Bahasa Inggeris didalam Matematik & sains

2. Pembelajaran didalam matematik & sains di dalam bahasa inggeris bermula dari tingkatan 1 hingga tingkatan 5,

-pemahaman subjek tersebut adalah lebih berkesan berbanding daripada bahasa melayu.(fakta ini diperolehi daripada guru panitia matematik yang mempunyai latar belakang sebagai pembuat kertas soalan matematik tambahan SPM.)

3. Tahun pertama pelancaran Bahasa Inggeris didalam Matematik & sains keputusan amat buruk.

4.Selepas tahun pertama peningkatan dari segi keputusan amat bagus untuk matematik & sains,namun harus di ingat ini tidak langsung mengugat keputusan peperiksaan didalam bahasa melayu.

5.Setiap kertas soalan SPM ,pelajar di beri pilihan sama ada untuk menjawab sama ada didalam bahasa melayu atau pun didalam bahasa inggeris.

6.Dalam ‘survey’ yang dijalankan rata rata anak anak lebih selesa menjawap didalam bahasa inggeris, adakah anda semua tahu ini menunjukkan peningkatan pemahaman anak anak di sekolah,adakah anda tidak berasa bangga akan keboleh anak anda yang boleh dan faham didalam bahasa inggeris.

7.Hasil keputusan pemeriksaan keputusan dari luar bandar seperti di Sabah dan Sarawak untuk keputusan matematik tambahan ramai yang mendapat keputusan A dan harus di bangga apabila 100% keputusan semuanya lulus.di mana justifikasi anak anak kampong gagal?

8.Cara pemberian markah terdiri dari:

– Kemahiran,kefahaman dan Jawapan

-Bukti anak anak di sekolah mempunyai kemahiran dan kefahaman didalam bahasa inggeris yang baik –

Kelulusan 100% di Sabah & Sarawak, di manakah bukti yang menyatakan anak anak luar akan ketinggalan?

9: Apabila di beri pilihan untuk menjawap sama ada didalam BM atau BE,peratusan yang menjawap di dalam BE lebih tinggi daripada BM

Ini lah serba sedikit fakta yang Pisau dapat apabila melihat kekalutan golongan anti PPSMI yang mengundang kekecohan di ibu Negara baru baru ini,

Adakah mereka ini sedar, apa yang mereka perjuangkan amat membodoh kan diri sendiri,kenapa harus kita sekat akan niat dan tujuan baik kerajaan,

Kalau di perhatikan rata rata anak melayu lepasan universiti tidak mendapat pekerjaan, kenapa? Ini kerana betapa lemah nya mereka didalam bahasa inggeris,

Tujuan pelaksanaan PPSMI ini bukan untuk membelakangkan bahasa ibunda kita, apa kah anda fikir betapa bodoh nya mereka di kementerian pelajaran untuk mengadaikan bahasa sendiri,

Kenapa harus bertindak ke belakang,tidak memandang ke depan, ini adalah sebahagian daripada K ekonomi yang di sebut sebut oleh Tun Mahathir dulu, datuk seri hishamudin hanya merealisisakian perancangan Tun M untuk bangsa melayu yang kita tahu bebal , pemalas dan ketinggalan,

Ada melayu melayu yang begitu bangga apabila menghantar anak ke sekolah aliran cina,kenapa tidak di sekat sahaja?

Kenapa tidak disekat sahaja sekolah tamil & sekolah cina,kenapa harus double standart,KENAPA TIDAK MENENTANG SISTER TERASA KOK & KHALIFAH LIM GUAN ENG YANG TERNYATA MEMPROMOSI BAHASA CINA PADA NAMA JALAN? kenapa tidak perjuang kan yang ini, yang berdemonstrasi Nampak nya amat hipokrit! Lihatlah siapa di belakang mereka ini,

Rata rata mereka ini siapa? Bagaimana nak memimpin Negara jika bahasa inggeris pun tak faham,kalau macam tu bagi je kepada cina sebagai PM,yg pastinya mereka tahu berbahasa Manglish.

Jangan lah membantah perkara yang baik, jangan terlalu fikirkan dengan bahasa kalau diri sendiri tak maju,

PAS kata bangsa itu tidak penting,ugama lebih penting,tetapi kenapa juak juak PAS lebih ramai?

PISAU AMAT TIDAK SETUJU APABILA MEMBACA KENYATAAN PAKLAH DI AKHBAR BARU BARU INI, KENAPA PAKLAH TERLALU TAKUT KEPADA TEKANAN,KALAU DAH NAK TURUN TU TURUN JER LA KENAPA HARUS TAKUT KEPADA MEREKA , KALAU BOLEH PAKLAH DUDUK DIAM DIAM,SAMPAI MASA TURUN,TAK PAYAH KELUARKAN KENYATAAN LANGSUNG!

Jika kerajaan bubarkan PPSMI maka kita akan kerugian dari segi kos pelaburan untuk melaksanakan PPSMI

Kes ini ibarat seperti pemberian subsidi minyak, poket kanan keluar,akhirnya poket kiri pun kena keluar jugak,

Kemana harus di buang segala perolehan asset PPSMI kalau dibubarkan,buku buku teks?masa?komputer?

Kalau dibubarkan kerajaan akan bertambah rugi Cuma dapat menjimatkan elaun kepada guru iaitu

berjumlah 5-10% daripada gaji pokok.

Kenapa tidak ditentang 6 tahun lepas???

kenapa sekarang dipolitikkan?

Kesimpulannya apabila bangsa melayu menentang ,PISAU hanya melihat betapa bangsa melayu menuntut akan perkara yang merugikan bangsa sendiri,lain lah kalau kerajaan menghapuskan subjek Bahasa Malaysia dan sastera di sekolah.

RAJIN RAJIN LAH! BELAJARLAH!FAHAMLAH!

Kalau tak faham faham jugak memang bebal lah anak anak melayu!DAN YANG BERDEMONSTRASI SAMA BEBAL JUGAK!

Penjelasan Isu nama Allah dalam Bible oleh Faisal Tehrani

in berita pisau by

Edisi Pagi : Penjelasan Isu nama Allah dalam Bible oleh Faisal Tehrani -Malaysiakini

Adakah Allah dalam Bible?

Jawapannya tiada. TIADA.

Yang ada ialah kalimah Eli. Apa itu Eli?

Dalam Matthew 27:

“From the sixth hour until the ninth hour darkness came over all the land. About the ninth hour Jesus cried out in a loud voice, “Eloi, Eloi, lama sabachthani?”

“Eli, Eli, lama sabachthani?” dalam Bible King James — “My God, my God, why have you forsaken me?” ( Matthew 27:45-46, NIV)

Eli, Eli, lama sabachthani adalah ungkapan dalam bahasa ‘Aramaic’.

Dalam Old Testament, ‘Eli, Eli lama sabachthani’ dicatit sebagai:

“My God, my God, why have you forsaken me? Why are you so far from saving me, so far from the words of my groaning?” ( Psalms 22:1-2, NIV)

Tiada kalimah Allah di sini, dan dirujuk sebagai ‘Bapa’:

“And he went a little further, and fell on his face, and prayed, saying, O my Father, if it be possible, let this cup pass from me: nevertheless not as I will, but as thou [wilt]. ” ( Matthew 26:39)

” For he hath made him [to be] sin for us, who knew no sin; that we might be made the righteousness of God in him.” ( 2Corinthians 5:21)

Dalam Luke 23:46 tercatit:

And when Jesus had cried out with a loud voice, He said , ‘Father, into Your hands I commit My spirit.’ Having said this He breathed His last.

Bayangkan kalau ayat di atas diterjemahkan (secara umumnya) sebagai:

Dan kala Jesus merintih dengan suara yang kuat, dia berkata, ‘Allah Bapa, pada tangan-Mu aku menyerahkan jiwaku (rohku). Selepas mengatakan sedemikian dia menghembuskan nafas terakhir.

Terdapat dakwaan bahawa masyarakat Kristian di negara Arab, dan Indonesia menggunakan kalimah Allah dalam, Bible mereka. Sekarang, biar saya jelaskan dengan cara paling mudah mengapa ini berlaku (tetapi tetap dalam ingatan saudara bahawa dalam Bible asal tiada kalimah Allah seperti yang telah saya buktikan di atas.)

Dalam novel saya ‘Tuhan Manusia’, yang memang dibenci dan tidak disukai oleh kumpulan liberalis saya menuliskan bahawa ketua Theosofische Vereeniging Hindia Belanda, D Van Hinloopen Labberton, pada majalah Teosofi bulan Desember 1912 menyatakan:

‘Kemajuan manusia itu dengan atau tidak dengan agama? Saya kira bila beragama tanpa alasan, dan bila beragama tidak dengan pengetahuan agama yang sejati, mustahil bisa maju batinnya. Tidak usah peduli agama apa yang dianutnya. Sebab yang disebut agama itu sifatnya: Cinta pada sesama, ringan memberi pertolongan, dan sopan budinya. Jadi yang disebut agama yang sejati itu bukannya perkara lahir, tetapi perkara dalam hati, batin. Sepintas, ajaran-ajaran itu tampak indah. Padahal, ajaran-ajaran itu sebenarnya racun halus yang secara perlahan merosakkan keimanan seorang Muslim. Seorang Muslim yang menganut paham semacam itu, akan tidak terlalu peduli dengan konsep-konsep teologi agamanya sendiri, demi tujuan ‘persaudaraan’ kemanusiaan.’

Tuan-tuan, Kristian ada dua mazhab. Iaitu mazhab Katolik dan Protestan. Katolik mempunyai banyak persamaan dengan mazhab syiah dalam Islam. Mazhab Protestan, banyak persamaan dengan mazhab ahlus sunnah wal jamaah.

Evangelis cabang kecil dari Protestanisme, mempunyai satu ciri iaitu memperibumikan misi agama Kristian di negara eksotik. Contohnya, di Afrika, unsur-unsur peribumi diraikan. Maka potret Jesus boleh sahaja berkulit hitam. Pada tahun 1938, konferensi Kristian di Madras, India memutuskan Kristian harus menjalankan ‘indigenisasi’ (mentempatankan Kristian) di mana bentuk pemikiran, modus operandi, tabiat harus akrab dengan lingkungan tetapi dalam masa yang sama kepatuhan kepada gereja harus berakar kukuh.

Di Korea, maka Bible akan diberikan citarasa Korea. Di Lubnan, maka citarasa keAraban akan turut dititikberatkan. Di Sandakan, maka ciri-ciri tempatan akan disuntik.

Pada tahun 1972, The Theological Educational Fund yang didanai World Council of Churces menerbitkan laporan Ministry in Context iaitu bagaimana melakukan indigenisasi ini, Paderi James o Buswell pada volume VI menghuraikan indigenisasi itu ialah, ‘to make gospel intelligible in the idiom of the language and culture of the receiver.’

Faham atau tidak takrif indigenisasi di atas?

Maka tidak hairanlah di Indonesia atau di Sudan, Bible memasukkan kalimah Allah untuk memperibumisasikan Kristian. Untuk menawarkan citarasa ‘tempatan’. Kerana secara dominannya di Indonesia dan Sudan, Allah dirujuk sebagai Tuhan.

Dalam masa yang sama, Islam yang ditawarkan wahabi mencegah peribumisasi pada Islam dengan alasan bid’ah, tahyul dan sebagainya. Maka maulud nabi dilarang, membaca yassin pada malam Jumaat ditegah, tawasul dan tabaruk dikatakan syirik dan sanjungan untuk wali Allah dipandang cabul sehingga tarekat pun dipandang sesat. Perlahan-lahan Islam menjadi agama keras, tidak menarik, dan tidak serasi dengan unsur tempatan. Islam dilihat sebagai agama orang Arab. Ruang untuk berkembang tertutup. Perlahan-lahan Islam yang ada menjadi Islam yang sangat legalitas sifatnya. Islam atau tidak orang dinilai dari janggut panjang atau tidak, dari cara mengangkat takbir dan macam-macam lagi. Maka di Indonesia, atau di beberapa tempat lain, Kristian terlihat lebih istimewa berbanding Islam.

Sedangkan tuan-tuan, strategi indigenisasi ini mula-mula sekali dipelopori oleh Islam menerusi ayat al-Quran: ‘Tidaklah Kami utus seorang rasul kecuali dengan bahasa kaumnya, supaya ia menjelaskan kepada mereka.’ (14:4)

‘Bahasa’ dalam ayat suci di atas mempunyai lapis makna yang terperinci. Salah satunya ialah kontekstualisasi. Islam yang tiba di Jepun misalnya harus mengambil kira peribadi, atau perangai orang Jepun. Wali Songo yang mendakwahkan orang Jawa memahami strategi ini, maka tidak hairanlah Islam berkembang di Nusantara secara umumnya secara aman, dan bukan dengan cara pertumpahan darah.

Tuan-tuan, kembali kepada kalimah Allah. Allah dalam Kamus Dewan (halaman 37) dinyatakan sebagai: Tuhan (Yang Esa). Kalau Allah diterima penggunaannya oleh penganut Kristian, entri terbaharu Kamus Dewan mungkin perlu menimbangkan misalnya definisi baharu berbunyi: Tuhan (Yang Esa) untuk orang Islam, tetapi Allah juga merupakan Bapa kepada Jesus (Isa al Masih).

Naud’zubillah.

Akhir sekali Allah berfirman dalam surah al Kahfi ayat 4 dan 5: “Al-Quran ini diturunkan untuk mengingatkan mereka yang berkata, Allah itu punya anak. Sebenarnya tiada ilmu pada mereka tentang yang demikian itu, tidak juga pada nenek moyang mereka. Betapa buruknya kata-kata yang keluar dari mulut mereka. Apa yang mereka katakan itu dusta belaka.”

“Pada ayat lain Allah berfirman lagi: Mereka berkata, Allah Yang Pemurah itu memiliki anak. Katakanlah sungguh telah kalian kemukakan sebuah penghinaan yang dahsyat! Hampir-hampir langit terbelah kerananya, bumi membelah dan gunung-ganang berhamburan.” Ini difirmankan Allah dalam surah Maryam ayat 88-90.

Jelaslah kalimah Allah bukanlah suatu kalimah yang dapat dikongsi atas alasan apa sekalipun.

Untuk memahami strategi halus Kristian untuk menyamaratakan agama, saya ingin menjual novel saya berjudul Tuhan Manusia kepada tuan-tuan. Saya melakukan kajian yang lama untuk menulis novel tersebut dan mendapati terdapat banyak cara dan kaedah Kristian untuk memamah agama kita. Saya tidak bimbang dimarahi kumpulan liberalis, mahupun mereka yang taksub kepada pemimpin PAS tertentu. Esok, setelah kita semua mati, generasi baharu perlu berdepan dengan kesalahan, kenyanyukan, keterlanjuran dan kekeliruan hari ini. Kita telah tiada lagi untuk menjelaskan dan menolong jawab. Dan kesalahan itu akan terus berlaku, seperti mana hari ini Islam yang kita terima telah banyak dipesongkan, sehingga Rasulullah saw sendiri berasa sedih sebelum wafatnya.

Dan jika benar, PAS jujur dalam isu ini, ada baiknya PAS bertegas dengan PKR kerana aktivis gereja yang melancarkan kempen Allah For Christian ialah Jeffrey – adik kepada Timbalan Ketua Menteri Sabah, Datuk Joseph Pairin Kitingan – juga merupakan naib presiden PKR dan pengerusi Borneo Heritage Foundation.

Banyak cara misi Kristian memamah kita, salah satu caranya menyamaratakan ‘tuhan’.


Resolusi Edisi 4 dan 5 2009 BPN : Isu Kalimah Allah dan Sidang Haram DUN Perak Semalam

in berita pisau by

bpn-tiger-red.jpg picture by azzuhrie

Resolusi 5/2009 : Mengutuk tindakan membuat Sidang DUN Perak tanpa Perkenan Sultan

BPN mengutuk tindakan Pakatan Rakyat yang berdegil ingin mencabar kedaulatan kuasa Sultan Perak yang tidak memperkenankan sidang DUN walau sudah diberi amaran oleh banyak pihak.
BPN mengutuk tindakan menjadikan agenda politik lebih utama dari kestabilan dan keamanan rakyat Perak.
BPN juga meminta rakyat tidak menyokong tindakan yang jelas menderhaka kepada Sultan ini yang boleh mencetuskan huru hara di sana.
BPN meminta tindakan lebih tegas dari pihak berkuasa untuk menghentikan permainan gila politik pembangkang ini yang sudah keterlaluan tanpa mengira untuk menunaikan janji janji mereka semasa PRU yang lalu.
BPN turut meminta agar DUN Perak tidak dibubarkan demi menjimatkan wang rakyat dan mengelakkan keadaan dan suasana semakin tidak terkawal jika pilihanraya diadakan sekali lagi di negeri Perak.
BPN memohon campur tangan Raja Raja Melayu dalam isu ini agar menyedarkan rakyat tentang kuasa yang dimilik oleh Majlis Raja Raja sebagai Parlimen Ketiga yang Tertinggi dan mengatasi mana mana kuasa yang ada di negara kita…
DAULAT TUANKU !!!!
Yang benar :
Blogger Pembela Negara
Disediakan oleh :
Panglima Perang Cyber
Ydp Blogger Pembela Negara
Tambahan :

Resolusi 4 / 2009

Tajuk : Kalimah Allah perlu dibenarkan kepada Umar Islam Sahaja di Malaysia



1.BPN mendesak pengharaman kalimah ALLAH yang ditarik balik oleh Kerajaan Malaysia dikaji semula demi mengelakkan mudarat lebih besar ekoran reaksi penganut Islam yang bimbang ia boleh menjadi titik kristianisasi di Malaysia


2.BPN mencadangkan penerangan isu ini perlu dibuat secara meluas di media massa dan eletronik demi mengelakkan salah faham bukan Islam dan juga umat Islam sendiri


3.BPN merasakan sudah tiba masanya isu agama ini perlu diselangi dengan tindakan tegas sebelum ramai lagi akan bangkit menyentuh isu tersebut demi kepentingan mereka meskipun ia jelas melanggar perlembagaan negara kita.


4. BPN memohon perhatian DYMM Seri Paduka Baginda Yang dipertuan Agong untuk menggunakan kuasa mutlak baginda dalam hal agama ini bagi menghalang serta merta tindakan Kerajaan Malaysiamembenarkan penggunaan kalimah ALLAH tersebut kepada penganut agama Kristian


5. BPN juga akan memastikan kalimah ALLAH hanya dibenar dan diberi kepada penganut Islam sahaja samada menerusi tulisan atau percakapan dan sebarang tindakan bertentangan dengan hasrat tersebut akan ditentang habis habisan oleh para blogger BPN demi mengelakkan perasaan tidak puas hati dan marah dari merebak dalam hati sanubari rakyat Malaysia….



Yang benar,


Blogger Pembela Negara



Disedia oleh :


Panglima Perang Cyber

YDP BPN


Tarikh : Ahad 28 Feb 2009 Jan 6.30 pm


The Benggali Royals

in DAP by


Singh is king, itu lah realiti nya apa bila melihat akan keberanian seorang singh lulusan undang undang ni,hanya berbekalkan ilmu undang undang bak kata orang tolak tak rebah,rebus tak empuk ,ini la nama nya en Karpal Singh

dia bertindak seorang diri melawan arus betapa melihat keberanian seorang singh ini teringat PISAU kemana pergi nya melayu melayu yang konon nya hebat.mana perginya pemimpin melayu,baik dari barisan kerajaan atau pun pembangkang,

entry kali ini bukan untuk menyokong orang yang menghina sultan, tapi membuat PISAU terpikir bagai mana dia berani mengeluarkan kenyataan kenyataan berbaur ancaman kepada agama dan sultan dan dia mampu bermodalkan undang undang untuk melindungi diri nya dari tindakan.
di mana keberanian yang dia dapat ,kalau di fikirkan singh seorang ni mampu mengoncang negara,memporak peranda kan sesama melayu,
masakan tidak kalau melayu jugak yang berani dan memberi muka kepada singh yg seorang ni, siapakan melayu melayu ni, tapi yang pasti nya melayu PR lah ,bersorak sakan melayu2 ini bila sultan di hina,berduyun duyun yang memberi sokongan,haish ..termasuk la yg berkopiah tu..
hero katanya..
dia di angkat sebagai hero apabila berani menyangah sultan..siapa yang menyokong? melayu jugak..
rata rata di blog PR ruangan komen,insiden di serbu pemuda umno di parlimen mengundang simpati dari melayu melayu bodoh ni,katanya pemuda umno tunjuk samseng dan memukul,walhal perkara ini tak berlaku,ia hanya teguran dan pertanyaan, nah satu negara heboh pemuda umno berlagak samseng menyerang MP di parlimen,
siapa yang kata? MELAYU JUGAK!Melayu mana? Melayu PAS!Melayu PKR! wah! hebat!

apa yang mr singh ni tak pernah buat? mempersoal kan titah sultan di dewan negara?menyaman sultan? menentang hudud? mencelaka pemuda umno?ini hanya sebahagian, banyak lagi tindakan mr singh,

Mengapa melayu tak mampu menentang mr singh seorang ini?terlalu hebat sangat kah mr singh?melayu terlalu takut kah?

MELAYU BUAT APA?,PEMIMPIN MELAYU HANYA TAHU KELUAR KENYATAAN DI AKHBAR MENGUTUK,PENUH DALAM AKHBAR BERHARI HARI KUTUK RAMAI RAMAI, BERDUYUN DUYUN KE BALAI POLIS BUAT LAPORAN,NGO-NGO TUNJUK PERASAAN,ITU SAJA YANG MAMPU?

KENA PULAK MELAYU PR TERMASUK YANG BERKOPIAH NI SOKONG MR SINGH,BERTAMBAH KUAT LAGI DIA MENYALAK!

DIMANA MELAYU BERKOPIAH YANG KONONNYA ISLAM PAS NI MENYOROK?APA BILA HUDUD DI SANGGAH?OVER MY DEAD BODY katanya

apa?tak cukup jantan ker PAS?mana islam kamu?mana takbir kamu? kalau macam ni pegi simpan la kamu punya ISLAM PAS,berani dengan bangsa sendiri jer dengan Mr Singh semua menikus menyorok dalam jubah ulamak.kalau melayu PKR lain cerita la,diaorang ni lain macam sikit,semua nya boleh,asalkan liberal dan sama rata semua ON jer.

Tapi yang menghairankan apabila Mr Singh suruh Anwar letak jawatan,takde pulak melayu melayu PKR & PAS tunjuk perasaan,takde pulak yang keluar kenyataan marahkan Mr Singh,

Tapi baling batu pada kerabat raja,tidor atas jalan,terpekik terlolong dijalananan,takbir sana sini,maki hamun pada sultan & bangsa sendiri… BERANI! HEBAT!

SAH! KAMU MELAYU PR SEMUA HANYA BERANI DENGAN BANGSA SENDIRI SAHAJA, JANGAN TUNJUK HEBAT LAH WAHAI MELAYU SEKALIAN!SEDAR ANDA SEMUA SAMA,HABUAN MAINAN POLITIC ANIMAL ANWAR & THE GENG!

HANYA BERANI TUNJUK HEBAT SESAMA SENDIRI,NAK CELAKA PUN HANYA LAYAK UNTUK BANGSA SENDIRI,NAH HABUAN ANDA SEKALIAN SAMA SAMA LAH AMBIK SEORANG SEDIKIT GELARAN ‘MELAYU CELAKA’

apabila melayu sendiri yang bagi peluang dan jalan kepada mr singh , apa yang nak dia takutkan,“aku buat apa pun ada orang backup,tambah melayu melayu islam bodoh dalam PR ni sokong” ok jer la.

elok dan padan lah cina DAP bagi gelaran malay pig(nak buktinya rajin rajin la bukak blog lim kit siang atau blog PR berbangsa cina didalam ruangan komentar,cari la kalau anda semua rajin,nanti dapat la gelaran malay pig untuk anda)

KITA PATUT SOKONG DAP,KERANA MEREKA MEMBELA ISLAM & MELAYU!

baca lah blog2 PR di mana pujian dihamburkan kepada DAP oleh melayu melayu bodoh ni hanya kerana di beri gula gula,mulia hingga di angkat setinggi tinggi nya melebih ulamak sendiri,HEBAT!

KEMPEN DAP DI PULAU PINANG
VOTE
BN=UMNO=MALAY=ISLAM

apa anda semua melayu celaka tak nampak?

hasil nya kesemua undi swing kepada DAP

Wahai Melayu PR

mari la kita sokong Mr Singh beramai ramai agar dia berani lagi mencelakakan melayu dan menghina sultan. moga moga title melayu celaka & malay pig terus melekat di dahi anda!



UMNO & BN MEMANG CELAKA DAN SIAL!

in BN/melayu rasis/Pakatan Rakyat/UMNO by

UMNO & BN CELAKA DAN SIAL.

UMNO & BN memang hina dan celaka .. masyarakat belum sedar lagi ,masuk lah PAS,DAP atau PKR, dah tau UMNO dan BN tak pernah bela rakyat,masuk jer PKR dan PAS, yang pasti nya terbela,sama rata ,hak rakyat di dahulukan pedulikan sultan.apa guna sultan kalau kehendak rakyat tidak diturut,biar rakyat yang tentukan siapa yang harus perintah,tak perlu ada sultan dah ketinggalan zaman..dah kuno amalan beraja ni,kalau boleh kami nak PRESIDEN, baru la sama standart dengan Singapore, mufti pun sama.maki jer pasal sokong UMNO & BN.

PAS & PKR adil.. perjuangan kan nama ALLAH.. orang lain pun nak pakai jugak nama allah .. tak kesian ker?beri la kristian peluang pakai nama ALLAH sekurang kurang nya senang nak berdakwah,kenapa orang UMNO CELAKA tak faham faham, “salah” kah nak bagi nama Allah pada kristian?
Apa yang Karpal King sebut tu memang betul Pemuda Umno memang celaka pasal sanggup hantar “2 peluru”,
Pemuda Umno layak di gelar celaka pasal bukan ‘ISLAM PAS’,cuma anutan ‘Islam UMNO’
“Islam & Melayu” PR tak terasa apa apa pun pasal memang layak di celaka kan Pemuda UMNO,
celaka PEMUDA UMNO berani masuk parlimen “PUKUL OKU” ,sial PEMUDA UMNO tunjuk samseng,baru jer nak ‘tegur’ Karpal KING dah di tuduh bertumbuk, penipu la PEMUDA UMNO ni, lain kali terus pegi tumbuk tak payah tegur, tak buat pun orang dah kata samseng ,Pemuda UMNO memang celaka pasal tak baling batu pada kereta kerabat raja,pemuda umno memang celaka lah..”pendek kata semua nama depan atau belakang ada UMNO memang celaka lah”

UMNO & BN memang celaka,pasal maki celaka pada en karpal king tu, pantang sangat hudud dilaksana kan..over my dead body kata karpal king, tapi sayang sekali kami PAS & PKR pada Karpal King..UMNO tetap celaka pasal pertahankan hak ugama & bangsa, cuba cuba la perjuangan kan hak sama rata..tak payah bagi anak2 melayu masuk Universiti melainkan ada stpm,HAPUSKAN MATRIKULASI, hapuskan sistem kuota,biar sistem merit ,

UMNO = malay and of course malay are PIG and they are stink! but remember this only apply to malay UMNO’s,cause none UMNO’s not consider as ultramalays. so there are not pig as umno pig’s.

UMNO memang celaka ambil alih kerajaan secara merampas kuasa, kesian DAP selalu bahagi untung projek 90 % Nizar pulak dapat 10% , celaka hoii celaka UMNO dan BN baru 11 bulan PR perintah UMNO & BN ambil alih keraajan dengan cara paling hina,memang sial,tabur pasir dalam periuk nasi Nizar and the geng memang celaka UMNO & BN,

UMNO & BN memang celaka,kesian HINDRAF, sampai hati roboh kuil hindraf di “tanah haram”,UMNO & BN memang celaka mengamal kan ethnic cleansing,bertambah celaka pasal kaum india yang pegang MAXIS,bertambah celaka lah UMNO & BN pasal biarkan ramai lawyer & Engineer dari kaum India,sial dan celaka UMNO & BN membantu sekolah jenis tamil,

UMNO & BN memang celaka pasal HINDRAF & DAP nak tuntut sama rata dengan hak bumiputra tak di layan,apa salah nya DEB di hapus kan sekurang kurang nya India dan cina boleh masuk ambik projek..setakat ambik sub buat jalan atau supply barang mentah yang 90% nilai dari projek apa la sangat,patut nya dapat 100% baru adil,

memang sial UMNO & BN ..hoiiii celaka kenapa nak pertahankan DEB, tengok contoh di Pulau Pinang sekurang kurang nya komisen projek dapat jugak 1% Guan Eng bagi pada melayu PKR,betapa “adil nya” Khalifah di penang ,UMNO & BN patut contohi khalifah yang satu ni,

Pasal kes YB Eli.takde kerja lain lah,mesti kerja UMNO & BN,biar la Helmi nak ambil gambar,YB Eli nak kangkang ker nak telanjang ker apa UMNO & BN peduli, salah ker nak tido dengan lelaki melayu?arghh memang celaka UMNO & BN nak zina pun tak boleh..

UMNO & BN lagi celaka tiru harapan baru untuk rakyat ke putrajaya 16 sept,last last idea tu di cilok oleh BN.
memang celaka sial lah…

UMNO & BN memang celaka,pasal bagi bantuan subsidi & duit poket pada nelayan,pasal tu la harga Ikan mahal, dah la minyak bagi bantuan duit poket bulanan pun dapat,memang sial lah UMNO & BN,

hoooii lahanat UMNO & BN kami tak mau dah bantuan dan hak istimewa selama ni takde apa yang istimewa, bagi sama rata jer pada kaum lain pasal melayu cuma 62% jer dalam malaysia, yang paling layak dan paling banyak perlu di bantu kaum HINDRAF,di ulangi kaum HINDRAF.

UMNO & BN jangan sesekali nak perjuangkan DEB,hapuskan pemilikan bumiputra 55% dalam pemilikan syarikat senarai awam di bursa saham..tu baru adil..faham tak!

Hoii celaka UMNO & BN kami nak lagi subsidi ,ambik lagi duit petronas,mana cukup setakat royalti jer..seboleh nya nak semua duit petronas biar minyak seliter 1.20,baru adil.

hoii UMNO & BN apa la sangat nak perjuang kan bangsa, apa ada pada bangsa,kami dah boleh jatuh bangun sendiri,sekurang kurang nya kalau susah ahlong dan tauke tauke cina boleh tolong.hapus kan bantuan MIKRO KREDIT,HAPUS KAN SEGALA BANTUAN PERNIAGAAN PADA BUMIPUTRA,APA PERLU NAMA BUMIPUTRA,TAUKE AHLONG KAN ADA,
hapus kan MARA, MARA langsung tak membantu anak anak melayu! Pasal MARA ada dalam DEB memang patut di hapus kan, hoii UMNO dan BN faham tak.. selagi kamu tak buat apa yang kami nak..akan kami fitnah akan keborbrokan kamu,sial punya melayu UMNO.


DILARANG GUNA NAMA ALLAH

in berita pisau by


Perkembangan terbaru berikutan larangan pengunaan nama ALLAH amat melegakan hati kita sebagai umat islam,petikan akhbar Utusan – Dilarang guna Allah
harapan penulis agar perkara ini diberi titik noktah agar segala tuntutan pihak The Bishops of Peninsular Malaysia tidak diberi layanan langsung.

Selepas ini yang pastinya Pemimpin PAS dan Anuar akan tunjuk hero perjuangkan agar di benarkan pengunaan nama ALLAH untuk kristian konon nya keterbukaan atas dasar “FREEDOM OF EXPRESSION”. katanya la….

hero hero PAS yang lunyai dalam bab ni buktikan anda tidak hipokrit seperti junjungan besar ANUAR IBRAHIM ! seharus nya maki hamun di tujukan kepada pemimpin PAS dan ANUAR IBRAHIM!

selayak nya harus di baling kasut pada muka anuar ibrahim ni!!!


Hit Counter provided by Curio cabinets
Pergi ke Atas